» »

Popuščanje vojnim dobičkarjem - naftarjem

Popuščanje vojnim dobičkarjem - naftarjem

Glugy ::

" Distributerjem naftnih derivatov se obetajo višje marže
Po predlogu nove uredbe o oblikovanju cen naftnih derivatov se distributerjem naftnih derivatov obetajo višje marže - za dva odstotka. Kot predlaga gospodarsko ministrstvo, bo nova uredba veljala štiri mesece, v tem času pa naj bi 'padla' odločitev o sprostitvi cen naftnih derivatov. Ministrstvo je namreč načeloma naklonjeno liberalizaciji trga naftnih derivatov, k čemur so že večkrat pozvali distributerji. Ministrstvo pričakuje, da bi ob liberalizaciji prišlo do različnih ravni cen po državi - cene naftnih derivatov na avtocestah bi bile višje, medtem ko bi bile v mestih in ob mejah zaradi konkurence nižje. "

Vir: STA

Kot da distributerji ne bi že sedaj zaslužili več kot preveč jim bodo sedaj dali še več (99% verjetno na račun vseh ostalih). Liberizacija trga naftnih derivatov kot naslednji korak bo pa prinesla da bo podeželje še bolj odrinjeno na rob z višjimi cenami saj tam ne bo konkurence. Ne razumem zakaj ni večje ga odpora oziroma govora o tem v medijih. Men se to zdi naravnost škandalozno. Kraja ob belem dnevu.

kow ::

Je stvar malo bolj komplicirana...
Vprasanje, ce je veliko drzav, kjer je zivljenje na podezelju tako subvencionirano kot v Sloveniji. Nekdo, ki zivi v mestu, bi recimo lahko rekel, da je skandalozno da so placani potni stroski v sluzbo...

K3kec ::

Zgornja ali spodnja cena za kilo kruha tudi ni določena, pa zaradi tega ne vidim "kmečkega upora" na ulicah.

Matako ::

Marža na gorivo je trenutno cca. devet centov na liter. Tako da, naši vojni dobičkarji so še kar prijazni, ko bi bili le vsi taki! ;)
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

joze67 ::

Ampak, ker ni ravno veliko razloga, da bi nabijal maržo na trošarino, potem teh 9c/l ni več tako malo. Ni ekcesno, malo pa tudi ne.

Glugy ::

Petrol ima dost velik dobiček tko da slabo mu ravno ne gre ane z temi 9c/l (tud ostalim ne more it slabo glede na isto maržo). Sistem funkcionira...naftni distributerji so v finančno zdravi situaciji. Zakaj bi vzel navadnim državljanom še tista 2% na maržo ? Vsakmu je jasn da se podražitev goriva hitro pozna na inflaciji ker hočeš nočeš je treba vse izdelke prepeljat v trgovine in skladišča. S tem se zmanjšuje samo realna plača delavca ampak tudi po malem zateguje ostalo gospodarstvo razen naftnih distributerjev. Če si delavc z minimalno plačo se ti vsaka podražitev pozna ker preden se minimalna plača dvigne je škode z realnim padanjem plače že več kot koristi z dvigom.
Kot drugo pa vedno so bili politiki polnih ust kako je treba razvijat podeželje. Zdej pa delajo ravno kontra temu in hočjo podeželje še v slabši položaj dat kot so bili do zdej. Sej ljudje so tud potrebni na podeželju.
Jz dvomim da bo konkurenca z tako prevlado Petrola kot je sedaj dovolj močna da bo tud v mestih manjša cena kot je sedaj. Resnično dvomim. Ko se v Sloveniji da trgu prosto pot je tako kot pri energentih za ogrevanje ..20 let mrtvilo in prenapihnjene cene. In zdej hočjo isto naredit z gorivom..mal napihnt cene in svoj monopol vnovčevat. Mislte da bo kdo gradil toliko bencinskih da bo lahko povsod konkuriral Petrolu ? Ma ja bo kurnik... V mestu bo mogoče kakšen cent nižji kot je sedaj povsod drugje bo pa dražje.

hammock ::

Sprostitev? Upam da, bi bil ze skrajni cas.

