Forum » Na cesti » EV ali hibrid?
EV ali hibrid?
Temo vidijo: vsi
Korestada ::
Sicer pa zanimivo, medtem ko baterijem EVjem ne zaupraš, češ da bojo hitro fuč (kar dokazano ne drži), hkrati opevaš hibride, ki imajo ravno tako baterijo in supprise supprise: ta je veliko BOLJ obremenjena (ker je veliko manjše kapacitete) in bo dosegla precej krajšo življenjsko dobo kot pri EVju (čeprav še vedno zadostno življenjsko dobo v praksi).
To je bila Tesla S, prvi mass market avto takratnega zagonskega podjetja Tesla. Pa menda ni kdo pričakoval da bodo že iz nule kar takoj delali perfektne izdelke? Seveda da ne, normalno in pričakovano, Tesla S je bila prvo Teslino množično vozilo, na katerem se je Tesla učila. Poglej modele 3, kjer so motorji druge generacije, po 500.000 km še vedno prvi motor. Motorji v industriji so praktično večni, delujejo milijone in milijone ur preden pride do kakšne okvare (pa še to ponavadi gre samo za kakšne ležaje). Takšen motor v Tesli 3 bo zdržal preko milijona km.
IL_DIAVOLO je izjavil:
Ravno prej sem bral, da je en tip naredil 2M kilometrov, zamenjal pa samo nekaj baterij in 1 motor, pa se to zaradi hitrih polnilnic, ker je delal dnevno 500km.
Tak da glede tega je to kar nora statistika. Me pa zanima, kako bodo izdelali EV-je, ki se bodo dovolj kvarili, da bodo profitabilni.
To je bila Tesla S, prvi mass market avto takratnega zagonskega podjetja Tesla. Pa menda ni kdo pričakoval da bodo že iz nule kar takoj delali perfektne izdelke? Seveda da ne, normalno in pričakovano, Tesla S je bila prvo Teslino množično vozilo, na katerem se je Tesla učila. Poglej modele 3, kjer so motorji druge generacije, po 500.000 km še vedno prvi motor. Motorji v industriji so praktično večni, delujejo milijone in milijone ur preden pride do kakšne okvare (pa še to ponavadi gre samo za kakšne ležaje). Takšen motor v Tesli 3 bo zdržal preko milijona km.
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: BigWhale ()
Korestada ::
Recimo primer motorjev iz industrije:
https://www.researchgate.net/figure/Lis...
MTBF pomeni "Mean time between failures", oziroma po domače "kolk časa v povprečju traja da se motor pokvari" izraženo v urah. Številke so 250.000 ur (tabela zgoraj), pri nekaterih indukcijskih motorjih pa tudi par milijonov ur (ni v tabeli zgoraj), zdej pa računajmo recimo uporabo motorja 2 uri na dan v povprečju (to je že kar veliko vožnje 2 uri vsak dan) pol to pride:
250.000 /(365dni x 2 uri dnevno)= 342 let
Tesla S je imela v začetku težave z tesnili hladilne tekočine na motorju, ki so se zaradi slabe zasnove hitro obrabili in dovolili vdor hladilne tekočine v motor. Kar pa ne pomeni da se ne da narest električnega motorja ustrezno. Da se, kar dokazuje Tesla model 3, vsi ostali proizvajalci EVjev in celotna industrija, kjer motorji laufajo desetletja 24 ur na dan vse dni v letu brez okvar. Tle je neki o tem napisano:
https://carbuzz.com/news/why-tesla-rema...
https://www.researchgate.net/figure/Lis...
