» »

"Talenti" na slovenskih cestah

"Talenti" na slovenskih cestah

Temo vidijo: vsi
««
126 / 128
»»

bobi_palčka ::

solatko je izjavil:

Prve večje omejitve na avtocestah, so se zgodile v sedemdesetih letih, zaradi varčevanja z gorivi, saj so vozila pri višjih hitrostih porabila tudi preko 20l/100, pozneje pa so te omejitve ostale.
Strada dell sole je bila brez vsakih omejitev do takrat.


Velika večina voznega parka iz 70. let ni upala dosegati današnjih omejitev. Šele v 70. letih so začeli izdelovati ljudske avte, kateri so lahko dosegali današnje omejitve. Da boš pa kruzal v Golfu 1 pri 140km/h si moral biti posebna vrsta sadista. Pa prometa je bilo precej manj.

joggi79 ::

EnStot je izjavil:

Fizika ti nije baš jaka strana, kaj ne !? Samo zavorna pot pri tej hitrosti je preko 300m in to pri zaviranju na polno brez reakcijskega časa. Če upoštevaš, da boš vsaj 3 sek študiral kaj naj bi bilo tisto na km razdalje in da ne boš takoj na polno stisnil zavore, se ustavljanje podaljša na krepko več kot 500 m !!
Potem pa, zate je prevožen km pri 250 km/h v 25 sek ??? Sedi cvek, pa mama naj pride v šolo!

Za razliko od tebe, je moja fizika in matematika vsaj zadovoljiva, tvoja pa neobstojeca ;) Na avtocesti se vozi recimo med 120 in 130km/h. Pri 250km/h naredis 1km v cca. 18sek, pri 130km/h pa v dobrih 25sec. Ker se tiste luci pred tabo premikajo s 130km/h je razlika v hitrosti "samo" 120km/h.... razlagam se naprej? In ce ti potrebujes 3sec da odreagiras na nek dogodek pomeni zgolj to, da nisi za v promet. Ne pes, se manj pa z avtomobilom, ne glede na cesto in hitrost.
PS: Upam da ti je jasno da je zavorna pot odvisna od avtomobila in vecina avtomobilov, ki se sploh lahko peljejo 250km/h ima malce drugacne zavore, podvozje in gume, kot 15 let star Clio. Tako da je zavorna pot pri vecini teh avtomobilov krepko pod 300m... ce se ustavljajo na 0km/h, ne da se zmanjsa hitrost na 130km/h.

free_rider ::

joggi79 je izjavil:


Pri 250km/h naredis 1km v cca. 18sek, pri 130km/h pa v dobrih 25sec.


A lahko vidimo tvoje podrobne izračune, kako prideš do teh cifer?


Ker po trenutno veljavnih fizikalnih zakonih bi se to izračunalo:

250 km/h=69,44 m/s
130 km/h=36,11 m/s

s=v*t
t=s/v
t(250kmh)=1000 m/69,44 m/s = 14,40 s
t(130kmh)=1000 m/36,11 m/s = 27,69 s

joggi79 ::

Sorry vceraj sem racunal, danes pa sem pisal po spominu in se ustel. Ja pri 250kmh ni 18 ampak 14. Ce zelis se lahko sedaj lovimo na te malenkosti, point ostaja se vedno enak in to je, da imas pri prazni cesti ponoci, ko vidis luci krepko pred seboj vec kot dovolj casa, da brez problema pribremzas na tistih 130km/h preden bos priletel "mladi mamici z majhnim otrokom na zadnjem sedezu" v rit ;)

bobi_palčka ::

Ko sem prej linkal. A oni cigoti na avtocesti so tudi imeli luči, ko so skakali po vozišču?

Če že se dela take podvige čez dan. Pa še takrat je to rizično početje;

https://mariborinfo.com/novica/lokalno/...

joggi79 ::

Naceloma na avtocesti pesci nimajo kaj za iskati. Poleg tega ne bo bistvene razlike ce bos ponoci nabasal na nazganega cigana sredi cesti pri 130km/h ali pa pri 300km/h... v nobenem primeru se mu ne bos izognil. Ampak realno je to problem tistega, ki hodi po avtocesti ne tistega, ki se po njej vozi.

solatko ::

bobi_palčka - Ne tako zaničevat avtomobilov iz 70.-ih - BMW 1600, 1800, 2000, 2002ti, 2002 Alpine,.. Alfa Romeo 1750, Citroen DS, Mini 1750, Lancia Delta, da ne začnem o prestižnih Maserati, Lamborhini, Ferrari,.....
so bili avtomobili, ki so se kar lepo približali 200-tici, trije ta hudi celo preko 250km/h.
Sicer je pa navaden Fiat 125S z lahkoto dosegel preko 190 (bil nekaj časa lastnik), pa tudi Golf 1 je imel gti izvedbo, ki se je približala 200, reno 8 Gordini, odvisno od menjalika tudi.
Delo krepa človeka

