Forum » Loža » Nov način obračunavanja omrežnine
Nov način obračunavanja omrežnine

Lonsarg ::
To so sam zacasno zvisali ceno dobavitelji, da vecje odskodnine zarad regulacije pokasirajo od drzave.
Bodo sedaj spustili nazaj na realno ceno ko ne bo vec regulacije brez skrbi.
Bo pa drzava zapravila miljone da te odskodnine placa... Jeb. so te regulacije. Vec skode kot koristi.
Bodo sedaj spustili nazaj na realno ceno ko ne bo vec regulacije brez skrbi.
Bo pa drzava zapravila miljone da te odskodnine placa... Jeb. so te regulacije. Vec skode kot koristi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()

ZveeZ ::

Lonsarg ::
Je dovolj da en dobavitelj tega ne naredi in naredi marketing in veselo stranke pokrade.
Grem magar jaz v par mescih ustanovit firmo da poberem stranke, ce se bi res kaj takega zgodilo. Entry stroski za postati dobavitelj niso tako veliki.
Skratka brez panike, ta dvig je bil zacasne narave da se obere drzavo pri odskodninah pri regulaciji ;)
Grem magar jaz v par mescih ustanovit firmo da poberem stranke, ce se bi res kaj takega zgodilo. Entry stroski za postati dobavitelj niso tako veliki.
Skratka brez panike, ta dvig je bil zacasne narave da se obere drzavo pri odskodninah pri regulaciji ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()

darkolord ::

nekikr ::
On bi lahko prodajal po 20 in delal 18 plusa. Če pa Lonsarg med malico postane elektrodistributer, potem je pa to že čista zmaga. Škoda samo, da jima ni v interesu to :(

feryz ::
Kaj ste se zdaj name spravili? Elektrarne so passe, to ve vsak.
Zdaj se selimo na toplotne, žal ne tako ugodne kot par let nazaj.
Postavil sem par deset elektrarn žlahti in znancem in zdaj ne vejo, kam s štromom. Bomo že nekaj naumili, ni hudič da ne.
Lažje je zunaj eno škatlo postaviti, kot frezati utore v asfalt za talno gretje. Pa še snega ni več, torej ni razloga, da bi to počel.
Btw, sem bil zadnjič v Ljubljani na novogradnji in sem dejansko imel priliko videti polaganja cevi na uvozu v hišo. Ker ni šans, da splezaš iz garaže že če je zarošen beton, kaj šele da je sneg, sren ali kaj podobnega.
Nima pa bajta SE in bo bolelo če mislijo to dejansko greti.
Zdaj se selimo na toplotne, žal ne tako ugodne kot par let nazaj.
Postavil sem par deset elektrarn žlahti in znancem in zdaj ne vejo, kam s štromom. Bomo že nekaj naumili, ni hudič da ne.
Lažje je zunaj eno škatlo postaviti, kot frezati utore v asfalt za talno gretje. Pa še snega ni več, torej ni razloga, da bi to počel.
Btw, sem bil zadnjič v Ljubljani na novogradnji in sem dejansko imel priliko videti polaganja cevi na uvozu v hišo. Ker ni šans, da splezaš iz garaže že če je zarošen beton, kaj šele da je sneg, sren ali kaj podobnega.
Nima pa bajta SE in bo bolelo če mislijo to dejansko greti.

J.McLane ::
Električne avte naj kupijo
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

mertseger ::

telexdell ::
Btw, sem bil zadnjič v Ljubljani na novogradnji in sem dejansko imel priliko videti polaganja cevi na uvozu v hišo. Ker ni šans, da splezaš iz garaže že če je zarošen beton, kaj šele da je sneg, sren ali kaj podobnega.
Nima pa bajta SE in bo bolelo če mislijo to dejansko greti.
Malce matematike:
Električni grelni kabli za ogrevanje dovozov so moči 20 W/m (so tudi 40 ali 60 ali... a so pote razmaki in časi drugačni ). Če moraš ogreti površino npr. 2x 15 m in polagaš kabel na 0,5 m narazen boš položil 60 m kabla, kar pomeni 1200 W moči. Minimalna dogovorjena moč pri 3x20 A je 3,8 kW. Torej lahko greješ dovoz, pereš cunje in hladiš pivo pa ne boš prekoračil minimalne dogovrjene moči, torej je dodatni strošek zaradi omrežnine za moč enak nič.
Dovoz je treba greti takrat, ko se pričakuje sneženje ali dež in naknadna ohladitev. To pa je mogoče 5x v med novembrom in marcem. Če imaš takrat vključeno gretje npr 2 dni bo zaradi termostata efektivni čas delovanja mogoče 20 ur. Grelci 1200 W moči v tem času porabijo 24 kWh elektrike ali 120 kWh v celem letu. Ob trenutni (napihnjeni) ceni elektrike to nanese tam 25 EUR v enem letu.
Koliko pa bi stala obraba gum, če bi kdaj zakopal? Da morebitne škode na vozilu, če bi te kam zaneslo ali izguljenega dohodka/težav, ko ne bi mogel iz garaže niti ne omenjam.
PS to ogrevanje dovozov ima podoben efekt kot pekel v Krščanstvu in 70 devic v Raju za islamiste- folk nima pojma, pol pa verjame v pravljice.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

