» »

"Talenti" na slovenskih cestah

"Talenti" na slovenskih cestah

Temo vidijo: vsi
««
107 / 291
»»

Siddh ::

Probleme kdaj lahko greš ven iz krožnega ali ne, lepo reši turbo krožišče, po Mariboru jih je polno in lepo funkcionirajo. SPloh če ni označeno samo s črtami, ampak tudi z malim robnikom.


facepalm ::

Dpool je izjavil:

Zjutraj v LJ zmeraj ko grem v krozni promet je posebna dogodivscina, govorim za 2 pasovno ali 3 pasovni pri Zalah. Mogoce so to starejsi ljudje od mene in so delali izpit kadar se ni bilo dvo-pasovnih kroznih prometov.. namrec vsi se vozijo po najbolj zunanjem pasu, ceprav ne gredo dol na naslednjem izvozu.

Imam pa jaz vprasanje, ker priznam, da tukaj pa tudi jaz nisem preprican ali delam prav. Namrec zanima me v dvo-pasovnih kroznih, ki imajo na izvozu tudi dvo-pasovni izvoz.. ali se lahko jaz iz notranjega pasu v kroznem direktno odpeljem dol na levi izvozni pas? Na zacetku sem se zmeraj premestil na zunanje pas v kroznem in potem dol normalno. Sem pa opazil ljudi, ki direkt iz notranjega pasu v kroznem gredo dol na levi izvozni pas. Po premisleku se mi je zdelo povsem OK, saj ce se vsi drzijo pravil kroznega prometa (torej ce si na zunanje pasu v kroznem, pomeni da gre na naslednjem izvozu dol), ti noben ne bo blokiral poti na zunanjem pasu. Tako da sedaj to tudi sam pocnem in do sedaj nisem imel problemov (itak to pocne vec ljudi), ampak kot pravim, priznam da ne vem ali je to prav.. na izpitu nisem imel taksnega primera.

LP

Odvisno od talnih oznacb, ampak naceloma se v "standardnem" dvopasovnem kroziscu le-to zapusca po zunanjem pasu.
Doticnega kroznega ne poznam, vendar ce zunanji pas nima zarisane polne crte proti izvozu (desni pas izvoza), katera bi vozniku izrecno prepovedovala voznjo do naslednjega izvoza, se mora voznik na notranjem pasu najprej razvrstiti na zunanjega in nato zapustiti krozisce. Saj tisti ki se vozi po zujanjem lahko na izvozu zapelje na levi ali na desni pas (ce mu talne oznacbe to ne prepovedujejo), tisti na notranjem tega ne ve in bi z zapuscanjem kroznega iz notranjega pasu, dejansko izsilil prednost tistemu na zunanjem pasu.

Edit: ce je to ta izvoz:
https://maps.app.goo.gl/tWcNYUmd7759oEU...

Se moras razvrstiti na zunanjega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

Dpool ::

Kot primer:




Kot vidis na izvozu sta dva pasa in oba sta povezana v krozisce. Jaz se peljem po notranjem pasu in grem direktno na izvoz na drugi pas (levi pas na dvopasovni stajerski cesti). Sicer zdaj ko sem priskrbel to sliko, vidim da ze Google sam oznaci, daje moznost direktnega izvoza iz notranjega pasu na levi pas Stajerske, so I guess my quesion was indeed answered by google again.

IL_DIAVOLO ::

In v tistem trenutku se voznik na zunanjem pasu(nepravilno razvrščanje ni novost) odloči, da ne bo zapustil rondoja v tem izhodu, ampak se bo zapeljal do naslednjega in se zaletel tebi v rit.

Menjava pasu se naredi takoj za otokom in ne pred zaradi vecih dejavnikov.

St235 ::

Dpool je izjavil:

Kot primer:




Kot vidis na izvozu sta dva pasa in oba sta povezana v krozisce. Jaz se peljem po notranjem pasu in grem direktno na izvoz na drugi pas (levi pas na dvopasovni stajerski cesti). Sicer zdaj ko sem priskrbel to sliko, vidim da ze Google sam oznaci, daje moznost direktnega izvoza iz notranjega pasu na levi pas Stajerske, so I guess my quesion was indeed answered by google again.


Pri tem manevru seveda ne smes zapret poti vozilu na zunanji strani, ki lahko povsem pravilno nadaljuje proti naslednjemu izvozu po zunanjem pasu.

V teh kriziscih ni nic nenavadnega da se voznik ki zeli do drugega izvoza ne more razvrstiti in pelje dalje po zunanjem pasu.

Imo bi ta krizisca morali preurediti tako, da bi se moral pravilno razporedit pred kroziscem in se posledicno z zunanjega pasu ne bi smel peljat dlje kot en izvoz.

mirator ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

In v tistem trenutku se voznik na zunanjem pasu(nepravilno razvrščanje ni novost) odloči, da ne bo zapustil rondoja v tem izhodu, ampak se bo zapeljal do naslednjega in se zaletel tebi v rit.