EnStot ::

joggi79 je izjavil:

EnStot je izjavil:

Fizika ti nije baš jaka strana, kaj ne !? Samo zavorna pot pri tej hitrosti je preko 300m in to pri zaviranju na polno brez reakcijskega časa. Če upoštevaš, da boš vsaj 3 sek študiral kaj naj bi bilo tisto na km razdalje in da ne boš takoj na polno stisnil zavore, se ustavljanje podaljša na krepko več kot 500 m !!
Potem pa, zate je prevožen km pri 250 km/h v 25 sek ??? Sedi cvek, pa mama naj pride v šolo!

Za razliko od tebe, je moja fizika in matematika vsaj zadovoljiva, tvoja pa neobstojeca ;) Na avtocesti se vozi recimo med 120 in 130km/h. Pri 250km/h naredis 1km v cca. 18sek, pri 130km/h pa v dobrih 25sec. Ker se tiste luci pred tabo premikajo s 130km/h je razlika v hitrosti "samo" 120km/h.... razlagam se naprej? In ce ti potrebujes 3sec da odreagiras na nek dogodek pomeni zgolj to, da nisi za v promet. Ne pes, se manj pa z avtomobilom, ne glede na cesto in hitrost.
PS: Upam da ti je jasno da je zavorna pot odvisna od avtomobila in vecina avtomobilov, ki se sploh lahko peljejo 250km/h ima malce drugacne zavore, podvozje in gume, kot 15 let star Clio. Tako da je zavorna pot pri vecini teh avtomobilov krepko pod 300m... ce se ustavljajo na 0km/h, ne da se zmanjsa hitrost na 130km/h.

Popravc iz fizike ti ne gine! In žal boš spet padel.

Realnost na AC pa ti je tudi španska vas. Ker si še mlad, si ponoči po AC prevozil zelo malo km in ne veš kaj je to utrujenost, ne veš kako nerazločno se vidijo razne luči v daljavi, miselni proces se pri določevanju podaljša, itd ... Kako veš ali gledaš neko luč na km razdalje ali odsev baterijske svetiljke na 250m, ki jo v roki drži obstali voznik pol na voznem pol na odstavnem pasu ?
Zavorno pot pa zelo očitno sploh ne znaš izračunati in nisi zmožen dojeti razlike v mehanskem stanju realnih, uporabljenih avtomobilov ter testnih rezultatov v idealnih pogojih. Kaj je to torni koeficient, kako se spreminja s stanjem podlage in stanjem gum na vozilu pa je zate itak vesoljska znanost.

joggi79 ::

EnStot je izjavil:

Ker si še mlad, si ponoči po AC prevozil zelo malo km in ne veš kaj je to utrujenost, ne veš kako nerazločno se vidijo razne luči v daljavi, miselni proces se pri določevanju podaljša, itd ... Kako veš ali gledaš neko luč na km razdalje ali odsev baterijske svetiljke na 250m, ki jo v roki drži obstali voznik pol na voznem pol na odstavnem pasu ?
Zavorno pot pa zelo očitno sploh ne znaš izračunati in nisi zmožen dojeti razlike v mehanskem stanju realnih, uporabljenih avtomobilov ter testnih rezultatov v idealnih pogojih. Kaj je to torni koeficient, kako se spreminja s stanjem podlage in stanjem gum na vozilu pa je zate itak vesoljska znanost.

No super, saj zares se pocutim mladega, ampak mocno dvomim, da sem tako mlad, kot mislis ;) Nisem voznik kamiona, verjetno pa sem zaradi vseh stvari, ki jih tako ali drugace pocnem, na cesti ze kaksnih 20 let neprimerno vec kot ti... sploh pozimi in v vecernih/nocnih urah ;) Tako da si hudo dobro predstavljam in vem kako izgledajo luci avtomobila pred seboj. O ostalih stvareh pa ne bova. Ce si pogooglal kaj je torni koeficient, niti nima veze, svoje znanje fizike, hkrati pa tudi sposobnosti voznje in dojemanja okolici si dokazal s prejsno nebulozo prav tako pa tudi s to. Pa bo dovolj o tem z moje strani, tebi pa priporocam da obnovis vsaj osnove fizike, da ne bos prevec neumnosti pisal ;)

EnStot ::

In nobene razlage o fiziki, samo nakladanje in precenjevanje samega sebe. Že samo to, da meniš da se lahko varno voziš 250 na uro pove vse o tebi in o tvojem dojemanju realnosti. Še dobro, da bo prišla napovedana prepoved gibanja.

bobi_palčka ::

solatko je izjavil:

bobi_palčka - Ne tako zaničevat avtomobilov iz 70.-ih - BMW 1600, 1800, 2000, 2002ti, 2002 Alpine,.. Alfa Romeo 1750, Citroen DS, Mini 1750, Lancia Delta, da ne začnem o prestižnih Maserati, Lamborhini, Ferrari,.....
so bili avtomobili, ki so se kar lepo približali 200-tici, trije ta hudi celo preko 250km/h.


