» »

Ključ za previjačenje gum

Ključ za previjačenje gum

nekoman ::

Zanima me s kakšnim ključem premenate gume na avtu dom.
Takega sem zvil:
https://www.bartog.si/kljuc-teleskopski...

janezvalva ::

"gidore" oz natični ključ.
https://www.interdiskont.si/izdelek/nat...
IQ test: v enem vedru imaš 2l vode, v drugem 1l vode. koliko veder imaš?

starfotr ::

Moment ključ

WizzardOfOZ ::

nekoman je izjavil:

Zanima me s kakšnim ključem premenate gume na avtu dom.
Takega sem zvil:
https://www.bartog.si/kljuc-teleskopski...

Zvil, ko si odtegoval ali ko si zategoval?

Vijaki so zategnjeni nekje na 12kg. To odviješ s takim ključem, če se samo orenk nasloniš gor, če ne gre pa stopiš gor, ampak skrivil se za to ne bo. Je premočan.

starfotr je izjavil:

Moment ključ


Odteguješ z moment ključem?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

mancini ::

janezvalva je izjavil:

"gidore" oz natični ključ.
https://www.interdiskont.si/izdelek/nat...


S tako gedorico 1/4 pa sigurno ne :))

starfotr ::

Ja, odtegnem.

A. Smith ::

https://www.amazon.de/-/en/GEDORE-cross...

če tole kdo skrivi, mu dam medaljo.

Drugače se pa matice/vijake na platiščih zategne z moment ključem tipično na 12kg, kot je povedal starfotr.

Pa vsake toliko pri menjavi platišč nanesite nekaj masti na navoj, ker če se navoj zapeče, potem odtegovanje ni z 12kg, temveč 120.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

nekoman ::

Zvil sem ga pri odtegovanju... V klečečem položaju.
Z moment ključem sem ponavadi zategnil na koncu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nekoman ()

A. Smith ::

nekoman je izjavil:

Z moment ključem sem ponavadi zategnil na koncu.
Pravilno.

nekoman je izjavil:

Zvil sem ga pri odtegovanju... V klečečem položaju.
Najbrž se je navoj zapekel. Nabaviš ključ, ki sem ga linkal in pripadajočo gedoro (najbrž 19mm). Če ne gre z rokami, natakneš še železen ror nanj. Ampak potem pa z občutkom, da ne odtrgaš vijaka!
V glavnem, ko ti bi uspelo zadevo dobiti narazen, navoje namaži z mastjo.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

mailer ::

Obstaja več načinov odtegovanja. Će ne gre z neko normalno silo je najbolje imeti pnevmatski udarni vijačnik (oz akumulatorski) in po parih sekundah bi moral navoj popustit. Če ne gre včasih pomaga, da se rahlo potolče po vijaku ali pa se ga segreje in potem lažje odpusti. Če ga poskušaš počasi odtegovati je velika možnost da boš zvil oz zlomil ključ (moj primer). Najbolje ga je odtegniti z nogo, vsaj tak je moj način. Zateguje se na 12kg oz 120Nm, kot so zgoraj omenili, mislim pa da se alu platišča zateguje z 10 oz 11 kilogrami po vijaku.

Pa še nekaj objav z avto foruma:
točno tako, vse alu za avtombile srednjega razreda 12kg, navadne jeklene 10 kg , kombije, terence, pick up,..pa največkrat 14 kg


M12 1,25 navoj jkl platišča od 7 - 8 kg , alu 8-10 kg
M12 1,50 navoj jkl platišča od 8 - 10 kg, alu 10 - 12 kg
M 14 1,50 navoj jkl platišča 9- 11 kg, alu 10- 15kg
M 16 1,50 navoj jkl - alu 16-18 kg


drgač pa se zatiska:
železne na 100
AL na 120
kombiji in večje vozila pa na 150
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

mr_chai ::

Polno neumnih nasvetov. Z moment ključem se ne odteguje, ker ga zjebeš. Potem nekdo je postal neke male gedore..lol.

