Forum » Elektrotehnika in elektronika » Elektro motor in mehanski prenos energije z zobniki
Elektro motor in mehanski prenos energije z zobniki
Vapo1 ::
(jaz sem nov pri teh zadevah -rabim vas insight)
najprej elekro motor....
gledal sem na bolhi
neka casadomo trgovina
http://www.bolha.com/trgovina.php/ukaz/...
imajo:
http://www.bolha.com/oglas2420375/elekt...
http://www.bolha.com/oglas2420412/elekt...
najcenejsi:
enofazni 49 eur
trifazni 33 eur (doma v stanovanju dejansko imam trifazni prikljucek v omarici)
to je vse kar sem nasel... mogoce vi poznate kaksno trgovino kjer prodajajo elektromotorje in podobno
...
kako se krmili te motorje ?? a dobim jojstick zraven al moram elektro fax narediti...(gor na sliki od elektro motorja je neka crna skatla.. predvidevam da je tam kaka elektronika (na netu nikjer ni nobenih reviewov elektro motorjev kjer bi se detaljno spoznal s temi recmi)
drugace pa ravno par dni nazaj se mi je doma pokvaril pralni stroj takoda imam elektromotor od odsluzenega pralnega stroja in mogoce mi sploh nebi bilo treba kupovati novega (pralni stroj je neki zacelo pokati v bobnu.. z motorjem je vse vredu)
na zadnji sliki je slikana nalepka na motorju in gor pise nekaj iz cesar bi se dalo razbrati kaksen tip motorja je...
najbrz je obican motor na izmenicni tok
ima scetke... in priklopi se gor 6 žic(zadnji dve zici sta beel barve in gresta samo do senzorja na motorju ki meri stevilo vrtljajev- ce na njiju priklopim "kontaktometer" in zacnem vrteti motor dela pip pip pip...)
takoda do motorja gredo samo 4 žice!
malo sem gledal notri z lucko in narisal tole shemo:
žici sta 2 črni in ena rjava in ena rdeča... "kontaktomer" piska če ga priklopim na črni žici... in piska tudi ce ga priklopim na rdeco in rjavo... ostlae kombinacije ne piskajo (torej ni stika)
mogoce mi kdo od vas lahko pove kako naj priklopim ta elektro motor(glede krmiljenja se lahko v skrajnem primeru celo zadovoljim s tem da se ne bi dalo nastavljati smeri vrtenja .. ceprav elektronika od pralnega stroja je lahko spreminjala smer vrtenja - ampak ce je prezakomplicirano se lahko tudi odpovem temu)
drugi del posta je pa glede MEHANSKEGA PRENOSA:
kje lahko kupim zobnike in nosilce za zobnike da jih lahko prisraufam na neko podlago
rabil bi nekaj takega:
prenos iz manjsega zobnika na vecjega (recimo v razmejru 1:5) ... na manjsega bi priklopil elektro motor in tako dosegel vecji navor na vecjem zobniku...
vecji zobnik se mora vrteti pocasi in biti sposoben zdrzati malo vecjo obremenitev....
torej vprasanje je kje dobim te dele(zobnike in nosilce) in kako se potem na manjsi zobnik priklopi elektro motor (a so standardne mere prikljuckov.. al ga moram prišvasat)
in se to... ce bo to z zobniki delovalo dovoj uredu morda sploh ne potrebujem elektro motorja in lahko kar simple bor mašino priklopim na zobnike... ker moci ne rabim nevem koliko(in uno 3 fazni motor je 120watt-ni kar je mogoce celo manj kot bor masina
najprej elekro motor....
gledal sem na bolhi
neka casadomo trgovina
http://www.bolha.com/trgovina.php/ukaz/...
imajo:
http://www.bolha.com/oglas2420375/elekt...
http://www.bolha.com/oglas2420412/elekt...
najcenejsi:
enofazni 49 eur
trifazni 33 eur (doma v stanovanju dejansko imam trifazni prikljucek v omarici)
to je vse kar sem nasel... mogoce vi poznate kaksno trgovino kjer prodajajo elektromotorje in podobno
...
kako se krmili te motorje ?? a dobim jojstick zraven al moram elektro fax narediti...(gor na sliki od elektro motorja je neka crna skatla.. predvidevam da je tam kaka elektronika (na netu nikjer ni nobenih reviewov elektro motorjev kjer bi se detaljno spoznal s temi recmi)
drugace pa ravno par dni nazaj se mi je doma pokvaril pralni stroj takoda imam elektromotor od odsluzenega pralnega stroja in mogoce mi sploh nebi bilo treba kupovati novega (pralni stroj je neki zacelo pokati v bobnu.. z motorjem je vse vredu)
na zadnji sliki je slikana nalepka na motorju in gor pise nekaj iz cesar bi se dalo razbrati kaksen tip motorja je...
