Forum » Problemi človeštva » Cena goriva
Cena goriva
kixs ::
Cene pogonskih goriv na bencinskih črpalkah zunaj avtocest se bodo opolnoči znova znižale. Liter 95-oktanskega bencina bo od torka glede na gibanje cen nafte in krepitev evra v primerjavi z dolarjem zunaj avtocest stal okoli 1,534 evra, liter dizelskega goriva pa 1,676 evra.
starfotr ::
Datum veljavnosti cene
Drobnoprodajna cena NMB 95 (evro/liter) 1,534 eur
Drobnoprodajna cena dizelskega goriva (evro/liter) 1,676
od 2. 8. do 16. 8. 2022
https://www.gov.si/teme/cene-naftnih-de...
Mr.B ::
Ne vidim nobenega vprasaja. Ukrajina je dejstvo. Malikovalci Tita, Putina, Gadafija itd., misel na kaj takega tezko prenesejo. So v globokem mentalnem šoku.
Dejstvo je, da če Kitajska danes zalaufa proizvodno, boš moral začeti grafe LAKO ČEMO čez 5 let, grafe risat v logaritmeski skali. Pa če slučajno misliš da temu ni tako. Kitajski uvoz energentov, je kljub "ustavljeni" proizvodnji rekorden, celo Ruskega uvažajo več kot so ga pred Ukrajinsko predstavo. PA pri tem od SA prav nič manj kot prej, pa so le te padle na racun Rusije na Drugo mesto uvoznikov energentov na Kitajsko. Sedaj pa preden boš socialno medijsko izobraženo kompetentno "vpiši kaj si pač misliš da si" mi najti negacije z viri na zgornjo trditev. Da ne bo nadaljeval o tvojem dosegu, ki ga že jasno pričakujem kot odgovor. Sedaj si pa odpri še eno ukrajisnko temo, da predstav za nerazvite ne bomo poslušali dalje...
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
kow ::
Bo pa Kitajc moral se kaksno drobtino vrzti svojim vazalom Pakistancem - sesuva se jim ekonomija.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
fikus_ ::
Nafte je dovolj, za pravo ceno. Plina pa pač fizično ne bo.
Plin seveda fizicno bo. Ga bo pa cirka 20% manj, ce Rusi res popolnoma zaprejo pipico. Ampak distribucija plina se hitro prilagaja. Terminali, plinovodi, ladje se gradijo.
Primer:
Baltic Pipe @ Wikipedia
Do konca leta bo plinovod delal s polno kapaciteto.
Kow, pišeš kot bi prodajal bučke, tipično politikanstvo.
Saj bo plin, samo je vprašanje koliko, za koga in po kakšni ceni.
hujsk1999 ::
redtech ::
Nafta bo vedno dražja na račun zelenih, kdo bi vlagal v proizvodnjo, če ti iz vseh strani sporočajo, da po letu 2030 ne boš več obstajal..., zato več denarja delijo med lastnike, kot pa v širjenje proizvodnje.
Inflacija se najbolje pozna na nafti, ker je povsod.
3/4 jim lahko vzameš, kaj boš potem z $200 na sodček?
zobnik ::
starfotr ::
V Italiji ni tako visoka cena, kot pri nas. In trend je, da se ceni.
hojnikb ::
Nič ne kaže da bi se tud avtoplin pocenil, 2 leti nazaj po 58 centov, lalni 70, sedaj 1 evro....no še dobro da sem tak avto že kupil predelanega, da greš sedaj predelat ni računice.
kupi ev, pa neboš mel tezav :P
evo prfekten ev za zobnika
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
to boš vozil z 1EUR/100km
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
zobnik ::
Torej če mi že citiraš daj vsaj drugič kakega plinaša.
hojnikb ::
Kaj čem s tem električnim garam. Plin je zakon, ker maš bencinske lastnosti, tud če ti motor gre je popravilo par 100 evrov, tolk kot je pri dizlu dvomasno sranje s sklopko brez montaže.
