» »

British Airways zaradi kolapsa IT sistema odpovedala večino današnjih letov

British Airways zaradi kolapsa IT sistema odpovedala večino današnjih letov

vir: BBC
BBC - Pred slabo uro je zaradi velike napake v informacijskem sistemu britanski letalski prevoznik British Airways odpovedal vse lete iz Heathrowa in Gatwicka. Ti naj bi se nadaljevali ob 19. uri. Podjetje je sicer priznalo, da ima težave po vsem svetu, vendar še odkrivajo, kaj točno se dogaja. Zato tudi niso želeli napovedati, kaj se bo dogajalo z drugimi leti prevoznika. So pa pri BA zatrdili, da ni šlo za hekerski napad.

Kljub drugačnim navedbam BA pa o težavah z leti britanskega podjetja pa že poročajo iz Rima, Prage, Milana in še mnogih drugih mest. Zato mnogi tudi ne verjamejo BA, da ni šlo za hekerski napad.

37 komentarjev

SambaShare ::

Kakšen hekerski napad, bolj verjetno je krivo nižanje stroškov IT-ja. Šparajmo pa naj stane kolikor hoče :P.

dronyx ::

Prišlo je kot kaže tudi do globalnega izpada storitve podnapisi.net. Upam da incidenta nista povezana...

Pa tudi www.theguardian.com/international mi Avast označi kot lažno spletno stran...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

filip007 ::

A še vedno XP na delu.
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

MrStein ::

Nazadnje so jo XP mašine dobro odnesle.
Enim sicer to ne gre v račun.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

tikitoki ::

Super za tiste, ki ne bodo zamudili kaj kriticnega in bodo pobrali kaksno odskodnino od BA:)

harmony ::

SambaShare je izjavil:

Kakšen hekerski napad, bolj verjetno je krivo nižanje stroškov IT-ja. Šparajmo pa naj stane kolikor hoče :P.

Najbrz so na delu logicne bombe.

konspirator ::

Odpovedani poleti British Airwaysa: Kriva je bila napaka v napajanju
https://www.rtvslo.si/svet/odpovedani-p...
--

user1618 ::

A so menjavali UPS? :)
"If we were supposed to talk more than listen
we would have been given two mouths and one ear"
- Mark Twain

OK.d ::

konspirator je izjavil:

Odpovedani poleti British Airwaysa: Kriva je bila napaka v napajanju
https://www.rtvslo.si/svet/odpovedani-p...

Ha-ha in svizec zavije čokolado8-O
LPOK.d

harvey ::

Takih pojavov bo čedalje več, enako na te pojave niso imuni drugi sektorji - zdravstvo, industrija, etc.
Ar scáth a chéile a mhaireann na daoine.
------

Val202 ::

Izpad zaradi tezav pri napajanju je cisto mogoc. Tudi najvecjim se dogaja.
Preberi zacetek clanka: https://www.wired.com/2013/02/james-ham...

aycabron ::

dronyx je izjavil:


Pa tudi www.theguardian.com/international mi Avast označi kot lažno spletno stran...


Zato ker je.

krneki0001 ::

Podobno se bo zgodilo v bankah. Včasih so bile tudi 99.93% uspešno in zanesljivo online, programi so se testirali po 6 mesecev in več, da je res vse pravilno delovalo, danes ti pa reče, tudi 75% zanesljivost je dovolj in se dela zelo površno.

dronyx ::

user1618 je izjavil:

A so menjavali UPS? :)

Menda ni bila kriva samo napaka v napajanju. BA je ukinil IT delovna mesta v Londonu in outsourcal vse skupaj v Indijo, tam pa niso znali pravilno zagnati rezervnega sistema. :|

Invictus ::

dronyx je izjavil:


Menda ni bila kriva samo napaka v napajanju. BA je ukinil IT delovna mesta v Londonu in outsourcal vse skupaj v Indijo, tam pa niso znali pravilno zagnati rezervnega sistema. :|

Best news today :)).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

OK.d ::

Hahaha, pa se je spet iskazalo, da outsorcing ni vedno najcenejša varijanta.
Kaj hočemo, draga šola bo tole:)
LPOK.d

srus ::

Zanimivo, tudi v naši firmi je bila celotna IT infrastruktura 12 ur offline, ko so planirano menjavali UPSe.

