Slo-Tech - Že šestnajst let se milijoni igralcev - trenutno jih je skoraj pet milijonov - spopadajo v množični spletni igri vlog (MMORPG) World of Warcraft. Na današnji dan leta 2004 je Blizzard Entertainment izdal igro, ki je revolucionirala igranje in založniku prenesla več kot 10 milijard dolarjev. Popularnost je v veliki meri posledica tudi rednih razširitev, med katerimi bo naslednja izšla jutri (World of Warcraft: Shadowlands).
World of Warcraft je resda izšel leta 2004, a začetki segajo še desetletje v preteklost. Leta 1994 je izšla strategija v realnem času Warcraft: Orcs & Humans, ki se je igrala še v DOS-u (in na Macih). Sledila so nadaljevanja: Warcraft II: Tides of Darknes leta 1995, Warcraft III: Reign of Chaos leta 2002 (in razširitev Warcraft III: The Frozen Throne) in potem končno World of Warcraft, ki je do danes dobila sedem razširitev, jutri pa bo osmo. Vse navedene igre sodijo v kanon (torej vesolje) Warcraft.
World of Warcraft ni prva igra MMORPG, saj so se prve pojavile že v 80. letih, ko internet še ni bil dostopen v današnji obliki. A te igre so bile bistveno drugačne. World of Warcraft štejemo kot enega izmed začetnikov tretje generacije MMORPG, ki mu je po izidu delal konkurenco Sonyjev EverQuest II. A v nasprotju s pričakovanji je velika uspešnica postal World of Warcraft, ki je zasenčil vse dotedanje MMRORPG. Kljub številnim drugim igram do danes ostaja med najbolj popularnimi. Ima 4,8 milijona aktivnih igralcev.
Razlogi, zakaj je World of Warcraft popularen in zakaj ga ljudje igrajo, so mnogoteri. Nekateri igrajo za zabavo, za druge je to resen posel, ki je prek platform Twitch in podobnih dobro monetiziran. Osnovna valuta v igri je zlato, s čimer se kupuje praktično vse. Od kar je Blizzard pred petimi leti uvedel žetone za izmenjavo zlata, lahko igro igramo povsem brezplačno, če počasi nabiramo zlato, ali pa si kupimo hitrejšo vstopnico do različnih pripomočkov. Preprodajanje dobrin v igri je v nekaterih revnejših državah postala resna ekonomija. V igri pač, podobno kot v življenju, menjamo svoj čas za zlato.
Predvsem pa je World of Warcraft igra, ki je marsikoga povsem zasvojila. V njej namreč moč najti za vsakogar kaj in predvsem družbo. Redni igralci priznavajo, da je to vsaj toliko pomemben aspekt igre kot sama vsebina. Zato je World of Warcraft igra, ki lahko nudi najboljše ali najslabše - odvisno, kdo in s kakšnimi nameni, pa tudi v kakšni družbi jo igra.
Novice » Igre » Šestnajst let pozneje: World of Warcraft
Bobr123 ::
Še kot zanimivost.
Vedno sem mislil, da je bila Ultima Online prvi MMORPG, ampak izgleda, da sem si samo slabo zapomnil zgornje stavke.
The term MMORPG was coined by Richard Garriott, the creator of Ultima Online, in 1997. The term probably derives from "MMOG", which can be traced back to the 1995 E3 Convention, when Dale Addink used it to describe Confirmed Kill.
Vedno sem mislil, da je bila Ultima Online prvi MMORPG, ampak izgleda, da sem si samo slabo zapomnil zgornje stavke.
shadeX ::
World of Warcraft štejemo kot enega izmed začetnikov tretje generacije MMORPG, ki mu je po izidu delal konkurenco Sonyjev EverQuest II.
Everquest je bil tudi direktna inspiracija za Wow. Se spomnim ko je takratni Blizzardov CEO povedal da ko je prvič naložil everquest na računalnik, je igro igral cel dan in še celo noč. Preprosto ni upal razumet zakaj je igra tako dobra.
