» »

Nov način obračunavanja omrežnine

Nov način obračunavanja omrežnine

««
98 / 106
»»

OK.d ::

Dokler ne bodo vsem omogočili spremljanje porabe "justintime" je takšno plačevanje elektrike za nazaj kraja državljanov.
Ne pa da hodiš ponižno klošarit okoli lokalnih električarjev, da se te usmilijo, ker bi bilo to dobro imeti za spremljanje porabe.
LPOK.d

primoz4p ::

hruske je izjavil:

Kva? Kdo ste "vi"? :))

Elektro ne skriva ali onemogoča dostopa do podatkov, očitno ne razumeš linka ki ga je dal joez7. Ministrstvo je odgovorilo, da podlaga za dostop do podatkov že obstaja in da ne rabijo spreminjat nič. Greš do elektra in rečeš da bi imel dostop do P1 (seveda z uporabo ustrezne naprave) in se zmenite kdaj ti omogočijo montažo.

Plačevanje prekoračitve dogovorjene moči - pogodbene kazni - je nedvomno brez pravne podlage, vsaj če se kot uporabnik nisem s tem predhodno strinjal. Ne dvomim, da bo Agencija spremenila Akt in bo privzet ukrep drugačen od plačevanja presežne moči.

Iz @joez7 linka:
"Predlagam, da se vlada z uredbo naloži elektro podjetjem brezplačno odpiranje P1 vmesnika vsem uporabnikom in da izvedejo javno kampanjo, kako to tehnologijo uporabiti za cilje nove tarifne politike."
Če se dotaknem samo drugega dela predloga ("in da izvedejo javno kampanjo, kako to tehnologijo uporabiti za cilje nove tarifne politike"), kje lahko zasledim to kampanjo?

"Plačevanje prekoračitve dogovorjene moči - pogodbene kazni - je nedvomno brez pravne podlage, vsaj če se kot uporabnik nisem s tem predhodno strinjal. Ne dvomim, da bo Agencija spremenila Akt in bo privzet ukrep drugačen od plačevanja presežne moči."
Nekaj brez pravne podlage?
Cvet slovenije 90+ (poslanci, vlada, svetovalci,..., lobisti) to sprejme?
Sedaj pa se bo le-ta akt spremenil sam od sebe? Brez pritiskov?
Pa za KOGA ti imaš mene?

bm1973 ::

OK.d je izjavil:

Dokler ne bodo vsem omogočili spremljanje porabe "justintime" je takšno plačevanje elektrike za nazaj kraja državljanov.
Ne pa da hodiš ponižno klošarit okoli lokalnih električarjev, da se te usmilijo, ker bi bilo to dobro imeti za spremljanje porabe.

Ja, in sofinancirali nakup naprav, ki omogočajo timerje in povezavo nekam...

hruske ::

primoz4p je izjavil:

hruske je izjavil:

Kva? Kdo ste "vi"? :))

Elektro ne skriva ali onemogoča dostopa do podatkov, očitno ne razumeš linka ki ga je dal joez7. Ministrstvo je odgovorilo, da podlaga za dostop do podatkov že obstaja in da ne rabijo spreminjat nič. Greš do elektra in rečeš da bi imel dostop do P1 (seveda z uporabo ustrezne naprave) in se zmenite kdaj ti omogočijo montažo.

Plačevanje prekoračitve dogovorjene moči - pogodbene kazni - je nedvomno brez pravne podlage, vsaj če se kot uporabnik nisem s tem predhodno strinjal. Ne dvomim, da bo Agencija spremenila Akt in bo privzet ukrep drugačen od plačevanja presežne moči.

Iz @joez7 linka:
"Predlagam, da se vlada z uredbo naloži elektro podjetjem brezplačno odpiranje P1 vmesnika vsem uporabnikom in da izvedejo javno kampanjo, kako to tehnologijo uporabiti za cilje nove tarifne politike."
Če se dotaknem samo drugega dela predloga ("in da izvedejo javno kampanjo, kako to tehnologijo uporabiti za cilje nove tarifne politike"), kje lahko zasledim to kampanjo?

"Plačevanje prekoračitve dogovorjene moči - pogodbene kazni - je nedvomno brez pravne podlage, vsaj če se kot uporabnik nisem s tem predhodno strinjal. Ne dvomim, da bo Agencija spremenila Akt in bo privzet ukrep drugačen od plačevanja presežne moči."
Nekaj brez pravne podlage?
Cvet slovenije 90+ (poslanci, vlada, svetovalci,..., lobisti) to sprejme?
Sedaj pa se bo le-ta akt spremenil sam od sebe? Brez pritiskov?
Pa za KOGA ti imaš mene?


Ne vem, ampak ne daješ vtisa, da si funkcionalno pismen. Omrežnina nima nič, nič in nić z vlado ali parlamentom. Edina pristojna tu je Agencija za energijo, ki je od vlade in parlamenta neodvisen organ.

Ne vem če boš razumel kaj govorim, ampak naj povem še enkrat: Agencija za energijo je pristojna, da sprejme Akt o omrežnini. Sprejela je takega, ki (po mojem mnenju) ni v skladu z nekaterimi zakoni, med drugim z Zakonom o varstvu potrošnikov in Obligacijskim zakonikom. Samo Agencija za energijo ga lahko popravi na takega, ki bo v skladu z zakoni.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

primoz4p ::

hruske je izjavil:

primoz4p je izjavil:

hruske je izjavil:

Kva? Kdo ste "vi"? :))

Elektro ne skriva ali onemogoča dostopa do podatkov, očitno ne razumeš linka ki ga je dal joez7. Ministrstvo je odgovorilo, da podlaga za dostop do podatkov že obstaja in da ne rabijo spreminjat nič. Greš do elektra in rečeš da bi imel dostop do P1 (seveda z uporabo ustrezne naprave) in se zmenite kdaj ti omogočijo montažo.

Plačevanje prekoračitve dogovorjene moči - pogodbene kazni - je nedvomno brez pravne podlage, vsaj če se kot uporabnik nisem s tem predhodno strinjal. Ne dvomim, da bo Agencija spremenila Akt in bo privzet ukrep drugačen od plačevanja presežne moči.

Iz @joez7 linka:
"Predlagam, da se vlada z uredbo naloži elektro podjetjem brezplačno odpiranje P1 vmesnika vsem uporabnikom in da izvedejo javno kampanjo, kako to tehnologijo uporabiti za cilje nove tarifne politike."
Če se dotaknem samo drugega dela predloga ("in da izvedejo javno kampanjo, kako to tehnologijo uporabiti za cilje nove tarifne politike"), kje lahko zasledim to kampanjo?

"Plačevanje prekoračitve dogovorjene moči - pogodbene kazni - je nedvomno brez pravne podlage, vsaj če se kot uporabnik nisem s tem predhodno strinjal. Ne dvomim, da bo Agencija spremenila Akt in bo privzet ukrep drugačen od plačevanja presežne moči."
Nekaj brez pravne podlage?
Cvet slovenije 90+ (poslanci, vlada, svetovalci,..., lobisti) to sprejme?
Sedaj pa se bo le-ta akt spremenil sam od sebe? Brez pritiskov?
Pa za KOGA ti imaš mene?


Ne vem, ampak ne daješ vtisa, da si funkcionalno pismen. Omrežnina nima nič, nič in nić z vlado ali parlamentom. Edina pristojna tu je Agencija za energijo, ki je od vlade in parlamenta neodvisen organ.

Ne vem če boš razumel kaj govorim, ampak naj povem še enkrat: Agencija za energijo je pristojna, da sprejme Akt o omrežnini. Sprejela je takega, ki (po mojem mnenju) ni v skladu z nekaterimi zakoni, med drugim z Zakonom o varstvu potrošnikov in Obligacijskim zakonikom. Samo Agencija za energijo ga lahko popravi na takega, ki bo v skladu z zakoni.

"Akt o omrežnini" ni nekaj, kar pade z neba in bi bilo potrebmo brez zakonske podlage upoštevati.

1. Zakon o oskrbi z električno energijo (ZOEE)
Vrsta akta: Zakon
Nosilni organ: Ministrstvo za infrastrukturo
Organ sprejetja: Državni zbor RS

2. Akt o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje
Vrsta akta: Akt
Nosilni organ: Ministrstvo za infrastrukturo, Agencija za energijo
Organ sprejetja: Agencija za energijo

3. Akt o določitvi tarifnih postavk za omrežnine elektrooperaterjev
Vrsta akta: Akt
Nosilni organ: Agencija za energijo
Organ sprejetja: Agencija za energijo

Samo pri oločitvi tarifnih postavk (višine) je vklučena izključno Agencija za energijo. Ampak, tega akta ni potrebno upoštevati, če nima podlage v zakonu. Pri metodologiji za obračunavanje je vključeno (način določanja) Ministrstvo za infrastrukturo, kot nosilni organ. Ministrstvo za infrastrukturo pa je, kot nam je sicer redkim jasno, sestavni del vlade.

hruske ::

Ne, ministrstvo je vključeno v priprave in spremembe ZOEE.

"Akt o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje" je predpis, ki ga sprejema Agencija za energijo, na podlagi ZOEE.

Ministrstvo lahko gre spreminjat ZOEE in uvesti npr. kake dodatne omejitve, kar bo potem podlaga za spremembo akta o omrežnini, to spremembo pa uvede Agencija. Lahko pa seveda Agencija tudi na podlagi lastnih ugotovitev samoiniciativno spremeni akt.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

primoz4p ::

Vidim, da ti ni jasno, kaj je to "nosilni organ" pri sprejemanju zakonodaje (aktov).
Še dva primera, ki sicer nimajo veze z temo omrežnine.

Ustanovitveni akt Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada Republike Slovenije

Vrsta akta: Akt
Nosilni organ: Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve
Organ sprejetja: Vlada Republike Slovenije

Uredba o načinu vpisa upravljavcev nepremičnin v zemljiški kataster in kataster stavb
Vrsta akta: Uredba
Nosilni organ: Ministrstvo za okolje in prostor
Organ sprejetja: Vlada Republike Slovenije


Torej, če piše pri Akt o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje
"Nosilni organ: Ministrstvo za infrastrukturo, Agencija za energijo"
,pomeni, da sta bili pri pripravi akta aktivni tko Ministrstvo za infrastrukturo kot Agencija za energijo.

Utk ::

Ne vem, ampak ne daješ vtisa, da si funkcionalno pismen. Omrežnina nima nič, nič in nić z vlado ali parlamentom. Edina pristojna tu je Agencija za energijo, ki je od vlade in parlamenta neodvisen organ.