Svojega komentarja, da so UPSi v osnovi namenjeni neprekinjenemu delovanju, ne pa razlog za tako dolg izpad, nisem izrekel naglas.

bbbbbb2015 ::

dronyx je izjavil:

user1618 je izjavil:

A so menjavali UPS? :)

Menda ni bila kriva samo napaka v napajanju. BA je ukinil IT delovna mesta v Londonu in outsourcal vse skupaj v Indijo, tam pa niso znali pravilno zagnati rezervnega sistema. :|


Ja, seveda, zdaj so pa Indijci krivi.
To lahko povedo samo neizkušeni in nespoznani z zadevami.
V grobem, Angleži so si to čisto sami krivi, ker znižujejo stroške, menjavajo staff, reorganizacije.
Če sistem dela, se ti "novi" ujamejo. Če pa crkne, pa jim niti bog ne more pomagati.

Ta budget trimming imajo že eno 5 let o mojem vedenju.
Nočem biti žleht, če bi nabavili mainframe, potem bi jim IBM strojil kožo in če drugi ne, IBM ne bi dopustil, da gre vse v maloro.

Ta trimming je bil posledica visokih cen goriva, ker se niso hoteli potopiti. Zdaj je s cenami bolje, samo pač kaj pa vem. Trimmajo pač. Dokler se ne zalomi, še gre. Dobesedno.

Invictus ::

bbbbbb2015 je izjavil:


Ja, seveda, zdaj so pa Indijci krivi.
To lahko povedo samo neizkušeni in nespoznani z zadevami.
V grobem, Angleži so si to čisto sami krivi, ker znižujejo stroške, menjavajo staff, reorganizacije.
Če sistem dela, se ti "novi" ujamejo. Če pa crkne, pa jim niti bog ne more pomagati.

Ta budget trimming imajo že eno 5 let o mojem vedenju.
Nočem biti žleht, če bi nabavili mainframe, potem bi jim IBM strojil kožo in če drugi ne, IBM ne bi dopustil, da gre vse v maloro.

Ta trimming je bil posledica visokih cen goriva, ker se niso hoteli potopiti. Zdaj je s cenami bolje, samo pač kaj pa vem. Trimmajo pač. Dokler se ne zalomi, še gre. Dobesedno.

Cut cost v Indijo je bil popularen cirka 10 let nazaj. Takrat je šlo vse iz Anglije tja.

Danes bi radi to pripeljali nazaj, ravno zaradi zanič storitev, ampak si nihče ne upa zaradi kompleksnosti zadev.

Ampak nekaterim je pa uspelo. Sem imel tečajnika, kjer so naredili ravno to. BAck from India to UK. Zraven so pa še pobasali 2 najboljša Indijca, ki sta se preselila.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

imagodei ::

bbbbbb2015 je izjavil:

dronyx je izjavil:

user1618 je izjavil:

A so menjavali UPS? :)

Menda ni bila kriva samo napaka v napajanju. BA je ukinil IT delovna mesta v Londonu in outsourcal vse skupaj v Indijo, tam pa niso znali pravilno zagnati rezervnega sistema. :|


Ja, seveda, zdaj so pa Indijci krivi.

Narobe bereš. Indijci sploh niso nujno krivi. Zgolj izkaže se, da outsourcing ni vedno cenejša rešitev.

Mogoče bi pomagalo, če bi Indijce ustrezno izobrazili, ampak morda bi to izobraževanje stalo več kot 5 let plačevanja In-house IT strokovnjakov.