Menjava pasu se naredi takoj za otokom in ne pred zaradi vecih dejavnikov.

Takšna krožišča so res nevarna, čeprav začuda, je v njih relativno malo nesreč. V danem primeru bi rekel, da ima prednost voznik v notranjem pasu. Torej tisti, ki vozi po zunanjem pasu rondoja, mora dati prednost onemu, iz notranjega pasu, ki prečka zunanji pas in nadaljuje v levem pasu izvozne ceste. Seveda pa mora ta iz notranjega pasu obvezno prižgati desni smernik.

Dpool ::

St235 je izjavil:

Dpool je izjavil:

Kot primer:




Kot vidis na izvozu sta dva pasa in oba sta povezana v krozisce. Jaz se peljem po notranjem pasu in grem direktno na izvoz na drugi pas (levi pas na dvopasovni stajerski cesti). Sicer zdaj ko sem priskrbel to sliko, vidim da ze Google sam oznaci, daje moznost direktnega izvoza iz notranjega pasu na levi pas Stajerske, so I guess my quesion was indeed answered by google again.


Pri tem manevru seveda ne smes zapret poti vozilu na zunanji strani, ki lahko povsem pravilno nadaljuje proti naslednjemu izvozu po zunanjem pasu.

V teh kriziscih ni nic nenavadnega da se voznik ki zeli do drugega izvoza ne more razvrstiti in pelje dalje po zunanjem pasu.

Imo bi ta krizisca morali preurediti tako, da bi se moral pravilno razporedit pred kroziscem in se posledicno z zunanjega pasu ne bi smel peljat dlje kot en izvoz.


U Lakotnih s tem pa se res ne morem strinjati.. ce si na zunanjem pasu, pomeni da gres na prvem izvozu dol. To pa so me le naucili v avto soli :)

facepalm ::

@mirator
Ceprav ima tisti na zunanjem prednost?
Kaj pa ce zeli tisti na zunanjem zapustiti krozisce na istem izvozu, po levem pasu?
Namrec pri takem izvozu ima tisti na zunanjem izbiro ali bo krozisce zapustil po levem ali po desnem pasu. Tisti na notranjem pa bi se moral razvrstiti na zunanjega pred izvozom in nato zapustiti krozisce.
V takem kroziscu, s takimi oznakami nima voznik na notranjem pasu prednost pred tistim na zunanjem. Ce se ne more razvrstiti pred izvozom, spelje se en krog okoli krozisca.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

Dpool ::

Ma zakaj bi sel tisti na zunanjem pasu v kroznem na izvov na levi pas? Namen dvo pasovnih izvozov je, da se razbremeni promet.. torej da lahko tisti iz notranjega pasu v kroziscu gre direktno dol na levi pas.. in hkrati tisti, ki je na zunanjem v kroznem, gre dol na desni. Drugace nima smisla, da sta dva izvoza iz krozisca.

No saj... tudi v scenarijih, kjer je samo en izvozni pas.. ljudje se peljejo kar lepo celo krozisce po zunanjem.. taksne malenkosti povzrocajo kasneje zastoje.. ker tisti, ki se pravilno vozi po notranjem in zeli na zunanji.. da bo lahko izpeljal ven na naslednjem izvozu.. ga tisti po zunanjem ovira in mora zavirati.

IL_DIAVOLO ::

mirator je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

In v tistem trenutku se voznik na zunanjem pasu(nepravilno razvrščanje ni novost) odloči, da ne bo zapustil rondoja v tem izhodu, ampak se bo zapeljal do naslednjega in se zaletel tebi v rit.

Menjava pasu se naredi takoj za otokom in ne pred zaradi vecih dejavnikov.

Takšna krožišča so res nevarna, čeprav začuda, je v njih relativno malo nesreč. V danem primeru bi rekel, da ima prednost voznik v notranjem pasu. Torej tisti, ki vozi po zunanjem pasu rondoja, mora dati prednost onemu, iz notranjega pasu, ki prečka zunanji pas in nadaljuje v levem pasu izvozne ceste. Seveda pa mora ta iz notranjega pasu obvezno prižgati desni smernik.


Pravilo vseh pravil rondoja je, da nikoli ne ustavljas v krožnem. To pomeni, da je voznik na zunanjem pasu VEDNO v prednosti.

facepalm ::

Dvopasovni izvozi so v tem kroznem nesmisel. V mojem kraju je bil en podoben in so zmedo uredili s talnimi oznacbami (izvoz je postal enopasni in se kasneje razsiril v dvopasovnico).
Brez ustreznih talnih oznacb, tisti na notranjem pasu NE SME zapustiti krozisca. Sploh pa ne sme izsiliti prednost tistemu na zunanjem pasu.
Zakaj bi tisti na zunanjem zapustil krozno po levem pasu? Mogoce bi bil s tem manevrom takoj ustrezno razvrscen za naslednje krizisce.

delavec44 ::

V Izoli je isto problematičen rondo, ko zaviješ dol iz avtoceste. Precej čudno, ker naslednji 50m nižje je pa turbo kjer teh problemov seveda ni. V Kopru so tudi vsi turbo, res ne vem zakaj so šli tega prvega delati navadnega.

