Forum » Problemi človeštva » Nezadostno informacijsko izobraženi učitelji
Nezadostno informacijsko izobraženi učitelji
Mato989 ::
Kje ste pa glih učitelje našli?
... V privat firmi te sploh vprašajo ne, če znaš. Vprašajo te zgolj, če veš, kje so vrata.
Ajd, prvi del drži. Čeprav se v razpisu za delovno mesto povsod zahteva poznavanje dela z računalnikom ipd. Drugi del pa običajno izgleda tako, da random L1 tech ves dan servisira uporabnike, ki ne znajo pognati programa, če ni ikone na namizju, ne znajo izbrati na kateri tiskalnik naj tiskajo, ne znajo zamenjati svojega gesla in v tej smeri naprej.
Kje je to... vsepovsod kjer sem jaz delal od trgovine, proizvodnje, prodaje/nabave in zdaj ITja naprej sem večino sam uštimal, vsaj osnov
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Invictus ::
Drugi del pa običajno izgleda tako, da random L1 tech ves dan servisira uporabnike, ki ne znajo pognati programa, če ni ikone na namizju, ne znajo izbrati na kateri tiskalnik naj tiskajo, ne znajo zamenjati svojega gesla in v tej smeri naprej.
To je pač problem IT oddelka, ki namesto dobrega designa in preventive raje fura support in kurativo. Temu se preprosto reče butast IT šef in njegovi podrejeni...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
antrim ::
Mato - v večini večjih firm.
Invictus - opažam, da je v tvojem svetu vedno vse lepo enostavno in črno-belo. Zavidam ti.
Invictus - opažam, da je v tvojem svetu vedno vse lepo enostavno in črno-belo. Zavidam ti.
Phantomeye ::
Heh zakaj bi v sluzbi uporabljal znanje, ki sem ga sam plačal. Če dobim isto plačo kot ostali, ki tega ne delajo, ker ne znajo :P :P :P
m0LN4r ::
Ucitelj je vzor ucencem, ce ima pac tak odnos, da servira minimum od njega, kaj potem naj pricakujmo od ucencev, ki so nekaj ur v soli in prakticno je to izobrazevalna ustanova, ki bi morala gledati tudi cez meje tega kaj se minimalno zahteva.
Jaz sem imel sreco in nas je ucitelj ze v OS 20 let nazaj podpiral pri uporabi racunalnikov, vrata do racunalniske ucilnice smo imeli vedno odprta, karkoli si vprasal je razlozil, ce ni vedel, se je pozanimal in povedal naslednji dan.
V zahvalo takega ucitelja sem bil PRVI na soli, ki je uporabljal Arnes takrat tistih 15 ur zastonj al kaj je bilo, kje se treba prijaviti itn. prvi E-Mail naslov ni da ni.
AMPAK To je bil samo eden. Seveda vsi ostali so gledali v drugo smer in hoteli imeti cim manj opravka. V vsakem razredu smo dobili na razpolago PC, ampak prizgal ga ni noben ucitelj.
V srednji soli je bilo nekaj podobnega. Bila sta dva, uciteljica nemscine in fizike, sta bila edina, ki sta se posluzevala "moderne" tehnologije in nas spodbujala, da namesto papirja uporabljajmo malo vec elektronske stvari.
Vsi ostali pa beh. Celo enga smo imeli, ki je se na grafoskop limal svoje prozorne prosojnice, ki so bili neke vrste zapiski iz faksa in to je delal ze tako dolgo, da mi je se bratranec kr nekaj generacije pred mano povedal isto.
Skratka nacin dela je bil 10+ let nespremenjen.
Se vracam k prvotni izjavi, da je danes leta 2021 se vedno en kup pedagoskih delavcev, ki imajo odpor do neke osnovne uporabe IT tehnologij v poucevanju, pa magari samo za to, da bi sparali z gorami papirja, ki ga tiskajo in si pospesili, ter olajsali delo, ampak ne - so se vedno ostali v letu 1999.
Nevem kako je pri vas, ampak prakticno v skoraj vsaki branzi ne glede na placo, to znanje vec ni nekaj posebnega, ampak nekaj samoumevnega. Ce je tiskalnik prazen pa odpri tisti jebeni predal in daj not papir. Ne pa da se zaradi tega ustavi sistem za nekaj ur in je treba klicati IT oddelek, pa to je ze hecno.
Tudi ce nisi avtomehanik ali inzenir strojnistva, predvidevam, da vas vecina ve kako gumo napumpati, pa tudi ce ne, vsaj okno pocistiti in vklopiti radio/klimo.
To so neke osnove, ki bi jih danes moral vsak pedagog obvladati. Ze to, da smo prisli do neke izmenjave gradiva online je trajalo, po mojem okusu predolgo, ker se je vedno izgovarjalo na vse drugo.
Se enkrat to ni neko posebno znanje dandanes, to bi moral bit nek minimum in da se sproti informirajo standard.
Jaz vidim problem v tem, da se razvadijo. Placa je garantirana, dopust garantiran, penzija tudi, zakaj bi se potem nekaj jebal, vsako leto isto oz. ko se potek dela ustali, se manj.
