Forum » Na cesti » Ključ za previjačenje gum
Ključ za previjačenje gum
nekoman ::
Zanima me s kakšnim ključem premenate gume na avtu dom.
Takega sem zvil:
https://www.bartog.si/kljuc-teleskopski...
Takega sem zvil:
https://www.bartog.si/kljuc-teleskopski...
janezvalva ::
"gidore" oz natični ključ.
https://www.interdiskont.si/izdelek/nat...
https://www.interdiskont.si/izdelek/nat...
IQ test: v enem vedru imaš 2l vode, v drugem 1l vode. koliko veder imaš?
WizzardOfOZ ::
Zanima me s kakšnim ključem premenate gume na avtu dom.
Takega sem zvil:
https://www.bartog.si/kljuc-teleskopski...
Zvil, ko si odtegoval ali ko si zategoval?
Vijaki so zategnjeni nekje na 12kg. To odviješ s takim ključem, če se samo orenk nasloniš gor, če ne gre pa stopiš gor, ampak skrivil se za to ne bo. Je premočan.
Moment ključ
Odteguješ z moment ključem?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
mancini ::
janezvalva je izjavil:
"gidore" oz natični ključ.
https://www.interdiskont.si/izdelek/nat...
S tako gedorico 1/4 pa sigurno ne
A. Smith ::
https://www.amazon.de/-/en/GEDORE-cross...
če tole kdo skrivi, mu dam medaljo.
Drugače se pa matice/vijake na platiščih zategne z moment ključem tipično na 12kg, kot je povedal starfotr.
Pa vsake toliko pri menjavi platišč nanesite nekaj masti na navoj, ker če se navoj zapeče, potem odtegovanje ni z 12kg, temveč 120.
če tole kdo skrivi, mu dam medaljo.
Drugače se pa matice/vijake na platiščih zategne z moment ključem tipično na 12kg, kot je povedal starfotr.
Pa vsake toliko pri menjavi platišč nanesite nekaj masti na navoj, ker če se navoj zapeče, potem odtegovanje ni z 12kg, temveč 120.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
nekoman ::
Zvil sem ga pri odtegovanju... V klečečem položaju.
Z moment ključem sem ponavadi zategnil na koncu.
Z moment ključem sem ponavadi zategnil na koncu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nekoman ()
A. Smith ::
Z moment ključem sem ponavadi zategnil na koncu.Pravilno.
Zvil sem ga pri odtegovanju... V klečečem položaju.Najbrž se je navoj zapekel. Nabaviš ključ, ki sem ga linkal in pripadajočo gedoro (najbrž 19mm). Če ne gre z rokami, natakneš še železen ror nanj. Ampak potem pa z občutkom, da ne odtrgaš vijaka!
V glavnem, ko ti bi uspelo zadevo dobiti narazen, navoje namaži z mastjo.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
mailer ::
Obstaja več načinov odtegovanja. Će ne gre z neko normalno silo je najbolje imeti pnevmatski udarni vijačnik (oz akumulatorski) in po parih sekundah bi moral navoj popustit. Če ne gre včasih pomaga, da se rahlo potolče po vijaku ali pa se ga segreje in potem lažje odpusti. Če ga poskušaš počasi odtegovati je velika možnost da boš zvil oz zlomil ključ (moj primer). Najbolje ga je odtegniti z nogo, vsaj tak je moj način. Zateguje se na 12kg oz 120Nm, kot so zgoraj omenili, mislim pa da se alu platišča zateguje z 10 oz 11 kilogrami po vijaku.
Pa še nekaj objav z avto foruma:
Pa še nekaj objav z avto foruma:
točno tako, vse alu za avtombile srednjega razreda 12kg, navadne jeklene 10 kg , kombije, terence, pick up,..pa največkrat 14 kg
M12 1,25 navoj jkl platišča od 7 - 8 kg , alu 8-10 kg
M12 1,50 navoj jkl platišča od 8 - 10 kg, alu 10 - 12 kg
M 14 1,50 navoj jkl platišča 9- 11 kg, alu 10- 15kg
M 16 1,50 navoj jkl - alu 16-18 kg
drgač pa se zatiska:
železne na 100
AL na 120
kombiji in večje vozila pa na 150
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz
mr_chai ::
Polno neumnih nasvetov. Z moment ključem se ne odteguje, ker ga zjebeš. Potem nekdo je postal neke male gedore..lol.
Rabiš vzvod https://www.lincos.si/kategorije/rocno-...
in gedoro nastavek št.19, mislim da je 19, to prej preveri kakšne šraufe imaš.