Jarno ::
Pri retail WoW-u so do sedaj preveč zadev degradirali, trenutno najbolj uživajo zbiralci kozmetike in mountov. Npr. heroic dungeoni so crap, PVP je crap, poklici so crap, osebno so mi mythici crap, raznolikost predmetov je crap (prosto po pick best stat + versatility za pvp formuli), ekonomija na večini serverjev je crap, družabni aspekt je zelo pogosto crap, z izoliranimi gručami na discordu, talenti so crap. Dnevne rutine/grinda se po mescu naveličaš itd.
Še največji CRAP vseh CRAPOV pa je neenakomerno poseljen sistem serverjev za 16 milijonov igralcev, igra pa 5x manj.
OK, wow ima svoje standarde in vsega niso uspeli pokvarit.
Shadowlands bo prinesel novo svežino.
Še največji CRAP vseh CRAPOV pa je neenakomerno poseljen sistem serverjev za 16 milijonov igralcev, igra pa 5x manj.
OK, wow ima svoje standarde in vsega niso uspeli pokvarit.
Shadowlands bo prinesel novo svežino.
#65W!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Jarno ()
poweroff ::
Če koga zanima malo bolj sociološki pogled na MMORPG (oziroma MUD), si lahko prebere tole knjigo iz davnega leta 2000:
https://www.amazon.com/Code-Begets-Comm...
Notri opisuje med drugim en zanimiv primer, ko je skupnost nekoga kaznovala z javno usmrtitvijo njegovega lika (ker je ukradel access code za dostop do templja s pomočjo hekanja v resničnem življenju).
(Avtorja sem pred slabimi 20 leti srečal na vlaku in mi je dal svojo knjigo).
https://www.amazon.com/Code-Begets-Comm...
Notri opisuje med drugim en zanimiv primer, ko je skupnost nekoga kaznovala z javno usmrtitvijo njegovega lika (ker je ukradel access code za dostop do templja s pomočjo hekanja v resničnem življenju).
(Avtorja sem pred slabimi 20 leti srečal na vlaku in mi je dal svojo knjigo).
sudo poweroff
Klemen86 ::
Pri retail WoW-u so do sedaj preveč zadev degradirali, trenutno najbolj uživajo zbiralci kozmetike in mountov. Npr. heroic dungeoni so crap, PVP je crap, poklici so crap, osebno so mi mythici crap, raznolikost predmetov je crap (prosto po pick best stat + versatility za pvp formuli), ekonomija na večini serverjev je crap, družabni aspekt je zelo pogosto crap, z izoliranimi gručami na discordu, talenti so crap. Dnevne rutine/grinda se po mescu naveličaš itd.
Še največji CRAP vseh CRAPOV pa je neenakomerno poseljen sistem serverjev za 16 milijonov igralcev, igra pa 5x manj.
OK, wow ima svoje standarde in vsega niso uspeli pokvarit.
Shadowlands bo prinesel novo svežino.
Čas je, da se sam izkažeš. Naredi nekaj, kar ne bo CRAP. Bodo milijardice kar letele z neba.
Jarno ::
Čas je, da se sam izkažeš. Naredi nekaj, kar ne bo CRAP. Bodo milijardice kar letele z neba.
Užaljen novopečen igralec?
Eno je vloženo delo in energija, drugo pa konceptualne smernice.
Sedaj pa razloži, zakaj se popularni streamerji in večina starih igralcev pritožuje nad temi zadevami.
Ja, kralj je še vedno kralj, in oblečen povrhu!
#65W!
shadeX ::
Pri retail WoW-u so do sedaj preveč zadev degradirali, trenutno najbolj uživajo zbiralci kozmetike in mountov. Npr. heroic dungeoni so crap, PVP je crap, poklici so crap, osebno so mi mythici crap, raznolikost predmetov je crap (prosto po pick best stat + versatility za pvp formuli), ekonomija na večini serverjev je crap, družabni aspekt je zelo pogosto crap, z izoliranimi gručami na discordu, talenti so crap. Dnevne rutine/grinda se po mescu naveličaš itd.
