Novice » Znanost in tehnologija » Kitajska bo letos dosegla vrh povpraševanja po bencinu
valinoratina ::
Tako enostavno sicer ne gre, je pa dejstvo, da tudi če še naprej uvažamo isto količino nafte in jo večino skurimo za proizvodnjo elektrike, je še vedno bolje kot če vso skurimo v ICE vozilih.Ni nujno, da je bolje. Bencinski hibrid ima tam 40% izkoristka goriva. Stane toliko kot primerljiv dizel.
Iz TE na kurilca ne boš dobil 40% izkoristka iz cisterne do elektromotorja v EV.
No, odpadno toploto elektrarne brez problema lahko porabiš za ogrevanje mesta in tako dosežeš skupni izkoristek preko 90 %. Sicer pa nafta se itak skoraj nikoli zares ne uporablja kot kurivo v velikih termoelektrarnah, ranga nekje procent ali dva svetovne proizvodnje. Sicer pa izkoristek sodobnih plinskih elektrarn je že 60 %, brez upoštevanja uporabe odpadne toplote. In omenil si hibrida, ki v resnici nima skupnega izkoristka 40 %, to je peak izkoristek, povprečen je precej nižji. Ampak dobro. Povprečen naftni avto ima povprečen izkoristek samo 20 % (vir znanstvena študija)..če bi imel hibrid res 40 % izkrostka, potem bi moral kurit 2x manj bencina od bencinarja, pa ne.
Estimation of tank-to-wheel efficiency functions based on type approval data
https://www.sciencedirect.com/science/a...
The TTW efficiency for combustion engines is about 16%-20% when all driving situations are included, as reported by [4]. However, this number varies depending on the driving situation. According to [5], typical values are 10%-13% on urban cycles and about 28% for highway cycles. [6] include engine speed as a variable, and state that diesel engines have an efficiency rate between 20% and 25% for engine speeds below 2000 rpm.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: valinoratina ()
valinoratina ::
V osebnem prevozu verjamem, da se poraba tekočih fosilnih goriv ne bo povečevala, je pa še transport dobrin, gradbeništvo, kmetijstvo., tako da bencin in dizel bosta še dolgo v uporabi, še posebej v manj razvitem svetu.
Nisi prebral novice, ali pa si jo prebral, pa je nisi razumel: tudi tovorni cestni promet se že elektrificira. Lahka vozila imajo na Kitajskem že na 12%, težka med 4% in 5% tržni delež pri novih vozilih. Avtobuse pa itak že vsi naročajo večinsko električne, zlasti če je govora o mestnih.
Gradbeništvo in kmetijstvo nista posebej drugačna od ostalega transporta.
Avtobusi se ne uporabljajo za tovorni promet.
Železnica je lahko na elektriko, tovornjaki na dolge ture precej težje. Je pa smiselno, da gre dostava v mestih na elektriko.
80 % fur tovornjakov je pod 250 milj, Tesla semi ima 500 milj dosega, torej lahko pride tja in nazaj brez polnjenja.. Ščasoma bodo tudi tovornjaki na dolge fure na elektriko.
pozabljaš na vso faknšit ropotijo ki jo uvažamo iz kitajske in jo pripeljelo ogromne ladje ki spalijo za eno furo toliko goriva kot cela slovenija
Ladje skurijo samo 10 % tiste nafte ki se porabi v transportu ter okrog 3 % svetovne nafte overall, ladje torej relativno gledano niso velik porabnik (ker jih glede na avtomobile pač ni veliko):
cronos1234 je izjavil:
Dokler ne bo povprečna cena povprečnega električnega avtomobila nižjega srednjega razreda okoli 20KEUR, ne bo z vašim električnim orgazmiranjem nič.
Če bi primerjal vrednost EV z nečim kar dejansko šteje recimo tvojim časom ali pa številom štruc kruha, litrov mleka, potem bi ti dal prav. V bistvu se morajo dizlaši zaradi česarkoli samo malo podražiti pa tvoja "teorija" pade.