MTBF pomeni "Mean time between failures", oziroma po domače "kolk časa v povprečju traja da se motor pokvari" izraženo v urah. Številke so 250.000 ur (tabela zgoraj), pri nekaterih indukcijskih motorjih pa tudi par milijonov ur (ni v tabeli zgoraj), zdej pa računajmo recimo uporabo motorja 2 uri na dan v povprečju (to je že kar veliko vožnje 2 uri vsak dan) pol to pride:
250.000 /(365dni x 2 uri dnevno)= 342 let
Tesla S je imela v začetku težave z tesnili hladilne tekočine na motorju, ki so se zaradi slabe zasnove hitro obrabili in dovolili vdor hladilne tekočine v motor. Kar pa ne pomeni da se ne da narest električnega motorja ustrezno. Da se, kar dokazuje Tesla model 3, vsi ostali proizvajalci EVjev in celotna industrija, kjer motorji laufajo desetletja 24 ur na dan vse dni v letu brez okvar. Tle je neki o tem napisano:
https://carbuzz.com/news/why-tesla-rema...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Korestada ()
strel ::
Sam imam podobno situacijo kot avtor članka. Trenutno vozim 2010 letnik Civic 1- lastnik. Počasi se je začela kazat starost in bo treba zamenjat. Danes sem imel testno vožno z MG4 Comfort 64 kWh. Kar se tiče vožnje ni pripomb, avto se lepo pelje. Je pa to cenejši model npr: pri 130 se začne slišat veter, zvok radia je :) osnoven, nimaš recimo vzvratne kamere. Kolikor sem uspel ugotovit v 1 uri, doseg po avtocesti pri 0C in 140kmh bi bil ~200km. Za družino mi je za 1. avto malo majhen, sicer pa OK opcija za to ceno.
Korestada ::
Za koliko so ti ga ponudili? Sem gledal da na avtonetu se nove MG4 51 kWh dobi že za pod 25k. Pol pa pogledaš recimo kolk stane podobna zadeva od Volkswagna, torej ID.3 in vidiš kako daleč so v resnici še nemci (najcenejši ID3 pride 35k po subvenciji, niti toliko niso da bi osnovno ceno znižali pod 35k da bi pokasirali ta večjo 6500 EUR subvencijo..). 10k več dat samo zato ker je Volkswagen se pač ne splača.
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Korestada ()
Korestada ::
ps: pozabil dopisat, pod 25k po subvenciji je mišljeno zgoraj, da ne bo koga zmedla cena avtonetu (subvencija znaša 6500 EUR za avte z osnovno ceno pod 35k po ta novem).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Korestada ()
energetik ::
Od kdaj ta nova višja subvencija? Še vedno vsi skupaj plačujemo popuste za premožnejše, ki si EV nabavijo?
vires in numeris
Korestada ::
Od konec letošnjega julija naprej je ta višina subvencije. Glede subvencije je pa ravno obratno, vsak naftni avto naredi vsako leto za okrog 6000 EUR zdravstvene škode glede na podatke znanstvenih študij, kar je 120.000 EUR v 20 letih in ko to primerjaš z 6500 EUR EV subvencije je zgodba jasna.
https://www.avtomanija.com/2023/06/1083...
https://www.avtomanija.com/2023/06/1083...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Korestada ()
nejc_nejc ::
Torej se država odreka ddvju bravo drzava.
Aja mulo spet mesa zgodbo, enakk kot procente.
Strisek zdravstva krije zavarovalnica, ne drzava.
Aja mulo spet mesa zgodbo, enakk kot procente.
Strisek zdravstva krije zavarovalnica, ne drzava.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nejc_nejc ()
Korestada ::
Kakšnemu DDVju se odreka država, sem kje to napisal? Ti si mulo ki mešaš zgodbo. Sem kje mešal procente? Nisem. Also strošek zdravstva gre iz državnega proračuna.
Lifetime Cost Of Small Car $689,000; Society Subsidizes This Ownership With $275,000
https://www.forbes.com/sites/carltonrei...
New academic research has calculated that the lifetime cost of a small car--such as an Opel Corsa--is about $689,000, of which society pays $275,000. (A Mercedes GLC costs $1+m over an owner's lifetime.)
Lifetime Cost Of Small Car $689,000; Society Subsidizes This Ownership With $275,000
https://www.forbes.com/sites/carltonrei...
New academic research has calculated that the lifetime cost of a small car--such as an Opel Corsa--is about $689,000, of which society pays $275,000. (A Mercedes GLC costs $1+m over an owner's lifetime.)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Korestada ()
Korestada ::
Tale graf ti da mislit (to je graf ki prikazuje povprečje 27tih EU držav, v Ljubljani je stanje še precej slabše, saj se med evropskimi mesti uvršča na sam rep Evrope):
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Korestada ()
WhiteAngel ::
OP: Moje mnenje PHEV za večji, družinski avto (daljše fure, dopusti), EV za drugi, manjši avto pri hiši (krajše fure). Jaz bi kakšnega Tucsona PHEV vzel, 40 km bi ti moral pokrit samo z elektriko. Za drugi avto pa kakšna majhna jajčka pod 20k (Spring).
