Forum » Omrežja in internet » Lokalna mreža za malo podjetje
Lokalna mreža za malo podjetje

ADuro ::
Na kratko, za podjetje bom moral posodobiti mrežo opremo. Trenutne rešitve za poslovanje so bolj v stilu "it is fine as long as it works" malo digitalno ogromno na papir.
Trenutno je idealna priložnost, da pripravim teren.
Zanimajo me dobre prakse in neka ocena vložka v opremo oz kako bi izgledal osnutek potrebne strojne opreme in kako speljati komunikacijo. Cilj je da bi bili vsi računalniki zgolj naprave za dostopanje do podatkov brez zanašanja na lokalno shrambo.
Potrebujemo lastno omrežje ki bo zmožno podpirati poštne predale, in centralno shrambo za razne aplikacije, ki se bodo uvajale kot neke vrste pomožni ERP, MES sistemi. Predvsem pa si v začetku želimo lasten oblak saj imamo podatke trenutno zelo redundantno shranjene kar je nočna mora za sinhronizacijo.
Zelo veliko namigov sem dobil v stilu: postavite si NAS strežnik ala Synology amapk to mi zgolj reši centralno hrambo oz. lasten Cloud ni pa ravno primerno za centralnov vodenje baze podatkov.
Kaj mi omogoča NAS, kaj mi omogoča strežnik. Kaj lahko pričakujem od kombinacije ?
Strokovno se z omrežji ne ukvarjam in ja, zagotovo bomo plačali zunanjo pomoč. Cilj je izvedeti kakšen je trenuten state of the art ki je stroškovno primeren za mala podjetja.
Trenutno je idealna priložnost, da pripravim teren.
Zanimajo me dobre prakse in neka ocena vložka v opremo oz kako bi izgledal osnutek potrebne strojne opreme in kako speljati komunikacijo. Cilj je da bi bili vsi računalniki zgolj naprave za dostopanje do podatkov brez zanašanja na lokalno shrambo.
Potrebujemo lastno omrežje ki bo zmožno podpirati poštne predale, in centralno shrambo za razne aplikacije, ki se bodo uvajale kot neke vrste pomožni ERP, MES sistemi. Predvsem pa si v začetku želimo lasten oblak saj imamo podatke trenutno zelo redundantno shranjene kar je nočna mora za sinhronizacijo.
Zelo veliko namigov sem dobil v stilu: postavite si NAS strežnik ala Synology amapk to mi zgolj reši centralno hrambo oz. lasten Cloud ni pa ravno primerno za centralnov vodenje baze podatkov.
Kaj mi omogoča NAS, kaj mi omogoča strežnik. Kaj lahko pričakujem od kombinacije ?
Strokovno se z omrežji ne ukvarjam in ja, zagotovo bomo plačali zunanjo pomoč. Cilj je izvedeti kakšen je trenuten state of the art ki je stroškovno primeren za mala podjetja.

Jure14 ::
Tudi NAS lahko outsorsaš, pa imaš vse v M$ oblaku, al pa Amazonu, al pa googlu.
Drugače pa je NAS datotečni strežnik, WEB strežnik, mogoče celo mail strežnik, če se da s tem komu ukvarjat.
Kar se pa ERPov tiče, (skoraj) vsi hočejo en "pravi" strežnik, pa SQL gor. Nekateri celo niso zadovoljni z zastojnskimi verzijami, ampak hočejo plačljive verzije.
Drugače pa je NAS datotečni strežnik, WEB strežnik, mogoče celo mail strežnik, če se da s tem komu ukvarjat.
Kar se pa ERPov tiče, (skoraj) vsi hočejo en "pravi" strežnik, pa SQL gor. Nekateri celo niso zadovoljni z zastojnskimi verzijami, ampak hočejo plačljive verzije.

