Forum » Elektrotehnika in elektronika » Je 2250watt za eno vticnico?
Je 2250watt za eno vticnico?
sonicboom ::
Magic1 ::
Odvisno od napeljave, to je max 10A. Toliko bi morala vsaka pravilno montirana napeljava za vtičnice zdržat z lahkoto.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
jype ::
Highlag ::
Same vtičnice so običajno deklarirane za 10A, Kar znese ~2300W. Drugo pa je kakšno ožičenje in varovalko imaš za konkretno vtičnico.
Če imaš 10A varovalko bi moralo biti vse ok, razen če je kak "električar" šparal pri kablovju.
Če imaš 10A varovalko bi moralo biti vse ok, razen če je kak "električar" šparal pri kablovju.
Never trust a computer you can't throw out a window
sonicboom ::
Hvala vsem.
Kaj je pa razlika med vticnico in fazo in zakaj mi je en frend po telefonu govoril o "treh fazah"?
Je pa ta bel kabel (na sliki), kabel od podaljska (s tistim rdecim stikalom), se kar topel na otip. To kaj posebnega pomeni?
Napeljava je po mojem ok, je iz cca leta 2000.
Kaj je pa razlika med vticnico in fazo in zakaj mi je en frend po telefonu govoril o "treh fazah"?
Je pa ta bel kabel (na sliki), kabel od podaljska (s tistim rdecim stikalom), se kar topel na otip. To kaj posebnega pomeni?
Napeljava je po mojem ok, je iz cca leta 2000.
Magic1 ::
Kabli od podaljškov (sploh cenenih) so zelo tanjki in se posledično bolj grejejo. Daj podaljšek z vsaj 1.5mm2 kabli in se ne bo toliko grel.
Magic
sonicboom ::
Ja, podaljsek je nek genericen, tik pred tistim on/off rdecim stikalom I/O je pa vpisano "Max 2500watt", tako da ste vsi tocno in prav povedali. Upam, da ta genericna prenapetostna naredi svoje delo, ce pride do situacije:)
Ste me pomirili:) paranoja+neznanje je res bedna kombinacija:)
Ste me pomirili:) paranoja+neznanje je res bedna kombinacija:)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sonicboom ()
Magic1 ::
Podaljšek le kupi malo boljši, če nameravaš dolgotrajno 2300W kurit preko njega. Tekega za 3600W in se ne bo grel.
Magic
smetko ::
Ta genericna prednapetostna ne bo naredila nič, če jo boš tokovno obremenil.
Glede izmerjene moči moraš vedeti ali je to delovna moč, ali skupna moč.
Primer pri 100W žarnici sta bobe moči enaki, pri elektromotorju z cos fi=45 se pa bo pri isti delovni moči po omrežju pretakalo več kot 140W energije pri delovanju, pri zagonih pa še veliko več.
Verjetno ti pokaže delovno moč, ker v gospodinjstvih plačujemo samo delovno energijo, ne pa tudi jalove.
Glede izmerjene moči moraš vedeti ali je to delovna moč, ali skupna moč.
Primer pri 100W žarnici sta bobe moči enaki, pri elektromotorju z cos fi=45 se pa bo pri isti delovni moči po omrežju pretakalo več kot 140W energije pri delovanju, pri zagonih pa še veliko več.
Verjetno ti pokaže delovno moč, ker v gospodinjstvih plačujemo samo delovno energijo, ne pa tudi jalove.
No comment
ginekk ::
Hvala vsem.
Kaj je pa razlika med vticnico in fazo in zakaj mi je en frend po telefonu govoril o "treh fazah"?
Je pa ta bel kabel (na sliki), kabel od podaljska (s tistim rdecim stikalom), se kar topel na otip. To kaj posebnega pomeni?
Napeljava je po mojem ok, je iz cca leta 2000.
V hišo pridejo tri faze vsaka po 230V, ampak na vtičnice ali male porabnike (luč) gre samo ena od treh. Ponavadi se porazdeli glede na pričakovano obremenitev. Lahko imaš recimo 20 luči in 10 vtičnic za elektroniko na eni fazi, potem pa samo tri vtičnice na drugi (ker bodo pač na teh treh večji porabniki) in na tretjo fazo spet drugače.
