» »

Elektricni skiro

Elektricni skiro

«
1
2

Cupakabra123 ::

Kaksen elektricni skiro se trenutno priporoca z budgetom okoli 450 eur?

Rabim ga za obcasen prevoz do sluzbe in nazaj. Moje zelje so le, da je primeren za nekoga, ki je visok 193cm (83kg), ima dober range (cca 25km ali vec) in hitrost 25km/h in nekaj kar ne omaga ob najmanjsem klancu. Gledal sem Mi scooter 3. Vase mnenje?

kow ::

Taksen range ne bos dobil. Bolj 10km.

hojnikb ::

xiaomi pro2 v kakšni akciji. Mi3 nebo šel 25km, prej 15km pri teh kilah.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Likalnik ::

Xiaomi Pro 2...je trenutno cca 500€ in je zaenkrat za ta denar best p/p

kow ::

hojnikb je izjavil:

xiaomi pro2 v kakšni akciji. Mi3 nebo šel 25km, prej 15km pri teh kilah.


Ce bo imel se nahrbtnik, pa recimo pozimi.. bo manj. Moc pa itak pojenja se preden se izprazni.

Likalnik ::

jaz imam 100kg in tudi 191cm...pa me skiro sicer Xiaomi pro 1 ne potegne v klanec za na Bled (Betinov klanec)....morem poganjati z nogo.
kolega ima 70kg...pa zadeva leti tudi v hrib

Cupakabra123 ::

Kaj pa morda Segway Ninebot MAX G30LE ? Cena je ista kot Pro 2.

bobiii16 ::

pa daj pomisli na električno kolo, ker zadeva je veliko bolj kompleksna

Magic1 ::

Jaz sem presenečen nad razliko dometa glede na temperaturo. Pro2 nese nekje 33km pri OP merah pri 25°C. Pri 5°C gre le malo čez 22km. Drugače pa ima moč omejeno na 750W, če klanc + teža zahteva več, boš šel temu primerno počasneje. Pa teh 750W dobiš le pri bateriji 60%+. 750W je zelo veliko.

Se pa strinjam, da je za dalše in vsakodnevne fure, električni kolo mnogo bolj primeren. Seveda tudi mnogo dražji...
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

hojnikb ::

Cupakabra123 je izjavil:

Kaj pa morda Segway Ninebot MAX G30LE ? Cena je ista kot Pro 2.

vzami pro2 ker ma večjo baterijo.
#brezpodpisa

Magic1 ::

hojnikb je izjavil:

Cupakabra123 je izjavil:

Kaj pa morda Segway Ninebot MAX G30LE ? Cena je ista kot Pro 2.

vzami pro2 ker ma večjo baterijo.

Baterijo ima večjo, sam je le 3/4 uporabljene. V 6 urah je polna, torej ima le 10Ah. Sam to se da vse pohekat. Lahko pa pustiš in bo zdržala veliko ciklov, seveda dokler jo ne prazniš pod 20% konstantno.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

gune64 ::

hojnikb je izjavil:

xiaomi pro2 v kakšni akciji. Mi3 nebo šel 25km, prej 15km pri teh kilah.


Pri primerno napolnjenih pnevmatikah na 4 bare bi moral iti okrog 25 km. Moj gre 28 ali 29 km, je pa res da imam kakšno kilo manj.

Magic1 je izjavil:

Jaz sem presenečen nad razliko dometa glede na temperaturo. Pro2 nese nekje 33km pri OP merah pri 25°C. Pri 5°C gre le malo čez 22km. Drugače pa ima moč omejeno na 750W, če klanc + teža zahteva več, boš šel temu primerno počasneje. Pa teh 750W dobiš le pri bateriji 60%+. 750W je zelo veliko.

Se pa strinjam, da je za dalše in vsakodnevne fure, električni kolo mnogo bolj primeren. Seveda tudi mnogo dražji...


Imaš skiro shranjen zunaj? Če ja potem je range res nekaj manjši ko so nižje temperature. Jst ga imam shranjenega notri na toplem in je range tudi pozimi podoben (ne kaj dosti manjši), ker se v tiste 15 al 30 minut baterija ne shladi kaj dosti če je že prej ogreta na 23°C.

Magic1 je izjavil:

hojnikb je izjavil:

Cupakabra123 je izjavil:

Kaj pa morda Segway Ninebot MAX G30LE ? Cena je ista kot Pro 2.

vzami pro2 ker ma večjo baterijo.

Baterijo ima večjo, sam je le 3/4 uporabljene. V 6 urah je polna, torej ima le 10Ah. Sam to se da vse pohekat. Lahko pa pustiš in bo zdržala veliko ciklov, seveda dokler jo ne prazniš pod 20% konstantno.


