» »

Mini električni avto, prihodnost mestne mobilnesti tudi v Sloveniji?

Mini električni avto, prihodnost mestne mobilnesti tudi v Sloveniji?

Temo vidijo: vsi
««
2 / 10
»»

Marko40 ::

UganiKdo je izjavil:

Marko40 je izjavil:

Utk je izjavil:

Marko40 je izjavil:

Utk je izjavil:

Če bi stalo 4-5 jurjev, imelo 100 km dosega in šlo vsaj nekih 90 na uro (nočem da me pretirano prehitevajo ko sem v tem, po drugi strani pa tudi 90 vozit s tem ni kar tako), bi kupil. O varnosti pa škoda tu fantazirat. Tudi če bi bil zadosti trden se nima kaj dost za zmečkat. Bolj pomembno, da je stvar stabilna.


Blizu temu je Renault Twizzy, gre 90 km/h (če ga softwersko odkleneš, celo cca 120 km/h doseže), stane tudi v rangu kot si ga podal. Samo fora je da bi blo fanj da zadeva pride tam ene 2500 EUR, kar bi bilo tehnično možno.

Ne, twizi ni niti podoben avtu. Hočem nekaj na 4 kolesih. Če že 3, pa da je vsaj nekaj kot aptera, ne pa kot moped.


Saj to ane. To bi moral nekdo uvažati z kitajske in če zakoni karkoli prepovedujejo, je treba spremenit zakone.

Kaj se cakas? Pet minut dela in bos spremenil varnostne standarde ki veljajo za vozila v EU.


Ni 5 minut in ne določam varnostnih standardov jaz, odloča politika. Ne delaj se še bolj neumnega.

UganiKdo je izjavil:

Bos moral bit bolj konkreten. Marka sem ze prakrat prosil naj mi za 3k spravi do registracije te jejcke ki se za tisocaka dobijo na kitajskem, pa vsakic rep med noge stisne.


Nič ne stisnem rep med noge. Vprašal sem te koliko boš plačal moje delo na uro, ker moja ura je draga ;) To sem te vprašal in si stisnil rep med noge.

Zakaj lažeš? Elektriko za napajanje avtomobila je tudi potrebno plačat. In ne, ni poceni.


Nič ne lažem, lažeš in zavajaš samo ti. Elektrika JE POCENI. Za tako mini vozilo pri filanju čez noč po ceni 0,3 € na 100 km.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

Marko40 ::

Avtov, ki imajo porabo 10 litrov (kar predstavlja 10EUR na 100km) je pa bolj malo v prodaji. Tisti, ki pa take avtomobile kupijo, jim je pa za porabo verjetno vseeno. Večina jih porabi manj. Še posebaj, če so predelani na plin. (imam stalni 4x4 pogon na svojem avtu, pa porabi konkretno manj kot 10 litrov na 100km, pa je bencinar in še avtomatik).


Koliko je TRENUTNA cena bencina zaradi posebnih razmer je nerelevantno za izračun. Pomembna je povprečna cena v zadnje recimo 5 let. In povprečna cena je tam 1,3 EUR na liter in ja avti po mestu kurijo 7,7 litrov na 100 km in tudi veliko več.

Elektrika za tak mini avto je pa 0,3 EUR na 100 km, morda če voziš ko konj in divjaš 0,4 EUR na 100 km..bencinar in diezel pa 10 EUR na 100 km.. ... ... ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

facepalm ::

Marko40 je izjavil:

Če baterijo odkupiš prideš ceneje z Twizzyjem skozi, samo še vseeno je precenjen ta Twizzy, pa čeprav z njim prideš ceneje skozi kot pa s Cliotom za 2 jurja.


care to elaborate? me zanima ta racunica. vsaj priblizno.
sem pred leti naredil izracun za 30kkm letno. in je bil twizy konkretno drazji od Getza (nakup, gorivo, running costs).
je pa res, da takrat ni bilo moznosti odkupa baterije. ce je sedaj to mozno pa sklepam, da je baterija vsaj 3k€.

Marko40 ::

Tudi če ti uspeš z svojim avtom spravi porabo na 7 € na 100 km, does it really matter? The answer is no! Tak mini električni te ne bi stal več kot 0,4 € na 100 km..

WizzardOfOZ ::

Polnjenje z elektriko te v ljubljani pride med 2 in 2.5€ na 100km. Tako da konkretno zavajaš.


Poleg tega je tukaj še par stvari, katere pozabljaš:
1.) tebi se zdi poceni, ker ti jo vsi ostali subvencioniramo. KTako ko bo dovolj avtomobilov, ne bo več subvencij in se bo elektrika konkretno podražila.
2.) električnih avtomobilov lahko v sloveniji na omrežje priklopiš nekje med 5000 do 7500. Potem bo omrežje počepnilo. Če bi rad več kot toliko avtomobilov priklopil, boš moral narest še eno omrežje vsaj tako veliko kakršno imamo danes. Cena za kaj takega je konkretno visoka. Predvidevajo vsaj okoli 20 milijard evrov. Potem boš pa rabil še dodatne elektrarne, kar je spet dodatnih par milijard.


Tako da električna jajca so brez veze. Ko bodo imeli z enim polnjenjem 800 do 1000km dosega in bo polnjenje trajalo 5 minut, bo to uporabno. Meni se ne da vsak dan polnit avta. Napolniš enkrat na teden ali enkrat na dva tedna in se voziš.

Marko40 je izjavil:

Tudi če ti uspeš z svojim avtom spravi porabo na 7 € na 100 km, does it really matter? The answer is no! Tak mini električni te ne bi stal več kot 0,4 € na 100 km..


