Nature - V Indiji, ki je ena največjih valilnih doktorskih študentov ni podoktorskih sodelavcev, so letos krepko spremenili šolski kurikulum na nižjih ravneh. Odslej se učenci do 16. leta starosti sploh ne bodo več srečali z evolucijo, s periodnim sistemom ali z vsebinami o virih energije. Tako so ukinili vse vsebine o onesnaževanju vode, zraka, o virih energije in njihovem upravljanju. Oklestili so biologijo, kemijo, geografijo, fiziko in matematiko. Strokovnjaki so nad spremembami zgroženi, saj so še bolj drastične, kot se je napovedovalo aprila, ko so prvikrat protestirali.
Čeprav je 4500 znanstvenikov, učiteljev in komunikatorjev znanosti podpisalo poziv proti rezom, se pristojno telo NCERT (National Council of Educational Research and Training) ni odzvalo. Težava je globlja, kot se zdi na prvi pogled. Če se otroci v 9. razredu ne bodo učili o evoluciji, v 10. razredu pa o periodnem sistemu in magnetizmu, se marsikdo tega sploh ne bo učil. To so namreč zadnji razredi, ko so naravoslovni predmeti obvezni. V nadaljevanju jih poslušajo le tisti, ki jih izberejo zaradi poznejšega študija. Pristop, da je treba učiti manj balasta, da bi imeli učenci več časa za utrjevanju in predvsem radovedno iskanje novega znanja, je po mnenju strokovnjakov v trenutni izvedbi napačen.
Čeprav smo izpostavljali naravoslovne vsebine, so reze doživele tudi družboslovne vsebine. Črtali so poglavja o demokraciji in različnosti, o političnih strankah in o grožnjah za demokracijo, pa o industrijski revoluciji in tako dalje.
"Črtali so poglavja o demokraciji in različnosti, o političnih strankah in o grožnjah za demokracijo" Torej gredo v smeri Erdogan - Orban - Putin sistema.
Tako je prav. Te učne vsebine niso za reveže. Zdravniki, inženirji in ostali visoko študirani so po naravnemu pravu le tisti, ki si izobrazbo posebej plačajo. Z izobrazbo iz javnih šol pa nabereš ravno dovolj znanja, da lahko opravljaš služabnika dela. Ljudje se rodimo v kasto in to je naraven red! Če hočeš iz nižjega sloja napredovati v višje ti ostane le eno: ponižno sprejmi svojo kasto in služi bogatim. Ko umreš pa se boš po božji milosti reinkarniral kam drugam. :s
Tako je prav. Te učne vsebine niso za reveže. Zdravniki, inženirji in ostali visoko študirani so po naravnemu pravu le tisti, ki si izobrazbo posebej plačajo. Z izobrazbo iz javnih šol pa nabereš ravno dovolj znanja, da lahko opravljaš služabnika dela. Ljudje se rodimo v kasto in to je naraven red! Če hočeš iz nižjega sloja napredovati v višje ti ostane le eno: ponižno sprejmi svojo kasto in služi bogatim. Ko umreš pa se boš po božji milosti reinkarniral kam drugam. :s
Ko le 100 ne bi bil povprečen IQ...caa. 50% populacije je pod tem povprečjem.
Žalostno, ampak nič novega. V Nemčiji so otroci v povprešju veliko več v šoli kot pri nas (ponoekod imajo tudi t.i. celodnevne šole), pa v končni fazi ne poznajo niti osnov geografije. Tudi nivo matematike je precej nižji.
Pri nas pa se gremo drugo skrajnost. Učne načrte samo širimo (več piflanja, manj razmišljanja - slaba popotnica), dodajamo jezike, rezultat pa je ta da niti slovenščine ne obvladamo več.
Pa dobro koliko se vas spomni balasta iz osnovne sole? Jaz se spomnim samo psihopatskih uciteljev in uciteljic, ki so morile in si se moral piflati, da bi dobil dobro oceno.
Bodimo pošteni, tudi pri nas bi bilo potrebno spremeniti in konkretno oklestiti balast, ki ga vsebuje učni načrt predvsem v osnovnih in srednjih šolah in se posvetiti bolj pomembnim predmetom, ki jih sploh ni.
Bodimo pošteni, tudi pri nas bi bilo potrebno spremeniti in konkretno oklestiti balast, ki ga vsebuje učni načrt predvsem v osnovnih in srednjih šolah in se posvetiti bolj pomembnim predmetom, ki jih sploh ni.
Naštej bolj pomembne predmete. Namesto biologije & evolucije verouk & kreacionizem, namesto teženja s periodnim sistemom pri kemiji alkimija, namesto...