Se spomnim, ko mi je 8 let starejsi bratranec govoril kako dela kateri ucitelj, kaksna so vprasanja na testih, prakticno ISTE naloge in prosojnice so bile v razmaku 8 let in vse je bilo isto. Tolko o tem, da je ful razlicnega dela.
Da ucitelj matematike ne ve na racunalniku uporabljati matematicnih funkcij in npr. vnesti ulomka v wordu za test je zalostno, kjer se to se na roke dela. To je samo primer.
Jaz sem imel sreco in nas je ucitelj ze v OS 20 let nazaj podpiral pri uporabi racunalnikov, vrata do racunalniske ucilnice smo imeli vedno odprta, karkoli si vprasal je razlozil, ce ni vedel, se je pozanimal in povedal naslednji dan.
V zahvalo takega ucitelja sem bil PRVI na soli, ki je uporabljal Arnes takrat tistih 15 ur zastonj al kaj je bilo, kje se treba prijaviti itn. prvi E-Mail naslov ni da ni.
AMPAK To je bil samo eden. Seveda vsi ostali so gledali v drugo smer in hoteli imeti cim manj opravka. V vsakem razredu smo dobili na razpolago PC, ampak prizgal ga ni noben ucitelj.
V srednji soli je bilo nekaj podobnega. Bila sta dva, uciteljica nemscine in fizike, sta bila edina, ki sta se posluzevala "moderne" tehnologije in nas spodbujala, da namesto papirja uporabljajmo malo vec elektronske stvari.
Vsi ostali pa beh. Celo enga smo imeli, ki je se na grafoskop limal svoje prozorne prosojnice, ki so bili neke vrste zapiski iz faksa in to je delal ze tako dolgo, da mi je se bratranec kr nekaj generacije pred mano povedal isto.
Skratka nacin dela je bil 10+ let nespremenjen.
Se vracam k prvotni izjavi, da je danes leta 2021 se vedno en kup pedagoskih delavcev, ki imajo odpor do neke osnovne uporabe IT tehnologij v poucevanju, pa magari samo za to, da bi sparali z gorami papirja, ki ga tiskajo in si pospesili, ter olajsali delo, ampak ne - so se vedno ostali v letu 1999.
Nevem kako je pri vas, ampak prakticno v skoraj vsaki branzi ne glede na placo, to znanje vec ni nekaj posebnega, ampak nekaj samoumevnega. Ce je tiskalnik prazen pa odpri tisti jebeni predal in daj not papir. Ne pa da se zaradi tega ustavi sistem za nekaj ur in je treba klicati IT oddelek, pa to je ze hecno.
Tudi ce nisi avtomehanik ali inzenir strojnistva, predvidevam, da vas vecina ve kako gumo napumpati, pa tudi ce ne, vsaj okno pocistiti in vklopiti radio/klimo.
To so neke osnove, ki bi jih danes moral vsak pedagog obvladati. Ze to, da smo prisli do neke izmenjave gradiva online je trajalo, po mojem okusu predolgo, ker se je vedno izgovarjalo na vse drugo.
Se enkrat to ni neko posebno znanje dandanes, to bi moral bit nek minimum in da se sproti informirajo standard.
Jaz vidim problem v tem, da se razvadijo. Placa je garantirana, dopust garantiran, penzija tudi, zakaj bi se potem nekaj jebal, vsako leto isto oz. ko se potek dela ustali, se manj.
Se spomnim, ko mi je 8 let starejsi bratranec govoril kako dela kateri ucitelj, kaksna so vprasanja na testih, prakticno ISTE naloge in prosojnice so bile v razmaku 8 let in vse je bilo isto. Tolko o tem, da je ful razlicnega dela.
Da ucitelj matematike ne ve na racunalniku uporabljati matematicnih funkcij in npr. vnesti ulomka v wordu za test je zalostno, kjer se to se na roke dela. To je samo primer.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Phantomeye ::
m0LN4r ::
Ce smo ze pri tem, nekatere digitalne ucilnice in youtube ucitelji so bolj gledljivi, kot to kar hodi po solah. Pa se 10x si lahko pogledas razlago, ce hoces.
Aja pa z dimnimi signali vec tudi ne komuniciramo.
pa če je strokovnjak za računalnikeNihce ni rekel, da mora biti strokovnjak. Govorimo o modernizaciji dela. Mi si v sluzbi tudi ne posiljamo vec pisem z golobi.
Aja pa z dimnimi signali vec tudi ne komuniciramo.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Phantomeye ::
Ce smo ze pri tem, nekatere digitalne ucilnice in youtube ucitelji so bolj gledljivi, kot to kar hodi po solah. Pa se 10x si lahko pogledas razlago, ce hoces.
pa če je strokovnjak za računalnikeNihce ni rekel, da mora biti strokovnjak. Govorimo o modernizaciji dela. Mi si v sluzbi tudi ne posiljamo vec pisem z golobi.
Aja pa z dimnimi signali vec tudi ne komuniciramo.