Jaz imam porabo 6l/100km, kar znese 6€ na 100km. Tudi mini avto na bencin (tisti za do 50km/h) nimajo enormne porabe. Prideš čez s tremi litri na 100km. Še vedno pa ne moreš pripeljat dveh platojev piva, če gresta z ženo skupaj po nakupih, ker nima dovolj placa.

Zgodovina sprememb…

Marko40 ::

facepalm je izjavil:

Marko40 je izjavil:

Če baterijo odkupiš prideš ceneje z Twizzyjem skozi, samo še vseeno je precenjen ta Twizzy, pa čeprav z njim prideš ceneje skozi kot pa s Cliotom za 2 jurja.


care to elaborate? me zanima ta racunica. vsaj priblizno.
sem pred leti naredil izracun za 30kkm letno. in je bil twizy konkretno drazji od Getza (nakup, gorivo, running costs).
je pa res, da takrat ni bilo moznosti odkupa baterije. ce je sedaj to mozno pa sklepam, da je baterija vsaj 3k€.


Sure. :) Odkup baterije te stane 2500 € ja, si bil blizu. Twizzy sam pa cca 4000 € po odšteti subvenciji, skupaj 6500 €.

30kkm letno ker te pri tem podatku zanima, za dobo 15 let:

Clio :

gorivo: 15 let x 7 l x 1,3 x300 = 40950 €
Servisi (redni in izredni: recimo 300 € na leto): 4500 €
*upoštevana povpečna predvidevana cena bencina skozi celotno obdobje, verjetno bo celo več kot kolikor sem upošteval
*https://www.spritmonitor.de/en/overview...
Cena vozila: 2000 €
Skupaj: 47.450 €

Twizzy:

Cena za elektriko: 15 let x 10,42 kWh/100 km x 300 x 0,08 €/kWh = 3751 €
Servisi: recimo 1000 €
Cena vozila: 6500 €
Skupaj: 11.251 €
https://www.spritmonitor.de/en/detail/5...

Twizzy je 4x cenejši na dolgi rok.

WizzardOfOZ ::

baterije v twizzyju ne bodo zdržale 5 let, kaj šele 15. V ZOE ima po treh letih večina baterije med 50 in 67% kapacitete, pa ne delajo 30k na leto, ampak konkretno manj.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Marko40 ()

Marko40 ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Polnjenje z elektriko te v ljubljani pride med 2 in 2.5EUR na 100km. Tako da konkretno zavajaš.


Poleg tega je tukaj še par stvari, katere pozabljaš:
1.) tebi se zdi poceni, ker ti jo vsi ostali subvencioniramo. KTako ko bo dovolj avtomobilov, ne bo več subvencij in se bo elektrika konkretno podražila.
2.) električnih avtomobilov lahko v sloveniji na omrežje priklopiš nekje med 5000 do 7500. Potem bo omrežje počepnilo. Če bi rad več kot toliko avtomobilov priklopil, boš moral narest še eno omrežje vsaj tako veliko kakršno imamo danes. Cena za kaj takega je konkretno visoka. Predvidevajo vsaj okoli 20 milijard evrov. Potem boš pa rabil še dodatne elektrarne, kar je spet dodatnih par milijard.


Tako da električna jajca so brez veze. Ko bodo imeli z enim polnjenjem 800 do 1000km dosega in bo polnjenje trajalo 5 minut, bo to uporabno. Meni se ne da vsak dan polnit avta. Napolniš enkrat na teden ali enkrat na dva tedna in se voziš.

Marko40 je izjavil:

Tudi če ti uspeš z svojim avtom spravi porabo na 7 EUR na 100 km, does it really matter? The answer is no! Tak mini električni te ne bi stal več kot 0,4 EUR na 100 km..


Jaz imam porabo 6l/100km, kar znese 6EUR na 100km. Tudi mini avto na bencin (tisti za do 50km/h) nimajo enormne porabe. Prideš čez s tremi litri na 100km. Še vedno pa ne moreš pripeljat dveh platojev piva, če gresta z ženo skupaj po nakupih, ker nima dovolj placa.


Ni res zavajaš ti z cenami javnih polnilnic (pa tudi to ni res kar si napisal, je tudi celo tam precej manj). Pri porabi 5 kWh na 100 km (pri teh mini avtih je manj kot toliko) je cena po nočni tarifi, ki je vključujoč vse 0,08 EUR/kWh natanko 0,4 EUR na 100 km.

1.) tebi se zdi poceni, ker ti jo vsi ostali subvencioniramo. KTako ko bo dovolj avtomobilov, ne bo več subvencij in se bo elektrika konkretno podražila.


Ti mi nič ne subvencioniraš. To je običajna cena na trgu. Tudi sicer z lastno sončno elektrarno dosežeš še veliko nižjo ceno.

KTako ko bo dovolj avtomobilov, ne bo več subvencij in se bo elektrika konkretno podražila.


Ne bo se, ker če grejo prav vsi osebni avtomobili na elektriko, vseh miljon vozil, se bo poraba slovenske elektrike povečala samo za 15 % (izračunano). Ker pa realno lahko pričakujemo največ četritino avtomobilov na elektriko v naslednjih 10 letih, to pomeni samo 4% večjo porabo, kar na ceno vpliva zanemarljvo.

2. Ni res, glej prejšnji odstavek. Ne verjami floskulam in mitom. Izračunaj si sam in boš videl da drži kar sem povedal. Jaz sem izračunal.

Tako da električna jajca so brez veze. Ko bodo imeli z enim polnjenjem 800 do 1000km dosega in bo polnjenje trajalo 5 minut, bo to uporabno. Meni se ne da vsak dan polnit avta. Napolniš enkrat na teden ali enkrat na dva tedna in se voziš.


