Forum » Elektrotehnika in elektronika » Kako zmanjšati hitrost motorja v napi?
Kako zmanjšati hitrost motorja v napi?
steev ::
Zdravo!
Torej preprosto, kako zmanjšati hitrost motorja v kuhinjski napi?
Napa ma 4 stopnje hitrosti, vendar bi hotel, da jo vsaj na prvi, če ne kar na vseh, malo upočasnim. Trenutno že na prvi stopnji vleče preveš za neko normalno kuho, npr. juhe ali kake malo manjše stvari. Seveda z dobrim vlekom pride tudi glasnost, to je pa tisto kar bi rad v osnovi zmanjšal. Cevi so plastične 125 mm, sicer dva ovinka, tko da tukaj nimam kaj rihtat.
V motor gre 5 žic, bi rekel 4 hitrosti in nula. Kakšni motorji se uporabljajo v napah? Ali jim je možno kako regulirati hitrost?
Hvala že vnaprej in lp
Torej preprosto, kako zmanjšati hitrost motorja v kuhinjski napi?
Napa ma 4 stopnje hitrosti, vendar bi hotel, da jo vsaj na prvi, če ne kar na vseh, malo upočasnim. Trenutno že na prvi stopnji vleče preveš za neko normalno kuho, npr. juhe ali kake malo manjše stvari. Seveda z dobrim vlekom pride tudi glasnost, to je pa tisto kar bi rad v osnovi zmanjšal. Cevi so plastične 125 mm, sicer dva ovinka, tko da tukaj nimam kaj rihtat.
V motor gre 5 žic, bi rekel 4 hitrosti in nula. Kakšni motorji se uporabljajo v napah? Ali jim je možno kako regulirati hitrost?
Hvala že vnaprej in lp
:|
A. Smith ::
Ali je direktno napajan z 230VAC? Je kakšno vezje pred motorjem? Slikaj vezje in motor!
Če je enofazni AC motor, ga lahko reguliraš s triakom. Če je drugega tipa, so drugi načini. Ampak najprej je zadevo treba identificirati.
Glede na to da tega ne znaš, je mogoče na mestu vprašanje, če si primeren za takšno opravilo.
Če je enofazni AC motor, ga lahko reguliraš s triakom. Če je drugega tipa, so drugi načini. Ampak najprej je zadevo treba identificirati.
Glede na to da tega ne znaš, je mogoče na mestu vprašanje, če si primeren za takšno opravilo.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Zgodovina sprememb…
- spremenil: A. Smith ()
steev ::
Je vezje, amapk nic posebnega, par relejev pred izhodom za motor. Slikam. Previdevam da bi lahko mehansko bilo, sam ma napa daljinca, zato preko relejev.
Motor je pa v ohisju ventilatorja, pac bi rabu najprej napo snet, pa se potem se ventialtor razdret, zato sprasujem tukaj.
L N priklop
1 2 3 4 N je motor
La je luč
Motor je pa v ohisju ventilatorja, pac bi rabu najprej napo snet, pa se potem se ventialtor razdret, zato sprasujem tukaj.
L N priklop
1 2 3 4 N je motor
La je luč
:|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: steev ()
A. Smith ::
Domnevam, da je shema taka:
Mogoče je namesto upora v resnici navitje, tudi taki dizajni obstajajo.
Domnevam, da je prestava 1 najbolj počasna. Vidim dve rešitvi:
1. Z merjenjem med prestavami ugotoviš, kakšne upornosti so dodane, da upočasnijo motor in prestavi 1 podvojiš upornost. Samo bo treba uporabiti en konkreten upor, žični ali keramični za 5 ali 10W (izračunati!).
2. Med eno izmed vodnikov prestav in vodnik N zmontiraš vezje s triakom. Bi moralo prav tako delati.
Seveda bo potrebno po teh posegih preveriti še, da ima napa svojo varovalko, ki ščiti pred nepredvidenimi dogodki.