(razen v primeru tro-fazne vtičnice, ki izgleda kar posebno ali če imaš kakšno industrijsko napravo, za stanovanjsko hišo so to tipično toplotne črpalke na treh fazah, nič drugega mi ne pade na pamet)
bili_39a ::
Ja, podaljsek je nek genericen, tik pred tistim on/off rdecim stikalom I/O je pa vpisano "Max 2500watt", tako da ste vsi tocno in prav povedali. Upam, da ta genericna prenapetostna naredi svoje delo, ce pride do situacije:)
Ste me pomirili:) paranoja+neznanje je res bedna kombinacija:)
Smetko ti je napisal eno opozorilo, ki pa ne vem, če si ga opazil: niso pomembni W ampak VA!
Kaj imaš priklopljeno gor? Poglej naprave in povej koliko VA moči imajo napisane na oznakah. Nekatere imajo tudi podate za W. Napiši oboje.
Na primer, napajalnik (malce starejši) računalnika, ki ima 400W in niti ni polno obremenjen, mimogrede za delovanje kuri tudi 600 VA (tok popačene - nesinusne oblike). Za pregretje inštalacije niso merodajni W moči porabnika, ampak tok v A. Podaljšek je nevarni člen v tej verigi, saj drugo inštalacijo ščiti varovalka.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bili_39a ()
negotiator ::
@sonicboom
Poglej kakšno varovalko imaš za vtičnice. Običajno so 16A za vtičnice in 10A za luči. Če imaš več varovalk za vtičnice in ne veš, katera je prava, jih izklapljaš, dokler ti ne zmanjka štroma na tej, ki jo omenjaš. Na varovalki (če je avtomatska) oz. tudi zraven nje, če imaš ta stare (tiste, ki se odvijejo ven) je naveden tok, npr.: "10A" ali "16A"
Na avtomatskih (teh s plastično ročico) imaš zraven toka še črko (najpogosteje se uporabljajo C, malo manj pa B, obstajajo pa še druge oznake). To so nekakšni razredi preobremenitve oz. zakasnitve proženja. 16 amperska varovalka z oznako "B" ("B16") se bo sprožila pri enaki preobremenitvi hitreje, kot 16 amperska varovalka "C" ("C16"). C razred je približno enakovreden tistim navadnim starim varovalkam z nitko, ki se stali pri preobremenitvi.
Skratka, če imaš 16A varovalko in je napeljava narejena tako, kot mora biti, mora zadeva brez težav prenesti konstantnih 3680W - ta moč je lahko nekaj 100W nižja ali višja, odvisno od napetosti, ki jo imaš doma, najverjetneje pa bo zelo blizu 3680W, če imaš napetost 230V +/- nekaj V. Bi se pa varovalka (po več urah) lahko vseeno sprožila, če boš na maksimalni moči, zato ti svetujem (če se ti res ne sme ugasnit štrom), da ostaneš pod 3000W - če nimaš česa kritičnega priklopljenega, da se ne sme izklopit, pa greš lahko do polne moči, brez strahu, če veš, da je napeljava tako, kot mora biti. Za 16A varovalko je to 2.5mm2 vodnik - samo bakreni del (brez izolacije) mora imeti premer cca. 1.8mm. Če boš šel merit, prej izklopi varovalko in se prepričaj z delujočim preizkuševalcem napetosti ali multimetrom, da v vtičnici ni napetosti. Pomerit je še najlažje in najbolj natančno s pomičnim merilom (razen, če nimaš kakšne šablone z luknjami za merjenje premera). Za 10A varovalko je največja moč 2300W pri 230V, kabel pa mora imeti vsaj 1.5mm2 oz.
cca. 1.4mm premera. To so samo osnove. Zagotovljen mora biti tudi dober stik med vsemi spoji - v vtičnici in omarici mora biti vse dobro zategnjeno in ne sme na pol štrleti ven iz priključnih terminalov/sponk - stik mora biti dober, saj drugače pri večji moči lahko pride do pregrevanja mest s slabim stikom in posledično se lahko kaj vnetljivega v bližini vname. Sicer naj bi bile vtičnice in ostali deli napeljave odporni na visoke temperature in negorljivi, nikoli pa ne moreš biti siguren, da ni kje še kaj drugega v igri (kakšen les).