Tody ::
Malce solate in malce mesa pa je kosilo ane!
1. Popis kaj rabite, in koliko česa. Emaili so zdaj vsi v oblaku. Svojega email strežnika se vam vrjetno ne splača če vas ni 200, zdraven pol takoj dobite office.
Zdaj lahko celo čez teams in office vodite vse
2. ERP in MES nista nekaj za zdraven ampak sta ponavadi centralna sistema, v katero se integirira ostale poslovne procese.
3. Dostop do podatkov, od kje in kdo in preko česa bo lahko dostopal do podatkov? VPN je čista osnova... Varnost ni nekaj kar bi jemali zlahka.
Ker slutim, da pojmi in koncepti niso čisto jasni, svetujem da uporabiš chat gpt in se malce z njim pogovoris. Tako bos imel vsaj idejo kaj hočeš in kaj se da... Drugače ti bo vsak prodal svoje zamisli
1. Popis kaj rabite, in koliko česa. Emaili so zdaj vsi v oblaku. Svojega email strežnika se vam vrjetno ne splača če vas ni 200, zdraven pol takoj dobite office.
Zdaj lahko celo čez teams in office vodite vse
2. ERP in MES nista nekaj za zdraven ampak sta ponavadi centralna sistema, v katero se integirira ostale poslovne procese.
3. Dostop do podatkov, od kje in kdo in preko česa bo lahko dostopal do podatkov? VPN je čista osnova... Varnost ni nekaj kar bi jemali zlahka.
Ker slutim, da pojmi in koncepti niso čisto jasni, svetujem da uporabiš chat gpt in se malce z njim pogovoris. Tako bos imel vsaj idejo kaj hočeš in kaj se da... Drugače ti bo vsak prodal svoje zamisli

ADuro ::
Tudi NAS lahko outsorsaš, pa imaš vse v M$ oblaku, al pa Amazonu, al pa googlu.
Drugače pa je NAS datotečni strežnik, WEB strežnik, mogoče celo mail strežnik, če se da s tem komu ukvarjat.
Kar se pa ERPov tiče, (skoraj) vsi hočejo en "pravi" strežnik, pa SQL gor. Nekateri celo niso zadovoljni z zastojnskimi verzijami, ampak hočejo plačljive verzije.
Uporaba zunanjega oblaka je že trenutna rešitev. Jaz pa želim da računalniki v proizvodnji niso priklopljeni na internet kar je glavni razlog zakaj sploh želim imeti bazo podatkov v hiši. Za izdelavo SKU nalepk, vodenje delovnih nalogov je to zlo občutljivo če povezava pade. Nočem pa da so šifranti itd. tudi na računlanikih kot je praksa sedaj ker spet pride do redundance in problema s sinhronizacijo šifer.
Ideja je da se to odvija na eni mašini z varnostnimi kopijami, ki bo predpriprava za širitev.
Potem rabim le še SQL aplikacijo ki bo znala povezovati tabele. Neke vrste ERP. Nič zlo kompliciranega za začetek, samo da se v štartu rešimo solate papirja in začnemo KPI-je računati iz tabel. Pa tudi kreiranje ažuriranih katalogov je potem enostavnejše.
Vse ostalo bo bolj ali manj storage za vlaganje dobavnic, COA, poročil meritev in za dostop do obrazcev in predlog.
Če razumete kaj želim doseči.

PunkDude ::
Primer recimo:
Telekomov dovod
|
Sophos ali druga zaščita po želji (FW in konfiguracija omrežja)
|
Switch (VLANi, če je potrebno)
|
Strežnik kjer se bodo gnale virtualke (za ERP recimo) + NAS datotenčni strežnik.
Mail je ločen v oblaku O365. Priporočen tudi Azure cloud backup.
Telekomov dovod
|
Sophos ali druga zaščita po želji (FW in konfiguracija omrežja)
|
Switch (VLANi, če je potrebno)
|
Strežnik kjer se bodo gnale virtualke (za ERP recimo) + NAS datotenčni strežnik.
Mail je ločen v oblaku O365. Priporočen tudi Azure cloud backup.

