» »

Razpad britanske kontrole letenja povzročilo francosko letalo

Razpad britanske kontrole letenja povzročilo francosko letalo

Slo-Tech - Ogromne težave v britanskem letalskem prometu, ki jih je ta teden zakrivila odpoved računalniška sistema za upravljanje načrtov poletov, so bile najhujša motnja v zadnjem desetletju. Prizadetih je bilo več kot 300.000 potnikov, odzvati pa se je morala celo britanska vlada. Po poročanju The Independenta so se težave začele, ko je francosko letalo oddalo okvarjen načrt poleta. Sistem bi ga bil moral preprosto zavrniti, a zgodilo se je nekaj primerljivo slabšega. Celotni sistem NATS (National Air Traffic Services) se je izključil, zato so morali polete preverjati in potrjevati ročno.

Da se je sistem izključil, je z varnostnega vidika sicer bolje, kot bi deloval napak in potrjeval neustrezne načrte, a to je bolj slaba tolažba. Pravilni odziv bi bil zavrniti francoski načrt poleta. Direktor NATS Martin Rolfe je dejal, da je preliminarna preiskava okrivila francoski let, podrobnosti pa še niso znane. Ločeno preiskavo so napovedali tudi na Downing Streetu. Minister za promet je incident označil za najhujšega v zadnjem desetletju in ocenil, da je nastalo za približno 80 milijonov funtov škode. Ob tem je potrdil, da je šlo za tehnično napako in ne za varnostni problem oziroma hekerski vdor. Uprava za letalstvo (CAA) mora pripraviti poročilo o dogodku.

Ocene o številu odpovedanih poletov se razlikujejo. Analitiki iz Ciriuma so ocenili, da je bilo samo v ponedeljek odpovedanih 790 odhodnih letov in 785 pristankov. Ryanair je odpovedal 250 letov. Težave so se začele v ponedeljek okrog 11.24 po lokalnem času in kmalu je kontrola letenja omejila število letov. Napako so sicer odpravili že prihodnji dan, a so se kaskadni učinki odpovedi in potnikov, ki so obtičali na letališčih, vlekle še cel teden. Ključno vprašanje pa ostaja, kako lahko en nepravilno oddani načrt poleta povzroči izpad glavnega in pomožnega sistema.

18 komentarjev

zuki ::

Čisto preprosto: pomanjkljiva kontrola vhodnih podatkov.

Antifa

s1m0n ::

Minister za promet je incident označil za najhujšega v zadnjem desetletju in ocenil, da je nastalo za približno 80 milijonov funtov škode.

Drugič naj par milijončkov vložijo v nadgradno/odpravo napak teh sistemov saj so nekateri verjetno že prastari. Bi verjetno bilo veliko ceneje kot je sedaj :)

DamijanD ::

Torej v teoriji lahko trenutno vsak potniški avijon s prilagojeno opremo (torej, da zna zgenerirat napačen plan) izključi NATS

Ales ::

Ha! Odlično.

klinker ::

DamijanD je izjavil:

Torej v teoriji lahko trenutno vsak potniški avijon s prilagojeno opremo (torej, da zna zgenerirat napačen plan) izključi NATS


Sem se isto vprasal tudi sam, pa se nekaj zraven...khm khm :)
Bomo vidli ce bo v bodoce kak se malo hujsi podoben incident >:D

link_up ::

edino pravilno, da se izklopi...
In and Out

joze67 ::

link_up je izjavil:

edino pravilno, da se izklopi...
No, pravilno bi bilo:
Pravilni odziv bi bil zavrniti francoski načrt poleta.

Dejansko pa bi bilo najbolj pravilno zavrniti napačen načrt poleta - kot naj bi po povzetku sodeč bilo zapisano v specifikacijah sistema.

starfotr ::

Naj uganem. Sistem je napisan v Cobolu?

Ales ::

Če predpostavimo, da ima programski jezik vse potrebne lastnosti za izvedbo, je popolnoma vseeno, v katerem je napisan. Ni pa vseeno, kako je napisan...

starfotr ::

Danes je težava, ker ni ljudi za vzdrževanje teh prastarih programov, napisanih s prastarimi prog. jeziki.

