Forum » Elektrotehnika in elektronika » Kako zmanjšati vrtljaje motorja?
Kako zmanjšati vrtljaje motorja?
Vili_vanili ::
Imam motor Bonfiglioli BN 63B6, ki je nameščen na tekočem traku. Poleg je še reduktor Bonfiglioli VF30 P1 30 P63B14 B3. Rad bi predelal tekoči trak, da bi šel čisto počasi (za prebiranje sadja).
Rabim torej frekvenčnik (kakšen?) ali kaj drugega?
Ali je ceneje vzeti kak DC motor, glede na to, da bo trak minimalno obremenjen (gor bo max 2kg teže)?
Pojma nimam o teh stvareh, ko pa kličem v trgovine pa želijo izračune...
Hvala!
Rabim torej frekvenčnik (kakšen?) ali kaj drugega?
Ali je ceneje vzeti kak DC motor, glede na to, da bo trak minimalno obremenjen (gor bo max 2kg teže)?
Pojma nimam o teh stvareh, ko pa kličem v trgovine pa želijo izračune...
Hvala!
joez7 ::
Glede na to, da je to ASM z 6pp ali 12polni 750 obratov, je samo;
1. menjaš el. motor za 8pp , ki ma 500n-1
2. frekvenčni pretvornik - maš na bolhi včasih za ~100EUR
3. pri DCju moraš met srečo, prilagoditvena flančna in še vedno regulator.
4. tvoj motor je 3f ~300W - se pravi vsak 3f frekvenčnik z izhodom >1kw je dovolj (vhod je lahko tudi 1f)
5. na netu mi najde različne moči tega el. motorja - prepiši ploščico z podatki na el .motorju.
včasih traja
1. menjaš el. motor za 8pp , ki ma 500n-1
2. frekvenčni pretvornik - maš na bolhi včasih za ~100EUR
3. pri DCju moraš met srečo, prilagoditvena flančna in še vedno regulator.
4. tvoj motor je 3f ~300W - se pravi vsak 3f frekvenčnik z izhodom >1kw je dovolj (vhod je lahko tudi 1f)
5. na netu mi najde različne moči tega el. motorja - prepiši ploščico z podatki na el .motorju.
včasih traja
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
Vili_vanili ::
Lahko samo temu motorju dodam frekvenčnik ali moram nujno menjati motor?
Tole je ploščica motorja: https://www.dropbox.com/scl/fi/uzspffd1...
Hvala!
Tole je ploščica motorja: https://www.dropbox.com/scl/fi/uzspffd1...
Hvala!
joez7 ::
Po tablici je samo 120W. Ne rabiš menjat motorja.
Rabiš samo frekvenčni pretvornik (FP). Lahko ga voziš z krmilnikom ali prigrajenim potenciometrom.
Pa si zmagal. Na FP lahko nastaviš tudi rampo, mehki zagon, končno hitrost, mehko ustavljanje in tudi zavoro. Se pač moraš malo poigrati. Dajo se vozit od ~15% pa do nekje 200% nazivnih obratov.
Preglej bolho.
https://www.bolha.com/search/?keywords=...
Ti tamali majo skoraj vsi IN=1f OUT=3f
Rabiš samo frekvenčni pretvornik (FP). Lahko ga voziš z krmilnikom ali prigrajenim potenciometrom.
Pa si zmagal. Na FP lahko nastaviš tudi rampo, mehki zagon, končno hitrost, mehko ustavljanje in tudi zavoro. Se pač moraš malo poigrati. Dajo se vozit od ~15% pa do nekje 200% nazivnih obratov.
Preglej bolho.
https://www.bolha.com/search/?keywords=...
Ti tamali majo skoraj vsi IN=1f OUT=3f
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
starfotr ::
Pazi na to, koliko zmanjšaš obrate. Ker če jih preveč, potem se ti lahko motor pregreva, ker se vgrajeni ventilator na osi motorja vrti prepočasi. In moraš prigradit prisilno hlajenje motorja z zunanjim ventilatorjem.
d4vid ::
Kaj pa, če bi dodal/zamenjal reduktor za počasnejšega?
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD
joez7 ::
Pazi na to, koliko zmanjšaš obrate. Ker če jih preveč, potem se ti lahko motor pregreva, ker se vgrajeni ventilator na osi motorja vrti prepočasi. In moraš prigradit prisilno hlajenje motorja z zunanjim ventilatorjem.