Ja pa ja de. Prvič, tudi agencija se mora držat zakonov, ki jih sprejme parlament, drugič, vlada lahko zamenja vodstvo agencije ali jo pa direktno ukine, tretjič, ko bo Tarča na to temo (ko, ne če), bojo tam peglali tudi ministra. Ki bo sicer trdil, da nima nič s tem, ampak jebemu mater, ne more neka agencija, ki ji ni nihče volil niti nima nobene pogodbe z nobeno končno stranko, čisto svojeglavo kot da živi v svojem svetu, določat tako butastih pravil.

sbawe64 ::

primoz4p je izjavil:

tony1 je izjavil:

Novi sistem je nekoristno zapravljanje našega časa in denarja za uvedbo. Ker:
-očitno so še vedno težave z merjenjem 15 minutnih intervalov porabe, to bi morali že rešiti
-od kje takšna panika okrog porabe, če smo zadnjih 40 let+ preživeli brez težav in redukcij?
-Če je vzrok v zbombanih plinovodih, naj politiki pogledajo v hlače in povejo: "ne smemo povedati, kdo ga je zbombal, ker so hlapci), zato to uvajamo". To bi lahko razumeli.
-Če je vzrok v SE na vsaki bajti, zaradi katerega poskušamo NN sistem ponucati za namen za katerega se ga zadnjih 100 let ni gradilo, je rešitev, da SE ne dajemo na vsako bajto
-če jih moramo po diktatu pičk in Bruslja, spet, naj Golobinac... Ah, ne, kje pa upa. Tina naj v kamero pove: "babe smo se tko zmenile... Ja, en minus je... jebali vas bomo v glavo z računi za elektriko, LOL :D"
-če je problem v netmeteringu, ga dajmo ukiniti
-in nazadnje, če je vse skupaj le reklama za nujnost gradnje NEK2, je prekleto slaba. Ljudstvo tako brihtno, da bi to skapčilo, pa spet ni...

EU z direktivo poda bolj splošne smernice

DIREKTIVA (EU) 2019/944 EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA
z dne 5. junija 2019
o skupnih pravilih notranjega trga električne energije in spremembi Direktive 2012/27/EU


...
ob upoštevanju naslednjega:
...
(10) Porabniki igrajo bistveno vlogo pri doseganju prožnosti, ki je potrebna, da se elektroenergetski prilagodi spremenljivi in porazdeljeni proizvodnji električne energije iz obnovljivih virov. Tehnološki napredek pri upravljanju omrežja in proizvodnja obnovljive električne energije nudita porabnikom veliko priložnosti. Zdrava konkurenca na maloprodajnih trgih je bistvenega pomena za omogočanje uvajanja inovativnih novih storitev na tržni podlagi, ki se bodo odzvale na spreminjajoče se potrebe in zmožnosti porabnikov, hkrati pa bo sistem
naredila prožnejši. Zaradi pomanjkanja informacij v realnem času ali skoraj realnem času, ki se zagotavljajo porabnikom o njihovi porabi energije, porabniki ne morejo biti aktivni udeleženci na trgu električne energije in pri energetskem prehodu. Z okrepljeno vlogo odjemalcev, ki se jim zagotovijo orodja, da sodelujejo bolj na trgu energije, vključno na nove načine, bi moral notranji trg električne energije koristiti državljanom v Uniji, Unija pa bi morala doseči svoje cilje na področju obnovljivih virov energije.
...
(37) Vsem porabnikom bi moralo biti omogočeno, da izkoristijo neposredno udeležbo na trgu, zlasti s tem, da svojo porabo prilagodijo tržnim signalom, v zameno pa izkoristijo nižje cene električne energije ali druga spodbu jevalna plačila. Koristi od take aktivne udeležbe bo sčasoma verjetno več, saj bodo sicer pasivni porabniki bolj ozaveščeni o možnostih, ki so jim na voljo kot aktivnim odjemalcem, in ko bodo bolj dostopne in poznane informacije o možnostih za aktivno udeležbo. Odjemalcem bi morala biti omogočena udeležba v vseh oblikah
prilagajanja odjema. Zato bi morali porabniki imeti možnost, da imajo koristi od dokončne uvedbe sistema naprednega merjenja; ko pa je bila uvedba teh sistemov negativno ocenjena, bi morali imeti možnost, da se odločijo za sistem naprednega merjenja porabe. Tako bi lahko svojo porabo prilagodili cenovnim signalom v realnem času, ki odražajo vrednost in stroške električne energije ali prenosa v različnih obdobjih, države članice pa bi morale zagotoviti, da so porabniki v razumni meri izpostavljeni tveganju veleprodajnih cen. Porabniki bi morali biti obveščeni o koristih in potencialnih cenovnih tveganjih, povezanih s pogodbami z dinamičnimi cenami električne energije. Države članice bi morale zagotoviti tudi, da porabniki, ki se odločijo, da ne bodo aktivno sodelovali na trgu, za to ne bodo kaznovani. Namesto tega bi jim bilo treba na način, ki bi najbolj ustrezal razmeram na domačem trgu, omogočiti, da se odločijo na podlagi informacij o možnostih, ki so jim na razpolago.
...
(52) Za udeležbo porabnikov so potrebne ustrezne spodbude in tehnologije, kot so sistemi naprednega merjenja. Sistemi naprednega merjenja krepijo položaj porabnikov, saj jim omogočajo prejemanje natančnih povratnih informacij o njihovi porabi ali proizvodnji energije v skoraj realnem času, tako da ju lahko bolje upravljajo, sodelujejo v programih prilagajanja odjema in pri drugih storitvah ter si tako znižujejo račun za električno energijo. Operaterjem distribucijskih sistemov sistemi naprednega merjenja dajejo boljši pregled nad njihovimi omrežji, zaradi česar lahko znižajo stroške obratovanja in vzdrževanja, prihranke pa prenesejo na porabnike v obliki nižjih tarif za distribucijo.
...
(55) Da bi porabniki lažje aktivno sodelovali na trgih električne energije, bi morali biti sistemi naprednega merjenja, ki jih države članice uvedejo na svojem ozemlju, interoperabilni in bi morali biti zmožni zagotavljati podatke, potrebne za porabniške sisteme za upravljanje z energijo. V ta namen bi države članice morale upoštevati uporabo ustreznih razpoložljivih standardov, vključno s standardi, ki omogočajo interoperabilnost na ravni podatkovnega modela in aplikacijske plasti, dobre prakse in pomen razvoja izmenjave podatkov, prihodnjih in inovativnih energetskih storitev, uvedbe naprednih omrežij in notranjega trga električne energije. Poleg tega sistemi naprednega merjenja, ki so uvedeni, ne bi smeli ovirati zamenjave dobavitelja in bi morali biti opremljeni z ustreznimi funkcionalnostmi, ki porabnikom omogočajo, da dostopajo do podatkov o svoji porabi v skoraj realnem času, uravnavajo svojo porabo energije in, kolikor je mogoče glede na podporno infrastrukturo, svojo prožnost dajo na razpolago omrežju in podjetjem za energetske storitve, so za to nagrajeni ter prihranijo pri svojih računih za električno energijo.
...

Člen 20
Funkcionalnosti sistemov naprednega merjenja
Kadar je uvedba sistemov naprednega merjenja v postopku ocene stroškovne učinkovitosti iz člena 19(2) pozitivna ali kadar se sistemi naprednega merjenja uvaja sistematično po 4. juliju 2019, države članice uvedejo sisteme naprednega merjenja v skladu z evropskimi standardi, Prilogo II in naslednjimi zahtevami:
(a) sistemi naprednega merjenja natančno merijo dejansko porabo električne energije in končnim odjemalcem lahko dajejo na razpolago informacije o dejanskem času uporabe. Potrjeni podatki o pretekli porabi so za končne odjemalce enostavno in varno dostopni in grafično prikazani, in sicer na zahtevo in brez dodatnih stroškov. Nepotrjeni podatki o porabi v skoraj realnem času so za končne odjemalce prav tako enostavno in varno dostopni, in sicer brez dodatnih stroškov prek standardiziranega vmesnika ali dostopa na daljavo, z namenom omogočanja avtomatiziranih programov energetske učinkovitosti, prilagajanju odjema in drugim storitvam;
...

Člen 21
Pravica do naprednega števca
1. Kadar je uvedba sistemov naprednega merjenja v postopku ocene stroškovne učinkovitosti iz odstavka člena 19(2) ocenjena negativno in se sistemi naprednega merjenja ne uvajajo sistematično, države članice zagotovijo, da ima vsak končni odjemalec, ki plača s tem povezane stroške, na zahtevo pravico, da se mu pod pravičnimi, razumnimi in stroškovno učinkovitimi pogoji namesti oziroma, kadar je primerno, posodobi napredni števec, ki je:
...
(b) interoperabilen in opremljen za zagotavljanje želene povezljivosti števčne infrastrukture s porabniškimi sistemi za upravljanje z energijo v skoraj realnem času.
...


Mi pa skrivamo, onemogočamo dostop do nepotrjeni podatkov o porabi v skoraj realnem času končnemu porabniku (kljub 29. členu Zakon o oskrbi z električno energijo; link je podal @joez7).
Uvedemo neko mejo (dogovorjeno moč), katere prekoračitev bomo drastično kaznovali.
Nepotrjene podatke o porabi skrivoma (običajnemu uporabniku je neomogočen dostop do njih - ni kontrole) obdelujemo ("preprocesiramo in odpravljamo anomalije") z neznanimi algoritmi. To dejansko pomeni arbitrarno, brez možnosti nadzora/pritožbe končnega odjemalca določati prekoračitve dogovorjene moči, ki jih bomo seveda "pošteno zaračunali".
"Našo Pepco" bo kap in bomo prihranili (z energijo) pri evtanaziji.

Kakor razumem to direktivo, se bolj ukvarja s tem, da dobijo lastnik sončnic& co možnost prodaje pri njih ustvarjene elektrike na skupnem EU trgu, kot o tem, kar je naslov te teme na slotechu z vsemi dodatki in drobnim tiskom, ki so si jih zamislili.

Vpliv prodaje mesnega bureka na intenziteto neviht na Marsu je zelo dober prikaz podobnosti omenjene EU direktive in aktualnega novega zakona o omrežnini.


No, če vzameš lsd, ekstazi, nore gobe hkrati mogoče prideš iz bureka do neviht na Marsu ter da je to dvoje neločljivo povezano.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

hruske ::

Utk je izjavil:

Ne vem, ampak ne daješ vtisa, da si funkcionalno pismen. Omrežnina nima nič, nič in nić z vlado ali parlamentom. Edina pristojna tu je Agencija za energijo, ki je od vlade in parlamenta neodvisen organ.

