Forum » Elektrotehnika in elektronika » Elektromotor pralnega stroja
Elektromotor pralnega stroja
SloMusty ::
No pa sem se spomnil še en način možne uporabe!
Vitla!
Navadno pranje al pa centrifuga gor, navadno pranje nazaj pa dol!!
Lp
Vitla!
Navadno pranje al pa centrifuga gor, navadno pranje nazaj pa dol!!
Lp
Freestyle wind riders!!!
stromar ::
Danes sem našel nekaj časa in šel probat motor od Candyjevega pralnega stroja, letnik 86. Ležaji so zanič, tako, da je kar močno cvilil. Sem pa presenečen nad nemočjo tega motorja. Na jermenico (premer nekje 5cm) sem rahlo stopil, obut v supergo in motor se je takoj brez borbe ustavil. Bil je v brzini za centrifugo, pri ostalih je še slabše. Ima pa drugačne barve kablov, tako, da sem šel kombinacijo kar ugibat. Edino ene počasne brzine nisem našel (obratne od centrifuge)
Mogoče sem priklopil kaj narobe, zato je tako bila tako majhna moč
Nameravam pa narediti brusilnik. Je motor od pralnega stroja dovolj močan za to?
Lp
Mogoče sem priklopil kaj narobe, zato je tako bila tako majhna moč
Nameravam pa narediti brusilnik. Je motor od pralnega stroja dovolj močan za to?
Lp
Zgodovina sprememb…
- spremenil: stromar ()
Pyr0Beast ::
No jst sem pa vzel motor iz mixerja 400W in res trga gate pri 15000+ obratih v prostem teku.
Sm se mal igrav pa sm ga zihtu da tut na 12V dela. Ja, no kokr tok
Sm se mal igrav pa sm ga zihtu da tut na 12V dela. Ja, no kokr tok
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
Azrael ::
@stromar:
Identificirati moraš navitja za pranje. Z ohmmetrom poišči med katerimi priključki imaš enako upornost (2x30 Ω, lahko tudi več, npr. 2x62 Ω. To so navitja za pranje.
Če ima motor 5 priključkov potem je srednji izvod tudi skupen za centrifugo. Glavna faza centrifuge ima manjšo upornost (5-12 Ω), pomožna večjo (10-25 Ω).
Upornosti so odvisne od tipa motorja in so samo za lažjo orentacijo.
Če upornosti nikakor ne bodo štimale je lahko motor pokvarjen (pranje) in zato tudi centrifuga nima moči. Tok si pomeril? Centrifuga ~3-4A (če je tok le ~1A potem se vrti narobe in ni moči), pranje 1-2A, obe smeri enako.
Ležaja sta najverjetneje 6203ZZ.
No, jaz sem za brusilnik uporabil motor 0.75kW od črpalke gostilniškega stroja za pomivanje posode. Motor ima primerno dolgo os, navoj nas koncu osi in je bilo treba samo postružiti podložke in vložek za brusilno ploščo, za zaščito se je uporabilo primerno obrezan pokrov filtra od R4 (katrce). Zaščito ni bilo problem pritrditi, ker ima motor prirobnico. Najbolj od vsega mi je bila všeč majhnost motorja in to, da je dobro zatesnjen (IP55), kar vse manjka pri motorju pralnega stroja.
Motor je priklopljen enofaztno in kondenzator se je skrilo v podstavek, zraven stikala za vklop. Kondenzator je sicer premajhen, le 25uF, vendar je moči dovolj.
Identificirati moraš navitja za pranje. Z ohmmetrom poišči med katerimi priključki imaš enako upornost (2x30 Ω, lahko tudi več, npr. 2x62 Ω. To so navitja za pranje.
Če ima motor 5 priključkov potem je srednji izvod tudi skupen za centrifugo. Glavna faza centrifuge ima manjšo upornost (5-12 Ω), pomožna večjo (10-25 Ω).
Upornosti so odvisne od tipa motorja in so samo za lažjo orentacijo.
Če upornosti nikakor ne bodo štimale je lahko motor pokvarjen (pranje) in zato tudi centrifuga nima moči. Tok si pomeril? Centrifuga ~3-4A (če je tok le ~1A potem se vrti narobe in ni moči), pranje 1-2A, obe smeri enako.
Ležaja sta najverjetneje 6203ZZ.
No, jaz sem za brusilnik uporabil motor 0.75kW od črpalke gostilniškega stroja za pomivanje posode. Motor ima primerno dolgo os, navoj nas koncu osi in je bilo treba samo postružiti podložke in vložek za brusilno ploščo, za zaščito se je uporabilo primerno obrezan pokrov filtra od R4 (katrce). Zaščito ni bilo problem pritrditi, ker ima motor prirobnico. Najbolj od vsega mi je bila všeč majhnost motorja in to, da je dobro zatesnjen (IP55), kar vse manjka pri motorju pralnega stroja.
Motor je priklopljen enofaztno in kondenzator se je skrilo v podstavek, zraven stikala za vklop. Kondenzator je sicer premajhen, le 25uF, vendar je moči dovolj.
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
stromar ::
Hvala za razlago, bom jutri pomeril.
Motor je od delujočega pralnega stroja. Moteče je bilo piskanje ležajev, puščanje vode in starost, zato sem ga razkopal.
Kondenzator je le 12.5uF. Mogoče to kaj pove o moči motorja? Drugače imam še en motor, ki je verjetno od gorenjevega pralnega stroja, a nisem prepričan, če deluje. Motor je malce zarjavel, saj stoji že več kot 10 let. Ležaji pa so vredu. Nekje imam spravljen tudi en kondenzator od 25uF, ki je od drugega stroja, a verjetno bi moral delat s tem motorjem
Motor nameravam zapakirati kar v ohišje brez zračnikov. Dvomim namreč, da ga bi kdaj potreboval toliko časa, da bi se pregrel. Ležajev imam precej, tako, da če bo motor dovolj močan, jih bom zamenjal.
