» »

Tesla svoje robotaksije premierno zagnala v Austinu

Tesla svoje robotaksije premierno zagnala v Austinu

Slo-Tech - Tesla je svoje robotaksije, ki vozijo povsem avtonomno, na ulice prvikrat poslala v teksaškem Austinu. Muskove samovozeče taksije smo pričakovali od prvih predstavitev lanskega oktobra, a se je komercialna raba odmikala. Včeraj so se na ceste zapodili v Teksasu, a jih sprva ne bo niti deset. Elon Musk je dejal, da bi lahko začeli s tisoči, a so se zaradi varnosti odločili za postopno vpeljavo. Prvi teden jih bo kakšnih deset, nato dvajset in tako dalje.

Musk zagotavlja, da bodo na daljavo nadzorovali vedenje avtomobilov in po potrebi reagirali. Ni jasno, ali bodo imeli tudi voznika za izredne situacije neposredno v vozilu, prvi videoposnetki pa kažejo zgolj nekoga na sovoznikovem sedežu. Prvi dan je vožnja stala 4,2 dolarjev, uporaba pa je omejena na spletne vplivneže, ki jim je bila Tesla poslala vabila. Tesla zagotavlja, da bodo taksiji vozili le v predelih mesta, ki so varni in enostavni. Izogibali se bodo slabemu vremenu, zapletenim križiščem in mladoletnim potnikom.

Uporabo dovoljuje nova zakonodaja, ki jo je v petek podpisal teksaški guverner Greg Abbott. Vsak robotaksi bo moral imeti licenco teksaškega urada za motorna vozila (DMV), da bo smel voziti brez voznika. V primeru kršitev ali ogrožanja varnosti lahko licenco tudi odvzamejo. Taksi naročimo z aplikacijo Robotaxi. Gre za model Y, vozijo pa od 6. do 24. ure.


59 komentarjev

«
1
2

codeMonkey ::

Ve kdo kaksen je plan glede namenskih vozil? Tistih, ki so jih so na dogodku lani reklamirali. Verjetno bodo ostali na Y, dokler je operater potreben.

pegasus ::

In Texas takoj zaostri zakonodajo glede avtonomnih vozil :))
Očitno imajo tudi tam Muska zelo zelo radi...

iKst_ ::

Kakšne so spremembe? Pa kaj ima to s Teslo? A jim kakorkoli preprečuje širjenje storitve?

Ashrack ::

Tipkarski skrat @OP:
`licenco teksaškega uradna za motorna vozila (DMV),`
....

Gregor P ::

pegasus je izjavil:

In Texas takoj zaostri zakonodajo glede avtonomnih vozil :))
Očitno imajo tudi tam Muska zelo zelo radi...
Ali pa gredo Musku na roko, ker brez nadzornega sovoznika, jaz teh Tesel itak ne bi spustil same na ceste in on tudi ne 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BlaY0 ::

Saj to sploh ni bistveno. Bistveno je to, da je šla zaradi te najave delnica gor za skoraj 10%.

codeMonkey ::

Tesla zagotavlja, da bodo taksiji vozili le v predelih mesta, ki so varni in enostavni. Izogibali se bodo slabemu vremenu, zapletenim križiščem


Evo, level 4 :D

feryz ::

Ok, če bom imel en robotaxi, bom še nekako sedel na sovoznikovem sedežu ta čas, ko mi bo prinašal denar.
Vprašanje je, kako mi bo to uspelo, če bom imel 2, 3 ali več robotaxijev. Ne znam si predstavljati.

iKst_ ::

Res si ne znaš predstavljati? Res nisi pomilil na to, da po nekaj mesecih uporabe, testiranja in novih verzij softvera mogoče ne bo več spremljevalca na sovoznikovem sedežu?

a_borlak ::

Bomo videli, kako se bo to nadaljevalo, sem pa že videl posnetek, kako avto lepo vozi čez dvojno črto po pasu za nasprotna vozila ... ampak recimo, da bodo to odpravili.