Kaj se tebi kot neracionalnemu bedaku da (karikirano) ali se ti ne da nikogar ne briga in je nerelevatno. Zakaj bi rabil od 800 km 1000 km dosega? Ali toliko delaš vsak dan? Verjamem da 99 % časa ne narediš niti 300 km na DAN, kaj šele kaj več. Sicer pa obstajajo električni avtomobili, ki imajo 800 km dosega.

Kje ti je problem ko prideš domov priključiti kabel doma v garaži, tako kot narediš pri telefonu in ga priključiš na polnilec? Vidiš probleme tam kjer jih ni.

Jaz imam porabo 6l/100km, kar znese 6EUR na 100km. Tudi mini avto na bencin (tisti za do 50km/h) nimajo enormne porabe. Prideš čez s tremi litri na 100km. Še vedno pa ne moreš pripeljat dveh platojev piva, če gresta z ženo skupaj po nakupih, ker nima dovolj placa.


Ti PO MESTU nimaš porabe 6 litrov. Tudi če bi jo imel, to ni 6 EUR, ampak je 6 x 1,3 = 9 EUR na 100 km. Ker važna je povrpečna cena, ne trenutna. Statistika te jebe. Seveda lahko pri mini avtu pelješ dva platoja piva. Celo 100 six packov bi spravil notri.

Če pa enkrat na pol leta nakupiš za pol leta hrane, boš šel pač takrat z navadnim avtom. Vse ostale vožnje, kar je večina voženj pa boš opravil z mini avtom. Ti vidiš probleme tam kjer jih ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

Marko40 ::

WizzardOfOZ je izjavil:

baterije v twizzyju ne bodo zdržale 5 let, kaj šele 15. V ZOE ima po treh letih večina baterije med 50 in 67% kapacitete, pa ne delajo 30k na leto, ampak konkretno manj.


Seveda bodo zdržale 15 let. Zoe je imel staro generacijo baterij z pospešenim staranjem. Današnje so popolnoma drugačne z drugačnim elektrolitom in tega problema ni (na baterije se popolnoma nič ne spoznaš vidim). Po 15 letih boš imel še 70 % dosega. Zadostno. Pa tudi če bi enkrat menjal baterijo vmes (pa jo ne boš ker bo zdržala), amapk tudi če bi to pomeni samo 2500 EUR več. Medtem ko je razlike v 15 letih med Ciotom in Twizzyjem več kot 35.000 EUR... ... . ...

Polnjenje z elektriko te v ljubljani pride med 2 in 2.5EUR na 100km. Tako da konkretno zavajaš.


Ni res zavajaš ti z cenami javnih polnilnic (pa tudi to ni res kar si napisal, je tudi celo tam precej manj, nekatere so celo brezplačne). Pri porabi filanju doma (doma povprečen voznik električnega fila več kot 90 % kilometrine!!) pri 5 kWh na 100 km (pri teh mini avtih je manj kot toliko) je cena po nočni tarifi, ki je vključujoč vse 0,08 EUR/kWh natanko 0,4 EUR na 100 km.

Sploh pa govorimo o mini električnih avtih ZA PO MESTU in ti bolano ven prideš z izjavo da zahtevaš da ima 800 do 1000 km dosega da bo uporaben zate. Bolano. Kako kurac ZA PO MESTU rabiš 1000 km dosega. A VSAK DAN narediš jurja kilometrov po mestu al kako?

Za izvenmestno in mestno vožnjo z električnim pa imaš na voljo sosednjo temo na Slotechu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

Alfa Dog ::

Jaz bi ga takoj kupil in imel namesto rezervne gume v mojem velikem TDIju!

WizzardOfOZ ::

Marko40, nehaj nakladat pa delat reklamo za ta jajca, tudi nova generacija že zamenjanih baterij v zoe crkuje. Tudi te ne bodo zdržale več kot 5 let.

Pa raje dokaži z linki da so cene res take kot govoriš. Pa zagotovi nam, da bodo take tudi ostale. Jaz se namreč še spomnim bencina za 35 tolarjev (leta 1997 sem po toliko tankal), pa ceno danes poglej. 239.64tolarjev je bil en evro.

facepalm ::

Marko40 je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

baterije v twizzyju ne bodo zdržale 5 let, kaj šele 15. V ZOE ima po treh letih večina baterije med 50 in 67% kapacitete, pa ne delajo 30k na leto, ampak konkretno manj.


Seveda bodo zdržale 15 let. Zoe je imel staro generacijo baterij z pospešenim staranjem. Današnje so popolnoma drugačne in tega problema ni. Po 15 letih boš imel še 70 % dosega. Zadostno. Pa tudi če bi enkrat menjal baterijo vmes (pa jo ne boš ker bo zdržala), amapk tudi če bi to pomeni samo 2500 EUR več. Medtem ko je razlike v 15 letih med Ciotom in Twizzyjem več kot 35.000 EUR... ... . ...


Ok, je malo variacij glede tvojih in dejanskih cen (twizy + baterija = 9000€), ampak se ocitno bolj splaca sedaj, kakor prej z najemom.
Je pa catch. Baterijo izpraznis cca 370x letno. Po 15 letih je to cez 5500 ciklov. Bi rad videl baterijo, ki toliko zdrzi.
Afaik ima Twizy Li-ion, katere naj bi zdrzale cca 500 cyclov. Bom ob priliki preveril koliko trajajo baterije uporabnikom. Takrat sem zasledil, da so jih menjavali na letni ravni (pac rental naj bi menjal, ko pade pod 70%, ce se prav spomnem).

hojnikb ::

Alfa Dog je izjavil:

Jaz bi ga takoj kupil in imel namesto rezervne gume v mojem velikem TDIju!

lahk si pa kupis motocompo motor pa ga spravis skor namest rezervne gume :)
#brezpodpisa

Marko40 ::

Marko40, nehaj nakladat pa delat reklamo za ta jajca, tudi nova generacija že zamenjanih baterij v zoe crkuje. Tudi te ne bodo zdržale več kot 5 let.