Ja, in vsak navaden Hans in Guliano je imel Countacha za it obiskat taščo v nedeljo popoldan :))

Golfa GTI si je pa tudi redko kdo privoščil. Za primerjavo slednji upa doseči 170 v Vrhniški klanec - kar upa skoraj vsak TDI izdelan v zadnjih 20 letih.

joggi79 ::

EnStot je izjavil:

In nobene razlage o fiziki, samo nakladanje in precenjevanje samega sebe. Že samo to, da meniš da se lahko varno voziš 250 na uro pove vse o tebi in o tvojem dojemanju realnosti. Še dobro, da bo prišla napovedana prepoved gibanja.

Sem ti v prvem odgovoru povedal dovolj o tvojem poznavanju fizike. Ce pol minute (zares ce avto pred seboj opazis samo 1km pred seboj je se par sec vec kot pol minute, ce pa spremljas cesto cel cas, bos pa ponavadi na AC, sploh ponoci, avto opazil krepko dlje kot 1km pred seboj) nimas dovolj casa da pribremzas iz 250km/h na 130km/h potem ti pac ni pomoci. Enako ce tega ne razumes in se vedno trdis da imas casa zgolj sekundo ali dve preden se zaletis vanj.
Se dobro, da prepovedi gibanja ne bo, ceprav bi bilo mogoce res dobro, da se ljudje, ki imajo reakcijski cas 3sec (kot si napisal sam) odstranijo iz prometa.

solatko ::

bobi_palčka - Tudi danes nima vsak avta, ki gre preko 250, motorjev pa večina nad 500ccm.
Govorimo pa o omejitvah hitrosti na avto cestah, v Italiji in Nemčiji je bilo kar precej vozil, ki so se takrat peljali preko 200 po omejitvah pa ne več toliko.

joggi79 - Ko se je pojavil prvi avto, so ljudje skoraj ponoreli, ker so se premikali s strašnih 30-40km/h. Res je fantje, brzina in fizika sta kurbi.
Razložite to še voznikom Provide!
Delo krepa človeka

EnStot ::

joggi79 je izjavil:

EnStot je izjavil:

In nobene razlage o fiziki, samo nakladanje in precenjevanje samega sebe. Že samo to, da meniš da se lahko varno voziš 250 na uro pove vse o tebi in o tvojem dojemanju realnosti. Še dobro, da bo prišla napovedana prepoved gibanja.

Sem ti v prvem odgovoru povedal dovolj o tvojem poznavanju fizike. Ce pol minute (zares ce avto pred seboj opazis samo 1km pred seboj je se par sec vec kot pol minute, ce pa spremljas cesto cel cas, bos pa ponavadi na AC, sploh ponoci, avto opazil krepko dlje kot 1km pred seboj) nimas dovolj casa da pribremzas iz 250km/h na 130km/h potem ti pac ni pomoci. Enako ce tega ne razumes in se vedno trdis da imas casa zgolj sekundo ali dve preden se zaletis vanj.
Se dobro, da prepovedi gibanja ne bo, ceprav bi bilo mogoce res dobro, da se ljudje, ki imajo reakcijski cas 3sec (kot si napisal sam) odstranijo iz prometa.

Uaaahhh, zeeeehhh !

mirator ::

Sem imel pred leti (15-20 let nazaj) kolega, ki je imel kar dobro zverino. Brez težav je potegnil na 250 ali še kaj čez. Enkrat sem se peljal z njim pa moram reči, da čem sem imel pogled v smeri vožnje, ni bilo občutka kakšne divje vožnje. Res pa je, kadar je moral znižati na kakšnih 130 (pred radarji) se mi je zdelo, kot bi ustavil. Torej on se je tako vozil skoraj vsak dan in v vseh letih in tako kot solatko, ni imel nobenega karambola.
Žal je že pokojni.
Ubil se je z vožnjo s kolesom.

maticb492 ::

Saj to se ljudje v eko 3-valjnikih ne zavedajo, da so nekateri avti narejeni za tako vožnjo.

Seveda je 250 visok ekstrem in redko kdaj imša priložnost sploh potegnit do teka, ampak vseeno, ni to za v zapor pa odvzet avto pa ne vem kaj vse. Pač plačaš kazen in je to to.
Z370-P, I5 8400, 32GB 2666 CL15, AORUS RX580 8GB,
Corsair RM850, PNY CS3030 1TB, 3TB, 6TB, 4TB NAS, Samsung C24F390FHU x3

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: maticb492 ()

scipascapa ::

Zakaj so pravila? Zakaj so avtošole, zakaj je vzgoja itd? 250km/h se ne vozi in konec vsake debate.
Še višje kazni in več kontrole.