Rabiš vzvod https://www.lincos.si/kategorije/rocno-...

in gedoro nastavek št.19, mislim da je 19, to prej preveri kakšne šraufe imaš.

val46 ::

Najboljše je pneumatski ali baterijski udarni vijačnik in kovan natični gedore ključ. Za odtegovanje. Za vijačenje pa obvezno na koncu zategnit z moment ključom. Ravno zato mi gre na K pri vulkanizerju, ko zategne do konca s pištolo kolkr gre...pol se pa doma ali bog ne daj nekje na cesti "jebeš", ko moraš na roke to odtegnit. Sam OP, če si tisti ključ res zvil nastavek, pol sta samo dve...ali so ti vijaki se tolk zapekli, morda celo zarjaveli na navoju, ali pa je bilo res tolk "na mrtvo" stisnjeno, ko so bila kolesa zadnjič montirana na avto. Poskusi segret vijak s kakim halogen varilnikom ali pa pejdi do kakega vulkanizerja, ki ima pneumatsko orodje za take zadeve.

gruntfürmich ::

to ti je to, kar ne boš zjebal: https://uniortools.com/slo/product/210-...

jst sem si takega kupil. ampak ni 21mm.

jst sem pri odtegovanju zjebal ene pocenske 1/2'' gedore. uniorjeve bi skoraj sigurno zdržale. če pa imaš cel komplet gedor, pa noter dobiš tudi nastavek s teleskopsko palico - ročico: https://uniortools.com/slo/product/190-..., katero lahko tudi uporabiš pri odvijačenju trdih vijakov. morda boš malo zvil, ampak nema veze. zato tudi je.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

borut_p ::

val46 je izjavil:

Najboljše je pneumatski ali baterijski udarni vijačnik in kovan natični gedore ključ. Za odtegovanje. Za vijačenje pa obvezno na koncu zategnit z moment ključom. Ravno zato mi gre na K pri vulkanizerju, ko zategne do konca s pištolo kolkr gre...pol se pa doma ali bog ne daj nekje na cesti "jebeš", ko moraš na roke to odtegnit. Sam OP, če si tisti ključ res zvil nastavek, pol sta samo dve...ali so ti vijaki se tolk zapekli, morda celo zarjaveli na navoju, ali pa je bilo res tolk "na mrtvo" stisnjeno, ko so bila kolesa zadnjič montirana na avto. Poskusi segret vijak s kakim halogen varilnikom ali pa pejdi do kakega vulkanizerja, ki ima pneumatsko orodje za take zadeve.


Kaksnega vulkanuzerja pa imas to? Pravilo je, da zategnejo do neke meje, spustjo avto in zategnejo se z moment kljucem vse vijake. Jaz bi ga po zdravju vprasal

toro69 ::

mailer je izjavil:

Obstaja več načinov odtegovanja. Će ne gre z neko normalno silo je najbolje imeti pnevmatski udarni vijačnik (oz akumulatorski) in po parih sekundah bi moral navoj popustit. Če ne gre včasih pomaga, da se rahlo potolče po vijaku ali pa se ga segreje in potem lažje odpusti. Če ga poskušaš počasi odtegovati je velika možnost da boš zvil oz zlomil ključ (moj primer). Najbolje ga je odtegniti z nogo, vsaj tak je moj način. Zateguje se na 12kg oz 120Nm, kot so zgoraj omenili, mislim pa da se alu platišča zateguje z 10 oz 11 kilogrami po vijaku.

Pa še nekaj objav z avto foruma:
točno tako, vse alu za avtombile srednjega razreda 12kg, navadne jeklene 10 kg , kombije, terence, pick up,..pa največkrat 14 kg


M12 1,25 navoj jkl platišča od 7 - 8 kg , alu 8-10 kg
M12 1,50 navoj jkl platišča od 8 - 10 kg, alu 10 - 12 kg
M 14 1,50 navoj jkl platišča 9- 11 kg, alu 10- 15kg
M 16 1,50 navoj jkl - alu 16-18 kg


drgač pa se zatiska:
železne na 100
AL na 120
kombiji in večje vozila pa na 150


Forumi so itak polni pametnih nasvetov.
Poglej raje v navodila proizvajalca ali tabele za vulkanizerje.

https://blobs.continental-tires.com/www...

gruntfürmich ::

mr_chai je izjavil:

Polno neumnih nasvetov. Z moment ključem se ne odteguje, ker ga zjebeš. Potem nekdo je postal neke male gedore..lol.