Drugače pa ja, če je vse OK, 2300 za 10A varovalko in 3680 za 16A varovalko, pri 230V. Če je napetost višja, bo max. moč tudi višja. Če bo napetost nižja, bo tudi max. moč nižja (varovalka bo odklopila pri nižji moči, če bo napetost nižja - odklopi vedno pri enakem toku, neglede na napetost, če rečemo, da je idealna). Poleg tega, če je napeljava ok, se nimaš kaj bati, tudi, če boš preobremenil vtičnico, bo varovalka odklopila (pri manjši preobremenitvi počasneje, pri večji hitreje - lahko traja od delčka sekunde, pa do več ur, lahko tudi dni, odvisno od temperature okolice).
Poglej kakšno varovalko imaš za vtičnice. Običajno so 16A za vtičnice in 10A za luči. Če imaš več varovalk za vtičnice in ne veš, katera je prava, jih izklapljaš, dokler ti ne zmanjka štroma na tej, ki jo omenjaš. Na varovalki (če je avtomatska) oz. tudi zraven nje, če imaš ta stare (tiste, ki se odvijejo ven) je naveden tok, npr.: "10A" ali "16A"
Na avtomatskih (teh s plastično ročico) imaš zraven toka še črko (najpogosteje se uporabljajo C, malo manj pa B, obstajajo pa še druge oznake). To so nekakšni razredi preobremenitve oz. zakasnitve proženja. 16 amperska varovalka z oznako "B" ("B16") se bo sprožila pri enaki preobremenitvi hitreje, kot 16 amperska varovalka "C" ("C16"). C razred je približno enakovreden tistim navadnim starim varovalkam z nitko, ki se stali pri preobremenitvi.
Skratka, če imaš 16A varovalko in je napeljava narejena tako, kot mora biti, mora zadeva brez težav prenesti konstantnih 3680W - ta moč je lahko nekaj 100W nižja ali višja, odvisno od napetosti, ki jo imaš doma, najverjetneje pa bo zelo blizu 3680W, če imaš napetost 230V +/- nekaj V. Bi se pa varovalka (po več urah) lahko vseeno sprožila, če boš na maksimalni moči, zato ti svetujem (če se ti res ne sme ugasnit štrom), da ostaneš pod 3000W - če nimaš česa kritičnega priklopljenega, da se ne sme izklopit, pa greš lahko do polne moči, brez strahu, če veš, da je napeljava tako, kot mora biti. Za 16A varovalko je to 2.5mm2 vodnik - samo bakreni del (brez izolacije) mora imeti premer cca. 1.8mm. Če boš šel merit, prej izklopi varovalko in se prepričaj z delujočim preizkuševalcem napetosti ali multimetrom, da v vtičnici ni napetosti. Pomerit je še najlažje in najbolj natančno s pomičnim merilom (razen, če nimaš kakšne šablone z luknjami za merjenje premera). Za 10A varovalko je največja moč 2300W pri 230V, kabel pa mora imeti vsaj 1.5mm2 oz.
cca. 1.4mm premera. To so samo osnove. Zagotovljen mora biti tudi dober stik med vsemi spoji - v vtičnici in omarici mora biti vse dobro zategnjeno in ne sme na pol štrleti ven iz priključnih terminalov/sponk - stik mora biti dober, saj drugače pri večji moči lahko pride do pregrevanja mest s slabim stikom in posledično se lahko kaj vnetljivega v bližini vname. Sicer naj bi bile vtičnice in ostali deli napeljave odporni na visoke temperature in negorljivi, nikoli pa ne moreš biti siguren, da ni kje še kaj drugega v igri (kakšen les).
Drugače pa ja, če je vse OK, 2300 za 10A varovalko in 3680 za 16A varovalko, pri 230V. Če je napetost višja, bo max. moč tudi višja. Če bo napetost nižja, bo tudi max. moč nižja (varovalka bo odklopila pri nižji moči, če bo napetost nižja - odklopi vedno pri enakem toku, neglede na napetost, če rečemo, da je idealna). Poleg tega, če je napeljava ok, se nimaš kaj bati, tudi, če boš preobremenil vtičnico, bo varovalka odklopila (pri manjši preobremenitvi počasneje, pri večji hitreje - lahko traja od delčka sekunde, pa do več ur, lahko tudi dni, odvisno od temperature okolice).
