» »

Kako popraviti mamaplato, kjer so crknili kondenzatorji?

Kako popraviti mamaplato, kjer so crknili kondenzatorji?

1
2
3

stromar ::

Jaz sem med delavniki v Lj, čez vikend v Postojni. Če mi prineseš plato v od srede popoldne do petka do 12.00, jo dobiš v ponedeljek z zamenjanimi kondenzatorji. Kondenzatorje boš moral sam nabavit npr v HTE. Moraš povedati da rabiš za plato

Lp

VolkD ::

Jaz sem v Divači. Če prideš do mene, dobiš kondenzatorje.... Imam pravo pokopališče plat.. In na njih je še vse polno dobrih kondenzatorjev. Prav škoda je da bi jih vrgel stran. Dela je pa za kake pol ure..
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

Veron ::

@volkd imaš slučajno kake kondije od NF7-s rev.2? pa bi ji prodal? pa poslal po pošti na moje stroške pošiljanja? potem pa bi nekako plato dostavil štormarju, ki bi povedal svojo ceno za menjavo

stromar ::

Veron: Imaš zasebno sporočilo

Lp

VolkD ::

Jah..
to mogoče sicer ne sodi sem, ker je odgovor Veron-u, a mislim, da je dovolj informativne narave, da lahko tu tudi ostane.

kondenzatorji niso namenjeni za določeno plato. Njihove lastnosti se definirajo predvsem z nekaj parametri, ki pa so napisami na ohišju tega elementa. Prvenstveno se gre za kapacitivost, prebojno napetost, maksimalno delovno temperaturo in notranjo serijsko upornost. Slednja ni ravno razvidna na oznaki kondenzatorja, vsaj ne na prvi pogled. Ta parameter je manj znana lastnost, zato se običajno ne podaja. Pri switching napajalnikih, pa je ravno serijska upornost bistvenega pomena.

Sedaj bom to razlago apliciral v prakso. Za potrebe popravljanja starih matičnih plošč, se lahko zadovoljimo z dejstvom, da je kondenzator kar se tiče serijske upornosti ustrezen, če smo ga našli na podobni matični plošči v podobni funkciji. Kapacitivnost in prebojna napetost sta pa na vsakem kondemnzatorju lepo napisani. Tudi maksimalna delovna temperatura. Ne gre izbrati take, ki imajo samo 85° poiskati je treba take z oznako 105°. Preden se odločimo kondenzator uporabiti je potrebno dvoje:
Izmeriti njegovo kapacitivnost. Če ta ne ustreza napisanemu, ga je potrebno zavreči.
Kondenzator, ki je običajno na taki plošči bil izven obratovanja dlje časa, je treba "počasi obuditi" k funciji. Včasih se je temu reklo formiranje elektrolitov. Stvar je preprosta. Preko zaščitnega upora kakih 100 do 500ohmov ga za en dan priključimo na 1/3 naziven anpetosti. Naslednji dan napetost dvignemo na 2/3, da bi tretji dan kondenzator dobil polno napetost. Tako pripravljen elektrolitski kondenzator je potrebno še enkrat vizuelno pregledati in izmeriti njegovo kapacitivnost. Šele nato je goden za vgradnjo.

Niti približno ne vem kateri kondenzatorji so na nf7-s rev.2 plošči....
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

kr0mp1r ::

Prebral sem članek "Menjava kondenzatorjev na osnovni plošči" , nabavil ustrezne kondije (dobil sem točno take (kapacitivnost, napetost, low esr) kot so na plati) in najprej treniral na eni stari, pokvarjeni mamaplati. Ker mi je bilo kmalu jasno, da iz te moke ne bo kruha, sem vprašal firmo Elektronic Partner, ki med drugim popravljajo vse kar ima veze z elektorniko, če mi bi oni zamenjali kondije. Na moje začudenje je bil odgovor ne! Njihova utemeljitev je bila, da se s tem posegom skoraj 100% uniči plata in tudi na moje prepričevanje, da prevzamem odgovornost v primeru, da res ne bo delala, tega nočejo storiti..