Ampak, ko firme gledajo stroške, vidijo samo, da je zunanji servis na papirju cenejši kot IT strokovnjak v podjetju.
- Hoc est qui sumus -

krneki0001 ::

imagodei je izjavil:

Zgolj izkaže se, da outsourcing ni vedno cenejša rešitev.

Mogoče bi pomagalo, če bi Indijce ustrezno izobrazili, ampak morda bi to izobraževanje stalo več kot 5 let plačevanja In-house IT strokovnjakov.

Ampak, ko firme gledajo stroške, vidijo samo, da je zunanji servis na papirju cenejši kot IT strokovnjak v podjetju.


Ko bodo firme nehale gledat na IT kot na strošek, se bodo zadeve popravile. Ampak to ne bo še dolgo časa, ker so ekonomisti preneumni, da bi kaj takega dojeli.

Invictus ::

imagodei je izjavil:


Narobe bereš. Indijci sploh niso nujno krivi. Zgolj izkaže se, da outsourcing ni vedno cenejša rešitev.

Mogoče bi pomagalo, če bi Indijce ustrezno izobrazili, ampak morda bi to izobraževanje stalo več kot 5 let plačevanja In-house IT strokovnjakov.

Ampak, ko firme gledajo stroške, vidijo samo, da je zunanji servis na papirju cenejši kot IT strokovnjak v podjetju.

Glede na kvaliteto "inženirjev" v teh "support" firmah ti povem, da jih nikoli ne moreš izobraziti na nek nivo evropskega inženirja.

Tiste dobre inženirje hitro pobašejo tako evropska kot ameriška podjetja za razvoj. V supportu je samo krš od krša...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

imagodei ::

Invictus je izjavil:

Glede na kvaliteto "inženirjev" v teh "support" firmah ti povem, da jih nikoli ne moreš izobraziti na nek nivo evropskega inženirja.

Tiste dobre inženirje hitro pobašejo tako evropska kot ameriška podjetja za razvoj. V supportu je samo krš od krša...

Ni, da se ne bi strinjal s tem. Želim samo povedat, da je odgovornost na BA, ne pa na Indijcih. To je podobno, kot da bi pri ESI ugotovili, da so evropski srednješolci cenejši kot izobraženi in v praksi dokazani inženirji. Zaradi zmanjševanja stroškov bi zato najemali srednješolce, da bi jim izračunali npr. koliko goriva rabijo za raketo, ki bo utirila nov satelit.

In potem bi s prstom kazali na srednješolce, ko bi Arianne strmoglavila iz višine 75km, ker bi ji zmanjkalo goriva.
- Hoc est qui sumus -

Invictus ::

imagodei je izjavil:


Ni, da se ne bi strinjal s tem. Želim samo povedat, da je odgovornost na BA, ne pa na Indijcih. To je podobno, kot da bi pri ESI ugotovili, da so evropski srednješolci cenejši kot izobraženi in v praksi dokazani inženirji. Zaradi zmanjševanja stroškov bi zato najemali srednješolce, da bi jim izračunali npr. koliko goriva rabijo za raketo, ki bo utirila nov satelit.

In potem bi s prstom kazali na srednješolce, ko bi Arianne strmoglavila iz višine 75km, ker bi ji zmanjkalo goriva.

To ni res.

BA je outsourcala IT Indijcem. Dvomim, da v pogodbi ni odgovornosti, penalov, ipd...

Tako da so to ziher zajebali Indijci.

BA mora imeti papirologijo porihtano že zaradi revizij, EU, FAA, ipd... Sploh če imajo še kak ISO certifikat.

Če od Indijcev nihče ni prebral navodil, BA res ni kriva... Ko so Indijci prevzeli IT, je odgovornost prešla na njih.