Ne delam nobene reklame in ne nakldam, EV pa niso jajca. Tesla ima po 300.000 km še več kot 90 % prvotnega dosega (po 300 jurjev km ima še 450 km dosega z enim polnjem). Toyota daje 15 let GARANCIJE na baterijo in mijon kilometrov garancije na baterijo.

https://insideevs.com/news/425503/toyot...

https://www.teslarati.com/tesla-battery...





Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

Marko40 ::

facepalm je izjavil:

Marko40 je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

baterije v twizzyju ne bodo zdržale 5 let, kaj šele 15. V ZOE ima po treh letih večina baterije med 50 in 67% kapacitete, pa ne delajo 30k na leto, ampak konkretno manj.


Seveda bodo zdržale 15 let. Zoe je imel staro generacijo baterij z pospešenim staranjem. Današnje so popolnoma drugačne in tega problema ni. Po 15 letih boš imel še 70 % dosega. Zadostno. Pa tudi če bi enkrat menjal baterijo vmes (pa jo ne boš ker bo zdržala), amapk tudi če bi to pomeni samo 2500 EUR več. Medtem ko je razlike v 15 letih med Ciotom in Twizzyjem več kot 35.000 EUR... ... . ...


Ok, je malo variacij glede tvojih in dejanskih cen (twizy + baterija = 9000EUR), ampak se ocitno bolj splaca sedaj, kakor prej z najemom.
Je pa catch. Baterijo izpraznis cca 370x letno. Po 15 letih je to cez 5500 ciklov. Bi rad videl baterijo, ki toliko zdrzi.
Afaik ima Twizy Li-ion, katere naj bi zdrzale cca 500 cyclov. Bom ob priliki preveril koliko trajajo baterije uporabnikom. Takrat sem zasledil, da so jih menjavali na letni ravni (pac rental naj bi menjal, ko pade pod 70%, ce se prav spomnem).


Cena z odkupjeno baterijo je 6500 EUR do 7 jurjev. Ampak ok to ne spremeni pointa. Tudi ostale zadeve ne spremenijo pointa da je Twizzy pač veliko cenejši na dolgi rok. Sam je pa precenjen aka Renault jim predrago prodaja, pač posledica premalo konkurence v tem sklopu sektorja.

https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

WizzardOfOZ ::

Kaj zdaj teslo zraven vlečeš? Govorimo o jajčkih za po mestu, ne o teslah.

Pa daj linke v sloveniji, koliko stane polnjenje pri nas. Tujina me ne zanima, zanima me koliko pride pri nas, recimo v LJ ali MB, ker ti dve vasi sta dovolj veliki za elektro avte, vse ostalo so bolj ko ne zaselki (proti tujini).

Twizzy in zoe imata probleme z baterijami. Vsak lastnik ti lahko to pove. baterija v twizzy ima max 500 ciklov, to je leto in pol, baterija v ZOE ne zdrži 1000 ciklov polnjenja. Torej 3 leta max, potem pa začne drastično padat kapaciteta.

Silici ::

Spraznit baterijo 1x na dan vsak dan je narobe zastavljeno. Twizzy z li-po batrijo in kapaciteto za 2x razdalo do službe...ja ja, kar sanjate. Ko bo infrastruktura bo tudi cena elektrike prava, pa e-avtomobili bodo dost majhni da sončne celice ne bodo prišle do izraza.

facepalm ::

Treba tudi vkalkulirat, da je (na twizyju) doseg pozimi, tudi do 20% manjsi. Naceloma to ni problem, daj se ga pozimi ne da uporabiti kot daily driver, ker nima gretja.

Marko40 ::

facepalm je izjavil:

Treba tudi vkalkulirat, da je (na twizyju) doseg pozimi, tudi do 20% manjsi. Naceloma to ni problem, daj se ga pozimi ne da uporabiti kot daily driver, ker nima gretja.


Gtetje se lahko inštalira aftermarket. :)

hojnikb ::

doseg pa 50% poletnega.
#brezpodpisa

Marko40 ::

Pa daj linke v sloveniji, koliko stane polnjenje pri nas. Tujina me ne zanima, zanima me koliko pride pri nas, recimo v LJ ali MB, ker ti dve vasi sta dovolj veliki za elektro avte, vse ostalo so bolj ko ne zaselki (proti tujini).


Twizzy in zoe imata probleme z baterijami. Vsak lastnik ti lahko to pove. baterija v twizzy ima max 500 ciklov, to je leto in pol, baterija v ZOE ne zdrži 1000 ciklov polnjenja. Torej 3 leta max, potem pa začne drastično padat kapaciteta.


Ni res kar si povedal. Sicer si pa lahko inštaliraš tudi katerikoli poljuben custom battey pack z isto napetostjo kot aftermarket upgrafde.

Polnjenje Tesle stane 1,2 EUR na 100 km. Mani električnih avtov pa cca 0,4 EUR na 100 km. Za Slovenijo to velja za polnjenje ponoči pri nizki tarifi.

hojnikb je izjavil:

doseg pa 50% poletnega.


Inštaliraš 18 kWh obdaš z 1 centi izolacije (kar poleti snameš) in imaš pozimi 240 km dosega vsaj.

Jaz osebno bi takoj kupil kaj takšenga za po mestu, če bi stalo recimo 2 jurja kar je realna cena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

Marko40 ::

Al pa tole, dobr gre se, tud prostora je zadost da zgložiš najmanj za en teden hrane vanj:

WizzardOfOZ ::

Nakladaš. Dokaži na slovenskih linkih, da je pri nas "tankanje" Tesle po ceni 1.2€ na 100km.