V obmejnih krajih z Avstrijo in Hrvasko bodo cene padle, ker ne mores pricakovat da bos veliko prodal, ce 5 km stran nekdo prodaja bencin 15c-20c na liter ceneje. Zadnji 2 leti sem 3x tankal v Sloveniji, pa se to ne polno. Zakaj pa bi, ce imam na poti v sluzbo 5 crpalk s kakovostnim gorivom za vsaj 10c po litru ceneje, dostikrat pa se veliko vec. Ko delas resne kilometre, se 5-8€ na tank kar pozna na koncu leta. Razlika bo se vecja z uvedbo bencinskega centa, namenjenega popravilu tega cemur se je vcasih reklo ceste.

V vecjih krajih bodo cene padle, zaradi konkurence. Ce bo prislo do dogovarjanj, bo prej ali slej nekdo postavil cisterno z gorivom, registriral crpalko in prodajal pod ceno vseh (videno v Avstriji).

Kaj se bo zgodilo na meji z Italijo? Ja, kaksna podrazitev ni izkljucena. Je pa v vsakem primeru cas za deregulacijo trga pogonskih goriv, saj pa nismo Venezuela...

Glugy ::

"postavil cisterno z gorivom, registriral crpalko in prodajal pod ceno vseh"
Pa je kej tazga pravno in ekonomsko sploh mogoče v Sloveniji? Morš računat da v Avstriji nimajo tok birokracije kot pri nas.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Glugy ()

Reycis ::

Meni je bilo hecno kako so že pri reportaži za cestinske cente prikazovali, da imamo cenejše gorivo od Avstrijcev in Hrvatov. Tudi sam redko tankam v Sloveniji. Pač kadar mi zmanjka. Redno obiskujem družino na Goričkem in najbližja pot gre čez Bad Radkersburg. Zame mimogrede 4-8 evrov prihranka, država pa zaradi požrešnosti popuši 40-50 evrov.

hammock ::

@ Glugy

Ne vem, verjetno je res bolj komplicirano... ampak smo tudi Slovenci po drugi strani mojstri v izigravanju zakonov in nategovanju, tako da sem preprican da bo nekako slo skozi, pa magari s kaksno plavo kuvarto.

Osebno v zadnjih 2 letih se nisem pri nas videl cenejsega goriva kot v Avstriji (izjema je avtocesta). Razlika je vedno bila vsaj 5 centov, pa tudi do 20 na dober dan.

Glede na to da cetrt Stajerske in Koroske dela v Avstriji, bi se veljalo vprasati koliko drzava zaradi lastne neumnosti izgubi na davkih/taksah/trosarinah/dodatkih/ostali svinjariji, ki jo obesijo na ceno goriva. Zagotovo dovolj za popravilo ceste ali dveh...

Arctander ::

Cene bodo šle gor. Že zdaj bi lahko imeli nižje cene od predpisanih z uredbo (določena je samo max. cena, ne pa tudi min.), pa razen self-service Hofer in Maxen črpalk, so vsi na maksimumu.

Glede na to, da imamo duopol (Petrol in OMV, ostali nimajo omembe vrednega deleža) tudi ni pričakovati tržnega obnašanja.

Kdor sanja o nižjih cenah, se bo zbudil s prstom v zadnjici.

Georgios ::

Cause: podražitev fosilnega goriva...
Effect in time: vse več zanimanja za električna vozila...

lp

fosil ::

Dajmo za začetek nekaj razčistit.
Cene navzdol niso omejene. Omejene so samo navzgor.
Torej nihče ne preprečuje naftarjem da prodajajo bencin po polovični ceni.
Tako da tiste izjave kako bo bencin potem cenejši so čista neumnost.
Če ga hočejo ceneje prodajat, ga lahko že sedaj.
Tako je!

joze67 ::

Georgios je izjavil:

Cause: podražitev fosilnega goriva...
Effect in time: vse več zanimanja za električna vozila...

Golfa dobiš od 20k gor. e-Golfa za 37k.
Če Golf porabi 6l/100km (say), je to 9€/100km; e-Golf (uradna SI stran) pa 2€/100km. Razliko not prineseš po borih ... 1/4 M km (Gm)?

Da ne govorimo o tem, da nima vsak garaže doma (bloki, stolpnice).

Bo preteklo še kar nekaj nafte, preden elektrika resno prime.

Ziga Dolhar ::

fosil je izjavil:

Dajmo za začetek nekaj razčistit.
Cene navzdol niso omejene. Omejene so samo navzgor.
Torej nihče ne preprečuje naftarjem da prodajajo bencin po polovični ceni.
Tako da tiste izjave kako bo bencin potem cenejši so čista neumnost.
Če ga hočejo ceneje prodajat, ga lahko že sedaj.