Imam sicer tudi jaz dva motorja od pomivalnih strojev. En izgleda precej močan in je krtačni, drugi je asihronski. Pomankljivost obeh je premajhna dolžina in debelina osi.
Lp
Motor je od delujočega pralnega stroja. Moteče je bilo piskanje ležajev, puščanje vode in starost, zato sem ga razkopal.
Kondenzator je le 12.5uF. Mogoče to kaj pove o moči motorja? Drugače imam še en motor, ki je verjetno od gorenjevega pralnega stroja, a nisem prepričan, če deluje. Motor je malce zarjavel, saj stoji že več kot 10 let. Ležaji pa so vredu. Nekje imam spravljen tudi en kondenzator od 25uF, ki je od drugega stroja, a verjetno bi moral delat s tem motorjem
Motor nameravam zapakirati kar v ohišje brez zračnikov. Dvomim namreč, da ga bi kdaj potreboval toliko časa, da bi se pregrel. Ležajev imam precej, tako, da če bo motor dovolj močan, jih bom zamenjal.
Imam sicer tudi jaz dva motorja od pomivalnih strojev. En izgleda precej močan in je krtačni, drugi je asihronski. Pomankljivost obeh je premajhna dolžina in debelina osi.
Lp
stromar ::
Dela
Sem pomeril upornosti, za počasne brzine so 52 ohmov, centrifuga 20 ohmov. Motor dela čisto drugače kot takrat, ko sem poskušal z ugibanjem. Je dosti močnejši. Sem se moral precej potrudit, da sem ga ustavil (skoraj prerezal dno superge).
Lp
Sem pomeril upornosti, za počasne brzine so 52 ohmov, centrifuga 20 ohmov. Motor dela čisto drugače kot takrat, ko sem poskušal z ugibanjem. Je dosti močnejši. Sem se moral precej potrudit, da sem ga ustavil (skoraj prerezal dno superge).
Lp
Zgodovina sprememb…
- spremenil: stromar ()
stromar ::
Prišel sem na idejo, da bi tak motor uporabil za odpiranje garažnih vrat. Ker ima majhne obrate, bi bilo potrebno zelo malo prenosov. Krmilno elektroniko že razvijam. Na začetku sem sicer mislil uporabit drug motor a mislim, da ne bo dovolj močan, pa še prevelike obrate ima
Lp
Lp
maverick5 ::
Pozdravljeni !
Jaz imam tudi eno vprašanje glede motorja za pralni stroj Gorenje. Namreč, rad bi ga uporabil za en drug namen, pa nimam nobenih podatkov o njem. Vem samo to, da je motor iz pralnega stroja Gorenje. Je manjši po velikosti. Na ohišju motorja zadaj vidim da ima eno tuljavico-dve rdeči žici ( verjeten je to za merjenje oz. nastavitev vrtljajev ). Žice, ki prihajajo ven iz motorja pa so naslenjih barv in gredo na en 6-polni konektor:
-v zgornji vrsti so od leve proti desni:
rdeča, bela,črna
-v drugi vrsti:
rdeča, modra, zelena
Obe rdeči žici gresta na merilnik vrtljajev, ki je nameščen na ohišju nad osjo rotorja.
Ali kdo morda ve, se ta motor lahk priklopi na 220 V in kako?
Jaz imam tudi eno vprašanje glede motorja za pralni stroj Gorenje. Namreč, rad bi ga uporabil za en drug namen, pa nimam nobenih podatkov o njem. Vem samo to, da je motor iz pralnega stroja Gorenje. Je manjši po velikosti. Na ohišju motorja zadaj vidim da ima eno tuljavico-dve rdeči žici ( verjeten je to za merjenje oz. nastavitev vrtljajev ). Žice, ki prihajajo ven iz motorja pa so naslenjih barv in gredo na en 6-polni konektor:
-v zgornji vrsti so od leve proti desni:
rdeča, bela,črna
-v drugi vrsti:
rdeča, modra, zelena
Obe rdeči žici gresta na merilnik vrtljajev, ki je nameščen na ohišju nad osjo rotorja.
Ali kdo morda ve, se ta motor lahk priklopi na 220 V in kako?
Azrael ::
To je verjetno univerzalni kolektorski motor (kolektor, navitje na rotorju in statorju, krtačke) . Če ti te stvari niso najbolj poznane slikaj motor, da bomo zanesljivo vedeli.
Bom jutri pogledal, kakšen je priklop.
Bom jutri pogledal, kakšen je priklop.
Nekoč je bil Slo-tech.
Azrael ::
Sliko moraš objaviti nekje na spletu , npr http://www.shrani.si/ in potem, ko piseš post klikneš še okence slika in tam vneseš povezavo (url naslov) do slike.
Direktno (iz svojega računalnika) navadni uporabniki ne morejo prenašati slik na S-T strežnik. Posledica tega, ker so nekateri to možnost v preteklosti grdo zlorabljali.
Direktno (iz svojega računalnika) navadni uporabniki ne morejo prenašati slik na S-T strežnik. Posledica tega, ker so nekateri to možnost v preteklosti grdo zlorabljali.
Nekoč je bil Slo-tech.
maverick5 ::
Če bi morda kdo vedel, kako se da tale elektromotor pralnega stroja Gorenje vključit na 220 V ? Imel bi ga za pogon enega drugega strojčka.
LP,
LP,
ql000 ::
Ej, ko sem bil za 1. maja v srbiji, sem videl narod, k kosi trato pred bajto z motorjem od pralnega stroja. Motor je postavljen navpično na nek voziček in pol narod amo tamo s tisto kosilnico. Glede na število teh kosilnic, bi rekel, da je to kar oreng konkurenca Husqarnam ;).