Aftermarket baterije? Aftermarket izolacija? Pol si pa že na ceni avta.

facepalm ::

Ce smo pri aftermarket zadevah pa montiramo plin na cliota in je racunica hitro izenacena.
Pa mimogrede.. pokazi mi en cenik elektrike po 0.04€ za kwh. Ni sans, da "tankas" twizyja za 0.4€/100km.

Marko40 ::

Ne nakladam. Lažeš da nakladam.

Tesla model 3 poraba 15,3 kWh na 100 km

15,3 kWh x 0,08 € = 1,22 €

https://www.pocenielektrika.si/za-podje...

https://ev-database.org/car/1177/Tesla-...

Silici ::

Marko40 je izjavil:

Al pa tole, dobr gre se, tud prostora je zadost da zgložiš najmanj za en teden hrane vanj:

Tole 4kw 50kmh, moped tablica, tolk da nisi ovira po mestu.

Marko40 ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Nakladaš. Dokaži na slovenskih linkih, da je pri nas "tankanje" Tesle po ceni 1.2EUR na 100km.

Aftermarket baterije? Aftermarket izolacija? Pol si pa že na ceni avta.


Pa kaj ti sanjaš, nič nisi pri ceni avta. Cena navadnega Cliota za 2 jurja je skor 50 jurjev pri 30kkkm na leto v 15 letih!.. Baterije so 150 EUR na kWh, izolacija je pa dobesedno 10 EUR za plahto steklene volne 2 cm debelo.

Silici je izjavil:

Marko40 je izjavil:

Al pa tole, dobr gre se, tud prostora je zadost da zgložiš najmanj za en teden hrane vanj:

Tole 4kw 50kmh, moped tablica, tolk da nisi ovira po mestu.


Ja saj imaš modele ki grejo 80 km/h, za po mestu vrh glave zadosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

facepalm ::

Marko40 je izjavil:

Ne nakladam. Lažeš da nakladam.

Tesla model 3 poraba 15,3 kWh na 100 km

15,3 kWh x 0,08 € = 1,22 €

https://www.pocenielektrika.si/za-podje...

https://ev-database.org/car/1177/Tesla-...


A bomo imeli vsi "poslovni paket"?
Pa mimogrede poleg tistih 0.08€/kwh pride se prispevek na vsak kwh. Tako, da je bolj v rangu 0.11€.

Marko40 ::

Jebo napačen link. Za gospodinjstva je elektrika ponoč k filaš še cenejša kot pri poslovnem paketu.

https://www.pocenielektrika.si/za-dom/c...

Ni res. 0,08 EUR je vse vključeno skupaj z vsemi prispevki. Cena samo za 1kWh elektrike brez prispevkov pri MT je 0,03499 EUR (3,5 CENTE). 11 centov cca je pa cena visoke tarife skupaj z vsemi prispevki.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

facepalm ::

Marko40 je izjavil:

Jebo napačen link. Za gospodinjstva je elektrika ponoč k filaš še cenejša kot pri poslovnem paketu.

https://www.pocenielektrika.si/za-dom/c...

Ni res. 0,08 EUR je vse vključeno skupaj z vsemi prispevki. Cena samo za 1kWh elektrike brez prispevkov pri MT je 0,03499 EUR (3,5 CENTE).

3.5 je cena brez ddv. Zraven pristej se ddv in prispevek

Marko40 ::

facepalm je izjavil:

Marko40 je izjavil:

Jebo napačen link. Za gospodinjstva je elektrika ponoč k filaš še cenejša kot pri poslovnem paketu.

https://www.pocenielektrika.si/za-dom/c...

Ni res. 0,08 EUR je vse vključeno skupaj z vsemi prispevki. Cena samo za 1kWh elektrike brez prispevkov pri MT je 0,03499 EUR (3,5 CENTE).

3.5 je cena brez ddv. Zraven pristej se ddv in prispevek


Drži. Kar pride 8 centov vse skupaj skupaj z vsemi prispevki in DDV, kar sem ti že povedal že parkrat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

facepalm ::

Torej porabi twizy 0.8€ in ne 0.4€ na 100km.

Marko40 ::

facepalm je izjavil:

Torej porabi twizy 0.8EUR in ne 0.4EUR na 100km.


Res je. 0,4 EUR na 100 km je za nekaj takega:



Sicer pa je tud 0,8 EUR na 100 km z Twizzyja praktično zastonj v primerjavi z bencinom.

Ali pa kaj takega za cca 0,18 EUR na 100 km, poraba 2,2 kwh na 100 km (2,2 kwh x 0,08 EUR/kWh = 0,18 EUR):



https://www.velometro.com/wp-content/up...

https://www.instagram.com/velometro/

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

Marko40 ::

Tole je tud zanimiv in fanj koncept (highway speed on a bike kinda thing). Sam to bi mogl stat jurja pa pol, al pa 2. :

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

Marko40 ::

Evo tole bi pa res mel :)

https://electrameccanica.com/







Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

fikus_ ::

Marko je napisal:
"Clio :

gorivo: 15 let x 7 l x 1,3 x300 = 40950 EUR
Servisi (redni in izredni: recimo 300 EUR na leto): 4500 EUR
*upoštevana povpečna predvidevana cena bencina skozi celotno obdobje, verjetno bo celo več kot kolikor sem upošteval
*https://www.spritmonitor.de/en/overview...
Cena vozila: 2000 EUR
Skupaj: 47.450 EUR

Twizzy:

Cena za elektriko: 15 let x 10,42 kWh/100 km x 300 x 0,08 EUR/kWh = 3751 EUR
Servisi: recimo 1000 EUR
Cena vozila: 6500 EUR
Skupaj: 11.251 EUR
https://www.spritmonitor.de/en/detail/5... "


Hvalevredno, da si se potrudil napisat izračun. Ampak pri vsem tem si vzel za vrednost bencina maksimalno vrednost, za elektriko pa obratno.

