» »

Global warming

Global warming

Temo vidijo: vsi
««
193 / 386
»»

Okapi ::

Ta je največja, če je produkt izgorevanja edini "poganjalec".
V vakuumu in pri poljubno velikih pospeških oziroma hitrostih. V resničnem življenju potniškega letala pa ne.

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Thomas ::

Vedno in povsod je tako. Razlog, da letala niso na raketni pogon (=kisik s sabo) je samo varnostni in tehnološki. Nikakor ekonomski v smislu porabe goriva. Ta bi bila lahko precej manjša, če bi se dušika lahko kako znebili in ga ne bi mešali, segrevali, delai NOx-ov.

Vendar nočemo še bolj vnetljivih in eksplozivnih avionov, če bi vozili kisik s sabo. Razen, če bomo kdaj (zaradi vulkanskega pepela povsod) - primorani.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

CoolBits ::

Thomas, kako bi pa letala na propeler poganjala letalo s kisikom s sabo?
Na podoben način namreč delujejo potniška letala... "propeler" v motorju... filmček po 8 minuti

gzibret ::

Thomas> V zraku je pa dušik samo statist, ki se ga ne morš znebit.

Ni res!

Tisti "dušikov balast", kot mu ti praviš, je v turbini zato, da se segreje, ekspandira in uide zadaj ven. Drugače bi bili tisti izkoristki jetov veliko nižji. In če "dušika balasta" res ne rabimo, potem pa resnično ni nobene razlike z raketo. Odstranimo lopatice, ker ničemur ne pripomorejo, damo štoflc v sprednjo luknjo, še en rezervoar kisika in gasa...

Štekaš zdaj?
Vse je za neki dobr!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

Thomas ::

Thomas, kako bi pa letala na propeler poganjala letalo s kisikom s sabo?


Ni ovire za kaj takega. Razen da propeler itak nima tako visokega izkoristka kot reaktivni.

Na podoben način namreč delujejo potniška letala... "propeler" v motorju... filmček po 8 minuti


Kaj morem, če ne razumeš. Ta propeler nič ne poganja. Izgorevanje njega poganja.

je v turbini zato, da se segreje, ekspandira in uide zadaj ven. Drugače bi bili tisti izkoristki jetov veliko nižji


Nikakor ne. Če bi bilo to res, zakaj ne dodajo še več dušika in manj bencina? Neumnost. Dušika se le ne moreš znebiti, ker je pomešan med kisik.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Okapi ::

Razlog, da letala niso na raketni pogon (=kisik s sabo) je samo varnostni in tehnološki. Nikakor ekonomski v smislu porabe goriva
Eh, kaj je bolj ekonomično, ves kisik tovorit s seboj, ali ga sproti pobirat iz zraka? To je že samo po sebi razlog, zakaj letala niso na raketni pogon. Namesto kisika lahko voziš koristen tovor.

Potem pa imaš še različne vrste reakcijskih motorjev in tisti, ki izkoriščajo dušik (turbofan) so bolj ekonomični od tistih, ki ga ne.

Kolikor te poznam, sicer ne boš nikoli priznal, da se motiš, ampak OK, važno da se drugi v glavnem strinjamo;)

O.

CoolBits ::

Turbina seveda poganja propeler... prav tako pri turbinskem helikopterju recimo... le da je pri modernih letalih ta propeler kar v motorju in ne zunaj...
Vsaj filmček si poglej.

gzibret ::

> Če bi bilo to res, zakaj ne dodajo še več dušika in manj bencina?

Ker nekako dušik ne oksidira preveč rad, kot kerozin, pa tudi reakcija spajanja dušika in kisika je endotermna, če se ne motim.

Sicer pa, zakaj bi ga vlačil s sabo, če ga je polnov zraku. Isto velja za kisik.
Vse je za neki dobr!

Okapi ::

Če bi bilo to res, zakaj ne dodajo še več dušika in manj bencina?
Saj turbofan izbere idealno razmerje med gorivom, zrakom, ki ga motor rabi zaradi kisika, in zrakom, ki ga rabi zaradi teže dušika.

