Forum » Šola » slovenske šole in izobraževalni program
slovenske šole in izobraževalni program
alkor ::
Zivjo
Zanima me vaše mnenje o slovenskem šolskem izobraževalnem sistemu. Od OŠ naprej.
Najprej naj omenim, da strinjam se z osnovnim in splošnim znanjem vseh predmetov.
Namreč meni se zdi, da smo še vedno nekje v 80i medtem, ko svet in okolje v katerem živimo drvi naprej.
Zakaj se še vedno predava poglobljeno slo književnost, glasbeno umetnost, matematiko. Kdor želi poglobljeno znanje, bo že šel v glasbeno šolo....Kdaj v praksi uporabljamo integrale in odvode?....
Koga briga kaj si je dotični pesnik, pisatelj mislil, ko je pisal pesem, zgodbo. Saj v resnici tudi nobeden ne ve, razen njega samega. In vse razne prispodobe, metafore itd...
90% snovi ki (smo), sem se naučil v šoli, vključno s strojno Fakulteto ne uporabljam in ne rabim.
Velik balast nepotrebne teorije, manjka prakse, konkretnih primerov.
Profesorji na pamet zdrdrajo svojo knjigo. Dobesedno. Si na predavanju, gledas knjigo....vse isto....in to se na zalost ponavlja leta in leta...nobenega napredka, nobenega update-a, nic v korak s casom. Obstanejo na tisti svoji knjigi in to je to.
Seveda so tudi izjeme.
Ali ne bi bilo boljse, da se danes otroci učijo več o osnovah ekonomije, računalništva, podjetništva, borza, trgovanje, robotika itd....
Mislim, da bi bilo veliko boljše, da je učenje bolj usmerjeno glede na posameznikove želje in interes. Mogoce ameriški sistem.
Kaj nam ostane; Tujina, prenova sistema (mission impossible)...
Zanima me vaše mnenje o slovenskem šolskem izobraževalnem sistemu. Od OŠ naprej.
Najprej naj omenim, da strinjam se z osnovnim in splošnim znanjem vseh predmetov.
Namreč meni se zdi, da smo še vedno nekje v 80i medtem, ko svet in okolje v katerem živimo drvi naprej.
Zakaj se še vedno predava poglobljeno slo književnost, glasbeno umetnost, matematiko. Kdor želi poglobljeno znanje, bo že šel v glasbeno šolo....Kdaj v praksi uporabljamo integrale in odvode?....
Koga briga kaj si je dotični pesnik, pisatelj mislil, ko je pisal pesem, zgodbo. Saj v resnici tudi nobeden ne ve, razen njega samega. In vse razne prispodobe, metafore itd...
90% snovi ki (smo), sem se naučil v šoli, vključno s strojno Fakulteto ne uporabljam in ne rabim.
Velik balast nepotrebne teorije, manjka prakse, konkretnih primerov.
Profesorji na pamet zdrdrajo svojo knjigo. Dobesedno. Si na predavanju, gledas knjigo....vse isto....in to se na zalost ponavlja leta in leta...nobenega napredka, nobenega update-a, nic v korak s casom. Obstanejo na tisti svoji knjigi in to je to.
Seveda so tudi izjeme.
Ali ne bi bilo boljse, da se danes otroci učijo več o osnovah ekonomije, računalništva, podjetništva, borza, trgovanje, robotika itd....
Mislim, da bi bilo veliko boljše, da je učenje bolj usmerjeno glede na posameznikove želje in interes. Mogoce ameriški sistem.
Kaj nam ostane; Tujina, prenova sistema (mission impossible)...
LP,
a
Unknown_001 ::
Kaj bi rad odkril? Toplo vodo?
Moj pogled.
Ja, je pomembno, če ne zaradi drugega, pa zato, da si vsaj osnovno splošno razgledan. Razen če želiš švabiše sistem kjer iz tebe naredijo fachidiota. Sicer svoj posel obvladaš ampak v osnovi pa totalno nerazgledano govedo naredijo iz tebe.