Tody ::
Aduro... ne ne vemo kaj želiš... Iz izkujšenj ti povem, da si se lotil problema na najdražji možen način. Rabil bi samo en računalnik , mogoče dva in za to si pripravljen dat 500 eur. Čez 1 leto boš videl da rabiš še enega in čez 1,5 leta še enga... Čez 3 leta tvoja rešitev ne bo več pila vode in boš jebal vsem mater in dal 10.000 eur nekomu da ti to zrihta ampak bosta spet na začetku problema s tem da boš ti dal 10.000 eur plus 2.000 za nov HW pa še zmeri ne boš zadovoljen.
1.) Omrežje v podjetju. To se da lepo narediti da imaš več Vlanov, imaš takega na katerega se priklopijo gostje in imajo samo internet ne pa dostop do tvojih podatkov, maš takega na katerega priklopiš svoje pisarniške mašine, katere imajo dostop do interneta in do lokalnih mašin in lahko imaš takega ki nima dostopa do neta, če misliš da je to potreba.
2.) SQL aplikacija ne obstaja, obstaja baze in obstajajo aplikacije.
3.) Še enkrat vzemi si čas in stvari napiši IN nariši. Ne iz z glavo skozi zid s tem. ŠE enkrat uporabit chat GTP naj ti pove kako in kaj so dobre prakse, jaz ti jih ne bom sem limal.
Ko boš enkrat imel čistopis se boš lahko tudi z zunanjimi izvajalci lažje pogovarjal.
Digitalizacija ni samo proces kako spraviti papir v excel. S tem nisi naredil nič razen zafrustriral zaposlene.
1.) Omrežje v podjetju. To se da lepo narediti da imaš več Vlanov, imaš takega na katerega se priklopijo gostje in imajo samo internet ne pa dostop do tvojih podatkov, maš takega na katerega priklopiš svoje pisarniške mašine, katere imajo dostop do interneta in do lokalnih mašin in lahko imaš takega ki nima dostopa do neta, če misliš da je to potreba.
2.) SQL aplikacija ne obstaja, obstaja baze in obstajajo aplikacije.
3.) Še enkrat vzemi si čas in stvari napiši IN nariši. Ne iz z glavo skozi zid s tem. ŠE enkrat uporabit chat GTP naj ti pove kako in kaj so dobre prakse, jaz ti jih ne bom sem limal.
Ko boš enkrat imel čistopis se boš lahko tudi z zunanjimi izvajalci lažje pogovarjal.
Digitalizacija ni samo proces kako spraviti papir v excel. S tem nisi naredil nič razen zafrustriral zaposlene.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tody ()

bm1973 ::
On govori o lokalni mreži, zraven pa naklada o storitvah.
Naj si najprej razčisti pojme o ITju.
Naj si najprej razčisti pojme o ITju.

starfotr ::
V bistvu, najboljši možen nasvet je, da dobiš nekoga (verjetno najbolje lokalca), da ti svetuje in naredi omrežje ter tudi vzdržuje. Niso vsi strokovnjaki za vse. Če je nekdo strokovnjak za mrežo, ni nujno da se spozna na strežnike. Skratka, rabiš več strokovnjakov za svetovanje in tudi izvedbo.

ADuro ::
Aduro... ne ne vemo kaj želiš... Iz izkujšenj ti povem,
Ok, poslušam ? Kje si postavil sistem, ki je primer dobre prakse in kako izgleda ? Ali si za to vprašal chat GPT ?
Primer recimo:
Telekomov dovod
|
Sophos ali druga zaščita po želji (FW in konfiguracija omrežja)
|
Switch (VLANi, če je potrebno)
|
Strežnik kjer se bodo gnale virtualke (za ERP recimo) + NAS datotenčni strežnik.
Mail je ločen v oblaku O365. Priporočen tudi Azure cloud backup.
Hvala. To bi bilo smiselno. E-pošta je recimo zadnje s čimer bi se želel dodatno ukvarjat.
V bistvu, najboljši možen nasvet je, da dobiš nekoga (verjetno najbolje lokalca), da ti svetuje in naredi omrežje ter tudi vzdržuje. Niso vsi strokovnjaki za vse.
Temu ne oporekam.
Bolj me je zanimalo kako izgledajo ti sistemi drugod oz. kako naj bi stvar izgledala.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ADuro ()

ADuro ::
Model len si zdaj naj ti pa se vse na krožniku naj prnesem? Svašta...
Potemtakem lahko preskočiš vprašanje in obema prihraniš čas.
Če nimaš nič lepega ali pametnega za povedat si pač tiho.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ADuro ()

Tody ::
Zanima te nekaj kar nimas pojma kako zgleda, povedal sem ti kje dobis teorijo in kako si sam pomagas pa si pac to ignoriral. Pojma nimas kaj so omrezja, kaj je redudanca in kaj je sinhronizacija pa še veliko prepameten si... Evo to je bilo vse pametno...

ADuro ::
Zanima te nekaj kar nimas pojma kako zgleda, povedal sem ti kje dobis teorijo in kako si sam pomagas pa si pac to ignoriral. Pojma nimas kaj so omrezja, kaj je redudanca in kaj je sinhronizacija pa še veliko prepameten si... Evo to je bilo vse pametno...
Važno, da vi veste.
Meni se vaš odgovor ni zdel pameten. Vzvišen in precenjen pač.

pegasus ::
Vprašaj se, kakšna je dodana vrednost "interne mreže" za podjetje in kakšna so tveganja ter stroški ob scenarijih izpada, izgube podatkov, vdora, ipd. Potem se vprašaj, ali si sposoben nositi tako odgovornost. Glede na te odgovore se potem odločaš o izbranih tehnologijah.
Če prideš do odločitve za domačega izvajalca, ti lahko priporočim npr. akson.si, ki za referenco že ima eno večje proizvodno podjetje v tujini.
Če prideš do odločitve za domačega izvajalca, ti lahko priporočim npr. akson.si, ki za referenco že ima eno večje proizvodno podjetje v tujini.