Rabiš vzvod https://www.lincos.si/kategorije/rocno-...

in gedoro nastavek št.19, mislim da je 19, to prej preveri kakšne šraufe imaš.


tale tvoj vzvod se bo takoj zjebal. samo poglej kakšen nastavek na koncu uporablja.

ne vem zakaj z večjim, recimo 300Nm moment ključem ne moreš odtegniti teh, recimo 200Nm, zapečenih vijakov?

gruntfürmich je izjavil:

to ti je to, kar ne boš zjebal: https://uniortools.com/slo/product/210-...

jst sem si takega kupil. ampak ni 21mm.

jst sem pri odtegovanju zjebal ene pocenske 1/2'' gedore. uniorjeve bi skoraj sigurno zdržale. če pa imaš cel komplet gedor, pa noter dobiš tudi nastavek s teleskopsko palico - ročico: https://uniortools.com/slo/product/190-..., katero lahko tudi uporabiš pri odvijačenju trdih vijakov. morda boš malo zvil, ampak nema veze. zato tudi je.

hehe, slotech pa sam sebe linka, čeprav tega ni :D
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

janezvalva ::

nekoman je izjavil:

Zvil sem ga pri odtegovanju... V klečečem položaju.
Z moment ključem sem ponavadi zategnil na koncu.

same laži in sprenevedanja.
raje priznaj, na letališču si avionom kradel kolesa.
IQ test: v enem vedru imaš 2l vode, v drugem 1l vode. koliko veder imaš?

val46 ::

borut_p je izjavil:

val46 je izjavil:

Najboljše je pneumatski ali baterijski udarni vijačnik in kovan natični gedore ključ. Za odtegovanje. Za vijačenje pa obvezno na koncu zategnit z moment ključom. Ravno zato mi gre na K pri vulkanizerju, ko zategne do konca s pištolo kolkr gre...pol se pa doma ali bog ne daj nekje na cesti "jebeš", ko moraš na roke to odtegnit. Sam OP, če si tisti ključ res zvil nastavek, pol sta samo dve...ali so ti vijaki se tolk zapekli, morda celo zarjaveli na navoju, ali pa je bilo res tolk "na mrtvo" stisnjeno, ko so bila kolesa zadnjič montirana na avto. Poskusi segret vijak s kakim halogen varilnikom ali pa pejdi do kakega vulkanizerja, ki ima pneumatsko orodje za take zadeve.


Kaksnega vulkanuzerja pa imas to? Pravilo je, da zategnejo do neke meje, spustjo avto in zategnejo se z moment kljucem vse vijake. Jaz bi ga po zdravju vprasal


Pol najbrž še nikdar nisi bil pri vulkanizerju v tem času kot je zdej(pred 15.11.) in so zunaj več sto metrske kolone avtomobilov. Ko je gužva je pač gužva in hitijo, da čimveč folka čimprej odpravijo. Drugače jih pa ne zagovarjam, ne mislit. Ker tudi meni ni to všeč. Je pa res da so zadnja leta tudi vulkanizerji malo bolj podučeni in vse več vijačijo z moment ključi, verjetno zato, ker smo tudi stranke bolj podučene in pol se jih veliko jezi na njih, če vse sam s pištolami vijačijo.

A. Smith ::

gruntfürmich je izjavil:

ne vem zakaj z večjim, recimo 300Nm moment ključem ne moreš odtegniti teh, recimo 200Nm, zapečenih vijakov?