To je bil pretiran primer, da lažje orišem situacijo.
Zakaj bi nek učitelj vlagal svoj čas v modernizacijo pouka, če to od njega eksplicitno ne zahtevajo in če to ne vpliva na njegovo plačilo v primerjavi z ostalimi sodelavci - predvsem starejšimi.
Ne me narobe razumet, jst sm naravnost oboževal učitelje in profesorje, ki so v svoje učne ure vložili več samoiniciative kot je bilo od njih pričakovano. Saj so taki tudi vpeljali boljše procese poučevanja. In sem z njimi z veseljem sodeloval, tudi zunaj pouka - pri ekstra aktivnostih.
Zgolj skušam bit hudičev advokat in prikazat, kakšni bi lahko bili razlogi, da učitelji niso (dovolj) motivirani.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Phantomeye ()
showsover ::
Phantomeye je izjavil:
Zakaj bi nek učitelj vlagal svoj čas v modernizacijo pouka, če to od njega eksplicitno ne zahtevajo in če to ne vpliva na njegovo plačilo v primerjavi z ostalimi sodelavci - predvsem starejšimi.
Ja, točno tako - je praktično nedotakljiv, ne glede na to, kakšne kozle strelja.
jshadlsa232 ::
Phantomeye je izjavil:
Ce smo ze pri tem, nekatere digitalne ucilnice in youtube ucitelji so bolj gledljivi, kot to kar hodi po solah. Pa se 10x si lahko pogledas razlago, ce hoces.
pa če je strokovnjak za računalnikeNihce ni rekel, da mora biti strokovnjak. Govorimo o modernizaciji dela. Mi si v sluzbi tudi ne posiljamo vec pisem z golobi.
Aja pa z dimnimi signali vec tudi ne komuniciramo.
To je bil pretiran primer, da lažje orišem situacijo.
Zakaj bi nek učitelj vlagal svoj čas v modernizacijo pouka, če to od njega eksplicitno ne zahtevajo in če to ne vpliva na njegovo plačilo v primerjavi z ostalimi sodelavci - predvsem starejšimi.
Ne me narobe razumet, jst sm naravnost oboževal učitelje in profesorje, ki so v svoje učne ure vložili več samoiniciative kot je bilo od njih pričakovano. Saj so taki tudi vpeljali boljše procese poučevanja. In sem z njimi z veseljem sodeloval, tudi zunaj pouka - pri ekstra aktivnostih.
Zgolj skušam bit hudičev advokat in prikazat, kakšni bi lahko bili razlogi, da učitelji niso (dovolj) motivirani.
Zato da ne izpadejo hipokriti pred svojimi ucenci.
Ucitelji radi ucijo, niso pa radi nauceni.
digitalcek ::
V bistvu je zadeva povsem logična. Če nikoli niso naučili nekoga nekaj delat in ni imel sam nikoli volje se s tem ukvarjat, potem je logično, da ne zna.
Če mu pa to sedaj narobe hodi v življenju, je pa to pač problem.
Poznam nekoga z doktoratom, ki je povsem nesposoben vsakdanjih zadev. Recimo nima izpita za avto. Je padel najmanj 10x. Da ne omenjam, da si ne zna nič skuhat, oprat ipd. Ampak v svoji stroki je pa med top 20 na svetu.
Takemu smo rekli leta 1980: Fachidiot (fah idiot). Takrat so bili redki, mogoče kakšen atomski fizik, kakšen inženir na Štefanu.
Mislim, da jih je danes veliko, čedalje več. Vsi filozofi, mnogi pisatelji, večina pesnikov.
Pa tudi, na svoj način, vsi, ki so "fokusirani" le na osebni uspeh (grebatorji) in nimajo nič od življenja.
profii ::
Največji LOL iz časov šolanja mi je bil to, da noben izmed učiteljev ni vedel, da se PowerPoint uporablja full screen. Kaj šele da je bližnjica F5. In pa klikanje na naslednji slide spodaj v menuju... Next level je pa ta da je na projektorju trenutni slide, na PCju pa naslednji.
m0LN4r ::
Phantomeye je izjavil:
Ce smo ze pri tem, nekatere digitalne ucilnice in youtube ucitelji so bolj gledljivi, kot to kar hodi po solah. Pa se 10x si lahko pogledas razlago, ce hoces.
pa če je strokovnjak za računalnikeNihce ni rekel, da mora biti strokovnjak. Govorimo o modernizaciji dela. Mi si v sluzbi tudi ne posiljamo vec pisem z golobi.
Aja pa z dimnimi signali vec tudi ne komuniciramo.
To je bil pretiran primer, da lažje orišem situacijo.
Zakaj bi nek učitelj vlagal svoj čas v modernizacijo pouka, če to od njega eksplicitno ne zahtevajo in če to ne vpliva na njegovo plačilo v primerjavi z ostalimi sodelavci - predvsem starejšimi.