Azrael ::
Včeraj sem imel druge obveznosti, zato odgovarjam šele danes.
Drži, motor je univerzalni kolektorski.
Podatki so (vsaj tisti, ki ga imam doma, ravno tako iz Gorenje pralnega stroja):
C.E.SET
Castell Alfero (AT)- Italy
MCA 52/64-1216KT
9500n'-2.5A-510W
220/240V-50Hz cl B/F
Priklop:
Na rdeče žice ne priklapi ničesar! Naj ostaneta prosti. Prideta v poštev samo, če imaš ustrezen regulator vrtljajev. To je mišljen tak, ki drži enake vrtljaje ne glede ali je motor obremenjen 0% ali vse do 100% .
bela in modra sta rotor (preveri upornost ~6 Ω)
črna in zelena stator (preveri upornost ~31 Ω)
Preveri pa zato, ker ima moj motor namesto zelene sivo žico.
Vezati moraš zaporedno rotor in stator. Torej:
Faza na črno, zelena in bela skupaj, modra nula
Za drugo smer vrtenja:
Faza na črno, zelena in modra skupaj, bela nula.
Če bi rad spreminjal število vrtljajev, rabiš regulator za rasvetljavo (za moč vsaj 1kW) ali podobno zadevo iz sesalca za prah.
Sedaj pa še opozorila:
- Elektrika se ne pusti slatat brez posledic...
- Motor pred zagonom pritdi, ti motorji imajo veik zagonski moment in gre motor pri zagonu po svoje (v smeri največje škode), če ni pritrjen.
-Ima tudi visoke vrtljaje, zato pomisli za kaj ga boš uporabil.
@ql000:
Za kosilnico univerzalni motor ni preveč uporaben, ima previsoke vrtljaje. Za tak namen je uporaben enofazni motor za pralni stroj, ki je opisan na začetku te teme.
Drži, motor je univerzalni kolektorski.
Podatki so (vsaj tisti, ki ga imam doma, ravno tako iz Gorenje pralnega stroja):
C.E.SET
Castell Alfero (AT)- Italy
MCA 52/64-1216KT
9500n'-2.5A-510W
220/240V-50Hz cl B/F
Priklop:
v zgornji vrsti so od leve proti desni:
rdeča, bela,črna
-v drugi vrsti:
rdeča, modra, zelena-
Na rdeče žice ne priklapi ničesar! Naj ostaneta prosti. Prideta v poštev samo, če imaš ustrezen regulator vrtljajev. To je mišljen tak, ki drži enake vrtljaje ne glede ali je motor obremenjen 0% ali vse do 100% .
bela in modra sta rotor (preveri upornost ~6 Ω)
črna in zelena stator (preveri upornost ~31 Ω)
Preveri pa zato, ker ima moj motor namesto zelene sivo žico.
Vezati moraš zaporedno rotor in stator. Torej:
Faza na črno, zelena in bela skupaj, modra nula
Za drugo smer vrtenja:
Faza na črno, zelena in modra skupaj, bela nula.
Če bi rad spreminjal število vrtljajev, rabiš regulator za rasvetljavo (za moč vsaj 1kW) ali podobno zadevo iz sesalca za prah.
Sedaj pa še opozorila:
- Elektrika se ne pusti slatat brez posledic...
- Motor pred zagonom pritdi, ti motorji imajo veik zagonski moment in gre motor pri zagonu po svoje (v smeri največje škode), če ni pritrjen.
-Ima tudi visoke vrtljaje, zato pomisli za kaj ga boš uporabil.
@ql000:
Za kosilnico univerzalni motor ni preveč uporaben, ima previsoke vrtljaje. Za tak namen je uporaben enofazni motor za pralni stroj, ki je opisan na začetku te teme.
Nekoč je bil Slo-tech.
maverick5 ::
Azrael, najlepša hvala za informacijo o priklopu motorja. Bom priključil po navodilih in ti povem.
LP.
LP.
daljaz ::
Pozdrav!
Jaz mam pa doma dva motorja, ki kar kličeta po tem da bi jih v nekaj spremenil... prvega sem dobil iz enega starega sesalca in je pomoje popolnoma navaden (samo dva priklučka, sesalec je bil star in ni imel ozemljitve, niti na kablu). No tega sem mislil uporabit za kosilnico. A bi to šlo? a je dost močen, kaj menite?
Sliki:
pol mam pa šeenga ki sem ga iz pokvarjenga kompresorja odstranu, pa ma še vedno gor bat in cilinder sam da je bat zdrobljen, ker se je noter nekaj jeklenega znašlo in je scefralo bat... ta mam občutek da je močnejši, pa a mate kakšne ideje za uporabo?
Sliki:
P.S.: Em, na kompresorju piše: MOTOR: 1.5Hp (predvidevam, da je to 1,5 konjskih moči)
kompresor sam je "Mac Tools, TurboAir"
Jaz mam pa doma dva motorja, ki kar kličeta po tem da bi jih v nekaj spremenil... prvega sem dobil iz enega starega sesalca in je pomoje popolnoma navaden (samo dva priklučka, sesalec je bil star in ni imel ozemljitve, niti na kablu). No tega sem mislil uporabit za kosilnico. A bi to šlo? a je dost močen, kaj menite?
Sliki:
pol mam pa šeenga ki sem ga iz pokvarjenga kompresorja odstranu, pa ma še vedno gor bat in cilinder sam da je bat zdrobljen, ker se je noter nekaj jeklenega znašlo in je scefralo bat... ta mam občutek da je močnejši, pa a mate kakšne ideje za uporabo?