Rabiš vzvod https://www.lincos.si/kategorije/rocno-...
in gedoro nastavek št.19, mislim da je 19, to prej preveri kakšne šraufe imaš.
val46 ::
Najboljše je pneumatski ali baterijski udarni vijačnik in kovan natični gedore ključ. Za odtegovanje. Za vijačenje pa obvezno na koncu zategnit z moment ključom. Ravno zato mi gre na K pri vulkanizerju, ko zategne do konca s pištolo kolkr gre...pol se pa doma ali bog ne daj nekje na cesti "jebeš", ko moraš na roke to odtegnit. Sam OP, če si tisti ključ res zvil nastavek, pol sta samo dve...ali so ti vijaki se tolk zapekli, morda celo zarjaveli na navoju, ali pa je bilo res tolk "na mrtvo" stisnjeno, ko so bila kolesa zadnjič montirana na avto. Poskusi segret vijak s kakim halogen varilnikom ali pa pejdi do kakega vulkanizerja, ki ima pneumatsko orodje za take zadeve.
gruntfürmich ::
to ti je to, kar ne boš zjebal: https://uniortools.com/slo/product/210-...
jst sem si takega kupil. ampak ni 21mm.
jst sem pri odtegovanju zjebal ene pocenske 1/2'' gedore. uniorjeve bi skoraj sigurno zdržale. če pa imaš cel komplet gedor, pa noter dobiš tudi nastavek s teleskopsko palico - ročico: https://uniortools.com/slo/product/190-..., katero lahko tudi uporabiš pri odvijačenju trdih vijakov. morda boš malo zvil, ampak nema veze. zato tudi je.
jst sem si takega kupil. ampak ni 21mm.
jst sem pri odtegovanju zjebal ene pocenske 1/2'' gedore. uniorjeve bi skoraj sigurno zdržale. če pa imaš cel komplet gedor, pa noter dobiš tudi nastavek s teleskopsko palico - ročico: https://uniortools.com/slo/product/190-..., katero lahko tudi uporabiš pri odvijačenju trdih vijakov. morda boš malo zvil, ampak nema veze. zato tudi je.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
borut_p ::
Najboljše je pneumatski ali baterijski udarni vijačnik in kovan natični gedore ključ. Za odtegovanje. Za vijačenje pa obvezno na koncu zategnit z moment ključom. Ravno zato mi gre na K pri vulkanizerju, ko zategne do konca s pištolo kolkr gre...pol se pa doma ali bog ne daj nekje na cesti "jebeš", ko moraš na roke to odtegnit. Sam OP, če si tisti ključ res zvil nastavek, pol sta samo dve...ali so ti vijaki se tolk zapekli, morda celo zarjaveli na navoju, ali pa je bilo res tolk "na mrtvo" stisnjeno, ko so bila kolesa zadnjič montirana na avto. Poskusi segret vijak s kakim halogen varilnikom ali pa pejdi do kakega vulkanizerja, ki ima pneumatsko orodje za take zadeve.
Kaksnega vulkanuzerja pa imas to? Pravilo je, da zategnejo do neke meje, spustjo avto in zategnejo se z moment kljucem vse vijake. Jaz bi ga po zdravju vprasal
toro69 ::
Obstaja več načinov odtegovanja. Će ne gre z neko normalno silo je najbolje imeti pnevmatski udarni vijačnik (oz akumulatorski) in po parih sekundah bi moral navoj popustit. Če ne gre včasih pomaga, da se rahlo potolče po vijaku ali pa se ga segreje in potem lažje odpusti. Če ga poskušaš počasi odtegovati je velika možnost da boš zvil oz zlomil ključ (moj primer). Najbolje ga je odtegniti z nogo, vsaj tak je moj način. Zateguje se na 12kg oz 120Nm, kot so zgoraj omenili, mislim pa da se alu platišča zateguje z 10 oz 11 kilogrami po vijaku.
Pa še nekaj objav z avto foruma:
točno tako, vse alu za avtombile srednjega razreda 12kg, navadne jeklene 10 kg , kombije, terence, pick up,..pa največkrat 14 kg
M12 1,25 navoj jkl platišča od 7 - 8 kg , alu 8-10 kg
M12 1,50 navoj jkl platišča od 8 - 10 kg, alu 10 - 12 kg
M 14 1,50 navoj jkl platišča 9- 11 kg, alu 10- 15kg
M 16 1,50 navoj jkl - alu 16-18 kg
drgač pa se zatiska:
železne na 100
AL na 120
kombiji in večje vozila pa na 150
Forumi so itak polni pametnih nasvetov.
Poglej raje v navodila proizvajalca ali tabele za vulkanizerje.
https://blobs.continental-tires.com/www...
gruntfürmich ::
Polno neumnih nasvetov. Z moment ključem se ne odteguje, ker ga zjebeš. Potem nekdo je postal neke male gedore..lol.
