» »

Boeing želi umakniti priznanje krivde

1 2
3
4

kamiKaZaA ::

c3p0 je izjavil:

Wow! Sole survivor Ramesh Vishwaskumar of doomed Air India crash walks away from wreckage


https://x.com/libsoftiktok/status/19331...

Zanimivo na tem videu je, da mu je v bolnici zrastla brada in še brki povrhu.

Zgodovina sprememb…

kamiKaZaA ::

Kayzon ::

endelin ::

Zanimivo na tem videu je, da mu je v bolnici zrastla brada in še brki povrhu.

:D

IL_DIAVOLO ::

Torej human error.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Strel455 ::

https://x.com/DailyMail/status/19332154...
Chilling video shows 'nothing was working' on Air India flight just before crash.

IL_DIAVOLO ::

Zakaj pa je potem sploh vzletel?
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

endelin ::

Verjetno je 1000x prej ratalo pa so spet probali

pegasus ::

c3p0 je izjavil:

Loungechair strokovnjaki pravijo, da je 787 Dreamliner vzletel brez flaps in brez lifta je letalo padlo. No, počakajmo na več info...
Da, ta scenarij bi mi bil kar fascinanten. Ker se moraš kar precej potrudit na današnjih letalih, da ti to uspe ... Mora biti več lukenj, ki so se poravnale, da je prišlo do tega.

c3p0 ::

Strel455 je izjavil:

https://x.com/DailyMail/status/19332154...
Chilling video shows 'nothing was working' on Air India flight just before crash.


Entertainment tech verjamem, da je strogo ločen od letalne tehnike. Kaže pa na pomanjkanje vzdrževanja, ki verjetno ni omejeno na to.

Z Air India torej ne bom potoval. Raje dam malo več za Lufthanso, ipd.

bm1973 ::

Glede na indijsko mentaliteto, ko z glavo tiščijo v neko delo, čeprav se ga ne da narediti, se ne čudim...

Potem pride milijavžent workaroundov, tukaj so precej dobri, se ne bi čudil, če so zaradi cenejšega vzdrževanja našli kakega...

Ampak letalo bi moralo vzleteti tudi brez zakrilc, sam malo bolj položno bi se moral vzpenjati. Vprašanje pa je, če je bil pilot dovolj dober, da bi to naredil...

Lahko je bilo pa preprosto preveč naloženo, se zgodi, ko ti potnike privlečejo 50kg kufre, pa se preseže nosilnost letala.

tikitoki ::

Rolf. Nekateri resno krivijo dodatno prtljago? Dodaten kovček te stane k polovica povratne letalske karte, in praktično ne vidiš ljudi s kupim prtljage.

pegasus ::

bm1973 je izjavil:

Ampak letalo bi moralo vzleteti tudi brez zakrilc, sam malo bolj položno bi se moral vzpenjati.
Po tem kar sem slišal do zdaj, so na lepi dolgi stezi delali intersection takeoff nekje iz polovice steze. Zato so se tudi odpeljali praktično do konca, preden so se odlepili od tal in zato tisti vrtinec prahu na posnetku. Zagotovo bo takeoff performance calculation pod drobnogledom preiskovalcev dogodka...

kow ::

bm1973 je izjavil:


Ampak letalo bi moralo vzleteti tudi brez zakrilc, sam malo bolj položno bi se moral vzpenjati.


Ne drzi. Predolg let (veliko goriva, potniki), toplo vreme itd. Nemogoce. Moral bi doseci precej visjo vzletno hitrost. Vprasanje, ce je sploh dovoljeno iti krepko cez 200 vozlov (gume, zavore itd).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

bm1973 ::

tikitoki je izjavil:

Rolf. Nekateri resno krivijo dodatno prtljago? Dodaten kovček te stane k polovica povratne letalske karte, in praktično ne vidiš ljudi s kupim prtljage.

Nisi še videl Indijcev in ostalih kako potujejo >:D. In kaj vse natlačijo noter...