Ja pa ja de. Prvič, tudi agencija se mora držat zakonov, ki jih sprejme parlament, drugič, vlada lahko zamenja vodstvo agencije ali jo pa direktno ukine, tretjič, ko bo Tarča na to temo (ko, ne če), bojo tam peglali tudi ministra. Ki bo sicer trdil, da nima nič s tem, ampak jebemu mater, ne more neka agencija, ki ji ni nihče volil niti nima nobene pogodbe z nobeno končno stranko, čisto svojeglavo kot da živi v svojem svetu, določat tako butastih pravil.


Hahah, ti ga pa pihneš. Vlada ne more menjat vodstva agencije. To je CELOTEN NAMEN agencije - da politika ni neposredno vmešana.

Ja, lahko jo ukine, na neki točki je bilo precej moderno ukinjat agencije.

Agencija se še vedno mora držat zakonov, res je, in še vedno mora sledit svojemu namenu, za katerega je ustanovljena.

Seveda bojo področnega ministra vabili v oddaje, ker je to novinarjem "zabavno", najlažje, je marsikdo od gledalcev funkcionalno premalo pismen in mu ne kapne dlje od tega ... in ker je pri nas "vsega kriva vlada", tudi če si šel vilice vtikat v vtičnico bo kriva vlada in si zdaj na petardo počesan. TENX GOLOB! /s :))
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske ()

miro2x ::

Vem, da je agencija ta sistem omrežnine prekopirala od Špancev. Me pa zanima ali je še kje v Evropi uveden tako butast in kompliciran sistem, kot je ta naš?

OK.d ::

Španci so itak čuden narod.
LPOK.d

primoz4p ::

hruske je izjavil:

Utk je izjavil:

Ne vem, ampak ne daješ vtisa, da si funkcionalno pismen. Omrežnina nima nič, nič in nić z vlado ali parlamentom. Edina pristojna tu je Agencija za energijo, ki je od vlade in parlamenta neodvisen organ.

Ja pa ja de. Prvič, tudi agencija se mora držat zakonov, ki jih sprejme parlament, drugič, vlada lahko zamenja vodstvo agencije ali jo pa direktno ukine, tretjič, ko bo Tarča na to temo (ko, ne če), bojo tam peglali tudi ministra. Ki bo sicer trdil, da nima nič s tem, ampak jebemu mater, ne more neka agencija, ki ji ni nihče volil niti nima nobene pogodbe z nobeno končno stranko, čisto svojeglavo kot da živi v svojem svetu, določat tako butastih pravil.


Hahah, ti ga pa pihneš. Vlada ne more menjat vodstva agencije. To je CELOTEN NAMEN agencije - da politika ni neposredno vmešana.

Ja, lahko jo ukine, na neki točki je bilo precej moderno ukinjat agencije.

Agencija se še vedno mora držat zakonov, res je, in še vedno mora sledit svojemu namenu, za katerega je ustanovljena.

Seveda bojo področnega ministra vabili v oddaje, ker je to novinarjem "zabavno", najlažje, je marsikdo od gledalcev funkcionalno premalo pismen in mu ne kapne dlje od tega ... in ker je pri nas "vsega kriva vlada", tudi če si šel vilice vtikat v vtičnico bo kriva vlada in si zdaj na petardo počesan. TENX GOLOB! /s :))

Ne, ker bi bilo novinarjem zabavno, ampak ker (citat iz vikipedije) "Vlada predlaga državnemu zboru v sprejem zakone, nacionalne programe, državni proračun in druge splošne akte, s katerimi se določajo načelne in dolgoročne politične usmeritve za posamezna področja, ki so v pristojnosti države."
Kritična infrostruktura (tudi energetska) sodi v ta okvir. Vlada je zato sodelovala pri pripravi Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje. Če se s tako metologijo ne bi strinjala, bi lahko posegla po zakonodajni poti (natančneje zakonsko določila dolgoročno usmeritev energetske infrastrukture) in pritem ne bi posegla v neodvisnost Agencije za energijo (ne finančno ne kadrovsko).
Vlado nimamo zaradi lepšega, pa naj bo njen predsednik Golob, Janša ali kdo drug.

Vlada Republike Slovenije
Vlada Republike Slovenije je organ izvršilne oblasti, hkrati pa je tudi najvišji organ državne uprave. Opravlja politično izvršilno in upravno funkcijo. Politično izvršilna funkcija pomeni, da izvaja politiko, ki jo z določilom določi državni zbor ter izvajanje zakonov in drugih predpisov, ki jih prej sprejme državni zbor. Vlada tako v skladu z ustavo, zakoni ter drugimi splošnimi akti državnega zbora usklajuje, usmerja in določa izvajanje politike države. V skladu s funkcijo najvišjega organa državne uprave pa izdaja predpise in sprejema pravne, ekonomske, politične, organizacijske, finančne in druge ukrepe, ki so potrebni pri razvoju držav in pri urejenosti razmer na področjih v pristojnosti države.

Vlada predlaga državnemu zboru v sprejem zakone, nacionalne programe, državni proračun in druge splošne akte, s katerimi se določajo načelne in dolgoročne politične usmeritve za posamezna področja, ki so v pristojnosti države. V zadevah EU vlada predstavlja in zastopa Republiko Slovenijo ter v institucijah EU uveljavlja njena stališča.

Predsednik vlade RS je voditelj in usmerjevalec vlade, skrbi za njeno politično in upravno usmeritev, usklajuje delo vseh ministrov in je sklicatelj ter voditelj njenih sej. Ministrom lahko daje obvezujoče napotke v zvezi z nalogami, ki narekujejo usmeritev vlade. V primeru, da minister meni, da napotki niso skladni z usmeritvijo vlade, lahko zahteva, da vlada ta vprašanja obravnava. Predsednik vlade lahko določi ministra, ki ga nadomešča med njegovo odsotnostjo oz. zadržanostjo, razen v primeru, ko se opravljajo naloge, ki zadevajo zaupnico vladi ali pa imenovanje in razrešitev ministrov.

hruske ::

Kaj ti chatgpt pejstaš? :))
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

telexdell ::

hruske je izjavil:


Hahah, ti ga pa pihneš. Vlada ne more menjat vodstva agencije. To je CELOTEN NAMEN agencije - da politika ni neposredno vmešana.


Ti to resno? Le kaj se je zgodilo z vodstvom RTV, ko je taubi prevzel vajeti? Celo ustavno sodišče, kljub absolutno prednostni obravnavi v skoraj dveh letih ni podalo mnenja k zakonu.
Tudi vodstva firm v državni lasti ne more menjati politika. Zato pa politika lahko nastavlja nadzornike. In prvo kar naredijo je, da zamenjajo nadzornike, kateri pol zamenjajo vodstvo podjetja.
Pa še vir:
Direktorico imenuje svet agencije za dobo šestih let.


Svet agencije sestavljajo predsednik in člani sveta, ki jih imenuje in razrešuje državni zbor za dobo šestih let.

Predsednik in člani sveta niso zaposleni v agenciji.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

primoz4p ::

hruske je izjavil:

Kaj ti chatgpt pejstaš? :))

Ne.
Za splošno razgledanost ne rabim podpore umetne inteligence.
Pri debati z osebo, ki me žali in tudi sicer uporabljam linkane citate.

Kva? Kdo ste "vi"? :))
Ne vem, ampak ne daješ vtisa, da si funkcionalno pismen.
Kaj ti chatgpt pejstaš? :))


Pod splošno razgledanost spada tudi poznavanje Ustave Republike Slovenije

Npr.
3. člen
...
V Sloveniji ima oblast ljudstvo. Državljanke in državljani jo izvršujejo neposredno in z volitvami, po načelu delitve oblasti na zakonodajno, izvršilno in sodno.


Tu ni govora o vladavini Agencij.

14. člen
(enakost pred zakonom)
V Sloveniji so vsakomur zagotovljene enake človekove pravice in temeljne svoboščine, ne glede na narodnost, raso, spol, jezik, vero, politično ali drugo prepričanje, gmotno stanje, rojstvo, izobrazbo, družbeni položaj, invalidnost ali katerokoli drugo osebno okoliščino.
Vsi so pred zakonom enaki.

Ne smeš "obglaviti" vodvstvo Agencije in navesti vzrok politično prepričanje - t.i. "neodvisnost Agencije"

Kalibri ::

primoz4p je izjavil:

Ministrstvo za infrastrukturo pa je, kot nam je sicer redkim jasno, sestavni del vlade.
Ni pa zakonodajalec. Obveznost je lahko določena le z zakonom in ne z aktom neke agencije. šele če bi bila podlaga za določitev kazni z aktom podana v zakonu in za sprejem z zakonom pooblaščena agencija, bi imela taka kazen pravno podlago. Do tedaj je nima in bo zelo hitro padla na sodišču. Pred iztekom dveh prehodnih let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kalibri ()

Sc0ut ::

telexdell je izjavil:

hruske je izjavil:


Hahah, ti ga pa pihneš. Vlada ne more menjat vodstva agencije. To je CELOTEN NAMEN agencije - da politika ni neposredno vmešana.


Ti to resno? Le kaj se je zgodilo z vodstvom RTV, ko je taubi prevzel vajeti? Celo ustavno sodišče, kljub absolutno prednostni obravnavi v skoraj dveh letih ni podalo mnenja k zakonu.
Tudi vodstva firm v državni lasti ne more menjati politika. Zato pa politika lahko nastavlja nadzornike. In prvo kar naredijo je, da zamenjajo nadzornike, kateri pol zamenjajo vodstvo podjetja.
Pa še vir:
Direktorico imenuje svet agencije za dobo šestih let.


Svet agencije sestavljajo predsednik in člani sveta, ki jih imenuje in razrešuje državni zbor za dobo šestih let.

Predsednik in člani sveta niso zaposleni v agenciji.


Še zdaj niso dali mnenja ali je kenslanje janševe dohodninske zakonodaje protiustavno...
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850

primoz4p ::

Kalibri je izjavil:

primoz4p je izjavil:

Ministrstvo za infrastrukturo pa je, kot nam je sicer redkim jasno, sestavni del vlade.
Ni pa zakonodajalec. Obveznost je lahko določena le z zakonom in ne z aktom neke agencije. šele če bi bila podlaga za določitev kazni z aktom podana v zakonu in za sprejem z zakonom pooblaščena agencija, bi imela taka kazen pravno podlago. Do tedaj je nima in bo zelo hitro padla na sodišču. Pred iztekom dveh prehodnih let.

