» »

Prihajajo 500-herčni monitorji

Prihajajo 500-herčni monitorji

vir: ASUS
Slo-Tech - Asus in Nvidia sta med Computexom najavila prvi monitor s hitrostjo osveževanja 500 Hz. Acer pa je naposled pričel predstavljati izdelke na podlagi sodelovanja s firmo SpatialLabs, ki prinašajo 3D sliko brez očal.

Trenutno so igričarski monitorji z osveževanjem hitrosti 360 hercev zadnji krik mode za tiste, ki v tekmovalnih streljankah počnejo noscope headshote iz obrata. Tehnologijo sta pred dvema letoma predstavila Asus in Nvidia - in štorijo želita letos ponoviti, tokrat s 500-herčnim zaslonom. Ta ima trenutno še delovni naziv ROG Swift 500 Hz, saj končni datum prihoda in cena še nista znana, bi pa naj ga v trgovinah videli še pred božičem. Prav tako ne vemo natančno, kdo proizvaja panel, toda znaki kažejo na AU Optronics, ki je v začetku maja že pokazal podoben 480-herčni panel, o katerega razvoju so sicer spregovorili lani. To pomeni, da bo Asusova rešitev bržkone samo malo navita izvedba in gre pri vsem skupaj predvsem za tržno potezo, s katero želi podjetje prehiteti tekmece na področju 480 Hz zaslonov, še preden se je to zares oblikovalo. Prvi prototip 500-herčne naprave smo sicer za hip videli januarja, s strani kitajskega proizvajalca BOE.



Govorimo o matriki tipa TN in ločljivosti 1920×1080, se pravi klasiki pri igričarskih monitorjih, kjer je hitrost med poglavitnimi lastnostmi ekrana močno pred drugimi. Pred leti, med vladavino 144-herčnih in 240-herčnih igričarskih monitorjev, je bila matrika TN edina izbira za zagrizene igralce nalinijskih streljank, danes pa se umika matrikam tipov VA in IPS, ki dosegajo hitrosti nad 200 herci, obenem pa ponujajo bolj žive barve, širše zorne kote in višje kontraste. Asus izboljšano matriko imenuje E-TN, za "esports-TN", kar je zopet tržna krilatica; niso pa povedali, za kakšne izboljšave gre v tehničnem smislu. Nvidia je primaknila podporo svojemu standardu za dinamično osveževanje G-Sync, ob robu pa so poudarili, da bo monitor zmogel tudi doslej "nevideno kratke odzivne čase in zamike", kar je v bistvu nuja, če naj tako hitro osveževanje pride do izraza.

Drugi veliki proizvajalec računalniške opreme, Acer, pa je na sejmu poziral z drugačne sorte tehnologijo: zasloni z zmogljivostjo stereoskopskega 3D prikaza brez nadležnih naočnikov. Gre za sad sodelovanja s podjetjem SpatialLabs, ki izdeluje takšne panele. Pristop se naslanja na sprego kameric, ki zaznavajo položaj uporabnikovih oči, in optične rešetke. Podjetji sta za začetek zamisel usmerili ne v medijsko področje, kjer smo pred leti videli klavrno propadli poskus s 3D televizorji, temveč v profesionalno, za uporabnike 3D oblikovalskih in načrtovalskih orodij, ki naj bi tako dobili boljšo podobo zasnovanih objektov.

Prvi izdelek na tej osnovi je sicer prenosnik ConceptD SpatialLabs edition, ki stane zasoljenih 4000 evrov in je namenjen profesionalcem. Na Computexu smo prvič lahko videli tudi tovrstne igričarske prenosnike, kot je Helios 300 SpatialLabs edition, ki ne stane dosti manj - 3500 evrov. Poudariti je treba, da morajo biti igre za 3D prilagojene in trenutno je takšnih naslovov približno 50. Obenem za opisano funkcionalnost mnogo žrtvujemo, saj je hitrost osveževanja zgolj 60-herčna. Nekaj dostopnejša bosta prenosna zaslona SpatialLabs View in View Pro, ki poleti prispeta za ceno dobrih 1200 evrov. 15,6-palčni napravi imata ločljivost 4K in matriko IPS ter bosta potemtakem spodobna zalona tudi v režimu 2D delovanja. Podjetji upata, da bosta z njima pristop 3D slike brez očal uspeli razširiti tudi izven računalništva, na primer med prikazovalnike v trgovinah in muzejih.

