Forum » Elektrotehnika in elektronika » Elektromotor (rabim pomoč)
Elektromotor (rabim pomoč)
Ajnstajn` ::
Pozdravljeni!
Rabil bi malo pomoči in sicer delam sušilnico, pa imam ventilator in 3 fazni elektro motor, ki naj bi gnal ventilator.Pojavi se pa problem, da se ventilator vrti prehitro, pa bi rabil neko napravo, da bi lahko reguliral hitrost vrtenja elektromotorja (recimo da bi imel 5 različnih stopenj). Zanima me čim cenejša izvedba. Elektromotor ima 1,1kW.
Hvala za odgovore, če potrebujete še kaksne informacij, kar povejte.
Rabil bi malo pomoči in sicer delam sušilnico, pa imam ventilator in 3 fazni elektro motor, ki naj bi gnal ventilator.Pojavi se pa problem, da se ventilator vrti prehitro, pa bi rabil neko napravo, da bi lahko reguliral hitrost vrtenja elektromotorja (recimo da bi imel 5 različnih stopenj). Zanima me čim cenejša izvedba. Elektromotor ima 1,1kW.
Hvala za odgovore, če potrebujete še kaksne informacij, kar povejte.
//
Ajnstajn` ::
aha, pa se to...da bi resil problem z vec zobniki skoraj ni mogoc, ker je gred ventilatorja prekratka.
//
barbarpapa1 ::
Pozdrav
Možnosti (vsaj teoretičnih) je več, izbor pa bo najverjetneje odvisen od denarja, ki si ga pripravljen porabiti. Rešitve bi jaz razdelil na "mehanske" in "električne".
Pri mehanskih bi se ozrl za ti. variatorjem (danes je bolj moden izraz CVT) s prestavljivimi klinastimi (stožčastimi) jermenicami.
"http://auto.howstuffworks.com/cvt2.htm"
Pri "električnih" rešitvah pa imaš na voljo dve:
-S spremembo napetosti (old scool varianta. Število vrtljajev asinhronskih motorjev, obremenjenih s centrifugalno karakertistiko bremena (centrifugalna črpalka, ventilator) se da spreminjati s spreminjanjem napetosti). kar lahko dosežeš s pomočjo spremenljivih močnostnhih uporov (drago + energijsko potratno) ali pa z nastavljivim avtotransformatorjem (bolj znan kot variak), kar pa je tudi drago....
"Variac @ Wikipedia
-S spremembo frekvence oz. frekvenčnim regulatorjem. To zna biti še najcenejša in najhitrejša rešitev.
"http://www.ps-log.si/produkti.php?m_sku...
Toliko z moje strani....
LP
Jože
Možnosti (vsaj teoretičnih) je več, izbor pa bo najverjetneje odvisen od denarja, ki si ga pripravljen porabiti. Rešitve bi jaz razdelil na "mehanske" in "električne".
Pri mehanskih bi se ozrl za ti. variatorjem (danes je bolj moden izraz CVT) s prestavljivimi klinastimi (stožčastimi) jermenicami.
"http://auto.howstuffworks.com/cvt2.htm"
Pri "električnih" rešitvah pa imaš na voljo dve:
-S spremembo napetosti (old scool varianta. Število vrtljajev asinhronskih motorjev, obremenjenih s centrifugalno karakertistiko bremena (centrifugalna črpalka, ventilator) se da spreminjati s spreminjanjem napetosti). kar lahko dosežeš s pomočjo spremenljivih močnostnhih uporov (drago + energijsko potratno) ali pa z nastavljivim avtotransformatorjem (bolj znan kot variak), kar pa je tudi drago....
"Variac @ Wikipedia
-S spremembo frekvence oz. frekvenčnim regulatorjem. To zna biti še najcenejša in najhitrejša rešitev.
"http://www.ps-log.si/produkti.php?m_sku...
Toliko z moje strani....
LP
Jože
telexdell ::
Brez dvoma bi se odločil za frekvenčni pretvornik. Rešitev mogoče ni najcenejša je pa sigurno najboljša. Pretok zraka boš lahko spreminjal zvezno od 0 do max. Ležaji ti bodo zdržali dalj časa in motor bo bolj zaščiten pred uničenjem. Sam frekvenčnik pa se ti bo izplačal s prihranjeno električno energijo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
16F84 ::
Brez dvoma bi se odločil za frekvenčni pretvornik. Rešitev mogoče ni najcenejša je pa sigurno najboljša. Pretok zraka boš lahko spreminjal zvezno od 0 do max. Ležaji ti bodo zdržali dalj časa in motor bo bolj zaščiten pred uničenjem. Sam frekvenčnik pa se ti bo izplačal s prihranjeno električno energijo.