Če bi pa znali dati v motor še filter, ki bi ločeval kisik od dušika, bi deloval še bolj ekonomično.

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Thomas ::

Slab štekate, slab.

Samo primer:

Ker nekako dušik ne oksidira preveč rad, kot kerozin, pa tudi reakcija spajanja dušika in kisika je endotermna, če se ne motim.


Sej zato, jebemo boga, sej zato! Endotermna reakcija ti še dodatno pobira energijo.

Si vidu kaj je to slabo štekanje?

Saj turbofan izbere idealno razmerje med gorivom


Ma kje pa! Turbofan meša zrak brez potrebe. Reaktivec visoko gor, kjer je zrak redek, ima malo upora in porabi malo energije. Turbofani in propelerji ne morejo visoko, kjer je zračni upor majhen.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thomas ()

CoolBits ::

Thomas je izjavil:

Turbofani in propelerji ne morejo visoko, kjer je zračni upor majhen.

Zato pa potniška letala ne vozijo tako visoko... zdej veš ;)

Imajo pa vojaška letala še dodatno izgorevalno komoro za turbino, kamor se brizga gorivo za dodatne kratkotrajne pospeške... verjetno to misliš...
Ampak to nima dosti veze s potniškimi... tako visoko tudi pepela ni :)

Okapi ::

Turbofan meša zrak brez potrebe.
:)) Bo treba povedat inženirjem pri Boeingu, da brezveze trošijo gorivo za mešanje zraka.

O.

Thomas ::

Zato pa potniška letala ne vozijo tako visoko... zdej veš


Ti si ena neznalica. Zraka na 10 km je samo četrtina kot pri tleh in je tam precej manjši upor.

Bo treba povedat inženirjem pri Boeingu, da brezveze trošijo gorivo za mešanje zraka.


Ne seri. Oni delajo predvsem reaktivne avione.

Kje maš tiste turbofane?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Okapi ::

Pa ti veš, kaj je turbofan?

O.

Thomas ::

Turbofan ima gibljive dele in je po definiciji energetsko slabši.

Raketni je energetsko najboljši.

Ni pa energetska učinkovitost vse, jasno. A zdej je bila debata o tem.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

dzinks63 ::

Če se bi kdo rad pobliže ogledal


naj si zdovnloada in prečita knjigo:

Pyr0Beast ::

Prispeva pa samo dušikove okside, ki so pain in the ass. Nič drugega. Sploh pa nobenega pogona.
Kisik pa dela ozon, nič boljši ni. Endotermnost imaš pri obeh. Le da ti bo eksces kisika stalil mašino.

Saj turbofan izbere idealno razmerje med gorivom, zrakom, ki ga motor rabi zaradi kisika, in zrakom, ki ga rabi zaradi teže dušika.
Da.

Tako kot navadna ottova mašina. Gorivo ne teče mimo, ga je kar stehiometrično. In pri dovolj visokih temperaturah večina goriva kar lepo zgori, pa čeprav je zrak skoraj sam dušik.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Snohman ::

Hm, zakaj pa bi presežek kisika stalil mašino? Kakšno fizikalno ozadje za tem?

Goriva pa ni kar samo po sebi stehiometrično. Je treba kar precej naporov za to.

TESKAn ::

In Thomas spet pobere idealiziran primer, ki v realnosti pač nima smisla (hej, če bi ga imel, bi ga že uporabljali. Na veliko) in trdi svoje, drugi smo pa malo bolj "usidrani v realnosti".
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Pyr0Beast ::

Hm, zakaj pa bi presežek kisika stalil mašino? Kakšno fizikalno ozadje za tem?
Radikali kisika veselo reagirajo praktično s katerokoli železovo leguro. Aluminij 'crkne' že dosti pred tem in je neuporaben.
Pretali mašino in konec. Zgubiš tlak, ali pa ti prebije v rezervoar ali kam drugam, kjer naredi še večje sr*-

Goriva pa ni kar samo po sebi stehiometrično. Je treba kar precej naporov za to.
Ma pa niti ne. (sicer ni čista stehiometrična mešanica ker je prevroča in imaš preveč NOx zaradi tega)
Navadni uplinjač lepo dosega take pogoje. Pa ni pretirano kompliciran.
Dizel je še preprostejši, saj našprica, da zgori praktično vse, edino zgornjo omejitev ima, da ne preseže max. količine goriva in začne sajiti.