Vsake nekaj časa se tukaj na forumu najde navijač EV, ki trdi, kako so EV super za vse uporabnike smrdljivih ICE. Za nekatere so že sedaj EV prava izbira, za nekatere še bodo, večina si jih pa v bližnji prihodnosto niti ne bo mogla privoščit finančno!

Lep dan.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

hojnikb ::

Energijo, ki jo janez porabi za trolanje okol EVjov bi lahko preusmeru v dejanski zasluzek in bi enega kitajca danes mel že na cesti :)
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

J.McLane ::

Dobro da si je Marko aka. Engineer odprl svojo temo. Evo še moj prispevek na mini električne avte. Čez Atlatnitk se veliko govori o firmi Arcimoto, imajo kar nekaj vernikov, kotirajo na borzi (FUV).

Njihov produkt:


Sicer se bomo pri nas še konkretno načakali, da pride v naše kraje, kdor pa močno verjame v tak način mobilnosti, pa lahko vseeno že danes kupi njihove delnice.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Urbano#Desno ::

A za zimo dobiš pa zraven extra debel pulover?

J.McLane ::

Pride z OTA posodobitvijo:))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

facepalm ::

Sem nasel svoje stare izracune glede Twizyja in sem zgleda tudi takrat nasel moznost nakupa baterije za 5k€ (sedaj je po ceniku 4500€).
Sem pa predvideval, da bi v roku 5ih let pri 30.000km letno, moral kupiti vsaj 2.
Povprecno naj bi Twizy porabil cca 10kwh/100km kar nanese cca 60km range na cycle. Letno je to 500 cyclov. Po treh letih bi bila baterija toasted (zelo verjetno se prej saj je poleti izpostavljena vrocini, pozimi mrazu).
Torej bi v 5ih letih lastnistva odstel 9000€ samo za baterije + (recimo 4k) za nakup twizyja. Pristejemo se strosek elektrike in smo na ravni rabljenega Cliota.
Kakorkoli obrnes je trenutno pri nas voznja na elektriko luksuz (beri: predraga).

fikus_ ::

Če imaš namen letno delat 30kkm, je bolj smotrno pogledat za konkretnim EV in ne temi malčki (tudi Twizy), poleg denarnice bo hvaležno tudi zdravje.

J.McLane ::

To je bolj teoretičen izračun, samo mazohist bi si kupil tako skerco od Twizyja za 30k km letno.

V takem primeru si privoščiš vsaj e-UP.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

facepalm ::

True. Sem pa takrat delal take kilometre oz vsaj 20k km zelo kratkih razdalj (pod 25km).
Tistih ostalih 10k km (avtocesta itd..) pa res ne vem kako bi prebavil s twizyjem:)
Edit: sem pa dejansko pol delal cca 45kkm letno, tako da bi bil twizy hitro prodan, ce bi ga kupil:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

zavajon ::

Marko40 je izjavil:

Za večji nakup pač vzameš drugi avto ane. Za običajne nakupe pa je več kot zadosti. Tak avto je mišljen kot drugi avto za po mestu. Pač greš za večji nakup z prvim. Čeprav jaz bi naredil argument da se da tudi stvari za večji nakup spraviti v ta avto.

Ti torej meniš, da bi nekdo, ki živi v mestu potreboval najmanj 2 avta. Enega za manjše nakupe, drugega za večje, morda po možnosti še kombi za največje...
Meni pa se zdi, da je prihodnost v tem, da bomo imeli vedno manj avtov, sploh nekdo, ki živi v mestu, ga ne bo potreboval. Eventuelno kakšen car-sharing.
Vedno več nakupov se izvaja z naročanjem in dostavo, vedno več je dela od doma, torej je vedno manj potreb za premikanje po mestih zaradi opravkov.
Nekoč bodo ljudje v mestu zunaj samo zaradi zabave in rekreacije.

Marko40 ::

fikus_ je izjavil:

Marko je napisal:
"Clio :

gorivo: 15 let x 7 l x 1,3 x300 = 40950 EUR
Servisi (redni in izredni: recimo 300 EUR na leto): 4500 EUR
*upoštevana povpečna predvidevana cena bencina skozi celotno obdobje, verjetno bo celo več kot kolikor sem upošteval
*https://www.spritmonitor.de/en/overview...
Cena vozila: 2000 EUR
Skupaj: 47.450 EUR

Twizzy:

Cena za elektriko: 15 let x 10,42 kWh/100 km x 300 x 0,08 EUR/kWh = 3751 EUR
Servisi: recimo 1000 EUR
Cena vozila: 6500 EUR
Skupaj: 11.251 EUR
https://www.spritmonitor.de/en/detail/5... "


Hvalevredno, da si se potrudil napisat izračun. Ampak pri vsem tem si vzel za vrednost bencina maksimalno vrednost, za elektriko pa obratno.

Vsake nekaj časa se tukaj na forumu najde navijač EV, ki trdi, kako so EV super za vse uporabnike smrdljivih ICE. Za nekatere so že sedaj EV prava izbira, za nekatere še bodo, večina si jih pa v bližnji prihodnosto niti ne bo mogla privoščit finančno!

Lep dan.


Za elektriko sem vzel povprečno ceno ki jo predvidevam za naslednje 15 let, kar bo nekje 1,3 EUR na liter. Vzel sem povprečno ceno, ne maksimalne kot zmotno navajaš. Lahko bi elektriko podražil za 2 centa, ajde prištej jurja pri skupni vrednosti v 15 letih, to pointa ne spremeni.