This. Tole je zelo pomembno vedeti, preden slepo nasedamo trditvam o tem, da bodo "končno" lahko cene različne, in prilagojene lokalni konkurenci ...

Seveda bodo cene po deregulaciji [bolj] različne [kot so danes] - prilagojene področjem z nižjo konkurenco in večjim povpraševanjem. Taka diferenciacija je mogoča že danes, a kot je opozoril fosil, so cene omejene navzgor.
https://dolhar.si/

Georgios ::

joze67 je izjavil:

Georgios je izjavil:

Cause: podražitev fosilnega goriva...
Effect in time: vse več zanimanja za električna vozila...

Golfa dobiš od 20k gor. e-Golfa za 37k.
Če Golf porabi 6l/100km (say), je to 9€/100km; e-Golf (uradna SI stran) pa 2€/100km. Razliko not prineseš po borih ... 1/4 M km (Gm)?

Da ne govorimo o tem, da nima vsak garaže doma (bloki, stolpnice).

Bo preteklo še kar nekaj nafte, preden elektrika resno prime.


Res je kar praviš v primeru da gledas e-Golfa in trenutna vozila... ampak glej na dobo 3-5 let in kaj tehnologija prinaša...
in se nekaj v premislek:
1. gledas wv ki je drag ze sam po sebi, sicer trenutno ti neke razumne alternative težko ponudim ampak po obljubah vir:Tesla z modelom 3 in Mercedes se bodo zadeve spremenile
2. kapaciteta litij-ionska (in podoben razlice le teh) baterije izboljsuje 5-10% vir: Tesla + če kupis teslo imas zastonj lifetime polnjenje vozila in tudi servis le tega
3. dolžina EV bo v naslednjih 3eh letih dosegla 1000km z enim polnjenem baterije
4. ce imas otroke bos pa vendar pomislil da je boljse kupiti EV vozilo brez emisij kot pa dizel motor da bos varceval... skromno mnejnje je da je bolj pomembna prihodnost nasi otrok kot pa to da bos privarceval nekaj denarja ki na koncu ga pustis na zemlji ane ;)?
5. cena litij-ionska bo kmalu zacela padati tko da...s tem tudi cena avtomobila ;)

lp

Reycis ::

Itak je v elektriki prihodnost. Pri stroških električnega vozila je sicer potrebno upoštevati še subvencijo, 0 eur nadomestilo za uporabo cest, cenejši servisi tako da so razlogi zakaj se ne splača drugje. Glavni problem je še vedno doseg in pa polnenje za blokarje.

Bo pa zanimivo gledat tranzicijo na elektriko in po možnosti istočasno še solarno polnenje. To bo zelo močno spremenilo globalno ekonomijo. Za države uvoznice nafte bo zelo pozitiven vpliv na trgovinske bilance. Za države izvoznice, ki svojo celotno ekonomijo gradijo na nafti pa bo to prava mala katastrofa.

Smrekar1 ::

Glugy je izjavil:

" Distributerjem naftnih derivatov se obetajo višje marže
Po predlogu nove uredbe o oblikovanju cen naftnih derivatov se distributerjem naftnih derivatov obetajo višje marže - za dva odstotka. Kot predlaga gospodarsko ministrstvo, bo nova uredba veljala štiri mesece, v tem času pa naj bi 'padla' odločitev o sprostitvi cen naftnih derivatov. Ministrstvo je namreč načeloma naklonjeno liberalizaciji trga naftnih derivatov, k čemur so že večkrat pozvali distributerji. Ministrstvo pričakuje, da bi ob liberalizaciji prišlo do različnih ravni cen po državi - cene naftnih derivatov na avtocestah bi bile višje, medtem ko bi bile v mestih in ob mejah zaradi konkurence nižje. "

Vir: STA

Kot da distributerji ne bi že sedaj zaslužili več kot preveč jim bodo sedaj dali še več (99% verjetno na račun vseh ostalih). Liberizacija trga naftnih derivatov kot naslednji korak bo pa prinesla da bo podeželje še bolj odrinjeno na rob z višjimi cenami saj tam ne bo konkurence. Ne razumem zakaj ni večje ga odpora oziroma govora o tem v medijih. Men se to zdi naravnost škandalozno. Kraja ob belem dnevu.


