Novice » Znanost in tehnologija » Zaradi goljufanja pri meritvah Volkswagnu grozi milijardna globa
hamez66 ::
Sicer so pa VW goljufali že pri izbirah za nemški (se mi zdi) avto leta, kjer je Golf uradno dobil 30000 glasov, po preiskavi pa so ugotovili, da je Golf dobil realno zgolj malo čez 3000 glasov. Samo je zadeva zelo hitro potihnila.
Pa da ne bo kdo mislil, da sem privošljiv, samo fajn se mi zdi, da se vidi, da so tudi v Nemčiji goljufi po balkansko, samo na še višjem nivoju.
Pa da ne bo kdo mislil, da sem privošljiv, samo fajn se mi zdi, da se vidi, da so tudi v Nemčiji goljufi po balkansko, samo na še višjem nivoju.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: hamez66 ()
J.McLane ::
Verjetno je najcenejša rešitev da tisti del programske kode ki je bi namenjen testu omogoči lepo v vseh voznih razmerah. Poraba goriva se bo povečala pa ne drastično, konje se meri tudi na valjih tako da se nebi čudil če bi potem številka na papirju dejansko veljala. VW fani zanjo povedat kako gre VW bolje za svoje konje - morda je bil pa to direkten razlog.
Zheegec ::
Mejne vrednosti presegajo tudi za 20x in več. Torej bo motor dosti manj odziven. Pa z istim menjalnikom in enako težo avta bo to kar problem.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
RedDrake ::
Na naših tehničnih se afaik meri CO2 in CO.
Pokaže, če imaš slabo izgorevanje, ne pa tudi koliko zastrupljaš okolico z raznimi NOx.
NOx drugače pri NA bencinarjih, ki niso GDI sploh ni problematičen, zato se verjetno tudi ne meri ...
Pokaže, če imaš slabo izgorevanje, ne pa tudi koliko zastrupljaš okolico z raznimi NOx.
NOx drugače pri NA bencinarjih, ki niso GDI sploh ni problematičen, zato se verjetno tudi ne meri ...
opeter ::
Nemško gospodarstvo: tik-tak, tik-tak ...
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Utk ::
VW fani zanjo povedat kako gre VW bolje za svoje konje - morda je bil pa to direkten razlog.
Ne samo morda, ampak sigurno.
To kar se je dogajalo z dizlom v Evropi zadnjih 20 let, je taka svinjarija (dobesedno in nedobesedno), da si bi en bankrot nekdo od velikih prav zaslužil. Dizla ne bi nikoli blo, če s tem ne bi zajebavali konkurence. Zdaj so jih pa fasali iz verjetno prav iz istega razloga.
WarpedGone ::
S tega vidika je VW čisto pravi za odstrel.
So 'pionirji' dizla v osebnih avtomobilih.
So 'pionirji' dizla v osebnih avtomobilih.
Zbogom in hvala za vse ribe
Napajalc ::
Verjetno je že prej veliko testerjev to ugotovil, tukaj je vprašanje komu se bolj splača poslat rezultate, prej bi reku VW kot agenciji, WV je verjetno odkupoval rezultate testov.
011011100111010101100010
s1m0n ::
In kako bo s tem pri nas v EU glede na to, da tudi tukaj presegajo dovoljene vrednosti?
Kateri motorji/vozila spadajo tu not v EU?
Kateri motorji/vozila spadajo tu not v EU?
Zheegec ::
WarpedGone je izjavil:
S tega vidika je VW čisto pravi za odstrel.
So 'pionirji' dizla v osebnih avtomobilih.
Pa so bili zadnji z implementacijo commonrail in DPF, ki vsaj malo izboljšata situacijo.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
andrejus ::
Pionirji nove generacije turbo dizla z direktnim vnrizgom je fiat.
TDI so oni prvi uporabili. Kone. 80tih. In takrat se je začel preporod.
TDI so oni prvi uporabili. Kone. 80tih. In takrat se je začel preporod.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: andrejus ()
Zheegec ::
Pionirji nove generacije turbo dizla z direktnim vnrizgom je fiat.
TDI so oni prvi uporabili.
Vem, sem imel enega prvih commonrail dizlov JTD v Alfi 145. Super stvarca. Anyway, sedaj moramo upati, da niso goljufali še drugi, ker bo to velika pizdarija s kaznimi in izgubo ugleda.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Utk ::
Vidim da ne marate prevec VW, pa se dizle sovrazite.
Predvsem ne maramo, da nas zastrupljajo z rakotvornimi stvarmi, zato da s tem zajebavajo Azijce, in da zarad tega država lahko vzame 60 centov pri litru, ker se itak lahko "poceni" vozimo, ker dizli ful malo kurijo. Nič osebnega proti VW.