Tody ::
Eh men je vseen, pa to vem tebi bodo pa bučke prodajal, vsaj dve podjetji v sloveniji komaj čaka na take kot si ti, kjer z obljubo o brezplačnih licencah in vsemogočni programski opremi ki zna vse sam kave ne zna skuhat.
Mogoče sem se malce preveč razburil pač taka tema za mene... Veliko ljudi veliko obljublja na koncu pa znajo samo fakture za svetovanje in analizi izstavit. Z lahkoto te peljejo žejnega čez vodo.
Aja pa chat ne bo naredil oz ne sme narediti nič samo velika zakladnica znanja je, kjer ga lahko karkoli vprašaš, brez da ti je nerodno in vsako "neumnost" k se zdi da bi jo moral že vedit pa lahko mu brez problema rečeš razložimi računalniška omrežja kot da sem star 7 let pa noben ne bo vedel pa zameril.
Mogoče sem se malce preveč razburil pač taka tema za mene... Veliko ljudi veliko obljublja na koncu pa znajo samo fakture za svetovanje in analizi izstavit. Z lahkoto te peljejo žejnega čez vodo.
Aja pa chat ne bo naredil oz ne sme narediti nič samo velika zakladnica znanja je, kjer ga lahko karkoli vprašaš, brez da ti je nerodno in vsako "neumnost" k se zdi da bi jo moral že vedit pa lahko mu brez problema rečeš razložimi računalniška omrežja kot da sem star 7 let pa noben ne bo vedel pa zameril.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tody ()

Zimonem ::
Pa saj ima Synology tudi SQL bazo.
Za backup pa trakove. A v blužnji self v banki. Biš že zrihtal ni ravno umetnost za kar rabite
Za backup pa trakove. A v blužnji self v banki. Biš že zrihtal ni ravno umetnost za kar rabite

Goran's Blog ::
Glede ERP-a in SQL-a.
Odvisno od samega ERP-a oziroma bolj točno od velikosti podatkovnih baz.
Če baze niso velike lahko zadeve laufaš na free zadevah in navadnih računalnikih, je veliko firm ka laufa tako, da ne gredo v nakup serverjev, seveda spet odvisno od firme do firme od velikosti firme itd...
Odvisno od samega ERP-a oziroma bolj točno od velikosti podatkovnih baz.
Če baze niso velike lahko zadeve laufaš na free zadevah in navadnih računalnikih, je veliko firm ka laufa tako, da ne gredo v nakup serverjev, seveda spet odvisno od firme do firme od velikosti firme itd...

mn ::
Pa saj ima Synology tudi SQL bazo.
Za backup pa trakove. A v blužnji self v banki. Biš že zrihtal ni ravno umetnost za kar rabite
Pa če kupiš takšnega z Intelovim procesorjem in lahko tudi virtualke gor laufaš za začetek, ampak vseeno niso vsemogočni.
Nisi povedal praktično nič o tem kaj potrebuješ in nujno začni z zahtevami ki jih imaš ker drugače ti ne more nihče nič svetovati.
Recimo koliko podatkov, koliko časa lahko čakaš KO sistem odpove da se ga postavi nazaj, ...
Zaenkrat je tvoje vprašanje nekako na nivoju, kupujemo prevozno sredstvo, kaj se kupuje če je treba kdaj kaj tudi peljat.
Lahko kolo, lahko vlačilec od Scanie ne...
EDIT: pa ne pozabi na disaster recovery, kje boš imel backupe, kam jih boš restavriral, kako boš preverjal če je sploh kaj na njih, ...
Potem vzdrževanje (če boš imel serverje pri sebi), kdo bo upgrade delal, kdo bo priletel ko sistem ne bo delal, ...
Serverje bi jaz recimo na začetku virtualiziral in poganjal na tuji infrastrukturi, poglej si recimo zupo.si (podjetje kjer sem zaposlen gostuje na njihovi infrastrukturi)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: mn ()

Zimonem ::
Moje laično mnenje je , da bi moral možakar kaj sprobat. Saj ni treba da bi enem dnevu naredi revolucijo. Ampak kot je zastavil vprašanje znajo biti sredstva problem.

mn ::
Moje laično mnenje je , da bi moral možakar kaj sprobat. Saj ni treba da bi enem dnevu naredi revolucijo. Ampak kot je zastavil vprašanje znajo biti sredstva problem.
Zato pa en Synology + virtualke ali še bolje najeti nek server pri kakem https://www.hetzner.com/ ali alternativi, če misli sam vzdrževati. V vsakem primeru pa naj si najprej razčisti kaj sploh hoče in potrebuje.

