» »

jermen alternator oldtimer / duravel av 10/9.5-875la

jermen alternator oldtimer / duravel av 10/9.5-875la

BRBR ::

BMW 316 l. 1976

Tole je oznaka na jermenu, za moje pojme je jermen videti OK. Nič ni razpokan.

Problem: na alternatorju je bil zategnjen do konca (nihče ni tega šlatal od zadnje menjave jermena) in zdrsuje, če mal bolj športno gas pritisneš (v leru).

Kaj je 9.5 ? Ker v prodajalni imajo v računalniku samo 10-875la. Na zalogi ni.

Za moj občutek, glede na to, da je šponanje do konca, je bil že nov predolg.

Kakšno oznako ima naslednji isti, s tem da je krajši, koliko je krajši ? Zobati imajo menda enake standarde, ker menda zobati bolj prime ?
Never underestimate the power of idiots in large groups.
  • spremenil: BRBR ()

Maritehead ::

Če ti jermen že pri zategovanju do konca še vedno zdrsava, je zelo verjetno res predolg. Predlagal bi, da preveriš dolžino starega jermena in vzameš naslednjo krajšo velikost - to bi bil najverjetneje 10x865 ali 10x850. Zobati jermeni res bolje primejo, še posebej pri manjših špulah, tako da bi bila to dobra izbira, če ustreza tvoji škripci.

fur80 ::

Sem po pomoti stisni izbris. Lahko tudi, da imaš kaj malenkost zvito, jaz sem tako enkrat v klanec pri polnem gasu potrgal tale jermen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fur80 ()

BRBR ::

fur80 je izjavil:

Sem po pomoti stisni izbris. Lahko tudi, da imaš kaj malenkost zvito, jaz sem tako enkrat v klanec pri polnem gasu potrgal tale jermen.


Ja, tole čudo ima okoli vijakov, ki gredo skozi alternator nekakšne gumijaste amortizerje. Sem preveril na traktorjih, amortizererjev ni. Tako da, ko jermen zategneš gre vse skupaj malenkost postrani.
To ziher ni zdravilno.
Never underestimate the power of idiots in large groups.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BRBR ()

deco16 ::

autodata al kaki drug program, vnesi notr avto in ti piše kak jermen je predviden. Al pa mal googla pa ti bo vse povedal.

fikus_ ::

To je navaden klinasti jermen, "zobci" pa zato, da se lažje upogne čez malo jermenico.

10/9,5 je širina jermena.
875la pa zunanja dolžina

Pomeri širino jermena na vrhu, bi morala biti 9,5-10 mm, če je manj je izrabljen, tudi zato drsi in je globlje v jermenicah, zato se ga ne da napeti več.
Če jermen daš na jermenico, mora biti zunaj poravnan, ali kašen mm v jermenici.

https://www.autodoc.si/contitech/211258
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

joez7 ::

Poglej, kako globoko se ti usede v jermenici.
Če sedi globoko, lepo vzami namesto 9x 10x ali 11x - dolžino pa isto.
Po katalogih je včasih mal štala.
Sem mel primer na Citroenu - jermen po katalogu - pa malce prekratek, daljši za 20mm rešil težavo.
Je pa blo zanimivo, po katalogu je bil daljši za en letnik starejši model.
Smo potem modrovali, (verjetno različni fi jermenice altenatorja)>:D
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

tony1 ::

BRBR je izjavil:

fur80 je izjavil:

Sem po pomoti stisni izbris. Lahko tudi, da imaš kaj malenkost zvito, jaz sem tako enkrat v klanec pri polnem gasu potrgal tale jermen.


Ja, tole čudo ima okoli vijakov, ki gredo skozi alternator nekakšne gumijaste amortizerje. Sem preveril na traktorjih, amortizererjev ni. Tako da, ko jermen zategneš gre vse skupaj malenkost postrani.
To ziher ni zdravilno.


Preštudiraj tele gumijaste nosilce alternatorja, če so odpadli, jih najprej zamenjaj. Nato bo tudi alternator imel drugačno pozicijo in boš šele nato ustrezno napel jermen.

tony1 ::

Oziroma, če so gumijasti nosilci alternatorja 50 let stari, jih tudi zamenjaj.

BRBR ::

tony1 je izjavil:

Oziroma, če so gumijasti nosilci alternatorja 50 let stari, jih tudi zamenjaj.


Ja, to bo treba, tale guma zgleda raztopljena.

Kakšen nasvet kako to ven spravit, ker tole je 'pocasto' zalepljeno ? Kakšno topilo ?
Z bencinom sem pral roke pa ni imel nobenega signifikantega učinka.

 nosilci

nosilci

Never underestimate the power of idiots in large groups.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BRBR ()

tony1 ::

Odvisno, koliko je prostora, odšravfaj ven nosilec in probaj najprej čisto mehansko očisti gumo ven... Praktičnih izkušenj pa nimam, žal.

MadMax ::

Tiste gumi puše alternatorja so se meni na E34 razpadle po ene 12 letih.
Razdrl, spucal, premeril, zrisal in zdrejal iz novilona. Za 100 let. Od tega je bilo 10+ še za časa mojega lastništva.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

BRBR ::

MadMax je izjavil:

Tiste gumi puše alternatorja so se meni na E34 razpadle po ene 12 letih.
Razdrl, spucal, premeril, zrisal in zdrejal iz novilona. Za 100 let. Od tega je bilo 10+ še za časa mojega lastništva.