Rabiš vzvod https://www.lincos.si/kategorije/rocno-...
in gedoro nastavek št.19, mislim da je 19, to prej preveri kakšne šraufe imaš.
tale tvoj vzvod se bo takoj zjebal. samo poglej kakšen nastavek na koncu uporablja.
ne vem zakaj z večjim, recimo 300Nm moment ključem ne moreš odtegniti teh, recimo 200Nm, zapečenih vijakov?
gruntfürmich je izjavil:
to ti je to, kar ne boš zjebal: https://uniortools.com/slo/product/210-...
jst sem si takega kupil. ampak ni 21mm.
jst sem pri odtegovanju zjebal ene pocenske 1/2'' gedore. uniorjeve bi skoraj sigurno zdržale. če pa imaš cel komplet gedor, pa noter dobiš tudi nastavek s teleskopsko palico - ročico: https://uniortools.com/slo/product/190-..., katero lahko tudi uporabiš pri odvijačenju trdih vijakov. morda boš malo zvil, ampak nema veze. zato tudi je.
hehe, slotech pa sam sebe linka, čeprav tega ni
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
val46 ::
Najboljše je pneumatski ali baterijski udarni vijačnik in kovan natični gedore ključ. Za odtegovanje. Za vijačenje pa obvezno na koncu zategnit z moment ključom. Ravno zato mi gre na K pri vulkanizerju, ko zategne do konca s pištolo kolkr gre...pol se pa doma ali bog ne daj nekje na cesti "jebeš", ko moraš na roke to odtegnit. Sam OP, če si tisti ključ res zvil nastavek, pol sta samo dve...ali so ti vijaki se tolk zapekli, morda celo zarjaveli na navoju, ali pa je bilo res tolk "na mrtvo" stisnjeno, ko so bila kolesa zadnjič montirana na avto. Poskusi segret vijak s kakim halogen varilnikom ali pa pejdi do kakega vulkanizerja, ki ima pneumatsko orodje za take zadeve.
Kaksnega vulkanuzerja pa imas to? Pravilo je, da zategnejo do neke meje, spustjo avto in zategnejo se z moment kljucem vse vijake. Jaz bi ga po zdravju vprasal
Pol najbrž še nikdar nisi bil pri vulkanizerju v tem času kot je zdej(pred 15.11.) in so zunaj več sto metrske kolone avtomobilov. Ko je gužva je pač gužva in hitijo, da čimveč folka čimprej odpravijo. Drugače jih pa ne zagovarjam, ne mislit. Ker tudi meni ni to všeč. Je pa res da so zadnja leta tudi vulkanizerji malo bolj podučeni in vse več vijačijo z moment ključi, verjetno zato, ker smo tudi stranke bolj podučene in pol se jih veliko jezi na njih, če vse sam s pištolami vijačijo.
A. Smith ::
gruntfürmich je izjavil:
ne vem zakaj z večjim, recimo 300Nm moment ključem ne moreš odtegniti teh, recimo 200Nm, zapečenih vijakov?
Zato, ker lahko rabiš 1000Nm (smrtno resno), da zapečen navoj odviješ. Res je, da kompresor in udarni vijačnik najbolje odvijeta tak navoj, ampak žal nimajo vsi garaž, da bi imeli še kompresor not. Moment ključ je za zategovanje. Če z njim odvijaš zapečen navoj, imaš dobre možnosti, da ga uničiš.
Videl sem človeka, ki je imel 100 kg skakati po vzvodu za odtegovanje. Ki se je skrivil. Kdor ni imel še s tem opravka, naj bo vesel. In če nočete s tem imeti opravka, občasno namažite navoje ali to naročite vulkanizerju.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Zgodovina sprememb…
- spremenil: A. Smith ()
GrimReaper ::
Polno neumnih nasvetov. Z moment ključem se ne odteguje, ker ga zjebeš. Potem nekdo je postal neke male gedore..lol.
Mast na navoj je tudi neumen nasvet. Jaz sem se to že naučil, ko sem potem komaj odvil vijake. Potem pa pucal kot nor vijake in navojne luknje v pestih. To mora biti oboje povsem suho. Tudi na novem avtu je tako. Oz. če je komaj vidno namazano, ne bo problem, ne bo pa tudi pri ničemer pomagalo.
Nisem pa imel niti enkrat problemov odtegnit s takim ključem kot je v prvem postu. Zategnjeno s 140nm z moment ključem se povsem lepo odtegne. Navoj se nič ne zapeče ali rjavi (itak ni navadno železo, v bistvu ne vem iz katerega materiala so, verjetno niso vsi inox) ker do njega ne pride voda. Če imaš vijake v pestih in vijačiš matice, imaš pa v ta namen, da ne pride zraven voda, plastične kapice.
Enako na šihtu kjer je med vijaki in navoji vmes voda, jaz to prej spiham, drugače če zateguješ skupaj z vodo, se ne da nič odtegnit. Ostali mi pa zategujejo vse mokro, potem moram pa vzemati cev nataknjeno na inbus ključ, da lahko sploh odtegnem.
Lahko da se kje v zapisanem motim, ampak to, da nastane večji moment pri zategovanju vijakov, če je vmes mast ali voda, pa drži 100%. Sem videl v praksi kako deluje, pa tudi sem potem kar nekaj bral na to temo.
Tako kot sem jaz sedaj na koncu naredil disclaimer, bi moral vsak, ne pa da vsak piše kot da je 100% siguren v kar piše. To je tukaj na ST standard že 20 let.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GrimReaper ()
GrimReaper ::
Recimo en post:
https://forum.ih8mud.com/threads/anti-s...