All easy problems have already been solved.
negotiator ::
Ja, podaljsek je nek genericen, tik pred tistim on/off rdecim stikalom I/O je pa vpisano "Max 2500watt", tako da ste vsi tocno in prav povedali. Upam, da ta genericna prenapetostna naredi svoje delo, ce pride do situacije:)
Ste me pomirili:) paranoja+neznanje je res bedna kombinacija:)
Smetko ti je napisal eno opozorilo, ki pa ne vem, če si ga opazil: niso pomembni W ampak VA!
Kaj imaš priklopljeno gor? Poglej naprave in povej koliko VA moči imajo napisane na oznakah. Nekatere imajo tudi podate za W. Napiši oboje.
Na primer, napajalnik (malce starejši) računalnika, ki ima 400W in niti ni polno obremenjen, mimogrede za delovanje kuri tudi 600 VA (tok popačene - nesinusne oblike). Za pregretje inštalacije niso merodajni W moči porabnika, ampak tok v A. Podaljšek je nevarni člen v tej verigi, saj drugo inštalacijo ščiti varovalka.
Nima vsaka naprava tega podatka. Pri grelcih naprimer je ta podatek enak vatom (W) - čimveč pa je prisotne kapacitete/induktivnosti v napravi, bolj je navidezna moč različna od realne (W). Imaš pa prav, da kljub temu, da ne gre za realno moč, slednja igra vlogo pri kvaliteti napeljave. Če naprimer v vtičnico priklopimo samo kondenzator / induktor, bo skoraj popolnoma celotna moč navidezna (se bo vrnila v omrežje in zaradi nje ne bo račun za elektriko nič večji), je pa res, da ta moč še vedno povzroča tok v napeljavi in jo obremeni.
All easy problems have already been solved.
Magic1 ::
In tukaj izhaja problem podaljškov, ki so skoraj vedno tanjši od napeljave. Napeljava ima do vtičnic 1.5, ali 2.5mm2 kable(koliko lahko te preobremenimo pa je odvisno od tipa inštalacije, ali je v cevi, ali je okoli toplotna izolacija, ali je v ometu). Podaljški so pa 1mm2, ali 1.5mm2.
Poglej kaj ti piše na podaljšku. Ali piše 3G1mm2 ali 3G1.5mm2? Jaz ne bi trajno obremenjeval 1mm2 z več kot 1500W in 1.5mm2 z več kot 2800W.
Poglej kaj ti piše na podaljšku. Ali piše 3G1mm2 ali 3G1.5mm2? Jaz ne bi trajno obremenjeval 1mm2 z več kot 1500W in 1.5mm2 z več kot 2800W.
Magic
Miha 333 ::
Za priključne kable in podaljške so dovoljene večje obremenitve, ker jih hladi zrak. Za te kable je 1mm2 za 10A in 1.5mm2 za 16A OK. Še enkrat, govorim o priključnih kablih naprav in podaljškov.
mirator ::
negotiator je izjavil:
@sonicboom
Na avtomatskih (teh s plastično ročico) imaš zraven toka še črko (najpogosteje se uporabljajo C, malo manj pa B, obstajajo pa še druge oznake).
To pa ni povsem res. Karakteristika B je osnovna varianta. Karakteristika C se uporablja, kjer se pričakujejo večji zagonski tokovi in karakteristika D, za zelo težke zagone.
Invictus ::
Hvala vsem.
Kaj je pa razlika med vticnico in fazo in zakaj mi je en frend po telefonu govoril o "treh fazah"?
Je pa ta bel kabel (na sliki), kabel od podaljska (s tistim rdecim stikalom), se kar topel na otip. To kaj posebnega pomeni?
Napeljava je po mojem ok, je iz cca leta 2000.
ZAto, ker tudi tvoj frend nima pojma o štromu .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Magic1 ::
Sej to je problem, ker se predvideva, da bo zadeva nekje na zraku. Na koncu pa folk napelje nekje za omarami in dostikrat še kaj čez dajo.
Magic
bili_39a ::
negotiator je izjavil:
Ja, podaljsek je nek genericen, tik pred tistim on/off rdecim stikalom I/O je pa vpisano "Max 2500watt", tako da ste vsi tocno in prav povedali. Upam, da ta genericna prenapetostna naredi svoje delo, ce pride do situacije:)
Ste me pomirili:) paranoja+neznanje je res bedna kombinacija:)
Smetko ti je napisal eno opozorilo, ki pa ne vem, če si ga opazil: niso pomembni W ampak VA!
