» »

Kako naj Tomos automatika A3 ML spravim do 45 kmh?

Kako naj Tomos automatika A3 ML spravim do 45 kmh?

marinmarin ::

Mam a3 letnik 1985 in mi gre samo 35 (preverjeno na valčkih) in nevem kako naj to popravim, registrian je do 45kmh, vse orginal. Če kdo slučajno ve kaj naj naredim, popravim ali zamenjam ali pa če ve kje naj to objavim, kjer bo kdo odgovoril prej kot v 1 mesecu, bi bil zelo hvaležen za pomoč.

m0LN4r ::

Pelji se po bregu navzdol in ful napumpaj gume, da bo cim manj trenja.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

bbbbbb2015 ::

marinmarin je izjavil:

Mam a3 letnik 1985 in mi gre samo 35 (preverjeno na valčkih) in nevem kako naj to popravim, registrian je do 45kmh, vse orginal. Če kdo slučajno ve kaj naj naredim, popravim ali zamenjam ali pa če ve kje naj to objavim, kjer bo kdo odgovoril prej kot v 1 mesecu, bi bil zelo hvaležen za pomoč.


To je moped moje mladosti. Mi smo to frizirali do nespoznavnosti (=70 km/h).
Težava, ki jo imaš je, da je to sedaj moped, za katerega boš težko našel dele. Jaz mislim, da se še to da, samo res ne vem, kje sedaj dobiti dele.

Tako po vrsti za iti je pa naslednje:
1. Preveriš najprej svečko, ter jo zamenjaš za novo, ter nastaviš razmik na predpisan. Mi smo svojčas imeli merilne lističe. Kako sedaj nastaviti razmik, ne vem. Če je svečka temna je nepravilen vžig, nepravilna razdalja elektrod, strošena svečka. Če je svečka siva, z obloženim materialom, je toplotna vrednost svečke napačna. Ne spomnim se, če previsoka ali prenizka. Preveri kapo od svečke (plastiko), če je kontakt kot je treba, da ni kaj oksidirano.

Odvij kapo od svečke in približaj žico glavi od svečke. Iskra mora biti močna. Če ni, je lahko slaba tuljava. Tu ni druge, tuljavo je treba zamenjati.

2. Mešanica mora biti 2%, ne več ne manj. Redkejša mešanica stroši motor, močnejša duši motor iz izpušne cevi se grdo kadi. Če je motor ogret, ter pri polnem plinu se ne bi smelo kaditi belo.

3. Uplinjač ni dobro nastavljen, daje pregosto mešanico. Tam je en vijak. To je treba paziti, da ne bi slučajno pokvaril nastavitev. Da ima motor pregosto mešanico, opaziš tako, da ko je motor zelo ogret, če ga ugasneš, pa ponovno zaženeš, pogosto okleva v nizkih obratih.

4. Odviješ dušilec izpušne cevi. Tu se ponavadi nabira garež, to je treba čistiti z čistilom za zavore. Lahko se probaš zapeljati brez dušilca, če bo moped občutno hitrejši. Mi smo sicer dušilce rezali, tako da je bil zvok nekoliko rezkejši, hkrati pa je moped dobil +7-10km/h.

5. Lahko da bat nima kompresije. To se sicer opazi, če ga zaženeš. Kar rabiš težo, da motor zaženeš. Z roko lahko sicer premakneš zaganjač, samo ne moreš zagnati motorja. Če lahko z roko zaganjaš zaganjač, motor nima kompresije. To je poseg - treba je zamenjati bate obročke, eventuelno zbrusiti cilinder.

6. Druga prestava zdrsava. To je zelo zelo pogosto. To se sliši po zvoku, kako menjalnik menjava. Iz prve v drugo ponavadi mopedu pomagaš, da priviješ plin, popustiš, nato moped zamenja v drugo, nato priviješ plin. Če mopedu ne pomagaš, menjalnik grobo zamenja iz prve v drugo, da moped trzne. Če ne trzne, imaš verjetno iztrošeno centrifugalno sklopko. V bistvu sta dve polsklopki. Če prva zdrsava, se sliši po tuljenju pri speljevanju, če pa druga zdrsava, pa moped ne dosega prave hitrosti. Če daš moped na stojalo, pa pustiš prosti tek, se mora zadnje kolo malo vrteti. Če se ne vrti, je sklopka za prvo prestavo strošena. Morda ne zelo, samo pač je strošena.