Plus, poleg prtljage so lahko še peljali kak tovor. Ker volumna je dovolj spodaj.

kow je izjavil:

bm1973 je izjavil:


Ampak letalo bi moralo vzleteti tudi brez zakrilc, sam malo bolj položno bi se moral vzpenjati.


Ne drzi. Predolg let (veliko goriva, potniki), toplo vreme itd. Nemogoce. Moral bi doseci precej visjo vzletno hitrost. Vprasanje, ce je sploh dovoljeno iti krepko cez 200 vozlov (gume, zavore itd).

Očitno, ker drugače ne bi padel dol :).

Iz filmčkov se ne vidi dobro, ali so zakrilca dol ali ne, vsaj iz teh ne, kar sem jih jaz videl.

Mi je pa še vedno fascinantno, da letališča nimajo ene kamere, ki bi snemala letala med vzletov in pristankom... v 4k in avto-tracking modu... In da letala ne pošiljajo osnovnih podatkov v en tracking center od zagona motorja naprej...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bm1973 ()

Hitri ::

pegasus je izjavil:

bm1973 je izjavil:

Ampak letalo bi moralo vzleteti tudi brez zakrilc, sam malo bolj položno bi se moral vzpenjati.
Po tem kar sem slišal do zdaj, so na lepi dolgi stezi delali intersection takeoff nekje iz polovice steze. Zato so se tudi odpeljali praktično do konca, preden so se odlepili od tal in zato tisti vrtinec prahu na posnetku. Zagotovo bo takeoff performance calculation pod drobnogledom preiskovalcev dogodka...


To verjetno ne drži, čeprav na FR res tako zgleda - tule je pa pojasnjeno, da so naredili "backtrack" in potem za vzlet (u)porabili celo stezo 23 - ta je dolga cca. 3,5 km. Polovico tega bi bilo res malo...

bm1973 ::

Se pravi je bil res vroč dan, ali pa letalo precej težko...

Plus, še kaj zraven, veliko jih govori o tem, da ni bilo spuščenih zakrilc.

Dvomim, da je pilot "šparal" na potisku motorjev... Čeprav to dostikrat delajo, da ne dajo "gasa do konca".

pegasus ::

Flex thrust takeoff je redna normalna praksa. "Gas do konca" je TOGA in se uporablja samo izjemoma.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()

bbbbbb2024 ::

pegasus je izjavil:

c3p0 je izjavil:

Loungechair strokovnjaki pravijo, da je 787 Dreamliner vzletel brez flaps in brez lifta je letalo padlo. No, počakajmo na več info...
Da, ta scenarij bi mi bil kar fascinanten. Ker se moraš kar precej potrudit na današnjih letalih, da ti to uspe ... Mora biti več lukenj, ki so se poravnale, da je prišlo do tega.


Pilot Denis je v svojem videu omenil, da vzlet brez flapsov v 737 (to sicer je 787) ni možen, ker ti piska na vse kriplje. Priča (preživela) je omenila nek grozen zvok po vzletu. No, ne vem, mogoče je to false alarm, ker se mu zdaj vsi zvoki zdijo grozni. Če umikaš flapse, se sliši kot zvok servotov.

Bojim se, da ni zopet odvisnost od enega senzorja, ki je bil defekten, pa je avtomatika čudno reagirala, pilot pa ni imel časa, da bi karkoli popravil na roko, ker je bil prenizko.

bm1973 je izjavil:

Se pravi je bil res vroč dan, ali pa letalo precej težko...

Plus, še kaj zraven, veliko jih govori o tem, da ni bilo spuščenih zakrilc.

Dvomim, da je pilot "šparal" na potisku motorjev... Čeprav to dostikrat delajo, da ne dajo "gasa do konca".


Boeing ima (podobno kot Airbus) automated thrust management, gas motorjev pri vzletu uravnava avtomatika, praktično do trenutka, ko gre v cruising mode. Pa tudi tam v bistvu uravnava thrust avtopilot.