Zakaj bi bila matematika neuporabna? Ti si končal strojno fakluteto in še kar ne najdeš smisla v matematiki? Si slučajno hodil na višjo da take streljaš? Nekaj smrdi v ozadju. Ne veš kje bi odvod in integral uporabil? Bohpomagaj... Kateri predmeti so se ti zamerili? Gradiva, ki so mimogrede nujna za poznavanje, da imaš vsaj občutek iz česa se bo delalo? Statika in trdnost, ki sta v osnovi nujni za osnovno vrednotenje strojnih elementov ? Če bi ti rad za stružnico delal greš v srednjo za strugarja, bedarija pa je it na faks in pričakovat da te bodo tam učili obrtna znanja.
Namesto da se huduješ čez sistem, si raje priznaj, da si SAM vrgel proč leta študija, ker so bili tvoji cilji močno prenizki pa le nisi bil toliko pošten do sebe da bi nehal in se prekvalificiral. Ne vem... če rabiš danes fakulteto za operaterja na CNC je nekaj hudo narobe pa poznam ljudi ki delajo ta dela s popolnoma "mimo" izobrazbo.
Moj pogled.
Ja, je pomembno, če ne zaradi drugega, pa zato, da si vsaj osnovno splošno razgledan. Razen če želiš švabiše sistem kjer iz tebe naredijo fachidiota. Sicer svoj posel obvladaš ampak v osnovi pa totalno nerazgledano govedo naredijo iz tebe.
Zakaj bi bila matematika neuporabna? Ti si končal strojno fakluteto in še kar ne najdeš smisla v matematiki? Si slučajno hodil na višjo da take streljaš? Nekaj smrdi v ozadju. Ne veš kje bi odvod in integral uporabil? Bohpomagaj... Kateri predmeti so se ti zamerili? Gradiva, ki so mimogrede nujna za poznavanje, da imaš vsaj občutek iz česa se bo delalo? Statika in trdnost, ki sta v osnovi nujni za osnovno vrednotenje strojnih elementov ? Če bi ti rad za stružnico delal greš v srednjo za strugarja, bedarija pa je it na faks in pričakovat da te bodo tam učili obrtna znanja.
Namesto da se huduješ čez sistem, si raje priznaj, da si SAM vrgel proč leta študija, ker so bili tvoji cilji močno prenizki pa le nisi bil toliko pošten do sebe da bi nehal in se prekvalificiral. Ne vem... če rabiš danes fakulteto za operaterja na CNC je nekaj hudo narobe pa poznam ljudi ki delajo ta dela s popolnoma "mimo" izobrazbo.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Unknown_001 ::
Ps. jaz bi še bolj sforsiral matematiko in fiziko v izobraževalni sistem, tako da bi že srednješolci znali spodobno odvajat in integrirat.
V učni načrt bi v osnovnih šolah dal tudi dovolj poudarka na gospodinjstvu in o financah + osnove informatike. Ostalo bi pustil. Svet se ni spermenil od osemdesetih do danes z izjemo da imamo bolj sofisticirane tehnološke igračke + informacijske tehnologije so se razvile, da so med pomembnejšimi. Hrast je še vedno hrast, hremen je še vedno kremen, fotosinteza še vedno poteka, voda še kar kroži, zgodovine pa niso kaj dosti na novo pisali.
V učni načrt bi v osnovnih šolah dal tudi dovolj poudarka na gospodinjstvu in o financah + osnove informatike. Ostalo bi pustil. Svet se ni spermenil od osemdesetih do danes z izjemo da imamo bolj sofisticirane tehnološke igračke + informacijske tehnologije so se razvile, da so med pomembnejšimi. Hrast je še vedno hrast, hremen je še vedno kremen, fotosinteza še vedno poteka, voda še kar kroži, zgodovine pa niso kaj dosti na novo pisali.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
pegasus ::
90% snovi ki sem se naučil v šoli ... ne uporabljam in ne rabim.Ne rabiš v konkretnem ozkem opravilu, ki ga počneš trenutno. Gledano širše pa ti teh 90% daje vsaj zavedanje, da tam zunaj obstaja nekaj več kot samo to kar je pred tabo ter svobodo, da v tem "nekaj več" najdeš kaj zanimivega v kakem drugem življenskem obdobju in si iz tega narediš hobi ali posel.
