Forum » Šola » naloga iz matematike
naloga iz matematike
meganboj ::
pozdravljeni rabil bi pomoč za sina za naslednjo nalogo,jas sem že malo ven iz tega sinu pa velik problem hehe
lp pa hvala za pomoč
lp pa hvala za pomoč
- spremenilo: meganboj ()
smacker ::
Nastaviš sistem 3 enačb s tremi neznankami in rešiš.
t .. št. triciklov
a .. št. avtomobilov
k .. št. koles
Vseh vozil je 10: t+a+k = 10
Skupaj imajo 27 koles: 3*t + 4*a + 2*k = 27
Koles je toliko kot avtomobilov in triciklov: k = t + a
Tukaj z malo iznajdljivosti hitro prideš do rešitve. V prvi enačbi namesto t+a pišeš k, torej k+k=10 => k=5 .. torej maš 5 koles
Vstaviš 5 koles v tretjo enačbo, in izraziš tricikle: t=5-a
Sedaj v drugi enačbi namesto t pišeš (5-a) in namesto k pišeš 5: 3*(5-a) + 4*a + 2*5 = 27 ... 15 - 3a + 4a + 10 = 27 => 25+a=27, torej a=2 .. imaš 2 avtomobila
Iz t=5-a izračunaš še tricikle, t=5-2 .. imaš 3 tricikle.
t .. št. triciklov
a .. št. avtomobilov
k .. št. koles
Vseh vozil je 10: t+a+k = 10
Skupaj imajo 27 koles: 3*t + 4*a + 2*k = 27
Koles je toliko kot avtomobilov in triciklov: k = t + a
Tukaj z malo iznajdljivosti hitro prideš do rešitve. V prvi enačbi namesto t+a pišeš k, torej k+k=10 => k=5 .. torej maš 5 koles
Vstaviš 5 koles v tretjo enačbo, in izraziš tricikle: t=5-a
Sedaj v drugi enačbi namesto t pišeš (5-a) in namesto k pišeš 5: 3*(5-a) + 4*a + 2*5 = 27 ... 15 - 3a + 4a + 10 = 27 => 25+a=27, torej a=2 .. imaš 2 avtomobila
Iz t=5-a izračunaš še tricikle, t=5-2 .. imaš 3 tricikle.
gusto ::
Pri nalogi me v navodilih moti, da je beseda kolo uporabljena za dve različni stvari; kolo kot prevozno sredstvo in kolo kot gumo na kateremkoli prevoznem sredstvu. Zaradi tega pride v tretjem stavku do nejastnosti, ko naloga pravi da je avtomobilov in triciklov skupaj toliko kot koles. Katerih koles? 27 koles (gum) ali k-neznanih koles? Otrokom takšne naloge že v osnovi delajo težave, res ne potrebujejo še dvoumnih navodil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bluefish ()
smacker ::
Če je vseh vozil 10, pol ne more bit avtov in triciklov 27. Otroci razumejo navodila, ti pa iščeš dlako v jajcu. Iz konteksta zna vsak pismen razbrat, kdaj je govora o prevoznem sredstvu in kdaj o sestavnem delu vozila. Na to lahko gledaš tudi kot na vajo iz bralnega razumevanja - precej koristno znanje ko skušaš kake člene zakona ali splošne pogoje razumet
gusto ::
Če je vseh vozil 10, pol ne more bit avtov in triciklov 27. Otroci razumejo navodila, ti pa iščeš dlako v jajcu. Iz konteksta zna vsak pismen razbrat, kdaj je govora o prevoznem sredstvu in kdaj o sestavnem delu vozila. Na to lahko gledaš tudi kot na vajo iz bralnega razumevanja - precej koristno znanje ko skušaš kake člene zakona ali splošne pogoje razumet
Je*eš kontekst. Pri nalogah iz matematike je potrebno biti strikten. To otroke pri matematiki tudi učimo. Tu pa piše če karakteriziram x=5 in x=10. Oboje ne more biti. To nima veze z bralnim razumevanjem.
smacker ::
Malo logike otrokom ne škodi... kak bi lahko blo avtov tolko kot koles, če ma vsak avto 4 kolesa? Logično da gre za bicikle. Zgleda da ti nisi logike dobil v šoli, al si pa šprical.
gusto ::
Malo logike otrokom ne škodi... kak bi lahko blo avtov tolko kot koles, če ma vsak avto 4 kolesa? Logično da gre za bicikle. Zgleda da ti nisi logike dobil v šoli, al si pa šprical.