Utk ::
Če bi vas človek poslušal, bi bilo najbolje tovarno zapret, ker postavit mrežo je tako drago in komplicirano, da bolje sploh nič ne delat.

Zimonem ::
Če so sedaj niso pri firmi naredili nič privlečeš s sabonvso zgodovino. Še šifranti niso uskaljeni

ADuro ::
Pa saj ima Synology tudi SQL bazo.
Za backup pa trakove. A v blužnji self v banki. Biš že zrihtal ni ravno umetnost za kar rabite
Pa če kupiš takšnega z Intelovim procesorjem in lahko tudi virtualke gor laufaš za začetek, ampak vseeno niso vsemogočni.
Nisi povedal praktično nič o tem kaj potrebuješ in nujno začni z zahtevami ki jih imaš ker drugače ti ne more nihče nič svetovati.
Recimo koliko podatkov, koliko časa lahko čakaš KO sistem odpove da se ga postavi nazaj, ...
Zaenkrat je tvoje vprašanje nekako na nivoju, kupujemo prevozno sredstvo, kaj se kupuje če je treba kdaj kaj tudi peljat.
Lahko kolo, lahko vlačilec od Scanie ne...
EDIT: pa ne pozabi na disaster recovery, kje boš imel backupe, kam jih boš restavriral, kako boš preverjal če je sploh kaj na njih, ...
Potem vzdrževanje (če boš imel serverje pri sebi), kdo bo upgrade delal, kdo bo priletel ko sistem ne bo delal, ...
Serverje bi jaz recimo na začetku virtualiziral in poganjal na tuji infrastrukturi, poglej si recimo zupo.si (podjetje kjer sem zaposlen gostuje na njihovi infrastrukturi)
Zahteve so zlo enostavne:
Hramba do 4TB z varnostnimi kopijami
Možen lokalni dostop in VPN dostop iz tujih omrežij.
3 uporabniki + Administrator
SQL strežnik, ko bo gnal tudi aplikacijo, ki omogoča da se tabele dopolnjujejo brez konfliktov. Dostop bi lahko funkcioniral tudi kot spletna stran.
Skupne mape do katerih lahko dostopamo vsi z možnostjo omejitve privilegijev beri/piši.
Konkretno: je NAS na obstoječem lokalnem omrežju lahko dovolj ali je treba še kaj drugega dodat ?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ADuro ()

mn ::
Po moje je dovolj, edino ne pozabi na backup NASa nekam ven iz firme. Vse tvoje primere uporabe je možno pokriti z NASom, hramba 4TB ni problema, VPN server je v paketu, uporabike lahko dodajaš, SQL strežnik lahko poganjaš gori, lahko poženeš sambo in deliš direktorije in lahko natančno določaš kaj lahko kdo dela na katerem direktorijo ali po uporabniku ali skupini, ...
Za začetek pojdi recimo na Synology stran, poglej NAS selektor in se preklikaj čez.
Recimo nekaj takšnega https://www.synology.com/en-au/products... ti omogoča da zatlačiš notri do 32 GB rama,kar bo verjetno čez glavo dovolj in ima x64 procesor torej lahko poganjaš virtualke ali pa poženeš Docker image. Koliko je pa hiter se mi ne sanja. Preveri!
Imaš pa VPN server že v paketu, access control, Hyper Backup za backupiranje NASa, ...
Imaš ERP že izbran? Veš katero SQL bazo potrebuješ?
Za začetek pojdi recimo na Synology stran, poglej NAS selektor in se preklikaj čez.
Recimo nekaj takšnega https://www.synology.com/en-au/products... ti omogoča da zatlačiš notri do 32 GB rama,kar bo verjetno čez glavo dovolj in ima x64 procesor torej lahko poganjaš virtualke ali pa poženeš Docker image. Koliko je pa hiter se mi ne sanja. Preveri!
Imaš pa VPN server že v paketu, access control, Hyper Backup za backupiranje NASa, ...
Imaš ERP že izbran? Veš katero SQL bazo potrebuješ?