Moje vprašanje za tiste, ki ste to že počeli, je: kolikšna je verjetnost, da tak poseg sploh uspe?

Napihnjeni kondenzatorji so trije in nameščeni ob procesorju. Plata je GA-8IRXP, s katero sem zelo zadovoljen, in že skoraj eno leto dela napihnjenim kondenzatorjem navkljub. Komp bom v kratkem menjal, ampak hotel sem obdržat tega, da bi na njem imel file-server in par drugih drobnarij.

Ker živim v Nemčiji, plate ne morem dati enemu od vas v popravilo. A naj iščem kako drugo firmo, oz. ali bi bilo bolje da pozabim vse skupaj in upam da osnovna plošča z napihnjenimi kondenzatorji delala čim dlje?

Pyr0Beast ::

Holy sh1t. Sramota za njih. Jst z menjavo kondenzatorjev nisem niti uspel poškodovat, kaj šele uničiti plate. S tem da sem zrihtal 2 od 3, ki jih je en nesrečno 'popravljal'. 3tja ima prekurjene regulatorje, pa novih (vsaj podobnih nikjer ne najdem).

kolikšna je verjetnost, da tak poseg sploh uspe?
W kolikor nisi paraplegik ali alzheimerjevc imaš 99%, da plata preživi.

naj iščem kako drugo firmo, oz. ali bi bilo bolje da pozabim vse skupaj in upam da osnovna plošča z napihnjenimi kondenzatorji delala čim dlje?

Nisem še vidu firme, ki bi ti menjavala vse kondenzatorje pod 50€. Najbolje je, da si kupiš kakšen dober spajkalnik, jaz za te namene uporabljam 2. Eden je 25w s fino konico, drugi je 60W :D za kakšne bolj hard-core posle :)

Hmm, bi lahko napisal ceno za 1500uF 10V kondi tam, kjer si ti svoje kupil (ESR če se da). Me zanima, če je vredno naročat veliko materiala. Sama poštnina pa tudi ni kej preveč problem, če dobiš tisto, kar v slo. ni.

Ker mi je bilo kmalu jasno, da iz te moke ne bo kruha,
Kaj se ti niso odlotali ? Da dobro narediš delo moraš prvo imeti dovolj močan spajlkalnik, ter seveda mora biti dobro segret.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

stromar ::

Kot zanimivost. klik

Čeprav je uporabil navadne 85 stopinjske jamicone ki niso LOW ESR mu plošča po treh letih še vedno deluje brezhibno, uporabljena kot server 8-O

Od kje mi informacije. Ko sem videl katere kondenzatorje je uporabil, sem ga vprašal na zasebna sporočila, koliko tednov so zdržali :D

Lp

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: stromar ()

Pyr0Beast ::

Hmm, tisti low ESR zame ni niti toliko pomemben. Jah 85°C ni velik, je pa uporabil 16V ki bi morali malo dlje zdržati.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Azrael ::

Do sedaj sem menjal kondije na 5. platah. 4 še vedno delajo, od tega ena dela 24/7, za 5. pa nimam procesorja, da bi jo testiral (SocketA).

Pri vsej stvari je pomembno, da je spajkalnik dovolj močan in da uspeš očistiti star cin, da se potem spoj lepo zalije. Je pa tak odgovor firme sramota zanje. Mar nimajo ne spajkalnika in ne odspajkovalne postaje (s tako napravo je mnogo lažje, kot z odspajkovalno pletenico)? Če imaš druge kondije in opremo, pri vsem skupaj skoraj največ časa pobere demontaža plošče in njena ponovna vgradnja v comp.
Nekoč je bil Slo-tech.

VolkD ::

Popravljenih plošč, kjer sem menjal kondenzatorje ne štejem več. Jih je pa sigurno preko 10. Ker mi je to postalo že v nadlego, sem naredil tale prikaz takega popravila. Kolikor je meni poznano še vse delujejo. Pri eni plošči sem moral menjati tudi regulator, a to je že druga zgodba.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

kr0mp1r ::

Hvala vsem za odgovore in pozitivne izkušnje.. Res sem mislil, da s tem, ko zamenjaš kondenzatorje, uničiš plato - na firmo tukaj nisem jezen - pač tega nočejo naredit. Razlog za to tiči morda tudi v tem, da so nemci malo drugačni od slovencev - stvari, ki so pokvarjene se ne popravlja, ampak se kupi nove. No ja.. ampak to je že druga tema...