OK.d ::

codeMonkey je izjavil:

Tesla zagotavlja, da bodo taksiji vozili le v predelih mesta, ki so varni in enostavni. Izogibali se bodo slabemu vremenu, zapletenim križiščem


Evo, level 4 :D

Ne bi se dobro počutil, ko veš da ga na daljavo upravlja AI-another indians:D
LPOK.d

codeMonkey ::

Jaz bi se bolje pocutil, ce bi bil nadzornik za volanom, ampak razumem, da to ne zgleda kul z vidika marketinga :)

Drugace pa se hecam glede level 4, ker imamo temo na avtonomno/avtomatizirano voznjo in sem vsaj 5 let nazaj ze razlagal, da tak sistem moras omejiti, ce ga zelis sistematicno ovrednotiti in prilagajati zadeve. Pa se je nekako govorilo, da pri Tesli niso tako neumni kot je Waymo, da bi omejevali sistem na dolocene lokacije, vreme ipd. Pa da so te definicije sistemov krneki :)

Zgodovina sprememb…

BT52 ::

Mislim, da omejevanje začetnih spremeljivk edino pravilno.

DamijanD ::

feryz je izjavil:

Ok, če bom imel en robotaxi, bom še nekako sedel na sovoznikovem sedežu ta čas, ko mi bo prinašal denar.
Vprašanje je, kako mi bo to uspelo, če bom imel 2, 3 ali več robotaxijev. Ne znam si predstavljati.

Daleč je še dan, ko bo lahko slehernikova tesla robotaxi...

a_borlak: a to (čez dvojno črto, ipd.) velja za robotaxi?

dreta ::

Vecina vas je podobna onim izpred 100 let. Brez konjev pa ne bo slo so govorili. Bedno za 'tehnicni' forum. Bedno.

iKst_ ::

Daleč je še dan, ko bo lahko slehernikova tesla robotaxi...


Po čem to sklepaš? A niso trenutni robotaksiji na istem hardveru in softveru kot avtomobli iz salona?

Pa se je nekako govorilo, da pri Tesli niso tako neumni kot je Waymo, da bi omejevali sistem na dolocene lokacije, vreme ipd. Pa da so te definicije sistemov krneki :)


Ne vem kaj točno se je govorilo. Amapk omejevanje območja je v tem primeru pravna in operativna zahteva, ne toliko tehnološka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: iKst_ ()

Tody ::

A po 24 uri pa je preveč zmatran da bo vozil? :D

iKst_ ::

Ja. Spremljevalci bi sicer delali 24/7 brez problema, ampak avto ne more več.

codeMonkey ::

iKst_ je izjavil:

Amapk omejevanje območja je v tem primeru pravna in operativna zahteva, ne toliko tehnološka.


Nope. Tudi tehnoloska.

feryz ::

iKst_ je izjavil:

Res si ne znaš predstavljati? Res nisi pomilil na to, da po nekaj mesecih uporabe, testiranja in novih verzij softvera mogoče ne bo več spremljevalca na sovoznikovem sedežu?
Misliš od leta 2020 dalje, verjetno?
Ne bom dočakal.

Se pravi, samovožnja ni dovoljena, samotaxi pa ja? What could go wrong?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

Tody ::

Ja, če ne plačaš si v prekršku, če pa plačaš storitev pa nisi ti kršilec :D

codeMonkey ::

codeMonkey je izjavil:

iKst_ je izjavil:

Amapk omejevanje območja je v tem primeru pravna in operativna zahteva, ne toliko tehnološka.


Nope. Tudi tehnoloska.


Pa se nekaj na to temo. Tudi mapirali so Austin z LIDAR-jem en mesec nazaj:
https://www.teslaoracle.com/2025/05/22/...

Pa ne da je kaj narobe s tem. Samo kot zanimivost, ko je bilo toliko napisanega tu kako je to nepotrebno.

iKst_ ::

Za končni cilj je nepotrebno. Za zagotavljanje maksimalne varnosti in testiranje pa dobrodošlo.

Malo ste hecni. Po eni strani se derete kako Tesla dela nekaj na pol in povzroča nevarnost. Po drugi strani pa jamrate, da to ni to, ker jemljejo varnost resno in pred dejanskim launchem delajo simulacije in v avto posadijo spremljevalca.

Nope. Tudi tehnoloska.


Če bi bilo to res, potem FSD ne bi vozil tako kot vozi po random cestah.

codeMonkey ::

iKst_ je izjavil:

Za končni cilj je nepotrebno. Za zagotavljanje maksimalne varnosti in testiranje pa dobrodošlo.

Malo ste hecni. Po eni strani se derete kako Tesla dela nekaj na pol in povzroča nevarnost. Po drugi strani pa jamrate, da to ni to, ker jemljejo varnost resno in pred dejanskim launchem delajo simulacije in v avto posadijo spremljevalca.

Nope. Tudi tehnoloska.


Če bi bilo to res, potem FSD ne bi vozil tako kot vozi po random cestah.