In kako bo s tem pri nas v EU glede na to, da tudi tukaj presegajo dovoljene vrednosti?
Kateri motorji/vozila spadajo tu not v EU?
Vsi, ki nimajo adblu in naj bi bli po euro 5 in 6. Na kratko, skoraj vsi. Tudi če ne bo neke kazni v Evropi in ne vem česa, si VW ne more privoščit, da ameriške dizle popravi, da so res čisti, evropske pa pusti usrane. No, po drugi strani je pa vprašanje, če si lahko privošči popravit vse...11 mio avtov.
Kako je z drugimi znamkami bomo pa še videli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
no comment ::
Če pri VW ne znajo nardit dizla, ki ne svinja 50x bolj kot ostali, naj VW lepo umre počasne smrti. Ali pa hitre.
Se mi pa zdi, da bodo poslali enega kravatarja, ki bo parim ljudem, ki imajo že $$ v očeh od kazni, razložil, da ni VW problem, če regulator ne zna naredit pravega testa izpuha.
Se mi pa zdi, da bodo poslali enega kravatarja, ki bo parim ljudem, ki imajo že $$ v očeh od kazni, razložil, da ni VW problem, če regulator ne zna naredit pravega testa izpuha.
Utk ::
Ne, VW se ne more it te vojne. Mora priznati, popraviti vse kar bo naloženo in upati, da ne bankrotira. Če bojo šli v vojno proti regulatorjem, ki so jih že dokazano goljufali, ne more pričakovat nobene milosti. Zaenkrat ni še nikomur v interesu, da bankrotirajo.
WarpedGone ::
Hmnja, nekaj stvari se je že zgodilo, tko da so nekateri predlogi malo mimo.
Stvar se je začela odvijat že par let nazaj, vmes je VW pojasnjeval na dolgo in široko kako je na stvari ampak kerlci pri EPA se niso pustili peljati žejne čez vodo. Še enkrat.
Na koncu je prejšnji teden VW uradno priznal prevaro (defeat device), ki je bila zdizajnirana in v avte vgrajena s točno takšnim namenom kot je bilo opisano. Ne gre za nesrečo, neznanje ampak 100% naklep, ki so ga priznali šele potem ko pojasnjevanje (i.e. bulshitanje) ni hotelo obrodit sadov.
Tko da vlak za $$ v prave žepe je že odpeljal.
Danes se VW predvsem sooča s kupci 11 milijonov njihovih vozil, katerim je čez noč padla prodajna vrednost. Večina njih se tega še niti ne zaveda.
Ena takšna okaj diht varianta je odkup vozil po "pošteni" ceni in njihovo uničenje.
Noben še ni povedu, kaj se bo zgodilo z manjkajočimi dajatvami državi itd.
Stvar se je začela odvijat že par let nazaj, vmes je VW pojasnjeval na dolgo in široko kako je na stvari ampak kerlci pri EPA se niso pustili peljati žejne čez vodo. Še enkrat.
Na koncu je prejšnji teden VW uradno priznal prevaro (defeat device), ki je bila zdizajnirana in v avte vgrajena s točno takšnim namenom kot je bilo opisano. Ne gre za nesrečo, neznanje ampak 100% naklep, ki so ga priznali šele potem ko pojasnjevanje (i.e. bulshitanje) ni hotelo obrodit sadov.
Tko da vlak za $$ v prave žepe je že odpeljal.
Danes se VW predvsem sooča s kupci 11 milijonov njihovih vozil, katerim je čez noč padla prodajna vrednost. Večina njih se tega še niti ne zaveda.
Ena takšna okaj diht varianta je odkup vozil po "pošteni" ceni in njihovo uničenje.
Noben še ni povedu, kaj se bo zgodilo z manjkajočimi dajatvami državi itd.
Zbogom in hvala za vse ribe
Truga ::
Upam da se izkaze da tudi drugi goljufajo, da se preklete dizle koncno prepove.
Banda smrdljiva.
Banda smrdljiva.
Dr_M ::
A zdej 10 let star golf 5 ne bo vec vreden 15k€?
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
no comment ::
noraguta ::
Saj tudi samsungu računajo za vsak telefon. Bi pa sklepali prosto trgovinske sporazume in svoja podjetja odvezali odgovornosti.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
s1m0n ::
v EU bodo na tiho odpravljali na uradnih servisih pač dobil boš vozilo z manj konji brez, da se boš tega zavedal :)
andrejus ::
problem bencinskih motorjev je požrešnost. Za enako zmogljivost potrebujes min 50% več dražjega goriva.