Ne me narobe razumet, jst sm naravnost oboževal učitelje in profesorje, ki so v svoje učne ure vložili več samoiniciative kot je bilo od njih pričakovano. Saj so taki tudi vpeljali boljše procese poučevanja. In sem z njimi z veseljem sodeloval, tudi zunaj pouka - pri ekstra aktivnostih.
Zgolj skušam bit hudičev advokat in prikazat, kakšni bi lahko bili razlogi, da učitelji niso (dovolj) motivirani.
Recimo, da ne dobis odpovedi, bi bila zame dovolj dobra motivacija. Placani so itak solidno, glede na efektivnost in povprecne ocene dandanes.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
m0LN4r ::
Največji LOL iz časov šolanja mi je bil to, da noben izmed učiteljev ni vedel, da se PowerPoint uporablja full screen. Kaj šele da je bližnjica F5. In pa klikanje na naslednji slide spodaj v menuju... Next level je pa ta da je na projektorju trenutni slide, na PCju pa naslednji.
Ja sej to je splosna razgledanost, ne pa samoiniciativa zraven sluzbe in nevem kaj se. Jaz tega naceloma tudi ne rabim, nimam nic od tega ce vem v sluzbi, ampak izpades pac debilno, ce ne ves. Tudi gradbenik nisem, pa doma zmontiram luc na strop ali popravim razpoko, zvrtam luknjo v ploscice in namontiram tus.
Vseeno pa ne razumem, a ko se odlocis za poklic ucitelja, ti dol visi? Saj se preden si se odlocil si vedel, kaksna placa in delo te cakata, saj si sel skozi sole in ce te je to motiviralo, da bos ucitelj, potem pa pozneje reces boli me kurac, pa tudi ne razumem, zakaj si potem sploh sel za pedagoga.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Phantomeye ::
Phantomeye je izjavil:
Ce smo ze pri tem, nekatere digitalne ucilnice in youtube ucitelji so bolj gledljivi, kot to kar hodi po solah. Pa se 10x si lahko pogledas razlago, ce hoces.
pa če je strokovnjak za računalnikeNihce ni rekel, da mora biti strokovnjak. Govorimo o modernizaciji dela. Mi si v sluzbi tudi ne posiljamo vec pisem z golobi.
Aja pa z dimnimi signali vec tudi ne komuniciramo.
To je bil pretiran primer, da lažje orišem situacijo.
Zakaj bi nek učitelj vlagal svoj čas v modernizacijo pouka, če to od njega eksplicitno ne zahtevajo in če to ne vpliva na njegovo plačilo v primerjavi z ostalimi sodelavci - predvsem starejšimi.
Ne me narobe razumet, jst sm naravnost oboževal učitelje in profesorje, ki so v svoje učne ure vložili več samoiniciative kot je bilo od njih pričakovano. Saj so taki tudi vpeljali boljše procese poučevanja. In sem z njimi z veseljem sodeloval, tudi zunaj pouka - pri ekstra aktivnostih.
Zgolj skušam bit hudičev advokat in prikazat, kakšni bi lahko bili razlogi, da učitelji niso (dovolj) motivirani.
Recimo, da ne dobis odpovedi, bi bila zame dovolj dobra motivacija. Placani so itak solidno, glede na efektivnost in povprecne ocene dandanes.
Negativna "motivacija" doesn't work. Ampak kot sem rekel, če vodstvo od učiteljev ne zahteva teh znanj, boš težko odpustil takšnega učitelja, ane. Ker ni ničesar kršil.
JaVonTech ::
Na žalost je tako, da veliko učiteljev rado uči, zadnja njihova briga pa je, kako bodo to naučili. "Ne piše v njihovi pogodbi" - pa kaj ima za pisati v njihovi pogodbi, njihova naloga je, da učence naučijo čim več (njihove) snovi, vprašati pa se morajo kako bi lahko to znanje najlažje prenesli na učence. Verjetno, da v letu 2021 obstaja kakšna metoda več kot pa fotokopije starih nalog in pa TV v omari, kjer predvajaš kaseto iz leta 1998! No, mislim, da vsaj grafoskopov ni več. Jaz sem ga videl zadnjič pri profesorju leta 2016 na fakulteti; nekaj minut sem samo gledal, ker nisem mogel verjeti, da se še vedno oklepa grafoskopa. Zdaj mi je žal, da ga nisem vprašal, če bo gradivo s prosojnic naložil na spletno učilnico . Računalniška nepismenost ljudi, ki so diplomirali v zadnjih 20 letih je kriva teh ljudi samih, saj se že več kot toliko let povsod diplomske naloge piše v računalniških programih in ne več na roko. Včasih pa je bilo zoprnega dela (inštalacije raznega softwarea) veliko več kot danes, ko je večino stvari za vsakodnevno uporabo speglanih v nulo.
SeMiNeSanja ::
Dokler se gre samo za 'standardne vsakdanje zahteve' stvari še nekako gredo skozi. Se učitelji 'adaptirajo' po potrebi. Problem je le v tem, da vedno za kakšno leto prepozno ugotovijo to 'potrebo', tako da z 'adaptacijo' mnogi med njimi capljajo za časom.