Demonstrirano je bilo da 737 (v redu ni 787) in A320 N neo zmoreta vzleteti in odleteti in pristati z popolno avtomatiko na gasu motorjev.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Hitri je izjavil:

tule je pa pojasnjeno, da so naredili "backtrack" in potem za vzlet (u)porabili celo stezo 23 - ta je dolga cca. 3,5 km.
To bi podprli teorijo o loss of thrust že med takeoff roll in sprožilo vprašanja, zakaj niso prekinili vzleta.

bm1973 ::



Gear down and flaps up...

Nekdo je zajebal...

codeMonkey ::

Ali pa je hidravlika res odpovedala in pac niso mogli upravljati s flapsi in kolesi. Ampak v tem primeru je vprasanje zakaj bi tako sploh vzleteli

codeMonkey ::

Gledam shemo, in ce nisem cesa spregledal, bi odpoved sistema 1 in 2 pobralo zavore, flapse in kolesa:

https://external-content.duckduckgo.com...

Ampak tu si je tezko predstavljati, da bi lahko single point fault pobral oba sistema.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Ne gre mi iz glave cel dan tole. Je mozno da je eden od teh dveh hidravlicnih sistemov ze bil v okvari in je preostal samo se drugi? Na stezi bi tako pognali motorje, pumpa bi zacela delati in ce bi v tem trenutku crknil drugi sistem, preden bi spustili zakrilca, bi popustile tudi zavore. Ampak v tem primeru bi vzleteli predcasno, mogoce niti ne s polno mocjo, in tako bi zakrilca ostala dvignjena, koles pa tudi ne bi bilo mozno pospraviti. V takem scenariju bi potem lahko izbiral med poskusom vzletanja ali nadaljevanjem poti po tleh v naselje ter zaviranjem z motorji brez zavor. Pac ugibam malo :D

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Pri odpovedi obeh sistemov bi verjetno bilo tudi varno stanje zakrilc v dvignjenem stanju, in zavore brez funkcije. Torej tudi ce je preostali sistem odpovedal med vzletanjem, bi bilo podobno.

IL_DIAVOLO ::

Ce ni imel flapsov iztegnjenih, seveda ni mogel poleteti, vsaj ne pri brzini ki je dolocena na V2.

Zato se ne leti s poceni prevozniki, ker vsepovsod sparajo.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

codeMonkey ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Ce ni imel flapsov iztegnjenih, seveda ni mogel poleteti, vsaj ne pri brzini ki je dolocena na V2.


Sploh pa ce je kaj takega odpovedalo med vzletanjem dovolj zgodaj, da so mogoce celo poskusili ustaviti zadevo pa vmes ugotovili, da ne gre. In nato nadaljevali.

Zgodovina sprememb…

kamiKaZaA ::

Vzrok letalske nesreče v Indiji je človeška napaka, trdi nekdanji srbski pilot
https://maribor24.si/globalno/vzrok-let...

Po ugotovitvah nekdanjega srbskega pilota v oddaji na televiziji Kurir je ponesrečeno indijsko letalo strmoglavilo, ker pilot ni vzletel po pravilnem vrstnem redu in je izgubil vzgon.

"Predvidevam, da je pilot namesto koles povlekel zakrilca in predkrilca. Razgalil je krilo. Ko letalo vzleti oziroma takoj ko se odlepi od steze, da pilot ukaz "Opremo gor," s čimer povleče kolesa. Takoj zatem se povlečejo še krilca. Na posnetku pa se vidi, da so kolesa še vedno zunaj in da začne padati, ko so z napačnim ukazom povlečena pred- in zakrilca. Letalo je izgubilo vzgon, hitrost in ni več moglo ostati v zraku."

sbawe64 ::

Obe skrinjici našli (fdr, vcr).