Sliki:
P.S.: Em, na kompresorju piše: MOTOR: 1.5Hp (predvidevam, da je to 1,5 konjskih moči)
kompresor sam je "Mac Tools, TurboAir"
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: Azrael ()
Azrael ::
Motor od sesalca ima med 15 in 25.000 o/min, odvisno od moči. Če mu poberes dol še turbino, bo postal še hitrejši (samo bo zakuhal, ker bo ostal brez zadostnega hlajenja). IMO neuporaben za kosilnico.
Motorček od kompresorja je bolj uporaben (nekje 2700o/min), če ti bo uselo nekako odstraniti kompresor. OK, macola&co to hitro rešijo, ampak ni to nujno najboljša pot.
Problemi:
- kje je ležaj na kompresorski strani? Če je čisto na koncu, boš moral izdelati nov celoten pokrov motorja (ležajni ščit).
- Kako je montirana roćićna gred kompresorja. Jo lahko odstraniš
Motorček od kompresorja je bolj uporaben (nekje 2700o/min), če ti bo uselo nekako odstraniti kompresor. OK, macola&co to hitro rešijo, ampak ni to nujno najboljša pot.
Problemi:
- kje je ležaj na kompresorski strani? Če je čisto na koncu, boš moral izdelati nov celoten pokrov motorja (ležajni ščit).
- Kako je montirana roćićna gred kompresorja. Jo lahko odstraniš
Nekoč je bil Slo-tech.
daljaz ::
Uf Azrael sem pogruntal da se ne da odstranit zadnjega pokrova motorja tako da bom mogu res nekaj novega nardit oziroma najprej pogruntat kako bom dol dobil tisti del, kjer je bil prej bat... šit. tko da sva zdele z atom macola&co že sprobala sam bi prej razbil cel motor koker kej naredu... če mi pa uspe kej narazen dobit pa pripnem še slikce, da vidte kako zgleda vse skupaj narazen dano...
glede unega motorja od sesalca pa... kakšni predlogi? kaj pa če bi naredu en mini brusilni stroj? pa se da gor ena majhna šajba s šmirgel papirjem pa tut ne bo kašnih prevelikih obremenitev. glede hlajenja je pa na vrhu še ena majhna elisa pomoje prav za hlajenje navitja.
glede unega motorja od sesalca pa... kakšni predlogi? kaj pa če bi naredu en mini brusilni stroj? pa se da gor ena majhna šajba s šmirgel papirjem pa tut ne bo kašnih prevelikih obremenitev. glede hlajenja je pa na vrhu še ena majhna elisa pomoje prav za hlajenje navitja.
daljaz ::
Še nekaj sem se spomnil! Sicer malo offtopic, ampak ne povsem.
Ker že nastaja brusilnik iz zgoraj prikazanega motorja (unga iz sesalca, tamalga) sem se jaz domislil, kaj ko bi naredil večstopenjski brusilnik (več-manj obratov). Če se kaj zastopim na stvar bi moral omejit tok ali kaj podobnega (v preteklosti sem že zasledil, da se da to tudi nekako s PWM delat... sam ne znam ravno). Vem da se da kupit uno za luč dat "bol potihem" pa da se da tut drugje uporabit ker dela na 220V, samo jest bi rabil nekaj cenejšega (no ja...) in predvsem doma narejenega sm mislil s kakšnimi diodami ali kaj...
Nastavitve bi ble čist simpel: Polno vrtenje, 3/4 obratov, 1/2 obratov pa off .
če mi lahko kdo pomaga pliiiiz. aja pa povejte kaj moram zmerit! Tok? obrate?
Hvala!
Ker že nastaja brusilnik iz zgoraj prikazanega motorja (unga iz sesalca, tamalga) sem se jaz domislil, kaj ko bi naredil večstopenjski brusilnik (več-manj obratov). Če se kaj zastopim na stvar bi moral omejit tok ali kaj podobnega (v preteklosti sem že zasledil, da se da to tudi nekako s PWM delat... sam ne znam ravno). Vem da se da kupit uno za luč dat "bol potihem" pa da se da tut drugje uporabit ker dela na 220V, samo jest bi rabil nekaj cenejšega (no ja...) in predvsem doma narejenega sm mislil s kakšnimi diodami ali kaj...
Nastavitve bi ble čist simpel: Polno vrtenje, 3/4 obratov, 1/2 obratov pa off .
če mi lahko kdo pomaga pliiiiz. aja pa povejte kaj moram zmerit! Tok? obrate?
Hvala!
Pyr0Beast ::
Hmm, tisti motorček najbrž zlahka deluje na enosmerno. Če je temu tako, lahko za zmanjšanje vrtljajev preprosto uporabiš diodo. (6A je načeloma v starejših fenih xD)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Azrael ::
Dioda zmanjša vrtljaje takega motorja približno na polovico. Slabost pa je, da povzroči več iskrenja na kolektorju, kar posledično pomeni hitrejšo obrabo kolektorja in krtačk. Samo za tvoj namen to ni hud problem, saj bo motor obratoval le po nekaj minut nenkrat. Plan B je uporaba regulatorja iz nekega sesalca za prah.
Problem znajo predstavljati opilki, ki bodo nastajali pri brušenju. Če jih potegne v motor, bodo izolacijo na navitjih dobesedno speskali in bo z motorjem nepreklicno konec.
Problem znajo predstavljati opilki, ki bodo nastajali pri brušenju. Če jih potegne v motor, bodo izolacijo na navitjih dobesedno speskali in bo z motorjem nepreklicno konec.
Nekoč je bil Slo-tech.
maverick5 ::
Azrael !