Čim pa greš pogledat na nekoliko višji nivo, koliko podpore so srednješolski učitelji sposobni nuditi malo bolj naprednim učencem, so pa luknje v usposobljenosti gromozanske.
Konkreten primer gimnazijca v 4. letniku, ki dela raziskovalno nalogo iz fizike. Učiteljica, ki je mentorica, pri celi zgodbi lahko posodi zgolj svoje ime na naslovnici naloge. K sreči je šola določila še dodatnega mentorja, profesorja z FMF, ki pomaga pri fizikalnih vidikih naloge.
Vendar pa je takšna naloga precej interdisciplinarna, če se ukvarja z računalniško simulacijo teles v prostem padu (različni modeli, ki se pri padanju prično vrteti, računaš hitrost vrtenja po času, upočasnjevanje padanja,...).
Najprej je potrebno naštudirat vso fiziko. Sledi matematika, programiranje, generiranje grafik in video posnetkov s samo simulacijo padanja. Nato se pridobljene simulacije primerja z rezultati pridobljenimi z eksperimentalnim delom (izdelava modelov, postavitev in izvedba meritev, snemanje, podatkovna obdelava posnetkov), da se dokaže pravilnost računalniške simulacije. Vključi se še video montaža eksperimentalnega posnetka in računalniško generirane simulacije.
Sledi izdelava poročila - v LaTeX-u, za zaključek pa še predstavitev pred komisijo...Samo upam, da ne bo napravil še kompletno video predstavitev, kot je to naredil lansko leto...
Pri celi gori znanj, ki jih potrebuješ za izvedbo take naloge, na šoli ne more učiteljico vprašati niti kako se generira kazalo v LaTeX-u, ker verjetno niti ne ve kaj za vraga je LaTeX.
So pa imeli 'informatiko' kot predmet - da so se učili uporabljati Office ;(
No, znanje Powerpointa vendarle potrebuje za izdelavo predstavitve...
Paradoksalno: ta mulc je istočasno takorekoč 'polpismen' za svoj mobitel... Facebook nikoli nebi odprl, če si sošolci nebi na njemu izmenjevali informacije in podatke. SMS? Še opazi ne, če mu ga pošlješ..... Instagram? Neznanka!
Ampak bistveno vprašanje je tu usposobljenost učiteljev, da bi lahko kaj pomagali pri takem 'projektu'. Mislim, da jih moraš iskati z lupo, ki bi lahko kaj pomagali, ker enostavno niso tako na široko usposobljeni. Znanja Pythona in LaTeX-a si je pridobil na delavnicah in taborih, Mathematiko pa je sam postavljal na glavo, ravno tako obdelavo in montažo videoposnetkov.
Saj je cool dokler gre. A pride tudi to kakšne težave, ko se stvar ustavi zaradi pomanjkanja znanja - pa se na šoli nima na koga obrniti, da bi mu pomagal razvozljati problem. Ena neumnost mu je tako požrla 3 tedne, dokler ni sam pogruntal rešitev.
Če bi imel dostop do ustreznih mentorjev bi verjetno lahko še marsikaj napravil na področju generiranja računalniške grafike, ki jo ima izvedeno na dokaj primitiven način, kar mu ne omogoča generiranja grafike v realnem času.
A po drugi strani je že tako preveč časa vtaknil v ta projekt....
No, ob vseh 'specialnih' znanjih pa ne zna namestiti Windows-ov, ne zna skonfigurirati routerja, pozna le najbolj nujne finte operacijskega sistema,.... 'po potrebi' pač.
Da se nekaj naučiš, potrebuješ 'potrebo' - nek izziv, nalogo, zanimanje. To velja tako za učitelje, kot za učence. Komu se ljubi suhoparno učiti uporabo Office programov? Daj ljudem konkretno nalogo, pa naj gruntajo, kako jo bodo rešili! Se bodo 100x več naučili, kot če jim stvari na silo vtepavaš v glavo.
Tako smo spet pri tem, da se učitelji usposabljajo 'po potrebi'.
Šolanje od doma je bilo precej velik izziv za marsikaterega učitelja. Nekateri so ga osvojili z odliko, drugi nekako bolj za silo.
Toda koliko učiteljev se je prej želelo naučiti poučevati preko videokonference? Koliko se jih je tega tudi lotilo - predenj je udarila Korona?
Čim pa greš pogledat na nekoliko višji nivo, koliko podpore so srednješolski učitelji sposobni nuditi malo bolj naprednim učencem, so pa luknje v usposobljenosti gromozanske.
Konkreten primer gimnazijca v 4. letniku, ki dela raziskovalno nalogo iz fizike. Učiteljica, ki je mentorica, pri celi zgodbi lahko posodi zgolj svoje ime na naslovnici naloge. K sreči je šola določila še dodatnega mentorja, profesorja z FMF, ki pomaga pri fizikalnih vidikih naloge.
Vendar pa je takšna naloga precej interdisciplinarna, če se ukvarja z računalniško simulacijo teles v prostem padu (različni modeli, ki se pri padanju prično vrteti, računaš hitrost vrtenja po času, upočasnjevanje padanja,...).