Še navaden plamen je kolikor-tolikor stehiometričen konec koncev, in, če ne saji, izgori praktično vse. Samo plamen je višji pri slabših pogojih.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Thomas ::

Kisik pa dela ozon, nič boljši ni. Endotermnost imaš pri obeh.


A lahko razumeš, da kdor take piše, ni dostojen resnega odgovora za svoje trditve? Če "kisik ni nič boljši od dušika", potem se pa vozi na čist dušik! LOL!


drugi smo pa malo bolj "usidrani v realnosti".


A to ti, ki trdiš, da obtok zraka poganja letalo? ne bodi smešen, isti si kot Pyro. Dva popolnoma out.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

TESKAn ::

A to ti, ki trdiš, da obtok zraka poganja letalo? ne bodi smešen, isti si kot Pyro. Dva popolnoma out.

Trdiš, Thomas, da 5x več zraka, kot ga gre skozi "sredico" motorja, ki zapušča zadnji del motorja v kontra smeri letenja z višjo hitrostjo, kot se premika samo letalo, ne potiska tega letala naprej? A ne obstaja nek zakon o akciji in reakciji?

In da bomo čisto natančni, trdim, da _tudi_ obtok zraka okrog motorja poganja letalo. Da zrak teče okrog motorja, pa seveda potrebuješ nekaj, kar bo vrtelo turbino in ta energija pride iz zgorevanja kerozina. Da ne boš spet veselo polagal besed v usta.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

dzinks63 ::

Reakcijska turbina (turboreakcijski motor):
Zrak vstopi v kompresorski del in lopatice kompresorja ga poženejo naprej. V mešalni - zgorevalni komori se mu doda gorivo in ta se vžge. Zraku se bistveno poveča volumen in pretočna energija, zato poganja turbine v turbinskem delu motorja. Turbina in kompresor sta na isti gredi, zato turbina poganja kompresor in efekt se ponavlja dokler ne prekinemo dovod goriva. Pri tem motorju se izkorišča odrivno silo izpušnih plinov, če dodamo še dodatno izgorevanje po turbinskem delu še zelo povečamo odrivno silo kot "afterburner".

Pri modernih potniških letalih se za izgorevanje porabi le cca 20% zraka, ki pride v motor. Ostalih 80% je bypass, ki pa ne hladi samo motorja, temveč poskrbi tudi za dobršno porcijo potiska. Torej so bolj podobni turbopropelercem. Ti motorji so najbolj primerni za visoke podzvočne hitrosti in kurijo dokaj malo. Idealno za potniške jumbote.

Okapi ::

Ostalih 80% je bypass, ki pa ne hladi samo motorja, temveč poskrbi tudi za dobršno porcijo potiska.
Ne ne, moraš Thomasa poslušat. To je samo nepotrebno mešanje zraka, ki bremza letalo.:P

O.

Thomas ::

Ostalih 80% je bypass, ki pa ne hladi samo motorja, temveč poskrbi tudi za dobršno porcijo potiska.


No, to je urbana legenda. Ko motor ugasne, ta bypass nič ne potiska, nikamor. To vas fletno zavajajo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

TESKAn ::

No, to je urbana legenda. Ko motor ugasne, ta bypass nič ne potiska, nikamor. To vas fletno zavajajo.


No, ko motor ugasne, cel motor nič nikamor ne potiska:P. Pa če je al raketni, reaktivni al batni.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: TESKAn ()

Thomas ::

Seveda. Zato tud "potisk bypass zraka" ni nič drugega kot napaka v razmišljanju. Trdovratna napaka.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Tear_DR0P ::

what about global warming?
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

petrus ::

Tista zloglasna tema o vzgonu letalskih kril je tukaj.
stati inu obstati

Okapi ::

Zato tud "potisk bypass zraka" ni nič drugega kot napaka v razmišljanju.
In zakaj potem turbofan motorji za isto pot pri isti hitrosti pokurijo manj goriva kot klasični reaktivni?