EnStot ::

maticb492 je izjavil:

... ampak vseeno, ni to za v zapor pa odvzet avto pa ne vem kaj vse...

Res je, to je za pred zid !

maticb492 ::

EnStot je izjavil:

maticb492 je izjavil:

... ampak vseeno, ni to za v zapor pa odvzet avto pa ne vem kaj vse...

Res je, to je za pred zid !


Jaz bi pa rad zakon da lahko ustrelim vsakega, ki prižge čik zraven mene, ker ogroža moje življenje in je brezvestnež.
Z370-P, I5 8400, 32GB 2666 CL15, AORUS RX580 8GB,
Corsair RM850, PNY CS3030 1TB, 3TB, 6TB, 4TB NAS, Samsung C24F390FHU x3

IL_DIAVOLO ::

maticb492 je izjavil:

Saj to se ljudje v eko 3-valjnikih ne zavedajo, da so nekateri avti narejeni za tako vožnjo.

Seveda je 250 visok ekstrem in redko kdaj imša priložnost sploh potegnit do teka, ampak vseeno, ni to za v zapor pa odvzet avto pa ne vem kaj vse. Pač plačaš kazen in je to to.


In pobijes par ljudi poleg...par let psihiatrije pa je. Nato se pa odločiš za strik ali vožnjo po predpisih.

facepalm ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

maticb492 je izjavil:

Saj to se ljudje v eko 3-valjnikih ne zavedajo, da so nekateri avti narejeni za tako vožnjo.

Seveda je 250 visok ekstrem in redko kdaj imša priložnost sploh potegnit do teka, ampak vseeno, ni to za v zapor pa odvzet avto pa ne vem kaj vse. Pač plačaš kazen in je to to.


In pobijes par ljudi poleg...par let psihiatrije pa je. Nato se pa odločiš za strik ali vožnjo po predpisih.


No no.. ni potrebno pretiravat. Je vecja verjetnost, da bos pobil "par ljudi", ce popoldne vozis 150km/h, kakor ponoci 250km/h. Ne odobravam takih hitrosti po nasih cestah, pa vendar, ce se ze "zlaufa", naj bo to ponoci.
Vsi mi "angelcki" obcasno zavestno krsimo cpp.

Je pa res, da je primeren avto pri 250 km/h stabilnejsi od kakega Cliota pri 180km/h. Verjetno je tudi zavorna pot krajsa (ce ne upostevamo reakcijskega casa).

Pa se to: raje ponoci, na prazni avtocesti 250km/h+, kakor 70km/h v naselju, sredi belega dneva.

IL_DIAVOLO ::

Pri 70 km/h me ne more obrnit na streho, prebit ograjo in na nasprotnem pasu zgazit kaksen jajcek s 500 kil manj mase.

Kar se lahko zgodi pri 70 km/h, da zgazim srno in ne ogrozim nobenega drugega.

facepalm ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Pri 70 km/h me ne more obrnit na streho, prebit ograjo in na nasprotnem pasu zgazit kaksen jajcek s 500 kil manj mase.

Kar se lahko zgodi pri 70 km/h, da zgazim srno in ne ogrozim nobenega drugega.


Sedi 5.

WizzardOfOZ ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Pri 70 km/h me ne more obrnit na streho, prebit ograjo in na nasprotnem pasu zgazit kaksen jajcek s 500 kil manj mase.

Kar se lahko zgodi pri 70 km/h, da zgazim srno in ne ogrozim nobenega drugega.


flip pri majhni brznini (ni bilo 70, je bilo konkretno manj)

[Michael] ::

^^ dokler voziš pod 70 km/h ni možno da se prevrneš na streho, ta video je prirejen, zihr ;((

Se mi zdi, da je več "talentov" v tej temi kot pa na cesti >:D
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili." ~ Albert Einstein
"Nič ni resnično, vse je dovoljeno." ~ Vladimir Bartol

maticb492 ::

Jaz sem videl avto obrnat pri ene 60-70.

Ženska je zavijala desno na stransko cesto, 2 avta zadaj smo še se ustavili, en debil je pa šel nas prehitevat (ženska je mencala s speljevanjem, on je pa prehiteval v škarje). Kontakta skoraj ni blo, on je samo malo bolj zaovinkal, ko je videl da dejansko zavija levo, na njenem avto je verjetno samo praska. On je pa zletel dol s ceste in pristal čisto na strehi.