Zato, ker lahko rabiš 1000Nm (smrtno resno), da zapečen navoj odviješ. Res je, da kompresor in udarni vijačnik najbolje odvijeta tak navoj, ampak žal nimajo vsi garaž, da bi imeli še kompresor not. Moment ključ je za zategovanje. Če z njim odvijaš zapečen navoj, imaš dobre možnosti, da ga uničiš.
Videl sem človeka, ki je imel 100 kg skakati po vzvodu za odtegovanje. Ki se je skrivil. Kdor ni imel še s tem opravka, naj bo vesel. In če nočete s tem imeti opravka, občasno namažite navoje ali to naročite vulkanizerju.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: A. Smith ()

GrimReaper ::

mr_chai je izjavil:

Polno neumnih nasvetov. Z moment ključem se ne odteguje, ker ga zjebeš. Potem nekdo je postal neke male gedore..lol.

Mast na navoj je tudi neumen nasvet. Jaz sem se to že naučil, ko sem potem komaj odvil vijake. Potem pa pucal kot nor vijake in navojne luknje v pestih. To mora biti oboje povsem suho. Tudi na novem avtu je tako. Oz. če je komaj vidno namazano, ne bo problem, ne bo pa tudi pri ničemer pomagalo.
Nisem pa imel niti enkrat problemov odtegnit s takim ključem kot je v prvem postu. Zategnjeno s 140nm z moment ključem se povsem lepo odtegne. Navoj se nič ne zapeče ali rjavi (itak ni navadno železo, v bistvu ne vem iz katerega materiala so, verjetno niso vsi inox) ker do njega ne pride voda. Če imaš vijake v pestih in vijačiš matice, imaš pa v ta namen, da ne pride zraven voda, plastične kapice.

Enako na šihtu kjer je med vijaki in navoji vmes voda, jaz to prej spiham, drugače če zateguješ skupaj z vodo, se ne da nič odtegnit. Ostali mi pa zategujejo vse mokro, potem moram pa vzemati cev nataknjeno na inbus ključ, da lahko sploh odtegnem.

Lahko da se kje v zapisanem motim, ampak to, da nastane večji moment pri zategovanju vijakov, če je vmes mast ali voda, pa drži 100%. Sem videl v praksi kako deluje, pa tudi sem potem kar nekaj bral na to temo.
Tako kot sem jaz sedaj na koncu naredil disclaimer, bi moral vsak, ne pa da vsak piše kot da je 100% siguren v kar piše. To je tukaj na ST standard že 20 let.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Zgodovina sprememb…

GrimReaper ::

Recimo en post:
https://forum.ih8mud.com/threads/anti-s...
With the anti-seize compound, I found that 31% to 44% less torque was needed to turn the bolt head to the dry position. For example, 45 ft. lbs. of torque on the anti-seize coated bolt turned the bolt head as far as 65 ft. lbs. of torque on the dry bolt.


Meni to ni nič všeč, da bi moral zategovati z 80-100 Nm namesto 140 Nm, če bi uporabil anti seize mast, ker potem ne bi bil siguren ali je dovolj zategnjeno ali se bodo vijaki odtegnili. Raje ostajam pri suhih vijakih, ker imam to preverjeno že 7 let odkar sem imel probleme z namazanimi vijaki.

Pa 140 Nm kot piše v manualu je verjetno na 100% sigurno, da se ne bodo odtegnili, drugače bi bilo verjetno dovolj 120 Nm. To vidim tudi pri tem, ker se mi ni treba nujno voziti 10-20km, potem pa še enkrat zategniti, kot sem moral delati, ko sem zategoval na roke, ampak je že iz prve dobro. Saj tako verjetno enako delajo vulkanizerji, ker k njim tudi ne greš 2x.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Zgodovina sprememb…

gruntfürmich ::

jst tudi mislim da je mazanje navojev slab nasvet.

kvečjemu res čisto čisto malo z mastno krpo potegniti po navoju vijaka, kaj več pa se mi ne zdi primerno.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

gruntfürmich ::

gruntfürmich je izjavil:

to ti je to, kar ne boš zjebal: https://uniortools.com/slo/product/210-...

jst sem si takega kupil. ampak ni 21mm.

jst sem pri odtegovanju zjebal ene pocenske 1/2'' gedore. uniorjeve bi skoraj sigurno zdržale. če pa imaš cel komplet gedor, pa noter dobiš tudi nastavek s teleskopsko palico - ročico: https://uniortools.com/slo/product/190-..., katero lahko tudi uporabiš pri odvijačenju trdih vijakov. morda boš malo zvil, ampak nema veze. zato tudi je.