OMFG, pa to je DEJANSKO uvod v Idiocracy Tale svet je res... v srednjem veku se niso umivali, ker ni bilo znanja o medicini in ostalem. Kmalu se ljudje ne bodo več umivali, ker jim bodo tako rekli na TV! ( samo eden od primerov )
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
A sem jaz edini, ki je (bil) zadovoljen z našim šolskim sistemom. Ko gledam za nazaj, se mi tudi "brezvezne stvari" tipa umetnostna zgodovina in učenje nekih 100 slik, zdi koristna - če ne drugega vsaj kot trening možganov/spomina.
Fino je, da si bil zadovoljen. Ker, če bi še bil bi bilo tebe za vprašat po zdravju.
Dejstvo je, da se stopnja izobrazbe znižuje. Tudi pri nas. Že desetletja je ta trend. Samo pri nas delajo to bolj prefinjeno. Vsako leto malo. Na koncu bo pa učinek isti, kot tu v Indiji. V Indiji so samo odrezali iz danes na jutri. Pri nas pa dlje traja.
Bodimo pošteni, tudi pri nas bi bilo potrebno spremeniti in konkretno oklestiti balast, ki ga vsebuje učni načrt predvsem v osnovnih in srednjih šolah in se posvetiti bolj pomembnim predmetom, ki jih sploh ni.
Naštej bolj pomembne predmete. Namesto biologije & evolucije verouk & kreacionizem, namesto teženja s periodnim sistemom pri kemiji alkimija, namesto...
Računalništvo na enakem nivoju, kot matematika in slovenščina (se pravi 4-5x na teden). Ne kako pisati dokumente v wordu, ampak širše. Kako iskati stvari na internetu, kako ločiti balast od uporabnih informacij, kako zaznati prevare, socialna omrežja (kaj so, kakšne nevarnosti pretijo,...), ucepiti v glavo, da kar je enkrat na internetu, je vedno tam,...
Finančna "pismenost". Kako delati z denarjem, kako ga bogatiti,... Kakšna beseda okoli davkov, kakšne olajšave so ti na voljo v življenju glede na obdobje v katerem si.
Meni osebno bi bilo to veliko bolj uporabno kot iskanje podredij in pisanje S-ov pri slovenščini. Tudi vseh obskurnih reliefnih oblik nisem rabil vedeti v 6. razredu, niti jih ne rabim vedeti danes. Se mi vseeno zdi učni program OK, ampak občasno se že v OŠ uči stvari, ki bi jih človek rabil šele pri specializaciji za posamezno področje in ne kot splošno razgledanost. Bolj kot to pa me moti, da manjka predmetov, ki so veliko bolj uporabni za življenje in se z njimi skoraj sigurno vsi srečamo, a o tem v šolah nismo zvedeli nič ali malo (zgoraj opisana sta samo 2 primera).
V časih, ko lahko vse kar te zanima najdeš na internetu, je pač vseeno če nekaj učijo ali ne.
Včasih je bilo vse v knjižnicah.
In knjižnice so bile približno tako obiskane kot izobraževalni del interneta. Slabo. Zato pa imamo šole, da mulce hočeš-nočeš kaj naučimo.
Prisila bad? Sure, pa imejmo družbo, v kateri otrok počne, kar hoče. Torej bo 1-2% otrok želela pridobivati znanje, ostali pa na fuzbalplac, za tablico, na droge. To bo inženirjev, doktorjev, znanstvenikov. Še frizerjev in serviserjev ne bo, jebemtimast, ker bo folk prebutast, da bi razumel navodila na sredstvu za obdelavo las ali pa razumel, kaj kakšen rezervni del v avtu sploh počne. V nekaterih aspektih sta demokracija in liberalizem pogubna za družbo, sploh če ju daš v roke neizobraženim, neumnim in neodgovornim.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
V časih, ko lahko vse kar te zanima najdeš na internetu, je pač vseeno če nekaj učijo ali ne.
ChatGPT, si to ti?
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
No tole je najlepši dokaz, zakaj desna konzervativna opcija ne sme nikoli imeti prevladujoče večine v državi. Enako bi se nam zgodilo, če bi imela absolutno večino NSi ali SDS - kot posamezna stranka, ne kot koalicija, kjer je konkurenca. Modi je namreč pribljižno nekaj takega kot SDS. Skrajna desnica, s podporo v prevladujoči religiji in usmerjena v sovraštvo drugih.
Wait, what?