Izmeril sem upornost navitij motorja pralnega stroja, za katerega si mi poslal podatke. Ti izmerjeni podatki so:
-ROTOR je 4,9 ohma ( bela in modra žica )
-STATOR je 1,9 ohma ( črna in zelena )
Za test sem ga najprej priklopil na enosmerno napetost na usmernik. Motor se je začel vrteti
že pri 10 V DC. Ko sem napetost povečal do 60 V DC se je motor ful vrtel. Res pa da ni bil obremenjen. Misliš da ga lahko poskusim direkt prilopit na 220 V AC ali se bo motor uničil?
LP
Izmeril sem upornost navitij motorja pralnega stroja, za katerega si mi poslal podatke. Ti izmerjeni podatki so:
-ROTOR je 4,9 ohma ( bela in modra žica )
-STATOR je 1,9 ohma ( črna in zelena )
Za test sem ga najprej priklopil na enosmerno napetost na usmernik. Motor se je začel vrteti
že pri 10 V DC. Ko sem napetost povečal do 60 V DC se je motor ful vrtel. Res pa da ni bil obremenjen. Misliš da ga lahko poskusim direkt prilopit na 220 V AC ali se bo motor uničil?
LP
Pyr0Beast ::
Sigurno bi dobro prišli kakšni filtri za motnje. Hmm, pazi, da ni grajen za 110V (nikoli ne veš, ampak dvomim). Če boš motorček priklapljal na kakšne večje napetosti bi ga bilo dobro močno pritrditi, da ga kam ne odpihne. Pa pri enosmerni bi bilo dobro pritrditi še kakšno diodo v zaporni smeri.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
daljaz ::
(Pyr0Beast, not funny stari feni so čist kul )
ja ugl, ko se bom lotil izdelave ohišja pošljem slikice pa glede opilkov se bom tut potrudu, da ne bo nč zraven pršlo, k'ne? mislim da bom obrnil tisto eliso za hlajenje v drugo smer, pa zrak usmeril prek ohišja da se bo še vedno hladilo, samo opilkov ne bo...
ja ugl, ko se bom lotil izdelave ohišja pošljem slikice pa glede opilkov se bom tut potrudu, da ne bo nč zraven pršlo, k'ne? mislim da bom obrnil tisto eliso za hlajenje v drugo smer, pa zrak usmeril prek ohišja da se bo še vedno hladilo, samo opilkov ne bo...
Pyr0Beast ::
Jah, nočna slepota dela svoje. Sploh nisem pogledal, da je za 230V xD
mjah bi bila dobra ideja. Samo pazi, da ti potem opilkov ne bo v glavo pihalo xD
mjah bi bila dobra ideja. Samo pazi, da ti potem opilkov ne bo v glavo pihalo xD
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Azrael ::
@maverick5:
Upornost statorja je res zelo majhna. To pomeni lahko:
a.) motor je grajen za nižjo napetost, kot je omrežna in je brez ustreznega regulatorja neuporaben oz. rabiš transformator s katerim znizaš napetost, da bo ustrezna za motor.
b.) motor ima zelo visoke vrtljaje >15000/min.
c.) motor je defekten.
Za priklop na izmenično napetost bi zelo prav prišel variak (nastavljiv transformator) s katerim bi počasi višal napetost motorju. Ko bi se iskrenje na kolektorju močno povečalo, bi vedel, da si presegel delovno napetost motorja.
Ker pa variaka najbrž nimaš, veži zaporedno z motorjem še nek porabnik, da omejiš tok (žarnice večje moči, kalorifer in podobno). Motor pred priklopom vsekakor dobro pritrdi!
Upornost statorja je res zelo majhna. To pomeni lahko:
a.) motor je grajen za nižjo napetost, kot je omrežna in je brez ustreznega regulatorja neuporaben oz. rabiš transformator s katerim znizaš napetost, da bo ustrezna za motor.
b.) motor ima zelo visoke vrtljaje >15000/min.
c.) motor je defekten.
Za priklop na izmenično napetost bi zelo prav prišel variak (nastavljiv transformator) s katerim bi počasi višal napetost motorju. Ko bi se iskrenje na kolektorju močno povečalo, bi vedel, da si presegel delovno napetost motorja.
Ker pa variaka najbrž nimaš, veži zaporedno z motorjem še nek porabnik, da omejiš tok (žarnice večje moči, kalorifer in podobno). Motor pred priklopom vsekakor dobro pritrdi!
Nekoč je bil Slo-tech.
daljaz ::
Pozdrav fantje!
našel sem še en motor od ene stare nape. Ker je že zelo star gor ni nobenih inskripcij kakršnekoli vrste in iz tega sledi moj problem. ali je uporaben za naprimer kakšen ventilator kakršne se ma za vroče poletne dni v dnevni sobi? men se zdi kar malo prehiter... sicer ima tri brzine (nekako je vse skupaj zvezano preko 50W upora na 3 brzine) ampak tisto se meni zdi malo... čudno. bi lahko naredil kakšen drugačen kontrolni sistem ali to ne bi bilo pametno? Pa kje bi jest dobil kakšno eliso za gor al mi priporočate da jo naredim sam? lahko pa pustim to, ki je že gor, samo ni konvencionalna (je taka kot v sesalcih & stuff, ki od strani vleče pa naprej piha) in bi rabil drugačen design.
hvala za odgovore.
našel sem še en motor od ene stare nape. Ker je že zelo star gor ni nobenih inskripcij kakršnekoli vrste in iz tega sledi moj problem. ali je uporaben za naprimer kakšen ventilator kakršne se ma za vroče poletne dni v dnevni sobi? men se zdi kar malo prehiter... sicer ima tri brzine (nekako je vse skupaj zvezano preko 50W upora na 3 brzine) ampak tisto se meni zdi malo... čudno. bi lahko naredil kakšen drugačen kontrolni sistem ali to ne bi bilo pametno? Pa kje bi jest dobil kakšno eliso za gor al mi priporočate da jo naredim sam? lahko pa pustim to, ki je že gor, samo ni konvencionalna (je taka kot v sesalcih & stuff, ki od strani vleče pa naprej piha) in bi rabil drugačen design.
hvala za odgovore.