Meni to ni nič všeč, da bi moral zategovati z 80-100 Nm namesto 140 Nm, če bi uporabil anti seize mast, ker potem ne bi bil siguren ali je dovolj zategnjeno ali se bodo vijaki odtegnili. Raje ostajam pri suhih vijakih, ker imam to preverjeno že 7 let odkar sem imel probleme z namazanimi vijaki.
Pa 140 Nm kot piše v manualu je verjetno na 100% sigurno, da se ne bodo odtegnili, drugače bi bilo verjetno dovolj 120 Nm. To vidim tudi pri tem, ker se mi ni treba nujno voziti 10-20km, potem pa še enkrat zategniti, kot sem moral delati, ko sem zategoval na roke, ampak je že iz prve dobro. Saj tako verjetno enako delajo vulkanizerji, ker k njim tudi ne greš 2x.
https://forum.ih8mud.com/threads/anti-s...
With the anti-seize compound, I found that 31% to 44% less torque was needed to turn the bolt head to the dry position. For example, 45 ft. lbs. of torque on the anti-seize coated bolt turned the bolt head as far as 65 ft. lbs. of torque on the dry bolt.
Meni to ni nič všeč, da bi moral zategovati z 80-100 Nm namesto 140 Nm, če bi uporabil anti seize mast, ker potem ne bi bil siguren ali je dovolj zategnjeno ali se bodo vijaki odtegnili. Raje ostajam pri suhih vijakih, ker imam to preverjeno že 7 let odkar sem imel probleme z namazanimi vijaki.
Pa 140 Nm kot piše v manualu je verjetno na 100% sigurno, da se ne bodo odtegnili, drugače bi bilo verjetno dovolj 120 Nm. To vidim tudi pri tem, ker se mi ni treba nujno voziti 10-20km, potem pa še enkrat zategniti, kot sem moral delati, ko sem zategoval na roke, ampak je že iz prve dobro. Saj tako verjetno enako delajo vulkanizerji, ker k njim tudi ne greš 2x.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GrimReaper ()
gruntfürmich ::
jst tudi mislim da je mazanje navojev slab nasvet.
kvečjemu res čisto čisto malo z mastno krpo potegniti po navoju vijaka, kaj več pa se mi ne zdi primerno.
kvečjemu res čisto čisto malo z mastno krpo potegniti po navoju vijaka, kaj več pa se mi ne zdi primerno.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
gruntfürmich ::
gruntfürmich je izjavil:
to ti je to, kar ne boš zjebal: https://uniortools.com/slo/product/210-...
jst sem si takega kupil. ampak ni 21mm.
jst sem pri odtegovanju zjebal ene pocenske 1/2'' gedore. uniorjeve bi skoraj sigurno zdržale. če pa imaš cel komplet gedor, pa noter dobiš tudi nastavek s teleskopsko palico - ročico: https://uniortools.com/slo/product/190-..., katero lahko tudi uporabiš pri odvijačenju trdih vijakov. morda boš malo zvil, ampak nema veze. zato tudi je.
še vedno slo-tech linka po svoje, zato prilagam sliko:
in sploh ni drag! imajo ga v vsaki večji železnini.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
PacificBlue ::
Uporabljam navadni nasadni ključ, ki je del VW opreme.
Včeraj sem zamenjal pnevmatike s platišči na 4 avtomobilih.
Šraufov ne mažem z mastjo.
Včeraj sem zamenjal pnevmatike s platišči na 4 avtomobilih.
Šraufov ne mažem z mastjo.
I’m out.
:3
:3
A. Smith ::
GrimReaper je izjavil:
Polno neumnih nasvetov. Z moment ključem se ne odteguje, ker ga zjebeš. Potem nekdo je postal neke male gedore..lol.
Mast na navoj je tudi neumen nasvet. Jaz sem se to že naučil, ko sem potem komaj odvil vijake. Potem pa pucal kot nor vijake in navojne luknje v pestih. To mora biti oboje povsem suho. Tudi na novem avtu je tako. Oz. če je komaj vidno namazano, ne bo problem, ne bo pa tudi pri ničemer pomagalo.
Zavedaj se, da s silo privijanja ne skrbiš samo, da se vijak ne bi sam odvil, temveč hočeš, da je platišče z zadostno silo pritisnjeno ob pesto, ker je stik platišča s pesto tisto, kar nosi avto, ne pa vijaki. Pri večkrat zategnjenem navoju pa brez mazanja sila na material pri enakem navoru zategovanja pade pod 30% v primerjavi z novim navojem!
Case in point:
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Map ::
Jaz vijake očistim in rahlo namažem s keramično mastjo, zategujem z moment ključem na 120Nm. Ob menjavi gum jih z lahkoto odtegnem, sami se niso še pa nikoli. Pravzaprav se bi naj mazali zato, da res zategnemo s 120Nm, sicer lahko zaradi nečistih navojev in trenja prej dosežemo ta moment in s tem premajhno silo platišča na pesto. Navoji so sapozaporni in pravilno zategnjeni se ne bodo sami odtegnili.