18 komentarjev

dexterboy ::

Ali je to uporabno še kje drugje ali pa samo pri špilih?
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

toro69 ::

Glede na demostracijske videje, je tehnologija edino uporabna za prikazovanje počasnih posnetkov. ;)
9x slo-mo, here we go...

chucki ::

nimam keša za 2x rtx3090, da imas 500fps
AMD Ryzen 1700/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 16gb/SSD M.2
EVGA GTX 1080 Superclocked/SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + PS4 PRO + VR <3 + Nintendo Switch

Glugy ::

tole je direkt za bogataše narejen...ker kdo bo imel tok zmogljivo grafično pa procesor da bo imel 500 fps na 1440 ali 4k ..mislim vsaj ne predstavljam si da bi kdo kupoval 1080p v 2022 kot igralec iger.

gus5 ::

Glugy je izjavil:

tole je direkt za bogataše narejen...ker kdo bo imel tok zmogljivo grafično pa procesor da bo imel 500 fps na 1440 ali 4k ..mislim vsaj ne predstavljam si da bi kdo kupoval 1080p v 2022 kot igralec iger.
Izrecno omenjeno 500 fps na 1080p monitorju s TN panelom. ;)

Furbo ::

Glugy je izjavil:

tole je direkt za bogataše narejen...ker kdo bo imel tok zmogljivo grafično pa procesor da bo imel 500 fps na 1440 ali 4k ..mislim vsaj ne predstavljam si da bi kdo kupoval 1080p v 2022 kot igralec iger.

Na začetku je vedno tako, nič narobe s tem. Tudi 1080 je bil nekoč za bogataše only.
i5-13600K, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO, Toughpower GF3 1000W
RTX3070, ALIENWARE AW3821DW, DELL U3014

DamijanD ::

eSport igre (kjer to dejansko pride v upoštev) so načeloma grafično nezahtevne in tam ni problem priti do 400+ FPSov -

LightBit ::

dexterboy je izjavil:

Ali je to uporabno še kje drugje ali pa samo pri špilih?

Po moje nikjer ni uporabno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LightBit ()

gus5 ::

gus5 je izjavil:

Glugy je izjavil:

tole je direkt za bogataše narejen...ker kdo bo imel tok zmogljivo grafično pa procesor da bo imel 500 fps na 1440 ali 4k ..mislim vsaj ne predstavljam si da bi kdo kupoval 1080p v 2022 kot igralec iger.
Izrecno omenjeno 500 fps na 1080p monitorju s TN panelom. ;)
Popravek. Ne omenja 500 fps, ampak 500 Hz. Dve različni zadevi. Frekvenca se nanaša na zmogljivost osveževanja monitorja, ne na zmogljivost izrisovanja GPU.

DamijanD ::

Ampak 500Hz ti pri 100FPSih (skoraj) nič ne pomaga :-) Tako, da če hočeš teh 500Hz izkoristit, jih rabiš tudi poganjat s 500FPSi - ampak pri teh igrah to niti ni tak problem (npr CS:GO je že na 1070 dosegal okrog 400FPS)

Poldy ::

Ali je to uporabno še kje drugje ali pa samo pri špilih?


Ko premikam okna po namizju ali scrollam je mene občasno motilo zameglejevanje pri 60 Hz, tako da sem zaradi tega kupil 144 Hz monitor. Vse se sedaj lepše premika. Kar je pa več, se pa po mojem drugje kot pri igrah ne opazi.

Tudi na TV uporabljam interpolacijo, ker mi je tako lepše. Čeprav je baje to smrtni greh.