Izpit res nimam 30 let, bližje 10, ampak sem mnenja da je hitra vožnja na odprtih cestah in avtocestah manj nevarna kot pa nepozorni in živčni vozniki v mestu. Lahko naštejem zdaj iz glave par primerov ko sem moral bremzat na špuro ker ljudje zgrešijo na 70km/h omejitev cesti izvoz, in sunkovito grejo nazaj, da jim ni treba obračat avta 50 metrov naprej.

Če kdaj stisneš čez 200, ti pa nabije takšen adrenalin in samo držiš volan, ne slišiš niti radia, pozoren si samo na cesto spredaj (še posebej prvič). Čutiš vsak premik volana in to ni hitrost za nepozorno vožnjo in zajebancijo.
Z370-P, I5 8400, 32GB 2666 CL15, AORUS RX580 8GB,
Corsair RM850, PNY CS3030 1TB, 3TB, 6TB, 4TB NAS, Samsung C24F390FHU x3

IL_DIAVOLO ::

maticb492 je izjavil:

Jaz sem videl avto obrnat pri ene 60-70.

Ženska je zavijala desno na stransko cesto, 2 avta zadaj smo še se ustavili, en debil je pa šel nas prehitevat (ženska je mencala s speljevanjem, on je pa prehiteval v škarje). Kontakta skoraj ni blo, on je samo malo bolj zaovinkal, ko je videl da dejansko zavija levo, na njenem avto je verjetno samo praska. On je pa zletel dol s ceste in pristal čisto na strehi.

Izpit res nimam 30 let, bližje 10, ampak sem mnenja da je hitra vožnja na odprtih cestah in avtocestah manj nevarna kot pa nepozorni in živčni vozniki v mestu. Lahko naštejem zdaj iz glave par primerov ko sem moral bremzat na špuro ker ljudje zgrešijo na 70km/h omejitev cesti izvoz, in sunkovito grejo nazaj, da jim ni treba obračat avta 50 metrov naprej.

Če kdaj stisneš čez 200, ti pa nabije takšen adrenalin in samo držiš volan, ne slišiš niti radia, pozoren si samo na cesto spredaj (še posebej prvič). Čutiš vsak premik volana in to ni hitrost za nepozorno vožnjo in zajebancijo.


Pa še razsvetljenje si doživel.

Case closed.

maticb492 ::

Ja prišlo mi je, zdaj delam to redno vsak teden vsaj 2x :)

A zdaj boš rekel da nisi nikoli probal do koliko gre avto?
Z370-P, I5 8400, 32GB 2666 CL15, AORUS RX580 8GB,
Corsair RM850, PNY CS3030 1TB, 3TB, 6TB, 4TB NAS, Samsung C24F390FHU x3

EnStot ::

facepalm je izjavil:

...

Je pa res, da je primeren avto pri 250 km/h stabilnejsi od kakega Cliota pri 180km/h. Verjetno je tudi zavorna pot krajsa (ce ne upostevamo reakcijskega casa).

Pa se to: raje ponoci, na prazni avtocesti 250km/h+, kakor 70km/h v naselju, sredi belega dneva.

O Manitu, kako ste na "Tech" forumu tehnično nevedni ! Ne, zavorna pot še takšne makine pri 250 na uro NI KRAJŠA od Cliotove pri 180, pač pa je skoraj dvakrat daljša. Ob enakem tornem koeficientu 0,8 bi bila pri Porscheju 307m pri 250 Km/h, pri Cliotu pa 160m pri 180 km/h. Tudi če predpostavimo, da ima Porsche boljše gume in s tem zelo dobri koeficient trenja 0,9, je zavorna razdalja še vedno 273m !!!

Pri 70 km/h je ta razdalja le 21m.

Se vidi, da v življenju niste bili niti blizu takšni hitrosti in samo debelo nakladate kot najstniki v srednji šoli. Vprašajte solatojeda kakšno je življenje pri teh hitrostih!

solatko ::

Najbolj glasni ste tisti, ki se še nikoli niste peljali hitro (180+) in niti ne veste, kako deluje avto, ki je za take hitrosti narejen.
Noben od vas se ne zaveda, da je dovolj odvzem plina in se avtu zaradi delovanja navora, zniža hitrost za 50-60km/h, če rahlo pohodi zavoro in šalta v nižjo brzino (kar počno vsi dirkači pred ovinki, ko morajo iz 300+ znižat na 100-), se zniža še za 50-70 in si na 120-130.
Če opazujete promet na AC se to zgodi vsakih nekaj minut, ko morajo izredno hitri, znižat hitrost na sorazmerno počasne in največkrat ne pride do trkov, se pa po navadi zaletavajo in to celo verižno, vozniki, ki do 130 niso pozorni in ne držijo varnostne razdalje ali pa počnejo vse drugo, samo vozijo ne.