Zavajaš in jemleš iz konteksta.
V tem zapisu sem dokazoval, da je vlada aktivno sodelovala pri Aktu o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje.
Osnova za oba akta je Zakon o oskrbi z električno energijo (ZOEE) - pooblaščena Agencija (piše)

primoz4p je izjavil:

hruske je izjavil:

primoz4p je izjavil:

hruske je izjavil:

Kva? Kdo ste "vi"? :))

Elektro ne skriva ali onemogoča dostopa do podatkov, očitno ne razumeš linka ki ga je dal joez7. Ministrstvo je odgovorilo, da podlaga za dostop do podatkov že obstaja in da ne rabijo spreminjat nič. Greš do elektra in rečeš da bi imel dostop do P1 (seveda z uporabo ustrezne naprave) in se zmenite kdaj ti omogočijo montažo.

Plačevanje prekoračitve dogovorjene moči - pogodbene kazni - je nedvomno brez pravne podlage, vsaj če se kot uporabnik nisem s tem predhodno strinjal. Ne dvomim, da bo Agencija spremenila Akt in bo privzet ukrep drugačen od plačevanja presežne moči.

Iz @joez7 linka:
"Predlagam, da se vlada z uredbo naloži elektro podjetjem brezplačno odpiranje P1 vmesnika vsem uporabnikom in da izvedejo javno kampanjo, kako to tehnologijo uporabiti za cilje nove tarifne politike."
Če se dotaknem samo drugega dela predloga ("in da izvedejo javno kampanjo, kako to tehnologijo uporabiti za cilje nove tarifne politike"), kje lahko zasledim to kampanjo?

"Plačevanje prekoračitve dogovorjene moči - pogodbene kazni - je nedvomno brez pravne podlage, vsaj če se kot uporabnik nisem s tem predhodno strinjal. Ne dvomim, da bo Agencija spremenila Akt in bo privzet ukrep drugačen od plačevanja presežne moči."
Nekaj brez pravne podlage?
Cvet slovenije 90+ (poslanci, vlada, svetovalci,..., lobisti) to sprejme?
Sedaj pa se bo le-ta akt spremenil sam od sebe? Brez pritiskov?
Pa za KOGA ti imaš mene?


Ne vem, ampak ne daješ vtisa, da si funkcionalno pismen. Omrežnina nima nič, nič in nić z vlado ali parlamentom. Edina pristojna tu je Agencija za energijo, ki je od vlade in parlamenta neodvisen organ.

Ne vem če boš razumel kaj govorim, ampak naj povem še enkrat: Agencija za energijo je pristojna, da sprejme Akt o omrežnini. Sprejela je takega, ki (po mojem mnenju) ni v skladu z nekaterimi zakoni, med drugim z Zakonom o varstvu potrošnikov in Obligacijskim zakonikom. Samo Agencija za energijo ga lahko popravi na takega, ki bo v skladu z zakoni.

"Akt o omrežnini" ni nekaj, kar pade z neba in bi bilo potrebmo brez zakonske podlage upoštevati.

1. Zakon o oskrbi z električno energijo (ZOEE)
Vrsta akta: Zakon
Nosilni organ: Ministrstvo za infrastrukturo
Organ sprejetja: Državni zbor RS

2. Akt o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje
Vrsta akta: Akt
Nosilni organ: Ministrstvo za infrastrukturo, Agencija za energijo
Organ sprejetja: Agencija za energijo

3. Akt o določitvi tarifnih postavk za omrežnine elektrooperaterjev
Vrsta akta: Akt
Nosilni organ: Agencija za energijo
Organ sprejetja: Agencija za energijo

Samo pri oločitvi tarifnih postavk (višine) je vklučena izključno Agencija za energijo. Ampak, tega akta ni potrebno upoštevati, če nima podlage v zakonu. Pri metodologiji za obračunavanje je vključeno (način določanja) Ministrstvo za infrastrukturo, kot nosilni organ. Ministrstvo za infrastrukturo pa je, kot nam je sicer redkim jasno, sestavni del vlade.


Poleg tega iz wikipedije (sem tudi že citiral, pa bom še enkrat)

V skladu s funkcijo najvišjega organa državne uprave pa izdaja predpise in sprejema pravne, ekonomske, politične, organizacijske, finančne in druge ukrepe, ki so potrebni pri razvoju držav in pri urejenosti razmer na področjih v pristojnosti države.

Vlada predlaga državnemu zboru v sprejem zakone, nacionalne programe, državni proračun in druge splošne akte, s katerimi se določajo načelne in dolgoročne politične usmeritve za posamezna področja, ki so v pristojnosti države.


Kdo ima večino v parlamentu? Ali niso to vladne stranke? Za vsak zakon pa ni potrebna 2/3 večina.

Kalibri ::

primoz4p je izjavil:

Kalibri je izjavil:

primoz4p je izjavil:

Ministrstvo za infrastrukturo pa je, kot nam je sicer redkim jasno, sestavni del vlade.
Ni pa zakonodajalec. Obveznost je lahko določena le z zakonom in ne z aktom neke agencije. šele če bi bila podlaga za določitev kazni z aktom podana v zakonu in za sprejem z zakonom pooblaščena agencija, bi imela taka kazen pravno podlago. Do tedaj je nima in bo zelo hitro padla na sodišču. Pred iztekom dveh prehodnih let.

Zavajaš in jemleš iz konteksta.
V tem zapisu sem dokazoval, da je vlada aktivno sodelovala pri Aktu o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje.
Osnova za oba akta je Zakon o oskrbi z električno energijo (ZOEE) - pooblaščena Agencija (piše)

Zakone sprejema državni zbor in ne ministrstvo. V čem vidiš problem? V terminologiji?

sbawe64 ::

primoz4p je izjavil:

tony1 je izjavil:

Novi sistem je nekoristno zapravljanje našega časa in denarja za uvedbo. Ker:
-očitno so še vedno težave z merjenjem 15 minutnih intervalov porabe, to bi morali že rešiti
-od kje takšna panika okrog porabe, če smo zadnjih 40 let+ preživeli brez težav in redukcij?
-Če je vzrok v zbombanih plinovodih, naj politiki pogledajo v hlače in povejo: "ne smemo povedati, kdo ga je zbombal, ker so hlapci), zato to uvajamo". To bi lahko razumeli.
-Če je vzrok v SE na vsaki bajti, zaradi katerega poskušamo NN sistem ponucati za namen za katerega se ga zadnjih 100 let ni gradilo, je rešitev, da SE ne dajemo na vsako bajto
-če jih moramo po diktatu pičk in Bruslja, spet, naj Golobinac... Ah, ne, kje pa upa. Tina naj v kamero pove: "babe smo se tko zmenile... Ja, en minus je... jebali vas bomo v glavo z računi za elektriko, LOL :D"
-če je problem v netmeteringu, ga dajmo ukiniti
-in nazadnje, če je vse skupaj le reklama za nujnost gradnje NEK2, je prekleto slaba. Ljudstvo tako brihtno, da bi to skapčilo, pa spet ni...

EU z direktivo poda bolj splošne smernice

DIREKTIVA (EU) 2019/944 EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA
z dne 5. junija 2019
o skupnih pravilih notranjega trga električne energije in spremembi Direktive 2012/27/EU


...
ob upoštevanju naslednjega:
...
(10) Porabniki igrajo bistveno vlogo pri doseganju prožnosti, ki je potrebna, da se elektroenergetski prilagodi spremenljivi in porazdeljeni proizvodnji električne energije iz obnovljivih virov. Tehnološki napredek pri upravljanju omrežja in proizvodnja obnovljive električne energije nudita porabnikom veliko priložnosti. Zdrava konkurenca na maloprodajnih trgih je bistvenega pomena za omogočanje uvajanja inovativnih novih storitev na tržni podlagi, ki se bodo odzvale na spreminjajoče se potrebe in zmožnosti porabnikov, hkrati pa bo sistem
naredila prožnejši. Zaradi pomanjkanja informacij v realnem času ali skoraj realnem času, ki se zagotavljajo porabnikom o njihovi porabi energije, porabniki ne morejo biti aktivni udeleženci na trgu električne energije in pri energetskem prehodu. Z okrepljeno vlogo odjemalcev, ki se jim zagotovijo orodja, da sodelujejo bolj na trgu energije, vključno na nove načine, bi moral notranji trg električne energije koristiti državljanom v Uniji, Unija pa bi morala doseči svoje cilje na področju obnovljivih virov energije.
...
(37) Vsem porabnikom bi moralo biti omogočeno, da izkoristijo neposredno udeležbo na trgu, zlasti s tem, da svojo porabo prilagodijo tržnim signalom, v zameno pa izkoristijo nižje cene električne energije ali druga spodbu jevalna plačila. Koristi od take aktivne udeležbe bo sčasoma verjetno več, saj bodo sicer pasivni porabniki bolj ozaveščeni o možnostih, ki so jim na voljo kot aktivnim odjemalcem, in ko bodo bolj dostopne in poznane informacije o možnostih za aktivno udeležbo. Odjemalcem bi morala biti omogočena udeležba v vseh oblikah
prilagajanja odjema. Zato bi morali porabniki imeti možnost, da imajo koristi od dokončne uvedbe sistema naprednega merjenja; ko pa je bila uvedba teh sistemov negativno ocenjena, bi morali imeti možnost, da se odločijo za sistem naprednega merjenja porabe. Tako bi lahko svojo porabo prilagodili cenovnim signalom v realnem času, ki odražajo vrednost in stroške električne energije ali prenosa v različnih obdobjih, države članice pa bi morale zagotoviti, da so porabniki v razumni meri izpostavljeni tveganju veleprodajnih cen. Porabniki bi morali biti obveščeni o koristih in potencialnih cenovnih tveganjih, povezanih s pogodbami z dinamičnimi cenami električne energije. Države članice bi morale zagotoviti tudi, da porabniki, ki se odločijo, da ne bodo aktivno sodelovali na trgu, za to ne bodo kaznovani. Namesto tega bi jim bilo treba na način, ki bi najbolj ustrezal razmeram na domačem trgu, omogočiti, da se odločijo na podlagi informacij o možnostih, ki so jim na razpolago.
...
(52) Za udeležbo porabnikov so potrebne ustrezne spodbude in tehnologije, kot so sistemi naprednega merjenja. Sistemi naprednega merjenja krepijo položaj porabnikov, saj jim omogočajo prejemanje natančnih povratnih informacij o njihovi porabi ali proizvodnji energije v skoraj realnem času, tako da ju lahko bolje upravljajo, sodelujejo v programih prilagajanja odjema in pri drugih storitvah ter si tako znižujejo račun za električno energijo. Operaterjem distribucijskih sistemov sistemi naprednega merjenja dajejo boljši pregled nad njihovimi omrežji, zaradi česar lahko znižajo stroške obratovanja in vzdrževanja, prihranke pa prenesejo na porabnike v obliki nižjih tarif za distribucijo.
...
(55) Da bi porabniki lažje aktivno sodelovali na trgih električne energije, bi morali biti sistemi naprednega merjenja, ki jih države članice uvedejo na svojem ozemlju, interoperabilni in bi morali biti zmožni zagotavljati podatke, potrebne za porabniške sisteme za upravljanje z energijo. V ta namen bi države članice morale upoštevati uporabo ustreznih razpoložljivih standardov, vključno s standardi, ki omogočajo interoperabilnost na ravni podatkovnega modela in aplikacijske plasti, dobre prakse in pomen razvoja izmenjave podatkov, prihodnjih in inovativnih energetskih storitev, uvedbe naprednih omrežij in notranjega trga električne energije. Poleg tega sistemi naprednega merjenja, ki so uvedeni, ne bi smeli ovirati zamenjave dobavitelja in bi morali biti opremljeni z ustreznimi funkcionalnostmi, ki porabnikom omogočajo, da dostopajo do podatkov o svoji porabi v skoraj realnem času, uravnavajo svojo porabo energije in, kolikor je mogoče glede na podporno infrastrukturo, svojo prožnost dajo na razpolago omrežju in podjetjem za energetske storitve, so za to nagrajeni ter prihranijo pri svojih računih za električno energijo.
...