Ko sem se spravil k delu, nisem imel odspajkovalne pletenice. Stare kondenzatorje mi je uspelo odstranit, a naprej jasno ni šlo. Odstranil sem jih tako, da sem plato postavil na rob in z levico držal kondenzator, v desnici pa imel spajkalnik in segreval nožici. Spajkalnik je 30W-ni in ima konico, kot en svinčnik; imam pa še eno drugo, ki je podobna navadnemu izvijaču in jih lahko menjam.

Torej rabim pletenico. Katero naj kupim - v shopu so različnih debelin: od 0,6mm do 4mm. Volkd, ti praviš da naj bo čim tanjša... torej naj vzamem 0,6mm? Kaj vse še potrebujem? Imam spajko (cin) debeline 1mm (Sn60Pb38Cu2 - verjetno standardna mešanica) - bi bila 0.5mm žica boljša? Kristal kolofonije, ki ga omenjaš na tvoji strani, VolkD... kaj je to? A ni kolofonij v odspajkovalni pletenici? Vem, da sem n00b in upam da ne preveč tečen s temi vprašanji - imam samo še eno: za čiščenje se omenja špirit oz. trikor - tega ne najdem, našel sem pa en čistilni svinčnik. Bi bilo to v redu za čiščenje?

Hvala vnaprej za vse odgovore... (in za povrnitev upanja in samozavesti)


Pyr0Beast:

Kondije sem nabavil na www.rsonline.de. V iskalnik na strani vnesi EEUFC1A152 (ker stran deluje preko sej, ne morem / ne znam prilepit direktnega linka). 5kom stane 3,69 €. Specifikacije si lahko pogledaš pod "Datenbläter" - so v angleščini. Če misliš kupovati, pojdi raje na avstrijsko podružnico, www.rsonline.at (poštnina je verjetno cenejša)

Iz forumov sem razbral, da FC serija od panasonica ni slaba in jih kupil. Sicer na zgoraj omenjeni strani nikjer ne piše "low esr", je pa na drugih označen s to karakteristiko.

VolkD ::

Pod čim tanjšo pletenico sem mislil žičke iz katerih je pletenica sestavljena. Če tanjše so, boljši kapilarni vlek se ustvari. Pletenice, ki so namenjene odspajkovanju so običajno že namočene v kolofoniji. No kljub temu se splača imeti kristal kolofonije. Kdor je količkaj vihtel spajkalo, bo potrdil, da kolofonija dela čudeže. Uporablja pa se v glavnem pri klanju prašičev. Z njeno pomočjo osmukajo dlake s prašiča. Tako, da če boš to iskal, poskusi namesto v elektro raje v agrarija trgovinah.
Trikloretilen je strupena spojina, baje celo karciogena. Uporabljala se je zelo dosti v industriji za razmaščevanje. Je odlično topilo. Glede na njeno strupenost, se jo opušča, zato je tudi dobava že vprašljiva. Lahko pa uporabiš namesto tega alkohol. Je precej slabše topilo, a se z malo več drsanja doseže enake učinke.
Tistega čistilnega svinčnika ne poznam, predvidevam, pa da je v njem alkohol.. im mogoče še kaj.

Upam, da boš uspel. Javi rezultate.

lp Volk Darko.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: VolkD ()

Pyr0Beast ::

Tistega čistilnega svinčnika ne poznam, predvidevam, pa da je v njem alkohol.. im mogoče še kaj.

Tisti čistilni svinčniki se ponavadi zelo hitro zapacajo.
Paz pa da ne boš vzel takega, ki ima notri steklena vlakna.