DamijanD ::
Danes sem imel testno vožno z MG4 Comfort 64 kWh. Kar se tiče vožnje ni pripomb, avto se lepo pelje. Je pa to cenejši model npr: pri 130 se začne slišat veter, zvok radia je :) osnoven, nimaš recimo vzvratne kamere. Kolikor sem uspel ugotovit v 1 uri, doseg po avtocesti pri 0C in 140kmh bi bil ~200km.
Kako se ti je zdelo gretje v kabini? En tester (po moje sem v drugi temi objavil link) je imel nastavljeno na 25°, ker mu je bilo hladno notri.
asdf_jklc ::
Hej fantje, res ne vem, ali sem jaz ratal v zadnjih petih letih res tak siromak ali pa vi elita, samo ko gledam ko se prepucavate glede cenovne razlike med primerljivimi fosilci in štromarji, a ne opazite, da so cene 30.000EUR, pa 40.000EUR in več za avte razreda C??
Mogli bi se kregat kako nas vse avtoproizvajalci okrog prenašajo, ne pa kaj se bolj splača kupit, ICE ali EV, ko pa imata oba ceno v oblakih, tam nekje so pa tudi njihovi dobički. Medtem pa recimo VW na kitajskem prodaja ID4 za 18.000EUR.
Lupijo te vsi, ne samo prodajalci avtomobilov - vse se je bolano podražilo zaradi vojne v Ukrajini, pa zelenega natega in krize, ki jo vidijo samo idioti v Bruslju s svojo idiotsko zakonodajo. Dodaj še namensko biološko covid vojno, pa dobiš popolni scenarij, za nategovanje folka. Itak so cene navadni avtomobilov navili, da lahko financirajo zeleno pizdarijo, ki še malo bolj uničuje okolje.
Drugače pa avto dobiš tudi precej ceneje, samo ne smeš bit tipičen slovenček, ki mu je avtomobil podaljšek kurca (očitno ima ogromno ljudi pri nas mikrokurce). Sam sem lani zamenjal oba avtomobila, ker je pač tako naneselo. Za večji družinski avtomobil bi izbral Dacio MVC, ker ima čisto vse kar potrebuješ razen dovolj zmogljivega motorja (1.0 + truga + kolesi zadaj enostavno poklekne; smo sprobali). Potem pa se je pojavila sreča, da se je našlo teslo, ki je za avto naš rabljen plačalo nastavljeno ceno in sem dal sam par jurjev zram za novega. Ampak sem vseeno izbral drugi najcenejši avto, ki zadosti potrebam in nima hibridne pizdarije in podobnih lapsusov. Podobno smo zelo hitro prodali tudi ženino vozilo, ki mu je cena tako zrasla, da sem ga prodal za 4 jurje manj, kot je bil pred 6 leti kupljen. Spet vzel novega dizla in model, ki nima hibridnih pizdarij in zanj dobil zajeten popust, ker avtomobila niso mogli prodat (kombinacija opreme in barve). Za do službe in nazaj bo uredu. Recimo, da se zdej voziš 80km+ v službo - dizla še vedno dobiš pod 20 jurjev in dovolj zmogljivega, ker več kot 120 se tak ne moreš peljat.
Hibridi so sicer zakon za furat, recimo kot Rent-a-Car smo malo nazaj vozili Ford SUVa - poraba med 5.5 in 6.5, potegnu k svina. Ampak kdo bo to servisiral? Jaz že ne, avtomobile z navadnim ICE motorjem ti pa poservisira "vsak"... jaz nov avto peljem samo na prvi servis, nato pa na neuradni servis, brez računa, hvala lepa.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: asdf_jklc ()
hojnikb ::
WhiteAngel je izjavil:
OP: Moje mnenje PHEV za večji, družinski avto (daljše fure, dopusti), EV za drugi, manjši avto pri hiši (krajše fure). Jaz bi kakšnega Tucsona PHEV vzel, 40 km bi ti moral pokrit samo z elektriko. Za drugi avto pa kakšna majhna jajčka pod 20k (Spring).
Če imaš 2 avtomobila, je PHEV največji strel v koleno, kar ga lahko narediš. Že tako je strel v koleno, tudi če nimaš 2 avtov, ampak z 2 avti imaš šanso, da imaš 2 avtomobila, ki sta dobra v svojih pogledih.
Recimo en druzinski dizl/bencina za daljše relacije, kjer bi doseg električarja lahk bil problem pa če se recimo 2 vozita na siht, pač ta ICEjaš uporablja tist, k ma krajšo razdaljo. EV pa za daljše šihtne ture in vsa potovanja, k jih zdrzi eno filanje. Best of both worlds.