IL_DIAVOLO ::

Dpool je izjavil:

Ma zakaj bi sel tisti na zunanjem pasu v kroznem na izvov na levi pas? Namen dvo pasovnih izvozov je, da se razbremeni promet.. torej da lahko tisti iz notranjega pasu v kroziscu gre direktno dol na levi pas.. in hkrati tisti, ki je na zunanjem v kroznem, gre dol na desni. Drugace nima smisla, da sta dva izvoza iz krozisca.

No saj... tudi v scenarijih, kjer je samo en izvozni pas.. ljudje se peljejo kar lepo celo krozisce po zunanjem.. taksne malenkosti povzrocajo kasneje zastoje.. ker tisti, ki se pravilno vozi po notranjem in zeli na zunanji.. da bo lahko izpeljal ven na naslednjem izvozu.. ga tisti po zunanjem ovira in mora zavirati.


Wrong, peljat se še mora tolikokrat, da se zunanji pas sprosti. Prehodi za pešce takoj za rondojem so tudi ena velika neumnost, ki onemogočajo pretočnost. Zadnjič se mi je ena v rit zaletela zaradi tega.

facepalm ::

delavec44 je izjavil:

V Izoli je isto problematičen rondo, ko zaviješ dol iz avtoceste. Precej čudno, ker naslednji 50m nižje je pa turbo kjer teh problemov seveda ni. V Kopru so tudi vsi turbo, res ne vem zakaj so šli tega prvega delati navadnega.

In domacini so se navadili skakat iz notranjega na levi pas izvoza, ne glede na to, da je zunanji zaseden. Na sreco jih velika vecina res zapusti krozni pri tistem izvozu in ne prihaja do nesrec.
Mi gre pa na k, da se morem na zunanjem ustaviti vsakic, ko zelim (pravilno) na levi pas proti ambasadi, ker mi vsi skacejo pred avto, kot da me ni tam.
In nato se problem iz druge perspektive:
Zelim se vkljuciti v isto krozisce, na uvozu, ki se nahaja takoj za problematicnem izvozu. Vidim oba pasa zasedena. Zunanji ima smernik, torej ge ven, tisti na notranjem pa ima tudi smernik. Kam gre? Ven ali se samo PRAVILNO razvrsca za naslednji izvoz? Sledi moja ustavitev. Stojim dokler se notranji pas ne izprazni, ceprav gredo vsi ven na izvozu prej.
Priceless

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

mirator ::

Da ne bomo kar nekaj na pamet:https://sobotainfo.com/novica/globalno/...
Žal ni prikazano krožišče kot so krožišča na Štajerski vpadnici. Tam je za izvoz iz zunanjega obroča, namesto polne črte, narisana črtkana črta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mirator ()

mirator ::

Da bo jasno, o katerem krožišču pišem.
https://www.google.com/maps/@46.0701693...!3m6!1e1!3m4!1sEmwEvxTPoS_4gZBQ5oXy9Q!2e0!7i13312!8i6656

St235 ::

Dpool je izjavil:

St235 je izjavil:

Dpool je izjavil:

Kot primer:




Kot vidis na izvozu sta dva pasa in oba sta povezana v krozisce. Jaz se peljem po notranjem pasu in grem direktno na izvoz na drugi pas (levi pas na dvopasovni stajerski cesti). Sicer zdaj ko sem priskrbel to sliko, vidim da ze Google sam oznaci, daje moznost direktnega izvoza iz notranjega pasu na levi pas Stajerske, so I guess my quesion was indeed answered by google again.


Pri tem manevru seveda ne smes zapret poti vozilu na zunanji strani, ki lahko povsem pravilno nadaljuje proti naslednjemu izvozu po zunanjem pasu.

V teh kriziscih ni nic nenavadnega da se voznik ki zeli do drugega izvoza ne more razvrstiti in pelje dalje po zunanjem pasu.

Imo bi ta krizisca morali preurediti tako, da bi se moral pravilno razporedit pred kroziscem in se posledicno z zunanjega pasu ne bi smel peljat dlje kot en izvoz.


U Lakotnih s tem pa se res ne morem strinjati.. ce si na zunanjem pasu, pomeni da gres na prvem izvozu dol. To pa so me le naucili v avto soli :)


Takoj ko za to najdes kredibilen vir se javi. Ce si na zunanjem pasu in ne mores menjat na notranji lahko povsem normalno pelješ dalje po zunanjem, ce ni z prometnino sigbalizacijo drugace doloceno.

IL_DIAVOLO je izjavil:

Dpool je izjavil:

Ma zakaj bi sel tisti na zunanjem pasu v kroznem na izvov na levi pas? Namen dvo pasovnih izvozov je, da se razbremeni promet.. torej da lahko tisti iz notranjega pasu v kroziscu gre direktno dol na levi pas.. in hkrati tisti, ki je na zunanjem v kroznem, gre dol na desni. Drugace nima smisla, da sta dva izvoza iz krozisca.