Ne, point je v tem, da je bilo jasno ze dolgo nazaj s kaksnimi pristopi se pride do take aplikacije, in zdaj ko smo tam, se to pocne na ta nacin. Pisalo se je namrec, da so ti pristopi napacni in nepotrebni za Teslo.

In to z random cestami pac ne drzi, karkoli naj bi to ze pomenilo ("tako kot vozi"). "Operational design domain" je inzenirski koncept za te sisteme, ki se, kot si rekel, uporablja tudi za operativne in pravne okvirje, ampak vsekakor je kljucen tudi za tehnoloski vidik. Ce res karikiram, se verjetno strinjas, da zna biti sistem, ki je primeren za voznjo po dezju, drugacen od takega, ki tega ne omogoca. Ali pa snegu ce hoces.

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

Ne, point je v tem, da je bilo jasno ze dolgo nazaj s kaksnimi pristopi se pride do take aplikacije, in zdaj ko smo tam, se to pocne na ta nacin. Pisalo se je namrec, da so ti pristopi napacni in nepotrebni za Teslo.


Saj ta pristop je nepotreben. Vidiš, da taksiji vozijo brez lidarjev.

In to z random cestami pac ne drzi, karkoli naj bi to ze pomenilo ("tako kot vozi"). "Operational design domain" je inzenirski koncept za te sisteme, ki se, kot si rekel, uporablja tudi za operativne in pravne okvirje, ampak vsekakor je kljucen tudi za tehnoloski vidik.


Kako ne drži? FSD avto postavijo sredi Pariza in pelje normalno skozi mesto. FSD postavijo na Norveško in avto pelje. FSD postavijo na Kitajsko in avto pelje.

Ce res karikiram, se verjetno strinjas, da zna biti sistem, ki je primeren za voznjo po dezju, drugacen od takega, ki tega ne omogoca. Ali pa snegu ce hoces.


Ne, ne strinjam se. Obratno. Ravno to je bistvo pristopa, ki ga je ima Tesla. Razviti en sistem, ki bo znal voziti avto, pika.

codeMonkey ::

Kako pelje? Kaj je to normalno? Kako ves da je dovolj dobro?

Pac OK, ocitno ti se ni potegnilo. Ni pomembno. Dejstvo je, da ko se enkrat premaknes z level 2, stvari zgledajo precej drugace. In ODD je kljucen za zasnovo sistemov level 3 in level 4.

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

Kako pelje? Kaj je to normalno? Kako ves da je dovolj dobro?


Pelje takole:

Boš moral pa napisati kaj točno misliš z "dovolj dobro". Dovolj dobro za takojšnji launch level 4 sistema? Verjetno ne. Ampak to niti ni bistveno v tej točki.

codeMonkey ::

Torej ko zelis javnosti predstaviti, da je sistem varen, pokazes random Youtube posnetek in reces: "poglej, pelje takole, varen je"?

Point je da ne prides magicno iz level 2 na nek sirok level 4 in tu je potrebno pristopiti sistematicno. Ce mislis, da so omejitve zgoraj predvsem iz operativnih in regulatornih razlogov, si zelo naiven. Sicer pa se je tu pisalo, da se bo preskok zgodil v eni tocki prakticno cez noc in bo dostopen povsod, in ne omejen kot to pocne Waymo (celo za vsako Teslo s FSD). Zdaj pa beremo tu o omejitvah in mapiranjih. In tale "vision only" pristop se bo moral prvic sele pokazati, ko bodo sli na vecjo floto brez operaterjev. Tu se cakamo kako bo, nic se ni dokazano tu s strani Tesle.

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

Torej ko zelis javnosti predstaviti, da je sistem varen, pokazes random Youtube posnetek in reces: "poglej, pelje takole, varen je"?


Huh? Tole je samo demo tehnologije, ki dela točno to kar sem napisal in kar si ti zanikal. Pelje brez geofencinga na random cesti.

Sicer pa se je tu pisalo, da se bo preskok zgodil v eni tocki prakticno cez noc in bo dostopen povsod, in ne omejen kot to pocne Waymo (celo za vsako Teslo s FSD). Zdaj pa beremo tu o omejitvah in mapiranjih. In tale "vision only" pristop se bo moral prvic sele pokazati, ko bodo sli na vecjo floto brez operaterjev. Tu se cakamo kako bo, nic se ni dokazano tu s strani Tesle.


Preskok se je že zgodil. Vision only pristop očitno deluje. V čem točno vidiš problem?

Razen, če si tale "čez noč" razumel dobesedno. To pa sigurno ne bo.

codeMonkey ::

Vrtiva se v krogu. Pac namigov je bilo dovolj, ce ne gre, ne gre.

iKst_ ::

Namigov?