najbrz je obican motor na izmenicni tok
ima scetke... in priklopi se gor 6 žic(zadnji dve zici sta beel barve in gresta samo do senzorja na motorju ki meri stevilo vrtljajev- ce na njiju priklopim "kontaktometer" in zacnem vrteti motor dela pip pip pip...)
takoda do motorja gredo samo 4 žice!
malo sem gledal notri z lucko in narisal tole shemo:
žici sta 2 črni in ena rjava in ena rdeča... "kontaktomer" piska če ga priklopim na črni žici... in piska tudi ce ga priklopim na rdeco in rjavo... ostlae kombinacije ne piskajo (torej ni stika)
mogoce mi kdo od vas lahko pove kako naj priklopim ta elektro motor(glede krmiljenja se lahko v skrajnem primeru celo zadovoljim s tem da se ne bi dalo nastavljati smeri vrtenja .. ceprav elektronika od pralnega stroja je lahko spreminjala smer vrtenja - ampak ce je prezakomplicirano se lahko tudi odpovem temu)
drugi del posta je pa glede MEHANSKEGA PRENOSA:
kje lahko kupim zobnike in nosilce za zobnike da jih lahko prisraufam na neko podlago
rabil bi nekaj takega:
prenos iz manjsega zobnika na vecjega (recimo v razmejru 1:5) ... na manjsega bi priklopil elektro motor in tako dosegel vecji navor na vecjem zobniku...
vecji zobnik se mora vrteti pocasi in biti sposoben zdrzati malo vecjo obremenitev....
torej vprasanje je kje dobim te dele(zobnike in nosilce) in kako se potem na manjsi zobnik priklopi elektro motor (a so standardne mere prikljuckov.. al ga moram prišvasat)
in se to... ce bo to z zobniki delovalo dovoj uredu morda sploh ne potrebujem elektro motorja in lahko kar simple bor mašino priklopim na zobnike... ker moci ne rabim nevem koliko(in uno 3 fazni motor je 120watt-ni kar je mogoce celo manj kot bor masina
- zavaroval slike: Azrael ()
Vapo1 ::
hocem da ta mehanizem dveh zobnikov in elektromotorja deluje... in da lahko malo vecje obremenitve dam na vecji zobnik.... oporaba mi je mnogotera...
rabim skratka pocasi vrteci se zobnik ki ima veliko navora....
stvar delam bolj ko ne zaradi veselja in da pridobim malo izkusenj z elektromotorji in mehaniko.. in kje se dobi take dele in podobno....
to zadevo pa lahko potem priklopim recimo na palico zelezno na katero nasadim težkega prašiča ki ga potem lepo na počasni rotaciji nad žarom spečem....
rabim skratka pocasi vrteci se zobnik ki ima veliko navora....
stvar delam bolj ko ne zaradi veselja in da pridobim malo izkusenj z elektromotorji in mehaniko.. in kje se dobi take dele in podobno....
to zadevo pa lahko potem priklopim recimo na palico zelezno na katero nasadim težkega prašiča ki ga potem lepo na počasni rotaciji nad žarom spečem....
barbarpapa1 ::
Pozdrav
Najprej, slikic se ne vidi (vsaj jaz jih ne).
Za standardne IEC motorje, kot so na tvojem prvem linku, velja, da je v omaricah (škatla na motorju) samo priključna plošča (trofazni), pri enofaznem pa sta lahko zraven tudi zagonski in pogonski kondenzator. Ta dva sta pri nekaterih izvedbah lahko tudi izven omarice, pritrjena direktno na ohišje motorja. Omarica načeloma (pri teh cenah, kot jih navajaš ti) ne vsebuje nobene elektronike za reguklacijo vrtljajev.
Vrtljaji asinhronskih motorjev so odvisni od frekvence napajanja in števila polovih parov. Načeloma se hitrost takšnih motorjev regulira s frekvenčnimi pretvorniki, v izjemnih primerih (odvisno od oblike momentne krivulje bremena) se da tudi z napetostjo (npr ventilatorji, črpalke)
Če ima motor pralnega stroja ščetke, potem gre z veliko verjetnostjo za univerzalni motor (zaporedna vezava rotorja in statorja). Štiri priključne žice so zaradi možnosti spremembe smeri vrtenja (med rotor in stator dejansko vežeš preklopno stikalo).