Najprej je potrebno naštudirat vso fiziko. Sledi matematika, programiranje, generiranje grafik in video posnetkov s samo simulacijo padanja. Nato se pridobljene simulacije primerja z rezultati pridobljenimi z eksperimentalnim delom (izdelava modelov, postavitev in izvedba meritev, snemanje, podatkovna obdelava posnetkov), da se dokaže pravilnost računalniške simulacije. Vključi se še video montaža eksperimentalnega posnetka in računalniško generirane simulacije.
Sledi izdelava poročila - v LaTeX-u, za zaključek pa še predstavitev pred komisijo...Samo upam, da ne bo napravil še kompletno video predstavitev, kot je to naredil lansko leto...
Pri celi gori znanj, ki jih potrebuješ za izvedbo take naloge, na šoli ne more učiteljico vprašati niti kako se generira kazalo v LaTeX-u, ker verjetno niti ne ve kaj za vraga je LaTeX.
So pa imeli 'informatiko' kot predmet - da so se učili uporabljati Office ;(
No, znanje Powerpointa vendarle potrebuje za izdelavo predstavitve...
Paradoksalno: ta mulc je istočasno takorekoč 'polpismen' za svoj mobitel... Facebook nikoli nebi odprl, če si sošolci nebi na njemu izmenjevali informacije in podatke. SMS? Še opazi ne, če mu ga pošlješ..... Instagram? Neznanka!
Ampak bistveno vprašanje je tu usposobljenost učiteljev, da bi lahko kaj pomagali pri takem 'projektu'. Mislim, da jih moraš iskati z lupo, ki bi lahko kaj pomagali, ker enostavno niso tako na široko usposobljeni. Znanja Pythona in LaTeX-a si je pridobil na delavnicah in taborih, Mathematiko pa je sam postavljal na glavo, ravno tako obdelavo in montažo videoposnetkov.
Saj je cool dokler gre. A pride tudi to kakšne težave, ko se stvar ustavi zaradi pomanjkanja znanja - pa se na šoli nima na koga obrniti, da bi mu pomagal razvozljati problem. Ena neumnost mu je tako požrla 3 tedne, dokler ni sam pogruntal rešitev.
Če bi imel dostop do ustreznih mentorjev bi verjetno lahko še marsikaj napravil na področju generiranja računalniške grafike, ki jo ima izvedeno na dokaj primitiven način, kar mu ne omogoča generiranja grafike v realnem času.
A po drugi strani je že tako preveč časa vtaknil v ta projekt....
No, ob vseh 'specialnih' znanjih pa ne zna namestiti Windows-ov, ne zna skonfigurirati routerja, pozna le najbolj nujne finte operacijskega sistema,.... 'po potrebi' pač.
Da se nekaj naučiš, potrebuješ 'potrebo' - nek izziv, nalogo, zanimanje. To velja tako za učitelje, kot za učence. Komu se ljubi suhoparno učiti uporabo Office programov? Daj ljudem konkretno nalogo, pa naj gruntajo, kako jo bodo rešili! Se bodo 100x več naučili, kot če jim stvari na silo vtepavaš v glavo.
Tako smo spet pri tem, da se učitelji usposabljajo 'po potrebi'.
Šolanje od doma je bilo precej velik izziv za marsikaterega učitelja. Nekateri so ga osvojili z odliko, drugi nekako bolj za silo.
Toda koliko učiteljev se je prej želelo naučiti poučevati preko videokonference? Koliko se jih je tega tudi lotilo - predenj je udarila Korona?
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
matobeli ::
Mene pa zanima koliko učiteljev bo osvojena korona znanja uporabljalo še naprej.
Mi smo želeli da bi učiteljica zapisala snov še v teamsih, kot med šolanjem na daljavo. Nak, odpade. Pa ni bil odgovor v stilu "ne, ker je preveč dodatnega dela" ampak bolj administrativne narave.
Mi smo želeli da bi učiteljica zapisala snov še v teamsih, kot med šolanjem na daljavo. Nak, odpade. Pa ni bil odgovor v stilu "ne, ker je preveč dodatnega dela" ampak bolj administrativne narave.
SeMiNeSanja ::
Žalostno je tudi to, da pri šolanju na daljavo niso predpisali snemanje predavanj.
Učenci imajo takšne in drugačne povezave, računalnike,... in bi posnetki že iz povsem tehničnih razlogov prišli prav.
Dodatno pa bi koristili tistim učencem, ki nekoliko težje sledijo, saj bi si lahko odlomek, ki ga težko razumejo večkratno zavrteli, vmes ustavljali,.... in se tako na lažji način prebili skozi snov.
Žal se očitno učitelji bojijo, da se bo kdo norčeval iz njihovega poučevanja, ali kaj vem, kaj je razlog, da so tovrstni posnetki nekaj 'nepredstavljivega'.
Učenci imajo takšne in drugačne povezave, računalnike,... in bi posnetki že iz povsem tehničnih razlogov prišli prav.