ADuro ::
Po moje je dovolj, edino ne pozabi na backup NASa nekam ven iz firme. Vse tvoje primere uporabe je možno pokriti z NASom, hramba 4TB ni problema, VPN server je v paketu, uporabike lahko dodajaš, SQL strežnik lahko poganjaš gori, lahko poženeš sambo in deliš direktorije in lahko natančno določaš kaj lahko kdo dela na katerem direktorijo ali po uporabniku ali skupini, ...
Za začetek pojdi recimo na Synology stran, poglej NAS selektor in se preklikaj čez.
Recimo nekaj takšnega https://www.synology.com/en-au/products... ti omogoča da zatlačiš notri do 32 GB rama,kar bo verjetno čez glavo dovolj in ima x64 procesor torej lahko poganjaš virtualke ali pa poženeš Docker image. Koliko je pa hiter se mi ne sanja. Preveri!
Imaš pa VPN server že v paketu, access control, Hyper Backup za backupiranje NASa, ...
Imaš ERP že izbran? Veš katero SQL bazo potrebuješ?
Hvala.
Za začetek bomo investirali v NAS in vsaj shrambo centralizirali plus poskrbeli za en dislociran backup kot prodlagano.
Glede ERP sistema se še odločam. SAP Business One se mi zdi ok že zarad tega ker večina kupcev dela z njim in to jim je nekak pri presojah všeč če uporabljaš iste stvari. Po drugi strani Microsoft Dynamics 365 ker imamo vse na Windowsih, tudi stroje. Kolikor sem pa razumel oboji nekako nudijo da podatke gostiš pri njih.
Dobil sem tudi predlog, da za obvaldovanje proizvodnje raje postavimo MES, konkretno CCleap kjer pa bodo verjetno hoteli da nam tudi infrastrukturo postavijo. Po drugi strani se bolj mnenja da bi nam ERP bolj koristil ker bi tako lahko imeli pokrito tudi računovodstvo in izdajanje faktur kar sedaj delamo v enem predpotopnem programu ki funkcionira ampak je zastarel.
Pred novim letom tako ne bomo nič drastično spreminjali in bomo procese izvajali papirno, nato postopno začeli s pilotni uvajanjem sprememb.
Podatke smo že zbrali na kup, nekaj še dopolnjujemo ampak v glavnem smo pripravljeni da vsaj pilotno speljemo zadevo na enem programu izdelkov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ADuro ()

bm1973 ::
Pa ti veš koliko stane SAP?
In kaj SAP sploh je?
Za 3 uporabnike? Nehaj se ukvarjati s stvarmi o katerih nimaš pojma...
In kaj SAP sploh je?
Za 3 uporabnike? Nehaj se ukvarjati s stvarmi o katerih nimaš pojma...

ADuro ::

