» »

Vezava li-ion celic

Vezava li-ion celic

Kona77 ::

Zdravo,

Za ebike rabim zvezat li-ion celice katerih moč mora biti 36v od 8ah do 12ah. Trenutno je vezanih 40 celic, na katerih pa nič nobene oznake o moči/tipu. Zanima me kako močne posamezne celice moram kupit, da dosežem želeno. Biti pa mora li-ion, cena razumna. Volumen končnega paketa povezanih baterij ni pomemben (to omenim, ker vem da so nekatere celice precej večje/debelejše od drugih).

gidooo ::

fikus_ ::

Ena li- ion ima 3,2 V nominalno (polna ~3.6V, prazna ~2,8V) torej rabiš 10 - 11 celic zaporedno. Pri 1Ah na celico to pomeni 10 -11 Ah.
Poleg tega pa rabiš še BMS.
Poglej malo tu:
https://www.ev-power.eu

darkolord ::

Li-ion ima 3,2 - 4,2 V (nominalno 3,6 ali 3,7).

fikus_ ::

Popravljam Li- Fe polymer ima 3.2 V nominalno

TESKAn ::

Pojdi na https://www.nkon.nl/ in si izberi nekaj primernega glede na tok, ki ga boš rabil.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Kona77 ::

fikus_ je izjavil:

Ena li- ion ima 3,2 V nominalno (polna ~3.6V, prazna ~2,8V) torej rabiš 10 - 11 celic zaporedno. Pri 1Ah na celico to pomeni 10 -11 Ah.
Poleg tega pa rabiš še BMS.
Poglej malo tu:
https://www.ev-power.eu



Bms je gor, samo nevem kako je z vezavo na posamezno enoto, ker bo različno število enot kot zdaj...Lahko več Ah naredi škodo motorju/kontrolerju?

darkolord ::

Ne

Kona77 ::

fikus_ je izjavil:

Ena li- ion ima 3,2 V nominalno (polna ~3.6V, prazna ~2,8V) torej rabiš 10 - 11 celic zaporedno. Pri 1Ah na celico to pomeni 10 -11 Ah.
Poleg tega pa rabiš še BMS.
Poglej malo tu:
https://www.ev-power.eu



a bi 10-11 celic zamenjal trenutno količino in vezavo? so lah trenutno tok slabše, da so 4 za eno novo?
[img]http://shrani.si/f/2y/Sb/3qdTIqTw/10092...

darkolord ::

Ne.

A. Smith ::

fikus_ je izjavil:

Ena li- ion ima 3,2 V nominalno (polna ~3.6V, prazna ~2,8V) torej rabiš 10 - 11 celic zaporedno. Pri 1Ah na celico to pomeni 10 -11 Ah.


Počrnjena trditev ne drži. Pri zaporedni vezavi se praznijo vse celice hkrati in če so vse celice po 1Ah, potem je kapaciteta take verige 1Ah! Oziroma kot kaže slika.
 Veriga celic in kapaciteta naboja.

Veriga celic in kapaciteta naboja.



Če bi torej želeli doseči 10 Ah, bi morali takih verig vezati 10 vzporedno, vse pa bi moral, kot si napisal, krmiliti BMS. Za 10 Ah bi torej potrebovali 100 ali 110 celic po 1Ah.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

TESKAn ::

Kona77, kakšno moč ima tvoj ebike? Brez tega lahko samo nakladamo.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Kona77 ::

meni se tudi ne zdi kot napisano ja. motor je 350w 36v.

Magic1 ::

Magic

TESKAn ::

350W, to je ene 10A. Načeloma je dovolj ena taka celica, kar se tiče toka. Za 9 Ah daš tri vzporedno, za 12 Ah štiri. Deset v serijo in imaš, kar rabiš.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Magic1 ::

350W/36V= cca. 1A... kar je čisto sprejemljivo za večino Li-ion celic.
Magic

Kona77 ::

no tko je zdej 4 vzporedno pa 10 v serijo..torej 40 celic..mislm d bom kar tele 18650. ma kdo izkušnje s temi celicami, na kaj pazt treba mogoče?

darkolord ::

Ja, te so vse zanič.

Dobre so: Panasonic, Sanyo, Samsung, LG, Sony. To je to.