Večji problem kot globoko praznenje je čas baterije preživet na 100 % napolnjenosti. Za dolgo življenjsko dobo baterije mora biti baterija čim manj časa na 100 % napolnjenosti. Pa visoke temperature ji tudi škodujejo precej.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

Magic1 ::

Baterija se hladi prek ohišja, kar je ok poleti. Pozimi bo efekt obraten, saj se bo relativno hitro ohladila na temperaturo okolice +5 do 10°C. Drugače ga imam v kleti, kjer je 15°C. V glavnem izkoristek je opazno slabši pri 10°C, kot pri 30°C. Sam to načeloma ni problem pri taki bateriji, saj skiroji niso najbolj primerni za vožnje nad 10km, to x2 pa zmore z lahkoto.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

hojnikb ::

Magic1 je izjavil:

hojnikb je izjavil:

Cupakabra123 je izjavil:

Kaj pa morda Segway Ninebot MAX G30LE ? Cena je ista kot Pro 2.

vzami pro2 ker ma večjo baterijo.

Baterijo ima večjo, sam je le 3/4 uporabljene. V 6 urah je polna, torej ima le 10Ah. Sam to se da vse pohekat. Lahko pa pustiš in bo zdržala veliko ciklov, seveda dokler jo ne prazniš pod 20% konstantno.

Ni res. pro2 ima ~12.8Ah baterijo, jo pa res BMS polne le do ~95%, kar je še vedno več kot 10Ah. In ja, iz praznega se polni cca 8 ur.

gune64 je izjavil:

hojnikb je izjavil:

xiaomi pro2 v kakšni akciji. Mi3 nebo šel 25km, prej 15km pri teh kilah.


Pri primerno napolnjenih pnevmatikah na 4 bare bi moral iti okrog 25 km. Moj gre 28 ali 29 km, je pa res da imam kakšno kilo manj.

Magic1 je izjavil:

Jaz sem presenečen nad razliko dometa glede na temperaturo. Pro2 nese nekje 33km pri OP merah pri 25°C. Pri 5°C gre le malo čez 22km. Drugače pa ima moč omejeno na 750W, če klanc + teža zahteva več, boš šel temu primerno počasneje. Pa teh 750W dobiš le pri bateriji 60%+. 750W je zelo veliko.

Se pa strinjam, da je za dalše in vsakodnevne fure, električni kolo mnogo bolj primeren. Seveda tudi mnogo dražji...


Imaš skiro shranjen zunaj? Če ja potem je range res nekaj manjši ko so nižje temperature. Jst ga imam shranjenega notri na toplem in je range tudi pozimi podoben (ne kaj dosti manjši), ker se v tiste 15 al 30 minut baterija ne shladi kaj dosti če je že prej ogreta na 23°C.

Magic1 je izjavil:

hojnikb je izjavil:

Cupakabra123 je izjavil:

Kaj pa morda Segway Ninebot MAX G30LE ? Cena je ista kot Pro 2.

vzami pro2 ker ma večjo baterijo.

Baterijo ima večjo, sam je le 3/4 uporabljene. V 6 urah je polna, torej ima le 10Ah. Sam to se da vse pohekat. Lahko pa pustiš in bo zdržala veliko ciklov, seveda dokler jo ne prazniš pod 20% konstantno.


Večji problem kot globoko praznenje je čas baterije preživet na 100 % napolnjenosti. Za dolgo življenjsko dobo baterije mora biti baterija čim manj časa na 100 % napolnjenosti. Pa visoke temperature ji tudi škodujejo precej.


Sem mel m365, ki je praktično ista zadeva ktot 1s/mi3, pa kaj več kt 17-20km ni slo s tem. Mind you, tle sen mel pnevmatike na 4,5bar.
30km lahk tukaj dosezeš samo po absolutni ravnini pri 20km/h z kakimi 50-60 kilami. Ostalo te pa zjebe fizika.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Magic1 ::

A ti to tko mal na pamet govoriš, ali imaš pro2 in tvoj dela drugače? Danes sem ga filal iz 40%-100%, 3h 45min. Še nikoli se mi ni filal več kot 6h. Zadnji SW je zelo omejen pri pro2, saj ga fila točno do 41V in potem neha. Ni šans, da gre 11Ah v baterijo.
Kot sem omenil, je to še vedno več kot dovolj, 20km+ pozimi in 30km+ zdaj. Konstantnih 25km/h pri neki normalni teži.
Magic

gune64 ::

Baterija se hladi prek ohišja, kar je ok poleti. Pozimi bo efekt obraten, saj se bo relativno hitro ohladila na temperaturo okolice +5 do 10°C.


R4elatvino hitro? Zame 30 minut ni relativno hitro. 30 minut je več kot zadosti da prideš do cilja. Kvečjemu bi manjši domet občutil po poti za nazaj če bi ga pustil zunaj. Če ga vzameš notri v pisarno/trgovino pa ne.

Drugače ga imam v kleti, kjer je 15°C.



Torej baterija shrani precej manj "toplote" kot če bi ga imel notri na 23°C (se ti ohladi hitreje).

V glavnem izkoristek je opazno slabši pri 10°C, kot pri 30°C. Sam to načeloma ni problem pri taki bateriji, saj skiroji niso najbolj primerni za vožnje nad 10km, to x2 pa zmore z lahkoto.


Izkoristek je podoben, večja je porabe energije pri nizkih tempraturah. Razlog za to je da ti pri nizkih temepraturah pade tlak v pnevmatikah. Enkrat pusti skiro zunaj na 0°C in nafilaj gume na 4 bare. Ker sedaj če na 4 bare nafilaš pri sobni tempraturi, potem bo ko se guma shladi na 0°C, imaš precej nižji tlak kot je predpisan. Nizek tlak v gumah pa je numer 1 razlog za majhen doseg! :)

A ti to tko mal na pamet govoriš, ali imaš pro2 in tvoj dela drugače?