Dal si butast primer, ker pri BA gre za pogodbo med poslovnimi subjekti, pri ESA pa za zaposlitev. Popolnoima drugi nivoji odgovornosti.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

imagodei ::

Dal sem ilustrativen primer. Kaj pa ti veš, kakšno obliko poslovnega sodelovanja sem jaz imel v mislih? V mojem imaginarnem primeru je ESA sklenila pogodbo s tremi povprečnimi evropskimi srednješolci. V pogodbi so bile določene vse odgovornosti, penali, ipd. >:D

Bistvo je, da zgolj to, da skleneš pogodbo z vsemi možnimi klavzulami s prvim Kekcem, ki pride mimo tvoje poslovne stavbe, ne pomeni odgovornega vodenja podjetja. Sploh, če imaš v trenutku, ko se odločaš za spremembo, stvari urejene (v tem primeru lasten IT oddelek).

Miselni vzorec je približno enak, kot če bi 100m pred semaforiziranim križiščem zamižal, ker imaš itak zeleno luč. Če se bo slučajno kdo zaletel vate, je pač on naredil napako, ne ti.

Ali pa - zavaruješ hišo proti požaru, potem pa sredi dnevne sobe vsak vikend prirejaš roštiljado z odprtim ognjem? Itak je hiša zavarovana, zato se jaz lahko obnašam čisto neodgovorno? To je direkt analogija s temi pogodbenimi odgovornostmi in penali.

Well, guess what - ne bo šlo. Odgovorno vodstvo podjetja se v naprej prepriča, da je pogodbeni izvajalec sposoben izpolniti svoje obljube. Pregleda reference, kontaktira prejšnje naročnike, ipd. Saj ko delodajalec zaposluje, tudi naredi selekcijo med prijavljenimi kandidati: vse bolj običajno je, da za delovna mesta, ki zahtevajo posebna znanja in veščine, kandidate testirajo. Od psiholoških, do spretnostnih, ter reševanja konkretnih nalog. Očitno se podjetje v teh primerih želi odločit za zaposlitev utemeljeno najbolj primernih kandidatov.

Ti me pa želiš prepričat, da ko sklepamo pogodbo za outsourcing (dela) IT-ja, je pa kar OK, da najamemo eno firmo, ki nam zagotavlja, da oni to zmorejo?
- Hoc est qui sumus -

krneki0001 ::

imagodei je izjavil:

Ti me pa želiš prepričat, da ko sklepamo pogodbo za outsourcing (dela) IT-ja, je pa kar OK, da najamemo eno firmo, ki nam zagotavlja, da oni to zmorejo?


Na žalost je tako. Ravno obratno kot pri kandidatih za službo, kjer se moraš res izkazat, se zadnje čase outsorcing dela na "lepe besede" marketinga firme, ki bo delala zadeve zate.
Opažam že več časa da marketng obljublja vse, čeprav recimo ti veš, da se nekaj ne da narest, ampak oni bodo to vse naredili. Nekvalificirani šefi (politično/strankarsko/bratsko postavljeni) pa pač to vse kupijo. Ljudi s tehnološke strani pa nihče več ne vpraša za mnenje, če pa že vprašajo, je pa to samo zato, da ne izpadejo taki kreteni, ker tega itak ne upoštevajo.

Invictus ::

imagodei je izjavil:


Ti me pa želiš prepričat, da ko sklepamo pogodbo za outsourcing (dela) IT-ja, je pa kar OK, da najamemo eno firmo, ki nam zagotavlja, da oni to zmorejo?

Taka je realnost.

Kot je nebivedu rekel, se bodoče zaposlene preverja precej bolj kot outsourcing firme. One samo namečejo reference, če pa nimaš dobrih networking stikov, pa niti ne moreš preverit kako se obnesejo, ker je to "poslovna skrivnost".

Kar preizkusi kako outsource firmo stestirat. Te bo nekdo, ki dobi provizijo, nekam steral ;).

In še vedno mislim, da si dal butast primer. Ti je pač ušlo ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BlaY0 ::

Invictus je izjavil:


BA mora imeti papirologijo porihtano že zaradi revizij, EU, FAA, ipd... Sploh če imajo še kak ISO certifikat.