Mogoče je namesto upora v resnici navitje, tudi taki dizajni obstajajo.
Domnevam, da je prestava 1 najbolj počasna. Vidim dve rešitvi:
1. Z merjenjem med prestavami ugotoviš, kakšne upornosti so dodane, da upočasnijo motor in prestavi 1 podvojiš upornost. Samo bo treba uporabiti en konkreten upor, žični ali keramični za 5 ali 10W (izračunati!).
2. Med eno izmed vodnikov prestav in vodnik N zmontiraš vezje s triakom. Bi moralo prav tako delati.
Seveda bo potrebno po teh posegih preveriti še, da ima napa svojo varovalko, ki ščiti pred nepredvidenimi dogodki.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
steev ::
Si prepričan, da je regulacija narejena z upori? To bi moral biti kar konkreten upor, ker je moč ventilatorja čez 200 W. Tako je narejeno za ventilacijo v avtih, pa še to so več ali manj danes vsi na PWM. Bi rekel, da so hitrosti narejene z različnimi navitji v motorju. Pomerim upornost pa javim.
Ideja je, da vežem triak na dovod pred releje (ne na celo vezje, ker tam so še druge stvari gor), da zmanjšam vse štiri hitrosti.
Hvala!
Ideja je, da vežem triak na dovod pred releje (ne na celo vezje, ker tam so še druge stvari gor), da zmanjšam vse štiri hitrosti.
Hvala!
:|
A. Smith ::
Prepričan nisem. Izmeri upornost navitij/prestav. Če bo vse izredno majhnih vrednosti, imaš opravka z različnimi navitji ALI z dušilkami namesto uporov. Če boš nameril neko upornost, so upori vmes.
Ideja je, da vežem triak na dovod pred releje (ne na celo vezje, ker tam so še druge stvari gor), da zmanjšam vse štiri hitrosti.To bi moralo delovati.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
steev ::
Jap, izgleda imaš prav. Upornosti v ohmih so naslednje:
N-1 83
N-2 74
N-3 65
N-4 45
Tudi med samimi prestavami je, kot bi gledal tvojo shemo. Npr. 3-4 je 20, 1-4 38 itd
N-1 83
N-2 74
N-3 65
N-4 45
Tudi med samimi prestavami je, kot bi gledal tvojo shemo. Npr. 3-4 je 20, 1-4 38 itd
:|
Barbarpapa2 ::
Pozdrav.
Kot so že predhodniki povedali, je imho nujno "nagruntati" kak tip motorja poganja ventilator nape. Ni nujno, da je univerzalni motor (s ščetkami), lahko je tudi motor z zasenčenimi poli (so se vsaj v preteklosti veliko uporabljali v te namene), ki ima več odcepov na statorskem navitju. Potem pa lahko bolj točno določimo način nižanja vrtljajev.
P.S. Če je dejansko univerzalni motor, se mu da vrtljaje precej znižati tako, da mu v napajalno vejo vežeš navadno diodo. S tem dobiš t.i. "polvalno" napajanje. Ko sem delal v B/S/H nazarje je "prva brzina" na ročnih aparatih z AC univerzalnimi motorji bila vedno izvedena preko diode...
Lp
Jože
Kot so že predhodniki povedali, je imho nujno "nagruntati" kak tip motorja poganja ventilator nape. Ni nujno, da je univerzalni motor (s ščetkami), lahko je tudi motor z zasenčenimi poli (so se vsaj v preteklosti veliko uporabljali v te namene), ki ima več odcepov na statorskem navitju. Potem pa lahko bolj točno določimo način nižanja vrtljajev.
P.S. Če je dejansko univerzalni motor, se mu da vrtljaje precej znižati tako, da mu v napajalno vejo vežeš navadno diodo. S tem dobiš t.i. "polvalno" napajanje. Ko sem delal v B/S/H nazarje je "prva brzina" na ročnih aparatih z AC univerzalnimi motorji bila vedno izvedena preko diode...