Tale UK Indijec je imel karto za sedež 11a, a se je prestavil k oknu.
Flapsi so bili, vsaj na 5°, ko je bilo letalo v zraku.

https://youtube.com/shorts/AI4ZksNFuhU


Ona scena spominja na sceno iz Unbreakable, po nesreči vlaka



Koliko je žrtev na tleh, je tudi vprašanje.
Letalo je bilo polno naročeno, let do UK, Gatwick (7149 km).
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

sbawe64 ::

Zaradi gostega prometu zamudila letalo za 10 minut
https://www.msn.com/en-in/news/world/wa...

Edini preživeli, intervju v bolnici
https://www.msn.com/en-in/video/news/so...
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

sbawe64 ::

Update:

Po strmoglavljenju v Indiji: V 24 urah dva resna incidenta enakega letala
https://www.zurnal24.si/svet/po-strmogl...
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

pegasus ::

Tipična novinarska ... k so zdaj bolj triggered za vsak aviation news. Zanimivosti se v aviaciji sicer dogajajo ves čas ...

c3p0 ::

Drugače bo pa potrebno spet v Boeing temo kaj dodat :/

IL_DIAVOLO ::

Očitno se vse nagiba k temu, da se je sprožil rat(ram air turbine), kar pomeni da sta odpovedala oba motorja 8-O
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

bm1973 ::

Saj ni nujno da sta odpovedala. Lahko je samo "human error"...

Saj so bili primeri, ko so odpovedali vsi motorji na letalu. Sam so precej redki. Ponavadi kak drug razlog...

Lahko je crknil dovod goriva. Pa je pravi razlog spet nekje drugje. V hidravliki, elektriki,...

Danes motorji praktično ne crknejo več. Zato lahko dvomotorna letala letijo na medcelinskih letih.

Črna skrinjica bo povedala vse... Če bodo kdaj objavili podatke.

Kje so pa posnetki komunikacije pilota s stolpom? Nekje morajo biti shranjeni, saj dvomim da pilot ne bi javil problemov.

fikus_ ::

Da bi oba motorja hkrati odpovedala, je hudo malo verjetno. Imajo podvojene, celo trojne sisteme,....
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

kixs ::

Cisto mozno je, da sta primarni in sekundarni ze prej crknila in so leteli z zadnjo delujoco rezervo dokler je pac delovala...

codeMonkey ::

RAT je prakticno alternativna pumpa za hidravliko. Lahko sta motorja delala, samo pristiska nista ustvarjala za hidravlicni sistem.

Zgodovina sprememb…

tikitoki ::

kixs je izjavil:

Cisto mozno je, da sta primarni in sekundarni ze prej crknila in so leteli z zadnjo delujoco rezervo dokler je pac delovala...


Sej so rasisti tudi pri Ethiopian airlines imeli kup takih domnev, izkazali se je zgolj, da je Boeing na celi črti zajebal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tikitoki ()

wajdouc ::

bm1973 je izjavil:

Kje so pa posnetki komunikacije pilota s stolpom? Nekje morajo biti shranjeni, saj dvomim da pilot ne bi javil problemov.

V aviaciji v izrednih razmerah obstaja naslednje pravilo: aviate, navigate, communicate. Kot lahko vidiš je komunikacija na tretjem mestu. Povsem možno je, da je pilot imel preveč dela z letalom in ni komuniciral s stolpom.

kow ::

Kaj veliko gotovo niso komunicirali s stolpom. Ni bilo dovolj casa. Kaksen mayday ali emergency verjetno.

kow ::

tikitoki je izjavil:

kixs je izjavil:

Cisto mozno je, da sta primarni in sekundarni ze prej crknila in so leteli z zadnjo delujoco rezervo dokler je pac delovala...


Sej so rasisti tudi pri Ethiopian airlines imeli kup takih domnev, izkazali se je zgolj, da je Boeing na celi črti zajebal.


Pilota sta tudi zajebala. Kar pa v tako stresni situaciji ni bil glavni problem, drzi.

bm1973 ::

Pri B737 MAX nista bila pravilno izobražena.