Za nekatere so že sedaj EV prava izbira, za nekatere še bodo, večina si jih pa v bližnji prihodnosto niti ne bo mogla privoščit finančno!


EV-ji so definitivno prihodnost ker so superiorna tehnologija, tako po performansu, kot po stroških obratovanja, zanesljivosti in ekologiji. To kar si napisal da si ne bodo mogli privočiti je odvisno od tega kako definiraš bližnjo prihodnost, ali je to eno leto, 2 letih, 5 let? In kako definiraš da si ne bodo mogli privoščiti? Povprečna cena kupljenih novih avtomobilov je 30 jurjev, E-up pa dobiš za 12 jurjev novega.. poleg tega ima ekosklad ugodne skoraj brezobrastne kredite za električne avte, tako da imaš potem strošek nižji kot si ga imel z bencinarjem ali dizlom za bencin/dizel in servise.. tako da jst bi rekel da si bo večina lahko privoščila če si bo hotela. Problem pa je, da ljudje EV tehnologije ne poznajo in si je zato tudi ne želijo. 40 % američanov mislida da morš v električne tankat bencin! (ja tud jaz nevem kako so lahko tako zabiti).

Lep dan.

J.McLane je izjavil:

Dobro da si je Marko aka. Engineer odprl svojo temo. Evo še moj prispevek na mini električne avte. Čez Atlatnitk se veliko govori o firmi Arcimoto, imajo kar nekaj vernikov, kotirajo na borzi (FUV).

Njihov produkt:


Sicer se bomo pri nas še konkretno načakali, da pride v naše kraje, kdor pa močno verjame v tak način mobilnosti, pa lahko vseeno že danes kupi njihove delnice.


Sicer kul mini električni avto, samo to stane 11.900 $. To bi moglo stat 2 jurja, ajde največ 3..kar je tudi realna cena :)

Sem pa predvideval, da bi v roku 5ih let pri 30.000km letno, moral kupiti vsaj 2.


Ne drži. Baterija po navedenem številu ciklov ni fuč, ampak ima še vedno tam okoli 80 %. POglej kako je definirano.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

Miki N ::

Pa saj to je pravi "gejmobil". :))

Marko40 ::

fikus_ je izjavil:

Marko je napisal:
"Clio :

gorivo: 15 let x 7 l x 1,3 x300 = 40950 EUR
Servisi (redni in izredni: recimo 300 EUR na leto): 4500 EUR
*upoštevana povpečna predvidevana cena bencina skozi celotno obdobje, verjetno bo celo več kot kolikor sem upošteval
*https://www.spritmonitor.de/en/overview...
Cena vozila: 2000 EUR
Skupaj: 47.450 EUR

Twizzy:

Cena za elektriko: 15 let x 10,42 kWh/100 km x 300 x 0,08 EUR/kWh = 3751 EUR
Servisi: recimo 1000 EUR
Cena vozila: 6500 EUR
Skupaj: 11.251 EUR
https://www.spritmonitor.de/en/detail/5... "


Hvalevredno, da si se potrudil napisat izračun. Ampak pri vsem tem si vzel za vrednost bencina maksimalno vrednost, za elektriko pa obratno.

Vsake nekaj časa se tukaj na forumu najde navijač EV, ki trdi, kako so EV super za vse uporabnike smrdljivih ICE. Za nekatere so že sedaj EV prava izbira, za nekatere še bodo, večina si jih pa v bližnji prihodnosto niti ne bo mogla privoščit finančno!

Lep dan.


Za elektriko sem vzel povprečno ceno ki jo predvidevam za naslednje 15 let, kar bo nekje 1,3 EUR na liter. Vzel sem povprečno ceno, ne maksimalne kot zmotno navajaš. Lahko bi elektriko podražil za 2 centa, ajde prištej jurja pri skupni vrednosti v 15 letih, to pointa ne spremeni.

Za nekatere so že sedaj EV prava izbira, za nekatere še bodo, večina si jih pa v bližnji prihodnosto niti ne bo mogla privoščit finančno!


EV-ji so definitivno prihodnost ker so superiorna tehnologija, tako po performansu, kot po stroških obratovanja, zanesljivosti in ekologiji. To kar si napisal da si ne bodo mogli privočiti je odvisno od tega kako definiraš bližnjo prihodnost, ali je to eno leto, 2 letih, 5 let? In kako definiraš da si ne bodo mogli privoščiti? Povprečna cena kupljenih novih avtomobilov je 30 jurjev, E-up pa dobiš za 12 jurjev novega.. poleg tega ima ekosklad ugodne skoraj brezobrastne kredite za električne avte, tako da imaš potem strošek nižji kot si ga imel z bencinarjem ali dizlom za bencin/dizel in servise.. tako da jst bi rekel da si bo večina lahko privoščila če si bo hotela. Problem pa je, da ljudje EV tehnologije ne poznajo in si je zato tudi ne želijo. 40 % američanov mislida da morš v električne tankat bencin! (ja tud jaz nevem kako so lahko tako zabiti).

Lep dan.

J.McLane je izjavil:

Dobro da si je Marko aka. Engineer odprl svojo temo. Evo še moj prispevek na mini električne avte. Čez Atlatnitk se veliko govori o firmi Arcimoto, imajo kar nekaj vernikov, kotirajo na borzi (FUV).

Njihov produkt:


Sicer se bomo pri nas še konkretno načakali, da pride v naše kraje, kdor pa močno verjame v tak način mobilnosti, pa lahko vseeno že danes kupi njihove delnice.


Sicer kul mini električni avto, samo to stane 11.900 $. To bi moglo stat 2 jurja, ajde največ 3..kar je tudi realna cena :)

Sem pa predvideval, da bi v roku 5ih let pri 30.000km letno, moral kupiti vsaj 2.