GregiB ::
ECE je sporočil, da bodo zaradi vladnih direktiv glede omrežninskih blokov januarski računi malo.... zamujali...
If you think there's a solution, you're part of the problem! - George Carlin

Hudobec82 ::
Sistem so tok poenostavl, da zdej še za nazaj ne znajo več izračunat tarif in omrežnin. To mora met res blagodejen vpliv na gospodarstvo. Cena elektrike? ...mhm.. Kdo bi vedu?

nekikr ::
Pa toliko časa so premetavali številke in vse je bilo jasno. Vsaj tako so trdili na Agenciji. Nič hudega, bomo sprejeli zakon ali odlok, ki bo za naslednje 14 dni nekaj spremenil, potem pa novega, da uravna to izpred dveh tednov.
Baje imamo pa na vrhu največjega elektro štručkota kar jih pozna svet, moneydžerja prve klase.
Baje imamo pa na vrhu največjega elektro štručkota kar jih pozna svet, moneydžerja prve klase.

hruske ::
Kaj, vidva bi raje trikrat izdajala račune za januar pa še bolj bezljala ljudi, kot pa da bi enkrat izdala račun in tisti pravilen?
Poslanci so zadnji moment sprejeli zakon, bolje da so počakali.
Poslanci so zadnji moment sprejeli zakon, bolje da so počakali.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Utk ::
To že, ampak kaki bojo januarski računi se ve javno že vsaj pol leta, oni bi pa morali vedet vsaj 2 leti.

delavec44 ::
Menda čakajo, da bo v uradnem listu. Do takrat pač ni veljavno.
Si mislim, da "cena prvi blok = cena drugi blok" ni takšen problem in se to ureja preko šifranta v 5 min.
Si mislim, da "cena prvi blok = cena drugi blok" ni takšen problem in se to ureja preko šifranta v 5 min.

feryz ::
Kaj zdaj, je agencija neodvisna ali ni? Ali neodvisnosti pomeni, da nekaj neodvisno sprejmeš, vlada pa to pogazi brez problema?
Kaj potem sploh rabimo agencijo?
Kaj potem sploh rabimo agencijo?

Lonsarg ::
Vlada ima izvrsno oblast za odloke, ki so zacasni in zakone ki so stalni. Agencija pa oblast da sprejema stalne zadeve ki upostevajo zakone.
Ce je agencija slaba je edina prava resitev zakon z strogimi smernicami na podlagi katerih mora agencija sprejet zadeve. Recimk v zakonu lahko pise da lahko na strosek na racunu vpliva zgolj poraba prejsnega meseca, ne pa neka cudna enoletna statistika moci za nazaj. Prav tako se da v zakonu definirat maksimalno razliko v ceni med poleti/zimi.
Skratka nobeni odloki in nobeni pritiski na agencijo niso potrebni, le drzava mora opravig svoje delo in ustrezne zakone sprejet.
Ce je agencija slaba je edina prava resitev zakon z strogimi smernicami na podlagi katerih mora agencija sprejet zadeve. Recimk v zakonu lahko pise da lahko na strosek na racunu vpliva zgolj poraba prejsnega meseca, ne pa neka cudna enoletna statistika moci za nazaj. Prav tako se da v zakonu definirat maksimalno razliko v ceni med poleti/zimi.
Skratka nobeni odloki in nobeni pritiski na agencijo niso potrebni, le drzava mora opravig svoje delo in ustrezne zakone sprejet.

socialec ::

delavec44 ::
Vlada ima izvrsno oblast za odloke, ki so zacasni in zakone ki so stalni. Agencija pa oblast da sprejema stalne zadeve ki upostevajo zakone.
Ce je agencija slaba je edina prava resitev zakon z strogimi smernicami na podlagi katerih mora agencija sprejet zadeve. Recimk v zakonu lahko pise da lahko na strosek na racunu vpliva zgolj poraba prejsnega meseca, ne pa neka cudna enoletna statistika moci za nazaj. Prav tako se da v zakonu definirat maksimalno razliko v ceni med poleti/zimi.
Skratka nobeni odloki in nobeni pritiski na agencijo niso potrebni, le drzava mora opravig svoje delo in ustrezne zakone sprejet.
Samo zakaj potem sploh rabimo agencijo?

