» »

polnjenje baterij za e-kolo

polnjenje baterij za e-kolo

polozweii ::

Baterije za električno kolo vsebujejo Li-ion baterije.
Te v prodaji imajo zraven ponavadi 2A polnilec, opazil sem tudi že 3A polnilec.
Je za podaljšanje življenske dobe baterije bolje uporabljati polnilec z nižjimi amperi?

Pac-Man ::

Veliko bolj je važno, da baterij ne polniš/prazniš do konca.

Se mi zdi, da je sweet spot 90-40%, poguglaj.
The ideal subject of totalitarian rule is not the convinced Nazi or
the convinced Communist, but people for whom the distinction between fact and
fiction and the distinction between true and false no longer exist.

bobby ::

A ni tko, da Li-ion je res sweetspot navzgor nekje pri 90%, docim na dol gres pa lahko do 0%, ker to pomeni 3V na bateriji, nizje BMI ne sme spustit?
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

hojnikb ::

Pac-Man je izjavil:

Veliko bolj je važno, da baterij ne polniš/prazniš do konca.

Se mi zdi, da je sweet spot 90-40%, poguglaj.

Nope, sweetspot je 20-70%
#brezpodpisa

Gagatronix ::

Drzi se tega, kar je proizvajalec predpisal za polnjenje. LiIon baterije niso nedolzne.

hojnikb ::

bobby je izjavil:

A ni tko, da Li-ion je res sweetspot navzgor nekje pri 90%, docim na dol gres pa lahko do 0%, ker to pomeni 3V na bateriji, nizje BMI ne sme spustit?

"sweetspot" za li-ion baterije je ciklanje pri okoli 50%. Veliko raje (kar se tiče ciklov) imajo da jih bolj spraznes, kot pa bolj napolnes.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

toro69 ::

nope, svet spot je 100% - 0%, za baterijo elektronika poskrbi

bobiii16 ::

tu ni nobene znanosti, priklopi na polnilec katerega si dobil poleg
edino kar je , ne polni je pod minus 20 stopinj

bastadu ::

toro69 je izjavil:

nope, svet spot je 100% - 0%, za baterijo elektronika poskrbi

To seveda ne drži, elektronika (BMS) predvsem poskrbi, da je polnjenje kar se da varno, ne pa toliko, da bo čim bolj udobno za samo baterijo. Elektronika tudi ne more vedeti, ali boš ti res rabil 100% baterije, ali samo 50%. Višji tokovi (hitro polnjenje) so manj ugodni za baterijo.
Bateriji najbolj škodi, če jo napolniš na 100% in jo pustiš dolgo časa (več tednov, več mesecev), če to redno počneš boš bistveno zmanjšal življenjsko dobo baterije.
Še bolj pa ji lahko škodiš, če jo izprazniš in potem dolgo časa pustiš, če celicam pade voltaža pod kritično mejo, lahko gre baterija v večno spanje.
Li-ion se najbolj udobno počuti s ciklanjem nekje med 20-80%.
Jaz na emtbju vedno polnim baterijo na nekje 60-70%, za krajše turce 1-2 ure (katerih je največ) imam ravno dovolj, če vem da bo tura daljša, nekaj ur ali prejšno noč pred turo napolnim na 100%, nekako tako da nimam baterije na 100% nikoli več kot kakšen dan.

hojnikb ::

Li-ion se najbolj udobno počuti s ciklanjem nekje med 20-80%.

Dejansko se najbolj udobno počut če filaš na 50% in prazneš za par %. Vem pretirano, ampak s takim režimom bo zdrzala na 10 tisoče ciklov.

V real world, če gledamo kolk kWh bo lahko dala baterija v svoji zivljenski dobi (sepravi dokler kapaciteta ne pade pod 80%) je pa nekje sweetspot tam 20-70%.
S takšnim ciklanjem lahko pri kvalitetni celici kamot stisneš 5000 ali več uporabnih ciklov.
#brezpodpisa

ZveeZ ::

hojnikb je izjavil:

Li-ion se najbolj udobno počuti s ciklanjem nekje med 20-80%.

Dejansko se najbolj udobno počut če filaš na 50% in prazneš za par %. Vem pretirano, ampak s takim režimom bo zdrzala na 10 tisoče ciklov.

V real world, če gledamo kolk kWh bo lahko dala baterija v svoji zivljenski dobi (sepravi dokler kapaciteta ne pade pod 80%) je pa nekje sweetspot tam 20-70%.
S takšnim ciklanjem lahko pri kvalitetni celici kamot stisneš 5000 ali več uporabnih ciklov.