Torej če mi že citiraš daj vsaj drugič kakega plinaša.
ja sam pr električarju ni nič vztrajnikov, nič šob, nič druga kot akkuji. Pa energent 1e/100km
Plin je out.
LeQuack ::
https://www.24ur.com/novice/slovenija/p...
Utk ::
Holob je spet hitreje blebetal kot mislil. Sej ne da je to tako zelo strašna stvar, ampak če bi bil vsak kak mandat politik, ga ne bi tako sral. V geniju je najbrž lahko blebetal karkoli, itak je bil tam alfa in omega, tu pa, če bi imeli normalne medije, ga bi kdo lahko zagrabil za besedo.
dexterboy ::
Zdej sem pa dobil erekcijo ;) Kje si kupil tega štromarja?V Sloveniji je praktično vse kar ni AC, "mestna vožnja".Točno to, sicer imam 2/3 poti po LJ obvoznici, pa že tam pride hibrid močno do izraza, vsako zmanjšanje hitrosti, vsakič ko ti kdo skoči pred tebe, se že energija rekuperira. Da ne omenjam vsakodnevnih zastojev na obvoznici, efekt harmonike 30-90-30km/h, hvaležen sem, da imam e-cvt in samo sedim v avtu z nizko porabo, vse dela sam. Oziroma ko stojimo v zastoju, notri pa tišina in klima dela kot da ni nič.
O čevljih sodi naj kopitar. Če ljudje niso nikoli imeli plinaša, naj se vzdržijo komentarjev, tako, kot jaz ne komentiram lastnike baterijskih igrač. Ker plin je v kombinaciji z bencinom najboljša rešitev v današnjih časih, dokler ne dosežemo preboja v kapaciteti baterij. Tako na doseg kot onesnaževanje okolja...Kaj čem s tem električnim garam. Plin je zakon, ker maš bencinske lastnosti, tud če ti motor gre je popravilo par 100 evrov, tolk kot je pri dizlu dvomasno sranje s sklopko brez montaže. Torej če mi že citiraš daj vsaj drugič kakega plinaša.Ja sam pr električarju ni nič vztrajnikov, nič šob, nič druga kot akkuji. Pa energent 1e/100km
Plin je out.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dexterboy ()
AvtoR ::
Zdej sem pa dobil erekcijo ;) Kje si kupil tega štromarja?
Ni štromar, ampak Toyota hybrid.
Meni se zdi to bolje kot plin. Tankaš bencin, poraba pa skoraj pol manjša.
Škoda, da so jim v zadnjem času tako nabili cene...
stara mama ::
O čevljih sodi naj kopitar. Če ljudje niso nikoli imeli plinaša, naj se vzdržijo komentarjev, tako, kot jaz ne komentiram lastnike baterijskih igrač. Ker plin je v kombinaciji z bencinom najboljša rešitev v današnjih časih, dokler ne dosežemo preboja v kapaciteti baterij. Tako na doseg kot onesnaževanje okolja...
Najbolj idealna rešitev IMO bi bila plug-in plinaš/električar, torej hibrid s precej veliko baterijo.
Filaš doma (takrat ko je to mogoče na sonce), vseeno pa imaš velik doseg in sposobnost tankanja kjerkoli, in ko že zmanjka elektrike na dolgi poti tud s plinom ne onesnažuješ dost, pa še cenej od bencina je.
Tak avto nebi bla huda umetnost naredit, če vzameš za osnovo kak 1.0 motor s plinskim rezervoarjem in mu dodaš 30-40kWh baterijo.
Recimo, da priusa predelaš na plin in nadgradiš s precej veliko baterijo, ampak to so stroški, tovarniško se lahko takemu vozilu precej zbije ceno, sploh pri velikih serijah.