Imam M365. Govorim iz izkušenj. Enkrat sem enemu modelu iz tujine v eni Facebooku skupini za skiroje svetoval naj napolni gume na 4 bare ko je jamral da ima majhen doseg. Doseg pozimi se mu je povečal iz 11 km na 24 km (vendar model ima 100 kg).

Zadnji SW je zelo omejen pri pro2, saj ga fila točno do 41V in potem neha.


Pravilno. Z takim načinom dosežeš 5x daljšo življenjsko dobo baterije kot bi jo sicer. Še bolje bi bilo da bi filal samo do 40V.

Kot sem omenil, je to še vedno več kot dovolj, 20km+ pozimi in 30km+ zdaj. Konstantnih 25km/h pri neki normalni teži.


Če boš gume nafilal na 4,3 do 4,5 bara in boš hranil skiro na toplem pri 23°C, boš imel pozimi okrog 24 km do 25 km dosega. Poleti 30 km.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

gune64 ::

Jst sem z NAVADNIM M365 ki ima 7,8 Ah baterijo dosegel 29 km dosega. :)) Z 10 Ah pri pro2 bi dosegel še bistveno več. Vso fora je v tlaku gum na 4,5 bara in to da ne bremzaš preveč, ampak voziš s konstantno hitrostjo.

Sem mel m365, ki je praktično ista zadeva ktot 1s/mi3, pa kaj več kt 17-20km ni slo s tem. Mind you, tle sen mel pnevmatike na 4,5bar.


Torej je nekaj narobe s tvojo baterijo ali pa pač tehtaš 150 kg. Ali pa imaš awful low of braking po mestu. Jst sem dosegel 29 km dosega na navadnem M365.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

mr_chai ::

da si sposodim temo. Kateri skiro bi bil potem en razred višje kot je XIaomi pro2, da je tudi za 100kg+ in bi imel 30km dosega in max hitrost 35km/h ?

gune64 ::

30km lahk tukaj dosezeš samo po absolutni ravnini pri 20km/h z kakimi 50-60 kilami. Ostalo te pa zjebe fizika.


Aja nisem še povedal. Imam okrog 70 kg, 29 km dosega pa je bilo doseženo pri maksimalni hitrosti 25 km/h (skos ful gas). Brez bremzanja seveda.

mr_chai ::

Tale mi zgleda zanimiv, mogoče je tale najboljši v rangu, ki ga omenjam.

https://www.banggood.com/LAOTIE-L6-Pro-...

Magic1 ::

mr_chai je izjavil:

da si sposodim temo. Kateri skiro bi bil potem en razred višje kot je XIaomi pro2, da je tudi za 100kg+ in bi imel 30km dosega in max hitrost 35km/h ?

Jaz ne bi gledal skiroja temveč kolo v tem segmentu. Se je treba zavedat, da je skiro že pri 25km/h nevarna zadeva.
Magic

gune64 ::

. Se je treba zavedat, da je skiro že pri 25km/h nevarna zadeva.


Če znaš pelat ne. Pać ne smeš bit lesen. Ter če ne delaš neumnosti (kot je recimo teranje 25 km/h po neznanem terenu ponoči). Če veš kje so luknje, oziroma gledaš kje so udarne jame, je 25 km/h popolnoma varno. Tudi malo več. Se pa strinjam da je električno kolo tudi zakon, za določene namene celo boljši kot skiro (v določnih namenih pa slabši, recimo prenosljivost in kombinacija z javnim prevozom je mnogo slabša pri kolesu).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

mr_chai ::

Ne sprašujem po e-kolesu, sprašujem za skiro. To kolk je kj nevarno, nima zdele veze. Zanima me skiro in ne e-kolo.

Magic1 ::

gune64 je izjavil:

. Se je treba zavedat, da je skiro že pri 25km/h nevarna zadeva.


Če znaš pelat ne. Pać ne smeš bit lesen. Ter če ne delaš neumnosti (kot je recimo teranje 25 km/h po neznanem terenu ponoči). Če veš kje so luknje, oziroma gledaš kje so udarne jame, je 25 km/h popolnoma varno. Tudi malo več. Se pa strinjam da je električno kolo tudi zakon, za določene namene celo boljši kot skiro (v določnih namenih pa slabši, recimo prenosljivost in kombinacija z javnim prevozom je mnogo slabša pri kolesu).

Se ne strinjam. S kolesom zabremzaš in se ustaviš praktično takoj. Na skiroju rabiš konkretno več, vsaj 2x ali 3x dlje. Kdorkoli se ne fura le po privat cesti, se bi moral zavedat, da je to zelo problematično. Če si še tako "dober" voznik, rabiš čim krajšo zavorno pot. Če si pa lesen pa sploh nimaš kaj za delat na skiroju.
Magic

Cupakabra123 ::

Koliko je pa kaj visina "stojisca" do balance? Ce je kdo visok nad 190 in ima izkusnje z Mi Pro 2 ali pa Segway Max G30LE.