hruske ::
To že, ampak kaki bojo januarski računi se ve javno že vsaj pol leta, oni bi pa morali vedet vsaj 2 leti.
Dej mi povej kako za ljubega boga ti že pol leta veš, da bo omrežnina za januar obračunana brez bloka 1, če pa so poslanci šele 6. februarja sprejeli tak zakon? Huh?
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Lonsarg ::
Samo zakaj potem sploh rabimo agencijo?Ni edina naloga te agencija da postavi formulo za izračun omrežnine, saj imajo še kaj drugega za delat (predvsem izdajat obračuna na podlagi te formule). Komot se jim to nalogo določitve formule vzame ali zmanjša s strožjimi smernicami glede formule v zakonu.
Imaš pa prav da to nakazuje na to da je agencija nesposobna, ker če bi bila sposobna potem bi že na podlagi manj strogih zakonov lahko kaj bolj normalnega sprejeli...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()

socialec ::
Dej mi povej kako za ljubega boga ti že pol leta veš, da bo omrežnina za januar obračunana brez bloka 1, če pa so poslanci šele 6. februarja sprejeli tak zakon? Huh?
Ne razumem, ČB1 bo čisto brisan? Samo ČB2 in ČB3 bosta? Fak to je komplikacija u mater. Sem mislil, da bo samo cena ČB1 izenačena s ČB2.

telexdell ::
Dej mi povej kako za ljubega boga ti že pol leta veš, da bo omrežnina za januar obračunana brez bloka 1, če pa so poslanci šele 6. februarja sprejeli tak zakon? Huh?
Ne razumem, ČB1 bo čisto brisan? Samo ČB2 in ČB3 bosta? Fak to je komplikacija u mater. Sem mislil, da bo samo cena ČB1 izenačena s ČB2.
Vidiš, ko nimaš pojma! V aktu o omrežnini piše, da ČB2 ne mre biti nižji od ČB1, lahko pa je višji. Po tem zakonu pa sta enaka. Kako sedaj enako razložiti z ni nižji in je lahko višji? Da- na Agenciji trpijo prave Tantalove muke, da bi to izpeljali.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

primoz4p ::
Samo zakaj potem sploh rabimo agencijo?Ni edina naloga te agencija da postavi formulo za izračun omrežnine, saj imajo še kaj drugega za delat (predvsem izdajat obračuna na podlagi te formule). Komot se jim to nalogo določitve formule vzame ali zmanjša s strožjimi smernicami glede formule v zakonu.
Imaš pa prav da to nakazuje na to da je agencija nesposobna, ker če bi bila sposobna potem bi že na podlagi manj strogih zakonov lahko kaj bolj normalnega sprejeli...
Se bom še enkrat ponovil:
1. Zakon o oskrbi z električno energijo (ZOEE)
Vrsta akta: Zakon
Nosilni organ: Ministrstvo za infrastrukturo
Organ sprejetja: Državni zbor RS
2. Akt o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje
Vrsta akta: Akt
Nosilni organ: Ministrstvo za infrastrukturo, Agencija za energijo
Organ sprejetja: Agencija za energijo
3. Akt o določitvi tarifnih postavk za omrežnine elektrooperaterjev
Vrsta akta: Akt
Nosilni organ: Agencija za energijo, Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo
Organ sprejetja: Agencija za energijo
S formulo za izračun omrežnine se je strinjalo Ministrstvo za infrastrukturo (minister je član vlade), ki je poleg Agencija za energijo nosilni organ Akt o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje. Če se torej vlada ne bi strinjala s to formulo, bi lahko ustrezno urgirala prej. Organ sprejetja le-tega akta je sicer res le agencija ampak vlada je bila preko nosilnega organa z njim (in s formulo) seznanjena vsaj od datuma sprejetja (16. 11. 2022).
Pri Aktu o določitvi tarifnih postavk za omrežnine elektrooperaterjev, ki določa koeficiente sem pa sedaj malo zmeden ...
11. okt 2024, ko sem ga linkal, je bil zapisana kot nosilni organ samo Agencija za energijo. Sedaj pa je (na istem linku) dodano, kot nosilni organ, še Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo. In pa veljavnost le-tega akta je že potekla (Veljavno do: 31. 12. 2024).
Kako si naj to razlagam, drugače kot nedovoljen poseg Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo v pristojnosti neodvisne Agencija za energijo?
Kakorkoli, to ne nakazuje na nesposobnost agencije ampak na (korupcijsko) prepletenost agencije in vlade ... dogovorijo se ; odgovornost se zvali na neodvisno agencijo, ki za nič ni odgovorna; če pa je (politični) pritisk (na vlado) premočan se pa začne zadeva reševati na neprimernem mestu na neprimeren način (direkten poseg v pristojnosti neodvisne agencije).

