» »

Nostalgija v računalništvu

Nostalgija v računalništvu

«
1
2

harmony ::

Že nekaj časa razmišljam o zgodovini računalništva katero primerjam z sedanjostjo in moram povedati, da imam resnično nostalgijo po nekaterih stvareh. Tisto kar me najbolj "muči", da je danes postalo vse na doseg roke.

Spomnim se svojega prvega USB 128Mb ključka za katerega sem kar nekaj časa šparal (takrat sem dal lepih 11.000 tolarjev zanj). Danes so pa te stvari resnično dostopne vsakomur, ravno kakšen mesec dni nazaj sem kupil 32Gb ključ za slabih 15€.

Spomnim se tudi časov, ko sem imel doma 56k modemski internet s katerim nisem "smel" preveč snemati dol z interneta, zato sem skoraj vsako drugo popoldne preživel v knjižnici in iskal neke nove programe, jih testiral potem doma, potem časi ko sem komaj čakal revijo Moj Mikro in njihov CD...

Meni so se tisti časi bolj zdeli nekako zanimivi.
Meni se zdi dandanes vsega nekako preveč. Se mi zdi, da je včeraj izšel Windows 7, a sedaj je že 10tka zunaj, podobno tudi s strežniki, mobilnimi telefoni, tableti...dejansko sem vsega tega nekako naveličan in mi ne predstavlja recimo sedaj neko veselje nakup novega mobilnega telefona ali tableta, tv-ja...

Kako vi vidite celotno zadevo razvoja tehnologije?

Ciklamen ::

Stremimo k napredku, stremimo k temu, da proizvedemo čim več, konkurenca, itd. Zato se ti sedaj zdi to vse dostopno, ceneje. Vendar ni več tako velikih preskokov, kot so bili včasih. Malo se zadeva umirja, tudi na račun zaslužkarstva na prepakiranih zadevah :)
- End of the Post ->

pegasus ::

Staraš se.

Mene daje nostalgija, ko grem gledat izdelke demo scene iz začetka devetdesetih ... kakšne 3d efekte in muziko so zmogle 386ke, če si jih znal prav uporabit ;)

eric_cartman ::

Danes je preveč vsega na razpolago.. Spomnim se prvega dne, ko sem si nalagal na računalnik Windowse XP, tisto prvo verzijo. Takrat te je res prijelo neko veselje, ko si videl nov start gumbek.. Pa čist nek drugačen izgled. Tist prou WOOWW faktor. :)

Danes je pač samo še en Windows v vrsti mnogih. Mogoče je tudi to razlog, da se tako močno oklepam še Win 7-ke.

Tudi špili..Dans jih maš na milijone.. Včasih je blo malo izbire, pa se mi zdi, da so ne glede na to, da se grafično niti ne morejo primerjat s temi danes, bili bolj kvalitetni.

Ravno včeraj sva se s kolegom pogovarjala o starih komadih. Dostikrat si zdaj kar naštimamo playlisto v službi, pa vrtimo vse komade od 80ih dalje. Se mi zdi, da je bila še glasba takrat bolj kvalitetna.

Vprašanje je bolj..Ali se mi res staramo in nas zato daje nostalgija? Ali pa je stvari sedaj preveč in so premalo kvalitetne, da bi se jih človek res veselil oz. bil navdušen nad njimi..

harmony ::

Kaj pa vem. Nisem ravno star. Sem samo starejši. Ne štejem niti 30 let, pa že čutim nostalgijo. :)

Moje mnenje je, da je danes preveč vsega. Pa to je moč občutiti ne samo na področju računalniške tehnologije, temveč tudi na drugih področjih. Recimo avtomobilska industrija - toliko nekih "škatel" je zunaj videti, da je že res dolgčas.

Kaj pa vem, sam ne morem več slediti ravno vsega najnovejšega, kar pride ven. Problem je res ta dostopnost, danes recimo izbereš nek film s torenta, ga daš downlovdat, greš na wc opraviš potrebo in te že čaka, saj nekateri dosegamo hitrost tudi 10mb prenosa na sekundo - no okej tu nimam neke nostalgije :)) mi je kar všeč, da je taka hitrost.

hojnikb ::

danes sploh nerabis vec cakat na torrente, lahko streamas prakticno takoj ;)
#brezpodpisa

opeter ::

Se strinjam z eric_cartman. Enostavno je preveč ponudbe in tudi kakšne zanimivejše zadeve se izgubijo oz. gredo dosti hitreje v pozabo kot kapljice v morju.

Recimo če gledaš npr. igre. Sicer so bili pikslaste zadeve dosti bolj primitivne od današnjih 3D stvari, a so poskušali razliko v videzu kompenzirati v igralnem času in vsebini. Ko so nekoč najavili kakšno igro, je to spremljalo ogromno časopisov (vsaj v tujini, pri nas pa Joker), vse do prihoda. Predvsem pa niso že vnaprej izdali vse parametre, da si vedel, kaj te čaka na ne-vem-kateri-stopnji. Da, demo verzijo oz. shareware obstaja že skoraj od pamtiveka, a to je bilo nekaj čisto drugega kot današnje t.i. beta verzija. Imele so neko dušo.