Ne drži. Baterija po navedenem številu ciklov ni fuč, ampak ima še vedno tam okoli 80 %. POglej kako je definirano. Baterija ni 4,5 jurje, ampak je 2,5 jurja po ceniku. Aftermarket battery pack z isto napetostjo in kapacito pa pride pod jurja..zakaj upoštevaš 5 let, ko pa veš da dalj ko imaš EV, bolj se splača. Zakaj nisi upošteval da ga imaš samo 1 mesec še si že tako bias? :D Upoštevaj 15 let, plus kakšno baterijo in kakšen ležaj. Evo še baterije upoštevane. Upoštevanih je 1800 ciklov, po toliko ciklih ima baterija še 50 % kapacitete, kar je še okej. Navedeni cikli (500) pa so definirani pri 80 % kapacitete, padec kapacitete je na začetku strm, nato pa vedno bolj položen.

gorivo: 15 let x 7 l x 1,3 x300 = 40950 EUR
Servisi (redni in izredni: recimo 300 EUR na leto): 4500 EUR
*upoštevana povpečna predvidevana cena bencina skozi celotno obdobje, verjetno bo celo več kot kolikor sem upošteval
*https://www.spritmonitor.de/en/overview...
Cena vozila: 2000 EUR
Skupaj: 47.450 EUR

Twizzy:

Cena za elektriko: 15 let x 10,42 kWh/100 km x 300 x 0,08 EUR/kWh = 3751 EUR
Servisi: recimo 1000 EUR
Cena vozila: 6500 EUR
Baterije: 2x 1000 € = 3000 €
Skupaj: 13.251 EUR

Če upoštevaš original baterije:
2x 2500 € = 5000 €
Skupaj: 16.251 €

Torej Clio pokuri 47 jurjev, Twizzy 16 jurjev. Je p Twizzy nateg kar se tiče nabavne cene (premalo konkurence je na tem sektorju in Renault to izkorišča in prodaja drago k svina in to nalašč).
https://www.spritmonitor.de/en/detail/5... "

J.McLane je izjavil:

To je bolj teoretičen izračun, samo mazohist bi si kupil tako skerco od Twizyja za 30k km letno.

V takem primeru si privoščiš vsaj e-UP.


Koliko je izračun teoretičen ali praktičen zavisi od tega koliko si razvajen. 30 kkm na leto je 40 km do šihta in nazaj in malo opravkov sem ter tja. Ni nemogoče, za nekatere je čisto realno, za nekatere pač ne :) Je pa uporabnik sam rekel naj računam 30 kkm, zato sem dal toliko.

Drugače pa tudi pri 15kkm je Twizzy mnogo cenejši za dobo 15 let, hkrati pa je to samo še 20 km do šihta, kar je za neke, malo razvajene standarde dajmo rečt, ki jih nekateri imajo bolj realno.

E-up je pa zakon to je pa res :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

Marko40 ::

Tistih ostalih 10k km (avtocesta itd..) pa res ne vem kako bi prebavil s twizyjem:)


Twizzy če ga odkleneš gre od 110 km/h do 120 km/h, kar je zadosti za avtocesto, če smo že pri tem :D

Marko40 ::

zavajon je izjavil:

Marko40 je izjavil:

Za večji nakup pač vzameš drugi avto ane. Za običajne nakupe pa je več kot zadosti. Tak avto je mišljen kot drugi avto za po mestu. Pač greš za večji nakup z prvim. Čeprav jaz bi naredil argument da se da tudi stvari za večji nakup spraviti v ta avto.

Ti torej meniš, da bi nekdo, ki živi v mestu potreboval najmanj 2 avta. Enega za manjše nakupe, drugega za večje, morda po možnosti še kombi za največje...
Meni pa se zdi, da je prihodnost v tem, da bomo imeli vedno manj avtov, sploh nekdo, ki živi v mestu, ga ne bo potreboval. Eventuelno kakšen car-sharing.
Vedno več nakupov se izvaja z naročanjem in dostavo, vedno več je dela od doma, torej je vedno manj potreb za premikanje po mestih zaradi opravkov.
Nekoč bodo ljudje v mestu zunaj samo zaradi zabave in rekreacije.


Ne nobenega kombija ne rabiš.2 avta ima marsikdo že sedaj. Definitvno se ti splača imet ta avto ki ga pač že imaš sedaj in kupiti še enega mini elektičnega za 3 jurje z katerem bi naredil večino poti v mestu.

Meni pa se zdi, da je prihodnost v tem, da bomo imeli vedno manj avtov, sploh nekdo, ki živi v mestu, ga ne bo potreboval. Eventuelno kakšen car-sharing.


Za to kaj ljudje imajo in kupijo ni važno kaj dejansko rabijo, ampak kaj kaj MISLIJO DA RABIJO. Glede na razvajenost povprečnega človeka, si upam trditi da carsharing ne bo nikoli zares zaživel. Poleg tega bi morala biti cena car sharinga 5x cenejša kot je danes..danes je cena popoln nateg.

Kakorkoli obračaš, vsekakor se bo verjetno povprečna kilometrina v prihodnosti znižala, pa vendar bo definitivno povprečen človek naredil 5 jurjev km po mestu, za kar bi bili teli mini električni avtomobili za 3 jurje kot drugi avto idealni: praktično zastonj vožnja, pa še onasnežujejo ne.
««
2 / 10
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nemčija povečuje subvencije za električna vozila (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5717824 (13568) tikitoki
»

Inštitut Ifo: električni avtomobili za okolje slabši od konvencionalnih (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
18347975 (40827) J.McLane
»

Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
16960665 (54991) Jackass

Več podobnih tem