Jaz imam kolofonijo raztopleno v nirorazrečilu. Lahko bi uporabil tudi alkohol, ampak se nitro hitreje suši.
Tako nekje en srednje velik kristal v 10mL topila. To se mi zdi idealno, saj potem, ko s čopičem premažeš ostane samo tanek in enakomeren sloj, sa tem da tudi ne pacaš veliko, ker nanašaš samo tam, kjer potrebuješ. Za čiščenje uporabljam alkohol (metanol, etanol) ali razrečilo, odvisno od tega, kaj imam pri roki.

Trikloretilen je zelo zelo strupen, sam sem ga nekajkrat uporabil in občutek ni kej preveč dober. Če imaš vato namočeno vanjga v roki ti dobesedno posuši prste, če imaš vato v pinceti, kleščah, takega problema ni. Še vedno pa zelo smrdi, oz. ima neprijeten vonj (vsaj zame), če že delaš z njim pa moraš biti na odprtem, in bo še vedno smrdel.


Če se cin na nogicah po 10 sekundah ne stali, imš prešibak spajkalnik. Lahko greš tudi plato s fenom greti, če je sila. Glede spajke. 1mm je najboljša, 0.5mm'sko boš pa zelo hitro pokuril, oziroma jo rabiš več, da nerediš enak spoj.

Drugače tnx za link :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::

Dobro da še kolikor tolikor znam nemško :)

Torej, kakor razumem so to paketki po 5 kondijev. Tisti 16+ plus to pomeni da dobiš 16x20 320 kondijev ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

kr0mp1r ::

Pyr0Beast:
Hvala za nasvete!

>Če se cin na nogicah po 10 sekundah ne stali, imš prešibak spajkalnik
Sem sedaj poskusil in štel, koliko časa traja da popusti: 6-7s na nogico - torej bo to v redu.

VPE je kratica za Verpackung - po naše paket in v njem je, kakor si sam ugotovil, 5 kondenzatorjev. Torej minimalno kar lahko naročiš je 5 kondijev za ceno 3,69 € (če gledaš EEUFC1A152). Če naročiš 16 paketov in več imaš malo popusta: Torej 16 paketov * 5 kondenzatorjev = 80 kondijev te znese 56,48 € itd..

VolkD:
Tudi tebi hvala za razlago! Sedaj mi je malo bolj jasno... Grem naročit kar mi še manjka - poseg pa bo enkrat drug teden. Bom poročal. Itak pa imam 2 plati na katerih je ca 30 kondenzatorjev za vajo - dokler ne bom zadovoljen z mojimi poskusi, ne bom šel menjat na glavni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kr0mp1r ()

Pyr0Beast ::

Sicer mam jst tako naštelan spajkalnik, da, ko se dotaknem nogice se takoj stopi. ;)
Drugače če je kej več še ni slabo. Če pa imaš več kot 15 sekund za sregrevat, pa raje opusti, ker bo to trajalo celo večnost + velika možnost, da pregreješ plato oz odluščiš lak.

Moreš pa paziti, da ko boš nove kondije zacinal, da so plata in nogce od kondija res segreti, ker drugače znaš imeti težave. Jaz sem imel take, da je bil spajkalnik pretopel in je ves cin zase pobral :)

Tnx za razlago.

Tisti 2 plati se Imo splača zrihtat, če niso zažgane seveda.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

kr0mp1r ::

saj kar ne morem verjet... DELA!!!

bom kasneje napisal kaj in kako je potekalo... ker zdaj je že skoraj jutro in ob 9ih mam fax :O

Pyr0Beast ::

Zakaj nebi delalo :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Alexius Heristalski ::

Kot kaže ima tudi moja NF7 pokvarjene kondenzatorje. Zadnje čase mi je računalnik redno zmrzoval (moder zaslon), od včeraj pa ga nisem več mogel zbuditi. Sicer se prižgejo lučke in ventilatorji, tudi malo poškraba po disku, vendar na zaslonu ni slike, nekajkrat pa je začelo celo piskati iz sistemskega zvočnika. Očitno je zadeva resna, sem si dejal, in odprl ohišje. Najprej nisem našel ničesar sumljivega, šele danes pa sem zagledal tale dva, ki sta pokrita z rjavo snovjo:

in tega na sredini slike:


