Forum » Na cesti » Gradbiščni semaforji, varnostna analiza
Gradbiščni semaforji, varnostna analiza
hipertija ::
Jaz sem pa zadnjič imel malo več časa. Skratka, že lep čas nazaj sem razmišljal, kako delajo semaforji in seveda je za tem cela znanost in je danes vse povezano žično, določena križišča pa med sabo tudi z mikrolinki over the air... nisem pa prepričan če so sami semaforji v enem križišču med sabo, ampak po mojem da so prej žično. V te zadeve se trenutno nisem spuščal, bi pa raziskal, ker me pač stvari zanimajo ampak je potrebno precej znanja. Mi je pa hkrati zanimivo postalo okoli prenosnih semaforjev, ki pa zagotovo niso žični :) in sem se s kolegom iz cestnega podjetja dogovoril, da pridem naokoli in stestirava.
Tako sem v roke vzel prenosnik z inštaliranim sdr# in stock antenico in šel v cestno bazo. Že pred tem sem ugotovil, da so semaforji pri nas ponekod od proizvajalca Sphere in na internetu našel brošuro. Tam je jasno zapisano, da je frekvenca 433MHz in 16 kanalov, z nekimi koraki, da se semaforji ne bi med sabo motili, če jih je v bližini več.
Na lokaciji sva prižgala semaforje in sem takoj šel na območje 433Mhz in na območje 170Mhz, kjer bi naj delovali, a ni bilo zaznati signala, je pa bil zaznan močan signal na frekvenci okoli 441.311.xxx Hz - zdaj lahko da so tako dolgi koraki in je na 16 kanalu, ali pa je drug proizvajalc, sem pozabil pogledat. Zanimivo je, da je bil poleg tega, še levo od tega signala en signal, kot neke vrste kontrolni. Zanimivo je, da sama frekvenca oz. območje skače levo desno. Frekvenca je torej bila znana.
Ok, to bi se sedaj lahko implementiralo v linuxih oz. z več znanja v raznih varijantah, ampak tega časa nisem imel, sem pa s seboj imel seveda navadno ročno postajo, jo dal na minimalno moč, nastavil enako frekvenco in ko sta semaforja nemoteno delala, sem pritisnil na ptt :)...
Ugotovil sem dejstvo, da so tile semaforji v določeni meri nezaščiteni.
a) Ko sem pritisnil ptt, se je semafor iz zelene spremenil na rumeno in rdečo:
- sem dejansko vplival
- ali pa je bila ravno naključna situacija?
b) grem dalje; gori na semaforju normalno rdeča/zelena in ko stisnem ptt vrže en rdeča in en semafor iz zelene direktno v rdečo in iz rdeče takoj v rumeno utripajočo in nato sem ptt spustil, oba semaforja sta se postavila nazaj na rdečo in se sinhronizirala nazaj
c) gorela je rdeča, stisnem ptt in je oba semaforja vrglo v rumeno utripajočo.
ugotovil sem torej, da z navadno postajco lahko povsem zmedeš semaforje, odvisno kdaj stisneš in kako zmotiš interval, zraven je še dejstvo, da ima senzorje vozil, ki čakajo. Ugotovil sem torej, da imajo sicer določeno mero varnosti: torej da ne gori na obeh zelena in da začne utripati ko ga kaj zmede in dokler držiš ptt, nato pa se postavi nazaj na rdečo, sinhronizira in pali dalje.
Tako sem v roke vzel prenosnik z inštaliranim sdr# in stock antenico in šel v cestno bazo. Že pred tem sem ugotovil, da so semaforji pri nas ponekod od proizvajalca Sphere in na internetu našel brošuro. Tam je jasno zapisano, da je frekvenca 433MHz in 16 kanalov, z nekimi koraki, da se semaforji ne bi med sabo motili, če jih je v bližini več.
Na lokaciji sva prižgala semaforje in sem takoj šel na območje 433Mhz in na območje 170Mhz, kjer bi naj delovali, a ni bilo zaznati signala, je pa bil zaznan močan signal na frekvenci okoli 441.311.xxx Hz - zdaj lahko da so tako dolgi koraki in je na 16 kanalu, ali pa je drug proizvajalc, sem pozabil pogledat. Zanimivo je, da je bil poleg tega, še levo od tega signala en signal, kot neke vrste kontrolni. Zanimivo je, da sama frekvenca oz. območje skače levo desno. Frekvenca je torej bila znana.
Ok, to bi se sedaj lahko implementiralo v linuxih oz. z več znanja v raznih varijantah, ampak tega časa nisem imel, sem pa s seboj imel seveda navadno ročno postajo, jo dal na minimalno moč, nastavil enako frekvenco in ko sta semaforja nemoteno delala, sem pritisnil na ptt :)...
Ugotovil sem dejstvo, da so tile semaforji v določeni meri nezaščiteni.
a) Ko sem pritisnil ptt, se je semafor iz zelene spremenil na rumeno in rdečo:
- sem dejansko vplival
- ali pa je bila ravno naključna situacija?
b) grem dalje; gori na semaforju normalno rdeča/zelena in ko stisnem ptt vrže en rdeča in en semafor iz zelene direktno v rdečo in iz rdeče takoj v rumeno utripajočo in nato sem ptt spustil, oba semaforja sta se postavila nazaj na rdečo in se sinhronizirala nazaj
c) gorela je rdeča, stisnem ptt in je oba semaforja vrglo v rumeno utripajočo.
ugotovil sem torej, da z navadno postajco lahko povsem zmedeš semaforje, odvisno kdaj stisneš in kako zmotiš interval, zraven je še dejstvo, da ima senzorje vozil, ki čakajo. Ugotovil sem torej, da imajo sicer določeno mero varnosti: torej da ne gori na obeh zelena in da začne utripati ko ga kaj zmede in dokler držiš ptt, nato pa se postavi nazaj na rdečo, sinhronizira in pali dalje.