Če bi ljudje le gledali na te zadeve, ne samo, da je avto čim bolj velik in da ima čimvečje ekrane....
billy ::
Tam je not 10kwh baterije, s katero zmoreš cca 60-80km in pa 35l bencinski rezervoar. Motor je 1.4 atmosferski, brez neke pretirane tehnologije, torej good old preiskušena roba.
Ampak začuda so takšni avti šli v pozabo, očitno trg vseeno ne sprejema tega tako, kot kakšni zanesenjaki tu.
kow ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
O čevljih sodi naj kopitar. Če ljudje niso nikoli imeli plinaša, naj se vzdržijo komentarjev, tako, kot jaz ne komentiram lastnike baterijskih igrač. Ker plin je v kombinaciji z bencinom najboljša rešitev v današnjih časih, dokler ne dosežemo preboja v kapaciteti baterij. Tako na doseg kot onesnaževanje okolja...
Jaz sem imel plin, bil je dober, ampak povdarek je na BIL. Zdaj je pač out. Takrat se je dobilo par tovarniških, moj ni bil, zdaj se dobi praktično samo še dacia. Da bi zdaj avto v garanciji z nekim fensi turbo motorčkom, ki že itak komaj preživijo garancijo, predeloval na plin menda nikomur na pamet ne pade. Pa tudi porabe niso več take. Če ti avto porabi 5 ali 5,5, je plin brez veze.
stara mama ::
Imaš recimo Opel Ampera ali pa chevrolet Volt.
Tam je not 10kwh baterije, s katero zmoreš cca 60-80km in pa 35l bencinski rezervoar. Motor je 1.4 atmosferski, brez neke pretirane tehnologije, torej good old preiskušena roba.
Ampak začuda so takšni avti šli v pozabo, očitno trg vseeno ne sprejema tega tako, kot kakšni zanesenjaki tu.
Dobra osnova, sam bi rekel da je bila cena za tisti čas malo prevelika, avto pa na zunaj malo grd opel.
starfotr ::
Sedaj je itak problem z negotovostmi glede ruskega plina, zato tole trenutno ni aktualno.
Ko bo kako sranje z državami kjer je litij, bodo pa tudi elektro avti na udaru.
billy ::
stara mama je izjavil:
Imaš recimo Opel Ampera ali pa chevrolet Volt.
Tam je not 10kwh baterije, s katero zmoreš cca 60-80km in pa 35l bencinski rezervoar. Motor je 1.4 atmosferski, brez neke pretirane tehnologije, torej good old preiskušena roba.
Ampak začuda so takšni avti šli v pozabo, očitno trg vseeno ne sprejema tega tako, kot kakšni zanesenjaki tu.
Dobra osnova, sam bi rekel da je bila cena za tisti čas malo prevelika, avto pa na zunaj malo grd opel.
Zasnova je bila top, z avtom nobenih problemov, baterija termalno vzdrževana (in to že leta 2011), pospeški tudi OK, ... ampak očitno trg ni narekoval razvijanja tega. Potem je v ameriki še nastal model Volt2 (boljši ICE, večja baterija), a je spet EOL. Konkurenca sicer nekaj miga, recimo ioniq plugin hybrid, ampak ima manjšo baterijo in recimo za gretje pozimi se vklaplja ICE, namesto da bi imel TČ...
v glavnem tehnologija je bila že pred 15 leti, izdelali so tudi nekaj delujočih zadev, ampak trg očitno ne sledi temu, oz povpraševanja ni.
Poglej samo kakšen boom je naredil VW z ID3 in ID4 modeli (100% elektrika), pa so, milo rečeni, crap, vsaj glede na konkurenco.
stara mama ::
Še BMW i3 so se cene katapultirale navzgor, najcenejši modeli so dve leti nazaj bili že na 10k, zdaj pod 15k nimaš nič.