Da o tem, kaj vse si dobil v recimo škatli, če ne drugo, vsaj kakšen solidno natisnjen pripročnik ... no, tega več ni. Oziroma je, ampak se temu dandanes pravi zbirateljska (collector's) varianta.

Kot sem že napisal. Ni bilo tolikšne ponudbe, ker je bilo drago vse: oprema, tudi znanje (npr. programiranje), večina "investitorjev" se je področju videoiger (pa tudi programov) v glavnem smejala, ker takrat še niso videli $ $.

Zato so se morali posamezniki, skupinice in poznejše male firme potruditi na vseh področju, da je njihov izdelek videl sončno svetlobo, kaj šele, da je sploh šlo v prodajo. Pa če je to bil iD Software, Team17, Blizzard, Microsoft itn.

Recimo v letu 1994 je bilo izdanih cca. 20 FPS-jev. Danes se jih toliko najavi v le nekaj dneh.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Unknown_001 ::

Jaz situacijo vidim tako, da imamo vsega preveč. Tudi naprave, ki se prodajajo postajajo čedalje bolj napolnjene z vsem možnim tako da počasi dobivamo praktično ultimate gadgete. In ker imamo sedaj vse, ker smo to "želeli" so vse zadeve izgubile svoj čar. Saj veš, če je dobrega vina preveč, izgubi okus.

Po eni strani je dobro, da imamo naprave, ki imajo ogromen potencial uporabe (od viška glava ne boli). Ampak meni je pa po eni strani prav neumen občutek imeti napravo s 100 različnimi senzorčki, funkcijami in tehnologijami medtem, ko dejansko uporabljam le tistih 10 ki jih potrebujem, ostale so bile pa zanimive le prvič, ko je bilo za sprobat. Taka naprava mi na nek način daje občutek prisotnosti nepotrebne navlake.
Ali pa recimo tvoj primer z USB ključki. Je fajn imet poln vajžar USB-jev, pa vsak najmanj 4GB. Sam ko pomisliš da si včasih imel dovolj manj kot giga, tok da si imel dokumente, razpredelnice, predstavitve, pa mogoče par slik in in kak smešen video klip (danes niso sploh več zanimivi ker imaš razne 9gag in podobne sranja), pa par muzik ali kak star špil ki je glih gor šel (Age of empires 1 ali pa Stronghold crusader 2 npr.), vidiš kako mi večino tega superduper prostora sploh ne potrebujemo. In takrat je bila zadeva lepo izkoriščena in uporabljana tako kto se zagre. Ne pa danes, ko imaš 1/3 datotek na enem ključu, een 5 jih je na drugem skupaj z muziko pomešane, na tretjem maš neke filme, 4 se ti valja nekje v kotu med pajčevno... Za večje datoteke, pa danes dobiš krasne zunanje trde diske ki celo skoraj v žep pašejo, skupaj s priklopom USB 3.0 so pa WIN situacija.

Pa še danes se računalnik kupi kvečjem zato, ker je stari mrknil, ali pa ker smo entuziasti in moramo imeti vse najnovejše (good job marketing!). Redkokateri kupi nekaj novega zato ker to res rabi. Za danes je še 10let stara gajba dovolj dobra za večino dela.

No saj ne rečem, je zelo fino, da se zadeve razvijajo, ampak velika večina stvari, ki si jih lastimo je totalen overkill za to kar dejansko potrebujemo. Meni recimo bi bilo kar se shrambe tiče na računalniku dovolj 100GB prostora (ostalo na zunanji HDD 1TB), ter imeti 2 USB ključa. Eden 500MB za dokumente in drugi 1GB za muziko. Procesor bi bil komot kak novi Celeron ali Pentium, +ena poceni CAD zunanja grafična. In vse skupaj zapakirano v eno mičkeno ohišje, ki bi ga lahko kar pod mizo prišraufal. Monitor 24col pa ostane, mogoče bi bila večja ločljivost zelo zaželjena da bi bilo bolj prijetno gledati ampak s FullHD kar lepo izgleda. Kar se pa telefona tiče, pa bi bilo popolno, če bi imel samo našteto: odličen fotoaparat ali kamero 8MP+, dober zaslon, kombinacijo tipk in touch zaslona, kompaktno velikost, klicanje, sms/mms, PDF reader, pa e-pošto in MP3 predvajalnik in mogoče še FM sprejemnik (pogrešam pri sedanjem telefonu). Vendar takega telefona brez vsega ostalega ni. So neki približki vendar se pri točki kamera, zaslon, +izdelava vedno zatakne, kompromis je pa možen samo na superduper telefonih z 100+ funkcijami...

Ja, po domače povedano v kratkem: vsega imamo danes polno rit in postali smo neke vrste zelo zahtevna publika pri spremljanju razvoja tehnikalij.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Unknown_001 ::

opeter je izjavil:

Se strinjam z eric_cartman. Enostavno je preveč ponudbe in tudi kakšne zanimivejše zadeve se izgubijo oz. gredo dosti hitreje v pozabo kot kapljice v morju.