socialec ::
Fak, če pogledaš na 24ur, vidiš kregajoče in minusajoče, ki trdijo, da se sončne elektrarne 10 let ne izplačajo, v kontekstu jan-feb 'pocenitve omrežnine' in 'mar-' podražitve ee... Ja, potem pa ne, v redu :D

nejc_nejc ::
Dej mi povej kako za ljubega boga ti že pol leta veš, da bo omrežnina za januar obračunana brez bloka 1, če pa so poslanci šele 6. februarja sprejeli tak zakon? Huh?
Ne razumem, ČB1 bo čisto brisan? Samo ČB2 in ČB3 bosta? Fak to je komplikacija u mater. Sem mislil, da bo samo cena ČB1 izenačena s ČB2.
Razčlenitev situacije z ČB1, ČB2 in ČB3
Tvoja zmeda je popolnoma razumljena – spremembe kategorizacije (ČB1, ČB2, ČB3) so pogosto polne tehničnih podrobnosti, ki jih je težko slediti. Evo razlaga po korakih:
1. Kaj se dogaja s ČB1?
ČB1 ne bo "čisto brisan", vendar se spreminja njegov status.
Cena ČB1 se izenačuje s ČB2, kar pomeni, da bosta oba imela enako vrednost.
Vloga ČB1 v sistemu pa se spreminja: ČB1 ne bo več samostojen razred, ampak bo deloval kot "most" med ČB2 in ČB3.
2. Kaj ostaja?
ČB2 in ČB3 bosta glavna operativna razreda:
ČB2: Osnovni razred z enostavnimi pravicami.
ČB3: "Premium" razred z dodatnimi ugodnostmi (npr. prednostna dostopnost, večji vpliv).
ČB1: Postaja tehnična kategorija, ki omogoča prehod med ČB2 in ČB3 (npr. za tiste, ki želijo nadgraditi pravicami).
3. Zakaj je to komplicirano?
Neposreden učinek: Če si imel prej ČB1 kot glavni status, se zdaj tvoji pravicami upravlja prek ČB2 (enaka cena), ČB1 pa služi samo še za administrativne prenose.
Primer: Če je bil ČB1 prej ločen "paket" s svojo logiko, se zdaj ta logika preslika v ČB2, ČB1 pa postane nevidna platforma za spremembe.
4. Kje je zmeda?
Lažno vtisnjeno brisanje: ČB1 ni fizično izbrisan iz sistema, ampak njegova vsebina in funkcije so absorbirane v ČB2.
Cena ≠ Status: Enaka cena ČB1 in ČB2 ne pomeni enakega statusa – ČB2 ostaja primarni operativni razred.
5. Kaj moraš narediti?
Preveri svoje pravice: Če si imel ČB1, se bo avtomatsko preslikal v ČB2 z enako vrednostjo.
ČB3 za nadgradnjo: Če želiš več funkcionalnosti, moraš aktivno zahtevati prehod v ČB3.
Zaključek
Sprememba je logična, a slabo razložena. Sistem hoče poenostaviti strukturo (ČB2 + ČB3), ČB1 pa postaja "duh" iz preteklosti. Je komplikacija, ja, ampak po novem sistemu bo delovalo bolj pregledno. 😅
tolk

socialec ::
Wow, hvala lepa za izčrpen odgovor...
Formule bodo spremenjene, obračunski centri pa nadgrajeni v dobrem tednu med sprejetjem zakona in izdajo računov?
Potem pa niso te spremembe tako zamudne, kot je napovedoval Mervar?
Formule bodo spremenjene, obračunski centri pa nadgrajeni v dobrem tednu med sprejetjem zakona in izdajo računov?
Potem pa niso te spremembe tako zamudne, kot je napovedoval Mervar?