Si upam trdit, da bi znala uspet tud ampera v tem času.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
energetik ::
stara mama je izjavil:
Zakaj bi bila to idealna rešitev? Da ima vse sisteme v avtu, kar obstajajo? Bencin, plin in še veliko baterijo s polnilcem?O čevljih sodi naj kopitar. Če ljudje niso nikoli imeli plinaša, naj se vzdržijo komentarjev, tako, kot jaz ne komentiram lastnike baterijskih igrač. Ker plin je v kombinaciji z bencinom najboljša rešitev v današnjih časih, dokler ne dosežemo preboja v kapaciteti baterij. Tako na doseg kot onesnaževanje okolja...
Najbolj idealna rešitev IMO bi bila plug-in plinaš/električar, torej hibrid s precej veliko baterijo.
Filaš doma (takrat ko je to mogoče na sonce), vseeno pa imaš velik doseg in sposobnost tankanja kjerkoli, in ko že zmanjka elektrike na dolgi poti tud s plinom ne onesnažuješ dost, pa še cenej od bencina je.
Že bencinski plug-in se le redkim izplača, takim ki imajo specifične relacije in jih vestno polnijo.
Plin cenej od bencina, ok, koliko časa še? Tudi z bencinom ne onesnažuješ kaj dosti, sploh ne z ogretim NA bencinarjem v navadnem hibridu.
Idealna rešitev je poceni EV z vsaj 100kW baterijo, ojačano distribucijsko omrežje in še ene 2 nukelarki.
stara mama ::
Hec je v dvojnem energentu, si manj občutljiv na nihanja.
Kot doma, najbolj v strahu za ceno elektrike so tisti, ki se ogrevajo izključno na toplotno črpalko. Al pa nekateri specialci, ki so priklopljeni samo na plin (če še je kak tak)
Vsi ostali imajo backup energent.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
energetik ::
Glede ogrevanja, noben ni priklopljen samo na plin, vsak ima še električni priključek. Kar pomeni, da bodo ob pomanjkanju plina taki enostavno vklopili kaloriferčke. In morda povzročili mrk.
Jaz imam samo TČ in se prav nič ne bojim. Če bi že bile redukcije, bi bilo to nekaj ur, kakšen dan. 1 dan sem pa lahko brez ogrevanja komot tudi v najhujšem mrazu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
stara mama ::
Glede ogrevanja, noben ni priklopljen samo na plin, vsak ima še električni priključek. Kar pomeni, da bodo ob pomanjkanju plina taki enostavno vklopili kaloriferčke. In morda povzročili mrk.
Jaz imam samo TČ in se prav nič ne bojim. Če bi že bile redukcije, bi bilo to nekaj ur, kakšen dan. 1 dan sem pa lahko brez ogrevanja komot tudi v najhujšem mrazu.
Mater, smo kratkega spomina...
https://old.delo.si/novice/slovenija/br...
svecka ::
Pameten si ful razvajen v mestni riti z biciklom za 3EUR na leto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: svecka ()
Mato989 ::
Jasno imaš lahko samo na plin, kjer se vbrizguje kar tekoči plin. Ampak za to rabiš že tovarniško narejeno zadevo, brez benz rezervoarja in sistema. Ali pa popolnoma predelat bencinarja. Se splača? LPG stane 1EUR/L in ima energijsko gostoto nekje 25% manjšo kot bencin, torej ga kuriš nekje 1,35x več, torej primerjaš ceno 1,35 vs 1,53EUR/L.
Glede ogrevanja, noben ni priklopljen samo na plin, vsak ima še električni priključek. Kar pomeni, da bodo ob pomanjkanju plina taki enostavno vklopili kaloriferčke. In morda povzročili mrk.
Jaz imam samo TČ in se prav nič ne bojim. Če bi že bile redukcije, bi bilo to nekaj ur, kakšen dan. 1 dan sem pa lahko brez ogrevanja komot tudi v najhujšem mrazu.
Ja ampak za TČ je najslabše če se jo izklapla in vklaplja... TČ je narejena zato da jo vklopiš konec septembra oz oktobra in jo laufaš do konca marca ali aprila... Če boš ti mel na dan 4 ali 6 ur redukcije elektrike je to polomjada za učinkovitost in porabo TČja.