Člen 20
Funkcionalnosti sistemov naprednega merjenja
Kadar je uvedba sistemov naprednega merjenja v postopku ocene stroškovne učinkovitosti iz člena 19(2) pozitivna ali kadar se sistemi naprednega merjenja uvaja sistematično po 4. juliju 2019, države članice uvedejo sisteme naprednega merjenja v skladu z evropskimi standardi, Prilogo II in naslednjimi zahtevami:
(a) sistemi naprednega merjenja natančno merijo dejansko porabo električne energije in končnim odjemalcem lahko dajejo na razpolago informacije o dejanskem času uporabe. Potrjeni podatki o pretekli porabi so za končne odjemalce enostavno in varno dostopni in grafično prikazani, in sicer na zahtevo in brez dodatnih stroškov. Nepotrjeni podatki o porabi v skoraj realnem času so za končne odjemalce prav tako enostavno in varno dostopni, in sicer brez dodatnih stroškov prek standardiziranega vmesnika ali dostopa na daljavo, z namenom omogočanja avtomatiziranih programov energetske učinkovitosti, prilagajanju odjema in drugim storitvam;
...

Člen 21
Pravica do naprednega števca
1. Kadar je uvedba sistemov naprednega merjenja v postopku ocene stroškovne učinkovitosti iz odstavka člena 19(2) ocenjena negativno in se sistemi naprednega merjenja ne uvajajo sistematično, države članice zagotovijo, da ima vsak končni odjemalec, ki plača s tem povezane stroške, na zahtevo pravico, da se mu pod pravičnimi, razumnimi in stroškovno učinkovitimi pogoji namesti oziroma, kadar je primerno, posodobi napredni števec, ki je:
...
(b) interoperabilen in opremljen za zagotavljanje želene povezljivosti števčne infrastrukture s porabniškimi sistemi za upravljanje z energijo v skoraj realnem času.
...


Mi pa skrivamo, onemogočamo dostop do nepotrjeni podatkov o porabi v skoraj realnem času končnemu porabniku (kljub 29. členu Zakon o oskrbi z električno energijo; link je podal @joez7).
Uvedemo neko mejo (dogovorjeno moč), katere prekoračitev bomo drastično kaznovali.
Nepotrjene podatke o porabi skrivoma (običajnemu uporabniku je neomogočen dostop do njih - ni kontrole) obdelujemo ("preprocesiramo in odpravljamo anomalije") z neznanimi algoritmi. To dejansko pomeni arbitrarno, brez možnosti nadzora/pritožbe končnega odjemalca določati prekoračitve dogovorjene moči, ki jih bomo seveda "pošteno zaračunali".
"Našo Pepco" bo kap in bomo prihranili (z energijo) pri evtanaziji.


Glede tega sem na rtv našel članek iz 8.10 2023, število komentarjev spodaj: 0
https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/preb...

miro2x je izjavil:

Vem, da je agencija ta sistem omrežnine prekopirala od Špancev. Me pa zanima ali je še kje v Evropi uveden tako butast in kompliciran sistem, kot je ta naš?


**Španski sistem omrežnine** se nanaša na način, kako se v Španiji zaračunava uporaba elektroenergetskega omrežja, ki je osrednji del strukture tarif za električno energijo. Omrežnina je prispevek, ki ga potrošniki plačujejo za dostop do elektroenergetskega omrežja, vzdrževanje infrastrukture in zagotavljanje zanesljive oskrbe z električno energijo.

V Španiji, tako kot v drugih državah, je omrežnina sestavni del končnega računa za električno energijo, ki ga plačujejo gospodinjstva in podjetja. Omrežnina običajno vključuje naslednje komponente:

1. **Stroški dostopa do omrežja**: To so fiksni stroški, ki jih plačujejo vsi uporabniki omrežja, ne glede na količino porabljene energije. Ta strošek je povezan z vzdrževanjem omrežja in zagotavljanjem, da je elektroenergetska infrastruktura na voljo vsem uporabnikom.

2. **Stroški porabe omrežja**: To so variabilni stroški, ki so odvisni od količine porabljene energije. Višja poraba električne energije pomeni višje stroške, saj to povečuje obremenitev omrežja.

3. **Razlike med različnimi tipi uporabnikov**: Španski sistem omrežnine lahko razlikuje med gospodinjskimi uporabniki, malimi podjetji in velikimi industrijskimi odjemalci. Vsaka skupina ima različne stopnje omrežnine glede na moč priključka, profil porabe in morebitne posebne tarifne pogodbe.

4. **Ure porabe**: V Španiji obstajajo tudi različne tarife glede na čas dneva, saj je poraba električne energije lahko dražja v času konic (t.i. **"tarifa de discriminación horaria"**). To pomeni, da je omrežnina lahko višja v obdobjih, ko je omrežje bolj obremenjeno, in nižja v urah, ko je poraba manjša.

### Reforma leta 2021
Leta 2021 je Španija uvedla pomembno reformo v načinu obračunavanja omrežnine kot del širših energetskih reform. Cilj reforme je bil spodbujati bolj racionalno porabo energije, zmanjšati stroške za gospodinjstva in podjetja ter spodbuditi uporabo obnovljivih virov energije. Ključne spremembe so vključevale:

- **Nova tarifna obdobja**: Uvedena so bila tri različna časovna obdobja za določanje cen električne energije – obdobja visoke, srednje in nizke obremenitve omrežja (Punta, Llano, Valle). Vsako obdobje ima različne stroške omrežnine, kar spodbuja potrošnike k prilagoditvi porabe v času, ko je cena nižja (npr. ponoči).

- **Ločitev med močjo in porabo**: Potrošniki imajo zdaj možnost izbrati različne moči priključka glede na čas dneva, kar pomeni, da lahko zmanjšajo stroške, če prilagodijo svojo porabo v obdobjih nižje obremenitve omrežja.

- **Spodbujanje energetske učinkovitosti**: Nova struktura omrežnine je zasnovana tako, da spodbuja zmanjšanje porabe v času konic, s čimer se zmanjšuje obremenitev omrežja in spodbuja bolj trajnostno ravnanje z energijo.

### Namen in cilji sistema
Glavni namen španskega sistema omrežnin je zagotoviti pravično porazdelitev stroškov vzdrževanja in razvoja elektroenergetskega omrežja med vse uporabnike, hkrati pa spodbujati učinkovito in trajnostno uporabo energije. Sistem omrežnin naj bi prispeval tudi k doseganju ciljev energetske politike, kot so zmanjšanje emisij toplogrednih plinov in povečanje uporabe obnovljivih virov energije.

Ta sistem je del širših prizadevanj po vsej Evropi za izboljšanje energetskih trgov in uvajanje trajnostnih praks v sektorju električne energije.



https://roams.es/energia/luz/tarifas-di...
Peak period: This is the most expensive period and runs from 10am to 2pm and from 6pm to 10pm , Monday to Friday.
Flat period: this is the period with the average price and is from 8am to 10am, from 2pm to 6pm and from 10pm to 12am , Monday to Friday.
Off-peak period: This is the cheapest period and runs from midnight to 8am , Monday to Friday, and 24 hours a day on weekends and holidays.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

sbawe64 ::

Tukaj je nekaj držav, ki imajo sisteme z časovnimi bloki podobne španskemu:

1. Francija
Heures Pleines/Heures Creuses: Francija ima dolgo tradicijo z uporabo časovnih blokov, kjer se cena električne energije razlikuje med "polnimi urami" (heures pleines), ko je poraba večja, in "praznimi urami" (heures creuses), ko je poraba manjša (običajno ponoči). Ta sistem spodbuja gospodinjstva, da večino svoje energije porabijo izven konic, kar je zelo podobno španskemu modelu.
Potrošniki lahko izbirajo med različnimi tarifami glede na svoje potrebe in urnike porabe energije.

2. Velika Britanija
Economy 7 in Economy 10: Velika Britanija že vrsto let uporablja časovne tarife, kjer so cene električne energije nižje v nočnih urah. Economy 7 ponuja 7 ur cenejšega električnega toka ponoči, medtem ko Economy 10 nudi 10 ur, ki so lahko porazdeljene čez dan (običajno ponoči in v času izven konic).
V zadnjih letih Velika Britanija postopoma uvaja dinamične tarife, ki se prilagajajo glede na trenutno obremenitev omrežja, kar je še bolj sofisticirana oblika časovno odvisnih tarif.

3. Nemčija
Nemčija ima več tarifnih modelov, ki vključujejo časovno diskriminacijo. Nemci lahko izberejo tarife, ki razlikujejo med ceno električne energije podnevi in ponoči. To je še posebej pomembno za velike porabnike, saj lahko optimizirajo svojo porabo v času, ko je električna energija cenejša.
Z razvojem obnovljivih virov energije (zlasti vetrne in sončne energije) Nemčija spodbuja uporabo elektrike v času, ko je ponudba višja in cene nižje.