nejc_nejc ::
JBG:
Vzhodnjaško osnovo nadomesti zahodno razmišljanje, ki dejansko upošteva 5 blokov, kot je v resnici in ne 3, kot si nas zavedel v začetku:
Razširjena in dodatno zapletena razčlenitev situacije z ČB1, ČB2, ČB3, ČB4 in ČB5
Tvoja zmeda je ne le popolnoma razumljena, temveč tudi pričakovana – reformulacija kategorizacijskih struktur (ČB1, ČB2, ČB3) in dodatna implementacija ČB4 ter ČB5 povzročata kaskadno plastenje administrativnih in operativnih sprememb, ki jih je izredno težko razvozlati. Da zagotovim čim bolj natančen pregled, razčlenjujem situacijo v večdimenzionalni analizi:
1. Kaj se dogaja s ČB1?
ČB1 ni popolnoma ukinjen, a je njegova funkcija bistveno transformirana.
Cena ČB1 se izenačuje s ČB2, kar pomeni, da ČB1 kot tak nima več ločene cenovne identitete, ampak se staplja v novo logiko sistema.
ČB1 prehaja v mostovno vlogo – ne deluje več kot suvereni razred, temveč kot prehodni status med ČB2 in ČB3.
Administrativna implikacija: Uporabniki, ki so prej imeli ČB1 kot glavni status, bodo zdaj obravnavani kot del ČB2, pri čemer ČB1 deluje kot začasni status ob nadgradnjah ali prehodih.
2. Novi hierarhični odnosi – kaj ostaja?
Obstoječa struktura ni zgolj poenostavljena, temveč je dejansko kompleksno rekonfigurirana:
ČB2: Primarni operativni razred s temeljnimi pravicami in omejenim dostopom do dodatnih ugodnosti.
ČB3: Premium razred z razširjenimi funkcijami, hitrejšimi procesi in večjimi vplivnimi možnostmi.
ČB4: Vzpostavlja nadgradnjo nad ČB3, vendar je dostopen le skozi specifične kvalifikacijske protokole.
ČB5: Ekskluzivni razred, rezerviran za uporabnike s posebnimi pravicami in dostopom do skritih funkcionalnosti.
3. Zakaj je ta prehod izjemno kompleksen?
Nova struktura povzroča večplastno zmedo, saj se ključni elementi prekrivajo in redefinirajo:
Statusna nejasnost: Uporabniki ČB1 zdaj de facto preidejo v ČB2, vendar znotraj administrativnega sistema ostaja ČB1 kot skriti status.
Cena ≠ Funkcija: Čeprav imata ČB1 in ČB2 enako cenovno postavko, njuna funkcionalnost ni enaka.
Kompatibilnost starih in novih uporabnikov: Tisti, ki so prej imeli ČB1, morajo zdaj izbirati med ostajanjem pri ČB2 ali postopnim napredovanjem proti ČB3 ali celo ČB4.
4. Kje točno je boj?
Nova kategorizacija povzroča dejanski "boj" med uporabniki različnih razredov, saj:
Uporabniki ČB2 čutijo pritisk, da preidejo v ČB3, saj ČB1 zdaj deluje kot implicitna prehodna kategorija.
Uporabniki ČB3 želijo zaščititi svoje privilegije, hkrati pa tvegajo razdrobljenost z uvedbo ČB4.
ČB4 postavlja nova pravila igre, ki izključujejo določene uporabnike ČB3 iz napredovanja.
ČB5 je praktično zaprt sistem, do katerega lahko dostopajo le določeni upravičenci pod posebnimi pogoji.
5. Kaj moraš narediti?
Da se izogneš negativnim posledicam, je ključno:
Preveriti trenutni status: Če si bil prej v ČB1, se boš avtomatsko preslikal v ČB2, vendar moraš preveriti natančne pogoje.
Premisliti o nadgradnji: Če želiš več funkcionalnosti, je potrebno aktivno zahtevati prehod v ČB3 (ali celo ČB4, če so izpolnjeni pogoji).
Analizirati dolgoročno strategijo: Če imaš ambicije za dostop do ČB5, je potrebno razumeti specifike prehodov in kvalifikacij.
Zaključek
Spremembe niso zgolj administrativne, ampak vpeljujejo povsem nov način upravljanja z dostopom in pravicami. ČB1 postaja "sistem v ozadju", ČB2 prevzema vlogo osnovnega razreda, ČB3 je še vedno premium kategorija, medtem ko ČB4 in ČB5 odpirata nova vrata, a tudi nova omejevanja.
Vse skupaj je resnično kompleksno, ampak s pravilno navigacijo skozi spremembe lahko zagotoviš optimalno pozicijo v sistemu.