In najbrž so vedeli za to hibo, pa niso mogli popravit.

Ales ::

Veliko domnevaš brez podlage.

Da se sploh ne spuščam v zaključke, ki si jih iz tega potegnil... ;((

Malidelničar ::

A pri teh sistemih ni redundancyja?
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.

srus ::

To dobiš, če prihvatiziraš javno službo kontrole letenja. Jasno, da gre prihvatizatorjem samo za dobiček in jim je vse ostalo tretja skrb. Britanci so lahko srečni, da ni prišlo do hujše nesreče, kot na primer pri prihvatiziranih železnicah.

Jasno, krivi so pa Francozi, me ne čudi.

Jure14 ::

Malidelničar je izjavil:

A pri teh sistemih ni redundancyja?

Kaj ti bo v tem primeru redundancy?
Ta rezervni sistem bi se ob enakih vhodnih podatkih obnašal popolnoma enako: ustavil bi se.
Saj ni prišlo do HW napake.

MrStein ::

Saj redundančni sistem ne rabi biti identičen.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

GupeM ::

MrStein je izjavil:

Saj redundančni sistem ne rabi biti identičen.

Pogosto je. Redundanca redundance je pa ponavadi omejena. Ponavadi je namenjena temu, da lahko varno narediš kar je še potrebno, recimo izprazniš zračni prostor, nato pa zračni prostor zapreš ali pa deluješ v omejenem obsegu. V tem primeru bi kontrola še vedno lahko delovala v omejenem obsegu, samo avtomatsko procesiranje flight planov ne bi delovalo.

Sicer pa novica ni čisto pravilna. Letalo ni oddalo okvarjenega flight plana. Procesiranje route letala povzročilo napako.

Če koga zanima kaj več, lahko za 5 funtov kupi preliminary report:
NATS Major Incident Preliminary Report. Flight Plan Reception Suite Automated (FPRSA-R) Sub-system Incident 28th August 2023

zuki je izjavil:

Čisto preprosto: pomanjkljiva kontrola vhodnih podatkov.

DamijanD je izjavil:

Torej v teoriji lahko trenutno vsak potniški avijon s prilagojeno opremo (torej, da zna zgenerirat napačen plan) izključi NATS

Ales je izjavil:

Ha! Odlično.


Ne, ne in ne. Vhodni podatki so bili OK. Procesiranje teh specifičnih podatkov je bilo problematično. Pač bug, na katerega ni nihče nikoli pomislil, pa bi lahko do nezavesti testirali.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

Ales ::

GupeM je izjavil:

Ales je izjavil:

Ha! Odlično.


Ne, ne in ne. Vhodni podatki so bili OK. Procesiranje teh specifičnih podatkov je bilo problematično. Pač bug, na katerega ni nihče nikoli pomislil, pa bi lahko do nezavesti testirali.

Priznam, da komentiram brez da bi vedel podrobnosti o napaki. Vhodni podatki so vedno enako "OK"... z drugimi besedami, nikoli jim ni za zaupat. Ampak če je v tem primeru šlo za pravilno procesiranje vhodnih podatkov in potem za bug pri nadaljnji obdelavi le teh, je pa to nekaj drugega.

Kakorkoli, ko se pojavi kak podrobnejši blog o tem dogodku, si bom z veseljem prebral...

sbawe64 ::

V UK so očitno na cobolu
https://www.linkedin.com/pulse/windows-...

In December 2014, airspace over London was closed for 36 minutes and some fifty flights were canceled following a computer failure that was later blamed on 50-year-old software.


Medtem so glavnih letališčih v Fr na miksu Windows 3.1/xp ter Unixu iz 1980.
In dele kupujejo na ebayu.


Nasa ?
Fortran
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Razpad britanske kontrole letenja povzročilo francosko letalo

Oddelek: Novice / Varnost
189020 (2583) sbawe64
»

V Veliki Britaniji zaradi računalniške napake odpovedali več kot tisoč letov

Oddelek: Novice / Ostalo
63353 (2253) Nikonja
»

Branson skuša prehiteti Bezosa pri letenju v vesolje

Oddelek: Novice / Ostale najave
3512389 (8872) MrStein

Več podobnih tem