Vozniki, ki vozijo 150+, po navadi počnejo samo to, vozijo.
Rdedka so zaviranja iz 200+ na 0, če voznik vozi hitro takrat, ko lahko, ne pa povsod in vedno.
Ta, ki so ga posneli, ni ogrožal nikogar, razen sebe, če vozila ne obvlada dovolj.
Delo krepa človeka

facepalm ::

EnStot je izjavil:

facepalm je izjavil:

...

Je pa res, da je primeren avto pri 250 km/h stabilnejsi od kakega Cliota pri 180km/h. Verjetno je tudi zavorna pot krajsa (ce ne upostevamo reakcijskega casa).

Pa se to: raje ponoci, na prazni avtocesti 250km/h+, kakor 70km/h v naselju, sredi belega dneva.

O Manitu, kako ste na "Tech" forumu tehnično nevedni ! Ne, zavorna pot še takšne makine pri 250 na uro NI KRAJŠA od Cliotove pri 180, pač pa je skoraj dvakrat daljša. Ob enakem tornem koeficientu 0,8 bi bila pri Porscheju 307m pri 250 Km/h, pri Cliotu pa 160m pri 180 km/h. Tudi če predpostavimo, da ima Porsche boljše gume in s tem zelo dobri koeficient trenja 0,9, je zavorna razdalja še vedno 273m !!!

Pri 70 km/h je ta razdalja le 21m.

Se vidi, da v življenju niste bili niti blizu takšni hitrosti in samo debelo nakladate kot najstniki v srednji šoli. Vprašajte solatojeda kakšno je življenje pri teh hitrostih!


Oprosti ampak jaz govorim iz dejanskih izkusenj (brez metra). Npr Cliota (II 1.2 16v) s 185km/h na stevcu, ne ustavis v 160m. Sploh vprasanje kako bi vozilo odreagiralo pri polnem zaviranju pri taki hitrosti, ker vozilo takrat "plava".
V Audiju S8, mi je "brake test" naredil efekt v zelodcu. Tocnih cifer nimam ampak verjamem, da je razlike v zavorni poti max 20m (S8 250km/h, Clio 180km/h).
Na zavorno pot vplivajo kvaliteta in dimenzija pnevmatik, podlaga, teza in aerodinamika vozila, zavorni sistem in elektronika.

MrStein ::

EnStot je izjavil:


O Manitu, kako ste na "Tech" forumu tehnično nevedni ! Ne, zavorna pot še takšne makine pri 250 na uro NI KRAJŠA od Cliotove pri 180, pač pa je skoraj dvakrat daljša. Ob enakem tornem koeficientu 0,8 bi bila pri Porscheju 307m pri 250 Km/h, pri Cliotu pa 160m pri 180 km/h. Tudi če predpostavimo, da ima Porsche boljše gume in s tem zelo dobri koeficient trenja 0,9, je zavorna razdalja še vedno 273m !!!

Malo dejstev:

Das stärkste GT3-Modell kommt als einziger der 0-300-0-Probanden aus 300 km/h nach weniger als 270 Metern zum Stehen.

Koliko pa tvoj račun pravi za ustavljanje iz 300 km/h?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

WizzardOfOZ ::

EnStot je izjavil:


O Manitu, kako ste na "Tech" forumu tehnično nevedni ! Ne, zavorna pot še takšne makine pri 250 na uro NI KRAJŠA od Cliotove pri 180, pač pa je skoraj dvakrat daljša. Ob enakem tornem koeficientu 0,8 bi bila pri Porscheju 307m pri 250 Km/h, pri Cliotu pa 160m pri 180 km/h. Tudi če predpostavimo, da ima Porsche boljše gume in s tem zelo dobri koeficient trenja 0,9, je zavorna razdalja še vedno 273m !!!


Bremze niso več iz časov fičotov in stoenk pa golfov in katrc. Porše se iz 300 na 0 ustavi v parih metrih manj kot si ti napisal da se ustavi iz 250-0.

Ustavljanje porša iz 300km/h na 0:
čas 300-0km/h: 6.5s
pojemek: 12.89 m/s2
razdalja: 269,4m

MrStein ::

MrStein je izjavil:

EnStot je izjavil:


O Manitu, kako ste na "Tech" forumu tehnično nevedni ! Ne, zavorna pot še takšne makine pri 250 na uro NI KRAJŠA od Cliotove pri 180, pač pa je skoraj dvakrat daljša. Ob enakem tornem koeficientu 0,8 bi bila pri Porscheju 307m pri 250 Km/h, pri Cliotu pa 160m pri 180 km/h. Tudi če predpostavimo, da ima Porsche boljše gume in s tem zelo dobri koeficient trenja 0,9, je zavorna razdalja še vedno 273m !!!

Malo dejstev:

Das stärkste GT3-Modell kommt als einziger der 0-300-0-Probanden aus 300 km/h nach weniger als 270 Metern zum Stehen.