4. Italija
Italija ima že več let sistem časovno diferenciranih tarif za gospodinjstva in podjetja. Te tarife, znane kot "Fasce Orarie" (časovni bloki), ločujejo porabo na tri različna časovna obdobja:
F1: Visoka obremenitev (ponedeljek-petek čez dan)
F2: Srednja obremenitev (zgodaj zjutraj in zvečer)
F3: Nizka obremenitev (ponoči in med vikendi)
Ta sistem uporabnikom omogoča, da prilagodijo svojo porabo in prihranijo pri stroških, če večino elektrike porabijo v času nizke obremenitve.

5. Danska
Danska ima zelo napreden energetski trg, ki vključuje časovno prilagojene tarife. Cene električne energije so nižje ponoči in ob vikendih, ko je omrežje manj obremenjeno, ter višje čez dan in v času konic.
Danska spodbuja tudi uporabo električne energije, ko je presežek iz obnovljivih virov, predvsem vetrne energije, zaradi česar so tarife lahko dinamične in vezane na trenutne razmere v omrežju.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

hruske ::

Oprosti, primoz4p, izražaš se ravno toliko nenatančno, da so tvoke izjave blizu, ampak napačne.

Nobeno ministrstvo ni del Vlade, ampak so ministrstva samostojne pravne osebe. So pa praviloma ministri člani vlade - v smislu kolektivnega organa odločanja. Je pa vlada tudi ločena pravna oseba.

primoz4p je izjavil:



Tu ni govora o vladavini Agencij.


Preberi še 2. člen.

Agencija ne vlada, ampak opravlja funkcije za katere je bila ustanovljena. In ko je Vlada ustanovila agencijo, je nanjo prenesla določena pooblastila, ki jih sedaj agencija izvaja.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Utk ::

In ker jih izvaja slabo, bi morala vlada ukrepat. Če ne vlada, kdo? A so oni nad vlado?

Buggy ::

telexdell je izjavil:

hruske je izjavil:


Hahah, ti ga pa pihneš. Vlada ne more menjat vodstva agencije. To je CELOTEN NAMEN agencije - da politika ni neposredno vmešana.


Ti to resno? Le kaj se je zgodilo z vodstvom RTV, ko je taubi prevzel vajeti? Celo ustavno sodišče, kljub absolutno prednostni obravnavi v skoraj dveh letih ni podalo mnenja k zakonu.
Tudi vodstva firm v državni lasti ne more menjati politika. Zato pa politika lahko nastavlja nadzornike. In prvo kar naredijo je, da zamenjajo nadzornike, kateri pol zamenjajo vodstvo podjetja.
Pa še vir:
Direktorico imenuje svet agencije za dobo šestih let.


Svet agencije sestavljajo predsednik in člani sveta, ki jih imenuje in razrešuje državni zbor za dobo šestih let.

Predsednik in člani sveta niso zaposleni v agenciji.


naceloma nima veze s temo ..metro sexualc in oproda SDS - Urbanija aka. Jajo STA executer FTW...cekirajte njegov bacground...fun times ahead >:D

po koluarjih...tip ima v rezervi dolocen info za zadeve, da pokoplje doloceno sfero...pri desni menaliteti se gre, kdo vec placa in njemu trenutno ne gre bas kewl... hint hint :D

tole bo se pestro....ene SDS podgane bojo pac bezale na varno, pa naj stane kar ce. Fun times ahead...mark my words!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

primoz4p ::

hruske je izjavil:

Oprosti, primoz4p, izražaš se ravno toliko nenatančno, da so tvoke izjave blizu, ampak napačne.

Nobeno ministrstvo ni del Vlade, ampak so ministrstva samostojne pravne osebe. So pa praviloma ministri člani vlade - v smislu kolektivnega organa odločanja. Je pa vlada tudi ločena pravna oseba.

primoz4p je izjavil:



Tu ni govora o vladavini Agencij.


Preberi še 2. člen.

Agencija ne vlada, ampak opravlja funkcije za katere je bila ustanovljena. In ko je Vlada ustanovila agencijo, je nanjo prenesla določena pooblastila, ki jih sedaj agencija izvaja.

Drugi člen Ustave se glasi:
2. člen
Slovenija je pravna in socialna država.

Pa še citati členov Zakona o Vladi Republike Slovenije (ZVRS)

1. člen
Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada) je organ izvršilne oblasti in najvišji organ državne uprave Republike Slovenije.

2. člen
Vlada v skladu z ustavo, z zakoni in z drugimi splošnimi akti Državnega zbora določa, usmerja in usklajuje izvajanje politike države. V ta namen izdaja predpise in sprejema druge pravne, politične, ekonomske, finančne, organizacijske in druge ukrepe, ki so potrebni za zagotovitev razvoja države in za urejenost razmer na vseh področjih iz pristojnosti države.
Vlada predlaga Državnemu zboru v sprejem zakone, državni proračun, nacionalne programe in druge splošne akte, s katerimi se določajo načelne in dolgoročne politične usmeritve za posamezna področja iz pristojnosti države.
S proračunskim memorandumom predstavi vlada Državnemu zboru temeljne cilje in naloge ekonomske, socialne in proračunske politike vlade ter globalne okvire celotnih javnih financ za naslednje leto. Proračunski memorandum vsebuje tudi globalne cilje politike javnih financ za naslednja leta kot izhodišče za sestavo predloga državnega proračuna.

4. člen
Vlada je odgovorna Državnemu zboru za politiko države, ki jo vodi, in za razmere na vseh področjih iz pristojnosti države; odgovorna je tudi za izvajanje zakonov in drugih predpisov Državnega zbora ter za celotno delovanje državne uprave.
Za vlado so skupno odgovorni vsi njeni člani, za delo posameznega ministrstva pa pristojni minister.

5. člen
Vlada usmerja državno upravo prek ministrov.
Vlada nadzoruje delo ministrstev, jim daje smernice za izvajanje politike in za izvrševanje zakonov, drugih predpisov in splošnih aktov ter skrbi, da ministrstva usklajeno izvršujejo svoje naloge.
Vlada lahko zadrži izvršitev predpisa ministra, če oceni, da ni v skladu z ustavo, z zakonom ali z drugim predpisom Državnega zbora ali z njenim predpisom.
Vlada odloča o sporih glede pristojnosti med ministrstvi ter med ministrstvi in nosilci javnih pooblastil.
Vlada ureja delovni čas v državni upravi ter sprejema organizacijske, kadrovske in druge ukrepe za delo vlade in ministrstev.

6. člen
Vlada izvršuje pravice in dolžnosti, ki pripadajo Republiki Sloveniji kot ustanoviteljici zavodov, gospodarskih družb in drugih organizacij, če s posebnim zakonom ni drugače določeno.


II. SESTAVA IN DELO VLADE
8. člen
V vladi so ministrice ali ministri (v nadaljnjem besedilu: ministri) za:
- ...
...

14. člen
Predsednik vlade vodi in usmerja delo vlade, skrbi za enotnost politične in upravne usmeritve vlade, usklajuje delo ministrov, predstavlja vlado ter sklicuje in vodi njene seje.
Predsednik vlade lahko daje ministrom obvezujoče napotke v zvezi z nalogami, ki izhajajo iz usmeritev vlade in so pomembne za delo posameznih ministrov. Če minister meni, da obvezujoči napotki predsednika vlade ne izhajajo iz usmeritev vlade lahko zahteva, da vlada obravnava sporno vprašanje.
Ministri morajo obveščati vlado o vseh vprašanjih, ki so pomembna za določanje in izvajanje vladne politike.

17. člen
Ministri so odgovorni za odločitve in stališča vlade ter za njihovo izvajanje, za svoje odločitve pri vodenju ministrstev, kakor tudi za opustitev ukrepov, ki bi jih morali sprejeti.

18. člen
Minister v skladu s sprejeto politiko vodi in predstavlja ministrstvo, daje politične usmeritve za delo ministrstva in organov v njegovi sestavi, nadzoruje njihovo delo, izdaja predpise in druge akte iz pristojnosti ministrstva in organov v njegovi sestavi ter opravlja druge naloge, ki jih določa zakon ali drug predpis.

III. PRAVNI AKTI
21. člen
Z uredbo vlada lahko podrobneje ureja in razčlenjuje v zakonu ali v drugem aktu Državnega zbora določena razmerja v skladu z namenom in s kriteriji zakona oziroma drugega predpisa.
Uredbo za uresničevanje pravic in obveznosti državljanov in drugih oseb lahko izda le na podlagi izrecnega pooblastila v zakonu.
Z odlokom ureja vlada posamezna vprašanja ali sprejema posamezne ukrepe, ki imajo splošen pomen, ter sprejema druge odločitve, za katere je z zakonom ali z uredbo določeno, da jih ureja vlada z odlokom.
Svojo notranjo organizacijo in delo ureja vlada s poslovnikom in sklepi.
O imenovanjih in razrešitvah ter v upravnih zadevah iz svoje pristojnosti, kakor tudi o drugih posamičnih zadevah iz svoje pristojnosti izdaja vlada odločbe.
Kadar ne odloči z drugim aktom, sprejme vlada sklep.
Za izvrševanje predpisov Evropske unije vlada izdaja uredbe in druge akte iz svoje pristojnosti.


Torej:
Minister v skladu s sprejeto politiko vodi in predstavlja ministrstvo (18. člen).
V vladi so ministrice ali ministri (8. člen)
Vlada nadzoruje delo ministrstev, jim daje smernice za izvajanje politike in za izvrševanje zakonov, drugih predpisov in splošnih aktov ter skrbi, da ministrstva usklajeno izvršujejo svoje naloge. (5. člen)
Ministri so odgovorni za odločitve in stališča vlade ter za njihovo izvajanje, za svoje odločitve pri vodenju ministrstev, kakor tudi za opustitev ukrepov, ki bi jih morali sprejeti. (17. člen)

in:
Z uredbo vlada lahko podrobneje ureja in razčlenjuje v zakonu ali v drugem aktu Državnega zbora določena razmerja v skladu z namenom in s kriteriji zakona oziroma drugega predpisa. (21. člen)
Vlada v skladu z ustavo, z zakoni in z drugimi splošnimi akti Državnega zbora določa, usmerja in usklajuje izvajanje politike države. V ta namen izdaja predpise in sprejema druge pravne, politične, ekonomske, finančne, organizacijske in druge ukrepe, ki so potrebni za zagotovitev razvoja države in za urejenost razmer na vseh področjih iz pristojnosti države. (2. člen)
Vlada predlaga Državnemu zboru v sprejem zakone, državni proračun, nacionalne programe in druge splošne akte, s katerimi se določajo načelne in dolgoročne politične usmeritve za posamezna področja iz pristojnosti države. (2. člen)

ter:
Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada) je organ izvršilne oblasti in najvišji organ državne uprave Republike Slovenije. (1. člen)

Najvišji organ državne uprave in organ izvršilne oblasti je (bi moral biti) aktiven organ.
Aktivno spremljati delo agencij. Če se z njihovo usmeritvijo/delom ne strinja (odstopa od politične in upravne usmeritve vlade) lahko:
- Z uredbo vlada lahko podrobneje ureja in razčlenjuje v zakonu ali v drugem aktu Državnega zbora določena razmerja v skladu z namenom in s kriteriji zakona oziroma drugega predpisa. (21. člen)
- Vlada predlaga Državnemu zboru v sprejem zakone, državni proračun, nacionalne programe in druge splošne akte, s katerimi se določajo načelne in dolgoročne politične usmeritve za posamezna področja iz pristojnosti države. (2. člen) - To pomeni, da ne pasivno čaka, da bo državni zbor samoiniciativno spremenil zakon.
- Z zahtevo lahko začne postopek za oceno ustavnosti oziroma zakonitosti predpisa ali splošnega akta, izdanega za izvrševanje javnih pooblastil (23.a člen Zakona o ustavnem sodišču)
- ...