Dodatno pa bi koristili tistim učencem, ki nekoliko težje sledijo, saj bi si lahko odlomek, ki ga težko razumejo večkratno zavrteli, vmes ustavljali,.... in se tako na lažji način prebili skozi snov.
Žal se očitno učitelji bojijo, da se bo kdo norčeval iz njihovega poučevanja, ali kaj vem, kaj je razlog, da so tovrstni posnetki nekaj 'nepredstavljivega'.
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)
Mato989 ::
SeMiNeSanja je izjavil:
Žalostno je tudi to, da pri šolanju na daljavo niso predpisali snemanje predavanj.
Učenci imajo takšne in drugačne povezave, računalnike,... in bi posnetki že iz povsem tehničnih razlogov prišli prav.
Dodatno pa bi koristili tistim učencem, ki nekoliko težje sledijo, saj bi si lahko odlomek, ki ga težko razumejo večkratno zavrteli, vmes ustavljali,.... in se tako na lažji način prebili skozi snov.
Žal se očitno učitelji bojijo, da se bo kdo norčeval iz njihovega poučevanja, ali kaj vem, kaj je razlog, da so tovrstni posnetki nekaj 'nepredstavljivega'.
Ja to je itak nerazumen debilizem prve klase, zakaj ni enostavno, glede na to da imamo ENAKO učno snov, en učitelj iz vsake šole za nek predmet posnel predavanja in pol bi cela SLO lahko gledala... mi pa se gremo neko samoupravljanje
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zimonem ::
Glede analize, In vrednotenja stvar ni napačno predlagana. BI bilo pa boleče gledat zadeve. Ampak čez to bi bilo treba it.
m0LN4r ::
Pa sej na na faksu za ucitelja imas tudi vsa en predmet informatike po programu ze nekaj let? A se ga presvingla al je zahtevnost prenizka ?
To kaj se od ucitelja pricakuje, bi ze moral dat skozi v srednji soli pri racunalniskem pouku. Recimo.
Ucitelj rojen leta 85 je danes star 35 let, to ni glih malo. V srednji soli leta 2001/2002 so imeli po programu predmet osnove racunalniskega znanja al kako se mu je reklo. Se mi zdi da v 2. al 3. letniku.
Torej tu bi ze moral obvladati vsaj word, excel funkcije pa se kaj. Rojen leta 85 se znajdes, cirka 2004 ze na faksu, kjer imas spet vsaj en predmet informatika, ki je nadgradnja znanja iz srednje sole, fokusirana na pedagosko rabo ali ni?
No do leta 2010 si koncal faks, kot ucitelj in si iz "moderne" generacije in ce gres nekam poucevat, ne mores pac rect, da nimas pojma in da ni bilo potrebe. Kako pa si potem koncal predmet v srednji in na faksu?
Po mojem je problem sledec, predmet na faksu presvinglas, po koncanem faksu pa zahtevnost, ce delas na osnovno soli pade tako nizko, da ugotovis da je dovolj ce vsako leto pises iste stvari z kredo na tablo in kopiras iste naloge iz generacije v generacijo, ker si ze pozabil kako spremeniti formule na kontrolki na racunalniku in pac gres po liniji najmanjsega.
Pol pa pride korona in je treba vzet prenosnik iz faksa in iz njega pobrisati prah in se za marsikaterega zacne horror.
To kaj se od ucitelja pricakuje, bi ze moral dat skozi v srednji soli pri racunalniskem pouku. Recimo.
Ucitelj rojen leta 85 je danes star 35 let, to ni glih malo. V srednji soli leta 2001/2002 so imeli po programu predmet osnove racunalniskega znanja al kako se mu je reklo. Se mi zdi da v 2. al 3. letniku.
Torej tu bi ze moral obvladati vsaj word, excel funkcije pa se kaj. Rojen leta 85 se znajdes, cirka 2004 ze na faksu, kjer imas spet vsaj en predmet informatika, ki je nadgradnja znanja iz srednje sole, fokusirana na pedagosko rabo ali ni?
No do leta 2010 si koncal faks, kot ucitelj in si iz "moderne" generacije in ce gres nekam poucevat, ne mores pac rect, da nimas pojma in da ni bilo potrebe. Kako pa si potem koncal predmet v srednji in na faksu?
Po mojem je problem sledec, predmet na faksu presvinglas, po koncanem faksu pa zahtevnost, ce delas na osnovno soli pade tako nizko, da ugotovis da je dovolj ce vsako leto pises iste stvari z kredo na tablo in kopiras iste naloge iz generacije v generacijo, ker si ze pozabil kako spremeniti formule na kontrolki na racunalniku in pac gres po liniji najmanjsega.
Pol pa pride korona in je treba vzet prenosnik iz faksa in iz njega pobrisati prah in se za marsikaterega zacne horror.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
m0LN4r ::
Ce se ne motim, so nekateri faksi okoli 2010 ze ponujali solanje na daljavo z video materialom, brez kaksnih posebnosti.