No saj... tudi v scenarijih, kjer je samo en izvozni pas.. ljudje se peljejo kar lepo celo krozisce po zunanjem.. taksne malenkosti povzrocajo kasneje zastoje.. ker tisti, ki se pravilno vozi po notranjem in zeli na zunanji.. da bo lahko izpeljal ven na naslednjem izvozu.. ga tisti po zunanjem ovira in mora zavirati.


Wrong, peljat se še mora tolikokrat, da se zunanji pas sprosti. Prehodi za pešce takoj za rondojem so tudi ena velika neumnost, ki onemogočajo pretočnost. Zadnjič se mi je ena v rit zaletela zaradi tega.


Namen prehodov za pesce ni povecevanje pretocnosti avtomobilskega prometa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

MrStein ::

Siddh je izjavil:

Probleme kdaj lahko greš ven iz krožnega ali ne, lepo reši turbo krožišče, po Mariboru jih je polno in lepo funkcionirajo. SPloh če ni označeno samo s črtami, ampak tudi z malim robnikom.

...čez katerega vozniki redno vozijo... žal.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

MrStein ::

Dpool je izjavil:


Imam pa jaz vprasanje, ker priznam, da tukaj pa tudi jaz nisem preprican ali delam prav. Namrec zanima me v dvo-pasovnih kroznih, ki imajo na izvozu tudi dvo-pasovni izvoz.. ali se lahko jaz iz notranjega pasu v kroznem direktno odpeljem dol na levi izvozni pas?

Lahko.
Kaj je sicer smisel levega pasa na izvozu?
Da gredo z dvopasovnega dela (v krožišču) vsi "zaradi lepšega" na desni pas na teh par metrih, in potem spet nazaj na dva pasova (ko zapustijo krožišče)?
Zveni kot pogruntavščina kakega birokrata.
Wait for it...

facepalm je izjavil:

Dvopasovni izvozi so v tem kroznem nesmisel. V mojem kraju je bil en podoben in so zmedo uredili s talnimi oznacbami (izvoz je postal enopasni in se kasneje razsiril v dvopasovnico).

LOL!
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

MrStein ::

Dpool je izjavil:

ce si na zunanjem pasu, pomeni da gres na prvem izvozu dol. To pa so me le naucili v avto soli :)

So te narobe učili.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

BigWhale ::

Dpool je izjavil:

ce si na zunanjem pasu, pomeni da gres na prvem izvozu dol. To pa so me le naucili v avto soli :)


Ne. Dokler na zunanjem pasu krozisca ni explicitno oznaceno, da se po tem pasu zapusca krozisce, se lahko mirne duse peljes naprej. Vcasih je v kroziscu notranji pas tako poln, da se ne mores razvrstiti nanj do takrat, ko se pripeljes do svojega izvoza. Zaradi tega ne bos v kroziscu ustavljal in cakal na razvrscanje.

Tudi tisto o tem kdo ima prednost v kroziscu je bolj ali manj neka gostolniska interpretacija. Dokler ni drugace oznaceno, so pasovi v kroziscu enakovredni. Menjava pasov je enaka menjavi pasov na ostalih cestah.

facepalm ::

MrStein je izjavil:

Dpool je izjavil:


Imam pa jaz vprasanje, ker priznam, da tukaj pa tudi jaz nisem preprican ali delam prav. Namrec zanima me v dvo-pasovnih kroznih, ki imajo na izvozu tudi dvo-pasovni izvoz.. ali se lahko jaz iz notranjega pasu v kroznem direktno odpeljem dol na levi izvozni pas?

Lahko.
Kaj je sicer smisel levega pasa na izvozu?
Da gredo z dvopasovnega dela (v krožišču) vsi "zaradi lepšega" na desni pas na teh par metrih, in potem spet nazaj na dva pasova (ko zapustijo krožišče)?
Zveni kot pogruntavščina kakega birokrata.
Wait for it...

facepalm je izjavil:

Dvopasovni izvozi so v tem kroznem nesmisel. V mojem kraju je bil en podoben in so zmedo uredili s talnimi oznacbami (izvoz je postal enopasni in se kasneje razsiril v dvopasovnico).

LOL!


Tebi se osnove niso jasne. Poglej si vsaj link ki ga je postal mirator, ce ti je ponoven obisk avtosole izpod casti.

facepalm ::

BigWhale je izjavil:

Tudi tisto o tem kdo ima prednost v kroziscu je bolj ali manj neka gostolniska interpretacija. Dokler ni drugace oznaceno, so pasovi v kroziscu enakovredni. Menjava pasov je enaka menjavi pasov na ostalih cestah.


Seveda. Tisti, ki vozi po svojem pasu ima prednost pred tistim, ki bi se na ta pas rad razvrstil. Tako kot na ostalih cestah.
Ergo se pogovorno rece, da ima tisti na zunanjem pasu prednost pred tistim na notranjem, saj je to, v klasicnem kroznem, edini dovoljen manever menjave pasu (iz notranjega na zunanji).