Vzhodnjaško osnovo nadomesti zahodno razmišljanje, ki dejansko upošteva 5 blokov, kot je v resnici in ne 3, kot si nas zavedel v začetku:
Razširjena in dodatno zapletena razčlenitev situacije z ČB1, ČB2, ČB3, ČB4 in ČB5
Tvoja zmeda je ne le popolnoma razumljena, temveč tudi pričakovana – reformulacija kategorizacijskih struktur (ČB1, ČB2, ČB3) in dodatna implementacija ČB4 ter ČB5 povzročata kaskadno plastenje administrativnih in operativnih sprememb, ki jih je izredno težko razvozlati. Da zagotovim čim bolj natančen pregled, razčlenjujem situacijo v večdimenzionalni analizi:
1. Kaj se dogaja s ČB1?
ČB1 ni popolnoma ukinjen, a je njegova funkcija bistveno transformirana.
Cena ČB1 se izenačuje s ČB2, kar pomeni, da ČB1 kot tak nima več ločene cenovne identitete, ampak se staplja v novo logiko sistema.
ČB1 prehaja v mostovno vlogo – ne deluje več kot suvereni razred, temveč kot prehodni status med ČB2 in ČB3.
Administrativna implikacija: Uporabniki, ki so prej imeli ČB1 kot glavni status, bodo zdaj obravnavani kot del ČB2, pri čemer ČB1 deluje kot začasni status ob nadgradnjah ali prehodih.
2. Novi hierarhični odnosi – kaj ostaja?
Obstoječa struktura ni zgolj poenostavljena, temveč je dejansko kompleksno rekonfigurirana:
ČB2: Primarni operativni razred s temeljnimi pravicami in omejenim dostopom do dodatnih ugodnosti.
ČB3: Premium razred z razširjenimi funkcijami, hitrejšimi procesi in večjimi vplivnimi možnostmi.
ČB4: Vzpostavlja nadgradnjo nad ČB3, vendar je dostopen le skozi specifične kvalifikacijske protokole.
ČB5: Ekskluzivni razred, rezerviran za uporabnike s posebnimi pravicami in dostopom do skritih funkcionalnosti.
3. Zakaj je ta prehod izjemno kompleksen?
Nova struktura povzroča večplastno zmedo, saj se ključni elementi prekrivajo in redefinirajo:
Statusna nejasnost: Uporabniki ČB1 zdaj de facto preidejo v ČB2, vendar znotraj administrativnega sistema ostaja ČB1 kot skriti status.
Cena ≠ Funkcija: Čeprav imata ČB1 in ČB2 enako cenovno postavko, njuna funkcionalnost ni enaka.
Kompatibilnost starih in novih uporabnikov: Tisti, ki so prej imeli ČB1, morajo zdaj izbirati med ostajanjem pri ČB2 ali postopnim napredovanjem proti ČB3 ali celo ČB4.
4. Kje točno je boj?
Nova kategorizacija povzroča dejanski "boj" med uporabniki različnih razredov, saj:
Uporabniki ČB2 čutijo pritisk, da preidejo v ČB3, saj ČB1 zdaj deluje kot implicitna prehodna kategorija.
Uporabniki ČB3 želijo zaščititi svoje privilegije, hkrati pa tvegajo razdrobljenost z uvedbo ČB4.
ČB4 postavlja nova pravila igre, ki izključujejo določene uporabnike ČB3 iz napredovanja.
ČB5 je praktično zaprt sistem, do katerega lahko dostopajo le določeni upravičenci pod posebnimi pogoji.
5. Kaj moraš narediti?
Da se izogneš negativnim posledicam, je ključno:
Preveriti trenutni status: Če si bil prej v ČB1, se boš avtomatsko preslikal v ČB2, vendar moraš preveriti natančne pogoje.
Premisliti o nadgradnji: Če želiš več funkcionalnosti, je potrebno aktivno zahtevati prehod v ČB3 (ali celo ČB4, če so izpolnjeni pogoji).
Analizirati dolgoročno strategijo: Če imaš ambicije za dostop do ČB5, je potrebno razumeti specifike prehodov in kvalifikacij.
Zaključek
Spremembe niso zgolj administrativne, ampak vpeljujejo povsem nov način upravljanja z dostopom in pravicami. ČB1 postaja "sistem v ozadju", ČB2 prevzema vlogo osnovnega razreda, ČB3 je še vedno premium kategorija, medtem ko ČB4 in ČB5 odpirata nova vrata, a tudi nova omejevanja.
Vse skupaj je resnično kompleksno, ampak s pravilno navigacijo skozi spremembe lahko zagotoviš optimalno pozicijo v sistemu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nejc_nejc ()