Sem hodil k logiki in tole nima veze z logiko. Tole so enostavno slaba navodila. Ne vem zakaj jih zagovarjaš. Da nisi slučajno ti tele naloge sestavil?
smacker ::
Ne, samo opažam da ljudje iščete izgovore za neznanje otrok v slabo napisanih učbenikih, namesto v pravih razlogih. Sem šel čez šolo in take učbenike, pa nisem nikoli mel problema zarad tega. Ne iskat težav, kjer jih ni Raje uči otroke, da je treba poslušat pri pouku, kot da jih podpiraš z negodovanjem nad učbeniki. Če te take bedarije v OŠ učbeniku motijo, pol si za obdobje študija kr pomirjevala nabavi
johan05 ::
Se strinjam, da so navodila površno napisana. Logika tu nima nobene veze. Logično razmišljanje in ugotavljanje iz besedila naloge se išče drugje. Takšnih površnosti je v nalogah mnogo, bodisi v osnovni, srednji šoli ali fakulteti. Tu še nekako gre, kasneje pa pride do težav, da je naloga nerešljiva.
Pa še to me zanima. Kateri razred je to, ker se mi zdi za OŠ kar težko?
Pa še to me zanima. Kateri razred je to, ker se mi zdi za OŠ kar težko?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: johan05 ()
gusto ::
Nikjer ne opravičujem neznanja zaradi učbenikov ali česa podobnega, samo opozarjam na napako/nesmislel/dvoumnost. Ne mislim zabresti v neskončne debate, s tem kar si napisal v zadnjem postu se recimo strinjam, nima pa to zveze s čimerkoli kar sem napisal.
Johan05 pa je povedal bistvo problema, tukaj še gre, kasneje pa so lahko zaradi takšnih površnih podatkov veliko večji problemi. Prav je da smo glede tega striktni že od vsega začetka.
Johan05 pa je povedal bistvo problema, tukaj še gre, kasneje pa so lahko zaradi takšnih površnih podatkov veliko večji problemi. Prav je da smo glede tega striktni že od vsega začetka.
Starodavni ::
ne pomnim, da bi v OŠ imel takšne naloge, to sem imel komaj šele v srednji šoli. je pa tak sistem , kot je smacker napisal.
Mam eno vprašanje Smacker, ki potrebuje samo obnovitev.
če imaš -3a + 4 a a to avtomatično spremeniš v + a?, če bi bilo pa - 5a + 4 a pa bi ostalo - a?
hvala in lp
Mam eno vprašanje Smacker, ki potrebuje samo obnovitev.
če imaš -3a + 4 a a to avtomatično spremeniš v + a?, če bi bilo pa - 5a + 4 a pa bi ostalo - a?
hvala in lp
smacker ::
-5a + 4a -> a izpostaviš -> a*(-5+4) -> a*(-1) torej -1*a ja. Ali bolj preprosto: maš minus 5 evrov, dobiš 4 evre, stanje je minus 1 evro.
johan05 ::
Grafika "okoli" naloge se mi zdi kot nek OŠ učbenik. Zahtevnost pa vsaj 1. letnik srednje šole. Sam tega v OŠ sigurno ne bi znal.
Unilseptij ::
Ta stavek "Vsa vozila imajo 27 koles" je dvoumen še zato, ker se ga lahko razume tudi tako, da ima vsako vozilo 27 koles . Navodila so res neposrečena.
Naloga pa čisto lepo spada v OŠ, saj je osnovni razmislek dovolj, da se jo reši, in ni treba komplicirati s sistemi 3 enačb. Če je triciklov in avtomobilov toliko kot koles (biciklov), potem je lahko koles samo 5, triciklov in avtomobilov skupaj pa tudi 5 (ker je vseh vozil skupaj 10). Torej bicikli dajo 10 koles k skupnim 27, 17 pa jih ostane za tricikle in avtomobile. Možnosti za število triciklov in avtomobilov so 1-4, 2-3, 3-2 ,4-1. Po malo osnovnega računanja vidimo, da je edina možnost 3 tricikli in 2 avtomobila.