Jaz mislim, da je to to. Prej nisem opazil, ker tega nisem pričakoval in ker že dolgo nisem nič šaril po hardveru, kar se dobro vidi po debeli oblogi prahu. :P

Zelo vesel bi bil, če lahko kdo potrdi moje domneve, še bolj pa, če bi se javil nekdo iz območja LJ, ki bi mi kondije zamenjal. Sam sem namreč eden tistih, ki imamo dve levi roki, ko pride do spajkanja (kar vprašajte TribesMana :D).
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

Zgodovina sprememb…

Azrael ::

Bo kar pravilna diagnoza.

Upam, da boš dobil koga iz ljubljanskega območja (malo pregleduj ZS), da ti bo zamenjal kondije in da bo plošča spet delovala tako kot mora.
Nekoč je bil Slo-tech.

Dr_M ::

ksn mesec nazaj mi je kolega s servisa prnesu eno asrock socker a plato, z bulastimi kondenazatorji okol AGPja. sm jih lepo odlotu iz moje stare epoxke in jih zamenju z bulastimi na asrock plati. zadeva dela zdej bp, tko da mi je prnesu se par s478 plat, kjer je treba zamenjat vecino 6.3V 1000uF. sm pa kondije pobral iz starih plat, na katerih so ocitno mnogo boljsi :)
treba je met mirno roko in precej potrpezljivosti. je pa uredu, ce mas 2 spajkalnika in se en par rok, gre precej hitrej, pa se mn kuris elemente. :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

rfmw ::

@Alex ... dej unmu, ki ti je tako lepo zrihtal volt-mode (celo zapopal jih je;)

drugače pa se vedno čudim, kako uspe folku odlotat oz. (kar je še težje) prilotat kondije na mamaplate s 25W spajkalom:\

pod 60W se po moje samo paca cin, ko se lota ta najbolj pomembne pine (tiste z masno ravnino - uni s prakso že vejo o čem govorim)...
Legendary 8RDA+ (reCAPed ;), XP1700+ 2108 @ 1.84 V, SLK900A AS3 @ 2500 rpm
1,5GB Samsung DDR333+Geil DDR400+SuperTalent DDR400 @ DC 200 MHz @ 6-3-3-2.5

VolkD ::

rfmw, obstaja spajka z bistbeno nižjim tališčem. Tako da se marsikaj da narediti. Je pa res, da je najtežji del pravzaprav "odmašiti" luknje, da bi se vanje lahko vstavilo nov kondenzator.

Žal nisem z Ljubljane, drugače pa rad pomagam tako stvar narediti, pa še kondenzatorjev imam dovolj.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

Brane2 ::

Sem pa jaz. Če ne najdeš druge variante, mi pošlji ZS. Sem iz LJ-Sostro.
On the journey of life, I chose the psycho path.

AlienRex ::

Jaz imam se eno staro plato, kjer bi moral zamenjati okoli 12-15 1000uF 6,3V kondenzatorjev. Morda je se kak drug fuc, a ti so ze vizuelno zanic.
Se to sploh (cenovno) splaca? Kolk pa je vredna od oka ena taka plata (stara ene 5 let z VIA 266A chipsetom).

Ima kdo idejo kje v Kranju dobiti kondenzatorje ali odpadne plosce da jih odlotam od tam.
Dropbox: http://db.tt/Jg5BmDw
No brain - No tumors

Azrael ::

V Kranju imate trgovini Lotos in Le Tehnika, samo dvomim, če sploh imajo in če imajo, kakšne so cene. Za orentacijo si oglej cene HTE.

Za pokvarjene plošče malo poprosi v rač. trgovinah, znance itd, mogoče kaj dobiš. Bodi pozoren na premer kondijev, če je prostor za take s premerom 8mm, tja ne boš uspel stlačiti tistih s premerom 10mm. Obratno seveda gre, tudi delovna napetost je lahko višja, 10V.

Glede vrednosti take matične, ne vem, najprej je dobro vedeti kdo je proizvajalec in za kateri model plošče se sprašuje.
Nekoč je bil Slo-tech.