Še največji CRAP vseh CRAPOV pa je neenakomerno poseljen sistem serverjev za 16 milijonov igralcev, igra pa 5x manj.
OK, wow ima svoje standarde in vsega niso uspeli pokvarit.
Shadowlands bo prinesel novo svežino.
Si eden izmed teh igralcev, ki jim trenutna igra ne ustreza, je pa dejstvo da karkoli delajo - delajo prav, drugače WoW ne bi imel 5M igralcev. Blizzard se obrača samo v smeri kar večina igralcev hoče - in veliko igralcev je že casual igralcev (ti so igro popolnoma uničili). To so med drugim tudi mlade mamice, ki svoje otročke učijo igranja (včlani se v kakšno izmed wow skupin na FB, ti bo takoj jasno), zato so pa tisti "hardcore" igralci zahtevali nazaj tak Wow kot je bil pred leti (classic).
Kakorkoli, publika govori in po tem se igra razvija (Blizzard gre samo tam kjer je denar - 13€ se od hardcore playerja ne razlikuje od tistih, ki jih plača mlada mamica).
Se spomniš kaj je J. Allen Brack rekel na Blizzconu pred leti, ko so ga vprašali ali mislijo postavit Classic serverje? "You think you do but you don't". Oni vedo kaj ljudje hočejo ker zbirajo na tone analitike in te podatke analizirajo. Zmotil se je pa pri tem, ker ni vedel, da se je igra z leti toliko spremenila, da je že razdelila ciljne skupine igralcev.
Jarno ::
Načeloma imaš prav, čeprav je poenostavljanje zadev in tudi podcenjevanje mlajše poblike imo še vedno, kako bi se izrazil, kot da bi diktiral Activision.
Sicer pa se s Shadowlands govori, da bo boljši expansion.
Sicer pa se s Shadowlands govori, da bo boljši expansion.
#65W!
feryz ::
V začetku je bil OK. Hardcore. Potem so spustili težavnost in pohitrili napredovanje. Verjetno da navlečejo več folka. In stvar se je sfinžila. Je pa šlo mnogo ur v to.
Enkrat bi moral pogledat, če je moja druščina še živa. In kaj se tam dogaja.
Enkrat bi moral pogledat, če je moja druščina še živa. In kaj se tam dogaja.
Gagatronix ::
V začetku je bil OK. Hardcore. Potem so spustili težavnost in pohitrili napredovanje. Verjetno da navlečejo več folka. In stvar se je sfinžila. Je pa šlo mnogo ur v to.
Enkrat bi moral pogledat, če je moja druščina še živa. In kaj se tam dogaja.
Ko je bil uveden dual spec, je kostal 999g. Potem je prisel ven patch in kar naenkrat je bila stvar prakticno zastonj. Difficulty curve je postal skorajda odsekan klif ze kmalu po TBC.
Tribal ::
Na TBC imam najlepše spomine. Farmanje golda in daily questov za flying mounta. Pa da ne omenjamo težavnosti raidanja. WOTKL je bil še zanimiv vendar ne več tako. Za tem nisem več igral, ratalo dolgočasno. Včasih si igral en lik in si ga obvladal, nadgrajeval... Največja napaka je bil raid in dungeon finder, pa cross server raiding, nobene povezanosti med igralci več. Včasih si vedel za dobre igralce,...
Gagatronix ::
Po MOP sem nekaj casa prcal z enim trial accountom, ampak je zadeva samo se klik klik klik DING klik klik klik DING... zeeeeeeeh.
Mato989 ::
Na TBC imam najlepše spomine. Farmanje golda in daily questov za flying mounta. Pa da ne omenjamo težavnosti raidanja. WOTKL je bil še zanimiv vendar ne več tako. Za tem nisem več igral, ratalo dolgočasno. Včasih si igral en lik in si ga obvladal, nadgrajeval... Največja napaka je bil raid in dungeon finder, pa cross server raiding, nobene povezanosti med igralci več. Včasih si vedel za dobre igralce,...