Razen če si se že v osnovni šoli odločil, kaj boš počel vse življenje in da se tega ne boš nikoli naveličal? Ja, obstajajo tudi taki osebki, a so izjemno redki. In tisti, ki jih poznam, ne jamrajo čez znanje, ki ga imajo.
shadeX ::
Ja, je pomembno, če ne zaradi drugega, pa zato, da si vsaj osnovno splošno razgledan.
Se strinjam ampak mera mora nekje biti. Lep primer, književnost..kdo to rabi in zakaj naj bi mi to sploh pomagalo ter zakaj sem moral presedeti ure in ure pred knjigami in forsiral svoje možgane, da si nekaj zapomnijo, čeprav so to vztrajno zavračali, samo da sem zadevo uspešno zaključil in naslednji dan to takoj pozabil?
Ne veš kje bi odvod in integral uporabil? Bohpomagaj
Tudi jaz ne vem. Bom že izvedel kadar jih bom dejansko v praksi potreboval.
Svet se ni spermenil od osemdesetih do danes z izjemo da imamo bolj sofisticirane tehnološke igračke + informacijske tehnologije so se razvile, da so med pomembnejšimi.
Svet prehaja iz industrijske v digitalno dobo. Seveda se je spremenil in se z bliskovito hitrostjo spreminja iz dneva v dan.
Hrast je še vedno hrast, hremen je še vedno kremen, fotosinteza še vedno poteka, voda še kar kroži,
Torej vsaj nekaj uporabnega, ki se lahko naučim in mi lahko to dejansko pomaga v vsakdanjem življenju. Biologijo sem vedno stural, ker sem vedel, da je uporabna zadeva in nikoli ne veš kdaj ti pride prav.
Ps. jaz bi še bolj sforsiral matematiko in fiziko v izobraževalni sistem, tako da bi že srednješolci znali spodobno odvajat in integrirat.
In kaj bi s tem dosegel pri učencu na dolgi rok?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: shadeX ()
TheBlueOne ::
OS je naceloma OK.
Sam bi spreminil
- Nic domacih nalog, na koncu obvezna ura ko se to naredi
- Vecina Ucbenikov in vsi delovni zvezki ostajajo na soli in se lahko neseje domov po potrebi
SS je pravtako ok.
Sam bi spremenil:
- Nic domacih nalog
- Bolj specializiran ucni program (Na tej stopnji ne vidim zakaj bi kdo vecino casa vlagal v nekaj kar mu ne gre. Tukaj bi se ze morali strokovno razvijati)
FAX popolnoma mimo:
- Preobsirno znanje
- Premalo povezovanja z realnostjo
- Norost je, da obstajajo izpiti zaradi katerih kdo pade celo fakulteto in jih je treba poznati do zadnje pike(primer Rimsko pravo)
- Dejansko se vcasih cuti, da doloceni arhaicni predmeti obstajajo samo zato, da imajo doloceni ljudje sluzbo
Sam bi spreminil
- Nic domacih nalog, na koncu obvezna ura ko se to naredi
- Vecina Ucbenikov in vsi delovni zvezki ostajajo na soli in se lahko neseje domov po potrebi
SS je pravtako ok.
Sam bi spremenil:
- Nic domacih nalog
- Bolj specializiran ucni program (Na tej stopnji ne vidim zakaj bi kdo vecino casa vlagal v nekaj kar mu ne gre. Tukaj bi se ze morali strokovno razvijati)
FAX popolnoma mimo:
- Preobsirno znanje
- Premalo povezovanja z realnostjo
- Norost je, da obstajajo izpiti zaradi katerih kdo pade celo fakulteto in jih je treba poznati do zadnje pike(primer Rimsko pravo)
- Dejansko se vcasih cuti, da doloceni arhaicni predmeti obstajajo samo zato, da imajo doloceni ljudje sluzbo
pegasus ::
Lep primer, književnost..kdo to rabi in zakaj naj bi mi to sploh pomagaloČe bi imel priložnost še enkrat iti v šolo, bi šel samo zaradi književnosti. In umetnostne zgodovine. Kdo to rabi? Vsi. Kaj ti to pomaga? Da se znaš izražat, pogovarjat, razumet vzroke in posledice dogodkov iz preteklosti in prepoznati iste vzorce v sedanjosti ter posledično predvidevati prihodnost. Vsaj človeško.
shadeX ::
Da se znaš izražat, pogovarjat, razumet vzroke in posledice dogodkov iz preteklosti in prepoznati iste vzorce v sedanjosti ter posledično predvidevati prihodnost. Vsaj človeško.