Pri menjavi namažem še pesto, da se platišče ne zapeče gor in ga je posledično izredno težko dobit dol. Tu se mi zdi pomembno, da se uporabi keramična mast oz. mast, ki ne prevaja. Če se uporabi bakrena mast, le ta prevaja in zaradi električnih potencialov materialov(alu-jeklo) pride do korozije in se vse skupaj zapeče. Možno je, da vulkanizer uporabi napačno mast in zato potem pride do zapečenih vijakov, ni pa dejansko kriva mast.
Kolikor vem, se pa manj zategujejo jeklena platišča in stojni vijaki, na 90 ali 100Nm. Sem pa ravnokar preveril v navodilih novega avta z M14 vijaki, piše 140Nm.
Pametno bi bilo še omenit, da se moment ključ po uporabi vedno odvije nazaj na nulo, sicer se vzmet deformira in ni več točen. To, kar delajo vulkanizerji, ko zategujejo s pištolo, lahko pomeni tudi to, da boste enkrat sredi ovinka ostali brez kolesa, ko bo potrgalo vijake.
Pri menjavi namažem še pesto, da se platišče ne zapeče gor in ga je posledično izredno težko dobit dol. Tu se mi zdi pomembno, da se uporabi keramična mast oz. mast, ki ne prevaja. Če se uporabi bakrena mast, le ta prevaja in zaradi električnih potencialov materialov(alu-jeklo) pride do korozije in se vse skupaj zapeče. Možno je, da vulkanizer uporabi napačno mast in zato potem pride do zapečenih vijakov, ni pa dejansko kriva mast.
Kolikor vem, se pa manj zategujejo jeklena platišča in stojni vijaki, na 90 ali 100Nm. Sem pa ravnokar preveril v navodilih novega avta z M14 vijaki, piše 140Nm.
Pametno bi bilo še omenit, da se moment ključ po uporabi vedno odvije nazaj na nulo, sicer se vzmet deformira in ni več točen. To, kar delajo vulkanizerji, ko zategujejo s pištolo, lahko pomeni tudi to, da boste enkrat sredi ovinka ostali brez kolesa, ko bo potrgalo vijake.
mancini ::
blackbfm ::
Jaz vijake očistim in rahlo namažem s keramično mastjo, zategujem z moment ključem na 120Nm. Ob menjavi gum jih z lahkoto odtegnem, sami se niso še pa nikoli. Pravzaprav se bi naj mazali zato, da res zategnemo s 120Nm, sicer lahko zaradi nečistih navojev in trenja prej dosežemo ta moment in s tem premajhno silo platišča na pesto. Navoji so sapozaporni in pravilno zategnjeni se ne bodo sami odtegnili.
kakšni samozaporni nehaj bluzit.. vijakov se ne maže, sploh pa ne tam kjer specifikacije za moment
fikus_ ::
A ima kdo priporočilo za pneumatski udarni vijačnik?
Tukaj imaš dosti izbire in cene od do
https://www.lincos.si/kategorije/opravi...
1000-1200 Nm bo čez glavo dovolj, če bo to hobi za menjavo kokes na tvojem avtu, potem bo kakšen 2,2 kW in 50l kompresor ze uporaben, za kaj vec pa ne.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
mancini ::
Za menjavo doma so preko glave dovolj tudi baterijske udarne mašine, tudi hofer ali lidl.
Je pa treba pazit, ker so udarni vrtalniki precej močnejši
Je pa treba pazit, ker so udarni vrtalniki precej močnejši
IL_DIAVOLO ::
https://www.bauhaus.si/krizni-kljuc-uni...
Samo to rabis in nic drugega. Zategnes koliko gre s prosto roko, brez vzvoda.
Ko postanejo vijaki popolnoma suhi in rodi za vijacit, se vsekakor lahko zgodi da ga prevec zategnes in morda tudi zlomis, ce pride do gumi defekta sredi zime.
Samo to rabis in nic drugega. Zategnes koliko gre s prosto roko, brez vzvoda.
Jaz vijake očistim in rahlo namažem s keramično mastjo, zategujem z moment ključem na 120Nm. Ob menjavi gum jih z lahkoto odtegnem, sami se niso še pa nikoli. Pravzaprav se bi naj mazali zato, da res zategnemo s 120Nm, sicer lahko zaradi nečistih navojev in trenja prej dosežemo ta moment in s tem premajhno silo platišča na pesto. Navoji so sapozaporni in pravilno zategnjeni se ne bodo sami odtegnili.
kakšni samozaporni nehaj bluzit.. vijakov se ne maže, sploh pa ne tam kjer specifikacije za moment
Ko postanejo vijaki popolnoma suhi in rodi za vijacit, se vsekakor lahko zgodi da ga prevec zategnes in morda tudi zlomis, ce pride do gumi defekta sredi zime.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IL_DIAVOLO ()
mugen999 ::
Ja dovolj je že križni ključ, vendar je treba z njim zategovati po pameti. Ker ce si malo mocnejsi in tezji lahko hitro zategnes z njim 300, 400Nm. Sam ko sem bil se mlad in neumen sem z njim zategoval do konca z vso silo, ker sem mislil da tako pač mora biti, da se matice ne odvijejo. Potem ko se pa odsravfeval sem pa za kako matico moral na ta ključ dati podaljšano cev, da sem lahko odvil. Potem ko sem po več letih kupil moment ključ v lidlu sem sele videl kaj je to 120, 130Nm. To ni skoraj nič proti tem kar človek lahko zategne do konca. Če pa hočeš udarni vijačnik, je pa einhell impaxxo 18/400 dober za mali denar, brez baterije je 130eur.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mugen999 ()
Zvezdica27 ::
lp,
pnevmatski udarni vijačnik za človeka, k isprašuje, katerega kupiti, je reč, ki je ne potrebuje. To imajo v delavnicah.