O.

Thomas ::

No, eni, kakor recimo petrus, imajo kaj od česa. Večina se pa evidentno ni tam naučila nič in spet ponavljajo staro napako.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Pyr0Beast ::

A lahko razumeš, da kdor take piše, ni dostojen resnega odgovora za svoje trditve? Če "kisik ni nič boljši od dušika", potem se pa vozi na čist dušik! LOL!

Saj se da. Zamenjaš gorivo z odprtim jedrskim reaktorjem. LOL! ROTFLCOPTER!
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

Itak pa zgleda, da je prepoved letenja posledica pretirana previdnosti.
Dutch airline KLM and German airline Lufthansa have carried out test flights in their countries' airspace to see if it is safe for planes to fly.

KLM said its aircraft had been able to fly at its normal operating altitude of 13km (8 miles) over Dutch skies and no problems had been reported. The plane's engines were being inspected for possible damage, with a view to getting permission from the aviation authorities to start up operations again.

Lufthansa said it flew 10 planes from Frankfurt to Munich at heights of up to 8km (5 miles).
"We have found nothing unusual, neither during the flight, nor during the first inspection on the ground," KLM chief executive Peter Hartman, who took part in his airline's test, said in a statement.


O.

WarpedGone ::

Na eni strani imaš pretirano previdnost, na drugi strani pa čreva na plot ko pa kak avion potem dol pade. Pa sploh ni treba da sploh dol pade, dovolj bi bilo že, da bi kakšnemu odpovedal motor in bi moral zasilno pristat. Potem bi bili vsi ultra pametni kako povampirjeni kapitalisti skrbijo samo za profit, za varnost jim pa dol maha.
Zbogom in hvala za vse ribe

Thomas ::

Ja. Ta pretirana previdnost je pa tudi nekaj posebnega in vsekakor mogočega. Prav lahko, da bi komot letali še celo leto in bi se morali prizemljiti šele potem.

Vprašanje.

Ki pa se ga da mau preudart. Namreč koliko močnejše je tole bruhanje od kakšne Etne, ki še ni ustavila letalskega prometa nad Evropo?

Mau podatkov od vulkanologov bi blo pa le dobr dobit, sej zato pa so. Ne pa da se delajo pametne, kako bodo "letališča zaprta do 6 ure zjutraj v nedeljo". Potem pa morajo biti - jasno če ne neha bruhat in noben ne ve kdaj bo - še naprej.

Potem bi bili vsi ultra pametni kako povampirjeni kapitalisti skrbijo samo za profit, za varnost jim pa dol maha.


To je pa temeljni zakon, na katerem sloni naša družba v teh časih. Kakorkoli je že sprejeta odločitev, eni so že vnaprej vedeli da je napačna in so "na to ves čas glasno opozarjali, pa jih ni noben od odgovornih poslušal".

Takle mamo!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Okapi ::

Namreč koliko močnejše je tole bruhanje od kakšne Etne, ki še ni ustavila letalskega prometa nad Evropo?
Predvsem je drugačno. Niso vsi izbruhi enaki, pri Etni bolj lava teče, tule je pa očitno več pepela, ki gre v zrak.
Potem bi bili vsi ultra pametni kako povampirjeni kapitalisti skrbijo samo za profit, za varnost jim pa dol maha.
Prav dolgo prepoved ne bo mogla vzdržati, iz čisto gospodarskih razlogov. Jebiga, 100% varnosti ni nikjer, samo da se ljudje tega ne zavedajo prav dobro.

O.

Thomas ::

Predvsem je drugačno


Ja normalno! Kolk je prahu, kolk je pare, kolk je C02, kolk je S02 ... kako visoko gre ... to vse treba vzet v obzir. Sej zato pa so!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Okapi ::

Poguglaj vulkanološko usenet grupo, pa vprašaj. Po mojem kar dobro vedo, samo to pač niso podatki, s kateri bi si znali novinarji kaj pomagati in zato ne pridejo do širše javnosti.