Horas ::

gus5 je izjavil:

gus5 je izjavil:

Glugy je izjavil:

tole je direkt za bogataše narejen...ker kdo bo imel tok zmogljivo grafično pa procesor da bo imel 500 fps na 1440 ali 4k ..mislim vsaj ne predstavljam si da bi kdo kupoval 1080p v 2022 kot igralec iger.
Izrecno omenjeno 500 fps na 1080p monitorju s TN panelom. ;)
Popravek. Ne omenja 500 fps, ampak 500 Hz. Dve različni zadevi. Frekvenca se nanaša na zmogljivost osveževanja monitorja, ne na zmogljivost izrisovanja GPU.


500hz je lahko enako 500fps.
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd

8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd

mAXTER ::

Naj ze eden ko se malo spozna razlozi hz pa fps in korelacijo tega pri igrah... ce je zgoraj nekdo omenil da bi potreboval 2 3090tki za 500 fps na 500hz monitorju...a potemtakem na 60hz monitorju prikazuje lahko grafa max 60fps? Nasel sem tole:

"For example, your system should be outputting 144 FPS to get the full benefit of a 144Hz monitor. That said, you can still enjoy a higher refresh rate, even if it doesn't reach the limits of what your display is capable of."

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mAXTER ()

Aggressor ::

Idealno je, če je osveževanje večkratnik števila sličic na sekundo - potem ni trganja ali preskakovanja slike. Ker je FPSje težko ali neoptimalno držati na eni ravni, imamo potem še G-Sync in FreeSync.
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

DamijanD ::

Ampak Hz monitorja pomeni kolikokrat na sekundo lahko monitor izriše sliko
FPS pa pomeni koliko novih slik uspe grafika zgenerirat na sekundo

FPS ne rabi bit višji od Hzja

mtosev ::

Tole verjetno ne bo mainstream najmanj 3 leta, če ne več.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro
moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

gus5 ::

Aggressor je izjavil:

Idealno je, če je osveževanje večkratnik števila sličic na sekundo - potem ni trganja ali preskakovanja slike. Ker je FPSje težko ali neoptimalno držati na eni ravni, imamo potem še G-Sync in FreeSync.
Prednost monitorjev z visoko frekvenco osveževanja je tudi v tem, da sinhronizacija med frekvenco osveževanja monitorja in frekvenco izrisovanja GPU ni potrebna. Slika se sicer trga, a pri zelo visokih frekvencah osveževanja postane trganje praktično nevidno in s tem nemoteče. In kaj je narobe s sinhronizacijo? Sinhronizacija povečuje časovni zamik med ukazom in efektom, tj. med klikom na tipko tipkovnice/miške in efektom na monitorju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gus5 ()

Raptor F16 ::

Od viška ne bo bolela glava :)

DamijanD je izjavil:

Ampak Hz monitorja pomeni kolikokrat na sekundo lahko monitor izriše sliko
FPS pa pomeni koliko novih slik uspe grafika zgenerirat na sekundo

FPS ne rabi bit višji od Hzja


Če je FPS višji od Hz,imaš neizkoriščen sistem ;)

toro69 je izjavil:

Glede na demostracijske videje, je tehnologija edino uporabna za prikazovanje počasnih posnetkov. ;)
9x slo-mo, here we go...


Predvsem se bo udobje za oči poznalo. Tako kot so se enim zdeli 4k zasloni bedni so bili meni zakon, ker nisem rabil vsak pasji kurac zoomirat. No seveda če nimate težav z vidom detajlov.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Zgodovina sprememb…



Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Apple predstavil nov iPhone SE in procesor M1 Ultra

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
3210016 (6083) sophiaab98
»

Televizorji na CESu: mini-LED in svetlejši OLED

Oddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ...
115838 (3630) Nikonja
»

Utrinki s CESa

Oddelek: Novice / Ostale najave
84114 (2448) BestAnti7
»

Utrinek z Ife: prenosniki s frekvenco osveževanja 300 hercev

Oddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ...
124622 (3295) MrStein
»

Kmalu na voljo prvi zaslon ločljivosti 5120×1440

Oddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ...
327339 (5331) Qushaak

Več podobnih tem