Magic1 ::

Več kot 3000mAh(3500 pravijo, več pa res ne) je praktično nemogoče spravit v 18650 ohišje. Kaj misliš da so, če piše na njih 9800mAh? Najbolj verjetno 9800uAm.
Če nameravaš kupit 40 celic, glej da plačaš s Paypalom in izmeri kapaciteto, ko jih dobiš
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

darkolord ::

Panasonic so 3500, to je pa največ trenutno.

TESKAn ::

Kupi z nkon.nl, da ne boš dajal še carine. Pa če jih boš spajkal skupaj, ne pozabi na priključke.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

fikus_ ::

Sem prehitro pisal.
Prav je: pri zaporedni vezavi seštevaš voltažo, pri vzporedni pa amperažo.
Torej če rabiš 36 V, rabiš 10 Li ion celic zaporedno. Za moč baterije oz. Ah pa jih vežeš ustrezno št. Baterij vzporedno.
Če imaš sedaj 40 celic, to pomeni 10x zaporedno po 4 vzporedno. Koliko Ah so pa, pa piše na njih.
Še opravičujem za napačne info.

sandmat ::

jaz sem imel svoj čas nekaj podobnega in sem imel vezavo 10s2p Turingy 5Ah packe (4 packi, kupljeno na hobby king). Seveda sem imel gor BMS za 20 celic.

BTW, te celice so držale 5 let in po slednjem času so še vedno dale ven 8.2Ah (menjal, ker je ena celica crknila že pri 6.5Ah).

matobeli ::

pri vzporedni vezavi liion celic je treba pazit da so vse celice čimbolj enake. če crkne ena celica kontroler tega ne bo vedel in prekomerno polnil/praznil vse ostale, kar lahko privede do tega da crknejo vse celice v vzporedni vezavi.

za karkoli od več kot dveh enakih celic v paraleli se je fino čimbolje izobrazit o delovanju takih paketov. na netu je ogromno materjala.

ali pa kupit nomex spodnje perilo.

Magic1 ::

Ne se preveč igrat litijevimi baterijami, če se ne spoznate. Zadeve se lahko vžgejo ob napačni uporabi(in to na več načinov), tokovi so kar konkretni (lakho tudi čez 100A)...
Magic

sandmat ::

matobeli je izjavil:

pri vzporedni vezavi liion celic je treba pazit da so vse celice čimbolj enake.

definitivno.

matobeli je izjavil:


če crkne ena celica kontroler tega ne bo vedel in prekomerno polnil/praznil vse ostale, kar lahko privede do tega da crknejo vse celice v vzporedni vezavi.


To pa ne bo držalo. BMS ima voltažo posamezne celice in bo zlahka ugotovil kdaj gre v OC ter celoten paket (polnjenje) ustrezno odklopil.

EDIT: edina stvar, ki se bo v tem primeru zgodila, je zmanjšana kapaciteta: celice ne bodo napolnjene do konca in BMS bo paket enako odklopil, ko bo ena celica (defektna) padla pod določeno voltažo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sandmat ()

matobeli ::

BMS je kontroler?

Ne poznam večjih profi packov, ampak za manjše (prenosniki, power banki...) vem da merijo zgolj napetost in temperaturo na vseh vzporednih celicah.

In ker se gre za neko samogradnjo z najcenejšimi komponentami je strah pred manj zmogljivejšim kontrolerjem verjetno upravičen.

celice: splača se pogledat tudi gearbest.com imajo ugodne cene. recimo ncr18650b, 3.4Ah Panasonic celice. So dostikrat v akciji. Lahko pa se pogleda tudi zaščitene celice, kar pomeni da ima fabriško vsaka celica na sebi zaščitno vezje (ne pozabit preračunat če ustrezajo željenim praznilnim tokovom!).

A. Smith ::

matobeli je izjavil:

BMS je kontroler?

Ja. BMS = Battery Management System, z drugimi besedami kontroler.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

sandmat ::

bms je management sistem, ki upravlja polnjenje in praznjenje packa. Seveda folk, ki kupi za 500€ celic da gor BMS, ki je sposoben več od golega merjenja skupne napetosti (razen tisti "slovenski" tricikel električni skiroji, kjer je folk delal točno to in so po pol leta morali menjati packe vsem prodanim produktom). Tak BMS te pride od 100-300€. Za slednjo ceno dobiš že takšnega, ki ti preko bluetootha sporoča stanje celic, meri in logira podatke itd. Na primer tale, ki ga imam tudi sam: http://www.ecat.si/sl/smartbms/

zenith1 ::

sandmat je izjavil:

matobeli je izjavil:

pri vzporedni vezavi liion celic je treba pazit da so vse celice čimbolj enake.

definitivno.