MrStein ::

facepalm je izjavil:


Tebi se osnove niso jasne. Poglej si vsaj link ki ga je postal mirator, ce ti je ponoven obisk avtosole izpod casti.

No, kar citiraj zakon ali predpis, ki je v nasprotju z mojo trditvijo. Bom počakal.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Dpool ::

A ne bodo potem ti, ki se vozijo po zunanjem pasu blokirali zmeraj dovoz v krozisce? Ce gre na zunanjega in se obrne za 3/4 kroga, ker gre na tretjem izvozu dol, bo ustavljal promet na vpadnicah, ker se noben ne more ne na zunanji in ne na notranji razporediti.

Mogoce so potem nas res narobe ucili.. se v zivo spomnim, ker kjer sem se ucil voziti, je bil takrat samo 1 dvojni krozni v mestu kao 'najtezji' del izpita. Instruktor mi je res dejal, da ce v krozni vkljucim na zunanji pas, pomeni, da moram na prvem izvozu dol. Zdelo se mi je logicno, ker drugace brezveze blokiram tistega, ki se zeli prikljuciti na prvi uvozu, da gre v krozisce.. ce bi se pa na notranji pas razporedil, potem bi se tisti komot lahko vkljucil v krozisce, ce gre na naslednjem izvozu dol, saj bi imel zunanji pas prazen.

MrStein ::

Možno, da so takrat veljali drugi predpisi (uradni list je na voljo od začetka izdajanja, lahko kdo preveri).

Blokira pa se lahko vsak tip križišča, če je dovolj vozil v njem.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

facepalm ::

Izvoli:
) Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas vozišča krožnega križišča.

(4) Preden zapusti krožno križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu. V primerih, ko razvrščanje iz notranjega na zunanji pas zaradi gostote prometa ni mogoče, je voznik dolžan opraviti najmanj eno kroženje oziroma toliko kroženj, kolikor je potrebnih za razvrstitev.

MrStein ::

In kje ti vidiš nasprotje? Lepo piše, da lahko zavije ven iz notranjega pasu.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

facepalm ::

Na tistem (klasicnem) dvopasovnem kroznem, kje vidis ustrezno prometno signalizacijo?

MrStein ::

Kaj pa bi moralo biti? Napis "tu je dovoljeno iti, če komu črte niso dovolj jasne"?

Sicer pa:

Siddh je izjavil:

Probleme kdaj lahko greš ven iz krožnega ali ne, lepo reši turbo krožišče, po Mariboru jih je polno in lepo funkcionirajo. SPloh če ni označeno samo s črtami, ampak tudi z malim robnikom.


Tako bi moralo biti, le da namesto robnikov 2 metra visoki zidovi (če bi bili le 1 meter, bi eni še vedno čez silili).
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

facepalm ::

Govorim o tem kroznem:



Star zakon je imel se eno tocko:
(5) Na izvozu s krožnega križišča, na katerem je dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu, mora biti zunanji prometni pas namenjen izključno zavijanju desno.

Tega vec ni, pa vendar v zgornjem kroznem ni signalizacije, ki bi dovoljevala izvoz direkt iz notranjega. Zgolj 2 pasova na izvozu niso "ustrezna signalizacija".

Edit: poglej tega:
2 pasovni izvoz, signalizacija (puscice) veleva, da je le zunanji pas namenjen izvozu:
https://maps.app.goo.gl/tWcNYUmd7759oEU...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

shadeX ::

Dpool je izjavil:


Mogoce so potem nas res narobe ucili.. se v zivo spomnim, ker kjer sem se ucil voziti, je bil takrat samo 1 dvojni krozni v mestu kao 'najtezji' del izpita. Instruktor mi je res dejal, da ce v krozni vkljucim na zunanji pas, pomeni, da moram na prvem izvozu dol.


Isto se nas učili. Ko greš na zunanji pas, greš na prvem izvozu ven, drugače po nepotrebnem blokiraš vozila na notranjem pasu, ki se želijo vključiti na zunanjega.

MrStein ::

facepalm je izjavil:


Tega vec ni, pa vendar v zgornjem kroznem ni signalizacije, ki bi dovoljevala izvoz direkt iz notranjega. Zgolj 2 pasova na izvozu niso "ustrezna signalizacija".

Seveda je. Črtkana črta na površini vozišča je prometna signalizacija, ki dovoljuje vožnjo (torej zavijanje) na tistem delu ceste.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

IL_DIAVOLO ::

Vse so isto učili, samo da vecina ni poslušala. In zato je tak kot je stanje na cestah.

MrStein ::

facepalm je izjavil:


Zelim se vkljuciti v isto krozisce, na uvozu, ki se nahaja takoj za problematicnem izvozu. Vidim oba pasa zasedena. Zunanji ima smernik, torej ge ven, tisti na notranjem pa ima tudi smernik. Kam gre? Ven ali se samo PRAVILNO razvrsca za naslednji izvoz? Sledi moja ustavitev. Stojim dokler se notranji pas ne izprazni, ceprav gredo vsi ven na izvozu prej.
Priceless

To še ni nič. Zmaga je, če gredo vsi ven, _brez_ prižganih smernikov...