7. Mi smo zadnje verižnice dajali manjše gor, ter jemali člene od verige ven. Potem moped sicer izgubi na pospešku, dobi pa na končni hitrosti. Mopedi, kot sem ga imel jaz, je tovarniško šel 50 km/h. Kasneje je Tomos dajal zadaj malo večje verižnice gor, da je moped potem dosegal 45 km/h.

8. Kako je s fitrom za gorivo, se ne spomnim. Mislim, da ga moped nima. Vem da če se je kaj zabasalo, je bilo potrebno odviti uplinjač in vse ščistiti. Samo mislim, da ti to ne rabiš. APN je imel zunanji filter, tam se je filter pogosto zabasal.

9. Tudi za zračni filter se ne spomnim, mislim, da ga moped ima. Mi smo filter čistili v bencinu.

10. Zajla za plin se pogosto raztegne, ter uplinjač ne odpira do konca. To je tudi pogost problem. Mislim, da se nastavi spdaj pri uplinjaču, ne zgoraj pri ročici.

11. Včasih se je zgodilo, da je bila bobnasta zavora strošena. Praviloma se zavira s prednjo zavoro. Če je zavora zelo strošena, pogosto ne vrača v izhodiščno pozicijo, pa pač malo drsa. To se sicer da preizkusiti, z roko potegneš ročico pri bobnu, če se je vrnila malo bolj nazaj, ti zavora drsa. Zadnja zavora se ne spomnim, da bi imela isti problem, povratna vzmet je precej močnejša.

12. Pokrov za gorivo - bila sta dva pokrova. En aluminjast, en plastičen, ki se je vrtel (in imel ključavnico). Pri plastičnem se je pogosto zgodilo, da ni spuščal zraka noter v rezervoar. To smo pač takrat menjavali z novimi pokrovi. Poskusi se zapeljati brez pokrova. Če je moped občutno odzivnejši, je problem v pokrovu. Pač ne vem, zamenjati bi ga bilo treba.

13. Star bencin. Če je moped stal 4+ leta, je pogosto mešanico pač ne vem, ni delal v redu. Iztočiš rezervoar in natočiš svežo mešanico.

To je to.

Zgodovina sprememb…

Likalnik ::

Kot receno, ce imas plasticno "fajfco" za svecko, jo zamenjaj za gumijasto...ker plasticne velikokrat prebijajo.

Glede hitrost, das lahko dusilec iz auspuha ven...oziroma zamenjas auspuh za Lipnik oziroma MF power

Lahko zamenjas zadnji zobnik...ali pa bat (ga malo zbrusis ali pa na lunco porezes)

Dodas peto prestavo itd

No vse to sem pocel na apn 6.

avtomatik ni dost drugace

dunda ::

bbbbbb2015 je izjavil:



To je moped moje mladosti. Mi smo to frizirali do nespoznavnosti (=70 km/h).
Težava, ki jo imaš je, da je to sedaj moped, za katerega boš težko našel dele. Jaz mislim, da se še to da, samo res ne vem, kje sedaj dobiti dele.

Tako po vrsti za iti je pa naslednje:
.....
...

To je to.


Vse pohvale za napisano. Redko kdo se danes loti tako pregledno pisati zadeve.
https://www.kacnje.eu

hojnikb ::

avtomatik ni dost drugace

no, za začetek bos v A3 avtomatika _zelo_ tezko dal 5 brzino :)
#brezpodpisa

Likalnik ::

hojnikb je izjavil:

avtomatik ni dost drugace

no, za začetek bos v A3 avtomatika _zelo_ tezko dal 5 brzino :)


To bo pac slo bolj tezko ja:)


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Tomos ne vžge (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13522035 (2578) hojnikb
»

Tomos Flexer ? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10613094 (3753) markasaso12
»

Navodila Tomos 15 slc

Oddelek: Na cesti
156471 (5488) Deyannn
»

Tomos m14 ne dela... prosim za pomoč

Oddelek: Na cesti
233875 (3599) Hayabusa
»

Friziranje avtomatika

Oddelek: Loža
3816699 (12573) Frane75

Več podobnih tem