Na nekaj ne pozabit. Ventilator predstavlja trajno konstantno obremenitev. Pri zmanjšanju obratov za več kot 20% obstoječi ventilator na motorju za hlajenje ne zadostuje več. Zato mu je potrebno montirati dodatni ventilator z lastnim pogonom za hlajenje. Sicer pa se strinjam - frekvenčnik je vsekakor najboljša rešitev.
Ajnstajn` ::
hvala za odgovore.
Tule imam nekaj slikic, kak zgleda ventilator in motor.
Tule sem poslikal 3kW motor ki sem ga danes nasel, imel sem pa v mislih prvo uporabiti 1,1kW, ki ga pa nimam doma, ampak pri mehaniku da naredi gor "špulo". Milsite da bo 1,1kW motor zadosti.?
Pa na tistem 1,1kW motorju je mozno prikljuciti 1 fazno ali 3 fazno napajanje, katero mi priporocate?? je potrosnja razlicna, moc itd. ? Motor naj bi laufal ene 15 ur skupaj, dokler se pac seme ne posusi..
Zdaj ce bi se odlocil za frekvencik in trofazno napajanje, moram paziti glede hlajenja motorja?, kaksen frekvencnik pa naj bi uporabil?
Hvala za odgovore.
Tule imam nekaj slikic, kak zgleda ventilator in motor.
Tule sem poslikal 3kW motor ki sem ga danes nasel, imel sem pa v mislih prvo uporabiti 1,1kW, ki ga pa nimam doma, ampak pri mehaniku da naredi gor "špulo". Milsite da bo 1,1kW motor zadosti.?
Pa na tistem 1,1kW motorju je mozno prikljuciti 1 fazno ali 3 fazno napajanje, katero mi priporocate?? je potrosnja razlicna, moc itd. ? Motor naj bi laufal ene 15 ur skupaj, dokler se pac seme ne posusi..
Zdaj ce bi se odlocil za frekvencik in trofazno napajanje, moram paziti glede hlajenja motorja?, kaksen frekvencnik pa naj bi uporabil?
Hvala za odgovore.
//
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: Azrael ()
Azrael ::
Ni problema, popravljanje je rahlo samosvoje in omogočeno samo v novem stilu. Upam, da sem prenesel vse slike.
Sintaksa za objavo slike na tem forumu je:
Ko sliko preneseš na neko spletno mesto (npr shrani.si), desni klik na sliko -> oglej si lastnosti. V oknu se ti izpiše njen pravi naslov http://www...., ki ga nato vneseš na prikazani način: (st.slika spletni naslov slike) - oklepaji morajo biti oglati [] (dosegljiva na AltGr+ f oz. .AltGr+g).
Slo-tech ni phpBB forum in noben od ponujenih primerov kode na shrani.si tu ne deluje! Navadni uporabniki tudi ne morete neposredno pripenjati slik, saj so v preteklosti nekateri ta forum uporabljali za skladišče slik in je vodstvo temu naredilo konec.
Sintaksa za objavo slike na tem forumu je:
[st.slika http://www.shrani.si/f/2F/lf/3bdWMxfH/05082009109.jpg]
Ko sliko preneseš na neko spletno mesto (npr shrani.si), desni klik na sliko -> oglej si lastnosti. V oknu se ti izpiše njen pravi naslov http://www...., ki ga nato vneseš na prikazani način: (st.slika spletni naslov slike) - oklepaji morajo biti oglati [] (dosegljiva na AltGr+ f oz. .AltGr+g).
Slo-tech ni phpBB forum in noben od ponujenih primerov kode na shrani.si tu ne deluje! Navadni uporabniki tudi ne morete neposredno pripenjati slik, saj so v preteklosti nekateri ta forum uporabljali za skladišče slik in je vodstvo temu naredilo konec.
Nekoč je bil Slo-tech.
kurjač ::
Najcenejša bi bila izdelava ustreznih jermenic. Če boš tri-fazni motor prilagodil na eno se zavedaj, da bo moč za cca 20% manjša.
Ajnstajn` ::
Mi lahko kdo piriporoca kak frekvencnik?, na kaj moram pazit, ko kupujem frekvenčnik?