Pri Segwayu sem slisal tudi da ima vecja kolesa in da je bolj primeren za voznjo po dezju.

gune64 ::

Magic1 je izjavil:

gune64 je izjavil:

. Se je treba zavedat, da je skiro že pri 25km/h nevarna zadeva.


Če znaš pelat ne. Pać ne smeš bit lesen. Ter če ne delaš neumnosti (kot je recimo teranje 25 km/h po neznanem terenu ponoči). Če veš kje so luknje, oziroma gledaš kje so udarne jame, je 25 km/h popolnoma varno. Tudi malo več. Se pa strinjam da je električno kolo tudi zakon, za določene namene celo boljši kot skiro (v določnih namenih pa slabši, recimo prenosljivost in kombinacija z javnim prevozom je mnogo slabša pri kolesu).

Se ne strinjam. S kolesom zabremzaš in se ustaviš praktično takoj. Na skiroju rabiš konkretno več, vsaj 2x ali 3x dlje. Kdorkoli se ne fura le po privat cesti, se bi moral zavedat, da je to zelo problematično. Če si še tako "dober" voznik, rabiš čim krajšo zavorno pot. Če si pa lesen pa sploh nimaš kaj za delat na skiroju.


Tudi pri skiroju se ustaviš praktično takoj. Očitno nimaš dobro nastavljenih bremz. Pooglej na youtubu imaš par dobrih totorialov kako nastaviti bremze na M365. Nastavljena mora biti tako da pri maksimalnem pritisku na bremzo še ne zablokira zadnjega kolesa in nič manj! Sicer pa dober voznik tudi opazi nevarnosti daleć vnaprej, ne pa šele sekundo preden se pojavijo. Če vidiš da staro mamo zanaša skos bl proti kolesarski stezi, potem ti mora biti jasno da je kar nekaj šanse da na kolesarsko stezo tudi stopi. Vendar to moraš PREDVIDEVAT. Če vidiš da je avtobus ustavil na postaji, potem ti mora biti jasno da se bodo iz njega usuli potniki in stopili na kolesarsko stezo brez da bi pogledali. Takoj ko se bližaš nepreglednemu uvozu malo zmanjšaš hitrost, ker VEŠ da bo ZIHR kkšn avto rinil iz uvoza na glavno cesto brez da bi pogledal za kolesarji in ti zaprl pot (te izsilil). Biti dober voznik ne pomeni samo dobro obvladati skiro, ampak tudi PREDVIDEVATI in voziti s pametjo. ;)

Cupakabra123 je izjavil:

Koliko je pa kaj visina "stojisca" do balance? Ce je kdo visok nad 190 in ima izkusnje z Mi Pro 2 ali pa Segway Max G30LE.

Pri Segwayu sem slisal tudi da ima vecja kolesa in da je bolj primeren za voznjo po dezju.


Pomoje najboljš da greš v Big Bang z metrom in sprobaš kakšna višina balance ti najbolj ustreza. Nato glej modele z tako višino balance (vendar ne kupit v Big bangu ker imajo vse precenjeno, kupi tam kjer je najceneje).

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: fikus_ ()

hojnikb ::

Magic1 je izjavil:

A ti to tko mal na pamet govoriš, ali imaš pro2 in tvoj dela drugače? Danes sem ga filal iz 40%-100%, 3h 45min. Še nikoli se mi ni filal več kot 6h. Zadnji SW je zelo omejen pri pro2, saj ga fila točno do 41V in potem neha. Ni šans, da gre 11Ah v baterijo.
Kot sem omenil, je to še vedno več kot dovolj, 20km+ pozimi in 30km+ zdaj. Konstantnih 25km/h pri neki normalni teži.


41V (to pomeni ~4.1V na celico) je cca ~90-95% napolnjenost. Tako da tudi če je 90%, pomeni to ~11,52Ah uporabne kapacitete. 41V je sicer čisto normalno za pro2 (in nimaš kaj pretirano za nardit, ker je tudi polnilec 41V), ker ti s takšnim ciklanjem ostane vedno nekaj rezerve za regen + daljša zivljenska doba baterije.

Če se pa ne verjameš kapaciteti, ti lahk tut nafilano baterijo ruknem iz skuterja in jo zmerim na namenskem testerju ;)
Je pa čisto možno da maš degradirano baterijo. Kot rečeno, če je vse ok, potem traja filanje 8 ur. 8x1.8A=14.4Ah v teoriji, v praksi je pa tko, da od 80% naprej fila dost počasnej (constant voltage) kar pride glhi na ~12Ah.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

hojnikb ::

gune64 je izjavil:

Jst sem z NAVADNIM M365 ki ima 7,8 Ah baterijo dosegel 29 km dosega. :)) Z 10 Ah pri pro2 bi dosegel še bistveno več. Vso fora je v tlaku gum na 4,5 bara in to da ne bremzaš preveč, ampak voziš s konstantno hitrostjo.

Sem mel m365, ki je praktično ista zadeva ktot 1s/mi3, pa kaj več kt 17-20km ni slo s tem. Mind you, tle sen mel pnevmatike na 4,5bar.