Z PHEV imaš drek ICE drivetrain, drek električni sklop. Če ga boš hotu uporabljlat "pravilno", pomeni da boš uniču tisto mičkeno baterijo zlo hitr (ker si lahko hitro na enem polnilnem ciklu na dan ker so tko majhne baterije). Pa čisto vse vzdrzevanje normalnega ICE avta te še vedno čaka. Strel. V. Koleno.
#brezpodpisa
2dark ::
Danes sem imel testno vožno z MG4 Comfort 64 kWh.
Kolikor sem uspel ugotovit v 1 uri, doseg po avtocesti pri 0C in 140kmh bi bil ~200km.
Močno dvomim, da ima pri 140 km/h MG porabo 32 KWh.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
2dark ::
Tole naj bi bil range test pri 130km/h - povprečna je pa vedno nižja (zaradi prometa)
V tej razpredelnici je samo delček vozil, kjer je testirana hitrost skoraj 130 km/H, ker 126 km/H ni enako 130 km/H in bila poraba še višja, domet pa nižji in pri nizkih temperaturah. Vsi EV-ji imajo v toploh dnevih veliko nižje porabe kot zdajle, ko je zunaj minus.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
2dark ::
Za ID.3 pro piše, da je pri 122 km/H pri temepraturi 26°c zunaj domet 285km. Ti bom pa jaz iz prve roke povedal, da včeraj, ko je bilo dopoldan-2°c je imel porabo po mestu 21 kWh, na avtocesti pr 130 km/H pa 28 kWh .. Degradacije je 26% oz. dometa bi blo za 210km.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Aramis ::
Dokler ne bo doseg vsaj tam tam, kot so vozila na gorivo in da ga napolniš vsaj tako hitro kot natankaš vozilo, je vse skupaj jajčkanje z igračkami.
2dark ::
Dokler ne bo doseg vsaj tam tam, kot so vozila na gorivo in da ga napolniš vsaj tako hitro kot natankaš vozilo, je vse skupaj jajčkanje z igračkami.
Doseg ne bo nikoli tam-tam, ker na beterije močno vpliva mraz. VSaj tako hitro nikoli ne bo, ker bi to pomenilo, da v 3 minutah napolniš za 300 km, kar je UTOPIJA.
Razen, če živiš v pravljici, kjer pri EV-ju napolniš 30 KWh v 3 minutah. ROFL.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
DamijanD ::
V tej razpredelnici je samo delček vozil, kjer je testirana hitrost skoraj 130 km/H, ker 126 km/H ni enako 130 km/H in bila poraba še višja, domet pa nižji in pri nizkih temperaturah. Vsi EV-ji imajo v toploh dnevih veliko nižje porabe kot zdajle, ko je zunaj minus.
Vem - tipo se poskuša vozit 130 (tako kot večina nas), ampak zaradi prometa mu ne uspe vedno. torej to je test ne pri dejanski 130 ampak pri potovalni/realni 130, kjer v praksi cesta ni povsem prazna.
vam, da je to model z manjšo baterijo - dal sem za občutek in iz tega se da preračunati koliko ima dosega model z večjo baterijo (glede na to, da sta avta enake oblike)
Utk ::
Zdaj je lahko imet neke fantazijske zahteve, ko itak nima človek niti za dacio na plin. Ko bo pa res rabil nov(ejši) avto in bo električni tam-tam po ceni, bo pa 3x cenejši na 100 km, se bojo pa te SF zahteve zelo hitro spustile na realna tla in nazadnje bo kupil karkoli bo šlo na elektriko. Ljudje pol ure stojijo v koloni, ker gre jutri bencin za 7 centov gor, 5 evrov na 100 km se bo pa kar tako pozabljalo. Koga hecate?
Mato989 ::
Ni relevantno za debato, povej kateri NOV avto, ki ima take specifikacije kot Tesla je cenejši za nakup od Tesle modela 3 standard range, ki ga po subvenciji dobiš za 38k? Odgovor je NOBEN, če poklikam v filter primerljivo moč in opremo in sortiram od najcenejšega do najdražjega mi kot najcenejši avto s primerljivimi specifikacijami vrže nek avto za 48.990 EUR:
In to je najcenejši z takimi specifikacijami, drugi so še dražji.
https://www.avto.net/Ads/results.asp?zn...