Očitno so pri dizel motorjih res naredili velike korake naprej.
zaradi tovornega prometa je dizel pač manj obremenjen
V ameriki je en liter benza 55 centov, kar pomeni da bi jaz komot imel vozilo, ki bi trošilo 15-20 litrov benza na 100 km. in dejansko bi bilo ceneje kot tukaj.
Me pa res zanima kako je z dizli v industriji, prevozništvu ipd
Očitno so pri dizel motorjih res naredili velike korake naprej.
zaradi tovornega prometa je dizel pač manj obremenjen
V ameriki je en liter benza 55 centov, kar pomeni da bi jaz komot imel vozilo, ki bi trošilo 15-20 litrov benza na 100 km. in dejansko bi bilo ceneje kot tukaj.
Me pa res zanima kako je z dizli v industriji, prevozništvu ipd
Zgodovina sprememb…
- spremenil: andrejus ()
Truga ::
http://www.motherjones.com/kevin-drum/2...
VW emitted about 3,000 excess tons of nitrogen oxides in Southern California alone over the past six years, which may have caused as many as a dozen or more incremental deaths.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Truga ()
AC_DC ::
problem bencinskih motorjev je požrešnost. Za enako zmogljivost potrebujes min 50% več dražjega goriva.
Očitno so pri dizel motorjih res naredili velike korake naprej.
zaradi tovornega prometa je dizel pač manj obremenjen
V ameriki je en liter benza 55 centov, kar pomeni da bi jaz komot imel vozilo, ki bi trošilo 15-20 litrov benza na 100 km. in dejansko bi bilo ceneje kot tukaj.
Me pa res zanima kako je z dizli v industriji, prevozništvu ipd
V Ameriki za razliko od Slo 1/2 cene ne predstavljajo davki državi, zato taka cena.
http://www.mgrt.gov.si/si/delovna_podro...
Taksa CO2
Dodatek za zagotavljanje prihrankov energije
Trošarina
Prispevek za zagotavljanje podpor proizvodnji el. energije
DDV (22%)
Ter da je dizel v Eu subvencioniran.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: AC_DC ()
sandmat ::
WarpedGone je izjavil:
Hehe... http://www.vw.com/features/clean-diesel/ vrača 404
loliš
Včeraj je še delala. Njihov statement je bil (do včeraj): Hybrids aren’t the only game in town. TDI® Clean Diesel engines offer up impressive efficiency numbers too
andrejus ::
Ma upam da se bodo pocenili na nivo francozev in italijanov.
Pol pa rako nakup passata ali superba dizl
Edit: seveda se ne bodo, ker na balkanu samo še vw se vozi
Pol pa rako nakup passata ali superba dizl
Edit: seveda se ne bodo, ker na balkanu samo še vw se vozi
Zgodovina sprememb…
- spremenil: andrejus ()
bbbbbb2015 ::
WarpedGone je izjavil:
Torej evropejci smo prvi zaznali razliko med real world in testnim emisijami, pa je zgleda od tam naprej to šlo nekam pod preprogo.
Js razumem mal drugač... "Zaznali" so razliko v samih zahtevah, ki so v ameriki bistveno strožje, in da EU firma tam prodaja dizle, ki naj bi tem strožjim zahtevam ustrezali, tle v EU pa se na splošno jamra kako so že obstoječe EU zahteve stroge in da jih je težko dosegat in jadadada. Njihov namen je bil, da se evropske zahteve izenači z ameriškimi da bomo tut tle v eu imeli enako čiste dizle kot jih dobivajo američani. Ker so hotl met še neki real-world-data, s katerimi bi potrdili svoje zahteve, so šli merit dejanske izpuste. Pričakovali so cifre, ki ustrezajo ameršikim zahtevam, morda nekaj malega prekoračitve zaradi merilne metode in raznih faktorjev, dobili pa cifre ki so bile off-the-chart. Neki je če zaznaš prekoračitev v rangu procentov, neki drugega če so prekoračitve v rangu mnogokratnika, neki tretjega pa če je prekoračitev za 2 velikostna razreda.
No, skratka, goljufali so. To da eni pa vseeno dosegajo normirane emisije sicer pomeni, da se res da doseči čistejši izpuh.
Res je po moje tudi res, da bi to isto lahko ponovili (merjenje izpustov), ko se garancijska doba izteče in so sploh večje limuzine kar strošene.
Pa pojavi se vprašanje, koliko bo ves ta hudič stal.