Torej je nekaj narobe s tvojo baterijo ali pa pač tehtaš 150 kg. Ali pa imaš awful low of braking po mestu. Jst sem dosegel 29 km dosega na navadnem M365.

seveda mesto, kje drugje boš pa takšne skiroje uporabljal? In tut 150 kil nimam. Enostavno če jih voziš normalno kaj velik več od 20km ne pričakuj.
Bi te pa rad videl, v kakšnih pgoojih si pršu do 29km :)
Xiaomijov spec za takšen doseg je namreč 15km/h po absolutni ravnini in 50 kil (i kid you not).
#brezpodpisa

gune64 ::

seveda mesto, kje drugje boš pa takšne skiroje uporabljal?


Mesto ni enako bremzanje vsakih 100 metrov od polne hitrosti na nulo. V mestu lahko voziš tudi kilometer ali dva ali tudi 3 preden moraš ustaviti. Zgledaš imaš pol malo zjebano baterijo pa še ogromno ogromno engega brezmzanja. Ali pa nimaš gume na ta pravem tlaku (pa čeprav kao praviš da maš). V glavnem nekaj ni v redu, ker 17 do 20 km ni normalno. Normalno je 25 do 29 km če je vse v redu.

Enostavno če jih voziš normalno kaj velik več od 20km ne pričakuj.


Ni res. 29 km dosega, skos ful gas 25 km/h, 70 kil.

Bi te pa rad videl, v kakšnih pgoojih si pršu do 29km :)


POletni dan, zgoranj navedeni pogoji.

Xiaomijov spec za takšen doseg je namreč 15km/h po absolutni ravnini in 50 kil (i kid you not).

To ti spet mal na pamet ane. Xiaomi tudi testira pri tlaku v gumah dobre 2 bara, ne pa 4,5 bara, razlika je BISTVENA. ;) Tako da če ti napumpaš na 4,5 bare imaš bistveno prednost. In kolikor histost ni 15 km/h in tudi voznik je težji.

Aja pa te teste sem delal ko je bil skiro nov, če to je to pomembno. Eni v Fb skupini za M365 skiroje so poročali da se je range jim povečal za 20 % ko so zamenjali ležale na skiroju za keramične SKFove. Tako da morda se tudi original ležaji s časoma malo slabšajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

kow ::

Za 29km ti jaz ne verjamem. Tudi, ce ti to dosezes, je irrelevantno, ker skiroje uporabljamo po mestih kjer so semaforji, ovinki, vzpetine itd.
Poleg tega imas zimo, scasoma padec kapacitete baterije, vcasih pozabis do konca napolniti skiro, naredis kaksen dodatni nepricakovan kilometer, lahko imas mocan veter v prsa itd. V praksi te 13kg skiroje pac ne bos uporabljal vec kot 8km v eno smer. Pa ze to je veliko.

Aha, vidim zdaj da govorite o 14kg, kar pomeni verjetno nekaj kilometrov rangea vec. Pomoje vseeno vec kot 10km v eno smer ni smiselno delati.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

gune64 ::

Hojnikob: še celo oni so dosegli cca 24 km dometa, kaj si ti delal da si dobil 17 km mi ni jasno. Mogoče si secretly fatty (bajso) z 150 kilami ali kej tazga. V glavnem neki ni v redu ali s tvojim skirojem ali pa z tabo.
https://electric-scooter.guide/comparis...

Za 29km ti jaz ne verjamem. Tudi, ce ti to dosezes, je irrelevantno, ker skiroje uporabljamo po mestih kjer so semaforji, ovinki, vzpetine itd.


Probaj sam in boš videl da je res. Gume napumpaj na 4,5 bara (toliko mora ostati v njih, ne da preden odstraniš ventilček na pumpi kaže 4,5 bara, ker ko ventilček odvije gre velik zraka ven, ti moraš napumpat na toliko več da ko ventilček odstraniš mora v gumi še vedno bit 4,5 bara, torej nafilat moraš na več da kompenziraš izgubo zraka ko odvijaš tisto cevko). Drži skos ful gas 25 km/h na kolesarski stezi in boš dobil 29 km dosega cca. Probaj in boš videl.

Poleg tega imas zimo, scasoma padec kapacitete baterije, vcasih pozabis do konca napolniti skiro, naredis kaksen dodatni nepricakovan kilometer, lahko imas mocan veter v prsa itd.

Ja zima ne skrajša skoraj nič dometa če ga hraniš doma na toplem pri sobni temperaturi. Preden se baterija shladi si ti že zdavnaj na cilju. Padec kapacitete baterije je majhen. Veter: drži. Pozabiš napolniti: se tudi zgodi ja.

Aha, vidim zdaj da govorite o 14kg, kar pomeni verjetno nekaj kilometrov rangea vec. Pomoje vseeno vec kot 10km v eno smer ni smiselno delati.


Tako je, ogrog 10 km v eno smer je čisto ok. Tudi več lahko tho. Sam sem si povečal doseg z dodatno eksterno baterijo in se odpravil iz Ljubljane do Litije, kar je 40 km razdalje. Sicer 40 kilometrskih voženj za povprečno razvajene ljudi ne priporočam, ker moraš skoraj uro in pol stat na skiroju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

fikus_ ::

gune vas trola. Saj veste, to je inženirček, ki "obvlada" elektriko.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

gune64 ::

Ne, prav nič ne trolam. Res se da dosežt 29 km dosega z M365 skirojem. Probaj in boš videl. Gume seveda obvezno na 4,5 bara, ker če ne bo doseg res "samo" 23 km pa take.