Pa vseh specifikacij ki jim ima Tesla se sploh ne da obkljukat, drugače bi bila razlika še večja. Pa nobenemu ne pravim da mora nujno kupit Teslo, ampak zavedat pa se je treba da imajo električni avto že v osnovi več moči in opreme in to je treba upoštevat. Ko upoštevaš enako moč in opremo je razlike med EV in ICE komajda kaj, ali pa je EV celo cenejši za nakup. TCO pa sploh (ogromni prihranki na gorivu in servisih).
Brigajo nas enake specifikacije, zakaj pa RABIŠ 283 konjev? meni jih je 160 prek preveč
Kaj pa če ti jaz rečem da mi najdi EVja ki ima enak doseg kot skoraj vsak ICE z 50l tankom za enako ceno? GA NI !!!
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mato989 ()
WhiteAngel ::
EV pa za daljše šihtne ture in vsa potovanja, k jih zdrzi eno filanje. Best of both worlds.
Z PHEV imaš drek ICE drivetrain, drek električni sklop. Če ga boš hotu uporabljlat "pravilno", pomeni da boš uniču tisto mičkeno baterijo zlo hitr (ker si lahko hitro na enem polnilnem ciklu na dan ker so tko majhne baterije). Pa čisto vse vzdrzevanje normalnega ICE avta te še vedno čaka. Strel. V. Koleno.
Ok, torej bencin/lpg za daljše fure in EV za krajše. Ker "daljše šihtne ture in vsa potovanja, ki jih zdrzi eno filanje", je zame premalo.
hojnikb ::
exactly. Ceprav tut z evjem bi se verjetn dal, ce bi vzel resnegs z veliko baterijo (beri Tesla)
#brezpodpisa
Gregor P ::
Ampak to je potem "overkill" za večino, glede na vso to moč, ki jo dokupiš.
Ker večina nas tudi ne kupuje sedaj 12-valjnikov "na zalogo". Le doseg je pač problem.
Ker večina nas tudi ne kupuje sedaj 12-valjnikov "na zalogo". Le doseg je pač problem.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Mato989 ::
Saj jaz sem že davno povedal... rabimo recimo to da se v današnji Clio dal not baterija z dosegom 350km (REALNIH ne po WLTP) in da cena ni več kot 1k več od bencinskega CLiota...Pa še jaz kupim takega EVja...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
hojnikb ::
Ampak to je potem "overkill" za večino, glede na vso to moč, ki jo dokupiš.
Ker večina nas tudi ne kupuje sedaj 12-valjnikov "na zalogo". Le doseg je pač problem.
Ja, ampak ta "zaloga" baterije ima veliko benefitov, o katerih ne razmišljaš. Imaš večji doseg (tudi če SoC ni 100%), imaš šanso nardit več kilometrov, dokler ne pade kapaciteta pod uporabno. Moč in 4WD je zgolj dodaten bombonček. Ker stane zanemarljivo malo (sigurno bistveno manj kot V12).
#brezpodpisa
karafeka ::
Saj jaz sem že davno povedal... rabimo recimo to da se v današnji Clio dal not baterija z dosegom 350km (REALNIH ne po WLTP) in da cena ni več kot 1k več od bencinskega CLiota...Pa še jaz kupim takega EVja...
Ja saj v to smer tudi grejo proizvajalci z eno izjemo, najprej so podražili fosilce za najmanj 30%. Malo še pa bo razlika res 1000€. Napovedali so pa že tudi manjše avte, kot c3, model 2 itd.
Mato989 ::
Saj jaz sem že davno povedal... rabimo recimo to da se v današnji Clio dal not baterija z dosegom 350km (REALNIH ne po WLTP) in da cena ni več kot 1k več od bencinskega CLiota...Pa še jaz kupim takega EVja...
Ja saj v to smer tudi grejo proizvajalci z eno izjemo, najprej so podražili fosilce za najmanj 30%. Malo še pa bo razlika res 1000€. Napovedali so pa že tudi manjše avte, kot c3, model 2 itd.
Ja samo če to pomeni da bodo šli ICEji gor še 30% je to pol bv...
Clio type EV bi moral bit tam okrog 17k... to bi blo okish... ajde za CLiota z 400km elektrika dosegom bi plačal celo 19k... ampak pol mora bit res 400k, ne 325k pri -1
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
energetik ::
WhiteAngel je izjavil:
EV pa za daljše šihtne ture in vsa potovanja, k jih zdrzi eno filanje. Best of both worlds.