Rad bi vedel statistično koliko ljudi je to kar si naštel dejansko potegnilo iz književnosti.
Žalostno, da nam tega niso na začetku na tak način obrazložili, mogoče bi si pa zadeve lažje zapomnil :)
vostok_1 ::
Lep primer, književnost..kdo to rabi in zakaj naj bi mi to sploh pomagaloČe bi imel priložnost še enkrat iti v šolo, bi šel samo zaradi književnosti. In umetnostne zgodovine. Kdo to rabi? Vsi. Kaj ti to pomaga? Da se znaš izražat, pogovarjat, razumet vzroke in posledice dogodkov iz preteklosti in prepoznati iste vzorce v sedanjosti ter posledično predvidevati prihodnost. Vsaj človeško.
Umm...yes and no.
Nekateri tega sploh ne znajo, znajo pa dosti lokalnih reči, ki jim povsem zadovoljivo služijo za day to day.
Če hočeš bit razgledan, super.
Meni osebno se zdi, da bi bilo bolje če šola ne posiljuje nekoga z nečim, ki mu ne leži.
Naj sicer opravi osnove...ampak recimo učit na istem nivoju slo književnost, bodočega inženirja ali bodočega slavista...se mi zdi malce brezveze.
Kje točno je point tehniških gimnazij vs. splošne gimnazije, ko pa opraviti moraš skoraj isti obseg znanja...
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
pegasus ::
Meni osebno se zdi, da bi bilo bolje če šola ne posiljuje nekoga z nečim, ki mu ne leži.Ja ... tudi jaz menim, da je bilo zapostavljanje in ukinitev večine poklicnih šol velika napaka. Nekateri pač niso sposobni biti kaj več kot fachidioti, kar je ok. Le pravo poklicno šolo rabijo.
Markus386 ::
Ma mora bit tud nekaj književnosti, pa glasbe in vsega, kar se nam je zdelo neuporabno... vse to služi za splošno razgledanost.
Kar bi spremenil oz. dodal:
- manjka gospodinjstvo in tehnika, tudi v srednji šoli. Kuhanje, čiščenje, osnovna popravila. Kar precej 18letnikov ne zna speči niti jajc. Saj ni treba zdaj nevem kake kuharske tečaje, ampak zrezek, riž, juha, osnovna zelenjava, pica, palačinke, ipd, higienski standardi pri pripravi hrane (surov piščanec = no go, ipd), pa pa razne žarnice, podaljški, osnove lepil (kaj se lepi s čim in zakaj), potem razna kabliranja, kateri kabli so za kaj in kako se poveže osnovna hišna elektronika (stb, tv, ozvočenje, ipd.)
-manjka poznavanje financ. Grozno manjka. Obrestni račun se omeni pri matematiki, potem pa konec. Poglejte samo, kako veliko odraslih ljudi, tudi izobraženih, ne pozna osnov niti navadne dohodnine (niti toliko ne, da bi vedeli, kateremu staršu se bolj splača "pisati" otroka kot vzdrževanega člana). Pa pozitivne in negativne obresti v vseh oblikah (kredit, limit) oz. kaj pomeni sprememba katerega od parametrov (datum odplačevanja, obrestna mera, ipd), osnove bančnih računov, kreditnih kartic, kaj je to depozit, izredni limit, namenski in nenamenski kredit, itd. Mogoče tudi osnove DDV-ja in prispevkov in dajatev pri plačah (vsaj toliko, da vejo, koliko jim bo pobrala država, in kam gre tistih 22%, ko kupiš tv). Je pa res, da bi kaj od tega sodilo tudi na faks.