Magic1 ::

hojnikb je izjavil:

Magic1 je izjavil:

A ti to tko mal na pamet govoriš, ali imaš pro2 in tvoj dela drugače? Danes sem ga filal iz 40%-100%, 3h 45min. Še nikoli se mi ni filal več kot 6h. Zadnji SW je zelo omejen pri pro2, saj ga fila točno do 41V in potem neha. Ni šans, da gre 11Ah v baterijo.
Kot sem omenil, je to še vedno več kot dovolj, 20km+ pozimi in 30km+ zdaj. Konstantnih 25km/h pri neki normalni teži.


41V (to pomeni ~4.1V na celico) je cca ~90-95% napolnjenost. Tako da tudi če je 90%, pomeni to ~11,52Ah uporabne kapacitete. 41V je sicer čisto normalno za pro2 (in nimaš kaj pretirano za nardit, ker je tudi polnilec 41V), ker ti s takšnim ciklanjem ostane vedno nekaj rezerve za regen + daljša zivljenska doba baterije.

Če se pa ne verjameš kapaciteti, ti lahk tut nafilano baterijo ruknem iz skuterja in jo zmerim na namenskem testerju ;)
Je pa čisto možno da maš degradirano baterijo. Kot rečeno, če je vse ok, potem traja filanje 8 ur. 8x1.8A=14.4Ah v teoriji, v praksi je pa tko, da od 80% naprej fila dost počasnej (constant voltage) kar pride glhi na ~12Ah.

Sem ti pomembne točke podčrtal. Zdaj pa malo pomisli in poveži te točke.
Polnenje sploh ne gre v constant voltage fazo, torej si že sam povedal, da baterijo uporablja na max 80%.
Polnilec je drugače 41.7V, v njem pa je potenciometer in ga lahko nastaviš do 43V. Vendar je že 41.5V dovolj + constant voltage faza in dobiš +25%, torej realnih 12.5Ah.
Sedaj je samo vprašanje ali je moj BMS defekten in zaradi napake ne gre v constant voltage fazo, ali jo preprosto nimajo implementirano? Meni fila na max, torej 1,67A do 100% in pri 41V preprosto izklopi.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

gune64 ::

Polnenje sploh ne gre v constant voltage fazo, torej si že sam povedal, da baterijo uporablja na max 80%.


Pravilno. :) Za življenjsko dobo baterije je bistveno da se fila do 80 % če se le da.

Tukaj poglej:
BU-808: How to Prolong Lithium-based Batteries
https://batteryuniversity.com/article/b...

Če filaš do 4V na celico boš naredil 1200 do 2000 ciklov preden kapaciteta pade na 80 % originalne, če filaš do 4,1 V na celico samo 600 do 1000 ciklov, če do 4,2 V na celico samo 300 do 500 ciklov, če pa do 4,3 V na celico pa samo 150 do 250 ciklov. Torej življenjsko dobo z filanjem do 80 % podaljšaš cirka za 5 krat. Poglejte ono tabelco na linku: tabela 4. ps: vsi cikli so definirani kot število ciklov preden kapaciteta pade na 80 % originalne. Po opravljenih ciklih seveda baterija ni še zanič, le 20 % manj kapacitete ima kot jo je imela ko je bila nova.

Torej tvoj skiro ima 10 celic zaporedno zvezanih in zanj velja:
39V: 2400 do 4000 ciklov
40,5V: 850 do 1500 ciklov
40V: 1200 do 2000 ciklov
41V: 600 do 1000 ciklov
42V: 300 do 500 ciklov
43V: 150 do 250 ciklov

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

gune64 ::

ps: 2000 ciklov se recimo komu ne sliši dosti, vendar ko to pomnožiš z povprečnim dosegom z eno baterijo (dajmo bit konzervativni in rečt 25 km) pridejo ogromne številke: 2000 x 25= 50.000 km. Pri neki Tesli ki ima 500 km dosega pa 2000 ciklov doseže 1.000.000 km (en milijon kilometrov, torej basically doživljenjsko ti baterija traja).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

Magic1 ::

To se jaz zavedam, samo hojnikb nas prepričuje, da imamo 12.8Ah na razpolago, kar pa seveda ni res, brez SW predelav.
Magic

gune64 ::

Kul pol. :)

ps: si probal kdaj nafilat gume na 4,3 do 4,5 bara? Na kolk imaš gume napumpane by the way?
ps2: ne oziraj se na hojikoba, on dostikrat govori neumnosti

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

Magic1 ::

Gume imam konstantno na 4+ bara.
Sem pa mal razmišljal in ima zračni upor tudi zelo velik vpliv. Torej pozimi imaš konkretno bundo, hlače, kar tudi doprinese k večjemu uporu. In vse se pozna.
Glede bremzanja pa se ne strinjam s tabo. Na scooterju imaš zavorno pot vsaj 2x daljšo kot na kolesu. Ni primerjave. Najbolj zavirajo vedno sprednje gume in na skuterju je to zelo pohabljeno.
Magic

gune64 ::

Sem pa mal razmišljal in ima zračni upor tudi zelo velik vpliv. Torej pozimi imaš konkretno bundo, hlače, kar tudi doprinese k večjemu uporu. In vse se pozna.