Lej, realno stanje je takšno:
- Tesla z vision only vozi avtonomno potnike po Texasu.
- FSD vozi samodejno po Parizu, različnih mestih na Kitajskem, testirajo ga na Norveškem. Vse brez posebnih prilagoditev, kar dela.

Ti pa lahko zaradi mene še naprej tiščiš glavo v pesek in lažeš sam sebi.

Sgt. Lipnikar ::

iKst_ je izjavil:

Namigov?

Lej, realno stanje je takšno:
- Tesla z vision only vozi avtonomno potnike po Texasu.
- FSD vozi samodejno po Parizu, različnih mestih na Kitajskem, testirajo ga na Norveškem. Vse brez posebnih prilagoditev, kar dela.

Ti pa lahko zaradi mene še naprej tiščiš glavo v pesek in lažeš sam sebi.


Realno stanje je, da moras biti vedno pripravljen prevzet volan in se avto preverja ce spremljas promet. Ni to full self driving. FSD bi bilo ce bi lahko bral casopis ali pa spal.

iKst_ ::

V robotaksiju lahko bereš časopis.

Caracas ::

J.McLane ::

.. zaenkrat samo v Teksasu.

Saj bo rollout počasi tudi drugje, ampak vsaka lokalna podrobnost je lahko problematična, zato pričakujte, da bo Geofencing prisoten še zelo, zelo dolgo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

codeMonkey ::

iKst_ je izjavil:

Ti pa lahko zaradi mene še naprej tiščiš glavo v pesek in lažeš sam sebi.


Pri cem tocno tiscim glavo v pesek in si lazem? Znas vsaj na to odgovoriti?

Ker napisal si neumnost, ko si trdil, da vpeljava ODD v sistem nima toliko s tehnologijo samo. Ima precej. Samo ocitno nisi prebral nobenega standarda na to temo, niti se vsaj priblizno srecal z varnostno kriticnimi sistemi v avtomobilih. Skaces iz robotaxi sistema, ki je, oz. mora biti level 4, na nek FSD, ki je level 2+ in se sam ne ves kaj zelis povedati s temi primerjavami.

Caracas ::

J.McLane je izjavil:

.. zaenkrat samo v Teksasu.

Saj bo rollout počasi tudi drugje, ampak vsaka lokalna podrobnost je lahko problematična, zato pričakujte, da bo Geofencing prisoten še zelo, zelo dolgo.


Če prebereš zgornjo reutersovo novico, lahko da jih kmalu še v Texasu ne bo več...

iKst_ ::

Skaces iz robotaxi sistema, ki je, oz. mora biti level 4, na nek FSD, ki je level 2+ in se sam ne ves kaj zelis povedati s temi primerjavami.


Robotaxi = FSD iz tehnološkega vidika.

codeMonkey ::

iKst_ je izjavil:

Skaces iz robotaxi sistema, ki je, oz. mora biti level 4, na nek FSD, ki je level 2+ in se sam ne ves kaj zelis povedati s temi primerjavami.


Robotaxi = FSD iz tehnološkega vidika.


Ne more biti. FSD je level 2+ sistem, ki zahteva prevzem. Od koga bo to zahteval v robotaxiju, ce je ta level 4 in brez voznika?

BigWhale ::

iKst_ je izjavil:

Skaces iz robotaxi sistema, ki je, oz. mora biti level 4, na nek FSD, ki je level 2+ in se sam ne ves kaj zelis povedati s temi primerjavami.


Robotaxi = FSD iz tehnološkega vidika.


Kaj pa s socioloskega vidika? Musk je obljubljal, da so Tesle appreciating asset, ker bodo same sluzile denar lastnikom. Sedaj pa vidimo, da se Tesla trudi predvsem na tem, da bi Tesle, ki se same vozijo naokrog, sluzile Tesli.

Takrat, ko je Musk obljubljal te stvari, smo se nekateri sprasevali, zakaj bi bilo Tesli v interesu, da proda kokos, ki bojda nosi zlata jajca? Pa ste se nekateri smejali. :)

iKst_ ::

Ne more biti. FSD je level 2+ sistem, ki zahteva prevzem. Od koga bo to zahteval v robotaxiju, ce je ta level 4 in brez voznika?


Level 2, 3, 4 nima veze s tehnologijo ampak je stvar zakonodaje, certifikacije, tudi politike.