O.

Thomas ::

Če je novinar prebutast, je moralna in vsakršna dolžnost vulkanologa, da mu naservira vse potrebne informacije.

Ali pa naj se državni vulkanologi odpravijo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Okapi ::

je moralna in vsakršna dolžnost vulkanologa, da mu naservira vse potrebne informacije.
Saj mogoče jim, ampak do tebe pride samo novinarsko-uredniško editirana različica tistega, kar povedo. Je povsod enako - strokovnjak pripoveduje deset minut, na tv pa od tega vidiš 30 sekund tistega, kar se je novinarju zdelo najbolj zanimivo. Nič kaj dosti bolje ni v tiskanih občilih.

Tule imaš pa podrobnejše podatke:
http://www.earthice.hi.is/page/ies_Eyja...

Na koncu najdeš tudi e-naslove vulkanologov, ki se ukvarjajo s tem izbruhom.

O.

Thomas ::

Kokr vidim, bruha ene 3 krat toliko magme na sekundo, kolikor preteče Drave na sekundo. Za tri Drave lave! Lep hudič.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Starodavni ::

"znanstveniki" gredo še daleč v prihodnost
Kar v leto 2300

http://www.rtvslo.si/znanost-in-tehnolo...

in bombastična napoved sveta - 12 stopinj toplejši kot je danes. LOL
Če se vam ne ljubi brat v slovenščini pogooglajte za angleško novico.

Thomas ::

Zdej poslušam na RTVSLO1, je en Skvarča. Priznan svetovni glaciolog. Jamra, kako se Antarktika topi.

IMHO je precej nepismen.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

PacificBlue ::

Zdej poslušam na RTVSLO1, je en Skvarča. Priznan svetovni glaciolog. Jamra, kako se Antarktika topi.

IMHO je precej nepismen.


Heh, sem ravno prisel od TVja, k sem slucajn videl to oddajo in sem malo prisluhnil..

Se tudi ne strinjam z njim, čeprav je kao priznan strokovnjak že okoli 35 let na tem področju..
I’m out.
:3

Zheegec ::

in bombastična napoved sveta - 12 stopinj toplejši kot je danes. LOL

Lahko le upamo, da bo. Samo, da ne bo bolj hladno...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Okapi ::

Jamra, kako se Antarktika topi.
Hja, tam že 10 let merijo prostornino enega ledenika. Laže se verjetno ne, možno je torej samo še to, da narobe merijo. Sicer pa, če bi zbrano poslušal,bi slišal, da ni rekel, da se Antarktika (celinski led) topi, ampak da bo problem, če se bo začela topiti. Tudi je lepo povedal, da se segreva samo krajevno, ne vsa.

O.

gzibret ::

> Zdej poslušam na RTVSLO1, je en Skvarča. Priznan svetovni glaciolog. Jamra, kako se Antarktika topi.
> IMHO je precej nepismen.

Led se na temperaturi nad lediščem TALI in ne topi. Topi se npr. sladkor v vodi. Popolnoma različna fizikalno-kemijska procesa. Toliko o pismenosti.
Vse je za neki dobr!

WarpedGone ::

Toliko o pizajzlosti, ko je forma bol važna od vsebine...

... da ni rekel, da se Antarktika (celinski led) topi, ampak da bo problem, če se bo začela topiti

What a shocker! Kolk doktoratov nucaš, da si spsobn kej tazga skapirat? A ne znajo druzga kot strašit tistih, ki napol poslušajo?

Sploh pa, tudi če se začne zarest topit (al pa talit, vemo kaj mislimo, a ne?) to še NE pomeni nujno kakih hudih katastrov. Lahko da ja, lahko da ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Toliko o pismenosti.
Gospod živi v Argentini in že vse življenje pri strokovnem delu uporablja izključno španščino in angleščino. Tako da ni on nepismen, ampak si ti grammar nazi.

O.

imagodei ::

Še vedno me pa zanima, a je bil Piran pod vodo v času, ko so Grenlandiji dajali ime?
- Hoc est qui sumus -
««
193 / 386
»»