» »

Set za spajkanje

Set za spajkanje

«
1
2

He-Man ::

Pozdravljeni,

iščem poceni a delujoč set za spajkanje delikatnejših zadev (menjava kondenzatorjev itd.), doma imam sicer eno staro pištolo za spajkanje a se mi zdi prevelika in prenerodna za manjše zadeve.

Sem začetnik, tu pa tam sem pred časom pospajkal kakšen kabel, nič delikatnejšega zaenkrat. Sedaj pa imam za popravit en powerline adapter, mislim da je kondenzator za zamenjat.

Kaj mi priporočate (kot rečeno, iščem poceni varianto)?

Hvala!

darkolord ::

Ne vem, koliko se ti zdi poceni, ampak čisto osnovna varjanta je recimo kaj takega: ZD-99

Assass1n ::

Tako imam sam, in se da lepo spajkati.
še ko je na tv-ju moder ekran me `pr src stisne

BivšiUser2 ::

Bi bil ZD-99 dovolj,da bi odspajkal cin na tablici, da bi zamenjal mikro USB? Trenutno imam spajkalnik Ersa 30S/331 30W pa mi nič ne pomaga,ali pa jaz nevem s tem rokovati?
SloTech - če nisi z nami, si persona non grata.

Zgodovina sprememb…

mailer ::

Če imaš Erso 30S bi moglo it, mogoče če daš kvalitetno tanjšo konico gor bo še bolje za manjše stvari.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

Frufru ::

Je dovolj, vendar potrebuješ pravo konico.

Recimo kaj takšnega:
http://www.ersa-shop.com/ersa-ersadur-l...

mihec87 ::

Matra te verjetno srebrova spajka...Pa če maš tanko konico ti sam konektor(kovinski del) odvede nekaj temperature...+konektor ima več nogic..

Drugače pa na konico daj nekaj navadnega(60/40) cina in pritisneš...Če ne gre vse naenkrat mogoče nekako odstraniš kovinski del konektorja in nogice primeš z pinceto...-konektorja ne pajsat dol da ne potrgaš padov z vezja..

He-Man ::

ZD-99 se mi zdi poceni in ker sta ga že dva pohvalila tu ga mislim kar vzeti. Je torej primeren tudi za spajanje in od-spajkanje delikatnejših zadev kot so manjši kondenzatorji itd.?

Kaj še potrebujem? Cin pasto, cin žico? Še kaj? Hvala!

He-Man ::

Sem kupil pri Conradu ZD-99 postajo za spajkanje in zadeva ni v redu. Konica je predebela za od-spajkovanje zadev na matični plošči. Najprej sem mislim da ne znam in sem nesel kolegu ki je bolj domač v tem za preizkusit in ni mogel odspajkati. S svojo (tanjšo) konico pa mu je potem uspelo.

Kaj bi torej potreboval za odspajkovanje kondenzatorjev itd.? Tudi če je 10 € dražje, samo da bo res v redu, ker tale ZD-99 je kar razočaranje. Pa po možnosti nekaj iz Conrada, da bom lahko zamenjal (z doplačilom). Hvala!

Siddh ::

Konice se da menjati. Pač kupiš kakšno potrebuješ.


mihec87 ::

Ni šlo kot ne prideš zraven,ni topilo cina?

Dokupiš tanjšo konico?

BlaY0 ::

He-Man je izjavil:


Kaj bi torej potreboval za odspajkovanje kondenzatorjev itd.? Tudi če je 10 € dražje, samo da bo res v redu, ker tale ZD-99 je kar razočaranje. Pa po možnosti nekaj iz Conrada, da bom lahko zamenjal (z doplačilom). Hvala!

Jaz sem za tole svoj čas nabavil dodatne 3 konjice... ena je dletasta, druga prisekana špica in tretja je tanka špica. Za odspajkanje se mi zdi da nekako najbolj prav pride dletasta, ker ima zadosti veliko površino.

Nabavil sem pa prek ebay.de in na koncu videl, da so mi poslali iz Slovenije (če najdem račun sporočim). Drugače je pa to kitajska roba, in če imaš cajt je najbolje da od tam naročiš, ker bo ene 5x ceneje.

He-Man ::

Tako ja, ni topilo cina. Kje bi pa lahko pri nas dobil dodatne konice, tudi pri Conradu?

BlaY0 ::

Evo...

mihec87 ::

Če ne topi cina je prenizka temperatura/prevelik odvod toplote(uporabiš večjo konico,močnejši spajkalnik)/slab prenos(dodaj sveži cin)
Večja konica je bolje saj se ohlaja počasneje kot manjša.

Elektronika zna biti nerodna za lotat saj je vse cinjeno z spajko brez svinca in če ne delaš...


Sam bi malo povečal temperaturo in dodal malo svežega cina...

BlaY0 ::

Ta ledkolm nima dinamičnega prilagajanja moči oziroma ne meri temperature konice. To pomeni, če delaš s tanko konico, se le ta ob stiku z drugim materialom hitreje hladi. Rabiš kvečjemu večjo, masivnejšo konico. Razen seveda če ni placa, da bi z njo prišel zraven...

EDIT: Evo, je že Mihec napisal...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

ajfon ::

Jaz imam ta spajkalnik iz conrada, pa res nevem kakemu debilu si nesel, da ni mogel odspajkati.. Ko bi ti vedel kakšne mikro čipe sem že z to debelo konico lotal pa je še vedno vse delalo, pa koliko kondenzatorjev sem že zamenjal.. Ali si dal pa nekemu heroinskemu odvisniku, da se mu roka trese ali kaj?

