Prijavi se z GoogleID

» »

Zanimivost: Zna kdo izracunati nalogo, ki jo imao otroci v 4-tem razredu osnovne sole

Zanimivost: Zna kdo izracunati nalogo, ki jo imao otroci v 4-tem razredu osnovne sole

T-Mac ::

V ogradi so ovce in goske. Zivali imajo supaj 35 glav in 94 nog. Koliko je gosk in koliko ovc?

rokp ::

Pod predpostavko, da ni invalidov med zivalmi, verjetno 12 ovc in 23 gosk. ;) Ampak najbrz res ni za cetrti razred.

T-Mac ::

Ja res je pravilno, ker resetiv imam. Kako ste pa prsli do resitve?

Haha ni invalidov :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: T-Mac ()

Jarno ::

Ovce:x
Goske:y

x + y = 35

4*x + 2*y = 94

Substitucija: y = 35 - x

4*x + 2*(35 - x) = 94
4*x + 70 - 2*x = 94
2*x = 24

x = 12
y = 23

Torej ovc je 12 in gosk 23.
There lives a zipacna in zugrarna...

OvCa77 ::

Jarno je izjavil:

Ovce:x
Goske:y

x + y = 35

4*x + 2*y = 94

Substitucija: y = 35 - x

4*x + 2*(35 - x) = 94
4*x + 70 - 2*x = 94
2*x = 24

x = 12
y = 23

Torej ovc je 12 in gosk 23.

Po enakem postopku tudi jaz.:)
Laptop: Probook 440 G3 | i5-6200U | 12GB DDR3L | SSD Plus 240GB
Desktop: Ryzen 1600X | Gigabyte AX370 K3 | 8GB DDR4 | MX100 256GB

T-Mac ::

Hvala :) Naloga za srednjo solo :)

3p ::

T-Mac je izjavil:

V ogradi so ovce in goske. Zivali imajo supaj 35 glav in 94 nog. Koliko je gosk in koliko ovc?


Za 4. razred verjetno nekako tako:
Z logiko.
Začnimo s samimi ovcami.
35*4=140... preveč nog

34*4+1*2=138 ... preveč nog. Z menjvo ovce za gosko je število nog padlo za dve.
Koliko nog moramo "zgubiti" od začetnega števila?

140-94=46 => menjati moramo 46/2=23 ovc za goske.

Ostane nam torej:
35-23=12 ovc
23 gosk

---

Druga varianta: z nekaj spretnega poskušanja izračunam nekaj računov tipa:
o*4 + g*2, kjer o+g=35.

Recimo:
35*4=140
25*4+10*2=120
15*4+20*2=100
10*4+25*2=90
11*4+24*2=92
12*4+23*2=94

BCSman ::

Pa ne more biti to 4. razred oz. 3. osemletke. Kar neki.

Vazelin ::

tole učitelji(ce) matematike v osnovki ne rešijo:))
I got 99 problems but 2.0usd tezus ain't one.

Okapi ::

Zdaj ko ste rešili goske in ovce, pa še tole:
Ima dve glavi, štiri oči, šest nog (4 na levi, 2 na desni) in en rep. Kaj je to?;)

Pac-Man ::

BCSman je izjavil:

Pa ne more biti to 4. razred oz. 3. osemletke. Kar neki.


Če priznajo brute force oz. "z logiko", se mi zdi primerna. Pokažeš, da znaš razmišljat, sama matematika je izi.

Vsekakor pa ni naloga za zadostno, ampak za odlično.
The ideal subject of totalitarian rule is not the convinced Nazi or
the convinced Communist, but people for whom the distinction between fact and
fiction and the distinction between true and false no longer exist.

Blinder ::

35 glav, 47 parov nog. Razlika je 12.
35 - 12 = 23
To je vse kar rabis.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
AMD 2200G Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

BCSman ::

Okapi je izjavil:

Zdaj ko ste rešili goske in ovce, pa še tole:
Ima dve glavi, štiri oči, šest nog (4 na levi, 2 na desni) in en rep. Kaj je to?;)


Goska, ki bocno sedi na ovci. Ampak v tem primeru bi moralo biti vprasanje v dvojii. Imata namesto ima.
Ali pa ovca iz Cernobila.

SaXsIm ::

T-Mac je izjavil:

Hvala :) Naloga za srednjo solo :)

Ajde, mogoče je za 4. razred zgolj za višje ocene, ampak takšno matematiko je potrebno znati pred srednjo šolo. Po učnem načrtu je takšna snov v tretjem triletju.
SaXsIm

Matthai ::

imao -- imajo

To pa je za četrti razred. ;)
All those moments will be lost in time, like tears in rain...
Time to die.

tikitoki ::

Sem mislil, da je naloga tezka... Potem pa vidim vprasanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tikitoki ()

sandmat ::

T-Mac je izjavil:

Hvala :) Naloga za srednjo solo :)

No pretiravat ni lih treba.