//
blazp88 ::
16F84: ventilator predstavlja breme s centrifugalno karakteristiko (k*n^2).
res bo potrebno zmanjšat obrate, ker si za ventilator na zgornjih slikah predstavljam, da bi se vrtel s 3000 obrati. vprašanje je tudi, koliko časa bi zdržal, sploh če ni dobro centriran bi kmalu šli ležaji zaradi deviacijskih momentov. poleg tega pa za štart trofaznega sinhronca rabiš kaj več, kot le stikalo - v nasprotnem primeru trpita omrežje in motor.
druge kot frekvenčni pretvornik ni, saj so obrati sinhronca vezani na hitrost statorskega vrtilnega polja, katerega podaja frekvenca omrežja, obrati pa so definirani glede na število polovih parov na statorju (1 polov par - 3000, 2 pp - 1500 itd - pri 50Hz). Torej bi bila potrebna sprememba rotorja.
Kje se dobi frekvenčne pretvornike, kakšne so cene in na kaj je potrebno biti pozoren ti žal ne znam svetovati, sem jih pa že videl v katalogih dealerjev električnih komponent (bürklin, distrelec, verjetno bi se tudi pri farnellu kaj našlo).
res bo potrebno zmanjšat obrate, ker si za ventilator na zgornjih slikah predstavljam, da bi se vrtel s 3000 obrati. vprašanje je tudi, koliko časa bi zdržal, sploh če ni dobro centriran bi kmalu šli ležaji zaradi deviacijskih momentov. poleg tega pa za štart trofaznega sinhronca rabiš kaj več, kot le stikalo - v nasprotnem primeru trpita omrežje in motor.
druge kot frekvenčni pretvornik ni, saj so obrati sinhronca vezani na hitrost statorskega vrtilnega polja, katerega podaja frekvenca omrežja, obrati pa so definirani glede na število polovih parov na statorju (1 polov par - 3000, 2 pp - 1500 itd - pri 50Hz). Torej bi bila potrebna sprememba rotorja.
Kje se dobi frekvenčne pretvornike, kakšne so cene in na kaj je potrebno biti pozoren ti žal ne znam svetovati, sem jih pa že videl v katalogih dealerjev električnih komponent (bürklin, distrelec, verjetno bi se tudi pri farnellu kaj našlo).
janez007 ::
Ena izmed firm, ki prodaja Siemensove frekvenčne pretvornike je Sistemi IN ES. Pokliči in mislim, da bi znali pomagat in svetovat glede nakupa.
Azrael ::
>štart trofaznega sinhronca rabiš kaj več, kot le stikalo - v nasprotnem primeru trpita omrežje in motor.
Motor, ki ga ima avtor teme, je standardni 3kW trifazni asinhronski motor in pri nas ga lahko zaganjaš direktno (stik zvezda), kar tudi ne predstavlja ovire ne za motor in ne za omrežje.
Motor, ki ga ima avtor teme, je standardni 3kW trifazni asinhronski motor in pri nas ga lahko zaganjaš direktno (stik zvezda), kar tudi ne predstavlja ovire ne za motor in ne za omrežje.
Nekoč je bil Slo-tech.
telexdell ::
>štart trofaznega sinhronca rabiš kaj več, kot le stikalo - v nasprotnem primeru trpita omrežje in motor.
Motor, ki ga ima avtor teme, je standardni 3kW trifazni asinhronski motor in pri nas ga lahko zaganjaš direktno (stik zvezda), kar tudi ne predstavlja ovire ne za motor in ne za omrežje.
Motorji moči manjših od 5,5 kW niso standardno grajeni za zvezda/trikot zagon. Če je na motorju navedena napetost 400/230 V potem tak motor lahko na standardnem omrežju deluje le v zvezdi. Ob vezavi v trikot bo pregorel.
Glede frekvenčnika in lastnega hlajenja je pa potrebno stvar preveriti v praksi. Sam osebno sem motor brez dodatnega ventilatorja gnal na 1,5 Hz 24 ur/dan in najmanj 330 dni v letu. Pa dela še danes. Če se torej motor ob minimalnih željenih obratih preveč greje pač prigradimo dodatni ventilator.
Frekvenčne pretvornike pri nas ponujajo: danfoss, siemens,robotina,...stric google vrne čuda.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
gumby ::
Načeloma se za motorje, ki so na frekvenčnikih, uporablja termična zaščita (PTC v navitju ali kaj podobnega), ravno zaradi problemov s slabšim hlajenjem in posledično pregrevanjem motorja. Bimetalna zaščita ne bo nič pomagala...
my brain hurts
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kondenzator za pobiranje zagonskih tokovOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6045 (4198) | mirator |
» | Elektro motor in agregatOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 7019 (5801) | marjan_h |
» | Frekvenčni pretvornikOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 14284 (6141) | gumby |
» | Ena faza v tri faze (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 32011 (27308) | int47 |
» | 3 faze na eno konverterOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5436 (5306) | All |