Recimo če gledaš npr. igre. Sicer so bili pikslaste zadeve dosti bolj primitivne od današnjih 3D stvari, a so poskušali razliko v videzu kompenzirati v igralnem času in vsebini. Ko so nekoč najavili kakšno igro, je to spremljalo ogromno časopisov (vsaj v tujini, pri nas pa Joker), vse do prihoda. Predvsem pa niso že vnaprej izdali vse parametre, da si vedel, kaj te čaka na ne-vem-kateri-stopnji. Da, demo verzijo oz. shareware obstaja že skoraj od pamtiveka, a to je bilo nekaj čisto drugega kot današnje t.i. beta verzija. Imele so neko dušo.

Da o tem, kaj vse si dobil v recimo škatli, če ne drugo, vsaj kakšen solidno natisnjen pripročnik ... no, tega več ni. Oziroma je, ampak se temu dandanes pravi zbirateljska (collector's) varianta.

Kot sem že napisal. Ni bilo tolikšne ponudbe, ker je bilo drago vse: oprema, tudi znanje (npr. programiranje), večina "investitorjev" se je področju videoiger (pa tudi programov) v glavnem smejala, ker takrat še niso videli $ $.

Zato so se morali posamezniki, skupinice in poznejše male firme potruditi na vseh področju, da je njihov izdelek videl sončno svetlobo, kaj šele, da je sploh šlo v prodajo. Pa če je to bil iD Software, Team17, Blizzard, Microsoft itn.

Recimo v letu 1994 je bilo izdanih cca. 20 FPS-jev. Danes se jih toliko najavi v le nekaj dneh.


UFF jaz se spomnim ko sem kot mulc dobil eno igro, pa je bila zapakirana tako, kot ne vem kako čudo. V večji škatli, z vsemi navodili zapakirano kot ne vem kaj itd. Prav lep spomin imam na to. Pa spomnim se ene par poučnih zadev kot so Čudovite živali :D, Pa nek kostko stojnik al kaj je že bil, Pa nek atlas sveta kot neke vrste enciklopedija v malem... In vse to je prebavljala gajba z Win98 pa nekim celeronom notr... Pa da ne omenjam kakih špilov, ki so bili napram današnjim bolj meh, ampak hej dejansko si se ob igranju sprostil in kaj preigral za razvedrilo, pa najboljše so bili sploh kaki Wormsi :D da nas je lahk več igralo.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Lonsarg ::

Ampak edino tako, da na imami polno rit tehnologije na enem področju lahko dosežemi nadaljni razvoj na drugih področjih, tko to je.

Po drugi strani pa tukaj igra vlogo tudi odvisnost od hitrega razvoja, ki se je zdaj pač ustavil.

PrihajaNodi ::

Ah ja, šparal si za komp ampak bilo je lepo. Nihče ni jamral o plačah, službe so bile na voljo, vse je nekako laufalo. Lepi časi. Ne bi se rad danes rodil v hard - core kapitalizmu.

opeter ::

opeter je izjavil:

Recimo v letu 1994 je bilo izdanih cca. 20 FPS-jev.


Ajd, da bom korigiral zgornjo tdritev: 27 jih je bilo ...
https://gunsage.wordpress.com/2012/08/2...
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

krneki0001 ::

Hmm. Na 286 je bil prehod iz MFM na IDE kontroler nekaj neverjetnega. Recimo tako kot danes prehod na SSD diske.
Pa VESA grafične kartice, ki so dobile ogromen pospešek, če si vodilo navil iz 33 na 50MHZ.

eric_cartman ::

No evo.. Pa sem zagnal nostalgijo še tukaj pri meni.. :D

+Za stare čase še zato..
Včasih je bilo druženje in igranje igrc res nek dogodek.. Pa tisto veselje, ko je tvoj kolega dobil nov računalnik in so njemu delal vsi novejši špili, ki so pri tebi še konkretno štekali. Al pa ko si mogu en CD nasnet in si ga šou hitr do kolega na CD zapečt, ker ti pač še nisi mel pekača doma.

V lepm spominu mi je npr. ostal to, ko smo igral še tiste čist ta prve Heroes of Might and Magic. Ko nas je bilo 5 na kupu, ker je bil itak turn based špil. Al pa Bomberman, ko smo ga igral trije na eni tipkovnici, pa eden je bil na joysticku. Zravn smo si pa spekl popcorn pa jedl čipse.. Mami od kolega je pol vedno še večerjo delala za vse ns..:D Da ne omenjam kok je blo to enga smeha. Pa tko res smo se kul razumel.

Dans te povprečen najstnik samo grdo in čudno pogleda, če rečš, da bi si za igranje enga špila sposodil pol njegove Logitech GXXX tipkovnice, ker tako ali tako rabi miš in celo tipkovnico naenkrat za sebe. Pa druženje? Khm.. Kaj je že to?? Stari sej maš net pa Skype.. 8-O Doma bod, pa se slišmo prek Skypa. Pa še nedolgo časa nazaj sm prek skypa kolega vprašu kaj dela.. Pa je reku, da si je per odpru pa da špila mal COD. Pravm: Sam pijš per? Prau..Ja in.. :D

Skratka ja.. Se mi zdi zanimiva primerjava med danes in takrat.. Kaj pa vi.. Mate podobne izkušnje? :)

Zgodovina sprememb…

harmony ::

Podobne izkusnje. Pekac CD-jev je res bil eno veliko cudo. Pa tist filing, ko si ga vgradil zraven CD ROM-a, je ful qlsko zgledala kišta.