Naloga pa čisto lepo spada v OŠ, saj je osnovni razmislek dovolj, da se jo reši, in ni treba komplicirati s sistemi 3 enačb. Če je triciklov in avtomobilov toliko kot koles (biciklov), potem je lahko koles samo 5, triciklov in avtomobilov skupaj pa tudi 5 (ker je vseh vozil skupaj 10). Torej bicikli dajo 10 koles k skupnim 27, 17 pa jih ostane za tricikle in avtomobile. Možnosti za število triciklov in avtomobilov so 1-4, 2-3, 3-2 ,4-1. Po malo osnovnega računanja vidimo, da je edina možnost 3 tricikli in 2 avtomobila.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unilseptij ()
johan05 ::
Ok, s poskusanjem bi verjetno slo. Se vedno pa se mi zdi kar tezko za OS. Me pa zanima, koliko ucencev je tole resilo samo od sebe in v kaksnem casu?
Ti pa povem primer iz nekega tekmovanja iz fizike. Bila je naloga, kjer je bilo potrebno izracunati najkrajso pot, ki jo muha preleti skozi labirint, da pride do cilja. Ni bilo podatka, da je labirint tudi od zgoraj zaprt (narisana je bila shema), zato je nek dijak napisal, da muha lahko leti ter izracunal najkrajso pot do cilja (visine ni nihce racunal). Dobil je vse tocke. Logicno razmisljanje dijaka ali povrsno besedilo?
Ti pa povem primer iz nekega tekmovanja iz fizike. Bila je naloga, kjer je bilo potrebno izracunati najkrajso pot, ki jo muha preleti skozi labirint, da pride do cilja. Ni bilo podatka, da je labirint tudi od zgoraj zaprt (narisana je bila shema), zato je nek dijak napisal, da muha lahko leti ter izracunal najkrajso pot do cilja (visine ni nihce racunal). Dobil je vse tocke. Logicno razmisljanje dijaka ali povrsno besedilo?
noraguta ::
Moral bi jo rešit vsaj 3/4. Namen naloge ni sledenje abstraktnemu načrtu, ampak samo osnovnemu manipuliranju s števili in predstavo.
Tud ko razbijaš kompleksno enačbo zadevo razdrobiš na poznane dele in kombiniraš skupaj materjal, ki ga imaš.
Trapanje, da je osnovnošolska matematika ekzaktna veda je pa milo rečeno bolno.
Tud ko razbijaš kompleksno enačbo zadevo razdrobiš na poznane dele in kombiniraš skupaj materjal, ki ga imaš.
Trapanje, da je osnovnošolska matematika ekzaktna veda je pa milo rečeno bolno.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Unilseptij ::
Sem dal rešiti svojim gaunarjem, šestošolcu, petošolcu in tretješolki. Šestošolcu se je zdela naloga lahka in je rešitev uganil, brez da bi sploh kaj računal ali razmišljal. Petošolec je naredil cel razmislek in pravilno šel skozi cel postopek. Tretješolka sama ni zmogla, verjetno tudi zaradi slabih in dvoumnih navodil, je pa z majhno pomočjo z lahkoto dojela, v čem je "fora" in kako se take naloge rešujejo.
noraguta ::
Unilseptij je izjavil:
Sem dal rešiti svojim gaunarjem, šestošolcu, petošolcu in tretješolki. Šestošolcu se je zdela naloga lahka in je rešitev uganil, brez da bi sploh kaj računal ali razmišljal. Petošolec je naredil cel razmislek in pravilno šel skozi cel postopek. Tretješolka sama ni zmogla, verjetno tudi zaradi slabih in dvoumnih navodil, je pa z majhno pomočjo z lahkoto dojela, v čem je "fora" in kako se take naloge rešujejo.
Tako nekak. Point jih je naučit razmišljat. Ne naučit algebre. To pride kasneje. Če nucajo.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: noraguta ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Nesreča dveh kolesarjev (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 34920 (29577) | joze67 |
» | krmiljenje avtomobilčkaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 1632 (1548) | cefizl88 |
» | Registracija unikatnega vozilaOddelek: Loža | 5560 (4015) | Saladin |
» | Google Street View se seli s cestOddelek: Novice / Omrežja / internet | 4348 (3072) | MrStein |
» | GM in Segway združila moči (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 6569 (4995) | CaqKa |