Lp
Jože
Magic1 ::
Sam jaz bi diodo vezal med zadnjo in predzadnjo točko. Tako da polno moč še vedno imaš na voljo.
Magic
A. Smith ::
Skoraj prepričan sem, da ni kolektorski motor za AC napajanje, ker so preglasni za ventilatorje. Jaz bi rekel, da gre za asinhronca z zasenčenimi poli, kjer pa nimaš z diodo kaj počet. Pravzaprav bi se znalo še pokadit, če bi šlo jedro preveč v nasičenje? V glavnem, če so upori, gre skoraj sigurno za asinhronca.
A imamo kakšen način, da se to izmeri? Če že ne more podret in pogledat.
A imamo kakšen način, da se to izmeri? Če že ne more podret in pogledat.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Barbarpapa2 ::
Pozdrav
Zato sem napisal, da dioda pride v poštev samo pri AC univerzalcu. Asinhronc z zasenčenimi poli pa ima lahko tudi izvedbo z različnimi navitji na statorju, ker je statorsko navitje takega motorja dokaj enostavno (tuljava, navita okoli podkvastega jedra). Hudič je v tem, da imajo tudi "večstopenjski" AC univerzalci več različnih statorskih navitij (v B/S/H smo uporabljali tako izvedbo). Ko meriš upornost navitij, boš v primeru enega ali drugega tipa motorja seveda izmeril različne upornosti, meritev sama pa ti ne pove nič o tipu motorja. Seveda je možna tudi varianta z različnimi upori (uporovni delilnik), meritev pa spet izpade podobno.
Bi bilo rez dobro videt sam motor...
Lp
Jože
Skoraj prepričan sem, da ni kolektorski motor za AC napajanje, ker so preglasni za ventilatorje. Jaz bi rekel, da gre za asinhronca z zasenčenimi poli, kjer pa nimaš z diodo kaj počet. Pravzaprav bi se znalo še pokadit, če bi šlo jedro preveč v nasičenje? V glavnem, če so upori, gre skoraj sigurno za asinhronca.
A imamo kakšen način, da se to izmeri? Če že ne more podret in pogledat.
Zato sem napisal, da dioda pride v poštev samo pri AC univerzalcu. Asinhronc z zasenčenimi poli pa ima lahko tudi izvedbo z različnimi navitji na statorju, ker je statorsko navitje takega motorja dokaj enostavno (tuljava, navita okoli podkvastega jedra). Hudič je v tem, da imajo tudi "večstopenjski" AC univerzalci več različnih statorskih navitij (v B/S/H smo uporabljali tako izvedbo). Ko meriš upornost navitij, boš v primeru enega ali drugega tipa motorja seveda izmeril različne upornosti, meritev sama pa ti ne pove nič o tipu motorja. Seveda je možna tudi varianta z različnimi upori (uporovni delilnik), meritev pa spet izpade podobno.
Bi bilo rez dobro videt sam motor...
Lp
Jože
steev ::
Univerzalc, sem 100%, ni. Ker tistega slišiš že, ko ga na roke obrneš.
Torej sem izmeril še napetost. Pri največji 4. hitrosti!
N-4 = 225V (logično)
N-1 = 280V
Hm, kaj bi to lahko pomenilo? Da verjetno niso upori, ker tam bi napetosti morali biti približno enaki zaradi notranje upornosti voltmetra?
Bi varianta s triakom prišla v poštev pri obeh tipih?
Torej sem izmeril še napetost. Pri največji 4. hitrosti!
N-4 = 225V (logično)
N-1 = 280V
Hm, kaj bi to lahko pomenilo? Da verjetno niso upori, ker tam bi napetosti morali biti približno enaki zaradi notranje upornosti voltmetra?
Bi varianta s triakom prišla v poštev pri obeh tipih?
:|
A. Smith ::
Če ni kolektorski, je skoraj 100% asinhronc z zasenčenimi poli, ki se za ventilatorje tudi največ uporabljajo.