Spominm se tudi časov, ko sem tiste "hekerske toolse" peku na mini cd-je, češ bom bolj hekersko zgledal. lol

Pa potem časi, ko sem gledal film Hekerji in potem šel res prebirat tiste rdeče bukve. :)

Unknown_001 ::

eric_cartman je izjavil:



V lepm spominu mi je npr. Bomberman, ko smo ga igral trije na eni tipkovnici, pa eden je bil na joysticku. Zravn smo si pa spekl popcorn pa jedl čipse.. Mami od kolega je pol vedno še večerjo delala za vse ns..:D Da ne omenjam kok je blo to enga smeha. Pa tko res smo se kul razumel.

Dans te povprečen najstnik samo grdo in čudno pogleda, če rečš, da bi si za igranje enga špila sposodil pol njegove Logitech GXXX tipkovnice, ker tako ali tako rabi miš in celo tipkovnico naenkrat za sebe. Pa druženje? Khm.. Kaj je že to?? Stari sej maš net pa Skype.. 8-O Doma bod, pa se slišmo prek Skypa. Pa še nedolgo časa nazaj sm prek skypa kolega vprašu kaj dela.. Pa je reku, da si je per odpru pa da špila mal COD. Pravm: Sam pijš per? Prau..Ja in.. :D

Skratka ja.. Se mi zdi zanimiva primerjava med danes in takrat.. Kaj pa vi.. Mate podobne izkušnje? :)


Jao, daj ne spominjaj ker mi bo še na jok šlo :'(:P;)
Sploh se to spomnim, ko je ker imel rojstn dan, pa smo en cajt, čipse, pokovko, pa cukre jel, en cajt smo se zuni podil taglavna zvezda je bil pa PC če je imel par špilov ki so omogočal splitscreen igranje. Bomberman, wormsi, Jazjackrabbit, chicken invaders, Lego racer... Al pa spomnm se, ko se nismo mogl zment, kdo bo igral, neko dirkačino, pol smo se pa tako zmenil, da je en tiščal puščico UP, en je bil zadolžen za puščico LEFT tret za puščico RIGHT, četrt za spacebar, pet pa za nitro na primer :D D šit je blo tole. Dejansko pravo druženje. Pa da ne omenjam kolikokrat smo se skor pobil med sabo, ko smo bili štirje nagužvani pred ekranom. Polno smeha, jeze, zabave,... za konc je pa itak zmagal kak film Anakondo smo mislim da gledal enkrat pa se zraven utapljal v kokakoli, prenažrl čipsa in pokovke pa smokijev... :OBuaaaaaaaaa!!!! Give me delorean NOW!:))
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

opeter ::

krneki0001 je izjavil:

Hmm. Na 286 je bil prehod iz MFM na IDE kontroler nekaj neverjetnega. Recimo tako kot danes prehod na SSD diske.
Pa VESA grafične kartice, ki so dobile ogromen pospešek, če si vodilo navil iz 33 na 50MHZ.


Kaj pa VLB, PCI ali AGP vodilo? Pa AGA v Amigi?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

medus ::

pogrešam svojega voodoja 2, radeona 9700 pro, celerona 300a, in prvi laptop, ki je bil kupljen še preden so začeli siliti tisto glupo 13xxy768 ločljivost in je imel 1400x1050

čeprav to ni bil niti približno najboljši hw, kar sem ga imel

Phantomeye ::

harmony je izjavil:

Že nekaj časa razmišljam o zgodovini računalništva katero primerjam z sedanjostjo in moram povedati, da imam resnično nostalgijo po nekaterih stvareh. Tisto kar me najbolj "muči", da je danes postalo vse na doseg roke.

Spomnim se svojega prvega USB 128Mb ključka za katerega sem kar nekaj časa šparal (takrat sem dal lepih 11.000 tolarjev zanj). Danes so pa te stvari resnično dostopne vsakomur, ravno kakšen mesec dni nazaj sem kupil 32Gb ključ za slabih 15€.

Spomnim se tudi časov, ko sem imel doma 56k modemski internet s katerim nisem "smel" preveč snemati dol z interneta, zato sem skoraj vsako drugo popoldne preživel v knjižnici in iskal neke nove programe, jih testiral potem doma, potem časi ko sem komaj čakal revijo Moj Mikro in njihov CD...

Meni so se tisti časi bolj zdeli nekako zanimivi.
Meni se zdi dandanes vsega nekako preveč. Se mi zdi, da je včeraj izšel Windows 7, a sedaj je že 10tka zunaj, podobno tudi s strežniki, mobilnimi telefoni, tableti...dejansko sem vsega tega nekako naveličan in mi ne predstavlja recimo sedaj neko veselje nakup novega mobilnega telefona ali tableta, tv-ja...

Kako vi vidite celotno zadevo razvoja tehnologije?


Jah, zdaj so vsaj stvari dostopne ljudem. če si vcasih htel dostopat do teh stvari, si moral izpljunit več denarja.

lebdim ::

Eden izmed največjih računalničarjev 20. stoletja Dijkstra je že okrog leta rekel, da je "računalništvo toliko veda o računalnikih, kolikor je astronomija veda o teleskopih". Nekaj njegovih misli.