Se pozna sigurno ja.

Glede bremzanja pa se ne strinjam s tabo. Na scooterju imaš zavorno pot vsaj 2x daljšo kot na kolesu. Ni primerjave. Najbolj zavirajo vedno sprednje gume in na skuterju je to zelo pohabljeno.


Nastavi bremze tako kot je treba pa bo tudi skiro zabremazal iz polne hitrosti 25 km/h v 5 metrih. :) Nič ni pohabljeno, na skiroju prva guma naredi ogromna bremzanja (bremza elektromagnetno, ABS sistem). Poleg tega imaš še zadnjo mehansko bremzo. Na navadnem kolesu imaš pa samo mehansko bremzo in nimaš elektromagnetnega bremzanja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

Magic1 ::

Sej to ti pravim, 5m je ogromno. Na kolesu se ustavim komot na pol te razdalje.
Magic

gune64 ::

5m pa res ni veliko. 5m je zaviralna razdalja specificirana pri brezmah tako kot pridejo iz tovarne ven. Če jih nastaviš da ti bremza bolj to še zmanjšaš, morda na 3,5 m ali kaj takega. To res ni veliko, tudi 5 metrov ni veliko to be honest. 5 metrov naprej pa že moraš gledat. Daj zdele za foro probaj, pritisni bremzo in probaj če se zadnje kolo vrti oziroma koliko upora čutiš pri vrtenju če sploh kaj? Ker če ni zadnje kolo popolnoma blokirano pred vrtenjem, potem je logično da jamraš nad zavorno razdaljo. Nastavi bremze. :)

ps2: močno dvomim da se na kolesu iz 25 km/h ustaviš v 2,5 metrih. To je višina cirka enega visokega človeka če bi ležal na tleh, samo toliko za predstavo. Morda se ti na kolesu res ustaviš v 2,5 metrih, ampak iz bistveno nižje hitrosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

hojnikb ::

gune64 je izjavil:

Ne, prav nič ne trolam. Res se da dosežt 29 km dosega z M365 skirojem. Probaj in boš videl. Gume seveda obvezno na 4,5 bara, ker če ne bo doseg res "samo" 23 km pa take.

bistve podatek "se da". Torej da se gres vozit po ravnini gor in dol, zato da lahk pol trols o 29km "real" world dosega. V resnic pac ni tako, ker v dejanskem mestu ni idealnih pogojev. Tut js lahko trolam o 3l porabe v 1.5t tezki kravi. Pa se to ne odraza realnega stanja ;)

In to potrujejo tudi dejanski testi uporabikov teh skirojev. 20km je pac en tak normaln real world range za tak skiro. inzinir pac trola ali pa testira v pogojih, k jih 99% ostalih nima ;)
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

gune64 ::

bistve podatek "se da". Torej da se gres vozit po ravnini gor in dol, zato da lahk pol trols o 29km "real" world dosega. V resnic pac ni tako, ker v dejanskem mestu ni idealnih pogojev. Tut js lahko trolam o 3l porabe v 1.5t tezki kravi. Pa se to ne odraza realnega stanja ;)


29 km je bilo pri FUL GAS 25 km/h skos. Če bi šel 18 km/h namesto 25 km/h bi dosegel še bistveno več. Je pa res da je real world range ene 25 km v praksi. Vendar ne pa 17 km kot ti trdiš! Dejanski testi uporabnikov tistih ki imajo napumpane gume na 4,5 bara dokazujejo 25km dosega VSAJ, ne pa 17 km! ;)

Kako nima pogojev? Nima pumpe da bi napupali na 4,5 bara? Ja to jim pa nisem jaz kriv. Nimajo kolesarske steze?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

hojnikb ::

Magic1 je izjavil:

hojnikb je izjavil:

Magic1 je izjavil:

A ti to tko mal na pamet govoriš, ali imaš pro2 in tvoj dela drugače? Danes sem ga filal iz 40%-100%, 3h 45min. Še nikoli se mi ni filal več kot 6h. Zadnji SW je zelo omejen pri pro2, saj ga fila točno do 41V in potem neha. Ni šans, da gre 11Ah v baterijo.
Kot sem omenil, je to še vedno več kot dovolj, 20km+ pozimi in 30km+ zdaj. Konstantnih 25km/h pri neki normalni teži.


41V (to pomeni ~4.1V na celico) je cca ~90-95% napolnjenost. Tako da tudi če je 90%, pomeni to ~11,52Ah uporabne kapacitete. 41V je sicer čisto normalno za pro2 (in nimaš kaj pretirano za nardit, ker je tudi polnilec 41V), ker ti s takšnim ciklanjem ostane vedno nekaj rezerve za regen + daljša zivljenska doba baterije.