Tody ::
Evo sem se potrudi namesto tebe... tolk da ne boš rekel da sem zloben in grd..
Vau, vstopiti v svet ERP-jev je kot skočiti v začarani gozd -- vsaka jasna pot ima svojo mera preizkušnje in čudesa. Strastno se lotiva tega: kolikšen je **povprečni strošek uvedbe SAP Business One**?
---
### Razbitje cenovne formule (čisto kot v znanstveni analizi)
1. **Licenciranje**
* **On-premise (enkratni nakup)**: za uporabnika znaša licenca običajno od **1.350 USD do 3.500 USD**, kar daje dober okvir glede stroškov samo programske opreme. ([Synavos][1], [ERP Research][2])
* **Cloud (mesečni model)**: med **110-219 USD na uporabnika na mesec**. Ta paket vključuje gostovanje, podporo in stalne posodobitve. ([Synavos][1])
2. **Implementacijski stroški**
* Odvisno od kompleksnosti: nizkoceni scenariji (minimalna prilagoditev) lahko denimo stanejo **\$2.500-\$5.000**, medtem ko za srednje kompleksno okolje govorimo že o **\$10.000-\$20.000**, za res kompleksno pa do **\$50.000-\$100.000**. ([H\&CO][3])
* Drugi viri navajajo, da je implementacija pogosto **1- do 5-kratnik letne licence**, torej variira med **\$20.000** in kar kubičnimi številkami, če so dodatne prilagoditve in zahtevnejši pogoji. ([ERP Research][4])
* Mednarodni vir še dodatno poudari, da celoten projekt stane med **\$25.000 in \$100.000**, odvisno od zahtevnosti. ([seidor.com][5])
3. **Vzdrževanje, podpora in infrastruktura**
* Če imaš na premiški licenco, letno vzdrževanje znaša približno **18-25 % vrednosti licence**. ([seidor.com][6], [ERP Research][2])
* Ob on-premise rešitvah pridejo še strojna oprema, strežniki in varnost - tipično nekje **\$5.000-\$20.000**, odvisno od obsega. ([Synavos][1])
* V oblaku so ti stroški že zakodirani v mesečni naročnini.
---
### Skupna slika (tvoj povprečni izračun)
Recimo, da želiš uvesti SAP B1 za podjetje s **10 uporabniki**:
* **On-premise**:
* Licence: 10 × (1.350-3.500 USD) -> 13.500-35.000 USD
* Implementacija: 10.000-100.000 USD
* Strojna oprema: 5.000-20.000 USD
* Vzdrževanje: \~20 % letne licence -> 2.700-7.000 USD/letno
* **Skupaj prve leto**: **\~30.000 do 160.000 USD**
* **Cloud model**:
* Licenca: 10 × (110-219 USD/mesec) = 1.100-2.190 USD/mesec -> 13.200-26.280 USD/leto
* Implementacija: 10.000-100.000 USD
* Brez strojne opreme, malo stroškov podpore
* **Skupaj prve leto**: **\~23.000 do 126.000 USD**
---
### Zakaj ti je ta razčlenjenost ker se svet ne rešuje z enodimenzionalnimi odgovorili
Cena je kot zvezdne kopice -- pogled se z vsakim dodatnim dejavnikom spremeni. Kateri modul rabiš? Koliko uporabnikov? Če želiš specifično oceno, lahko z veseljem skupaj sprehodiva skozi tvoje specifične okoliščine.
Če se ti zdi število v danem valu preveliko, še posebej zamisli: v končni fazi je to investicija v proces -- optimizacijo, nadzor in inteligenco poslovanja. Mirno se mi javi, ko te zanima prilagojen izračun ali če te zanimajo zgodbe iz prakse, kako so posamezna podjetja prišla do svojo "sweet spot" v investiranju!
[1]: https://synavos.com/blogs/sap-business-... "SAP Business One Cost: A Complete 2025 Guide"
[2]: https://www.erpresearch.com/en-us/sap-b... "SAP Business One Pricing & Costs"
[3]: https://www.hco.com/insights/sap-busine... "SAP Business One Pricing & Costs (USA)"
[4]: https://www.erpresearch.com/en-us/sap-b... "SAP Business One Pricing & Cost | SAP B1 Price List"
[5]: https://www.seidor.com/en-us/blog/sap-b... "SAP Business One Pricing"
[6]: https://www.seidor.com/en-se/blog/sap-b... "SAP Business One Cost Breakdown"
Vau, vstopiti v svet ERP-jev je kot skočiti v začarani gozd -- vsaka jasna pot ima svojo mera preizkušnje in čudesa. Strastno se lotiva tega: kolikšen je **povprečni strošek uvedbe SAP Business One**?
---
### Razbitje cenovne formule (čisto kot v znanstveni analizi)
1. **Licenciranje**
* **On-premise (enkratni nakup)**: za uporabnika znaša licenca običajno od **1.350 USD do 3.500 USD**, kar daje dober okvir glede stroškov samo programske opreme. ([Synavos][1], [ERP Research][2])
* **Cloud (mesečni model)**: med **110-219 USD na uporabnika na mesec**. Ta paket vključuje gostovanje, podporo in stalne posodobitve. ([Synavos][1])
2. **Implementacijski stroški**
* Odvisno od kompleksnosti: nizkoceni scenariji (minimalna prilagoditev) lahko denimo stanejo **\$2.500-\$5.000**, medtem ko za srednje kompleksno okolje govorimo že o **\$10.000-\$20.000**, za res kompleksno pa do **\$50.000-\$100.000**. ([H\&CO][3])
* Drugi viri navajajo, da je implementacija pogosto **1- do 5-kratnik letne licence**, torej variira med **\$20.000** in kar kubičnimi številkami, če so dodatne prilagoditve in zahtevnejši pogoji. ([ERP Research][4])
* Mednarodni vir še dodatno poudari, da celoten projekt stane med **\$25.000 in \$100.000**, odvisno od zahtevnosti. ([seidor.com][5])
3. **Vzdrževanje, podpora in infrastruktura**
* Če imaš na premiški licenco, letno vzdrževanje znaša približno **18-25 % vrednosti licence**. ([seidor.com][6], [ERP Research][2])
* Ob on-premise rešitvah pridejo še strojna oprema, strežniki in varnost - tipično nekje **\$5.000-\$20.000**, odvisno od obsega. ([Synavos][1])
* V oblaku so ti stroški že zakodirani v mesečni naročnini.
---
### Skupna slika (tvoj povprečni izračun)
Recimo, da želiš uvesti SAP B1 za podjetje s **10 uporabniki**:
* **On-premise**:
* Licence: 10 × (1.350-3.500 USD) -> 13.500-35.000 USD
* Implementacija: 10.000-100.000 USD
* Strojna oprema: 5.000-20.000 USD
* Vzdrževanje: \~20 % letne licence -> 2.700-7.000 USD/letno
* **Skupaj prve leto**: **\~30.000 do 160.000 USD**
* **Cloud model**:
* Licenca: 10 × (110-219 USD/mesec) = 1.100-2.190 USD/mesec -> 13.200-26.280 USD/leto
* Implementacija: 10.000-100.000 USD
* Brez strojne opreme, malo stroškov podpore
* **Skupaj prve leto**: **\~23.000 do 126.000 USD**
---
### Zakaj ti je ta razčlenjenost ker se svet ne rešuje z enodimenzionalnimi odgovorili
Cena je kot zvezdne kopice -- pogled se z vsakim dodatnim dejavnikom spremeni. Kateri modul rabiš? Koliko uporabnikov? Če želiš specifično oceno, lahko z veseljem skupaj sprehodiva skozi tvoje specifične okoliščine.
Če se ti zdi število v danem valu preveliko, še posebej zamisli: v končni fazi je to investicija v proces -- optimizacijo, nadzor in inteligenco poslovanja. Mirno se mi javi, ko te zanima prilagojen izračun ali če te zanimajo zgodbe iz prakse, kako so posamezna podjetja prišla do svojo "sweet spot" v investiranju!
[1]: https://synavos.com/blogs/sap-business-... "SAP Business One Cost: A Complete 2025 Guide"
[2]: https://www.erpresearch.com/en-us/sap-b... "SAP Business One Pricing & Costs"
[3]: https://www.hco.com/insights/sap-busine... "SAP Business One Pricing & Costs (USA)"
[4]: https://www.erpresearch.com/en-us/sap-b... "SAP Business One Pricing & Cost | SAP B1 Price List"
[5]: https://www.seidor.com/en-us/blog/sap-b... "SAP Business One Pricing"
[6]: https://www.seidor.com/en-se/blog/sap-b... "SAP Business One Cost Breakdown"