Čist enostaven primer: dajmo pogledat že recimo na primeru Worda ali Excela ... Zadnjič sem nekje (pa ne vem več kje) bral, da uporabljamo zgolj 15 - 20% funkcij, ki jih ta dva programa omogočata.

Drugače se pa spomnim še iz otroštva, sem vedno rad igral kake hude špile, kakšne dirke, avtočke, rally-je itd., pa smo to igrali skupaj s sošolci, pa je blo zelo lepo. Danes je pa itak preveč vsega. In se prav strinjam s komentarjem Raptor-ja F16.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lebdim ()

opeter ::

Seveda ima Raptor F16 prav.

Ampak problem ni samo v ljudeh. Tudi industrija iger se premika v smer, da se opusti implementacija npr. deljenega zaslona. Edine igre, ki še imajo lokalni večigralski način so pretepačine, LEGO igre, mogoče nekatere dirkačine (večina ne), recimo kakšen Mario Kart/Sonic Racer, nekatere platformščine (ala Trine), morda kakšna indie arenska igra ... in to je to.

Nekoč je skoraj vsaka (!) konzolna igra imela deljen zaslon. Sploh pa dirkačine.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

AnotherMe ::

Meni najbolj ociten primer:
Vcasih: uuuuuaaaauuu, kaki nori racunalniski efekti v filmu!
Danes: eh, to vse z racunalniki nardijo...
Je nekaj (risanka, glasba, film...) Slabsi, ker je racunalnisko narjen?

Yacked2 ::

lebdim je izjavil:

Eden izmed največjih računalničarjev 20. stoletja Dijkstra je že okrog leta rekel, da je "računalništvo toliko veda o računalnikih, kolikor je astronomija veda o teleskopih". Nekaj njegovih misli.

Čist enostaven primer: dajmo pogledat že recimo na primeru Worda ali Excela ... Zadnjič sem nekje (pa ne vem več kje) bral, da uporabljamo zgolj 15 - 20% funkcij, ki jih ta dva programa omogočata.

Drugače se pa spomnim še iz otroštva, sem vedno rad igral kake hude špile, kakšne dirke, avtočke, rally-je itd., pa smo to igrali skupaj s sošolci, pa je blo zelo lepo. Danes je pa itak preveč vsega. In se prav strinjam s komentarjem Raptor-ja F16.


Točno to!

Trend uporabe računalnika med dijaki 1. letnika pada. Vsi visijo na pametnih telefonih in igrajo igrice, ter brskajo po facebooku. Dejansko uporaba računalnikov pri mladostnikih pada. Vse jim je prineseno na pladnju, zato se ne pojavi potreba po programiranju novih aplikacij.

Potem pa jih še v 1. letniku gimnazije zamorimo z MS Word in MS Excel. Valda ne bo nobenega zanimal, če bodo morali delati vaje, ki so same sebi namen. Zakaj ne bi naredili pouka zanimivega.

Primer iz matematike: Imaginarna števila, v gimnaziji mi nihče ni razložil zakaj se jih uporablja, bila so le nujno zlo, šele sedaj na FMFju so pred obravnavo povedali, da brez njih ne moremo računati valovne enačbe, pa formul za kubične enačbe... Če bi se snov podala zanimivo, bi bil tudi interes večji, a žal je tako da večina učiteljev samo nabira ure, kakrkolišno delo pa predstavlja dodateno breme.

Vsak potiska svojo stroko na prvo mesto, ampak teško boš enačil uporabnost informacijske tehnologije z glasbo, umetnostno zgodovino, kar se dogaja v naših gimnazijah (verjetno tudi drugje). Računalništvo bi bilo treba skozi srednjo šolo predstaviti kot celo, ne samo tisti del, kjer se ureja .doc in .xls datoteke. Profesor Demšar je nekaj gradiva prevedel(pripravil?), a je aktualen bolj za osnovno šolo. Igranje z Lego Mindstormi bi bilo precej bolj zanimivo uvajanje v algoritme, kot pa uredi 10 vhodnih števil po velikosti. Zdi se mi, da bi bili dijaki bolj zainteresirani, če bi se predavano znanje prijeti v roke.
Korak naprej ni vedno ustrezen...sploh če si na robu prepada!

lebdim ::

Profesor Demšar je prevedel zelo zanimiv projekt CS Unplugged v slovenščino (Vidra). Gre za projekt "Računalništvo brez računalnika". In s tem konceptom se strinjam tudi sam. Če bi bilo po moje, bi jaz računalništvo učil brez računalnika. Ker eno je računalništvo, drugo je pa uporaba računalnika. Drugače je tudi še en zanimiv program za učenje programiranja, Raptor, ki dela diagrame poteka in jih dejansko izvede.

Itak, Yacked2! Da ti sploh ne začnem omenjati bralne pismenosti današnjih šolarjev. Ko jim dam tekstno nalogo za reševat, me pa gledajo, kot da sem iz Marsa priletel. Niti ne potrudijo se rešiti naloge, kaj šele, da bi sploh vedeli, o čem se pogovarjamo. In kaj šele o tem, da bi se sploh pripravili na inštrukcije. Kaj šele z uporabo kalkulatorja? Ko jim rečem, naj izračunajo nekaj s kalkulatorjem, porabim za to skoraj 10 minut.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lebdim ()

djabi ::

Ker to otrokom/dijakom ni zanimivo.