Z PHEV imaš drek ICE drivetrain, drek električni sklop. Če ga boš hotu uporabljlat "pravilno", pomeni da boš uniču tisto mičkeno baterijo zlo hitr (ker si lahko hitro na enem polnilnem ciklu na dan ker so tko majhne baterije). Pa čisto vse vzdrzevanje normalnega ICE avta te še vedno čaka. Strel. V. Koleno.
Ok, torej bencin/lpg za daljše fure in EV za krajše. Ker "daljše šihtne ture in vsa potovanja, ki jih zdrzi eno filanje", je zame premalo.
Ravno za kratke razdalje je EV brezveze (rezen udobja). Recimo za občasne kratke vožnje do LJ (12km pri meni) imamo mi navadno staro bencinsko kanto. Povprečna poraba je 8,5L. Ampak nima veze taka poraba, ker na leto naredimo z njim 2000km.
Z EVjem moraš delati velike letne kilometre. Idealka je vsakodnevna vožnja na šiht, npr. 60km v eno smer, kjer doseg ni noben problem, letna kilometrina pa velika.
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Utk ::
Če zanemarimo ceno, je EV bolj primeren za skoraj vse scenarije, razen takih, ki jih doživlja 5% ljudi 5x na leto. Glasni so pa najbolj tisti, ki tega ne doživijo praktično nikoli.
Mato989 ::
Če zanemarimo ceno, je EV bolj primeren za skoraj vse scenarije, razen takih, ki jih doživlja 5% ljudi 5x na leto. Glasni so pa najbolj tisti, ki tega ne doživijo praktično nikoli.
Ne nabijaj, EV je idealen ko lahko 14 dni ne filaš in potem 1x za vikend fukneš s 3. štuka kabl dol napelješ in nafilaš... drugače je meh... Torej EV (za mene) rabi dosega tam 350-400km
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Mato989 ::
Če bi že izvajal to idiotarijo, je čist vseeno ali jo vsak vikend ali vsak drug vikend.
Ne ni, ker se mi ne ljubi vsak vikend... vsak drugi bi pa požrl :)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
deco16 ::
Mato sam s tvojo vožnjo 70km/h ima praktično vsak EV že tak doseg. Pa lahk trobiš kolikor hočeš. Lahk si ga najameš pa dokažeš sam sebi, če ti mi povemo itak ne valja ;)
hojnikb ::
Saj jaz sem že davno povedal... rabimo recimo to da se v današnji Clio dal not baterija z dosegom 350km (REALNIH ne po WLTP) in da cena ni več kot 1k več od bencinskega CLiota...Pa še jaz kupim takega EVja...
Ja saj v to smer tudi grejo proizvajalci z eno izjemo, najprej so podražili fosilce za najmanj 30%. Malo še pa bo razlika res 1000€. Napovedali so pa že tudi manjše avte, kot c3, model 2 itd.
Ja samo če to pomeni da bodo šli ICEji gor še 30% je to pol bv...
Clio type EV bi moral bit tam okrog 17k... to bi blo okish... ajde za CLiota z 400km elektrika dosegom bi plačal celo 19k... ampak pol mora bit res 400k, ne 325k pri -1
malo drazje, ampak tudi klasa višje avto
https://www.autoscout24.com/offers/mg-m...
#brezpodpisa
energetik ::
Če zanemarimo ceno, je EV bolj primeren za skoraj vse scenarije, razen takih, ki jih doživlja 5% ljudi 5x na leto. Glasni so pa najbolj tisti, ki tega ne doživijo praktično nikoli.Seveda cene ne moremo zanemariti, vsaj pameten pač računa TCO na X let. Nič razen bicikla ne poseka v TCO moje 15 let stare bencinske kante za tistih 2000km letno.
vires in numeris
hojnikb ::
ja, sam razne dačije springi so ze kr resna konkurenca tem kantam (ker se dobijo ze pod 10k malo rabljene minus 3 jurje subvencije=7k€ dalje), seveda pod pogojem da ne delaš glih 2000km/leto.
#brezpodpisa
Utk ::
Če zanemarimo ceno, je EV bolj primeren za skoraj vse scenarije, razen takih, ki jih doživlja 5% ljudi 5x na leto. Glasni so pa najbolj tisti, ki tega ne doživijo praktično nikoli.Seveda cene ne moremo zanemariti, vsaj pameten pač računa TCO na X let. Nič razen bicikla ne poseka v TCO moje 15 let stare bencinske kante za tistih 2000km letno.