Ima sploh smisel tako "cuvati" baterijo?
Npr da letno naredis 150 turc, je to 1500 ciklov v 10ih letih. Baterije so okoli 600-800EUR, kar bi te letno stalo 60-80EUR, ce bi baterijo menjal vsakih 10 let.
Pa vemo da vecina rekreativcev ne naredi 150 turc letno (povprecno vsak tretji dan na kolesu).
Edit: mimogrede, ce vztrajas pri 20%-70% ciklih, ni potemtakem bolje kupiti pol manjso baterijo za pol cene in jo izkoristiti v obmocju 100-0/5%?
Ne vidim smisla uporabiti zgolj 50% baterije zato, da bo cim dlje drzala kapaciteto nad 80% prvotne (katerih 30% sploh ne koristis).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ZveeZ ()

hojnikb ::

ZveeZ je izjavil:

hojnikb je izjavil:

Li-ion se najbolj udobno počuti s ciklanjem nekje med 20-80%.

Dejansko se najbolj udobno počut če filaš na 50% in prazneš za par %. Vem pretirano, ampak s takim režimom bo zdrzala na 10 tisoče ciklov.

V real world, če gledamo kolk kWh bo lahko dala baterija v svoji zivljenski dobi (sepravi dokler kapaciteta ne pade pod 80%) je pa nekje sweetspot tam 20-70%.
S takšnim ciklanjem lahko pri kvalitetni celici kamot stisneš 5000 ali več uporabnih ciklov.

Ima sploh smisel tako "cuvati" baterijo?
Npr da letno naredis 150 turc, je to 1500 ciklov v 10ih letih. Baterije so okoli 600-800EUR, kar bi te letno stalo 60-80EUR, ce bi baterijo menjal vsakih 10 let.
Pa vemo da vecina rekreativcev ne naredi 150 turc letno (povprecno vsak tretji dan na kolesu).
Edit: mimogrede, ce vztrajas pri 20%-70% ciklih, ni potemtakem bolje kupiti pol manjso baterijo za pol cene in jo izkoristiti v obmocju 100-0/5%?
Ne vidim smisla uporabiti zgolj 50% baterije zato, da bo cim dlje drzala kapaciteto nad 80% prvotne (katerih 30% sploh ne koristis).


to ma smisel, ko je v igri drazja zadeva. Recimo avto. Ali stacionarna baterija za socno elektrarno.
#brezpodpisa

Ecoo ::

Podatek okna cikla in degradacije baterije je pomembna pri dimenzioniranju baterije za redne znane razdalje. Za rekreacijo/tedensko uporabo je bolj pomembno, da se baterijo napolni pred uporabo in ne po uporabi, kot je že bilo omenjeno, polnjenje pri nizkih temperaturah ni dobro, in hranjenje baterije pri višjih temperaturah tudi ni dobro. 3A polnilec je dober za zdravo polnjenje baterije od 600Wh dalje ali 300Wh za hitro polnjenje.

wajdouc ::

Gagatronix je izjavil:

Drzi se tega, kar je proizvajalec predpisal za polnjenje. LiIon baterije niso nedolzne.

Poslušaj citiranega strica, ne želi si, da se ti vname 3000 (polnih!) li ion celic na mizi hkrati. Izkušnje pa to ;((

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: wajdouc ()

Ecoo ::

wajdouc je izjavil:

Gagatronix je izjavil:

Drzi se tega, kar je proizvajalec predpisal za polnjenje. LiIon baterije niso nedolzne.

Poslušaj citiranega strica, ne želi si, da se ti vname 3000 (polnih!) li ion celic na mizi hkrati. Izkušnje pa to ;((


Ubistvu najbol previden odgovor.
Polnjenje 1/4C in 1/2C kot sem predlagal, ne drži za normalne celice.

Webmojster ::

Če delaš krajše ture, jo napolni tam do 70%.

Za daljšo turo napolni tudi do 100%, ampak kot že rečeno zgoraj, je ne puščaj dolgo na tej napetosti. Najbolje, da ko se napolni na 100% kar greš na kolo.

Pozimi oz. takrat ko dolgo ne voziš pa jo mel napolnjeno/shranjeno na cca. 50% napetosti.

Gagatronix ::

Pa zavedaj se, da litijeve baterije, tudi ko niso v uporabi (in torej odklopljene od porabnika), na mesec izgubijo cca 4-5% charge-a.

kow ::

Baterije so cela znanost. Moj pogled: ne obremenjuj se z optimalnim polnenjem. Skoncentriraj se, da ne delas neumnosti, ki najbolj skodijo baterijam:
- pregrevanje
- popolno spraznenje baterije
- prevelike obremenitve itd.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Življenska doba baterije pri prenosniku (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
717552 (6077) link_up
»

Li-ion vzdrževanje

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
81154 (760) Ludwik II
»

Polnilni cikli Windows laptopa

Oddelek: Strojna oprema
153006 (2666) CyberPunk
»

Litij-ionske baterije imajo spominski efekt

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
3514801 (11701) SplitCookie
»

[Li-Ion] akumulatorji - Ali je res

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
232958 (2407) Jst

Več podobnih tem