Današnji otroci imajo koncentracijo za zelo kratek čas, so pa zato bolj dovzetni na kratkotrajne in (zelo) hitre impulze ter takojšnjo zadovoljitev. To je ugotovila tudi marketinška srenja v oglaševanju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: djabi ()

D3m0r4l1z3d ::

14 let nazaj, Max Payne 1-ka, oktober, vzunaj dež in hladno, notri lepo toplo, za pit, za jest in bullet time po zasneženih NY ulicah, kaj smo želel boljšega :-), sammy masersync monitor, Celeronček, integrirana nvidia tnt aladin lol, ok to zadnje dvoje sem si želel zamenjati z geforce 2 ali radeon oziroma Penium III
ETN Wallet addr.: etnkGuvhDzR7Dh8us4e69VStubGbmQHrh5pe2fnpNDhEhX5
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus

Zgodovina sprememb…

Matev ::

ali pa tisti kul občutek ko si kupil 17 inčni crt monitor in se ti je zdel ful velik

Unknown_001 ::

Matev je izjavil:

ali pa tisti kul občutek ko si kupil 17 inčni crt monitor in se ti je zdel ful velik


Najhuj je blo ko si na prvi lcd prešaltal je miza kar iznenada večja postala.:))
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Matev ::

al pa ko skušaš vstaviti cd in ugotoviš da že kar nekaj časa sploh nimaš več delujočega cd pogona na računalniku

harmony ::

Matev je izjavil:

al pa ko skušaš vstaviti cd in ugotoviš da že kar nekaj časa sploh nimaš več delujočega cd pogona na računalniku

Glih hotu zapect neko muzko na CD za v avto in se spomnim, da sem podaril sestri laptop, kateri je se imel CD/DVD enoto. Ajjejj...

Glugy ::

Največja nostalgija....celotedenski LAN partyi : p mel smo eno brunarco sami zase in smo mulci vsak svoje škatle prnesl pa žrl čips, bonbone, pizze, en kup pocukranih pijač, pa špiilal : p Še net smo mel tko da smo pol Vice City šli na net skp špilat, pa Wolfenstein Enemy territory hahhaa to so bli cajti ja : ) aja pa Unreal tournamet smo tud doskrat igral. Pa vedno se je kej dogajal..je kdo mel kake probleme pa smo si pomagal pa tko. Aja pa nabijal smo musko pa pozn hodil spat....pač vsak je hodu spat kdr mu je zapasal :) eni tud kako noč sploh niso spal pa so sam nabijal :) Aja pa South park smo velikrat gledal...je blo kr kul no pač...pizza..nobenga nikjer sam mi pa south park : ) Kruto je blo. Sam pač ja normalno si zdej tega ne mormo privoščit k ni tok časa več : / pa tud vsak tist čas k ga ma frej rajš s svojimi bližnjimi preživi al pa gre na izlet al pa sam špila..težko bi blo dons to organizirat. Takrt smo bli pa mulci smo bli pa takoj vsi za akcijo, vsi energični pa polni volje. Zanimiv da od naše klape pol tud noben ni kakih večjih neumnosti delal. Smo neumnosti rajš v igrcah delal : p

Kenpachi ::

Se pravi ugotovili ste, da ste nekoč bili najstniki.

Vau :)
Zaraki Kenpachi.

djabi ::

Kenpachi je izjavil:

Se pravi ugotovili ste, da ste nekoč bili najstniki.

Vau :)


Bvahahaha :))

Ne samo to, ugotovili so, da so nekoč veselili, ko so dobili (ali pa kupili iz lastnega, težko prišparanega denarja :'() neko ropotijo, ki je dandanes vredna kurjega dreka.

:D

iKst ::

harmony je izjavil:

Matev je izjavil:

al pa ko skušaš vstaviti cd in ugotoviš da že kar nekaj časa sploh nimaš več delujočega cd pogona na računalniku

Glih hotu zapect neko muzko na CD za v avto in se spomnim, da sem podaril sestri laptop, kateri je se imel CD/DVD enoto. Ajjejj...


Jaz v avtu sploh nimam CD playerja :) Samo usb in bluetooth.

djabi ::

iKst je izjavil:

Jaz v avtu sploh nimam CD playerja :) Samo usb in bluetooth.


Kaj pa anteno maš?