Za dizelski avto sem odštel cca. 10K (rabljen), s tankom naredim cca. 900km. Registracija cca. 300EUR, servis še cca. 150/leto. Živim v bloku in nimam možnosti vsakodnevne domače polnilne postaje, niti v bližini ni česa takega. Ne spremljam EV scene - kako bi približno v teh cenovnih okvirih prešel na EV (nazadnje ko sem gledal je bila že nabavna cena n-kratnik vsega zgoraj skupaj)? Večinoma so dnevne fure pod 100km, nekajkrat letno 500+ km.
Če živiš v bloku in res nimaš možnosti inštalacije domače polnilnice (marsikdo jo kljub temu lahko), potem se ti EV zaenkrat v tvojem konkretnem primeru še ne splača.
Kako do lastne polnilnice za električni avtomobil v stanovanjskem bloku?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: valinoratina ()
valinoratina ::
Meni je popolnoma vseeno kater vir energije uporabljam, ni mi pa vseeno ko te prisiljujejo v nekaj kar še ni uporabno za vse enako.
Popolnoma nič proti elektriki, je ogromno benefitov ko bo enkrat na nivoju vse kot je treba.
V kolikor bi vsa podjetja v Sloveniji bila obvezna imeti za svoje delavce polnilnice, bi se število vozil povečalo.
Vse do takrat pa bomo ja, tisti kateri preživimo veliko v vozilih in nimamo opcije polnit pred blokom, ali čakati v vrsti nekje da vozilo napolniš ali pa še bolje da moram vozilo peljat na polnilnico nekaj km stran in tam čakat ali pa peš domov po dežju, snegu itd... Odvisno od moči polninice.
Za dopust se že organiziraš in 2x na leto tudi trenutne razmere lahko izplaniraš.
Tistim katerim pa služba izgleda tako da zjutraj ustaneš, prideš pozno popoldne 17h ali kasneje, si pa želiš nekaj mira in časa za otroke ali svoje aktivnosti. Ne pa da se obremenjujem ali bom imel kje napolnit vozilo ali ne.
Pred mojim bolokom je 40 vozil od 32 stanovanj, v našem kraju pa 7 polnilnic na 15k prebivalcev.
skratka meni in veliko drugim še ne uporabno.
kot sem omenil, če bi vsaka služba imela polnilnice da se med službo 8h vozilo lahko napolni je težava v večini primerov rešena oz zmanjšana.
Lp
Nihče te nič ne sili, tebi se EV ker ne moreš polnit doma še ne splača. Ščasoma boš tudi ti lahko filal ali doma (bodo štekarji na vsakem parkirnem mestu tudi pred bloki v prihodnosti ali pa v službi). Ampak takih ljudi kot si ti ki ne morejo polnit doma je v Sloveniji samo 20 %, kar 80 % pa lahko polni doma. In ko omenjaš polnilnice v vašem kraju, ne vem če veš, ampak za filanje EVja v večini primerov zadostuje tudi povsem običajna gospodinjska vtičnica. Skratka 80 % ljudi gre že zdaj lahko na EV, 20 % bo pa pač še malo počakalo.
vi pa sanjate o prepovedi ICE motorjev
v vecjih mestinh srediscih ziher.. v spodnjem Dupleku pa vrjetn se dolg casa ne
Tudi to ja. In prepoved prodaje novih ICE avtov je v EU šele od 2035, kar je še 12 let..ogromno je še časa. Pa samo za nove avte velja, ne za stare že obstoječe.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: valinoratina ()
valinoratina ::
Tako enostavno sicer ne gre, je pa dejstvo, da tudi če še naprej uvažamo isto količino nafte in jo večino skurimo za proizvodnjo elektrike, je še vedno bolje kot če vso skurimo v ICE vozilih.Ni nujno, da je bolje. Bencinski hibrid ima tam 40% izkoristka goriva. Stane toliko kot primerljiv dizel.
Iz TE na kurilca ne boš dobil 40% izkoristka iz cisterne do elektromotorja v EV.
Energijo it TE boš hkrati izkoristil za 3 namene. Si to namerno izpustil? Jasno, nikoli ni nujno, vedno so možnosti da zaH3beš vse še 3x bolj kot je že.
V osebnem prevozu verjamem, da se poraba tekočih fosilnih goriv ne bo povečevala, je pa še transport dobrin, gradbeništvo, kmetijstvo., tako da bencin in dizel bosta še dolgo v uporabi, še posebej v manj razvitem svetu.