Azrael ::
Če hočeš priti skozi z najmanj stroški, kupi narejeno zadevo, mislim, da so od 20€ naprej. Seveda pa ti nihče ne brani, da zgradiš svoj ventilator za vroče dni.
Tvoj motorček, če se ne motim, je enofazni asinhronski s kratkostičnim ovojem ali s prigrajenim kondenzatorjem. Univerzalni kolektorski motorji se v napah ne uporabljajo. Imaš možnost slikati motorček in posredovati sliko, da se prepričam, da se ne učim krive vere?
Ker je motorček, kakršen koli je že, gnal vetrnico, kjer obremenitev motorja konstantno narašča z vrtljaji, je način regulacije z upori v redu, kar se tiče enostavnosti in zaneslijivosti delovanja, toda izkoristki so slabi, vendar pri tako majhni moči ni sile.
S to regulacijo v resnici spreminjaš napetost na kateri deluje motorček: nižja napetost = manj vrtljajev.
Možnosti relativno enostavnih in cenenih izvedb spreminjanja vrtljajev majhnih motorjev je še nekaj, vendar imajo vse skupno lastnost, ki se pokaže pri malo ali sploh neobremenjenem motorju, da skoraj ni opaziti, da bi se vrtljaji kaj spremenili. Tudi, če se obremenitev motorja spreminja, ne glede na vrtljaje motorja (npr mlin, žaga itd), taka regulacija ni kaj prida in je bolje če je ni.
Regulacije s tiristirjem, kot se uporabljajo za univerzalne kolektorske motorje ne pridejo v poštev, saj z njimi ti tipi motorjev ne delujejo dobro in lahko uničiš motor ali regulator.
Če bi rabil vrtljaje neodvisne od obremenitve, bi za enofazni asinhronski motor, rabil frekvenčni pretvornik. Vendar je rešitev zelo draga, ne glede ali jo kupiš ali zgradiš sam.
Še nasveta za praktično izvedbo:
Vetrnicos premerom do ~30cm bi tak motorček verjetno gnal brez problema, vendar moraš zadevo spraviti za neko mrežo, da ne postane nevarna za okolico. Je pa malo problem pritrditev vetrnice. Mora biti dovolj trdno in vetrnica ne sme opletati - stvar mora biti centrirana.
Če bi rad čimbolj enostavno rešitev, poskusi dobit motorček ventilatorja, kot ga imajo nekater hladilne skrinje, saj je tam vetrnica že montirana in od tvojega motorčka samo vzameš upore in stikalo za spreminjanje vrtljajev in potem vse skupaj vgradiš v neko primerno ohišje.
Tvoj motorček, če se ne motim, je enofazni asinhronski s kratkostičnim ovojem ali s prigrajenim kondenzatorjem. Univerzalni kolektorski motorji se v napah ne uporabljajo. Imaš možnost slikati motorček in posredovati sliko, da se prepričam, da se ne učim krive vere?
Ker je motorček, kakršen koli je že, gnal vetrnico, kjer obremenitev motorja konstantno narašča z vrtljaji, je način regulacije z upori v redu, kar se tiče enostavnosti in zaneslijivosti delovanja, toda izkoristki so slabi, vendar pri tako majhni moči ni sile.
S to regulacijo v resnici spreminjaš napetost na kateri deluje motorček: nižja napetost = manj vrtljajev.
Možnosti relativno enostavnih in cenenih izvedb spreminjanja vrtljajev majhnih motorjev je še nekaj, vendar imajo vse skupno lastnost, ki se pokaže pri malo ali sploh neobremenjenem motorju, da skoraj ni opaziti, da bi se vrtljaji kaj spremenili. Tudi, če se obremenitev motorja spreminja, ne glede na vrtljaje motorja (npr mlin, žaga itd), taka regulacija ni kaj prida in je bolje če je ni.
Regulacije s tiristirjem, kot se uporabljajo za univerzalne kolektorske motorje ne pridejo v poštev, saj z njimi ti tipi motorjev ne delujejo dobro in lahko uničiš motor ali regulator.
Če bi rabil vrtljaje neodvisne od obremenitve, bi za enofazni asinhronski motor, rabil frekvenčni pretvornik. Vendar je rešitev zelo draga, ne glede ali jo kupiš ali zgradiš sam.
Še nasveta za praktično izvedbo:
Vetrnicos premerom do ~30cm bi tak motorček verjetno gnal brez problema, vendar moraš zadevo spraviti za neko mrežo, da ne postane nevarna za okolico. Je pa malo problem pritrditev vetrnice. Mora biti dovolj trdno in vetrnica ne sme opletati - stvar mora biti centrirana.
Če bi rad čimbolj enostavno rešitev, poskusi dobit motorček ventilatorja, kot ga imajo nekater hladilne skrinje, saj je tam vetrnica že montirana in od tvojega motorčka samo vzameš upore in stikalo za spreminjanje vrtljajev in potem vse skupaj vgradiš v neko primerno ohišje.
Nekoč je bil Slo-tech.
brabos ::
Evo pa imam tudi jaz en problem z motorjem pralnega stroja.
Imam motor pralnega stroja Gorenje in bi ga rad priklopil in sicer samo za pranje in pa po možnosti levo-desno.