Okapi ::

Bolj vprašanje je, zakaj takšne abstraktne naloge. A si ne morejo spomniti podobnega problema, ki bi bil uporaben tudi v vsakdanjem življenju?

7982884e ::

Blinder je izjavil:

35 glav, 47 parov nog. Razlika je 12.
35 - 12 = 23
To je vse kar rabis.

to je dober pristop. ampak v 4. razredu to lahko pricakujes samo na kaksnem logicnem/matematicnem tekmovanju.

radmannsdorf ::

Nimam pojma!

Glugy ::

Nisem vedel kak se to izračuna ampak men matematika že takrat ni šla kljub temu da sem se na vse kriplje trudil da bi jo osvojil.

bluefish ::

Okapi je izjavil:

Bolj vprašanje je, zakaj takšne abstraktne naloge. A si ne morejo spomniti podobnega problema, ki bi bil uporaben tudi v vsakdanjem življenju?
Šolniki niso ravno znani po domišljiji, da bi iz vsakdanjega problema oblikovali nalogo reševanja sistema linearnih enačb. Je pa po drugi strani taka naloga povsem OK - preslikava besedilnega problema v matematični zapis. Nekaj, kar menda precejšnjemu delu populacije predstavlja težave.

kuall ::

a zna kdo to nalogo spremenit, da bo imela več kot 1 rešitev, ali je sploh to možno, oziroma čudno, da ima samo 1 rešitev.

D3m ::

Sam, da bo pozitivno.
|HP ProBook|R5 3500U|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

T-Mac ::

BCSman je izjavil:

Pa ne more biti to 4. razred oz. 3. osemletke. Kar neki.


Ja v cetrtem razredu osnovne sole, delovni zvezek za matematiko 2 del, vsaj nekaj da ni 1 del 🤣🤣🤣

MaterVola ::

kuall je izjavil:

a zna kdo to nalogo spremenit, da bo imela več kot 1 rešitev, ali je sploh to možno, oziroma čudno, da ima samo 1 rešitev.


Če predpostavljaš siamske goske z eno glavo in štirimi nogami... Je več rešitev.

T-Mac ::

Vazelin je izjavil:

tole učitelji(ce) matematike v osnovki ne rešijo:))


Je rekel otrok da nista znali 2 uciteljici, njegova in sodelavka :)

m0LN4r ::

T-Mac je izjavil:

V ogradi so ovce in goske. Zivali imajo supaj 35 glav in 94 nog. Koliko je gosk in koliko ovc?

To komot resi otrok iz 3. ali 4. razreda, ce se malo poigra s stevilkami.
Malo postevanke, malo sestevanja in malo ugibanja.

Poanta teh nalog ni racunanje, ampak spodbujanje logicnega razmisljanja, kako priti do nekega rezultata brez formul oz. da ti nekdo takoj da vprasanje, ti pa samo vstavis stevilke in vuala. Na tak nacin se presortira, tiste ki so malo boljsi v razredu in tisti, ki so slabsi. Nic kaj takega.
Naprimer tisti, ki potem grejo na razna Vegova tekmovanja. Nic posebnega res. Spet starsi iz muhe delajo slona.
Ze od 2. razreda naprej je matematicni kenguru, od 3. in 4. razreda pa je bil ze tudi davni leta 1996, prinas je skoraj 1/3 razreda sodelovalo in resevalo take naloge in brez problema dobilo priznanje.
Danes bi pa starsi radi butaste otroke, ki se ne rabijo trudit za dobre ocene.
IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Okapi ::

bluefish je izjavil:

Okapi je izjavil:

Bolj vprašanje je, zakaj takšne abstraktne naloge. A si ne morejo spomniti podobnega problema, ki bi bil uporaben tudi v vsakdanjem življenju?
Šolniki niso ravno znani po domišljiji, da bi iz vsakdanjega problema oblikovali nalogo reševanja sistema linearnih enačb. Je pa po drugi strani taka naloga povsem OK - preslikava besedilnega problema v matematični zapis. Nekaj, kar menda precejšnjemu delu populacije predstavlja težave.