AlienRex ::

Gre za tole plosco

Premer kondenzatorjev pa je 8mm
Dropbox: http://db.tt/Jg5BmDw
No brain - No tumors

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AlienRex ()

Azrael ::

Ni videti slaba plošča (RAID krmilnik, precej bombončkov), samo zadnjih Socket A procesorjev ne podpira. Osebno mislim, da je ploščo vredno popraviti.
Nekoč je bil Slo-tech.

AlienRex ::

V HTE mi ponujajo kondenzatorje za maticno plosco proizvajalca HLXON
Je ze kdo imel opravka z njimi?

Ker ne najdem nobenih podatkov, jim pac moram verjeti da ustrezajo (low esr, 105C). A naj se jih raje izognem in kupim Panasonic ali kako drugo priznnao firmo.
Dropbox: http://db.tt/Jg5BmDw
No brain - No tumors

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AlienRex ()

Pyr0Beast ::

Jst se nisem nikoli sekiral kej preveč za ponujeno robo. Važno mi je bilo, da je bila kapaciteta enaka ali večja, radij enak ali manjši ter delovna napetost primerna. Zaenkrat še nisem imel težav :)
Se pa nikoli nisem igral s nakupom low-ESR kondijev. Preveč denarja za enak preformans
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

VolkD ::

Starih nedelujoćih plošč s še uporabnimi kondenzatorji je na pretek. Recycling pa tudi okolju ne bo škodoval.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

Pyr0Beast ::

Good point ! :P
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

neoto ::

Jp... tudi meni je pred dobrim tednom crknil računalnik .. Ni niti čez POST šel več... WTF?? No, takoj sem vedel kaj in kako, ko sem zagledal kondenzatorje.
V HTE sem dobil zamenjavo, ampak kot je VolkD omenil, najtežje je spraznit luknje - jaz sem kako uro poskušal, potem sem pa s tankim svedrom po sredini lukenj zvrtal - in stvar DELA!
Sem pa že sešteval €, ki bi bili potrebni za nov komp :D

VolkD ::

Načinov za odstranitev spajke iz lukenj je kar nekaj. Takole vrtanje se lahko slabo konča, ker sveder mimogrede potegne še metalizacijo s sebij. Matične plošče pa običajno nimajo le dveh slojev.

Razen namenskih orodij (odsesovalniki) je na razpolago še kar nekaj trikov.
- Spajko v luknji segrejemo s spajkalom. Ko je res topla v luknjo hitro porinemo šivalno iglo, ki smo jo predtem rahlo naoljili. Spajka se igle ne prime.
- s pomočjo opleta oklopljenega kabla (sam koristim oklope koaksialnih kablov, ki jih dobim v VGA priključnih kablih odsluženih monitorjev). Oplet prepojimo z kolofonijo, nato pa luknjo polno spajke segrevamo preko tega opleta. Spajka dobesedno pobegne v oplet in luknja ostane prazna. V okolici je seveda kar nekaj kolofonije, ki jo očistimo z alkoholom, acetonom, triklorom,...
- osvežilec zraka v aluminijasti posodi z nadtlakom in cevka od WD40. Tudi to je uporabno. S spajlakom segrejemo spajko v luknji, z osvežilcem pa jo iz luknje odpihnemo. Metoda ni ravno priporočljiva, ker odpihnjena spajka rada konča tam kjer si najmanj želimo.

Zdaj pa hitro po kako staro plato, pa stestirat kaj vam najbolje deluje.

Poročajte !
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

neoto ::

Na 3 ali 4 luknjah sem brez problemov z vakuumsko pištolco cin ven potegnil, na ostalih pa je bil problem to, da so bili power plane-i precej razpotegnjeni tako na zgornji kot tudi na spodnji strani. Če sem segreval na eni strani, se mi je na drugi prehitro ohlajalo in obratno.
Vrtat sem šel šele, ko sem res poskusil že vse, kar sem se spomnil... sem pa čisto po sredini vrtal po samem cinu. No, kakorkoli, metalizacijo nisem poškodoval in plata deluje.