Konservativci furajo dogmo o osebni odgovornosti in odgovornosti do družbe, levi fašiji pa neskončno svobode, anarhizem in uživanje. Vsaj v dekomratično-liberalnih družbah.
V konservativnih shitholih velja, da so desni konservativci tisti, ki držijo družbo pod nadzorom z dogmami, levičarska manjšina pa poizkuša narod izobraziti in razsvetliti o svoboščinah.
Vidiš vzorec ali si še kar v svojem (ne)razumskem mehurčku?
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Pa dobro koliko se vas spomni balasta iz osnovne sole? Jaz se spomnim samo psihopatskih uciteljev in uciteljic, ki so morile in si se moral piflati, da bi dobil dobro oceno.
Žalostno, ampak nič novega. V Nemčiji so otroci v povprešju veliko več v šoli kot pri nas (ponoekod imajo tudi t.i. celodnevne šole), pa v končni fazi ne poznajo niti osnov geografije. Tudi nivo matematike je precej nižji.
Pri nas pa se gremo drugo skrajnost. Učne načrte samo širimo (več piflanja, manj razmišljanja - slaba popotnica), dodajamo jezike, rezultat pa je ta da niti slovenščine ne obvladamo več.
kako veš da v indiji ni bilo toliko balasta kot pri nas?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Tudi pri nas bi morali oklestiti 50%. Ko gledam kakšne oslarije se učijo moji nečaki, me kap. Stvari, ki jih nikoli nikdar ne bodo potrebovali.
točno tako ! še jaz sem se piflal po cele strani biologije o neki brezvezni živali, namesto da bi spoznali osnove življenja in organizmov kot takega, sedaj pa so par stopenj višje kot smo bili pred 27 leti kar se tiče piflarije butastega balasta.
otroci niso več otroci ampak stroji za piflanje, da jim zameglijo um in iz njih naredijo ubogljive debile in dobre potrošnike.
ampak seveda je za bebčke slovenčke neumen indijec...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
OMFG, pa to je DEJANSKO uvod v Idiocracy Tale svet je res... v srednjem veku se niso umivali, ker ni bilo znanja o medicini in ostalem. Kmalu se ljudje ne bodo več umivali, ker jim bodo tako rekli na TV! ( samo eden od primerov )
Pa tudi vodovoda in kanalizacije niso imeli in urejenih kopalnic z banjo, ker se v soli niso ucili medicine.
Dobr se potem spomnim. Nam je takrat prof. celo priporocal, da uporabljamo, ker je prakticno in hitro. PS: Uff ogromno novega ima, takrat ni bilo toliko vsega, kr amazing.
Ej, ampak moram vas zdle vprasat. Kaj pa so te "waldorfske sole" ?
To imajo isti ucni nacrt ali vsaka malo po svoje? V cem je fora? Namesto ocen imajo cebelice?
Pri našem učnem sistemu je hitro problem, da zakomplicirajo snov. Sej po eni strani je logično. Za petico je potrebno malo več, kot samo osnove in danes vsi hočejo petico, potem pa se je treba kup podrobnosti učit, ki res nimajo pretiranega smisla. Po drugi strani pa mularija pri osemnajstih nima pojma o osnovnah financ, pravu in zdravstu...
Indijski Modi in njegova vlada je levica, desnica, sredina ?
levica, ker je tiran.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
"Črtali so poglavja o demokraciji in različnosti, o političnih strankah in o grožnjah za demokracijo" Torej gredo v smeri Erdogan - Orban - Putin sistema.
Ah, kje. Gredo v smeri amerikanizacije družbe, po poti Ameriškega izobraževalnega sistema, kar se je tam začelo že v 70ih letih.
Neizobražen folk je lažje kontrolirati, ga bulšitati in zradikalizirati. Tako je folku najlažje pushati enostavne rešitve za izjemno kompleksne probleme, vse po vrsti takšne, ki jim samo škodijo.
Po drugi strani pa mularija pri osemnajstih nima pojma o osnovnah financ, pravu in zdravstu...
Treba je vedeti, da je bila večino časa levica na oblasti in jim ni bilo v interesu poučevati financ. Če bi bili ljudje poučeni, bi marsikatera stranka izpadla iz parlamenta.
No, saj če bi pa desnica vladala, bi pa oklestili biologijo in fiziko.
Ko le 100 ne bi bil povprečen IQ...caa. 50% populacije je pod tem povprečjem.
Prijazno ti lahko odgovorim le to, da to kar si napisal seveda ne drži. Ne bi bilo pa nič narobe, če bi za začetek prebral kaj na temo merjenja in distribucije IQ-ja.