Če se pa ne verjameš kapaciteti, ti lahk tut nafilano baterijo ruknem iz skuterja in jo zmerim na namenskem testerju ;)
Je pa čisto možno da maš degradirano baterijo. Kot rečeno, če je vse ok, potem traja filanje 8 ur. 8x1.8A=14.4Ah v teoriji, v praksi je pa tko, da od 80% naprej fila dost počasnej (constant voltage) kar pride glhi na ~12Ah.

Sem ti pomembne točke podčrtal. Zdaj pa malo pomisli in poveži te točke.
Polnenje sploh ne gre v constant voltage fazo, torej si že sam povedal, da baterijo uporablja na max 80%.
Polnilec je drugače 41.7V, v njem pa je potenciometer in ga lahko nastaviš do 43V. Vendar je že 41.5V dovolj + constant voltage faza in dobiš +25%, torej realnih 12.5Ah.
Sedaj je samo vprašanje ali je moj BMS defekten in zaradi napake ne gre v constant voltage fazo, ali jo preprosto nimajo implementirano? Meni fila na max, torej 1,67A do 100% in pri 41V preprosto izklopi.


potem imas defenitivno ti tezavo. Polnilec defenitivno ma CC-CV ker pri svojem na dashboardu vidim padec toka ko pride enkrat na 80%. Tezava je zgolj pr teb ;)
#brezpodpisa

gune64 ::

To da večina ljudi vozi z gumami MOČNO pod priporočenim tlakom pa je jasno. Bistvena napaka. Treba je vozit vsaj z priporočenim tlakom, za dober doseg raje več. 4 bare minimum, raje 4,5 bare. Ne pa 2 bara tko kot večina folka voz ker ne čekirajo tlaka!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

hojnikb ::

Magic1 je izjavil:

To se jaz zavedam, samo hojnikb nas prepričuje, da imamo 12.8Ah na razpolago, kar pa seveda ni res, brez SW predelav.

sj nikjer ne trdim da mas 12.8Ah. Trdim zgolj da imas 12.8Ah celice, ki se tovarnisko polnejo do 90-95%
#brezpodpisa

gune64 ::

ps: Sem se tudi jaz spraševal zakaj moj nov skiro naredi samo 20 km in če je kaj narobe z njim. Vse dokler nisem dodatno napumpal gum na 4,3 bare, potem je šlo 29 km brez problema. Sej guma je "trda" tudi pri 2 barih, ampak doseg je pa mnogo slabši kot bi sicer lahko bil. Ročna pumpa z manometrom (merilcem tlaka) je obvezen del opreme. Ker vem da pol en folk pametuje: "pa saj guma je trda, torej je ok". Ni ok. Nima veze če je trda.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()

hojnikb ::

gune64 je izjavil:

bistve podatek "se da". Torej da se gres vozit po ravnini gor in dol, zato da lahk pol trols o 29km "real" world dosega. V resnic pac ni tako, ker v dejanskem mestu ni idealnih pogojev. Tut js lahko trolam o 3l porabe v 1.5t tezki kravi. Pa se to ne odraza realnega stanja ;)


29 km je bilo pri FUL GAS 25 km/h skos. Če bi šel 18 km/h namesto 25 km/h bi dosegel še bistveno več. Je pa res da je real world range ene 25 km v praksi. Vendar ne pa 17 km kot ti trdiš! Dejanski testi uporabnikov tistih ki imajo napumpane gume na 4,5 bara dokazujejo 25km dosega VSAJ, ne pa 17 km! ;)

Kako nima pogojev? Nima pumpe da bi napupali na 4,5 bara? Ja to jim pa nisem jaz kriv. Nimajo kolesarske steze?

Upam da se zavedas, da obstajajo v slo kraji, kjer ni na kilometre absolutne ravnine in nobenih krizisc ali preckanj :)

Put your money where ur mouth is. Daj si gopro na glavo in overlay dashboarda pa da te vidimo odvozit 29km
Otherwise pojdi nazav v luknjo iz katere si
prsu ;)
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

gune64 ::

Upam da se zavedas, da obstajajo v slo kraji, kjer ni na kilometre absolutne ravnine in nobenih krizisc ali preckanj :)


Ljbuljana je večinoma čista ravnina, če pa poznaš malo bližnjic se ti ni treba kilometre ustaviti na semaforju. ;) Frend fural pri Woltu, naštudiral zadeve in mi pokazal bližnjice. ;)

Put your money where ur mouth is. Daj si gopro na glavo in overlay dashboarda pa da te vidimo odvozit 29km
Otherwise pojdi nazav v luknjo iz katere si
prsu ;)


Nisem iz nobene luknje prišel, to si ti. Nimam goproja in imam trajno inštalirano dodatno baterijo (naredim po 50 kilometrov brez filanja baterije). Prinesi mi nov skiro in gopro, dovoli da napumpam gume na 4,5 bara in ti posnamem 29 km dosega, ni problema. Priznam pa da je real world range pri malo več bremzanja 25 km. Vendar NIKAKOR ni pa 17 kilometrov tako kot ti trdiš! Razen če si secretly 150 kilski fatty. Pol je pa možno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gune64 ()
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Električni skuter/skiro .... (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7824593 (4422) sds
»

Motorne in električne rikše v Sloveniji? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Loža
30529867 (26808) hojnikb
»

Skiro v mestu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9114897 (10407) bandidosss

Več podobnih tem