Ja, cene ne moremo zanemarit, ampak poglej kaj ljudje nabijajo. Hočejo 1000 km dosega in polnjenje v dveh minutah za novih 1000 km. Sem prepričan, da v resnici tega ne želijo tako zelo da bi zarad tega plačevali 2 jurja več na leto za gorivo. Cene bojo kmalu tam-tam, v nekih razredih so že, v ostalih bojo v naslednjih dveh letih.
2dark ::
Clio type EV bi moral bit tam okrog 17k... to bi blo okish... ajde za CLiota z 400km elektrika dosegom bi plačal celo 19k... ampak pol mora bit res 400k, ne 325k pri -1
Maš 3 leta stare Zoe-ja , kar je rang clio za 13.000€ po subvenciji. Z dometom 350 km.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Mato989 ::
Če zanemarimo ceno, je EV bolj primeren za skoraj vse scenarije, razen takih, ki jih doživlja 5% ljudi 5x na leto. Glasni so pa najbolj tisti, ki tega ne doživijo praktično nikoli.Seveda cene ne moremo zanemariti, vsaj pameten pač računa TCO na X let. Nič razen bicikla ne poseka v TCO moje 15 let stare bencinske kante za tistih 2000km letno.
Ja, cene ne moremo zanemarit, ampak poglej kaj ljudje nabijajo. Hočejo 1000 km dosega in polnjenje v dveh minutah za novih 1000 km. Sem prepričan, da v resnici tega ne želijo tako zelo da bi zarad tega plačevali 2 jurja več na leto za gorivo. Cene bojo kmalu tam-tam, v nekih razredih so že, v ostalih bojo v naslednjih dveh letih.
Ljudje želimo samo podobno kot imamo zdaj, torej če zdaj natankamo 50l v X minutah in je to dosega za 800km, bi si ŽELELI ali HOTELI enako v NAPREDNEJŠI TEHNOLOGIJI...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
hojnikb ::
recimo če maš clio mk2 (zlo pogost shitbox pr nas) ali pa recimo da hočeš sfinancirat malo rabljeno dačo electric
Clio
osnovno zavarovanje z PR1: 122,72 EUR
registracija:111.69 EUR
letni servis: ~50EUR
fiksni storšek:284,41EUR/leto
Spring
osnovno zavarovanje z PR1: 90,45 EUR
registracija:12.95 EUR (z TP 49.69 EUR)
letni servis: ~0EUR
100% financiranje na 5 let=1500EUR/leto (kupiš za 10000EUR, subvencija -3000EUR)
fiksni strošek brez kredita: 103,4EUR/leto
Sepravi razlike med skoraj novo električno dačo in 20 let starim cliotom je na letni ravni, če ne upoštevaš energanta 1318EUR v prid cliota.
Break even z springom je tako pr ceni 1.5EUR/liter in 7 litrov porabe (lahk rečemo da se oba avta furata bolj mestno) v dobrih 13,000km/leto. Torej vse kar je pod tem, se rabljena dača ne splača več (ker je bencin cenej k obrok za kredit) kar je nad tem, je ekonomika za dačijo že boljša. In to od prvega dne (ker plačaš manj za kredit vsak mesec kot gorivo). 13k/leto je pa recimo 25km na do sluzbe recimo.
Clio
osnovno zavarovanje z PR1: 122,72 EUR
registracija:111.69 EUR
letni servis: ~50EUR
fiksni storšek:284,41EUR/leto
Spring
osnovno zavarovanje z PR1: 90,45 EUR
registracija:12.95 EUR (z TP 49.69 EUR)
letni servis: ~0EUR
100% financiranje na 5 let=1500EUR/leto (kupiš za 10000EUR, subvencija -3000EUR)
fiksni strošek brez kredita: 103,4EUR/leto
Sepravi razlike med skoraj novo električno dačo in 20 let starim cliotom je na letni ravni, če ne upoštevaš energanta 1318EUR v prid cliota.
Break even z springom je tako pr ceni 1.5EUR/liter in 7 litrov porabe (lahk rečemo da se oba avta furata bolj mestno) v dobrih 13,000km/leto. Torej vse kar je pod tem, se rabljena dača ne splača več (ker je bencin cenej k obrok za kredit) kar je nad tem, je ekonomika za dačijo že boljša. In to od prvega dne (ker plačaš manj za kredit vsak mesec kot gorivo). 13k/leto je pa recimo 25km na do sluzbe recimo.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
2dark ::
, se bojo pa te SF zahteve zelo hitro spustile na realna tla in nazadnje bo kupil karkoli bo šlo na elektriko. Ljudje pol ure stojijo v koloni, ker gre jutri bencin za 7 centov gor,
Nisem še nikol stal pol ure v koloni za gorivo.