-zgodovina je IMHO preveč 'stara'. Mogoče je to zaradi starosti profesoric ali pa programa, ampak fali novejša zgodovina. Seveda mora biti nekaj rimljanov in grkov, ampak ponavadi se pri drugi svetovni vojni ustavi. Mislim, da bi dosti bolj od faraonov in cesarjev, mladini pomenilo poznavanje jugoslavije, kaj, zakaj, kako, ozadja razpada jugoslavije, raznih vojn iz tistega časa, ter dogodkov afer, ki so sledili v letih po tem. Današnji osnovno/srednješolci so rojeni že kar nekaj let po letu 2000, na tv pa še vedno vsake toliko nekdo privleče kak vič-holmec, mirota petka, ipd. Že afera patria je bila v času, ko so kar nekateri od njih še nosili plenice. Vem, da je težko vsako leto dodajat stvari, pa izbirat pomembne in nepomembne, ampak nekaj jih je pa tudi treba naučit.
Kar bi spremenil oz. dodal:
- manjka gospodinjstvo in tehnika, tudi v srednji šoli. Kuhanje, čiščenje, osnovna popravila. Kar precej 18letnikov ne zna speči niti jajc. Saj ni treba zdaj nevem kake kuharske tečaje, ampak zrezek, riž, juha, osnovna zelenjava, pica, palačinke, ipd, higienski standardi pri pripravi hrane (surov piščanec = no go, ipd), pa pa razne žarnice, podaljški, osnove lepil (kaj se lepi s čim in zakaj), potem razna kabliranja, kateri kabli so za kaj in kako se poveže osnovna hišna elektronika (stb, tv, ozvočenje, ipd.)
-manjka poznavanje financ. Grozno manjka. Obrestni račun se omeni pri matematiki, potem pa konec. Poglejte samo, kako veliko odraslih ljudi, tudi izobraženih, ne pozna osnov niti navadne dohodnine (niti toliko ne, da bi vedeli, kateremu staršu se bolj splača "pisati" otroka kot vzdrževanega člana). Pa pozitivne in negativne obresti v vseh oblikah (kredit, limit) oz. kaj pomeni sprememba katerega od parametrov (datum odplačevanja, obrestna mera, ipd), osnove bančnih računov, kreditnih kartic, kaj je to depozit, izredni limit, namenski in nenamenski kredit, itd. Mogoče tudi osnove DDV-ja in prispevkov in dajatev pri plačah (vsaj toliko, da vejo, koliko jim bo pobrala država, in kam gre tistih 22%, ko kupiš tv). Je pa res, da bi kaj od tega sodilo tudi na faks.
-zgodovina je IMHO preveč 'stara'. Mogoče je to zaradi starosti profesoric ali pa programa, ampak fali novejša zgodovina. Seveda mora biti nekaj rimljanov in grkov, ampak ponavadi se pri drugi svetovni vojni ustavi. Mislim, da bi dosti bolj od faraonov in cesarjev, mladini pomenilo poznavanje jugoslavije, kaj, zakaj, kako, ozadja razpada jugoslavije, raznih vojn iz tistega časa, ter dogodkov afer, ki so sledili v letih po tem. Današnji osnovno/srednješolci so rojeni že kar nekaj let po letu 2000, na tv pa še vedno vsake toliko nekdo privleče kak vič-holmec, mirota petka, ipd. Že afera patria je bila v času, ko so kar nekateri od njih še nosili plenice. Vem, da je težko vsako leto dodajat stvari, pa izbirat pomembne in nepomembne, ampak nekaj jih je pa tudi treba naučit.
Cruz ::
Ne želijo biti vsi STEM-ovci, tako da družboslovje mora biti prisotno v osnovni in srednji šoli v veliki meri. Mogoče bi bilo prav vključiti filozofijo v srednje šole, magari samo en letnik kot nekatere gimnazije. Za faks pa se strinjam, da mora biti čim bolj specifično. Sam menim, da šole sploh niso slabe. Ljudje samo preveč pričakujejo, da bo dano v njihove roke, namesto da bi se sami kaj spravili naredit.
One of the most moral acts is to create a space in which life can move forward.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Je srednja šola sploh relevantna? (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 24249 (20039) | "NaN" |
» | Zakaj se večina maturantov najbolj boji slovenščine ? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Šola | 26797 (20722) | m0LN4r |
» | Šolska politika... (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 8784 (7190) | alexa-lol |
» | Poklicna matura 2013 (ekonomsko komericalni tehnik)Oddelek: Šola | 4109 (3960) | Kurzweil |