Tale novilon je ta reč, ki je trda ko hudič in odporna na trenje ? Imam en stroj kjer se to drgne ob kovino (20 ton pritiska) in je bilo rečeno, da ni treba mazat nič in da bo preživelo stroj.
Potem novilon tresljajev ne amortizira nič in je menda vseeno, če dam skozi nosilce kar ustrezno debel vijak ?
Never underestimate the power of idiots in large groups.

MadMax ::

Meni je bilo enostavneje/hitreje naredit puše kot pa iskat ustrezen vijak na toleranco...

A na drugi strani imaš tudi gumi vpetje? Ker pri meni je bilo samo na eni strani, dolg vijak kjer je vrtišče za zategovanje prek dveh ušes, na drugi strani pa "zobati" vijak z matico na 3÷4mm debelem nosilcu, brez gum. Čemu torej gume na eni strani vpetja, pa še to slabše kvalitete kot je bil material na fičotih...
Nekdo v fabriki si je pač tako zamislil, kasneje pa ni nihče več razmišljal o smiselnosti.

Sicer lahko narediš tudi iz gume, če smatraš za nujno, originalov pa ni. Katero trdoto boš pa izbral?

Novilon ni trd kot hudič. Režeš z nožem, piliš, žagaš, ..., plastika pač (PA). Je pa nekoliko samomazalen (ne zariba) če drsa po gladkem (tapravi samomazalen je oilon).
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

tony1 ::

Te gumi puše v nosilcih alternatorja so bile klasika na bemflih (švabskih avtih?) že konec 60tih, nato so pa to tradicijo vlekli dokler je šlo.

Je pa zanimivo, na E34 letnik 1991 so preživeli avto.

MadMax ::

tony1 je izjavil:

Je pa zanimivo, na E34 letnik 1991 so preživeli avto.

Morda tvojega. (si ga pokopal še preden je postal najstnik?)
Moj E34 je bil 1991... Pa so sigurno začele razpadat že prej, le da je po 12-ih letih bil alt že tako nagnjen da je bilo treba nekaj naredit.
Da bi zdržali 23 let (starost ko sem ga prodal), ali še več? Mokre sanje.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

tony1 ::

Morda jih je kdo že prej zamenjal.

Ko sem leta 2005 (pri 285k km, verjetno pa 3x več, ker je bil avto uvožen iz Švabije leta 1995, in takrat se je te avte uvažalo s 700k) dal obnoviti alternator, so bili še v redu in tako je ostalo do 2010...

MadMax ::

Verjetno.
Tako kot puše na zadnjem mostu: 10 let ali 150kkm (+/- malenkost), pa naj je šlo za 518i ali M5, so bile enake.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMax ()

tony1 ::

Nimam tako slabih izkušenj z zadnjim mostom. E34 je bil mnogo, mnogo bolje narejen kot kasnejši bemfli, 15 let starih avtov, ki so se vozili z zamenjanimi pušami pri nas je bilo kakšnih 10%... Je pa seveda možno, da smo se vsi vozili s sfukanimi gumi pušami, ker novega E34 ni nihče nikoli videl.

Je pa cela zgodba s pravilno menjavo puš, ker jih je mogoče pri tem poškodovati, in potem pa tudi nove zdržijo premalo...

Prava jeba se je začela z e36 in e46 kjer si moral variti sašijo in zadnji most...

(Edit: OP, sorry za ugrabitev teme... Oldtimerji so očitno zanimiva reč 8-))

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

MadMax ::

Moj je bil 8 let/dobrih 160kkm ko sem ga kupil. SLO poreklo, znana zgodovina, za napake kar jih je bilo sem vedel ko se mi še ni niti sanjalo da ga bom kupil ;)
Zadnje puše načeloma nisi opazil razen v določenih pogojih. Ker niso predstavljale nevarnosti jih tudi na servisih oz. na tehničnem niso zanimale (pa itak jih skoraj nihče ni menjal, za servis preveč dela, za lastnika predrago...)
Menjava... uradno cel most dol (z diferencialom, odklop cevi zavor, ...), namensko orodje in preša. Vtis na suho v eni potezi. Neuradno pa... dobesedno mazaško, vazelin, macola, ...
Meni jih mehanik ni upal, na koncu sem sam, sicer samo desno (bolj kritična), ampak je bil podvig... Brez dvigala/kanala, brez demontaže mosta... s kupom improvizacij in predvsem jeklenimi živci. Zato o levem nato nisem niti razmišljal :| Mladost-ludost :)
Je bil pa za tak voz res poceni za vzdrževat (tudi puše same so koštale malo več kot drobiž).
Zato ni dobil naslednika, pa najbrž ga niti ne bo.

Ja, zanimive zadeve. Morda OP ugotovi da tele puše alternatorja sploh niso omembe vredne, ne cenovno, ne po času/delu, napram kakšnim večjim podvigom. Že pri novejšem je marsikdaj zanimivo, oldtajmerji pa imajo pač še ta dodaten čar nedobavljivosti delov, hehe.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zvezdica27 ::

vprašaj namenski forum... sploh, če znaš nemško...

jaz bi
to menjal

zz


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Alternator ne polni?

Oddelek: Na cesti
205922 (5206) dxx
»

Iz parkiranega avtomobila se je kadilo?!?! (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
517454 (5112) Mare2
»

Vozilo do 6-7k eur, dizel, dilema katero

Oddelek: Na cesti
265291 (4146) Unknown_001
»

Moj avto...

Oddelek: Loža
355935 (4448) Azrael

Več podobnih tem