-------------------------------------------------------------------
OK, OK.
Prepričali ste me.

Vlada je predsednik vlade, ki pasivno, kod hlod leži. Okoli njega pleše nova žena z namenom, da se ustrezni organ dvigne in v skladu s svojo biološko funkcijo prispeva k novemu živlenju.

joez7 ::

Tale nova omrežnina bo kar zahteven zalogaj za IT oddelek obračuna operaterja (mislim izdajatelja računov). Bojo meli kar nekaj sivih las, pri bulk zajemu podatkov, dodatno bodo morali paziti še na bloke in konice, vse pa 96x/24h, tut če bojo meli 24h zbirnik, to pomeni 30x na mesec. Prej je bil zadosti 1x na mesec. Se lahko pripravimo kar na nekaj kihanja. Bo kar strošek za operaterja, ki se bo nazadnje prevalil na uporabnika. So snovalci sistema to upoštevali?
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

nekikr ::

primoz4p je izjavil:

hruske je izjavil:

Oprosti, primoz4p, izražaš se ravno toliko nenatančno, da so tvoke izjave blizu, ampak napačne.

Nobeno ministrstvo ni del Vlade, ampak so ministrstva samostojne pravne osebe. So pa praviloma ministri člani vlade - v smislu kolektivnega organa odločanja. Je pa vlada tudi ločena pravna oseba.

primoz4p je izjavil:



Tu ni govora o vladavini Agencij.


Preberi še 2. člen.

Agencija ne vlada, ampak opravlja funkcije za katere je bila ustanovljena. In ko je Vlada ustanovila agencijo, je nanjo prenesla določena pooblastila, ki jih sedaj agencija izvaja.

Drugi člen Ustave se glasi:
2. člen
Slovenija je pravna in socialna država.

Pa še citati členov Zakona o Vladi Republike Slovenije (ZVRS)

1. člen
Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada) je organ izvršilne oblasti in najvišji organ državne uprave Republike Slovenije.

2. člen
Vlada v skladu z ustavo, z zakoni in z drugimi splošnimi akti Državnega zbora določa, usmerja in usklajuje izvajanje politike države. V ta namen izdaja predpise in sprejema druge pravne, politične, ekonomske, finančne, organizacijske in druge ukrepe, ki so potrebni za zagotovitev razvoja države in za urejenost razmer na vseh področjih iz pristojnosti države.
Vlada predlaga Državnemu zboru v sprejem zakone, državni proračun, nacionalne programe in druge splošne akte, s katerimi se določajo načelne in dolgoročne politične usmeritve za posamezna področja iz pristojnosti države.
S proračunskim memorandumom predstavi vlada Državnemu zboru temeljne cilje in naloge ekonomske, socialne in proračunske politike vlade ter globalne okvire celotnih javnih financ za naslednje leto. Proračunski memorandum vsebuje tudi globalne cilje politike javnih financ za naslednja leta kot izhodišče za sestavo predloga državnega proračuna.

4. člen
Vlada je odgovorna Državnemu zboru za politiko države, ki jo vodi, in za razmere na vseh področjih iz pristojnosti države; odgovorna je tudi za izvajanje zakonov in drugih predpisov Državnega zbora ter za celotno delovanje državne uprave.
Za vlado so skupno odgovorni vsi njeni člani, za delo posameznega ministrstva pa pristojni minister.

5. člen
Vlada usmerja državno upravo prek ministrov.
Vlada nadzoruje delo ministrstev, jim daje smernice za izvajanje politike in za izvrševanje zakonov, drugih predpisov in splošnih aktov ter skrbi, da ministrstva usklajeno izvršujejo svoje naloge.
Vlada lahko zadrži izvršitev predpisa ministra, če oceni, da ni v skladu z ustavo, z zakonom ali z drugim predpisom Državnega zbora ali z njenim predpisom.
Vlada odloča o sporih glede pristojnosti med ministrstvi ter med ministrstvi in nosilci javnih pooblastil.
Vlada ureja delovni čas v državni upravi ter sprejema organizacijske, kadrovske in druge ukrepe za delo vlade in ministrstev.

6. člen
Vlada izvršuje pravice in dolžnosti, ki pripadajo Republiki Sloveniji kot ustanoviteljici zavodov, gospodarskih družb in drugih organizacij, če s posebnim zakonom ni drugače določeno.


II. SESTAVA IN DELO VLADE
8. člen
V vladi so ministrice ali ministri (v nadaljnjem besedilu: ministri) za:
- ...
...

14. člen
Predsednik vlade vodi in usmerja delo vlade, skrbi za enotnost politične in upravne usmeritve vlade, usklajuje delo ministrov, predstavlja vlado ter sklicuje in vodi njene seje.
Predsednik vlade lahko daje ministrom obvezujoče napotke v zvezi z nalogami, ki izhajajo iz usmeritev vlade in so pomembne za delo posameznih ministrov. Če minister meni, da obvezujoči napotki predsednika vlade ne izhajajo iz usmeritev vlade lahko zahteva, da vlada obravnava sporno vprašanje.
Ministri morajo obveščati vlado o vseh vprašanjih, ki so pomembna za določanje in izvajanje vladne politike.

17. člen
Ministri so odgovorni za odločitve in stališča vlade ter za njihovo izvajanje, za svoje odločitve pri vodenju ministrstev, kakor tudi za opustitev ukrepov, ki bi jih morali sprejeti.

18. člen
Minister v skladu s sprejeto politiko vodi in predstavlja ministrstvo, daje politične usmeritve za delo ministrstva in organov v njegovi sestavi, nadzoruje njihovo delo, izdaja predpise in druge akte iz pristojnosti ministrstva in organov v njegovi sestavi ter opravlja druge naloge, ki jih določa zakon ali drug predpis.

III. PRAVNI AKTI
21. člen
Z uredbo vlada lahko podrobneje ureja in razčlenjuje v zakonu ali v drugem aktu Državnega zbora določena razmerja v skladu z namenom in s kriteriji zakona oziroma drugega predpisa.
Uredbo za uresničevanje pravic in obveznosti državljanov in drugih oseb lahko izda le na podlagi izrecnega pooblastila v zakonu.
Z odlokom ureja vlada posamezna vprašanja ali sprejema posamezne ukrepe, ki imajo splošen pomen, ter sprejema druge odločitve, za katere je z zakonom ali z uredbo določeno, da jih ureja vlada z odlokom.
Svojo notranjo organizacijo in delo ureja vlada s poslovnikom in sklepi.
O imenovanjih in razrešitvah ter v upravnih zadevah iz svoje pristojnosti, kakor tudi o drugih posamičnih zadevah iz svoje pristojnosti izdaja vlada odločbe.
Kadar ne odloči z drugim aktom, sprejme vlada sklep.
Za izvrševanje predpisov Evropske unije vlada izdaja uredbe in druge akte iz svoje pristojnosti.


Torej:
Minister v skladu s sprejeto politiko vodi in predstavlja ministrstvo (18. člen).
V vladi so ministrice ali ministri (8. člen)
Vlada nadzoruje delo ministrstev, jim daje smernice za izvajanje politike in za izvrševanje zakonov, drugih predpisov in splošnih aktov ter skrbi, da ministrstva usklajeno izvršujejo svoje naloge. (5. člen)
Ministri so odgovorni za odločitve in stališča vlade ter za njihovo izvajanje, za svoje odločitve pri vodenju ministrstev, kakor tudi za opustitev ukrepov, ki bi jih morali sprejeti. (17. člen)

in:
Z uredbo vlada lahko podrobneje ureja in razčlenjuje v zakonu ali v drugem aktu Državnega zbora določena razmerja v skladu z namenom in s kriteriji zakona oziroma drugega predpisa. (21. člen)
Vlada v skladu z ustavo, z zakoni in z drugimi splošnimi akti Državnega zbora določa, usmerja in usklajuje izvajanje politike države. V ta namen izdaja predpise in sprejema druge pravne, politične, ekonomske, finančne, organizacijske in druge ukrepe, ki so potrebni za zagotovitev razvoja države in za urejenost razmer na vseh področjih iz pristojnosti države. (2. člen)
Vlada predlaga Državnemu zboru v sprejem zakone, državni proračun, nacionalne programe in druge splošne akte, s katerimi se določajo načelne in dolgoročne politične usmeritve za posamezna področja iz pristojnosti države. (2. člen)

ter:
Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada) je organ izvršilne oblasti in najvišji organ državne uprave Republike Slovenije. (1. člen)

Najvišji organ državne uprave in organ izvršilne oblasti je (bi moral biti) aktiven organ.
Aktivno spremljati delo agencij. Če se z njihovo usmeritvijo/delom ne strinja (odstopa od politične in upravne usmeritve vlade) lahko:
- Z uredbo vlada lahko podrobneje ureja in razčlenjuje v zakonu ali v drugem aktu Državnega zbora določena razmerja v skladu z namenom in s kriteriji zakona oziroma drugega predpisa. (21. člen)
- Vlada predlaga Državnemu zboru v sprejem zakone, državni proračun, nacionalne programe in druge splošne akte, s katerimi se določajo načelne in dolgoročne politične usmeritve za posamezna področja iz pristojnosti države. (2. člen) - To pomeni, da ne pasivno čaka, da bo državni zbor samoiniciativno spremenil zakon.
- Z zahtevo lahko začne postopek za oceno ustavnosti oziroma zakonitosti predpisa ali splošnega akta, izdanega za izvrševanje javnih pooblastil (23.a člen Zakona o ustavnem sodišču)
- ...