Sicer pa: milijonta debata o krožiščih, ko jih pol ne pozna predpisov, druga polovica pa jih ne razume.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

mirator ::

Preberite si 4. in 5. odtavek citiranega člena. Je v slovenščini.
Krožno križišče
48. člen
(1) Na krožnem križišču mora biti promet s prometno signalizacijo urejen tako, da ima voznik na vozišču krožnega križišča prednost pred voznikom, ki se vključuje na to vozišče.
(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje.
(3) Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas, vozišča krožnega križišča.
(4) Preden zapusti križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu.
(5) Na izvozu s krožnega križišča, na katerem je dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu, mora biti zunanji prometni pas namenjen izključno zavijanju desno.
(6) Z globo 20.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z drugim, tretjim ali četrtim odstavkom tega člena.
(7) Z globo najmanj 1.000.000 tolarjev se kaznuje za prekršek pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim ali petim odstavkom tega člena, odgovorna oseba pa z globo najmanj 100.000 tolarjev.

St235 ::

Kaj ce bi citiral se kak zakon iz kraljevine jugoslavije? Tolk da se ti se malo nasmejemo.

Jazon ::

mirator je izjavil:

Preberite si 4. in 5. odtavek citiranega člena. Je v slovenščini.
Krožno križišče
48. člen
(1) Na krožnem križišču mora biti promet s prometno signalizacijo urejen tako, da ima voznik na vozišču krožnega križišča prednost pred voznikom, ki se vključuje na to vozišče.
(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje.
(3) Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas, vozišča krožnega križišča.
(4) Preden zapusti križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu.
(5) Na izvozu s krožnega križišča, na katerem je dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu, mora biti zunanji prometni pas namenjen izključno zavijanju desno.
(6) Z globo 20.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z drugim, tretjim ali četrtim odstavkom tega člena.
(7) Z globo najmanj 1.000.000 tolarjev se kaznuje za prekršek pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim ali petim odstavkom tega člena, odgovorna oseba pa z globo najmanj 100.000 tolarjev.


Če se ne motim so to členi iz starega zakona, ki ni več veljavi.
Trenutno velja, da narediš še eno kroženje na notranjem, če prečkanja zunanjega pasu ni mogoče varno opraviti.
Ima pa dotično krožišče pri Žalah na vhodih in izhodih črtkano označen potek prečkanja med zunanjim krožnim in levim pasom.
Kar pomeni, da levo vozilo, ki vozi naravnost, zapusti krožišče po levem pasu, desno pa po desnem.

Vsake toliko imaš v krožiščih padalca, ki naredi krog za publiko po zunanjem ali pa krog za publiko po notranjem z vključnim desnim smernikom. Ampak to so anomalije, ki se pač dogajajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Jazon ()

mirator ::

Ja res sem se zmotil, zato zmoto popravljam. Ampak bistvo se ne spremeni. Tudi novi zakon jasno določa, kako in kdaj se lahko krožišče zapusti, z razliko, da je združil 4. in 5. odstavek v 4. odstavek.
60. člen

(vožnja na krožnem križišču)

(1) Voznik na krožnem križišču ima prednost pred voznikom, ki se vključuje na to križišče.

(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti križišča (npr. krožna križišča z majhnim premerom) ali lastnosti motornega vozila (npr. tovorno vozilo s priklopnikom) to oteženo.

(3) Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas vozišča krožnega križišča.

(4) Preden zapusti krožno križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu. V primerih, ko razvrščanje iz notranjega na zunanji pas zaradi gostote prometa ni mogoče, je voznik dolžan opraviti najmanj eno kroženje oziroma toliko kroženj, kolikor je potrebnih za razvrstitev.

(5) Na krožnem križišču je prepovedano ustavljanje, razen ustavljanja zaradi omogočanja prečkanja pešcev pri izvozu s križišča.

(6) Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

BigWhale ::

facepalm je izjavil:

Ergo se pogovorno rece, da ima tisti na zunanjem pasu prednost pred tistim na notranjem, saj je to, v klasicnem kroznem, edini dovoljen manever menjave pasu (iz notranjega na zunanji).


Kako pa prides na notranji pas, ce lahko menjujes samo iz notranjega na zunanji? Magic? Pogovorno se nic ne rece, da ima zunanji prednost, ker je nima. Pogovorno se tko rece samo v gostilni.

St235 ::

V bistvu ima prednoat tisti ki na specificnem pasu je, pred tistim ki pas menja.

facepalm ::

@BigWhale
Razvrstis se nanj ob vkljucitvi v krozno.
Pri tem, v vecini primerov, "preckas" zunanji pas. Enkrat ko peljes na zunanjem pa se ne vkljucujes na notranjega. Vsaj nisem se videl takega kroznega.