Kar ti rabiš je navadni baterijski udarnik vijačnik, zdaj, milwaukee je ok, sam cena... imaš nešteto opcij. Tisti Nm, ki so deklarirani, vazmi z rezervo, vsekakor pa vijake zategnjene s 100 Nm odviješ skoraj z vsakim (vsak proizvajalec ima "suepr švoh", "švoh" in "močno" verzijo, sam z močno verzijo ne vijači drugega kot vijake na gumah!). Zlati standard je Makita.
Zdaj pa tako... za odviti je najbolje pol cole gedora, da spusti, potem z baterijskim udarnim. Za privitti z baterijskim, potem z moment ključem. Če nimaš mnogo denarja, bo tudi oni iz Lidla delal, ampak dobre firme so (nekako po kvaliteti): Ryobi, Makita, Hilti, Milwaukee. Ostlaih ne poznam, vulkanizerji imajo ponavadi makite, gasilci MIlwaukee. Ryobi je hobi program, sam precej OK.
b
pnevmatski udarni vijačnik za človeka, k isprašuje, katerega kupiti, je reč, ki je ne potrebuje. To imajo v delavnicah.
Kar ti rabiš je navadni baterijski udarnik vijačnik, zdaj, milwaukee je ok, sam cena... imaš nešteto opcij. Tisti Nm, ki so deklarirani, vazmi z rezervo, vsekakor pa vijake zategnjene s 100 Nm odviješ skoraj z vsakim (vsak proizvajalec ima "suepr švoh", "švoh" in "močno" verzijo, sam z močno verzijo ne vijači drugega kot vijake na gumah!). Zlati standard je Makita.
Zdaj pa tako... za odviti je najbolje pol cole gedora, da spusti, potem z baterijskim udarnim. Za privitti z baterijskim, potem z moment ključem. Če nimaš mnogo denarja, bo tudi oni iz Lidla delal, ampak dobre firme so (nekako po kvaliteti): Ryobi, Makita, Hilti, Milwaukee. Ostlaih ne poznam, vulkanizerji imajo ponavadi makite, gasilci MIlwaukee. Ryobi je hobi program, sam precej OK.
b
kixs ::
Zadnjic peljem avto od moje menjat gume na zimske - pac eno letno je pobralo, drugo je pa pred nekaj dnevi flikala, ker je pocasi spuscala in brezveze zdaj kupovat nove letne.
Proba s svojo masino, neka Lidl baterijska varianta. Dela ze vrsto let z njo in je OK. No, zdaj se je matrala in ni slo.
Vzame krizni kljuc, 2m dolgo cevno palico, zlomi kljuc. Vzame drugega, mocnejsega, zlomi kljuc. Mi kar v jezi rece, naj peljem tistemu, ki je to nazadnje sraufal... Maja je serviser menjal vse diske. Ga klicem v nedeljo popoldne, se itak ne bo oglasil, a se je. Povem kaj je na stvari in pravi, da je sigurno zategnil kot je prav in nic vec. Da lahko jutri popoldne pripeljem, da pogleda. No, tista gume je bila res boga, ne vem kako, ampak na eni strani so bile zunaj ze zice?? In ne verjamem, da bi prepeljal cca 30km do serviserja.
Tale vulkanizer je moj kolega in seveda ni obupal... Klice kolega, ki ima baterijsko Milwaukee za tovornjake. Greva iskat. Sproba, dobi en vijak ven. Druge niti pod razno. Na koncu je ostal samo "sladge-hammer". Kar sem hotel ze prej predlagat, ampak zdaj ni bilo druge variante. Vsak vijak je moral dobro nabiti, potem je sel ven. Cel postopek menjave gum je trajal namesto 45min, dobri 2 uri Je rekel, dobra telovadba, ko je bil cel v svicu
Pridem domov in mi potem moja pove, da je vulkanizer, ki ji je pred nekaj dnevi flikal eno gumo zaradi zeblja, tudi klel, ker je komaj dol spravil kolo. Tudi z baterijskim za tovornjake ni slo in sta se dva matrala. Ampak kaj so potem delali, ker tudi to kolo ni slo dol brez nabijanja vijakov!?
Proba s svojo masino, neka Lidl baterijska varianta. Dela ze vrsto let z njo in je OK. No, zdaj se je matrala in ni slo.