-------------------------------------------------------------------
OK, OK.
Prepričali ste me.

Vlada je predsednik vlade, ki pasivno, kod hlod leži. Okoli njega pleše nova žena z namenom, da se ustrezni organ dvigne in v skladu s svojo biološko funkcijo prispeva k novemu živlenju.

Samo copy pastam brezvezno predolg post, očitno je moderno.

hruske ::

joez7 je izjavil:

Tale nova omrežnina bo kar zahteven zalogaj za IT oddelek obračuna operaterja (mislim izdajatelja računov). Bojo meli kar nekaj sivih las, pri bulk zajemu podatkov, dodatno bodo morali paziti še na bloke in konice, vse pa 96x/24h, tut če bojo meli 24h zbirnik, to pomeni 30x na mesec. Prej je bil zadosti 1x na mesec. Se lahko pripravimo kar na nekaj kihanja. Bo kar strošek za operaterja, ki se bo nazadnje prevalil na uporabnika. So snovalci sistema to upoštevali?


Dodaj v to še opcijo, da je odjemalec član skupnostne samooskrbe in se mu omrežnina v njegovem deležu proizvodnje po 15-min intervalih obračuna drugače kot redno ... Eksplozija variacij. ;)
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Tropinar ::

Zanima me če si prav predstavljam metodologijo, po kateri nam bodo zračunani zneski na položnicah.

Recimo za zimski čas, dogovorjena moč 5kw v vseh blokih, primer:

Položnica bo sestavljena iz naslednjih sklopov:
Omrežnina, 5kw*OmrežninaBlok1 + 5kw*omrežninaBlok2 + 5kw*omrežninaBlok3 + 5kw*omrežninaBlok4
Energija, PorabaBlok1*CenaBlok1 + PorabaBlok2*CenaBlok2 + PorabaBlok3*CenaBlok3 + PorabaBlok4*CenaBlok4
ostali prispevki in pristojbine
Davek

Seštevek vseh štirih sklopov bo končni znesek na položnici, imam prav?

Ker če zgornji izračun drži, bom za hišo v kateri ne živim in jo ob vikendih obnavljam, plačeval skupni strošek elektrike cca 100% dražje v poletni sezoni ter cca 700% dražje v zimski. Same energije porabim namreč zelo malo.

Lonsarg ::

Tam kjer si napisal energija si najbrž mislil omrežnina po porabi (no ne vem kak bo uradni izraz na položnici, ampak gre pač za omrežnino ki je poračunana glede na porabo). Skratka imamo (tako v starem kot novem):
- omrežnino per moč (prej glede na priključek, sedaj glede na bloke) - bo dražja
- omrežnino po porabi (prej glede na 2 tarifi, sedaj glede na 5 blokov) - bo cenejša
- energija (se ne spreminja)


Kar se pa tiče zneskov si pa pomoje nekaj narobe računal. 5kW*"slabih 4€ za prvi blok" je slabih 20€/mesec, plus še nekaj drobiža iz drugih blokov in si najbrž na dobrih 20€. To skoraj gotovo ni 700% več kot trenutno plačuješ fiksni del položnice, saj so tudi že zdaj fiksni zneski nad 10€.

telexdell ::

5 kW pozimi nanense 23,5 € brez DDV. Po starem pa je 3x20 A naneslo 5,42 € (za 3x25A pa 7,42€). Podražitev je torej 434%

Energija (se ne spreminja)....do januarja 2025, ko cene ne bodo več regulirane...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::

telexdell je izjavil:

5 kW pozimi nanense 23,5 € brez DDV. Po starem pa je 3x20 A naneslo 5,42 € (za 3x25A pa 7,42€). Podražitev je torej 434%

Energija (se ne spreminja)....do januarja 2025, ko cene ne bodo več regulirane...

Spreminja se pa omrežnina, na prenesen kWh (navzdol). Tako tisti z mesečno porabo nekje 600kWh bodo nekje na istem, tisti z manjšo porabo bodo plačevali več (z SE in ničelno porabo ~+300 - +800%(lastnik EV+SE) - odvisno od konic), tisti z mesečno porabo ~1.2MWh pa bistveno manj - se pravi najbolj bodo profitirali lastniki TČ brez SE. Vsak si lahko naredi simulacijo.
Pa ne si mislit, da bo cena konic ostala ista, tukaj je še veliko rezerve za popravke navzgor(trenutna simulacija pobranega denarja-po novem, iz naslova omrežnin kaže manjši izplen, kot po starem sistemu, govorim seveda za gospodinjstva, simulacija za gospodarstvo pa precej izkrivljeno sliko, tisti, ki so že bli na limiterju, proti tistim ki bodo to šele dobili je pa kar zanimiva).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Utk ::

se pravi najbolj bodo profitirali lastniki TČ brez SE

No no, dajmo ne pretiravat. Bo še kdo s TČ vrgel panele dol, če bo takim pravljicam verjel. Taki bojo samo v prvem koraku malo manj najebali. V drugem bojo izenačeni, takoj po 2026, kaj bo potem pa težko vedet.

eEdbM ::

Utk je izjavil:

se pravi najbolj bodo profitirali lastniki TČ brez SE

No no, dajmo ne pretiravat. Bo še kdo s TČ vrgel panele dol, če bo takim pravljicam verjel. Taki bojo samo v prvem koraku malo manj najebali. V drugem bojo izenačeni, takoj po 2026, kaj bo potem pa težko vedet.

Pandorina, ehhh, omrežninska skrinjica se odpira, in kot že večkrat zapisano, enkrat uspešno vpeljano je vse samo še stvar nastavitev za potrebe politike in slovenski živelj to v celoti sprejema, ker se mu med plesom ni potrebno ukvarjati s praznimi marnjami...

telexdell ::

Utk je izjavil:

se pravi najbolj bodo profitirali lastniki TČ brez SE

No no, dajmo ne pretiravat. Bo še kdo s TČ vrgel panele dol, če bo takim pravljicam verjel. Taki bojo samo v prvem koraku malo manj najebali. V drugem bojo izenačeni, takoj po 2026, kaj bo potem pa težko vedet.

Tisti, kateri nimajo SE morajo plačevati porabljeno električno energije ne glede na to, kakšna je omrežnina- ali ostane stara ali bo obveljala nova, ali se sploh ukine...Je pa novi sistem omrežnine nagradil tiste, kateri sicer nimajo SE in hkrati trošijo veliko energije. Enako je novi sistem omrežnine prekomerno kaznoval tiste, kateri porabijo zelo malo energije (vikendi, prazna stanovanja, gradnja hiš...) in tiste kateri imajo SE. Prej se je nenehno govorilo, kako lastniki SE v sistemu samookrbe dobivajo subvencije v obliki odpustka omrežnin na račun ostalih porabnikov. Se bo sedaj govorilo enako za tiste, kateri trošijo enormen količine energije in posledično povzročajo povečane emisije CO2 iz termoelektrarn? Bodo oni dobivali odpustke v obliki CO2 kuponov?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::

Jaz sem računal za hišo, ki porabi 4 jurje na leto elektrike, da bi zdaj plačevali 100 ali celo 200 evrov manj na leto. Se pravi rečmo 3800.
Če bi imeli elektrarno bi plačevali, kaj pa vem, morda 500 evrov na leto, morda še manj. Je pa res prvo 5% pocenitev, drugo pa 400% podražitev.
Ampak dejmo ne pretiravat, da bi z elektrarno "najebali". Najebeš brez nje. Z novo in staro omrežnino.

eEdbM ::

Utk je izjavil:

Najebeš brez nje. Z novo in staro omrežnino.

Zastarelo gledaš, najebanje je relativno, enako kot revščina, ne moreš to zdaj nekaj absolutno zneskovno nominalno in to, to je tako boomersko, ne pa moderno evropsko! Fak ej!

tomaz- ::

točno tako...
SE na strehi ne bo več tako ohinsploh, kot je bilo nabijanja pred časom.. Vsak, ki je ni imel, je bil bedak, ane UTK.. Da o "štromarjih" na parkingu sploh ne govorimo

Utk ::

Glede tega se ni nič spremenilo.

Elektrarna za 10 jurjev ti zdaj prišpara 2200 evrov namesto 2400. Ampak glavno da ste faušisti srečni kako se nam je podražilo :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kriptobog ::

tomaz- je izjavil:

točno tako...
SE na strehi ne bo več tako ohinsploh, kot je bilo nabijanja pred časom.. Vsak, ki je ni imel, je bil bedak, ane UTK.. Da o "štromarjih" na parkingu sploh ne govorimo


Seveda bo. Sedaj ti še baterijo šenkajo preko subvencije in bomo spet na boljšem. Določiš najnižjo možno obračunsko in imaš poceni omrežnino.

tomaz- ::

aja, pol pa ja, itak / S off :D

dussan ::

Tukaj lahko predlagate vladi, če vam trenutna uredba ni všeč Trenutna poraba energije na električnem števcu

tomaz- ::

evo, pravkar nas je 113

GregiB ::

Ali (mi) lahko nekdo ELI5 (Explain like I'm 5) zakaj je pri omrežnini (za moč) sezonskost??? Če je "fora" zbiranje sredstev za izgradnjo in vzdrževanje omrežja, zakaj je ta "prispevek", ki bi PMSM moral biti celo leto fiksen (debelina kablov je namreč celo leto... enaka) 13.12. ob 17:13 6x višji, kot 13.12. ob 2:48 in neskončnokrat višji, kot 5.6. ob 4:53?
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!

Utk ::

Zato da imamo zdaj "samo" 4 drage mesece, potem jih bomo imeli 5, pa 6, 7, 8 in 12.

Če ima kdo boljšo razlago se pa tudi jaz priporočam.

nekikr ::

Fora je zbiranje sredstev. To je to. Ne za gradnjo ali vzdrževanje, zgolj zbiranje.

GregiB ::

nekikr je izjavil:

Fora je zbiranje sredstev. To je to. Ne za gradnjo ali vzdrževanje, zgolj zbiranje.

Tud prav... Zakaj ima zbiranje sredstev sezonskost? Zakaj je treba v 11 urah na dan zbrati 6x toliko sredstev, kot v ostalih 13?
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!

darkolord ::

dussan je izjavil:

Tukaj lahko predlagate vladi, če vam trenutna uredba ni všeč Trenutna poraba energije na električnem števcu
To bo gladko zavrnjeno z razlogom, da števci tega ne podpirajo.

Utk ::

Tu je vsaka stvar zavrnjena z izgovorom, da tako pač je.
««
98 / 106
»»