Kaj je to danes, 10 let pozneje neka novost? Zamenjal se je samo operacijski sistem in osnovno programje, kvecjemu v MS okolju imas prakticno vse kar rabis na voljo, ce noces komplicirati.
Windows, osnovne appe za zvok/video, vecinoma je vse plug and play, Office orodja, onedrive, teams. Vse one click in done.
Po mojem skromnem mnenju je blo 10-15 let nazaj to en veliko vecji klusterfuk, ko si se na roke instaliral gonilnike z raznih CDjev, pa se pol si imel en kup problemov v casih.
Pol pa se imas zastonj APPe, kot so Drawboard PDF, enostavneje res ne gre, ampak ce se ne informiras, ker nimas samoiniciative, potem res ne mores vedet, da obstaja.
No po eni strani se mi zdi, da je korona tu premaknila stvari naprej. Mi smo prodali OGROMNO novih naprav, tablic s pisanjem itn. uciteljem in solam, pa se vsakemu si moral razlagati kje, kako in kaj, ker eni so res pobrisali prah sele zdaj s svojih Vista/XP naprav in prvic vidli Win10 in da lahko znjim pises v Word in Excel tabelco in to brezzicno prenasas na TV ali Projektor itn.
Nekateri so bili celo uzaljeni, ko sem jim rekel, da se opravicujem, ampak mi nismo izobrazevalna ustanova, da bi se z vami 3 ure tukaj ukvarjal, kako se stvari uporablja.
Kaj je to danes, 10 let pozneje neka novost? Zamenjal se je samo operacijski sistem in osnovno programje, kvecjemu v MS okolju imas prakticno vse kar rabis na voljo, ce noces komplicirati.
Windows, osnovne appe za zvok/video, vecinoma je vse plug and play, Office orodja, onedrive, teams. Vse one click in done.
Po mojem skromnem mnenju je blo 10-15 let nazaj to en veliko vecji klusterfuk, ko si se na roke instaliral gonilnike z raznih CDjev, pa se pol si imel en kup problemov v casih.
Pol pa se imas zastonj APPe, kot so Drawboard PDF, enostavneje res ne gre, ampak ce se ne informiras, ker nimas samoiniciative, potem res ne mores vedet, da obstaja.
No po eni strani se mi zdi, da je korona tu premaknila stvari naprej. Mi smo prodali OGROMNO novih naprav, tablic s pisanjem itn. uciteljem in solam, pa se vsakemu si moral razlagati kje, kako in kaj, ker eni so res pobrisali prah sele zdaj s svojih Vista/XP naprav in prvic vidli Win10 in da lahko znjim pises v Word in Excel tabelco in to brezzicno prenasas na TV ali Projektor itn.
Nekateri so bili celo uzaljeni, ko sem jim rekel, da se opravicujem, ampak mi nismo izobrazevalna ustanova, da bi se z vami 3 ure tukaj ukvarjal, kako se stvari uporablja.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Phantomeye ::
Ce se ne motim, so nekateri faksi okoli 2010 ze ponujali solanje na daljavo z video materialom, brez kaksnih posebnosti.
Kaj je to danes, 10 let pozneje neka novost? Zamenjal se je samo operacijski sistem in osnovno programje, kvecjemu v MS okolju imas prakticno vse kar rabis na voljo, ce noces komplicirati.
Windows, osnovne appe za zvok/video, vecinoma je vse plug and play, Office orodja, onedrive, teams. Vse one click in done.
Po mojem skromnem mnenju je blo 10-15 let nazaj to en veliko vecji klusterfuk, ko si se na roke instaliral gonilnike z raznih CDjev, pa se pol si imel en kup problemov v casih.
Pol pa se imas zastonj APPe, kot so Drawboard PDF, enostavneje res ne gre, ampak ce se ne informiras, ker nimas samoiniciative, potem res ne mores vedet, da obstaja.
No po eni strani se mi zdi, da je korona tu premaknila stvari naprej. Mi smo prodali OGROMNO novih naprav, tablic s pisanjem itn. uciteljem in solam, pa se vsakemu si moral razlagati kje, kako in kaj, ker eni so res pobrisali prah sele zdaj s svojih Vista/XP naprav in prvic vidli Win10 in da lahko znjim pises v Word in Excel tabelco in to brezzicno prenasas na TV ali Projektor itn.
Nekateri so bili celo uzaljeni, ko sem jim rekel, da se opravicujem, ampak mi nismo izobrazevalna ustanova, da bi se z vami 3 ure tukaj ukvarjal, kako se stvari uporablja.
Tam kjer jaz delam so zadnjih 10 let ponavljali, kako delo od doma ni tehnično izvedljivo. Zdaj ima vsak svoj laptop in remote povezavo.
FastWIND ::
OŠ vsaj prva polovica razredov ni primerna za učenje na daljavo in na tehnologijah oz. ekranskih medijih.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Šolstvo prihodnostiOddelek: Loža | 6327 (4604) | Siddh |
» | OŠ - kaj storiti v primeru nemogoce uciteljice (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 22177 (17734) | s6c-gEL |
» | Fail našega šolskega sistema (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 29255 (25717) | kitaj |