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
stara mama ::
energetik ::
Kaj ti misliš, da se kompresor vrti neprestano od oktobra do aprila?Jasno imaš lahko samo na plin, kjer se vbrizguje kar tekoči plin. Ampak za to rabiš že tovarniško narejeno zadevo, brez benz rezervoarja in sistema. Ali pa popolnoma predelat bencinarja. Se splača? LPG stane 1EUR/L in ima energijsko gostoto nekje 25% manjšo kot bencin, torej ga kuriš nekje 1,35x več, torej primerjaš ceno 1,35 vs 1,53EUR/L.
Glede ogrevanja, noben ni priklopljen samo na plin, vsak ima še električni priključek. Kar pomeni, da bodo ob pomanjkanju plina taki enostavno vklopili kaloriferčke. In morda povzročili mrk.
Jaz imam samo TČ in se prav nič ne bojim. Če bi že bile redukcije, bi bilo to nekaj ur, kakšen dan. 1 dan sem pa lahko brez ogrevanja komot tudi v najhujšem mrazu.
Ja ampak za TČ je najslabše če se jo izklapla in vklaplja... TČ je narejena zato da jo vklopiš konec septembra oz oktobra in jo laufaš do konca marca ali aprila... Če boš ti mel na dan 4 ali 6 ur redukcije elektrike je to polomjada za učinkovitost in porabo TČja.
Zoprno bi bilo samo to, če bi bile redukcije naključne in nenapovedane, torej da izpade kompresor pri polnih obratih, večkrat. Če so pa časi redukcij približno znani, se komot naredi urnik, da je kompresor že prej ustavljen. In potem izklop prav nič ne škodi. Kvečjemu za odtenek zmanjša SCOP, ker mora TČ nadoknaditi v krajšem času, z višjo temperaturo ogrevalne vode. Ampak redukcij gospodinjstev ne bo, če že, prej pridejo na vrsto tovarne in gospodarstvo.
Mato989 ::
Kaj ti misliš, da se kompresor vrti neprestano od oktobra do aprila?Jasno imaš lahko samo na plin, kjer se vbrizguje kar tekoči plin. Ampak za to rabiš že tovarniško narejeno zadevo, brez benz rezervoarja in sistema. Ali pa popolnoma predelat bencinarja. Se splača? LPG stane 1EUR/L in ima energijsko gostoto nekje 25% manjšo kot bencin, torej ga kuriš nekje 1,35x več, torej primerjaš ceno 1,35 vs 1,53EUR/L.
Glede ogrevanja, noben ni priklopljen samo na plin, vsak ima še električni priključek. Kar pomeni, da bodo ob pomanjkanju plina taki enostavno vklopili kaloriferčke. In morda povzročili mrk.
Jaz imam samo TČ in se prav nič ne bojim. Če bi že bile redukcije, bi bilo to nekaj ur, kakšen dan. 1 dan sem pa lahko brez ogrevanja komot tudi v najhujšem mrazu.
Ja ampak za TČ je najslabše če se jo izklapla in vklaplja... TČ je narejena zato da jo vklopiš konec septembra oz oktobra in jo laufaš do konca marca ali aprila... Če boš ti mel na dan 4 ali 6 ur redukcije elektrike je to polomjada za učinkovitost in porabo TČja.
Zoprno bi bilo samo to, če bi bile redukcije naključne in nenapovedane, torej da izpade kompresor pri polnih obratih, večkrat. Če so pa časi redukcij približno znani, se komot naredi urnik, da je kompresor že prej ustavljen. In potem izklop prav nič ne škodi. Kvečjemu za odtenek zmanjša SCOP, ker mora TČ nadoknaditi v krajšem času, z višjo temperaturo ogrevalne vode. Ampak redukcij gospodinjstev ne bo, če že, prej pridejo na vrsto tovarne in gospodarstvo.