Točno tako...
Classic je bil legendaren, edina napaka je bla slaba itemizacija in tunnel vision raid uporabnost večine classov
TBC je bil perfekcionizirana verzija CLassica, ravno zaradi kombinacije hardcore Classic playerjev in TBC dobrih ocen je potem lahko WOTLK peaknil na največ igralcev vseh časov... (no malo je doprinesel še dejansko da je bil to zaključek zgodbe Warcrafta!)
WOTLK pa se je začel dumbed down, z 137 verzijami ISTEGA raida itd...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
shadeX ::
Men je pa bil WOLTK najboljši expansion, TBC je bil tudi dober (za vanilo ne morem rečt, ker sem prišel v TBCju). Presenetljivo imam lepe spomine tudi na Mists of Pandaria, najslabše pa na Cataclysm (ker je spremenil cel Azeroth in s tem leveling xp).
Mato989 ::
Men je pa bil WOLTK najboljši expansion, TBC je bil tudi dober (za vanilo ne morem rečt, ker sem prišel v TBCju). Presenetljivo imam lepe spomine tudi na Mists of Pandaria, najslabše pa na Cataclysm (ker je spremenil cel Azeroth in s tem leveling xp).
WOTLK je bil najboljši expansion samo za nekoga ki ni zmogel bit hardcore igralec... ker je bilo že vse dumbed down do onemoglosti napram TBCju.
WOTLK je gor držala samo še slava Classic+TBC in pa seveda dejstvo da je last enemy Arthas ki je legendaren še iz Warcrafta. WOTLK kot standalone expansion je bil katastrofa, prinesel je pa zanimiv leveling ker je bilo vse že bolj streamlined in tudi več scene je blo zmes ko se prikaže Lich King napram TBC kaj šele Classic.
Ampak ja, vsakomur svoje... Upad igralcev pač prikaže to da s(m)o zdržali samo še do konca WOTLKja, čeprav so se takrat začeli nabirat največji "grudgi" napram Blizzardovim idejam...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
shadeX ::
WOTLK je bil najboljši expansion samo za nekoga ki ni zmogel bit hardcore igralec...
Ne vem no. Jaz ocenjujem sicer po contentu, ki ga je WOLTK prinesel. Všeč mi je bil Northrend, novi dungeoni ter raidi, dost mountov, rare pets itd, medtem ko je star content ostal tak kot je in približno enako težak kot Vanila in TBC (v smislu levelanja). Sam sicer nikoli nisem bil hardcore igralec, tako da mogoče imaš prav.
Upad igralcev pač prikaže to da s(m)o zdržali samo še do konca WOTLKja,
Sam ti igralci smo bili večinoma taki ki radi grindamo oz. smo imeli čas za to. Danes je ta igra mix med casual in mmorpg, kar se vidi po porastu casual igralcev.
shadeX ::
Grafično bi igro sicer malo spedenali za 2020
Kako misliš "spedenali"? Grafika je top. Razen če nisi imel drugega stila grafike v mislih kot npr Guild Wars, ampak tega seveda ne bodo delali, ker je "risankasta" grafika zaščitni znak te igre.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | World Of Warcraft (strani: 1 2 3 4 … 28 29 30 31 )Oddelek: Igre | 227019 (7709) | oo7 |
» | Warcraft (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Sedem umetnosti | 53703 (37872) | Jerry000 |
» | Se obeta kakšna revolucionarna igra?Oddelek: Igre | 6789 (4943) | nokkj |
» | Igralci spletnih iger niso nedružabniOddelek: Novice / Igre | 5663 (4965) | para! |
» | Blizzardova naslednja masovka še bolj masovnaOddelek: Novice / Igre | 5050 (3484) | BigWhale |