Si mogoče mislil pri zaporedni vezavi? Ker najslabše je filat celice v zaporedni vezavi, ki so različnih kapacitet zaradi starosti. Pri vzporedni vezavi teh težav nimaš. Razen če kombiniraš zaporedno vezavo, da dosežeš določeno voltažo in vzporedno, da dosežeš določeno kapaciteto.

fikus_ ::

Problem pri Li ion, LiFePo in podobnih celicah je, da tista celica v paketu, katera je v najslabšem stanju, se "prej napolni" in prej sprazni. To pomeni, da se pri polnjenju napetost najprej dvigne na zgornji mejo. Torej paket celic je zmogljiv toliko koliko je zmogljiva najslabša celica. (veriga je najmočnejša, koliko je močan najšibkejši člen).
Zato se uporablja pasivni BMS, ki pri polnjenju prazni najbolj napolnjene celice, dokler se ne napolnijo šlabše celice in so vse na približno enako napolnjene. BMS meri Voltažo posamezne celice in primerja z drugimi. Temp. pa ni nujno da meri za vsako celico.
Aktivni BMS pa usmerja el. tok iz bolj napolnjenih celic v najmanj napolnjene celice. Je precej dražji!

Jst ::

A je tu kakšen lastnik e-bike?

Jaz sem videl dva, zelo različna. Eden je bil futuristični in se je videl battery pack (tam ko je ponavadi prostor za bidon), elektromotor je imel pa na pogled tam, kjer so pedala.

Drug tip je pa izgledalo kot navadno kolo, ampak v zadnjem kolesu, med ostjo in v višino malo več kot do polovice obroča (kamor pride guma), je bil tak čuden okrogel del. Lastnik mi je rekel, da se "regenerira", ko bremzaš ali ko greš navzdol. Ko pa greš v hrib (oz. "navzgor"), ti pa pomaga.

Prvi tip e-kolesa, ki sem ga opisal, pa sem samo videl od daleč. Kako pa takšno kolo deluje oz. kako in kdaj ti elektromotor pomaga? Se tudi regenerativno polni?
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

vaščan ::

upam da še kdo spremlja temo zanima me namreč če vežem akumulatorje Lead-acid battery zaporedno različnih Ah lahko pride do kakšni problemov ali bo pač samo kapaciteta toliko manjša kot je najšibkejši člen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: vaščan ()

FX6300B ::

načeloma nič narobe, le nesmeš ga spraznit več kot je pa najšibkejši člen, ker ga lahko preveč sprazneš, kar pa ni dobro za akumolatorje...
May the force be with you!

SaXsIm ::

Baterije imajo neko notranjo upornost, ki določa tok skozi njih oz napetost pri različnih obremenitvah. Ko se dela pakete baterij, kjer so celice zaporedno vezane, se uparja celice z enako (oz primerljivo) notranjo upornostjo. Če bojo razlike v celicah velike, lahko pride tudi do trošenja energije na kateri izmed celic. Če gre za dva avtomobilska akumulatorja, jih enkrat kamot uporabiš v takšni konfiguraciji, vendar za stalno rabo ne priporočam. Sploh polnjenje zna biti problem.
SaXsIm

vaščan ::

Polnim vsakega posebej to so tamali akumulatorčki 12v za poganjat otroške igrače sinko je malo zrasel sva snela pomožne koleščke dol iz motorja in pojačala zadevo na 24v kar dobro leti motorčke sem šlatal in niso vroči zaenkrat deluje vse ok en akumulator je 10Ah drugi je 12Ah.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: vaščan ()

darkolord ::

Na: ,.,.,,;,

Zgodovina sprememb…



Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Menjava baterijskega paketa nicd v liion 18650 na stari baterijski vrtalki

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
152746 (1810) espacious
»

Polnjenje 16850 battery packa

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
404459 (3693) jest10
»

Koliko Amperov bi taka baterija lahko dala od sebe maksimalno? (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
577888 (7077) ajfon
»

Lotanje/varjenje LiFePO4 baterij

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
142457 (1925) ukija
»

Namenski transformator (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
516027 (5519) Pyr0Beast

Več podobnih tem