Vzame krizni kljuc, 2m dolgo cevno palico, zlomi kljuc. Vzame drugega, mocnejsega, zlomi kljuc. Mi kar v jezi rece, naj peljem tistemu, ki je to nazadnje sraufal... Maja je serviser menjal vse diske. Ga klicem v nedeljo popoldne, se itak ne bo oglasil, a se je. Povem kaj je na stvari in pravi, da je sigurno zategnil kot je prav in nic vec. Da lahko jutri popoldne pripeljem, da pogleda. No, tista gume je bila res boga, ne vem kako, ampak na eni strani so bile zunaj ze zice?? In ne verjamem, da bi prepeljal cca 30km do serviserja.
Tale vulkanizer je moj kolega in seveda ni obupal... Klice kolega, ki ima baterijsko Milwaukee za tovornjake. Greva iskat. Sproba, dobi en vijak ven. Druge niti pod razno. Na koncu je ostal samo "sladge-hammer". Kar sem hotel ze prej predlagat, ampak zdaj ni bilo druge variante. Vsak vijak je moral dobro nabiti, potem je sel ven. Cel postopek menjave gum je trajal namesto 45min, dobri 2 uri Je rekel, dobra telovadba, ko je bil cel v svicu
Pridem domov in mi potem moja pove, da je vulkanizer, ki ji je pred nekaj dnevi flikal eno gumo zaradi zeblja, tudi klel, ker je komaj dol spravil kolo. Tudi z baterijskim za tovornjake ni slo in sta se dva matrala. Ampak kaj so potem delali, ker tudi to kolo ni slo dol brez nabijanja vijakov!?
blackbfm ::
Zdaj pa tako... za odviti je najbolje pol cole gedora, da spusti, potem z baterijskim udarnim. Za privitti z baterijskim, potem z moment ključem.
a za to rabiš milwaki udarni.. kaj ste že res tok zmešani.. če boš na roke popuščal in zategoval 2x na leto, potem bo okej dobesedno vsak vijačnik z ustreznimi nastavki
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: blackbfm ()
fikus_ ::
Za odviti "dobesedno vsak vijačnik" ne bo dovolj, se zgodi, za je potrebna kar velika sila, za privijati pa ja, ker na koncu uporabiš še moment ključ.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
stara mama ::
Pridem domov in mi potem moja pove, da je vulkanizer, ki ji je pred nekaj dnevi flikal eno gumo zaradi zeblja, tudi klel, ker je komaj dol spravil kolo. Tudi z baterijskim za tovornjake ni slo in sta se dva matrala. Ampak kaj so potem delali, ker tudi to kolo ni slo dol brez nabijanja vijakov!?
Smo že mel podobne zgodbe. Šel h kolegu, kjer sva z dvometrsko štango odtegovala,
tazadnjega je pa nabijal, na konc pa na vse ali nič: največja Unior pnevmatska pištola, in je malo za malo popustil. Sem pa rabil polovico šravfov novih.
Prejšnji mehanik je zategoval z milwaukejem kar "do konca"
Ekologija™ in Trajnost™
WizzardOfOZ ::
Jaz za odtegovanje in zategovanje uporabljam baterijski udarni Ryobi 400Nm. Za odtegovanje 3. stopnja (400Nm), za zategovanje 1. stopnja (100Nm) in potem zaključim z moment ključem na 120Nm.
Uporabljam pa za vse te vijake bakreno mast v spreju (1000 stopinj) in vijake ter matice vedno našpricam s to mastjo.
Uporabljam pa za vse te vijake bakreno mast v spreju (1000 stopinj) in vijake ter matice vedno našpricam s to mastjo.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
mihor ::
Povem kaj je na stvari in pravi, da je sigurno zategnil kot je prav in nic vec.
Ma to se vedno lažejo, ker še sami ne vejo koliko zategnejo! :D
Meni je tudi enkrat zategnil na polno na roke, ko sem imel nek problem na enem kolesu. Sem bil zraven in sem mu rekel, da se tako pač ne dela, pa ga je bil poln gobec, kako da on tako vedno dela pa ni težav... No, pri naslednji menjavi sem se seveda namatral s tem kolesom (sam menjam kolesa, ker imam ekstra set za zimske), a sem pač zaradi sile posnel varnostni vijak (drek od dreka sicer), tako da sem kar nazaj k tipu peljal, da sanira zadevo. Mi je res 'doniral' navadni vijak potem... ampak je SPET zategnil do konca ko orangutan. Doma sem seveda vse spet odvil in nazaj pravilno zategnil. Kaj pa čmo.
fikus_ ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Uporabljam pa za vse te vijake bakreno mast v spreju (1000 stopinj) in vijake ter matice vedno našpricam s to mastjo.
Kaj takšnega?
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
WizzardOfOZ ::
Jap.
Drugače pa če imate problem odvijačit kakšen zategnjen in zapečen vijak, obstaja sprej, ki zmrzuje zadeve: https://www.ferk.si/product/sprej-za-za...
Vijak pošpricaš in ta zmrzne na -45 stopinj. Hkrati pa tudi svinjarija, ki je v navojih.
Drugače pa če imate problem odvijačit kakšen zategnjen in zapečen vijak, obstaja sprej, ki zmrzuje zadeve: https://www.ferk.si/product/sprej-za-za...