Papir vse prenese...

Namesto da bi rešili težavo pri korenini, se bodo zdaj tožarili v nedogled...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

imagodei ::

krneki0001 je izjavil:

imagodei je izjavil:

Ti me pa želiš prepričat, da ko sklepamo pogodbo za outsourcing (dela) IT-ja, je pa kar OK, da najamemo eno firmo, ki nam zagotavlja, da oni to zmorejo?


Na žalost je tako. Ravno obratno kot pri kandidatih za službo, kjer se moraš res izkazat, se zadnje čase outsorcing dela na "lepe besede" marketinga firme, ki bo delala zadeve zate.
Opažam že več časa da marketng obljublja vse, čeprav recimo ti veš, da se nekaj ne da narest, ampak oni bodo to vse naredili. Nekvalificirani šefi (politično/strankarsko/bratsko postavljeni) pa pač to vse kupijo. Ljudi s tehnološke strani pa nihče več ne vpraša za mnenje, če pa že vprašajo, je pa to samo zato, da ne izpadejo taki kreteni, ker tega itak ne upoštevajo.

Ne pravim, da to ni realnost in da ni res, da se tako ne dela. Očitno se dela. Pravim samo, da je to težak fail. In da ne moreš potem objektivno krivit zunanjega izvajalca.

To je tako, kot da bi DARS za gradnjo novega mostu zaposlil lokalnega zidarja Mićota, ki ima dolga leta izkušenj z gradnjo stanovanjskih hiš. Potem bi se pa po 2 letih na mostu pojavile resne strukturne težave, bi pa DARS s prstom kazal na Mićota.

Fak, no, mal resnosti pri vašem delu, Mr Executive. Zato pa imaš plačo v rangu 10k EUR+ z vsemi dodatki, dnevnicami itd.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

BlaY0 ::

imagodei je izjavil:


To je tako, kot da bi DARS za gradnjo novega mostu zaposlil lokalnega zidarja Mićota, ki ima dolga leta izkušenj z gradnjo stanovanjskih hiš. Potem bi se pa po 2 letih na mostu pojavile resne strukturne težave, bi pa DARS s prstom kazal na Mićota.

Sej to delajo. Praviloma skoraj vedno...

imagodei je izjavil:


Fak, no, mal resnosti pri vašem delu, Mr Executive. Zato pa imaš plačo v rangu 10k EUR+ z vsemi dodatki, dnevnicami itd.

Bo pač prevzel odgovornost (ali pa tudi ne) in odstopil, pobral tistih par mio nagrade (za kar koli že pač) in odšel drugam... spet za 5 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

imagodei ::

Še tretjič ali četrtič: jasno, da tako delajo. Očitno celo v podjetjih, kot je BA in to ni omejeno samo na Slovenijo.

Pravim, da se moramo normalni ljudje, kolikor nas še je, vprašat, ali je taka praksa sprejemljiva.
- Hoc est qui sumus -

BlaY0 ::

Nima veze... kot rečeno zaposlili bodo 10 novih pravnikov, ki se bodo ukvarjali z odškodninskimi zahtevki...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

Invictus ::

imagodei je izjavil:


To je tako, kot da bi DARS za gradnjo novega mostu zaposlil lokalnega zidarja Mićota, ki ima dolga leta izkušenj z gradnjo stanovanjskih hiš. Potem bi se pa po 2 letih na mostu pojavile resne strukturne težave, bi pa DARS s prstom kazal na Mićota.

Fak, no, mal resnosti pri vašem delu, Mr Executive. Zato pa imaš plačo v rangu 10k EUR+ z vsemi dodatki, dnevnicami itd.

Spet vlečeš ven butaste primere...

Gradbeništvo ima vedno nadzornega, ki 10 let odgovoarja za projekt. In mora tam biti po zakonu. Če ga pač nočejo izpostaviti, jebi ga... Ampak je bil jasno napisan in podpisan.