No v redu. Mi manjvredni drzavljani, kateri smo opravili izpit le 4x, skupaj s kolegi instruktorji, pogovorno poenostavimo, da ima zunanji prednost. Ce se bos tako pocutil se bolj superiornega, ti se pritrdim, da radi zahajamo v gostilne. *hk*hk*

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

St235 ::

mirator je izjavil:

Ja res sem se zmotil, zato zmoto popravljam. Ampak bistvo se ne spremeni. Tudi novi zakon jasno določa, kako in kdaj se lahko krožišče zapusti, z razliko, da je združil 4. in 5. odstavek v 4. odstavek.
60. člen

(vožnja na krožnem križišču)

(1) Voznik na krožnem križišču ima prednost pred voznikom, ki se vključuje na to križišče.

(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti križišča (npr. krožna križišča z majhnim premerom) ali lastnosti motornega vozila (npr. tovorno vozilo s priklopnikom) to oteženo.

(3) Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas vozišča krožnega križišča.

(4) Preden zapusti krožno križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu. V primerih, ko razvrščanje iz notranjega na zunanji pas zaradi gostote prometa ni mogoče, je voznik dolžan opraviti najmanj eno kroženje oziroma toliko kroženj, kolikor je potrebnih za razvrstitev.

(5) Na krožnem križišču je prepovedano ustavljanje, razen ustavljanja zaradi omogočanja prečkanja pešcev pri izvozu s križišča.

(6) Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.


Dobro preberi 4 odstavek pa boa mogoce dojel bistveno razliko, kakor tudi svojo zmoto.

Manjka namrec del, da kadar se zavija iz notranjega direktno ven, MORA bit zunanji zasnovan tako da je potrebno izvoz zapustiti na prvem izvozu.

Tako da iz notranjega pasu, sirektno ven je dovoljeno, cetudi zunanji pas ne zahteva izvoza, seveda pa pri tem ne smes odvzeti prednosti vozilu, ki vozi po zunanjem pasu.

facepalm je izjavil:

@BigWhale
Razvrstis se nanj ob vkljucitvi v krozno.
Pri tem, v vecini primerov, "preckas" zunanji pas. Enkrat ko peljes na zunanjem pa se ne vkljucujes na notranjega. Vsaj nisem se videl takega kroznega.

No v redu. Mi manjvredni drzavljani, kateri smo opravili izpit le 4x, skupaj s kolegi instruktorji, pogovorno poenostavimo, da ima zunanji prednost. Ce se bos tako pocutil se bolj superiornega, ti se pritrdim, da radi zahajamo v gostilne. *hk*hk*


Ja po par pivih pride do take ljudske modrosti...

Seveda se lahko iz zunanjega na notranjega premestis tudi kasneje (ne ob neposredni vkljucitvi) v krozno. Se vec, moras se ce ne nameravas zapustit kroznega pri naslednjem izvozu in je notranji prost. Ravno tako tisti na zunanjem pasu nima nikakrsne prednosti pred tistim na notranjem ko menjava pas. Seveda velja tudi obratno.

Tako da drzi se piva, ker modrovanje ti ne gre.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

facepalm ::

Ce predpostavimo, da se na zunanji pas razvrstis pred zeljenim izvozom, zakaj bi se kadarkoli razvrsceval nazaj na notranji? Tega se v kroznem ne pocne (ce upostevamo zakon).
Sej te razumem. Nikjer ne pise "voznik na zunanjem pasu ne sme zapeljati na notranjega" in zato ti mozgani ne dojamejo, da se tega vseeno ne pocne. Nekateri smo dali cez malo vec izobrazevanja in prakse na tem podrocju, da so nam osnove jasne. V modrovanju pa ne ravno. To prepustimo pravnikom.

Edit: se bom pa takoj posipal s pepelom, ce mi das primer, ko voznik v kroziscu menja pas iz zunanjega na notranji, brez da bi krsil 60.clen zprcp

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

garamond ::

(4) Preden zapusti krožno križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu. V primerih, ko razvrščanje iz notranjega na zunanji pas zaradi gostote prometa ni mogoče, je voznik dolžan opraviti najmanj eno kroženje oziroma toliko kroženj, kolikor je potrebnih za razvrstitev.
O tem, koliko kroženj je dovoljeno narediti v krožišču, sem na Slo-Tech že pisal.
A parody of extremism is impossible to differentiate from sincere extremism.

St235 ::

facepalm je izjavil:

Ce predpostavimo, da se na zunanji pas razvrstis pred zeljenim izvozom, zakaj bi se kadarkoli razvrsceval nazaj na notranji? Tega se v kroznem ne pocne (ce upostevamo zakon).
Sej te razumem. Nikjer ne pise "voznik na zunanjem pasu ne sme zapeljati na notranjega" in zato ti mozgani ne dojamejo, da se tega vseeno ne pocne. Nekateri smo dali cez malo vec izobrazevanja in prakse na tem podrocju, da so nam osnove jasne. V modrovanju pa ne ravno. To prepustimo pravnikom.