V praksi, vsaj pri majhnih močeh to ni problem. Manj obratov (< f) pomeni tudi manjši tok in manjšo napetost na statorju in posledično manjše izgube. Prisilna ventilacija pa je potrebna P > 20kW.
Drug reduktor skoraj ne pride v poštev - moraš pazit na vstopno in izstopno os (prirobnico) , kar v praksi pomeri skoraj mision in lepe stroške.... Tule najlažje FR ali pa nov trak (počasnejši)
joez7 ::
Vprašaj ponudnika. Žiga. Ti bo on verjetno najbolje razložil.
Jaz sem ti samo nakazal smer, naprej se pa sam potrudi. Lp
Jaz sem ti samo nakazal smer, naprej se pa sam potrudi. Lp
A. Smith ::
Vili_vanili je izjavil:
Kakšno moč torej rabim?
Tale https://www.bolha.com/avtomatizacijska-... bo uredu?
Mislim, da bo kar v redu. Tale Žiga ti proda obnovljen frekvenčnik, kar je bolje od naključnega rabljenega.
Ker je frekvenčnik močnejši od motorja moraš paziti, da boš pravilno vnesel parametre s tipske tablice motorja v frekvenčnik, da motor ne bo preobremenjen.
Poleg tega pretvornik iz 1F na 3F ustvari izhodno medfazno napetost samo 230V, medtem, ko pretvornik 3F na 3F ustvari izhodno medfazno napetost 400V, kakršna je tudi v omrežju. Če motor napajaš z 230V medfazne, mora biti v škatli s priključnimi sponkami zvezan v trikot. Če ga priklapljaš na omrežno napetost, ki je 400V medfazne, ali napajaš 3F na 3F frekvenčnikom, pa ostane vezava v škatli s priključnimi sponkami, zvezda.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
joez7 ::
Vili_vanili je izjavil:
Kakšno moč torej rabim?
Tale https://www.bolha.com/avtomatizacijska-... bo uredu?
Mislim, da bo kar v redu. Tale Žiga ti proda obnovljen frekvenčnik, kar je bolje od naključnega rabljenega.
Ker je frekvenčnik močnejši od motorja moraš paziti, da boš pravilno vnesel parametre s tipske tablice motorja v frekvenčnik, da motor ne bo preobremenjen.
Poleg tega pretvornik iz 1F na 3F ustvari izhodno medfazno napetost samo 230V, medtem, ko pretvornik 3F na 3F ustvari izhodno medfazno napetost 400V, kakršna je tudi v omrežju. Če motor napajaš z 230V medfazne, mora biti v škatli s priključnimi sponkami zvezan v trikot. Če ga priklapljaš na omrežno napetost, ki je 400V medfazne, ali napajaš 3F na 3F frekvenčnikom, pa ostane vezava v škatli s priključnimi sponkami, zvezda.
Ja pa ne vsi 1f dajo 230V, so tud izvedbe 1f na 3f 400V (pač imajo DC/DC čoper) in malo višjo ceno.
Drgač pa naj pusti lepo sponke na motorju pri miru. El motor (tudi na 230V) bo lepo dajal najmanj 70% nazivne moči in se nebo grel - preizkušeno v praksi (pod pogojem, da ni prevelike mehanske obremenitve).
Če bo parametre pravilno nastavil na FP (še posebej tok) bo FP lepo pazil na el. motor.
A. Smith ::
Moč motorja je že tako kilava, jaz bi zadevo prevezal in obdržal 100% navora. To ti vzame vsega 5 minut dela, tako da ne vem, kje je sploh problem?
Pa tisti pretvornik, ki ga je Vili linkal, nima boost vezja not in da od sebe 230V medfazne.
Pa tisti pretvornik, ki ga je Vili linkal, nima boost vezja not in da od sebe 230V medfazne.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Zgodovina sprememb…
- spremenil: A. Smith ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kako pravzaprav dobimo nulo v el instalacijah? (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 8483 (5325) | marjan_h |
» | 3 fazni motor smer vrtenjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4917 (3055) | Simon22 |
» | Frekvenčni pretvornikOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 14293 (6150) | gumby |
» | Ena faza v tri faze (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 32076 (27373) | int47 |
» | Napetost v Ameriki, 440V, 60HzOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6641 (6401) | Business |