še vedno slo-tech linka po svoje, zato prilagam sliko:

 ključ nasadni za kolo upognjen 17 in 19mm uniortools.com

ključ nasadni za kolo upognjen 17 in 19mm uniortools.com



in sploh ni drag! imajo ga v vsaki večji železnini.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

PacificBlue ::

Uporabljam navadni nasadni ključ, ki je del VW opreme.
Včeraj sem zamenjal pnevmatike s platišči na 4 avtomobilih.
Šraufov ne mažem z mastjo.
I’m out.
:3

A. Smith ::

GrimReaper je izjavil:

mr_chai je izjavil:

Polno neumnih nasvetov. Z moment ključem se ne odteguje, ker ga zjebeš. Potem nekdo je postal neke male gedore..lol.

Mast na navoj je tudi neumen nasvet. Jaz sem se to že naučil, ko sem potem komaj odvil vijake. Potem pa pucal kot nor vijake in navojne luknje v pestih. To mora biti oboje povsem suho. Tudi na novem avtu je tako. Oz. če je komaj vidno namazano, ne bo problem, ne bo pa tudi pri ničemer pomagalo.

Zavedaj se, da s silo privijanja ne skrbiš samo, da se vijak ne bi sam odvil, temveč hočeš, da je platišče z zadostno silo pritisnjeno ob pesto, ker je stik platišča s pesto tisto, kar nosi avto, ne pa vijaki. Pri večkrat zategnjenem navoju pa brez mazanja sila na material pri enakem navoru zategovanja pade pod 30% v primerjavi z novim navojem!

Case in point:
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Map ::

Jaz vijake očistim in rahlo namažem s keramično mastjo, zategujem z moment ključem na 120Nm. Ob menjavi gum jih z lahkoto odtegnem, sami se niso še pa nikoli. Pravzaprav se bi naj mazali zato, da res zategnemo s 120Nm, sicer lahko zaradi nečistih navojev in trenja prej dosežemo ta moment in s tem premajhno silo platišča na pesto. Navoji so sapozaporni in pravilno zategnjeni se ne bodo sami odtegnili.

Pri menjavi namažem še pesto, da se platišče ne zapeče gor in ga je posledično izredno težko dobit dol. Tu se mi zdi pomembno, da se uporabi keramična mast oz. mast, ki ne prevaja. Če se uporabi bakrena mast, le ta prevaja in zaradi električnih potencialov materialov(alu-jeklo) pride do korozije in se vse skupaj zapeče. Možno je, da vulkanizer uporabi napačno mast in zato potem pride do zapečenih vijakov, ni pa dejansko kriva mast.

Kolikor vem, se pa manj zategujejo jeklena platišča in stojni vijaki, na 90 ali 100Nm. Sem pa ravnokar preveril v navodilih novega avta z M14 vijaki, piše 140Nm.

Pametno bi bilo še omenit, da se moment ključ po uporabi vedno odvije nazaj na nulo, sicer se vzmet deformira in ni več točen. To, kar delajo vulkanizerji, ko zategujejo s pištolo, lahko pomeni tudi to, da boste enkrat sredi ovinka ostali brez kolesa, ko bo potrgalo vijake.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

mašina za vijačenje gum

Oddelek: Na cesti
172382 (1338) Vuli
»

Nove gume: kaj izbrati, oziroma je še kje ceneje? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13543038 (28373) beta1
»

menjava dveh gum

Oddelek: Na cesti
296606 (5548) ;-)
»

orodje za novo delavnico (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
11035058 (29143) borisk
»

menjava alu platišč

Oddelek: Na cesti
81391 (1188) alexmarsic

Več podobnih tem