Tesle, ki danes vozijo avtonomno po Austinu niso v osnovi nič drugačne kot Tesla, ki jo lahko kupiš v salonu.* Vsaj jaz nisem seznanjen z razlikami.

Pustimo zdaj malo drugačen vmesnik, ki je stvar enega updata, govorim za software, ki poganja avtonomno vožnjo.

Kaj pa s socioloskega vidika?


To je pa druga debata.

Kar se tiče Muska. Osebno mislim, da je nekje na podobni ravni kot je bil Jobs. Preko trupel do rezultatov, Machiavelli style. Definitivno človek pretirava, definitivno se pogosto močno moti, večkrat verjetno namenoma zavaja. Ampak rezultate mu pa težko očitaš.

Kar se pa Tesle kot podjetja tiče, sem pa tudi že nekaj časa mnenja, da avtomobile delajo v vmesni fazi, da financirajo razne robotaksije, robote itd. IMHO se vidi pri napredku avtomobilov, ki ni tak, kot bi lahko bil. Novi Model Y je sicer še vedno super avto, ampak še zdaleč ni takega napredka kot bi lahko bil. Da o S in X niti ne govorimo, tam je vrhunec to, da ponudijo novo barvo karoserije.

Sgt. Lipnikar ::

iKst_ je izjavil:

V robotaksiju lahko bereš časopis.


Sistem ni live. Samo povabljenci lahko beta testirajo.

iKst_ ::

Torej praviš, da bo Robotaxi propadel, preden jim uspe odpreti za širšo javnost?

codeMonkey ::

iKst_ je izjavil:

Ne more biti. FSD je level 2+ sistem, ki zahteva prevzem. Od koga bo to zahteval v robotaxiju, ce je ta level 4 in brez voznika?


Level 2, 3, 4 nima veze s tehnologijo ampak je stvar zakonodaje, certifikacije, tudi politike.

Tesle, ki danes vozijo avtonomno po Austinu niso v osnovi nič drugačne kot Tesla, ki jo lahko kupiš v salonu.* Vsaj jaz nisem seznanjen z razlikami.


Aja, ce pa ti nisi seznanjen, potem pa mora biti tako. Kako ljudje uporabljajo FSD izven Austina ce je tako? Ali pa v dezju?

J.McLane ::

iKst_ je izjavil:


Pustimo zdaj malo drugačen vmesnik, ki je stvar enega updata, govorim za software, ki poganja avtonomno vožnjo.


Misliš ali veš? Jaz sem precej prepričan, da imajo te Tesle targetirana pravila natrenirana izključno na podatkih območja kjer se vozijo, torej Austin Teksas. Ker če začneš vključevati neke posebnosti iz drugega konca Amerike (da ne rečem Evrope), veliko hitreje pride do dilem.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

iKst_ ::

Aja, ce pa ti nisi seznanjen, potem pa mora biti tako.


Po trenutno dostopnih podatkih je tako. Če imaš pa drugačne informacije se pa priporočam.

Kako ljudje uporabljajo FSD izven Austina ce je tako? Ali pa v dezju?


Povsem normalno. Zakaj?

a_borlak ::

DamijanD je izjavil:


a_borlak: a to (čez dvojno črto, ipd.) velja za robotaxi?


Jep.

iKst_ ::

Tole definitivno ni optimalno, ampak dejansko nihče ni bil v nevarnosti.

Drugače tudi Waymo z lidarji in senzorji dela precej neumnosti.





Pa ne, da relativiziram. Meni se nič od tega ne zdi kritično. Napake bodo v vsakem primeru. Pod črto je glavno, da so avtonomna vozila vsaj tako varna kot ljudje, pomožnosti bolj.

codeMonkey ::

iKst_ je izjavil:

Aja, ce pa ti nisi seznanjen, potem pa mora biti tako.


Po trenutno dostopnih podatkih je tako. Če imaš pa drugačne informacije se pa priporočam.

Kako ljudje uporabljajo FSD izven Austina ce je tako? Ali pa v dezju?


Povsem normalno. Zakaj?


Ker sistem v robotaxiju je omejen na enostavni del Austina in lepo vreme (kot je navedeno v novici). Ti pa trdis da je to enako.

Zgodovina sprememb…

«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Tesla svoje robotaksije premierno zagnala v Austinu (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
593445 (1416) hruske
»

Avtomobili z lidarjem lahko uničijo kamero na telefonu (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
6110009 (3398) Sparrow
»

NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
11811366 (6652) c3p0
»

Prvi samovozeči avtomobil tretje stopnje v ZDA je mercedes (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
599225 (5799) Gregor P

Več podobnih tem