Nekaj podatkov asinhronskih motorjev (enofazni, trofazni) najdeš tukaj:
Eleketrokovina - podatki so v PDF datoteki
Pogonske elemente pa lahko kupiš npr:
tukaj
Toliko na hitro....
LP
Jože
Najprej, slikic se ne vidi (vsaj jaz jih ne).
Za standardne IEC motorje, kot so na tvojem prvem linku, velja, da je v omaricah (škatla na motorju) samo priključna plošča (trofazni), pri enofaznem pa sta lahko zraven tudi zagonski in pogonski kondenzator. Ta dva sta pri nekaterih izvedbah lahko tudi izven omarice, pritrjena direktno na ohišje motorja. Omarica načeloma (pri teh cenah, kot jih navajaš ti) ne vsebuje nobene elektronike za reguklacijo vrtljajev.
Vrtljaji asinhronskih motorjev so odvisni od frekvence napajanja in števila polovih parov. Načeloma se hitrost takšnih motorjev regulira s frekvenčnimi pretvorniki, v izjemnih primerih (odvisno od oblike momentne krivulje bremena) se da tudi z napetostjo (npr ventilatorji, črpalke)
Če ima motor pralnega stroja ščetke, potem gre z veliko verjetnostjo za univerzalni motor (zaporedna vezava rotorja in statorja). Štiri priključne žice so zaradi možnosti spremembe smeri vrtenja (med rotor in stator dejansko vežeš preklopno stikalo).
Nekaj podatkov asinhronskih motorjev (enofazni, trofazni) najdeš tukaj:
Eleketrokovina - podatki so v PDF datoteki
Pogonske elemente pa lahko kupiš npr:
tukaj
Toliko na hitro....
LP
Jože
Vapo1 ::
super....
hvala za odgovor Jože
ko si omenil da gre za kratkosticno foro pri motorju sem dojel ....(ker sem par dni nazaj par ur bulil v dve odprti bor mašini ki ju imam doma.. in z roko mahal faradajevo pravilo roke in si zamisljal silnice ....)
in sem sel zdajle... a-je-to mojster na delo.... in priklopil v kratki stik motor:
imbus je notri zato da naredi stik...
vse sem pa priklopil kar na elektroniko od bor mašine... ven iz nje pride izmenični tok ki mu z unim gumbom nastavljas napetost med 0 in 220...
edino kar me skrbi je da so mogoče tiste žičke ki pridejo iz bor mašine pretanke... a? kaj pravite
..
uglavnem stvar se je uspesno pognala...
btw.. nove slike sem nalozil na slikomat tokrat namesto na shrani.si.... une na shrani.si jaz vidim normalno... nevem zakaj jih ti ne vidis.. upam da ostali jih
pa se to slotechovci.. kako naredim thumbnailed link do imagea??
pa še tole... v pr stroju so bili se tile 3 motorčki:
se komu sanja kako delujejo..? iizmenicni direktni... in kaj je njihova funkcija...
na levi strani se priklopi dotok vode in potem ti trije motorcki regulirajo odprtine ki vodijo do tiste posodice kjer natreses pralni prasek in mehcalec itd...
takoda ti motorji so mogoce servo motorji ki odpirajo in zapirajo te luknje ki vodijo vodo do mehcalca oz praska itd..
hvala za odgovor Jože
ko si omenil da gre za kratkosticno foro pri motorju sem dojel ....(ker sem par dni nazaj par ur bulil v dve odprti bor mašini ki ju imam doma.. in z roko mahal faradajevo pravilo roke in si zamisljal silnice ....)
in sem sel zdajle... a-je-to mojster na delo.... in priklopil v kratki stik motor:
imbus je notri zato da naredi stik...
vse sem pa priklopil kar na elektroniko od bor mašine... ven iz nje pride izmenični tok ki mu z unim gumbom nastavljas napetost med 0 in 220...
edino kar me skrbi je da so mogoče tiste žičke ki pridejo iz bor mašine pretanke... a? kaj pravite
..
uglavnem stvar se je uspesno pognala...
btw.. nove slike sem nalozil na slikomat tokrat namesto na shrani.si.... une na shrani.si jaz vidim normalno... nevem zakaj jih ti ne vidis.. upam da ostali jih
pa se to slotechovci.. kako naredim thumbnailed link do imagea??
pa še tole... v pr stroju so bili se tile 3 motorčki:
se komu sanja kako delujejo..? iizmenicni direktni... in kaj je njihova funkcija...
na levi strani se priklopi dotok vode in potem ti trije motorcki regulirajo odprtine ki vodijo do tiste posodice kjer natreses pralni prasek in mehcalec itd...
takoda ti motorji so mogoce servo motorji ki odpirajo in zapirajo te luknje ki vodijo vodo do mehcalca oz praska itd..