Podatki na motorju so sledeči
Rade Končar
1~asinhronski motor 220V 50Hz
Typ GO MCP 155-2/1
Condenzator 20 uf 450V
2pol.2800ob. 0.12kw
16pol.300ob. 0.05kw
Motor ima 5 priključkov na konektorju in sicer plava,rdeča,rumena in pa bela,bela/plava
Bela in bela/plava sta tako po občutku manjšega preseka kot ostale tri.
Mi lahko pomagate priklopiti ta motor.
Imam pa zraven še 2 kondenzatorja in sicer en PVC in en kovinski.Kovinski ima štiri priključke in ima kapaciteto 0.47uF,PVC pa dva priključka in kapaciteto 20uF.Katerega potrebujem za priklop motorja.
Kot vidim ste že marsikomu pomagali in upam da boste tudi meni
lp brabos
Imam motor pralnega stroja Gorenje in bi ga rad priklopil in sicer samo za pranje in pa po možnosti levo-desno.
Podatki na motorju so sledeči
Rade Končar
1~asinhronski motor 220V 50Hz
Typ GO MCP 155-2/1
Condenzator 20 uf 450V
2pol.2800ob. 0.12kw
16pol.300ob. 0.05kw
Motor ima 5 priključkov na konektorju in sicer plava,rdeča,rumena in pa bela,bela/plava
Bela in bela/plava sta tako po občutku manjšega preseka kot ostale tri.
Mi lahko pomagate priklopiti ta motor.
Imam pa zraven še 2 kondenzatorja in sicer en PVC in en kovinski.Kovinski ima štiri priključke in ima kapaciteto 0.47uF,PVC pa dva priključka in kapaciteto 20uF.Katerega potrebujem za priklop motorja.
Kot vidim ste že marsikomu pomagali in upam da boste tudi meni
lp brabos
Azrael ::
Če je konektor podoben temu, glede priklopa drži kar je že bilo napisano v začetku te teme in glej še nasvet uporabniku stromar.
Kondenzator rabiš 20uF, tisti z dvema priključkoma.
Zadeva s štirimi priključki (pravzaprav jih je 5, saj je tudi ohišje prikjljuček), je filter proti radijskim motnjam in ga za obratovanje motorja ne rabiš. Še nekaj informacij.
Kondenzator rabiš 20uF, tisti z dvema priključkoma.
Zadeva s štirimi priključki (pravzaprav jih je 5, saj je tudi ohišje prikjljuček), je filter proti radijskim motnjam in ga za obratovanje motorja ne rabiš. Še nekaj informacij.
Nekoč je bil Slo-tech.
strazo ::
okej fantje tole je sicer že zelooo stara tema.. ampak mam isti problemčk, pojma nimam kako ta strojčič zalaufat je pa tkole:
Gorenje elektromotori -> monofazni asinhroni motor klasa izol. "B"
TIP-i .......... Pol 2 ... 12
OKC 2-12/160 .......... kW 0.1 .... 0.07
220V 50Hz .......... A 3,7 .... 1,45
.......... min-1 .... 2700 426
.......... ED% .... 100 .... 80
Kondenzator ......... uF ......... 16
Letre-Papirni ......... V .... 500 .... 320
žice so pa v istem zaporedju kot pri prvem moorju
(1.vrsta : bela,plava,rumena)
(2.vrsta : prazno,rdeča,rjava)
ležaji so slišati vredu, če ga vrtim na roko.
kondenzator sem našel, vendar nisem 100%, če je od pralnega stroja, ker imam dele pomešane z deli iz pomivalnega stroja...
podatki kondenzatorja:
made in italy
16.10.13..
8uF +/- 5%
400V~DB HPFNT
450V~DB HPFPU
(es 5267)
400V~ ..... MK
450V~ .....120/50
500V~ .....120/10
-25/70 ..... 50Hz
To je To
to je edini kndi, ki sem ga našel, ima 4 priključke, po 2 na istiem polu.
drugače imam pa še veliko elektromotorčkov/pump, ki jih bom kasneje tudi usposobil.
rad bi se samo prepričal, če kondi deluje z tem motorjem (nočem biti ožgan), in če se žice priklopijo na istinačin kot v prvem delu teme :D
Hvala!
Gorenje elektromotori -> monofazni asinhroni motor klasa izol. "B"
TIP-i .......... Pol 2 ... 12
OKC 2-12/160 .......... kW 0.1 .... 0.07
220V 50Hz .......... A 3,7 .... 1,45
.......... min-1 .... 2700 426
.......... ED% .... 100 .... 80
Kondenzator ......... uF ......... 16
Letre-Papirni ......... V .... 500 .... 320
žice so pa v istem zaporedju kot pri prvem moorju
(1.vrsta : bela,plava,rumena)
(2.vrsta : prazno,rdeča,rjava)
ležaji so slišati vredu, če ga vrtim na roko.
kondenzator sem našel, vendar nisem 100%, če je od pralnega stroja, ker imam dele pomešane z deli iz pomivalnega stroja...
podatki kondenzatorja:
made in italy
16.10.13..
8uF +/- 5%
400V~DB HPFNT
450V~DB HPFPU
(es 5267)
400V~ ..... MK
450V~ .....120/50
500V~ .....120/10
-25/70 ..... 50Hz
To je To
to je edini kndi, ki sem ga našel, ima 4 priključke, po 2 na istiem polu.
drugače imam pa še veliko elektromotorčkov/pump, ki jih bom kasneje tudi usposobil.
rad bi se samo prepričal, če kondi deluje z tem motorjem (nočem biti ožgan), in če se žice priklopijo na istinačin kot v prvem delu teme :D
Hvala!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: strazo ()
Opresnik ::
Zdravo!