VolkD ::

Ja seveda, spajkalo mora biti dovolj močno, da prenese odvod temperature, če se gre za večje površine. Če imaš sesalno pumpico, pride prav pomoč. Nekdo naj ti drži ploščo, spajko segrevaš na eni strani, s pumpico pa delaš na drugi.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

bjelakrez ::

komu predlagate da naj dam narest menjavo kondenzatorjev na MB (oz. kdo to sploh dela), da bo dobro in zanesljivo narejeno? sam nimam niti orodja niti znanja.

VolkD ::

Žal nisem s tvojih koncev, a če imaš v planu kak izlet v moje kraje si dobrodošel na kavi. Kondije bova pa spotoma pozamenjala.
Aja.. sem z Divače..
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: VolkD ()

Dr_M ::

Nihce se ni povel, da lahko zamenjas npr 1000uF kondenzator z 1500uF. ravno zdele menjam, pa mi 1500 ostajajo... :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Azrael ::

Velikokrat lahko, ne opaziš razlike. Tolerance elektrolitskih kondijev so -10 +50%, samo so bili primeri, ko so nekateri trdili, da nekater plošče ne delajo, če je bila vrednost kondijev drugačna.

Če ti kaj pomaga, jaz na tako ploščo še nisem naletel.
Nekoč je bil Slo-tech.

Dr_M ::

Hvala. Res dela. Plata in graficna :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

baresi ::

lp vsem na Slo-Tech
Berem to temo, ne samo na tem forumu, in sem prišel do zaključka, da samo jaz kondenzatorje menjavam na drugačen način. Na kratko: starega "poščipam" počasi do priklučkov, na njih prilotam novega, fiksiram ga z plast 2000, in se mi še ni zgodilo da ne bi matična delovala. Ne vidim razloga zakaj bi čistil luknje, saj so priključki od starega elkota čisto ok. No ja, trpi malo "lepota", uspeh pa je skoraj stoprocentno zagotovljen.
lp baresi

rfmw ::

Verjetno te dodatna upornost nekaj mili ohmov in induktivnost nekaj nH ne skrbi? Potem se vprašaj, zakaj so kondiji na matični posebni z low ESR in low inductance...
Legendary 8RDA+ (reCAPed ;), XP1700+ 2108 @ 1.84 V, SLK900A AS3 @ 2500 rpm
1,5GB Samsung DDR333+Geil DDR400+SuperTalent DDR400 @ DC 200 MHz @ 6-3-3-2.5

Brane2 ::

Cela for akondija je da dela kot hiter rezervoar energije, dolžina žic pa mu na pot postavlja ozka grla, ki omejujejo njegovo delovanje.

Zato je pomembno, da ima kondi na poti čimmanj ovir.

Sploh pa rezanje starih kondijev ni ravno zdravo, ne za plato in ne za uporabnika.

Vsebina bi znala biti kancerogena, sploh po šarjenju po njej z vrčim spajkalnikom...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Spajky ::

Jest kondiče menjavam tako: mam 100W "pištolo" s custom DIY konico, segrejem zelo na hitro spodaj kontakte parkrat in ga "migajoč" izvlečem ven. Pol pa v luknjico s nasprotne strani vstavim veliko primerno šivanko in jo rahlo vrtim in potiskam/migam skozi luknjico medtem ko spet malo segrejem cink na spodnji stranici, da gre šivanka skozi in se tako sprosti luknja in se cink ne prime na šivanko.

Pol vstavim novi kondič in ga z zelo malo novega dodatnega cina zalotam in porežem ostanke; če so luknjice free a ne zadosti, včasih tudi prej še malo pogrejem spoje medtem ko porivam not kondič, da gredo njegove žiče skozi. Pol pa zaradi lepšega izgleda/sigurnega kontakta še enkrat zelo na hitro segrejem spoje, da se cink razleze/ziher prime ter nato preverim na oko in z Ohm metrom na priključkih kondiča, da nisen napravil kratek stik in očistim spoj. Ta svoj postopek sem seveda prej vežbal na zjebanih platah iz katerih seveda poberem še dobre low-ESR kondiče! Praksa dela mojstra :D