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: Azrael ()
Vapo1 ::
aha vidim da ce so slike dovolj majhne potem se izrisejo tudi tukaj na slotechu
v prvem postu pa sonajbrz prevelike al kaj..??
btw barbapapa v prvem postu moras kliknit slike ....
mislim povejte ce delajo linki do slik iz prvega posta...
v prvem postu pa sonajbrz prevelike al kaj..??
btw barbapapa v prvem postu moras kliknit slike ....
mislim povejte ce delajo linki do slik iz prvega posta...
barbarpapa1 ::
Pozdrav
Tole na zadnji sliki niso motorčki (vsaj v klasičnem smislu ne), temveč elektromagnetni (solenoidni) ventili. V njih ni rotorja, temveč samo aksialno pomično jedro, ki se "pogrezne" oz. ga potegne v tuljavo, ko se na le-to pripelje napetost. Ko se to zgodi, se ventil odpre. Načeloma so tile v pralnem stroju kar na izmenično 230V napetost.
LP
Jože
Tole na zadnji sliki niso motorčki (vsaj v klasičnem smislu ne), temveč elektromagnetni (solenoidni) ventili. V njih ni rotorja, temveč samo aksialno pomično jedro, ki se "pogrezne" oz. ga potegne v tuljavo, ko se na le-to pripelje napetost. Ko se to zgodi, se ventil odpre. Načeloma so tile v pralnem stroju kar na izmenično 230V napetost.
LP
Jože
Azrael ::
Slike niso prevelike, le sintaksa linka do slike je bila taka, da je treba klikniti na "nevidno" sliko, da se potem pokaže na shrani.si.
Ko sliko prilepiš na shrani.si, klikni na sliko in si oglej njene lastnosti. URL naslov, ki se ti bo izpisal, je tisti pravi, ki ga prilepi sem, ta edini dela in potem moderatorji lahko slike prekopiramo na ta forum, da ne bodo čez en mesec izginile.
Za ostalo, moram šele prebrati kaj točno hočeš.
Ko sliko prilepiš na shrani.si, klikni na sliko in si oglej njene lastnosti. URL naslov, ki se ti bo izpisal, je tisti pravi, ki ga prilepi sem, ta edini dela in potem moderatorji lahko slike prekopiramo na ta forum, da ne bodo čez en mesec izginile.
Za ostalo, moram šele prebrati kaj točno hočeš.
Nekoč je bil Slo-tech.
Azrael ::
Kot ti je že povedal barbarpapa1
Tvoj motor iz pralnega stroja je kolektorski univerzalni motor, tisti iz linkov so asinhronski motorji s kratkostično kletko. Dve povsem različni izvedbi električnih motorjev, obstaja pa še mnogo drugih izvedb.
Vsaka izvedba el. motorja ima svoje zahteve, karakteristike, priklop in neneazadnje tudi kakšna regulacijo vrtljajev je zanj možna, če je možna.
Moči s katerim koli prenosom moči, ne boš dobil ven več, kot je močan motor, moć bo vedno manjša za % izgub v prenosu moči. Lahko dobiš samo večji navor, če zmanjsaš število vrtljajev ali obratno.
O priklopu univerzalnega kolektorskega motorja imaš nekaj informacij proti koncu te teme.
Tvoj motor iz pralnega stroja je kolektorski univerzalni motor, tisti iz linkov so asinhronski motorji s kratkostično kletko. Dve povsem različni izvedbi električnih motorjev, obstaja pa še mnogo drugih izvedb.
Vsaka izvedba el. motorja ima svoje zahteve, karakteristike, priklop in neneazadnje tudi kakšna regulacijo vrtljajev je zanj možna, če je možna.
Moči s katerim koli prenosom moči, ne boš dobil ven več, kot je močan motor, moć bo vedno manjša za % izgub v prenosu moči. Lahko dobiš samo večji navor, če zmanjsaš število vrtljajev ali obratno.
O priklopu univerzalnega kolektorskega motorja imaš nekaj informacij proti koncu te teme.
Nekoč je bil Slo-tech.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Elektromotor pralnega stroja (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 45518 (12463) | lovro535v2 |
» | Kaj je naloga kondenzatorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 15816 (14893) | steev |
» | Elektromotor (rabim pomoč)Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6092 (5716) | gumby |
» | elektro motor - kako obrniti vrtenjeOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 22116 (21838) | VolkD |
» | skurjen elektromotor - popravilo?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 12444 (1574) | Azrael |