Kaj imaš priklopljeno gor? Poglej naprave in povej koliko VA moči imajo napisane na oznakah. Nekatere imajo tudi podate za W. Napiši oboje.
Na primer, napajalnik (malce starejši) računalnika, ki ima 400W in niti ni polno obremenjen, mimogrede za delovanje kuri tudi 600 VA (tok popačene - nesinusne oblike). Za pregretje inštalacije niso merodajni W moči porabnika, ampak tok v A. Podaljšek je nevarni člen v tej verigi, saj drugo inštalacijo ščiti varovalka.
Nima vsaka naprava tega podatka. Pri grelcih naprimer je ta podatek enak vatom (W) - čimveč pa je prisotne kapacitete/induktivnosti v napravi, bolj je navidezna moč različna od realne (W). Imaš pa prav, da kljub temu, da ne gre za realno moč, slednja igra vlogo pri kvaliteti napeljave. Če naprimer v vtičnico priklopimo samo kondenzator / induktor, bo skoraj popolnoma celotna moč navidezna (se bo vrnila v omrežje in zaradi nje ne bo račun za elektriko nič večji), je pa res, da ta moč še vedno povzroča tok v napeljavi in jo obremeni.
Zato sem pa vprašal kaj ima priklopleno... moč je precej na meji za podaljšek - sploh če gre za trajno obremenitev. Če je povrhu še efektivni tok večji zaradi popačenj je zadeva lahko nevarna. Na primer kakšnih 5 rudarjev s po 700 do 1000 VA napajaniki, če ti nimajo dobrih pfc vezij ...
tikitoki ::
Tole imam priklopljeno na eno vticnico, kuri 2250watt po tem metru (upam, da je tocen, je nek Comel, verjetno bo kar drzalo).
Sem totalen amater v elektro.
Je to prevec za "eno fazo"?
Prilagam sliko.
Ce imate dobro napeljavo bi morala to brez problema prenesti. Vbistvu je nesmiselno vprasanje za na neznance, ki nic ne vemo o napeljavi, ki jo imas doma.
sonicboom ::
Hvala vsem za input. Sem si prebral vsakega.
Napeljava je pac napeljava po hisi, "elektro hribar" ali kdo je ze bil izvajalec. Domnevam, da je izvedel vse skrbno in vestno in da je napeljava brezhibna.
Na otip je bilo pri stekarju in belem kablu ter na zadnji strani watmetra kar toplo, ni bilo se vroce ampak si pa cutil razliko na otip.
Potem sem prestavil enega porabnika (1000w napajalec) na drugo vticnico z mocnejsim razdelilicem in je poraba padla na varnih ~1450watt.
Napeljava je pac napeljava po hisi, "elektro hribar" ali kdo je ze bil izvajalec. Domnevam, da je izvedel vse skrbno in vestno in da je napeljava brezhibna.
Na otip je bilo pri stekarju in belem kablu ter na zadnji strani watmetra kar toplo, ni bilo se vroce ampak si pa cutil razliko na otip.
Potem sem prestavil enega porabnika (1000w napajalec) na drugo vticnico z mocnejsim razdelilicem in je poraba padla na varnih ~1450watt.
negotiator ::
Hvala vsem za input. Sem si prebral vsakega.
Napeljava je pac napeljava po hisi, "elektro hribar" ali kdo je ze bil izvajalec. Domnevam, da je izvedel vse skrbno in vestno in da je napeljava brezhibna.
Na otip je bilo pri stekarju in belem kablu ter na zadnji strani watmetra kar toplo, ni bilo se vroce ampak si pa cutil razliko na otip.
Potem sem prestavil enega porabnika (1000w napajalec) na drugo vticnico z mocnejsim razdelilicem in je poraba padla na varnih ~1450watt.
Za merilnik porabe je normalno, da se malo segreje.
lp
All easy problems have already been solved.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Vezava vtičnic (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 23157 (9667) | tony1 |
» | 5x1.5 za vticnico in luc (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 19153 (17636) | negotiator |
» | Varovalke v stanovanjuOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 18604 (17435) | imagodei |
» | Vtičnica ne deluje kljub temu, da je pod napetostjo (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 17184 (15614) | St235 |
» | Izpad elektrike ob vklopu likalnikaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6202 (5567) | int47 |