ADuro ::
Zaradi SAPa?
Famous last words.
Ne, še zdaleč ne zaradi SAP-a.
1. Ukvarjam se z vprašanjem kako se pripraviti na digitalizacijo procesov.
2. Moj cilj ni uvesti SAP. Raziskujem možnosti, pripravljam teren, zbiram ponudbe.
3. Temo sem odprl, da pridobim mnenja glede smiselnega obsega investicije da stvari spravimo v red preden se bomo širili, ker podjetje raste in papirno vodenje ne bo več vzdržno.
Žolčni izpadi in zgražanje so odveč. Ni problem če je kod mnenja "to se ne da". Verjamem, ampak bom preveril.

Tody ::
Evo še zadnji nasvet... Pojdi s kom iz tvoje branže na pivo in jih vprašaj kako so se oni lotil tega :) Boš dobil info iz prve roke, pa boš mogoče bolj razumel te komentarje.

tony1 ::
3 zaposleni plus admin in boste digitalizirali procese?
Za štiri zaposlene naj bo digitalizacija:
-en firewall za jurja (ne bom delal reklame zastonj)
-en lokalni file server, z nekim bekapom, magari na 2 zunanja diska
-sef za 2 zunanja diska
-tečaj excela za vse (so firme, ki delajo desetine mio prometa in vse vodijo v Excelu... Kar ni prav, ampak za 4 zaposlene je pa še kar OK)
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | MS Dynamics 365 Business CentralOddelek: Programska oprema | 921 (339) | Zimonem |
» | Hekerski napad na HSE (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 23051 (13957) | BCSman |
» | Katero rešitev/arhitekturo uporabiti za digitalizacijo poslovnih procesovOddelek: Programiranje | 2265 (1680) | showsover |
» | crm za mala podjetjaOddelek: Programska oprema | 7400 (3579) | DJ-DUST |
» | ERP (SAP) in optmizacija poslovnih procesovOddelek: Programiranje | 7411 (7411) | Mavrik |