Edit: se bom pa takoj posipal s pepelom, ce mi das primer, ko voznik v kroziscu menja pas iz zunanjega na notranji, brez da bi krsil 60.clen zprcp


Lahko kar začneš, ker situacija, kjer zapleješ v krožišče na zunanji pas in se ne moreš takoj premaknit na notrnajega, ker je zaseden ni nič nenavadnega. Ko pripelješ mimo prvega izvoza, se notranji pas sprosti. Ker greš do četrtega izvoza, se pomakneš na notranji pas, da omogočiš vozilom iz drugega in tretjega uvoza, ki sledita lažje vključevanje. Potem se vrneš na zunaji pas in zapustiš krožišče.

Povsem po predpisih, za razliko od samo oklicanih super voznikov, ki kampirajo na zunanjem pasu, ker boste tako ali tako šli čez dva izvoza ven. Tako, da bo treba kdaj dejansko na cesto in ne samo za šankom pametovat. O očitnem manku tako izobraževanja kot prakse pa kdaj drugič, ko ti bodo osnove jasne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

predi ::

mirator je izjavil:

Da bo jasno, o katerem krožišču pišem.
https://www.google.com/maps/@46.0701693...!3m6!1e1!3m4!1sEmwEvxTPoS_4gZBQ5oXy9Q!2e0!7i13312!8i6656
To črtkano črto lahko prevoziš samo, če ne greš ven iz krožišča (nadaljuješ po zunanjem). To je ista "robna" črta, kot na tistih "ovalnih krožiščih", kjer popoln krog ni dovoljen po mnenju AVP-ja. Obstajajo torej črtkane črte, ki jih bočno ne smeš prevoziti.

Utk ::

Preveč se ukvarjate s tem kaj piše v 59. členu nekega pravilnika in mnenju neke brezvezne agencije. Če je križišče prazno, bi jaz šel čez tako črto. Če bi bila gužva iz vseh strani pa ne bi, tudi če bi smel. Malo zdrave pameti ne škodi, predvsem pri teh drugih primerih, ko nekaj smeš naredit, pa vseeno ni pametno.

MrStein ::

predi je izjavil:

mirator je izjavil:

Da bo jasno, o katerem krožišču pišem.
https://www.google.com/maps/@46.0701693...!3m6!1e1!3m4!1sEmwEvxTPoS_4gZBQ5oXy9Q!2e0!7i13312!8i6656
To črtkano črto lahko prevoziš samo, če ne greš ven iz krožišča (nadaljuješ po zunanjem). To je ista "robna" črta, kot na tistih "ovalnih krožiščih", kjer popoln krog ni dovoljen po mnenju AVP-ja. Obstajajo torej črtkane črte, ki jih bočno ne smeš prevoziti.

Tisto je popolnoma druga situacija. In kot sem rekel prej, bom kar citiral:

MrStein je izjavil:


Tako bi moralo biti, le da namesto robnikov 2 metra visoki zidovi (če bi bili le 1 meter, bi eni še vedno čez silili).
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

predi ::

MrStein je izjavil:

predi je izjavil:

mirator je izjavil:

Da bo jasno, o katerem krožišču pišem.
https://www.google.com/maps/@46.0701693...!3m6!1e1!3m4!1sEmwEvxTPoS_4gZBQ5oXy9Q!2e0!7i13312!8i6656
To črtkano črto lahko prevoziš samo, če ne greš ven iz krožišča (nadaljuješ po zunanjem). To je ista "robna" črta, kot na tistih "ovalnih krožiščih", kjer popoln krog ni dovoljen po mnenju AVP-ja. Obstajajo torej črtkane črte, ki jih bočno ne smeš prevoziti.

Tisto je popolnoma druga situacija.
Če si na zunanjem in hočeš it ven po levem pasu izvoza, je zelo podobna situacija. O tem sta pisala facepalm in mirator.

V glavnem, sam bi se v teh krožiščih peljal tako, kot če bi izvoz imel samo en pas: iz notranjega ne bi šel ven neposredno ne na levi pas ne na desni pas izvoza (dovoljeno gor ali dol), iz zunanjega bi šel ven samo na desni pas izvoza (ni pomembno če je kakšna črta na levi/pred mano), nikoli se ne bi razvrstil na zunanji pas, če ne bi hotel ven iz krožišča na naslednjem izvozu. Verjetno bi prvič, ko bi naletel na te zmazke od prometne ureditve opravil še en krog po notranjem in se potem pravočasno razvrstil na zunanjega ter potem to slednje prakticiral vedno.

MrStein je izjavil:

Siddh je izjavil:

Probleme kdaj lahko greš ven iz krožnega ali ne, lepo reši turbo krožišče, po Mariboru jih je polno in lepo funkcionirajo. SPloh če ni označeno samo s črtami, ampak tudi z malim robnikom.

...čez katerega vozniki redno vozijo... žal.
Meni je enkrat, ko sem bil na notranjem pri bolnišnici (Titova), kar tovornjak naravnost zapeljal prek robnika.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: predi ()
««
107 / 291
»»