Tebi uspe izmeriti vektorski seštevek delovne in jalove komponente napetosti nekje na motorju. Ta meritev ti bolj malo pove.
Mislim, da bi moral triak delovati za obe varianti. Pravzaprav se ne morem spomniti, na kakšnem motorju v tvojem primeru to ne bi delovalo. Triak je proti močnostnim uporom in podobni šari tudi zelo poceni (glej link na Aliexpressu), samo glej, da bo imelo vse skupaj varovalko, če gre enkrat kaj narobe.
Tebi uspe izmeriti vektorski seštevek delovne in jalove komponente napetosti nekje na motorju. Ta meritev ti bolj malo pove.
Mislim, da bi moral triak delovati za obe varianti. Pravzaprav se ne morem spomniti, na kakšnem motorju v tvojem primeru to ne bi delovalo. Triak je proti močnostnim uporom in podobni šari tudi zelo poceni (glej link na Aliexpressu), samo glej, da bo imelo vse skupaj varovalko, če gre enkrat kaj narobe.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
A. Smith ::
Pozabil sem še povedati, če bi bil slučajno kolektorski motor, je treba preveriti, da ima vezje okrog triaka zaščitni filter (vsaj RC, najraje še kakšen transil), da napetostne špice ne skurijo triaka.
Pa če naprava nima varovalke, jo pred predelavo obvezno dodaj. Kakšne 3,15A bi moralo zadoščati.
Predvsem pa keep us posted glede napredka
Pa če naprava nima varovalke, jo pred predelavo obvezno dodaj. Kakšne 3,15A bi moralo zadoščati.
Predvsem pa keep us posted glede napredka
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
steev ::
Kolektorski motor 100% ni. Ker tako kot si rekel, je preglasen za ta namen. Tisto drgnjenje ščetk slišiš, že ko ga na roke obrneš.
Danes naročim, kar z amazona. Dodam varovalko pred vse skupaj.
Danes naročim, kar z amazona. Dodam varovalko pred vse skupaj.
:|
steev ::
Evo, nisem pozabil. Tisto zadevo sem dobil, vendar zadeva ni delovala, kot bi si želel. Od 4 stopenj se je dalo zmanjšati samo 4., najhitrejšo, pri ostalih je ali brnelo ali pa se sploh ni vrtelo, pač tak ne zdrav zvok.
Torej sem vezal kar na 4. stopnjo. Napa nima gumbov za posamezne hitrsoti, ampak samo gor in dol, in ker je malo nesmiselno, da bi moral napo vsakič prižgati in premkniti na "najhitrejšo" hitrost, ki je po novem najtišja, sem 4. stopnjo vezal na relejni izhod za 1. stopnjo, 1-3 pa premaknil na izhode 2-4.
Tako se napa prižge na najitišji stopnji, kar je dovolj za večino kuhe, po potrebi pa se lahko prestavi na 2. stopnjo (stara 1.).
Lp
Torej sem vezal kar na 4. stopnjo. Napa nima gumbov za posamezne hitrsoti, ampak samo gor in dol, in ker je malo nesmiselno, da bi moral napo vsakič prižgati in premkniti na "najhitrejšo" hitrost, ki je po novem najtišja, sem 4. stopnjo vezal na relejni izhod za 1. stopnjo, 1-3 pa premaknil na izhode 2-4.
Tako se napa prižge na najitišji stopnji, kar je dovolj za večino kuhe, po potrebi pa se lahko prestavi na 2. stopnjo (stara 1.).
Lp
:|
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | asinhronski elektromotor kot generator (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 25411 (10877) | A. Smith |
» | Upor na ventilatorjuOddelek: Hlajenje in modifikacije | 1274 (1013) | starfotr |
» | Elektromotor pralnega stroja (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 45421 (12366) | lovro535v2 |
» | navitje in zgradba elektromotorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4745 (4082) | SaXsIm |
» | Upocasnjevanje elektromotorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4366 (4174) | Azrael |