Seveda se ne vrti, ampak lahko pa da ravno pride do redukcije 15 min prej preden pade temperatura vode pod nivo ko bi se kompresor zalaufal in pol po 6 urah pade še bolj in pol žge bistveno bolj ko pride nazaj elektrika da nadoknadi kot če samo ogreva.
Ko sem prodajal toplotne sem mel enega pacienta ki je kupič TČ in se hodil pizdit kolko žere štroma, a tip jo je vsak večer izklapljal in zjutraj vklopil ali popoldan, JA VALDA...
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Mato989 ::
Zakaj bi toplotno sploh kdaj izklopil? To prizges in pozabis.
Ker je bil tip moron, ampak govorimo v primeru redukcij elektrike za gospodinjstva...
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
kriptobog ::
kow ::
"Razmere na energetskem trgu so vedno bolj ekstremne in pod takimi pogoji proizvodnja primarnega aluminija ni mogoča," so sporočili iz podjetja Talum. Zato so bili primorani dodatno znižati proizvodnjo v elektrolizi. "V zadnjem tednu junija smo še dodatno zmanjšali število delujočih elektroliznih celic s 50 na 30. Pred tem smo, kot je znano, proizvodnjo v elektrolizi zaradi energetske krize zmanjšali 1. novembra lani," so pojasnili.
Več na: https://www.zurnal24.si/slovenija/talum... - www.zurnal24.si
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
zobnik ::
Jasno imaš lahko samo na plin, kjer se vbrizguje kar tekoči plin. Ampak za to rabiš že tovarniško narejeno zadevo, brez benz rezervoarja in sistema. Ali pa popolnoma predelat bencinarja. Se splača? LPG stane 1EUR/L in ima energijsko gostoto nekje 25% manjšo kot bencin, torej ga kuriš nekje 1,35x več, torej primerjaš ceno 1,35 vs 1,53EUR/L.
Glede ogrevanja, noben ni priklopljen samo na plin, vsak ima še električni priključek. Kar pomeni, da bodo ob pomanjkanju plina taki enostavno vklopili kaloriferčke. In morda povzročili mrk.
Jaz imam samo TČ in se prav nič ne bojim. Če bi že bile redukcije, bi bilo to nekaj ur, kakšen dan. 1 dan sem pa lahko brez ogrevanja komot tudi v najhujšem mrazu.
Za isto moč plin porabi 15% več in sta bencin in plin izenačena po pospeških, moči. Poraba bencina 7, plina 8, to je to in nič drugače.
Razlika je 200-300 evrov/10.000km v Sloveniji
v Italiji bencin 1.9, plin 90 centov...razlika 600 evrov/10.000km
m0LN4r ::
Pa se odpeljes se dlje kot z biciklom, kadarkol, kamorkol.
Trade Republic 38MVDVXM
m0LN4r ::
Trade Republic 38MVDVXM
Utk ::
m0LN4r ::
Preden avtom omejijo pospeske in hitrost, pa bodo sam elektricni mikserji povsod.
Trade Republic 38MVDVXM
matobeli ::
fikus_ ::
Redukcij za gospodinjstva ne bo. Najprej so redukcije pri največjih, to je Talum npr.
Talum ima že sedaj "redukcije", ko je manjko elektrike in kuri na polno, ko je višek. Zaradi tega ima cenejšo elektriko kot ostala industrija, ki ne more prilagajati porabe.
Jnou ::
Redukcij za gospodinjstva ne bo. Najprej so redukcije pri največjih, to je Talum npr.
Kateri pa so največji porabniki plina in elektrike pri nas? OK, Talum ampak verjetno je Acroni še večji? Kdo še? Mislim, da bo prej socialna bomba pri zaposlenih tam kot pa redukcije za gospodinjstva.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Cena goriva na AC - izven AC (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 13604 (10180) | sbawe64 |
» | Cena bencina, trošarine itd.. (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 15014 (13191) | St235 |