» »

FAA pojasnil razloge za januarsko prizemljitev letal

FAA pojasnil razloge za januarsko prizemljitev letal

Slo-Tech - Ameriška Zvezna uprava za letalstvo (FAA) je izdala prve otipljive uradne informacije o razlogih za razpad letalskega sistema 11. januarja letos, ko so za nekaj ur ustavili celoten letalski promet. Za skrajni ukrep so se odločili zaradi nedelujočega sistema za objavo opozoril posadkam (NOTAM - notice to air missions). Dan pozneje so govorili o okvarjeni bazi, sedaj pa vemo, da je šlo za človeško napako.

Iz FAA so sporočili, da je pogodbeni podizvajalec za FAA med vzdrževalnimi deli pomotoma pobrisal datoteke, ki so bile ključne za podatkovno bazo. To se je zgodilo med popravljanjem sinhronizacije primarne (operativne) in sekundarne (varnostna kopija) baze. FAA sicer ni uradno dejala, da je to razlog za širitev težave, ki je ni bilo možno enostavno odpraviti s postavitvijo baze iz varnostne kopije, a tako kaže. Zatrjujejo, da ni šlo za hekerski napad ali zlonamerno dejanje, temveč človeško napako.

Napako so v istem dnevu odpravili, sedaj pa so poskrbeli tudi, da se ne more več ponoviti. Kljub hitremu ukrepanju, so ure nedelovanja pustile posledice. Tistega dne je bilo odpovedani 1300 letov, še sedemkrat toliko pa jih je zamujalo. Uporaba varnostne kopije težave ni rešila, zato so morali sistem ponovno zagnati. Dokler tega niso storili, so prepovedali vzletanje letal, ker sistem NOTAM vsebuje ključne varnostne informacije o trenutnih razmerah v letalskem prometu. Minister za promet Pete Buttigieg je pojasnil, da so za to odločili, dokler niso imeli popolnega zaupanja v obnovljeni sistem. Prekinitev je zato trajala dlje, kot bi bilo tehnično nujno potrebno.

7 komentarjev

Evolve ::

mam filing da smo včasih v srednjem veku :))

Bartol ::

Sam sistem notamov je obupno zastarel in nepregleden. Uveljavljen je bil v času telex sistemov, ko je bilo potrebno paziti na vsak poslan znak in je zaradi tega vse v depešah. Dan na šihtu brez notamov so mokre sanje vseh šoferjev :) Ko letimo npr. čez Indijo, se jih nabere za 100+ strani.. seveda pa vsega ni možno prežvečiti. Nekateri flight planning sistemi jih znajo do neke mere samodejno prebrati in upoštevati, kritični (zaprte steze, omejen čas delovanja letališča ipd.) so navedeni z višjo prioriteto. Najde se tudi bedarije kot so nove cene parkirne hiše na letališču (Turčija).

Miki N ::

Tega bo vedno več... prihajajo nove generacije na šiht z drugim odnosom do natančnosti in odgovornosti.

deleted ::

Bartol je izjavil:

Sam sistem notamov je obupno zastarel in nepregleden. Uveljavljen je bil v času telex sistemov, ko je bilo potrebno paziti na vsak poslan znak in je zaradi tega vse v depešah. Dan na šihtu brez notamov so mokre sanje vseh šoferjev :) Ko letimo npr. čez Indijo, se jih nabere za 100+ strani.. seveda pa vsega ni možno prežvečiti. Nekateri flight planning sistemi jih znajo do neke mere samodejno prebrati in upoštevati, kritični (zaprte steze, omejen čas delovanja letališča ipd.) so navedeni z višjo prioriteto. Najde se tudi bedarije kot so nove cene parkirne hiše na letališču (Turčija).


Ful zanimiv komentar! Meni čist nepoznan svet.

Step2en Wolf ::

Bartol je izjavil:

Sam sistem notamov je obupno zastarel in nepregleden. Uveljavljen je bil v času telex sistemov, ko je bilo potrebno paziti na vsak poslan znak in je zaradi tega vse v depešah. Dan na šihtu brez notamov so mokre sanje vseh šoferjev :) Ko letimo npr. čez Indijo, se jih nabere za 100+ strani.. seveda pa vsega ni možno prežvečiti. Nekateri flight planning sistemi jih znajo do neke mere samodejno prebrati in upoštevati, kritični (zaprte steze, omejen čas delovanja letališča ipd.) so navedeni z višjo prioriteto. Najde se tudi bedarije kot so nove cene parkirne hiše na letališču (Turčija).