Zajebal je Boeing...

kow ::

Pilota nista skapirala, da letita prehitro, da bi rocno zravnala vertikalna krilca. Njuna napaka. Ampak taksna napaka seveda ne pomeni, da Boeing ni kriv.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

To ni res. MCAS je usmerjal letalo v tla in ga nista mogla usmeriti nazaj. Morala bi ga se bolj usmeriti v tla ce ze kaj, ampak to ne mores steti kot napako. Ce je bil pa sistem vklopljen, pa se je MCAS vmesal. Njuna napaka je v bistvu da nista vededela da letalo vsebuje tak sistem in da ga lahko izklopis zelo intuitivno - s flapsi. Mnogi tu na forumu bi to skapirali seveda.

fikus_ ::

Za MCAS sta bili dve napaki Boeinga.
- en "pitch" senzor. Ko ni kazal prav, je letalo pikiralo.
- piloti niso bili seznanjeni in poučeni o MCAS sistemu.

Če bi bilo pravilno rešeno eno ali drugo, verjamem da do tistih dveh nesreč ne bi prišlo. Še bolje pa pravilno rešeno oboje, kar so sedaj naredili.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

kow ::

codeMonkey je izjavil:

To ni res. MCAS je usmerjal letalo v tla in ga nista mogla usmeriti nazaj. Morala bi ga se bolj usmeriti v tla ce ze kaj, ampak to ne mores steti kot napako. Ce je bil pa sistem vklopljen, pa se je MCAS vmesal. Njuna napaka je v bistvu da nista vededela da letalo vsebuje tak sistem in da ga lahko izklopis zelo intuitivno - s flapsi. Mnogi tu na forumu bi to skapirali seveda.


Govorimo o 2. nesreci (Ethiopian Airlines). Seveda sta vedela, da sistem obstaja, ce sta ga izklopila (ter zatem ponovno vklopila). No, v bistvu sta izklopila electric trim (indirektno sta izklopila MCAS). Se popravljam.
Piloti so takrat ze vedeli, da sistem obstaja, niso pa vedeli kako tocno deluje. Vseeno je bila ena od njunih napak, da nista skapirala zakaj ne moreta rocno poravnati krilc (prej sem napisal vertikalnih, mislil sem horizontalnih oz. elevators)

Sem nasel Boeingov bulletin:

https://www.extracrew.com/wp-content/up...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

fikus_ ::

MCAS se je sam vklopil.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

kow ::

Sele, ko sta ponovno vklopila electric trim. Problem je, da je bilo ocitno tezko dovolj dobro razumeti tista boeingova navodila. Ker niso pojasnila kako sistem delujem, ampak so samo nanizali dejstva.

fikus_ ::

fikus_ je izjavil:

Za MCAS sta bili dve napaki Boeinga.
- en "pitch" senzor. Ko ni kazal prav, je letalo pikiralo.
- piloti niso bili seznanjeni in poučeni o MCAS sistemu.

Če bi bilo pravilno rešeno eno ali drugo, verjamem da do tistih dveh nesreč ne bi prišlo. Še bolje pa pravilno rešeno oboje, kar so sedaj naredili.


Sem citiraj sebe.
To je bila napaka Boeinga. Zakaj so tako naredili, kot so?! Ker so prodajali prenovljeno letalo z novimi motorji, da se obnaša enako kot staro, da ni bilo potrebe po dodatnem šolanju pilotov.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
1 2
3
4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Boeing priznal goljufijo

Oddelek: Novice / Tožbe
296244 (2278) Jazon
»

Boeingi 737 Max 9 še vedno prizemljeni (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
508821 (4481) Zako
»

Zaradi nesreč Boeingov 737 Max dva zaposlena pred sodišče

Oddelek: Novice / Tožbe
3612764 (9467) Fritz
»

Zakaj je moral oditi Boeingov izvršni direktor

Oddelek: Novice / Ostale najave
3910561 (7424) AndrejO

Več podobnih tem