socialec ::

Lonsarg ::
JBG:Vsa ta kompleksnost je skrita v ozadje v cenike za CB 1-5 ter v kalkulacijo CB 1-5.
Vzhodnjaško osnovo nadomesti zahodno razmišljanje, ki dejansko upošteva 5 blokov, kot je v resnici in ne 3, kot si nas zavedel v začetku:
Razširjena in dodatno zapletena razčlenitev situacije z ČB1, ČB2, ČB3, ČB4 in ČB5
Tvoja zmeda je ne le popolnoma razumljena, temveč tudi pričakovana – reformulacija kategorizacijskih struktur (ČB1, ČB2, ČB3) in dodatna implementacija ČB4 ter ČB5 povzročata kaskadno plastenje administrativnih in operativnih sprememb, ki jih je izredno težko razvozlati. Da zagotovim čim bolj natančen pregled, razčlenjujem situacijo v večdimenzionalni analizi:
1. Kaj se dogaja s ČB1?
ČB1 ni popolnoma ukinjen, a je njegova funkcija bistveno transformirana.
Cena ČB1 se izenačuje s ČB2, kar pomeni, da ČB1 kot tak nima več ločene cenovne identitete, ampak se staplja v novo logiko sistema.
ČB1 prehaja v mostovno vlogo – ne deluje več kot suvereni razred, temveč kot prehodni status med ČB2 in ČB3.
Administrativna implikacija: Uporabniki, ki so prej imeli ČB1 kot glavni status, bodo zdaj obravnavani kot del ČB2, pri čemer ČB1 deluje kot začasni status ob nadgradnjah ali prehodih.
2. Novi hierarhični odnosi – kaj ostaja?
Obstoječa struktura ni zgolj poenostavljena, temveč je dejansko kompleksno rekonfigurirana:
ČB2: Primarni operativni razred s temeljnimi pravicami in omejenim dostopom do dodatnih ugodnosti.
ČB3: Premium razred z razširjenimi funkcijami, hitrejšimi procesi in večjimi vplivnimi možnostmi.
ČB4: Vzpostavlja nadgradnjo nad ČB3, vendar je dostopen le skozi specifične kvalifikacijske protokole.
ČB5: Ekskluzivni razred, rezerviran za uporabnike s posebnimi pravicami in dostopom do skritih funkcionalnosti.
3. Zakaj je ta prehod izjemno kompleksen?
Nova struktura povzroča večplastno zmedo, saj se ključni elementi prekrivajo in redefinirajo:
Statusna nejasnost: Uporabniki ČB1 zdaj de facto preidejo v ČB2, vendar znotraj administrativnega sistema ostaja ČB1 kot skriti status.
Cena ≠ Funkcija: Čeprav imata ČB1 in ČB2 enako cenovno postavko, njuna funkcionalnost ni enaka.
Kompatibilnost starih in novih uporabnikov: Tisti, ki so prej imeli ČB1, morajo zdaj izbirati med ostajanjem pri ČB2 ali postopnim napredovanjem proti ČB3 ali celo ČB4.
4. Kje točno je boj?
Nova kategorizacija povzroča dejanski "boj" med uporabniki različnih razredov, saj:
Uporabniki ČB2 čutijo pritisk, da preidejo v ČB3, saj ČB1 zdaj deluje kot implicitna prehodna kategorija.
Uporabniki ČB3 želijo zaščititi svoje privilegije, hkrati pa tvegajo razdrobljenost z uvedbo ČB4.
ČB4 postavlja nova pravila igre, ki izključujejo določene uporabnike ČB3 iz napredovanja.
ČB5 je praktično zaprt sistem, do katerega lahko dostopajo le določeni upravičenci pod posebnimi pogoji.
5. Kaj moraš narediti?
Da se izogneš negativnim posledicam, je ključno:
Preveriti trenutni status: Če si bil prej v ČB1, se boš avtomatsko preslikal v ČB2, vendar moraš preveriti natančne pogoje.
Premisliti o nadgradnji: Če želiš več funkcionalnosti, je potrebno aktivno zahtevati prehod v ČB3 (ali celo ČB4, če so izpolnjeni pogoji).
Analizirati dolgoročno strategijo: Če imaš ambicije za dostop do ČB5, je potrebno razumeti specifike prehodov in kvalifikacij.
Zaključek
Spremembe niso zgolj administrativne, ampak vpeljujejo povsem nov način upravljanja z dostopom in pravicami. ČB1 postaja "sistem v ozadju", ČB2 prevzema vlogo osnovnega razreda, ČB3 je še vedno premium kategorija, medtem ko ČB4 in ČB5 odpirata nova vrata, a tudi nova omejevanja.
Vse skupaj je resnično kompleksno, ampak s pravilno navigacijo skozi spremembe lahko zagotoviš optimalno pozicijo v sistemu.
Kar se tice koncnega obracuna pa vse ostaja enako, torej interface med SODO in dobavitelji ter interface med dobaviteljem in koncno poloznico oboje ostane kot je, torej bloki 1-5.

joez7 ::
Sodeč po temle, za SE nebo OVE prispevka. https://siol.net/novice/slovenija/zarad...
Bo pa potrebno počakat na račun.
To so oglasna sporočila. Se ne splača - ampak mi mamo rešitev za vas... in vašo denarnico. :)
Bo pa potrebno počakat na račun.
Fak, če pogledaš na 24ur, vidiš kregajoče in minusajoče, ki trdijo, da se sončne elektrarne 10 let ne izplačajo, v kontekstu jan-feb 'pocenitve omrežnine' in 'mar-' podražitve ee... Ja, potem pa ne, v redu :D
To so oglasna sporočila. Se ne splača - ampak mi mamo rešitev za vas... in vašo denarnico. :)
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()