Marže distributerjev so mimogrede mizerne.

joze67 ::

Georgios je izjavil:


1. gledas wv ki je drag ze sam po sebi, sicer trenutno ti neke razumne alternative težko ponudim ampak po obljubah vir:Tesla z modelom 3 in Mercedes se bodo zadeve spremenile

Ne vem, če midva živiva v istih krajih. Če je vw drag, je Mercedes dražji, Tesla 3 pa cilja na 30k$, kar bi bilo ceneje kot e-Golf, ampak še vedno nedosegljivo za večino.

Georgios je izjavil:


2. kapaciteta litij-ionska (in podoben razlice le teh) baterije izboljsuje 5-10% vir: Tesla + če kupis teslo imas zastonj lifetime polnjenje vozila in tudi servis le tega
3. dolžina EV bo v naslednjih 3eh letih dosegla 1000km z enim polnjenem baterije

O kapaciteti nisem niti razpravljal; tisto zastonj lifetime je pa mamljivo, a vprašanje, če bo ostalo, ko enkrat zadeva res zaživi.

Georgios je izjavil:


4. ce imas otroke bos pa vendar pomislil da je boljse kupiti EV vozilo brez emisij kot pa dizel motor da bos varceval... skromno mnejnje je da je bolj pomembna prihodnost nasi otrok kot pa to da bos privarceval nekaj denarja ki na koncu ga pustis na zemlji ane ;)?

Ojebemti. Zaradi takega odnosa je bila Marija Antoinetta ob glavo. Poglej povprečno plačo v RS. Poglej mediano. Ljudje avte pač potrebujejo, bolj kot telefone in tv in to, pa tudi brez slednjega dne skoraj ne gre. Govoriš pa, kot bi vsi cincali med e-avtom in BMW Xnekaj.

Georgios je izjavil:


5. cena litij-ionska bo kmalu zacela padati tko da...s tem tudi cena avtomobila ;)

Razen če ne bo zaradi povečanega povpraševanja začela rasti, ane.

Vsekakor pa, preden e-avto množično pripElje na ceste, bo ta bencinski cent že davno pozabljen. Kar je najpomembneje za ta post. Bencinski cent nima veze, sploh in nič, s penetracijo e-vozil.

Glugy ::

Smrekar1 je izjavil:


Marže distributerjev so mimogrede mizerne.


Ampak sej nočemo da ima nekdo bajne zaslužke ker ne bodo šli v korist družbe kot celote. Večina dobička namreč ostaja na računih bodisi podjetja bodisi vodilnim kot nagrade. Vsak ekonomist pa ve da ekonomija najbolje funkcionira če denar kroži ne pa da v preveliki meri ostaja na računih podjetij ipd ker to duši vse ostale potem.

"Petrol čisti dobiček povečal za 36 odstotkov, na 41,1 milijona evrov"
http://www.rtvslo.si/gospodarstvo/petro...

Mogoče niso največji dobičkarji ampak so pa čist v solidnem stanju kjer jim nič ne manjka. To ni razvojno podjetje da bi rabilo dodatna vlaganja.

fikus_ ::

Potem se bo pa dogajalo, da bo cena ob dnevnih prodajnih konicah višja, kot v času manjše prodaje.
V glavnem, cenejše ne bo!

Georgios ::

joze67 je izjavil:

Georgios je izjavil:


1. gledas wv ki je drag ze sam po sebi, sicer trenutno ti neke razumne alternative težko ponudim ampak po obljubah vir:Tesla z modelom 3 in Mercedes se bodo zadeve spremenile

Ne vem, če midva živiva v istih krajih. Če je vw drag, je Mercedes dražji, Tesla 3 pa cilja na 30k$, kar bi bilo ceneje kot e-Golf, ampak še vedno nedosegljivo za večino.

Georgios je izjavil:


2. kapaciteta litij-ionska (in podoben razlice le teh) baterije izboljsuje 5-10% vir: Tesla + če kupis teslo imas zastonj lifetime polnjenje vozila in tudi servis le tega
3. dolžina EV bo v naslednjih 3eh letih dosegla 1000km z enim polnjenem baterije

O kapaciteti nisem niti razpravljal; tisto zastonj lifetime je pa mamljivo, a vprašanje, če bo ostalo, ko enkrat zadeva res zaživi.

Georgios je izjavil:


4. ce imas otroke bos pa vendar pomislil da je boljse kupiti EV vozilo brez emisij kot pa dizel motor da bos varceval... skromno mnejnje je da je bolj pomembna prihodnost nasi otrok kot pa to da bos privarceval nekaj denarja ki na koncu ga pustis na zemlji ane ;)?