NOTAMi, če bi jih recimo poenostavil, da bi bil neke vrste Garmin Moving Map, se pravi, ko se izda Flight Plan za zrakoplov, se izpišejo vsi dotični NOTAMi.. bi vsebine ostale iste. Precizne. Nujno potrebna bi ostala prav TOČNOST zapisanega. Vsake črke in številke, za vsak znak bi še naprej bilo potrebno paziti.

Poenostavi se lahko distribucijo, vsebino niti ne. Glavni problem NOTAMOv je pa seveda njihova raznolikost in stopnja nujnosti za nek dotičen let.
Recimo trenutno nima veliko smisla, da vsaka država objavlja litanije glede vojne v Ukrajini.
Primer dveh slovenskih NOTAMOov, A1442/22 in Q1433/22

A1443/22
Q) LJLA/QAFXX/IV/NBO/E/000/999/4611N01452E999

A) LJLA B) 24.11.2022 11:10 C) 24.02.2023 23:00 EST

E) MILITARY INVASION OF UKRAINE BY RUSSIAN FEDERATION:
ALL RUSSIAN REGISTERED AIRCRAFT AND AIRCRAFT OWNED, CHARTERED
OR OPERATED BY NATURAL OR LEGAL PERSONS FROM THE RUSSIAN
FEDERATION AND ALL OPERATORS HOLDING AIR OPERATOR CERTIFICATE
(AOC) ISSUED BY THE RUSSIAN FEDERATION AUTHORITIES ARE
PROHIBITED TO ENTER, EXIT OR OVERFLY SLOVENIAN AIRSPACE
EXCEPT HUMANITARIAN, SAR AND LEASED AIRCRAFT ONE-WAY RETURN
FLIGHTS WITH THE PERMISSION OF THE MINISTRY OF INFRASTRUCTURE
AND IN CASE OF EMERGENCY LANDING OR EMERGENCY OVERFLIGHT.

---

A1442/22
Q) LJLA/QAFXX/IV/NBO/E/000/999/4611N01452E999

A) LJLA B) 24.11.2022 11:08 C) 24.02.2023 23:00 EST

E) MILITARY INVASION OF UKRAINE BY RUSSIAN FEDERATION.
SLOVENIAN AIR OPERATORS AND OWNERS OF AIRCRAFT REGISTERED IN
SLOVENIA SHALL NOT ENTER UIR KYIV (UKBU), FIR LVIV (UKLV),
FIR KYIV (UKBV), FIR DNIPROPETROVSK (UKDV), FIR SIMFEROPOL
(UKFV), FIR ODESA (UKOV), FIR ROSTOV (URRV). SAID OPERATORS
AND AICRAFT OWNERS SHALL ALSO AVOID FLIGHT OPERATIONS WITHIN
THE BUFFER ZONE EXTENDING OUT TO 200NM ALONG THE UKRAINE/RUSSIA
BORDER. OPERATIONS WITHIN THE FIR CHISINAU (LUUU) AIRSPACE
SHALL ONLY BE UNDERTAKEN IN COMPLIANCE WITH APPLICABLE
AERONAUTICAL PUBLICATIONS ISSUED BY REPUBLIC OF MOLDOVA.
OPERATORS ARE REMINDED THAT OPERATIONS WITHIN FIR MINSK
(UMMV) ARE PROHIBITED IN ACCORDANCE WITH EASA SAFETY
DIRECTIVES SD-2021-02 AND SD-2021-03. ADDITIONAL RISK
ASSESSMENT AND FLIGHT PLANNING DECISIONS SHALL BE TAKEN
BEFORE OPERATING IN THE FOLLOWING AIRSPACE: MOSCOW (UUWV).


Glede Ukrajine so bolj "freestyle", glede drugih stvari točno določenih formatov in uporabe jezika (ne sme biti dvoumnosti!!). Slovenske NOTAME si lahko pogledate tu:
https://www.sloveniacontrol.si/Strani/S...
https://www.sloveniacontrol.si/Strani/S...
https://www.sloveniacontrol.si/Strani/S...

starfotr ::

Kaj bi bila alternativa temu sistemu?

Predkambrij ::

Kratica pomeni "notice to airmen".


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Pokvarjena baza razlog za prizemljitev letal v ZDA

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
93484 (2104) D3m
»

V ZDA vsa letala prizemljena

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
266078 (4333) D3m
»

Kongres: za nesreči Boeingov 737 Max odgovorna Boeing in FAA

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
166881 (4650) tony1
»

Odkrita nova napaka na Boeingu 737 Max (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
7319105 (13460) Cr00k

Več podobnih tem