Zadnjič mi je mehanik rekel, da je zdaj za nove modele avtov neko novo hladilo za klimo. Težava s tem hladilom je, da je cca 450% dražje od starega. Res je tudi, da ni tako korozivno.
Ampak mi je že mehanik rekel, kaj bo, če npr napolni plin, pa plin 'spusti'. On 200 EUR ne namerava vračati.
Skratka, boljši, lepši, manj škodljiv plin. Cena pa hudičeva.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bbbbbb2015 ()
noraguta ::
problem bencinskih motorjev je požrešnost. Za enako zmogljivost potrebujes min 50% več dražjega goriva.
Očitno so pri dizel motorjih res naredili velike korake naprej.
zaradi tovornega prometa je dizel pač manj obremenjen
V ameriki je en liter benza 55 centov, kar pomeni da bi jaz komot imel vozilo, ki bi trošilo 15-20 litrov benza na 100 km. in dejansko bi bilo ceneje kot tukaj.
Me pa res zanima kako je z dizli v industriji, prevozništvu ipd
V Ameriki za razliko od Slo 1/2 cene ne predstavljajo davki državi, zato taka cena.
http://www.mgrt.gov.si/si/delovna_podro...
Taksa CO2
Dodatek za zagotavljanje prihrankov energije
Trošarina
Prispevek za zagotavljanje podpor proizvodnji el. energije
DDV (22%)
Ter da je dizel v Eu subvencioniran.
Glih tam nekje kot je benz v zda.
Je pa osnovna cena rahlo vprašljiva. Dokler opec črpa kot zmešan to razmerje gre. Če pa proizvodnja pade se znajo pa razmerja spet krepko spremenit.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Zheegec ::
Ma upam da se bodo pocenili na nivo francozev in italijanov.
Pol pa rako nakup passata ali superba dizl
Edit: seveda se ne bodo, ker na balkanu samo še vw se vozi
Meni je to zakon, sem dobil Alfo 159 za nižjo ceno od slabšega Passata z manj opreme. Ista letnika, pa boljši motor v Alfi. Naj kar ostane tako, kot je.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
A. Smith ::
http://www.motherjones.com/kevin-drum/2...
VW emitted about 3,000 excess tons of nitrogen oxides in Southern California alone over the past six years, which may have caused as many as a dozen or more incremental deaths.
No, fajn. GM je pa proizvajal avte z napako, ki je direktno odgovorna za več sto mrtvih in tisoče ranjenih. Pa j je odnesel s kaznijo "samo" 1mrd. In kaj je naredil VW toliko narobe, da je zaslužil 35x večjo kazen za toliko manjši zločin? Ja premalo je podmazoval, pa ne strojnih delov!
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
J.McLane ::
andrejus ::
razlika med vw in gm je naklep.
Vw je načrtno kršil zakonodajo.
Verjetno 18 milijard ne bo placal, se bodo ze kaj zmeniki
Vw je načrtno kršil zakonodajo.
Verjetno 18 milijard ne bo placal, se bodo ze kaj zmeniki
J.McLane ::
Težava je predvsem obstoječih 11m vozil "legalizirat", pri GM so pač eno ključavnico zamenjal, big deal.
Who killed the Diesel Car?
VW
Who killed the Diesel Car?
VW
Invictus ::
Mislim, folk je dobil zastonj chip tuning od VW, zdaj pa hočejo še odškodnino ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
andrejus ::
Mislim, folk je dobil zastonj chip tuning od VW, zdaj pa hočejo še odškodnino ...
Ma tukaj bo še cenejši patsch
Iz TDIja v SDI.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: andrejus ()
noraguta ::
http://www.motherjones.com/kevin-drum/2...
VW emitted about 3,000 excess tons of nitrogen oxides in Southern California alone over the past six years, which may have caused as many as a dozen or more incremental deaths.
No, fajn. GM je pa proizvajal avte z napako, ki je direktno odgovorna za več sto mrtvih in tisoče ranjenih. Pa j je odnesel s kaznijo "samo" 1mrd. In kaj je naredil VW toliko narobe, da je zaslužil 35x večjo kazen za toliko manjši zločin? Ja premalo je podmazoval, pa ne strojnih delov!
Ne se sekirat za mother jones. Ni glih nek objektivni vir. Saj vw se lahko tudi umakne iz čezlužja.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
WarpedGone ::
GM je pa proizvajal avte z napako, ki je direktno odgovorna za več sto mrtvih in tisoče ranjenih. Pa j je odnesel s kaznijo "samo" 1mrd.
Originalni GM, ki je bil pravno formalno odgovoren za smrti, je bankrotiral.
I.e. lastniki starega GM so bili ob svoje premoženje.