Vijak pošpricaš in ta zmrzne na -45 stopinj. Hkrati pa tudi svinjarija, ki je v navojih.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
blackbfm ::
Za odviti "dobesedno vsak vijačnik" ne bo dovolj, se zgodi, za je potrebna kar velika sila, za privijati pa ja, ker na koncu uporabiš še moment ključ.
imajo teleskopske ključe ali manjše ročice https://www.merkur.si/t-rocica-12-7mm-u...
ne rabiš udarnega.. oz če ga rabiš potem je nekaj hudo preveč zategnjeno udarni je izibra če rabiš to delat dnevno
IL_DIAVOLO ::
Vijačniki niso namenjeni za odtegovanje in zategovanje, ampak vse kar je vmes.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
blackbfm ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Vijačniki niso namenjeni za odtegovanje in zategovanje, ampak vse kar je vmes.
ja no shit, odtegneš in zategneš na roke , vmes pa lahko z vijačnikom
NiceTry ::
Jaz vsem priporočam, da nabavite udarni izvijač, pa ne rabite nekaj fensi dragega, jaz sem si kupil tistega ročnega, k ga s kladivom zadaj mahneš. Moj je bil 15 €, Nekaj takega. Če ga 1x na dve leti rabiš, je vreden.
Me je že rešil dostikrat pri navadnih šraufih. Na avtu še pa ga nisem koristil, amapk sem ziher, da bi se tudi tam obnesel
Me je že rešil dostikrat pri navadnih šraufih. Na avtu še pa ga nisem koristil, amapk sem ziher, da bi se tudi tam obnesel
WizzardOfOZ ::
Tole je dovolj
https://www.bigbang.si/ryobi-aku-udarni...
Matr so se podražile stvari. Ko sem ga jaz 10 let nazaj kupil, je stal 89, danes je 130, v avstriji pa celo 189EUR.
Ampak po 10 letih še vedno dela kot prvi dan.
So pa v avstriji baterije za ryobi še vedno poceni. Tukaj dobiš 2 za ceno 180EUR, v sloveniji je pa ena 142EUR.
https://www.bauhaus.at/maschinen-akkus-...
https://www.bigbang.si/ryobi-aku-udarni...
Matr so se podražile stvari. Ko sem ga jaz 10 let nazaj kupil, je stal 89, danes je 130, v avstriji pa celo 189EUR.
Ampak po 10 letih še vedno dela kot prvi dan.
So pa v avstriji baterije za ryobi še vedno poceni. Tukaj dobiš 2 za ceno 180EUR, v sloveniji je pa ena 142EUR.
https://www.bauhaus.at/maschinen-akkus-...
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
NiceTry ::
To je rop. Maš tud lidl program, 20 V 4 Ah baterije so po nekih 30 €, udarni vijačnik je nekih 40-60 € se mi zdi. Sploh pa večina udarnega vijačnika ne rabi, razen če ne vem kolk gume menjavaš. Ročni udarni izvijač za 15 € zadošča za občasne primere zarustanih vijakov.
WizzardOfOZ ::
Ko sem jaz to kupoval, lidl ni imel nič podobnega.
Pa lidlova mašina tudi ne zdrži resnejšega zlorabljanja take mašine. To je bolj hobi orodje. Za parkrat na leto gume prešraufat. Ko boš probal cel dan odtegovat zarustane vijake na oldtimerju, se bo samo pokadilo iz nje (videno iz prve roke, po priklopu tretje baterije, se je samo še pokadilo iz mašine, ker se je pregrela).
Ryobi to zdrži. Pa milwaukee tudi. Za obe govorim iz prve roke. Mi pa Ryobi bolj sede, ker imaš lahko 9Ah 18V baterijo in sta mašina z baterijo dovolj težka, da ti ne zvija roke in že teža dela svoje (ko dolgo časa delaš, pride kar prav)
Pa lidlova mašina tudi ne zdrži resnejšega zlorabljanja take mašine. To je bolj hobi orodje. Za parkrat na leto gume prešraufat. Ko boš probal cel dan odtegovat zarustane vijake na oldtimerju, se bo samo pokadilo iz nje (videno iz prve roke, po priklopu tretje baterije, se je samo še pokadilo iz mašine, ker se je pregrela).
Ryobi to zdrži. Pa milwaukee tudi. Za obe govorim iz prve roke. Mi pa Ryobi bolj sede, ker imaš lahko 9Ah 18V baterijo in sta mašina z baterijo dovolj težka, da ti ne zvija roke in že teža dela svoje (ko dolgo časa delaš, pride kar prav)
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Vulkanizer zajebava (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 12526 (6357) | zobnik |
» | Nova tema - katero orodje kupiti (strani: 1 2 3 )Oddelek: Kaj kupiti | 16292 (5290) | matobeli |
» | mašina za vijačenje gumOddelek: Na cesti | 2514 (1470) | Vuli |
» | Vibracijski vrtalnik ali udarni vrtalnik (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 28603 (12884) | Silici |
» | orodje za novo delavnico (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 35849 (29934) | borisk |