Prekle za kurnk
- spremenilo: hipertija ()
eric_cartman ::
Kul, zanimiva tema.. :) Glede semaforjev sem laik oz. glede tega kako je vse skupaj povezano in kako deluje.. Sicer pa me zanima če bo Slotech skupnost pokazala, da zna biti zanimiva pa prispevala kaj k temu tvojemu raziskovanju.
hipertija ::
Hvala. Torej ugotovljeno je bilo, da kadar signal zmedeš oz. se semaforja ne najdeta med sabo, se vržeta v program utripanja... zdaj če bi signal pravilno predelal in oddajal z večjo močjo, bi verjetno lahko semafor ves čas obdržal v enem intervalu....
Je pa zanimivo tudi recimo kako delujejo zeleni vali... predstavljejte si Celovško cesto, še za časa, ko ni bilo dokončanega predora Šentvid in je bilo potrebno promet iz Severne obvoznice do Šentvida in obratno izpeljati tako, da se vse izide s čim manj zastoji.
Govoril sem tudi s policistko in kolikor vem, imajo v teh omaricah opcijo preklapljanja, ampak samo da izklopiš v rumeno semaforje... se mi pa zdi, da sem nekje videl, da se jih da tudi ročno premikati v večjih križiščih... me zanima če kdo to ve
Je pa zanimivo tudi recimo kako delujejo zeleni vali... predstavljejte si Celovško cesto, še za časa, ko ni bilo dokončanega predora Šentvid in je bilo potrebno promet iz Severne obvoznice do Šentvida in obratno izpeljati tako, da se vse izide s čim manj zastoji.
Govoril sem tudi s policistko in kolikor vem, imajo v teh omaricah opcijo preklapljanja, ampak samo da izklopiš v rumeno semaforje... se mi pa zdi, da sem nekje videl, da se jih da tudi ročno premikati v večjih križiščih... me zanima če kdo to ve
Prekle za kurnk
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: hipertija ()
Pac-Man ::
Saj si si sam odgovoril - če pride do motenj/okvare začne utripat rumeno. Kot pri fiksnih, torej ima neko zaščito.
The ideal subject of totalitarian rule is not the convinced Nazi or
the convinced Communist, but people for whom the distinction between fact and
fiction and the distinction between true and false no longer exist.
the convinced Communist, but people for whom the distinction between fact and
fiction and the distinction between true and false no longer exist.
Blinder ::
Kaj ce bit nevarnega tukaj. Ce bi vsi imeli zeleno, bi se avti srecali, lahko bi nastal zastoj, ampak nesrec nebi bilo.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
hipertija ::
Če utripata oba semaforja, no ja... verjetno res nič, bi pa nek nepridiprav lahko lepo naredil probleme npr. ob prometni konici. Nikjer ne piše, da bi lahko bil zaradi tega karambol.
Seveda pa v vašem slogu, tudi če se kdo loti nekih malenkosti, jih zatrete. Pa vi, pametni, povejte kako je z zelenimi vali. Kako programirajo, po kakšnih protokolih itd.
Seveda pa v vašem slogu, tudi če se kdo loti nekih malenkosti, jih zatrete. Pa vi, pametni, povejte kako je z zelenimi vali. Kako programirajo, po kakšnih protokolih itd.
Prekle za kurnk
mjaa ::
Zanimivo, sem se tudi že sam parkrat spraševal o teh prenosnih semaforjih. Če imaš kakšen IQ recording, pošlji pa pogledamo malo protokol. :)
Drugače se spomnim, da je bil pred leti nek projekt financiran iz EU sredstev, kjer so v parih semaforiziranih križiščih v Lj implementirali podaljšanje zelene v primeru približevanja LPP avtobusa. Uporabili so obstoječe Zigbeeje na LPP busih (ki se uporabljajo za napoved prihoda/odhoda na displayu avtobusne postaje). Samo mislim, da je bilo vse skupaj na koncu bolj neuporabno. Verjetno ti bo pa zanimivo branje, Link
Drugače se spomnim, da je bil pred leti nek projekt financiran iz EU sredstev, kjer so v parih semaforiziranih križiščih v Lj implementirali podaljšanje zelene v primeru približevanja LPP avtobusa. Uporabili so obstoječe Zigbeeje na LPP busih (ki se uporabljajo za napoved prihoda/odhoda na displayu avtobusne postaje). Samo mislim, da je bilo vse skupaj na koncu bolj neuporabno. Verjetno ti bo pa zanimivo branje, Link
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Audi dobil izboljšane senzorje za lovljenje zelene lučiOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 5595 (2886) | 49106 |
» | Laganje policistov (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 15486 (11708) | Unknown_001 |
» | globa za prekršek...mnenje? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 22063 (20183) | Roadkill |
» | Semafor - RDEČA lučOddelek: Loža | 2764 (2089) | Scorpia |
» | Ponovno utripajoča zelena?Oddelek: Loža | 2799 (2003) | Roadkill |