Poleg tega nimaš pojma kako outsourcing sploh dela. Če so celoten IT prenesli na indijsko firmo, pomeni da so vse IT stručkote odpustili. V firmi ni enega, ki bi znal na novo postavit, recimo, Windows server. Imajo pa malo morje managerjev in skrbnikov storitev, ki jim je edina briga, da so papirji v redu. Ker je to tudi njihovo delo.

Če hočeš primer, ti dam enega, Deutsche Bank...

Dokler dela, je vse O.K. Ko kaj crkne, pa nihče kriv. Pa je jasno kdo je zajebal.

imagodei je izjavil:

Še tretjič ali četrtič: jasno, da tako delajo. Očitno celo v podjetjih, kot je BA in to ni omejeno samo na Slovenijo.

Pravim, da se moramo normalni ljudje, kolikor nas še je, vprašat, ali je taka praksa sprejemljiva.

Normalni ljudje niso zaposleni v vrhovih velikih firm...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

imagodei ::

Invictus je izjavil:

Spet vlečeš ven butaste primere...

Strinjam se, težko je debatirati z osebami, ki ne razumejo ilustrativne primerjave in menijo, da sogovornik ne razume razlike.

Kot bi otroku razlagal kaj je to Sonce in za primerjavo uporabil luč, zraven bi se pa oglašal "pametnejši" starejši brat s pripombami, češ, to je butasta primerjava, luč lahko ugasnemo, Sonca pa ne.

IOW, you completely missed the point. Kar v tvojem primeru žal ni redkost.
- Hoc est qui sumus -

Invictus ::

imagodei je izjavil:


Kot bi otroku razlagal kaj je to Sonce in za primerjavo uporabil luč, zraven bi se pa oglašal "pametnejši" starejši brat s pripombami, češ, to je butasta primerjava, luč lahko ugasnemo, Sonca pa ne.

Saj je butasta primerjava :D. Luč in sonce isto... Halloooooo
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

krneki0001 ::

imagodei je izjavil:

Ne pravim, da to ni realnost in da ni res, da se tako ne dela. Očitno se dela. Pravim samo, da je to težak fail. In da ne moreš potem objektivno krivit zunanjega izvajalca.


Ja, se čisto strinjam. To je velik fail, ampak kot sem rekel; vodilne zanima samo strošek in kako ga bodo zmanjšali, marketingarje pa samo lepe besede in je to dosti, da dobiš res slab outsorcing.

windigo ::

Invictus je izjavil:

Če hočeš primer, ti dam enega, Deutsche Bank...

Dokler dela, je vse O.K. Ko kaj crkne, pa nihče kriv. Pa je jasno kdo je zajebal.

Pa naj še kdo reče, da se ne da odpraviti inherentne kompleksnosti raznih podpornih operacij.

Saj je vendar čisto enostavno, znebiš se vseh, ki vedo, kako kaj in zakaj deluje.

In nato imaš namesto vse te mrgoleče in gomazeče kompleksnosti eno čisto enostavno črno škatlo. :))


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Po največjem izpadu plačilnega sistem Visa se stanje normalizira (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Kriptovalute
8224999 (21053) Furbo
»

Ne Rusija, ZDA: od kje najraje napadajo digitalni kriminalci

Oddelek: Novice / Varnost
206460 (4454) nevone
»

V Ukrajini potrjen drugi električni mrk zaradi hekerjev

Oddelek: Novice / Varnost
106216 (4979) RuskiSnajper
»

Hekerski napad od interneta odrezal skoraj milijon strank Deutsche Telekoma

Oddelek: Novice / Varnost
95869 (3882) ales85
»

Skype krivi Windows posodobitve za 48-urni izpad

Oddelek: Novice / Varnost
305529 (3778) MTm2H37rqt7B

Več podobnih tem