900M štrafa je plačal GMov naslednik, ki pa je v lasti ameriških sindikatov.
1+1=2
Verjetno 18 milijard ne bo placal,
V kanadi in ameriki se že zbirajo podpisniki za skupinske tožbe.
Povsem neodvisno od kazni ki jo bo določila EPA.
Koliko odvetnikov si bo omastilo prste in brke pri individualnih tožbah po celem svetu, bo pa razkril šele čas.
Zbogom in hvala za vse ribe
sandmat ::
Ma upam da se bodo pocenili na nivo francozev in italijanov.
Pol pa rako nakup passata ali superba dizl
Edit: seveda se ne bodo, ker na balkanu samo še vw se vozi
Meni je to zakon, sem dobil Alfo 159 za nižjo ceno od slabšega Passata z manj opreme. Ista letnika, pa boljši motor v Alfi. Naj kar ostane tako, kot je.
tebi je vseeno, ker ti avto ne predstavlja podaljška. Povprečnemu slovenskemu Janezu/Acotu pa seveda ni, ker je Passat bistvo slovenskih sanj. Vsak večer gleda na mobile.de, kaj bi si lahko privoščil, če bi le dobil tisti dodatek k minimalcu, ki ga obljublja Semolič.
Sklepati, da bodo cene VW padle, je brez pomena, dokler živimo na Balkanu. Ljudem, ki jim je vseeno, ali vozijo nemško ali azerbajdžansko znamko, bo pa tudi vseeno za VW cene.
Osveščenemu človeku pa seveda ni vseeno, da dihamo totalno sranje zato, ker se nekdo ne more držat standardov.
noraguta ::
Ja sploh v mestih kjer se jih 3/5 ogreva z kurilcem zraven imajo pa toplarno. Saje so nedolžna reč.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
AC_DC ::
Tudi turbo bencinarji imajo bojda v RL pogojih vonje precej visoke emisije nečesa, kar ni blagodejno, vendar sedaj ne najdem linka .
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: AC_DC ()
sandmat ::
Ja sploh v mestih kjer se jih 3/5 ogreva z kurilcem zraven imajo pa toplarno. Saje so nedolžna reč.
Toplarna ne žaga DPFja dol iz dimnika. Glede na slovensko agencijo za okolje, je glavni onesnaževalec v ljubljanski kotlini promet (link sem prilepil že v drugi temi, bi ga moral spet pogooglat).
In ne, ni 3/5, temveč 1/5. http://www.finance.si/8809522/Na-kuriln...
tikitoki ::
WarpedGone je izjavil:
V marsikateri državi so dajatve pri registraciji odvisne od izpustov tako da je VW kupce svojih vozil de fakto obul v čevlje davčnih utajevalcev.
Zaradi te prevare so ljudje N let plačevali premalo davka.
Kaj sedaj? Bodo lastniki teh VW vozil morali za nazaj doplačat premalo plačane dajatve glede na 'prave' vrednosti al bo to naredu VW namesto njih?
Zakaj bi se države odpovedale delu svoje pogače?
ko zaradi 20 miljard EUR
Si prepričan da je to zadnja cifra?
11 milijonov vozil krat 2 jurja na avto za popravilo (če je sploh možno) = 22 milijard.
In smo uredili točko "popravilo neustreznih vozil". Pol pride še kazen v X državah, pa odškodnine na Y koncev, pa upad prodaje v Z državah zaradi izgube dobrega imena, pa ... in ... pa še ...
Nekateri mate res zelo poenostavljen pogled na biznis.
Ja, v vseh drzavah imajo iste zakone, kot v ZDA in EU. Tko, da ne vem od kje tebi 11 miljonov vozil potrebnih cesarkoli. Mislim, da bo preteklo se nekaj vode preden bodo posledice znane. Vse ostalo je pa ugibanje.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Volkswagen bo goljufanje v ZDA stalo 10 milijard dolarjev (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Tožbe | 25536 (20643) | cuxoh |
» | Volkswagen goljufal tudi v EU, na tnalu tudi BMW (strani: 1 2 3 4 … 10 11 12 13 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 155246 (99973) | krneki0001 |
» | Ameriško pravosodno ministrstvo zaradi afere z izpusti toži VolkswagenOddelek: Novice / Tožbe | 7823 (6147) | SuperVeloce |
» | V ZDA odkrili nove goljufive porscheje, VW priznal zavajanje glede porabe (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 65200 (58272) | pirlo |
» | Afera Dieselgate se razplamteva: neustreznih 11 milijonov vozil (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Tožbe | 53233 (43262) | SuperVeloce |