Pameten ne bo nikoli kupil karkoli, pač pa bo trezno preučil porabo v zimskem času.
Cene so že na realnih tleh. Cene rabljenih. Pod garancijo. A, ja. To pa ne. Od zdej boste pa vsi magično kupoval samo nove avte, ker do zdej ste jih tud. Rofl.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
IL_DIAVOLO ::
WhiteAngel je izjavil:
EV pa za daljše šihtne ture in vsa potovanja, k jih zdrzi eno filanje. Best of both worlds.
Z PHEV imaš drek ICE drivetrain, drek električni sklop. Če ga boš hotu uporabljlat "pravilno", pomeni da boš uniču tisto mičkeno baterijo zlo hitr (ker si lahko hitro na enem polnilnem ciklu na dan ker so tko majhne baterije). Pa čisto vse vzdrzevanje normalnega ICE avta te še vedno čaka. Strel. V. Koleno.
Ok, torej bencin/lpg za daljše fure in EV za krajše. Ker "daljše šihtne ture in vsa potovanja, ki jih zdrzi eno filanje", je zame premalo.
Ravno za kratke razdalje je EV brezveze (rezen udobja). Recimo za občasne kratke vožnje do LJ (12km pri meni) imamo mi navadno staro bencinsko kanto. Povprečna poraba je 8,5L. Ampak nima veze taka poraba, ker na leto naredimo z njim 2000km.
Z EVjem moraš delati velike letne kilometre. Idealka je vsakodnevna vožnja na šiht, npr. 60km v eno smer, kjer doseg ni noben problem, letna kilometrina pa velika.
Kar dilema. Za kratke razdalje se ti ne splača, za dolge razdalje pa hitro postane neprakticno.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
energetik ::
Ne, to je samo tvoja želja. Pač ne boš nabavil EV še dolgo.Če zanemarimo ceno, je EV bolj primeren za skoraj vse scenarije, razen takih, ki jih doživlja 5% ljudi 5x na leto. Glasni so pa najbolj tisti, ki tega ne doživijo praktično nikoli.Seveda cene ne moremo zanemariti, vsaj pameten pač računa TCO na X let. Nič razen bicikla ne poseka v TCO moje 15 let stare bencinske kante za tistih 2000km letno.
Ja, cene ne moremo zanemarit, ampak poglej kaj ljudje nabijajo. Hočejo 1000 km dosega in polnjenje v dveh minutah za novih 1000 km. Sem prepričan, da v resnici tega ne želijo tako zelo da bi zarad tega plačevali 2 jurja več na leto za gorivo. Cene bojo kmalu tam-tam, v nekih razredih so že, v ostalih bojo v naslednjih dveh letih.
Ljudje želimo samo podobno kot imamo zdaj, torej če zdaj natankamo 50l v X minutah in je to dosega za 800km, bi si ŽELELI ali HOTELI enako v NAPREDNEJŠI TEHNOLOGIJI...
Meni je pač logično, da bi EV vštekal vsak dan (montiral bi si fiks kabel na fasado, da ni treba vsakič jemat iz prtljažnika), in nastavil urnik za filanje v NT. Nimam ga zgolj še zato, ker računam TCO na 10 let in ker imam specifično željo po velikem prtljažniku (vsaj 600L).
vires in numeris
2dark ::
Ljudje želimo samo podobno kot imamo zdaj, torej če zdaj natankamo 50l v X minutah in je to dosega za 800km, bi si ŽELELI ali HOTELI enako v NAPREDNEJŠI TEHNOLOGIJI...
Zakaj nabijaš nekaj, kar ni možno izvedet? KOt drugo, če imaš štrom avto je zelo zaželjeno, da maš doma možnost polnjenja ali na vtičnico ali daš 1000€ za polnilnico.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 4 … 52 53 54 55 )Oddelek: Na cesti | 257982 (6347) | hojnikb |
» | Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 4 … 19 20 21 22 )Oddelek: Loža | 131007 (91072) | D3m |
» | Ali se mi nakup električnega avtomobila izplača? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 10915 (7297) | pi pawr |