Doma imam motor od pralnega stroja (5 priključkov kot tukaj) in me zanima kakšen kondenzator potrebujem in kako vse skupaj zvežem (zanima pa me tudi kaj pomeni prva faza dela motorja za pranje in druga faza (je to smer vrtenja), in kaj je pomožna faza centrifuge)
LP Martin
Doma imam motor od pralnega stroja (5 priključkov kot tukaj) in me zanima kakšen kondenzator potrebujem in kako vse skupaj zvežem (zanima pa me tudi kaj pomeni prva faza dela motorja za pranje in druga faza (je to smer vrtenja), in kaj je pomožna faza centrifuge)
LP Martin
Koki92 ::
tosh686 ::
Da obudim 10let staro temo.
Doma se mi valja en star elektromotor iz gorenjevega PS, nalepke na motorju ni več, kondenzatorja pa tudi ne. Ima 5 polni priključek (zgoraj: rumena, modra bela | spodaj: rjava, rdeča).
Upornosti (belo žico sem vzel za nulo), merjene 3x (1|2|3):
Rumena: 85 | 80 | 77
Rjava: 85 | 78 | 78
Modra: 33 | 31 | 31
Rdeča: 47 | 39 | 39
Iz tega sem sklepal da sta rumena in rjava za pranje, modra ter rdeča pa centrifuga, a ob priklapljanju sem opazil da je modra še enkrat hitrejša kot rdeča.
Poraba v W, mirovanje | v teku:
Rumena: 240 | 180
Rjava: 240 | 180
Modra: 800 | 360
Rdeča: 500 | 160
Čudno mi je, zakaj je pri centrifugi (rdeča) manjša poraba v obratovanju kot pa pri pranju (rumena, rjava), čeprav so vsaj 50x višji.
No, sedaj pa tri vprašanja:
1. Ali mi je sploh treba iskat kondenzator, saj ga lahko zaženem tudi z roko, in kakšen pomen ima tukaj kondenzator ?
2. Bi bilo možno nekako omejiti obrate na rdeči žici, če ja, s čim - zatemnilno stikalo za luč?
3. Bi bilo možno nekako povišati obrate na pranju - zvezati kakšne kontakte skup?
LP
Doma se mi valja en star elektromotor iz gorenjevega PS, nalepke na motorju ni več, kondenzatorja pa tudi ne. Ima 5 polni priključek (zgoraj: rumena, modra bela | spodaj: rjava, rdeča).
Upornosti (belo žico sem vzel za nulo), merjene 3x (1|2|3):
Rumena: 85 | 80 | 77
Rjava: 85 | 78 | 78
Modra: 33 | 31 | 31
Rdeča: 47 | 39 | 39
Iz tega sem sklepal da sta rumena in rjava za pranje, modra ter rdeča pa centrifuga, a ob priklapljanju sem opazil da je modra še enkrat hitrejša kot rdeča.
Poraba v W, mirovanje | v teku:
Rumena: 240 | 180
Rjava: 240 | 180
Modra: 800 | 360
Rdeča: 500 | 160
Čudno mi je, zakaj je pri centrifugi (rdeča) manjša poraba v obratovanju kot pa pri pranju (rumena, rjava), čeprav so vsaj 50x višji.
No, sedaj pa tri vprašanja:
1. Ali mi je sploh treba iskat kondenzator, saj ga lahko zaženem tudi z roko, in kakšen pomen ima tukaj kondenzator ?
2. Bi bilo možno nekako omejiti obrate na rdeči žici, če ja, s čim - zatemnilno stikalo za luč?
3. Bi bilo možno nekako povišati obrate na pranju - zvezati kakšne kontakte skup?
LP
luchas88 ::
Zdravo!
Prosim naj mi nekdo pomaga zvezat elektromotor s pralnega stroja na 220V. Uporabil ga bom za čiščenje oljk, na njem bo veternica ta pa bo izpihovala listje od oljk. No kakorkoli težava je v tem da večino shem katere sem najdu na internetu ima konektorje na 6 ali 7 kablov moj motor jih ima 10. Druga zedeva je ta da bi motor gnal na 1000-1500 obratih in ne na maximumu 12000 rpm. Imam tudi dimmer od ene lampe doma če pride v poštev še raje bi pa tako zvezal da bo konstantno recimo samo na 1500 rpm.
slike:
p.s. na drugo stran kjer se ne vidi gre na ščetke modra žica
Prosim naj mi nekdo pomaga zvezat elektromotor s pralnega stroja na 220V. Uporabil ga bom za čiščenje oljk, na njem bo veternica ta pa bo izpihovala listje od oljk. No kakorkoli težava je v tem da večino shem katere sem najdu na internetu ima konektorje na 6 ali 7 kablov moj motor jih ima 10. Druga zedeva je ta da bi motor gnal na 1000-1500 obratih in ne na maximumu 12000 rpm. Imam tudi dimmer od ene lampe doma če pride v poštev še raje bi pa tako zvezal da bo konstantno recimo samo na 1500 rpm.
slike:
p.s. na drugo stran kjer se ne vidi gre na ščetke modra žica
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: luchas88 ()
lovro535v2 ::
Slike, če jih ne vidite v prejšnjem postu:
Slik mi ne odpre ampak običajno je tako da sta dve enaki žički za obratomer to sta tisti, ki gresta na zadnji del elektromotorja postem sta dve žički,ki gresta na krtačke in dve ki gresta na navitja nevem pa zakaj sta tukaj še dve dodatni žički,
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | centrifuga pralnega strojaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 15414 (1119) | Machete |
» | kondenzator za enofazni elektromotorOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6297 (6056) | lovro535v2 |
» | Elektro motor in mehanski prenos energije z zobnikiOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 10064 (9912) | Azrael |
» | Crknjeno navitje pri motorju v pralnem stroju?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6832 (6414) | Pyr0Beast |
» | elektro motor - kako obrniti vrtenjeOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 22098 (21820) | VolkD |