telexdell ::
Gledal na Planet18 poročila. V prospevku o omrežnini je prof.dr.Rafael Mihelič univ,dipl.inž.el izjavil, da se ne sme več varovati odjemnih mest z varovalkami ampak le s števci tako odjemna moč ni omejena in te za nižji odjem lahko motivirajo le s kaznijo.
Ta človek je sramota za elektrotehnično stroko. Zrel je za prijavo na inženirsko zbornico in rektorat Univerze v Ljjubljani,da mu prepovedo poučevati študente elektrotehnike.
Ta človek je sramota za elektrotehnično stroko. Zrel je za prijavo na inženirsko zbornico in rektorat Univerze v Ljjubljani,da mu prepovedo poučevati študente elektrotehnike.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

socialec ::
Fiasko od obračunavanja je ena stvar, da pa pripomore, da se v 2025 v ČB1 (še) ne preseže 82% že-10%-znižane dogovorjene moči, zanimivo. In samo trije tapi za zvišanje temperature pasivnega režima so pripomogli. Ni slabo, se še zna pogrešati te nore čase - EM ima pasivno vlogo obveščanja.

TRIROG ::
Samo čakam, da te nove definicije pobere kakšen Žurnal24 ali ga kdo skopira na facebook.
Pa bomo spet 1 leto poslušali o energiji v kW in moči v kWh in o tem kako prideš do pravic in funkcionalnosti v ČB1...
Pa bomo spet 1 leto poslušali o energiji v kW in moči v kWh in o tem kako prideš do pravic in funkcionalnosti v ČB1...

DamijanD ::
https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/gen-...
S 1. marcem pa bo Gen-I glede na danes objavljen nov redni cenik za VT zaračunaval 119,9 evra, za MT 97,9 evra in za ET 108,9 evra za MWh brez davka. Skupaj z DDV bo cena 146,3; 119,4 oz. 132,9 evra za MWh.
S 1. marcem pa bo Gen-I glede na danes objavljen nov redni cenik za VT zaračunaval 119,9 evra, za MT 97,9 evra in za ET 108,9 evra za MWh brez davka. Skupaj z DDV bo cena 146,3; 119,4 oz. 132,9 evra za MWh.

delavec44 ::
Bolj od marže je odvisno po koliko so kupili elektriko na trgu. Itak so bili redni ceniki naviti in so razliko potegnili iz proračuna.

hruske ::
Ma ne gre za marže, treba se je spomnit, da so "tržne" cene nastavljene še za fiktivno regulacijo, po kateri je bilo 90% energije po regulirani, 10% pa po tržni ceni ... takrat so dobavitelji pač tržni del bolano dvignili, da so zaobšli regulacijo, minister je bil pa vesel, ker je lahko rekel, da so regulirali ceno elektrike.
Vmes je bila polno regulirana cena in niso šli spreminjat cenikov ker pač zakaj bi, zdaj pa morajo, če nočejo, da jim ljudje prebegnejo.
Vmes je bila polno regulirana cena in niso šli spreminjat cenikov ker pač zakaj bi, zdaj pa morajo, če nočejo, da jim ljudje prebegnejo.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

telexdell ::
Ma ne gre za marže, treba se je spomnit, da so "tržne" cene nastavljene še za fiktivno regulacijo, po kateri je bilo 90% energije po regulirani, 10% pa po tržni ceni ... takrat so dobavitelji pač tržni del bolano dvignili, da so zaobšli regulacijo, minister je bil pa vesel, ker je lahko rekel, da so regulirali ceno elektrike.
Vmes je bila polno regulirana cena in niso šli spreminjat cenikov ker pač zakaj bi, zdaj pa morajo, če nočejo, da jim ljudje prebegnejo.
Če prevedemo v ljudem bolj razumljiv jezik- vlada, katero vodi bivši direktor GEN-i je GEN-i omogočila, da iz proračuna prejme toliko denarja, kot si ga zaželi. Ustrezno željam so postavili ceno elektrike.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

hruske ::
Eh, vsi politiki delajo stvari, ki nimajo smisla, da se lahko potem z njimi hvalijo.
Regulirat 90% cene je neumnost, kakor koli obračaš.
Regulirat 90% cene je neumnost, kakor koli obračaš.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

deco16 ::
U bistvi je kraja naroda sred belega dneva, včasih bi glave padale proč. Oh spet ta mlakar ...

Gambino ::
Bistvo je, da je nam, ki vlagagamo v zeleno agendo, SE, EV, da z neto meritvijo ne plačamo več, ko bi morali pred uveljavitvijo zakona. S temi popravki se bodo temu približali in prav je tako! Če mi vlagamo v SE, EVje, TČ potem je prav, da imamo kaj od tega!!!

nekikr ::
Saj imaš od tega, veliko. Imaš zavedanje, da si eco in green, da prispevaš k zelenemu prehodu. In to je vredno več od denarja.