Heavy ::

Jaz najbolj pogrešam kupovanje računalniških revij. Čakati izid novega PCformata, ter ga prebrati v celoti. Začenjajoč z tehnično pomočjo Gregorja Mraza :D

D3m0r4l1z3d ::

Heavy je izjavil:

Jaz najbolj pogrešam kupovanje računalniških revij. Čakati izid novega PCformata, ter ga prebrati v celoti. Začenjajoč z tehnično pomočjo Gregorja Mraza :D

ja, tiskan medij še najboljše ponazori koliko so se časi spremenili in ni vse samo o tem, da smo bili takrat najstniki, ampak je bilo vseeno več pričakovanja in ne toliko postreženega na pladnju
ETN Wallet addr.: etnkGuvhDzR7Dh8us4e69VStubGbmQHrh5pe2fnpNDhEhX5
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus

Unknown_001 ::

Heavy je izjavil:

Jaz najbolj pogrešam kupovanje računalniških revij. Čakati izid novega PCformata, ter ga prebrati v celoti. Začenjajoč z tehnično pomočjo Gregorja Mraza :D


Pa naslovnica je bila vedno zelo luštna za pogledat :D>:D

D3m0r4l1z3d je izjavil:

Heavy je izjavil:

Jaz najbolj pogrešam kupovanje računalniških revij. Čakati izid novega PCformata, ter ga prebrati v celoti. Začenjajoč z tehnično pomočjo Gregorja Mraza :D

ja, tiskan medij še najboljše ponazori koliko so se časi spremenili in ni vse samo o tem, da smo bili takrat najstniki, ampak je bilo vseeno več pričakovanja in ne toliko postreženega na pladnju


Zdaj si me še spomnil na CD-jko ki je bila zraven priložena, zmer je bil kak demo špil priložen, al pa kak zanimiv programček. Danes je pa vse na dosegu roke. Sploh ni več toliko zanimivo. Pač ... večje veselje imaš do nečesa kar nimaš 24/7 na voljo kadar se ti sprdne.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Jaz nič ne pogrešam, da sem moral pretipkati 2 strani iz revije, da sem lahko s Spectrumom igral Space Invaderse;)

Unknown_001 ::

Okapi je izjavil:

Jaz nič ne pogrešam, da sem moral pretipkati 2 strani iz revije, da sem lahko s Spectrumom igral Space Invaderse;)



Bod vesel, da ti ni bilo treba it hardcore variante ;)
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

krneki0001 ::

Okapi je izjavil:

Jaz nič ne pogrešam, da sem moral pretipkati 2 strani iz revije, da sem lahko s Spectrumom igral Space Invaderse;)



Space invaderse in še mnogo igrc si dobil ob nedeljah, ko so na radiu študent spustil kaseto z igrco v eter. Samo posnet si moral na kaseto in potem zalaufat svojega spectruma Z81, pa kasneje spectruma 48 in še kasneje comodorja C64

darkz ::

Evo moj prvi gaming pc z leta 2002 xD bil sem NAJJAČI U SELU xD



haha 512 rama 200EUR, jao ^^

Zvočnike imam še zdaj v uporabi... vrhunski ^^
aja to je bilo darilo od staršev ko sem končal osnovno šolo :D celo poletje me ni blo ven iz hiše xD
|ryzen 3900x|, |2x8 ddr4 3600|, |x470-f rog|
|970pro 512|, |5700 xt|, |nzxt x52|, |omen 32|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: darkz ()

Okapi ::

Space invaderse in še mnogo igrc si dobil ob nedeljah, ko so na radiu študent spustil kaseto z igrco v eter.
Ja, par let po tistem, ko so prišli prvi Spectrumi. Pred tem smo pa na roke tipkali programe, ker so bile tudi piratske kasete še redkost. Pa RŠ tega ni počel samo v nedeljo, ampak vsak dan pred in po koncu oddajanja.

kixs ::

krneki0001 je izjavil:

Hmm. Na 286 je bil prehod iz MFM na IDE kontroler nekaj neverjetnega. Recimo tako kot danes prehod na SSD diske.
Pa VESA grafične kartice, ki so dobile ogromen pospešek, če si vodilo navil iz 33 na 50MHZ.


Dobro, pretiravat res ni potrebno.

Prvi IDE diski so bili enako "hitri" kot takratni MFM diski. Seveda pa ne mores primerjat novi IDE disk iz 1991 in stari MFM iz 1987. Vsi so imeli par 100kb/s prenosa in povprecni dostopni cas okoli 20-30ms.

Vecina VLB graficnih na 50MHz je delala z 1-wait states, kar pomeni, da ni bila kaj hitrejsa kot na 33MHz. Seveda pa si s FSB na 50MHz overclockal (+50%) celoten sistem (cpu, cache, ram) in s pravimi komponentami precej navil sistem. Seveda se je to _nekje_ moralo poznati 8-O

Siddh ::

darkz je izjavil:

Evo moj prvi gaming pc z leta 2002 xD bil sem NAJJAČI U SELU xD



haha 512 rama 200EUR, jao ^^

Zvočnike imam še zdaj v uporabi... vrhunski ^^
aja to je bilo darilo od staršev ko sem končal osnovno šolo :D celo poletje me ni blo ven iz hiše xD


Zanimivo,da je procesor skoraj najcenejša komponenta, ram pa skoraj najdražja. Danes je ponavadi grafična ali pa procesor najdražji.


meho7 ::

Nekaj reklam iz Pcgamerja (98-00)
http://imgur.com/a/ny5hl

D3m0r4l1z3d ::

darkz je izjavil:

Evo moj prvi gaming pc z leta 2002 xD bil sem NAJJAČI U SELU xD



haha 512 rama 200EUR, jao ^^

Zvočnike imam še zdaj v uporabi... vrhunski ^^
aja to je bilo darilo od staršev ko sem končal osnovno šolo :D celo poletje me ni blo ven iz hiše xD