Itak. Ne vem, ampak kdo dejansko je trdil da temu ne bo tako?
Za kakšne 3 namene že?
Ko v elektrarni kurijo/grejejo vodo za pogon turbin, lahk odpadno toploto uporabijo za gretje objektov.
To sicer je opcija, vendar ni povsod implementira. Poleg tega je tudi poleti nekam treba toploto odvesti, ne v ogrevalni sistem.
Pozabljaš, da so izgube tudi na prenosnem in distribucijskem omrežju. Ter na koncu na polnilnici in med polnjenjem.
Tako, da ne bi dal roke v ogenj, da je centralno kurjenje v elektrarnah potencialno bolj ekonomično, kot posamezni dizelsko ali bencinsko gnani agregati v avtih.
Je, centralno kurjenje je bolj ekonomično kot navaden bencinar/dizel. Izkoristek naftnega avtomobila je 16 do 20 % (vir od ScienceDirect sem ti dal par postov zgoraj). Elektrarna na nafto ima okrog 50 % izkoristek, krat izkoristek prenostnega omrežja 96 % krat izkrostek električnega avta 80 % in pridemo na na skupni izkoristk 38,4 %. Kar je okrog 2x večji izkroristek kot pri naftnem avtu. Oziroma z drugimi besedami: z isto količino bencina prevoziš 2x večjo razdaljo če ta bencin skuriš v elektrarni in voziš električni avto, kot pa če bi ta bencin zlil v bencinski avto. In to brez upoštevanja izkoriščanja odpadne toplote kjer so skupni izkoristki tudi preko 90 %..
Pozabljate ali ignorirate namenoma ali nenamenoma sektor elektrifikacije ki se mu rece baker.
Nimaš toliko bakra, da bi lahko elektificiral vase zelje,.. Govora je o kolicini bakra od proizvedbe, DISTRIBUCIJE (z namenoma z veliko) in vase elektricne konjicke za mami in oci v bajti,..
Tldr:v pretekli zgodovini ni bilo toliko bakra izkopanegabin predelanega, za bi zadostiki samo dostavi vasim zeljam.
Moving on,...
Še en ki je nasedel na mite naftnega lobija. Ne drži kar si povedal. Surovin bo zadosti, google it.
Davki morajo priti od nekod. Če ne bo trošarine od dizla bo pa od štroma. Zrak v mestih bo malo bolj čist, tišje bodo tudi urbane ulice. Plačevali bomo pa podobno.
Ne, ni res, plačevali bomo dosti manj. Že pojasnjeno tukaj: https://slo-tech.com/forum/t670459/p801...
No evo, pa sem prišel čez vse poste v tej temi. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: valinoratina ()
valinoratina ::
Zgoraj je nekdo omenjal da ima hibrid 40 % izkoristka, kar drži za maksimalni izkoristek, povprečno pa je izkoristek dosti manjši. Actually lahko relativno glede na porabo bencina bencinarja in hibrida ocenimo koliko je POVPREČNI izkoristek hibrida. Vemo da je izkoristek bencinarja 16 % do 20 % (študija zgoraj). Becinar recimo da ti povprečno kur 7 litrov, hibrid pa optimistično povprečno 5 litrov. Torej hibrid kur pet sedmin tistega kar kuri bencinar. 5/7= 0,714
16 % izkoristka / 0,714 = 22,4 %
20 % izkoristka/ 0,714 = 28 %
Torej realni POVPREČNI izkoristek hibrida je v resnici od 22,4 do 28 %. Električni avto pa 80 %.
16 % izkoristka / 0,714 = 22,4 %
20 % izkoristka/ 0,714 = 28 %
Torej realni POVPREČNI izkoristek hibrida je v resnici od 22,4 do 28 %. Električni avto pa 80 %.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: valinoratina ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Popuščanje vojnim dobičkarjem - naftarjemOddelek: Problemi človeštva | 6567 (5588) | Glugy |
» | Še malo pa bomo peš hodil (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 11995 (8334) | jype |
» | Cena naftnih derivatov do ur-nebesOddelek: Loža | 4552 (3224) | Phil |