Koliko pa tvoj račun pravi za ustavljanje iz 300 km/h?

No, piše tudi da je pojemek bil 12,89 m/s²

Torej v eni sekundi je upočasnil za 46 km/h, za 50 km/h (torej na 250 km/h) nekje v 1,09 sekunde.
V tem času je prevozil tam 83 metrov.

Torej je potem za ustavitev iz 250 km/h potreboval 270 - 83 = 187 metrov. (piše "manj" kot 270 metrov ampak pustimo to)

Torej kar blizu kliotovih 160 m.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

EnStot ::

Eh, ljubčki moji, ne sanjajte! Ne govorim o specialnih verzijah z slick gumami, keramičnimi zavorami in merjenju na grobem dirkaškem asfaltu ali na prazni stezi letališča. Idealni pogoji me ne zanimajo. Pa vzemimo raje namesto Porscheja eno tipično BalkanskoMotornoWozilo z gumami z nekaj 10 taužent kilometri in slovenceljsko avtocesto, prav ?! Moji izračuni so kar točni. Sicer pa se CLio RS z ustreznimi gumami na dirkaškem asfaltu tudi prej ustavi.

Še raje pa vzemimo hladne vlažne noči kot so ravno sedaj, ko se torni koeficient hitro zmanjša na 0,6 ali 0,5 in se zavorna razdalja BMW-ja pri 250 km/h podaljša na 410 - 500m !

Tako, zej pa otroci scat pa spat, jutri bo nov virus.

https://www.rtvslo.si/crna-kronika/dva-...

solatko ::

Neprilagojena hitrost in neupoštevanje varnostne razdalje, naredi tak kaos na cesti. Naj nabavijo kamere za izračunavanje varnostne razdalje in kazni od 10€ do 5000€ za extreme.
Pri nas je kazen enaka, če si 0,5m preblizu ali, če voziš na 0,5m razdalje.
Sploh pa, kolikor opažam so vozniki BMW 6 še precej bolj debilni, kot vozniki ostalih modelov te znamke. V glavnem mlajši in obrtniki (tisti, ki imajo delavce na minimalcih).
Delo krepa človeka

pi pawr ::

maticb492 je izjavil:

Ja prišlo mi je, zdaj delam to redno vsak teden vsaj 2x :)

A zdaj boš rekel da nisi nikoli probal do koliko gre avto?


Takoj, ko se je dalo, v Nemčiji. Na road tripu, podnevi 8-)

ttommy ::

Sploh ne vem kako lahko debatirate o zavorni poti na avtocesti pri 250km/h. To je enako, kot če bi debatirali kako bo kdo koga ubil. Ali ste morilci, ali ste šoferji, ki se peljejo od točke A do točke B izključno zato, da bi tja prišli??
Gamer

Siddh ::

Vsi pametni kako je ponoči varno hitro peljati. Sem se peljal po avtocesti ponoči, rahel dež, moja stran ceste prazna, nasproti gost promet, zato sem imel kratke luči. V nekem daljšem desnem ovinku prehitim tovornjak in se počasi umikam na desni pas, hitrost nekje 110 ali 120 km/h na uro. Imel sem srečo, da sem sploh začel menjavati pas, ker je na prehitevalnem stal črn avto, ki sem ga uspel zagledati šele takrat ko so ga osvetlile moje luči. Če ne bi menjal pasa, bi ga verjetno zadel ali pa komaj obvozil, po mojem občutku se pravi čas nikakor ne bi ustavil. Je pa bil avto popolnoma brez luči ali odsevnikov v smeri proti meni. Dodaj še blišč nasproti vozečih avtov, bleščanje mokrega asfalta in je avto praktično neviden, dokler ni direktno osvetljen. Smo klicali policijo, so rekli da je zadel srno.

Vglavnem ni problem kratka ali dolga zavorna pot, problem ponoči je da ne opaziš kaj je pred tabo. Pa še vedno velja, da preden opaziš oviro, se odločiš kaj boš naredil in prestaviš nogo iz gasa na bremzo mine vsaj 1 sekunda. Pa si lahko 100% pri stvari in pozoren. V tem času pri 250 kmh prevoziš 70 metrov, to je doseg kratkih luči naprimer in zadeneš oviro s polno hitrostjo. Avtoceste so res večino časa brez nekih ovir, vseeno pa se na cesti vsake tolko časa znajdejo kosi raztrganih tovornih gum, živali, ljudje, kosi plastike itd. In če to zadeneš pri 250 kmh verjetno zgubiš kontrolo nad vozilom.
Enako ne opaziš kaj je ali bo pred tabo, če s tako hitrostjo pelješ mimo kolone vozil podnevi ali ponoči. Nekdo te ne bo opazil in bo menjal pas, ti pa nimaš prostora in časa zmanjšat hitrost ali pa obvozit.
Če že moraš divjaj pri belem dnevu na ravnem odseku, kjer imaš vidljivost vsaj kak kilometer pa da ni vozil pred tabo.