NICE ... sem takrat tudi dobil nov PC, sicer malo cenejši, ampak geforce 4200 pa je bila pa seveda Athlon XP, Return to Castle Wolfenstein pa SOF 2 sta delali kot sta morali pa sem bil vesel

meho7 je izjavil:

Nekaj reklam iz Pcgamerja (98-00)
http://imgur.com/a/ny5hl

takrat sem še na navadnem a4 listu dobil v Jerovšku seznam komponent, ki so jih ponujali ter naredil sam sestavo in primerjal cene s sestavami iz oglasov

Btw, to je iz Mlacoma račun?
ETN Wallet addr.: etnkGuvhDzR7Dh8us4e69VStubGbmQHrh5pe2fnpNDhEhX5
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Takrat je bil ram drag zarad nekega sranja dol, to ni bilo normalno stanje.

darkz ::

Nene nek lokalni trgovec tle v Novi Gorici in ja tudi on je imel a4 format seznam komponent :D ... Ja se spomnem cena rama je skakala iz tedna v teden za 20-40% ^^ očitno sem izbrau najslabši čas za nakup..

Uf 4200 je pojedla vse igre ^^
|ryzen 3900x|, |2x8 ddr4 3600|, |x470-f rog|
|970pro 512|, |5700 xt|, |nzxt x52|, |omen 32|

bbbbbb2015 ::

Yacked2 je izjavil:

lebdim je izjavil:

Eden izmed največjih računalničarjev 20. stoletja Dijkstra je že okrog leta rekel, da je "računalništvo toliko veda o računalnikih, kolikor je astronomija veda o teleskopih". Nekaj njegovih misli.

Čist enostaven primer: dajmo pogledat že recimo na primeru Worda ali Excela ... Zadnjič sem nekje (pa ne vem več kje) bral, da uporabljamo zgolj 15 - 20% funkcij, ki jih ta dva programa omogočata.

Drugače se pa spomnim še iz otroštva, sem vedno rad igral kake hude špile, kakšne dirke, avtočke, rally-je itd., pa smo to igrali skupaj s sošolci, pa je blo zelo lepo. Danes je pa itak preveč vsega. In se prav strinjam s komentarjem Raptor-ja F16.


Točno to!

Trend uporabe računalnika med dijaki 1. letnika pada. Vsi visijo na pametnih telefonih in igrajo igrice, ter brskajo po facebooku. Dejansko uporaba računalnikov pri mladostnikih pada. Vse jim je prineseno na pladnju, zato se ne pojavi potreba po programiranju novih aplikacij.

Potem pa jih še v 1. letniku gimnazije zamorimo z MS Word in MS Excel. Valda ne bo nobenega zanimal, če bodo morali delati vaje, ki so same sebi namen. Zakaj ne bi naredili pouka zanimivega.


Torej kot razvijalec z dolgim stažem, bi o tem 'padanju' uporabe PCjev in programiranja nasploh, rekel takole...


V času, ko sem se jaz odločal za službo ali kaj sploh bi delal, je bil inženirski poklic, računalništvo pa sploh, ocenjeno kot perspektivno.

Faks je bil zelo težak. Jaz sem ga v nulo naredil ampak proti ekonomskemu, kar sem tudi imel dosti prijateljev - zelo težak.

Ko sem faks dokončeval, je sploh računalništvo začelo čudno zgubljati na veljavi, vsi so drli na ekonomski faks, v nekem čudnem upanju, da bodo 'direktorji'. Čisto tako realno - managiranje se je zdelo in.

Potem sem se prebijal, imel neko službo.

Tam nekje okrog leta 2000 je bil bum računalništva. Vsi bi nekaj razvijali. Imel sem ekstremno plačo. S tem, da se je pojavilo pa ogromno bleferjev.

Inženirjev elektronike, ki so na primer C++ videli na enih vajah, ter prižigali led diodice.

Ali pa ekonomistov, ki so programirali v FORTRANU, ter klicali neke subrutine.

Potem, okrog leta 2008, se je računalništvo začelo čudno spinati navznoter.

Tudi bolj 'enostavna' orodja, Visual Studio ali Eclipe ali JDeveloper - jaz sem JDeveloperja skupaj z OSB 'osvojil' v 5 mesecih, dejansko je potrebno dosti vlagati, da sploh prideš na en nivo.

In potem če še delaš v Sloveniji, kjer je plača relativno slaba, potem ni nekega impulza.

In je jasno, da to nikogar ne briga.

Kar jaz vidim v Belgiji, kvalificiran kader je izjemno dobro plačan, motiviran in dejansko status inženirja je zelo podoben statusu zdravnika. Če imaš 10+ let prakse v razvoju, si natanko car. Priti do tega pa je pač težko.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Ali kdo igra 20 let stare igre? (strani: 1 2 3 413 14 15 16 )

Oddelek: Igre
785136164 (2385) oo7
»

Katera je vaša najljubša igra vseh časov? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Igre
20539420 (17439) msms
»

Piratstvo v Sloveniji - nekoč (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8916618 (13149) ZaphodBB
»

commodore 64 igre

Oddelek: Igre
263520 (2968) direstrait
»

Izvorna koda prvega Prince of Persia najdena, rešena in objavljena (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Igre
5620230 (15498) Jst

Več podobnih tem