Ojebemti. Zaradi takega odnosa je bila Marija Antoinetta ob glavo. Poglej povprečno plačo v RS. Poglej mediano. Ljudje avte pač potrebujejo, bolj kot telefone in tv in to, pa tudi brez slednjega dne skoraj ne gre. Govoriš pa, kot bi vsi cincali med e-avtom in BMW Xnekaj.

Georgios je izjavil:


5. cena litij-ionska bo kmalu zacela padati tko da...s tem tudi cena avtomobila ;)

Razen če ne bo zaradi povečanega povpraševanja začela rasti, ane.

Vsekakor pa, preden e-avto množično pripElje na ceste, bo ta bencinski cent že davno pozabljen. Kar je najpomembneje za ta post. Bencinski cent nima veze, sploh in nič, s penetracijo e-vozil.


Ate ne se razburjat...

če nimaš denarja maš se vedno na voljo
https://www.renault.co.uk/vehicles/new-...

krneki0001 ::

Že nekje 2 leti in pol tankam skoraj izključno v tujini (celovec, Eni pumpa (eni je kupil agip)). Mogoče kakih 5 ali 10 litrov tankam tukaj, če imam čisto prazen tank, da pridem do tujine. Tankam nekje 120 litrov in pri razliki 10c na liter se že to pozna. Najbolj se je poznalo, ko je bila razlika celih 31c. Takrat sem pri 120 litrih prišparal malo več kot 37 evrov.

Arctander ::

Če bodo odstranili omejitev max. cene, bo za razmisliti o nakupu par 20-litrskih jerry can-ov.

krneki0001 ::

Arctander je izjavil:

Če bodo odstranili omejitev max. cene, bo za razmisliti o nakupu par 20-litrskih jerry can-ov.


Jaz imam 60 litrov tank in 3 jerry cane. Napolnim svoj tank in 3 kante, da še tadrugi domači avto doma potem nafilam z bencinom.

fikus_ ::

Mislim, da do 60 l goriva (bencin/dizel)lahko voziš v avtu v atestiranih posodah poleg goriva v rezervoarju. Kar je pa več, moraš pa imeti gasilni aparat v vozilu in na črpalki ti mora napisati list za prevoz nevarnih snovi.

Ko sem par let nazaj natankal 400 l v dva soda, mi je izdal tankšteler več računov za 60 l goriva.

krneki0001 ::

Gasilni aparat je itak vedno v avtu. Do sedaj mi še ni prišel prav in mi je v napoto, pa upam, da bo še kr naprej v napoto in da ga ne bo treba uporabit (ne na mojem in ne na tujem avtu)

Glugy ::

http://www.rtvslo.si/radio-prvi/bo-ze-p...
"Povišale bi se le toliko, kolikor je treba, da trgovci s tekočimi gorivi lahko sledijo okoljevarstvenim zahtevam in obdavčenju, ki ga pričakujemo. To so vse zneski, ki jih trenutno ne moremo pokrivati,"
Direkt v oči se lažejo. Imajo dobiček pa pravijo da ne morejo tega pokrivat. Bolano.

No evo se je že začel:
"Za dva odstotka višjo maržo je trgovcem vlada sicer naklonila že v predlogu uredbe za prehodno štirimesečno obdobje. "
Jim že dajejo še več dobička ker očitno še nimajo dovolj dobička.

" v tem času pa preučila učinke morebitne sprostitve trga."
Trg se sprosti tako da se spusti več konkurence, več podjetij ki se s tem ukvarjajo. Ne pa s tem.

Nekdo je zapisal v komentarjih: "Dokler se požrešna država ne umakne z licencami, koncesijami in pa bolanimi trošarinami bomo imeli pač najdražje gorivo"

Torej ja če je res trg zaprt za samo par ponudnikov (nevem če je) potem ni čudno da je prevlada enostavno premočna. Tisto k je pa en omenjal da lahko cisterno pripelješ pa prodajaš gorivo bi pa res rad vidu če je v Sloveniji sploh pravno možno oziroma kako je to zbirokratizirano. Sej verjetn obstaja kak strokovnjak prava na forumu?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Akrapoviču šteti dnevi? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10217911 (13764) stara mama
»

Danes še zadnje znižanje stroškov mobilnega gostovanja v EU

Oddelek: Novice / Ostale najave
249479 (6688) GizmoX
»

Napoved cene goriva

Oddelek: Na cesti
244907 (4034) Roadkill
»

Cena nafte (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
13319006 (12601) krneki0001

Več podobnih tem