Ja, ampak lahko bi si izmislili nalogo, na kakršno bi lahko vsaj teoretično naletel v resničnem življenju. Recimo namesto gosk in ovc in nog bi lahko imel vulkanizerja, ki ima v skladišču 94 gum od 35 vozil, od katerih so nekatera avti, druga motorji.

m0LN4r ::

V mojem otrostvu smo imeli ovce in goske, tako da...
IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

Okapi ::

Ja, in ste imeli probleme s številom njihovih nog, a ne? Njihovih nog nikoli ne vidiš ločenih od živali, in pomešanih med seboj, da bi se moral spraševati, koliko je katerih.

opeter ::

Če si vizualni tip, narišeš toliko ovc in toliko gosk, da dobiš približno število ;)
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

m0LN4r ::

opeter je izjavil:

Če si vizualni tip, narišeš toliko ovc in toliko gosk, da dobiš približno število ;)

Na ta nacin celo prides zelo hitro do resitve:
4+4+4+4+4+4+4+4+4+4+4+4+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2
IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

imagodei ::

T-Mac je izjavil:

Vazelin je izjavil:

tole učitelji(ce) matematike v osnovki ne rešijo:))


Je rekel otrok da nista znali 2 uciteljici, njegova in sodelavka :)

To se jima ni dalo - če pa tega resnično nista sposobni, ali z algebro ali z logiko (poskušanjem), pa ne smeta učiti v osnovni šoli.

m0LN4r je izjavil:

Ze od 2. razreda naprej je matematicni kenguru

Od prvega razreda, od prvega. Source: naš prvošolec je letos sodeloval na matematičnem kenguruju.
- Hoc est qui sumus -

TheBlueOne ::

Zakaj menite, da ni za cetrti razred? Kaj ni dobro, da je vedno kaksen izziv, ki ga vecina ne zna resit. V zivljenju je pravtako tako.

Jaz bi vedno dodajal tudi neresljive naloge. ;( To bi sele bilo za kravzljat mozgane.

m0LN4r ::

Ja sej, tako se loci zrnje od plev, ampak starsi se rajsi ukvarjajo z uciteljicami ne pa z lastnimi otroki. Vedno so vse drugi krivi, ni tko?
IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

TheBlueOne ::

m0LN4r je izjavil:

Ja sej, tako se loci zrnje od plev, ampak starsi se rajsi ukvarjajo z uciteljicami ne pa z lastnimi otroki. Vedno so vse drugi krivi, ni tko?


Meni je smesno razocaranje, ce otrok tega ne resi. :) Potem pa na forum po potrditev, da je pretezka naloga.

Starsi ce boste otrokom dajali samo naloge, ki jih bodo znali resevati se bojte za penzijo. :)

BlaY0 ::

Otrok v 4. razredu OŠ še ne zna nastaviti linearnih enačbe z dvema neznankama. Razmišlja po "kmečko"... vsaka glava ima najmanj po dve nogi. Imaš 35 glav in na vse te glave torej pripopaš po dve nogi. Potem pa še ostale noge pripopaš, po dve na glavo dokler ti ne zmanjka nog. Na koncu prešteješ glave z dvema in glave s štirimi nogami. Jaz mislim da skozi "igro" tole nalogo reši večina tretješolcev.

sandmat ::

BlaY0 je izjavil:

Otrok v 4. razredu OŠ še ne zna nastaviti linearnih enačbe z dvema neznankama. Razmišlja po "kmečko"... vsaka glava ima najmanj po dve nogi. Imaš 35 glav in na vse te glave torej pripopaš po dve nogi. Potem pa še ostale noge pripopaš, po dve na glavo dokler ti ne zmanjka nog. Na koncu prešteješ glave z dvema in glave s štirimi nogami. Jaz mislim da skozi "igro" tole nalogo reši večina tretješolcev.

Kako ne zna? Kateri otrok?

crniangeo ::

BlaY0 je izjavil:

Otrok v 4. razredu OŠ še ne zna nastaviti linearnih enačbe z dvema neznankama. Razmišlja po "kmečko"... vsaka glava ima najmanj po dve nogi. Imaš 35 glav in na vse te glave torej pripopaš po dve nogi. Potem pa še ostale noge pripopaš, po dve na glavo dokler ti ne zmanjka nog. Na koncu prešteješ glave z dvema in glave s štirimi nogami. Jaz mislim da skozi "igro" tole nalogo reši večina tretješolcev.


BlaYo, dobro razmisljanje, sem tudi sam pomislil na kaj takega :)
Convictions are more dangerous foes of truth than lies.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

En smešen vic (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
23120833 (1175) djabi
»

linearna enačba in kvadratna funkcija

Oddelek: Šola
7509 (437) Yacked2
»

Srečni klic - nateg (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12923278 (11728) fullOFclever
»

lov in izumiranje vrst

Oddelek: Znanost in tehnologija
301985 (1884) Vajenc
»

Čreda!

Oddelek: Problemi človeštva
361678 (864) OwcA

Več podobnih tem