Če se pa kaki kondič slučajno extra pregreva (prst test na njegovi kapici!), pa na njegove priključke na spodnji strani plate dolotam blok kondič (10)-100nF. Tako mu zna past temperatura tudi preko 10°C. To sem napravil na tej moji BX-ici z navitim Tulcem, ko sem kondiče na istem mestu znova menjal, ko so se spet napihnili po menjavi (to se mi je začelo dogajat po direkt udaru strele k sosedu, prednapetostne po hiši pa so me rešile najhujšega). Zdej zadeve laufajo Bp že skoraj 2 leti brez čudnih simptomov, so pa menjani vsi kondiči in dodanih par teh blok malih!

Kar pa se tiče npr. menjave skurjenih mosfetov, pa delam tako na kaki plati: najprej segrejem kontakte na nožicah in jih dvignem od spoja, nato dodam cink na gornji rob kovine/bakru na plati in fejst segrevam in s skleščami ga (držim) in rahlo zavrtim in odstranim, ko spoj popusti. Pol s spajkalnikom pogliham cink (malce ga dodam) tam kjer je bil mosfet in pol pripravim novega, ki ga položim gor. Spet segrevam rob njegovega večjega kovinskega dela skupaj z bakrom pod njim na plati in ga pritisnem, da se uleže, ko se cink stopi pod njim. Tu je pol dobro malo zadevo pihat, da se hitreje shladi mosfet in plata! Pol pa še zalotam oba mala priključka in preverim mosfet, če ni ga toplota že ubila (najraje gre interna dioda pri teh mosfetih). Prekomerno segrevanje npr.plat ni priporočljivo, da ne odstopi vezica/baker od plošče ...

Če najdeš na iNetu datasheet-e, ni težko najti podobnih karakteristik a celih/zdravih na kaki kako drugače skurjeni plati. Dostikrat se namreč zgodi, da kljub menjavi kondičev mrtva plata se ne pobere, ker so voltažni regulatorji odleteli v večna lovišča; če se jih zamenja pa se verjetno komp pobere. Za nijanso večje vrednosti kondičev in mosfetov seveda tudi ne škodijo! :D

Pametno je tudi naredit inšpekcijo kondičev in diod v napajalniku, ker je lahko tudi tam osnovni izvor problema, posebej še pri poceni varijantah !!!

No tako sem se jest pred 5 leti izvežbal popravljat brez uporabe pletenice ali pumpic za cink ter spajkalne postaje ipd. po sili razmer ... se mi zdi, da so vse plate, ki sem jih popravil, pol še dolgo delale bp 8-) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Pyr0Beast ::

Jaz pa preprosto uporabljam 2 spajkalnika naenkrat +nekaj cina in dela super, feti, kondiji, Op-ampi, kar rečeš, ni problema :D
Za kakšne debelejše plate pa pištola za vroč zrak in nekaj potrpežljivosti. >:D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Veron ::

Če se komp sam od sebe resetera na vsake tolko časa, brez "prehodnjih opozoril" ali kakega piskanja so verjetno kondiji problem? (sicer na prvo oko (ko je bla plata še no) ni blo glih videt da bi bil kak kondi očitno napihnjen).
Te reseti se dogajajo čisto random (verjetno ko je komp malo bol obremenjen - kar je pri seki itq stalno).

c3p0 ::

Lahko da tudi napajalnik poje zadnjo kitico.

Pyr0Beast ::

Al ga pa FET se*je :D
Poglej napajalnik prvo, ce je kaj narobe bos skoraj takol videl. Sčistil stvar najbrž si ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

kondenzatorji

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
211858 (772) zrataj4201
»

Menjava kondenzatorjev na plati

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
152895 (1732) Pšenični
»

Menjava kondenzatorja na plati ? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
9710869 (7639) Pyr0Beast
»

Epox 8RDA+ prenizek VDD

Oddelek: Strojna oprema
302273 (2000) Pyr0Beast
»

Nasvet glede potencialno skurjene mamaplate (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
607786 (6445) Pyr0Beast

Več podobnih tem