Imam pa izpit skoraj 8 let, pa sem najhitreje peljal 180 kmh, pa še to na gasilsko intervencijo. V običajni vožnji pa mislim da preko 150 še nisem peljal. Tako da nismo vsi divjaki, ki takoj ko dobimo izpit sprobamo kolko avto gre.

Pa še vsem ki vozijo 60 ali 70 v gostem nasleju, ker pač ni velika razlika:
Zavorne poti pri različnih hitrostih:
reakcijska pot | zaviralna pot | skupna pot ustavljanja
40km/h 17m 9m 26m
50km/h 21m 14m 35m
60km/h 25m 20m 45m
70km/h 29m 27m 56m

Med hitrostjo 50 in 60 kmh je razlike 10 m, oz. skoraj 30 % daljša pot v idealnih razmerah. V praksi je komot 50 % več. To pa ni mala razlika sploh če na cesto prileti otrok, človek itd. Pa ga imej na vesti če zmoreš.


Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Siddh ()

GupeM ::

Tudi jaz ne vem, od kje vam ideje, da smo vsi vozili preko 200 in da smo vsi sprobali, koliko gre avto.

Tudi jaz sem max peljal nekje 180, mogoče proti 190 po števcu, avto je imel pa še precej rezerve. Ko se priblizujes 200 ti nabije adrenalin, vendar ga raje sproščam kje drugje. Tiščati po ravnini mi pač ni zabavno, ni najbolj varno, pontecianlno nevarno je, da fašeš kazen pa še poraba je tako velika, da je brezveze.

MrStein ::

EnStot je izjavil:

Eh, ljubčki moji, ne sanjajte!

Ah, klasični "kaj boste vi s preverjenimi dejstvi, če pa jaz čutim na vodi!".

Porše ima boljše zavore kot klio. Če ti je všeč ali ne. Ne glede na asfalt ali druge izgovore.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

EnStot ::

MrStein je izjavil:

EnStot je izjavil:

Eh, ljubčki moji, ne sanjajte!

Ah, klasični "kaj boste vi s preverjenimi dejstvi, če pa jaz čutim na vodi!".

Porše ima boljše zavore kot klio. Če ti je všeč ali ne. Ne glede na asfalt ali druge izgovore.

Eh, ljubček, fizikalni zakoni so enaki za vse, za Fičota in Poršeja.

VelkBla ::

Glede na komentarjev določenih uporabnikov dobim asociacijo na tiste, ki zelo radi komentirajo druge voznike na Nurberingu dirkaliscu v smislu "zakaj tukaj tako pocas, kle bi lahk dal gas, pojma nima na tem ovinku, itd itd", ampak sami pa nikoli niso bili na Nurberingu kot voznik ali kot gledalec.

Veliko natolcevanja za prazen nič vse skupaj. Teorija je eno, praksa pa drugo.

MrStein ::

EnStot je izjavil:

MrStein je izjavil:

EnStot je izjavil:

Eh, ljubčki moji, ne sanjajte!

Ah, klasični "kaj boste vi s preverjenimi dejstvi, če pa jaz čutim na vodi!".

Porše ima boljše zavore kot klio. Če ti je všeč ali ne. Ne glede na asfalt ali druge izgovore.

Eh, ljubček, fizikalni zakoni so enaki za vse, za Fičota in Poršeja.

Ja, in porše se ustavi prej. Ne glede kaj čutiš na vodi.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Utk ::

Te tabele niso realne. Treba gledat realen avto itd., in sprobat. Avto, ki se ustavlja 9 metrov na suhi cesti pri 40 na uro, je za na odpad.

[Michael] ::

hej cestni "talenti",

a ko se greste vozit vzamete meter s sabo ali si greste že prej s kredo narisat črte, kje je treba začeti zavirati, da gre potem tako kot mora? >:D
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili." ~ Albert Einstein
"Nič ni resnično, vse je dovoljeno." ~ Vladimir Bartol

mirator ::

Talentov res ne bo zmanjkalo. Ne na cesti, ne na forumu.

Klemzz ::

Res me impresionira, da doživljate katarzo če se peljete 200kmh in več.
GamingPC - Fatal1ty H87 Performance | 24GB | i7 4790K | RTX2070 - 1080P@144Hz
HTPC - H97 Anniversary | 16GB | i5 4670K | GTX1070 - 4k@60Hz

WizzardOfOZ ::

Sam še takrat se jim dvigne.

solatko ::

hitreje, višje, močneje - ženejo človeštvo.
Delo krepa človeka
««
126 / 128
»»