To the point:

Vedno ko lotaš take stvari kot so kondenzatorji , VEDNO PRVO DODAJ MALO CINA GOR. Pa ni potrebno veliko, glih toliko, da se mala bunkica naredi.

Ker na tiskanih vezjih, ki jih izdelujejo roboti, je drugačne vrste cin, ki se veliko težje lota. Probaj mojo tehniko :) boš videl da je tudi spajkalnik iz ebaya za 3€ zadosti dober.

Lp

He-Man ::

Saj spajkati se je dalo, od-spajkati se ni dalo. Ker je bila predebela konica nisva mogla pridi blizu oz. tudi ko sva ni topilo cina.

Poskušala sva z max. temperaturo in nižjimi in je šlo slabo. Je pa takoj videt, da je tisti tovarniški cin in način spajkanja drugačen, mogoče bolj obstojen?

Se pravi, za OD-spajkati kondenzator naj dodam najprej malo novega cina gor?

darkolord ::

Obvezno malo novega (s svincem) cina zraven, ja.

čuhalev ::

A morda obstaja kakšna namenska spajka (oziroma sestava te) za odspajkanje, da nekako popravi zmes?

ajfon ::

Drugače če moraš odspajkati naprimer kak čip ali pač neko elektronsko komponento z več kot 2 nogicam, jaz vedno uporabim toplotno poštolo..

He-Man ::

Imam cin ki vsebuje svinec in pasto. Torej najprej malo cina stopim na obstoječi cin, ki drži kondenzator pritrjen na matično ploščo? In potem se bo lažje vse skupaj stopilo in odstranilo? OK, bom poizkusil to preden grem menjavat set ali konico.

darkolord ::

meacho ::

Kater cin priporočate? Tega s svincem se še dobi?
Jaz ga imam enega starega še zelo malo pa rabim nov kolut...

mihec87 ::

V proizvodnji oz industriji se uporablja cin brez svinca in se lota pri višjih temperaturah-kar dela težave komu... Za doma priporočam cin z svincem ter pasto, se dobi bp v trgovinah z elektro opremo pa tudi kakšen merkur..

mihec87 ::

He-Man je izjavil:

Imam cin ki vsebuje svinec in pasto. Torej najprej malo cina stopim na obstoječi cin, ki drži kondenzator pritrjen na matično ploščo? In potem se bo lažje vse skupaj stopilo in odstranilo? OK, bom poizkusil to preden grem menjavat set ali konico.


Tako je saj z tem dodatnim cinom narediš boljši prenos toplote na obstoječi cin+zmešaš z obstoječim...Poskusi konico na lot pritisnit z strani saj je tako večja površina konice v stiku z lotom...So pa matične plošče dokaj nehvaležne za odlotavat saj je pcb večplasten in je sposoben odvesti kar nekaj toplote..

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mihec87 ()

Assass1n ::

Tisti iz conrada ni najboljši ker taki so okol 100€ ampak za ta denar je odličen. Zamenjal sem 20 kondezatorjev ter vsaj 5 vmodov kateri so problematični, ker so smd upori par mm veliki.
Trik iz dodajanjem lota vedno prime. Za žice skup dajat je pa tko vse dobro.
Konica ni najbolj tanka in v conradu imajo rezervne samo iste velikosti...
še ko je na tv-ju moder ekran me `pr src stisne

He-Man ::

Hvala vsem, predvsem tebi darkolord za odličen video - sedaj mi je uspelo!

Za test oz. vajo sem z ene stare nuporabne matične plošče odcinil 3 kondenzatorje in potem 2 nazaj zacinil.

Tule sta fotki z moje današnje "vaje", bi to delovalo če bi dal tole matično nazaj v rabo? Ali je preveč šlampasto? Vidim, da sem naredil dosti nesnage okrog, ali to povzroči neželjeni stik med vezji oz. zadevami na matični ali je dovolj dobro in bi vseeno delovalo OK?

 3 kondenzatorji

3 kondenzatorji



 1 kondenzator

1 kondenzator



Hvala!

BlaY0 ::

Odvečen cin poberi dol z bakreno pletenico. Nabaviš v Conradi za kakšen Evro.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

He-Man ::

Torej je samo kozmetično za popravit?

Bi matična pločša (če bi bila že od prej izpravna) po mojem posegu torej delovala (če bi odcinil 3 kondenzatorje in jih zacinil nazaj, tako kot na fotki)?

Kar me zanima je to ali bi delovalo tudi če je tako "grdo" zacinjeno ali bi moral biti bolj natančen? To me zanima.

Hvala!

googleg1 ::

Sam ne narobe obrnit kondenzatorja da ne bo pokalo.

SaXsIm ::

Potrudi se no malo bolj. Saj bo delalo, vendar bo šel takšen lot sčasoma morda v maloro.

Pa najverjetneje se ti ne razliva lepo, ker je najprej bil uporabljen cin brez svinca. Poskusi s tistim.
SaXsIm

FX6300B ::

plus pazi pri povezavah na pcb če jih daš v kratek stik bo bolj težko delalo pač mislim cin ki je okoli malo merkaš da ne spraskaš itd zaščite pa to v tem primeru je ne srečo nisi :D samo ta cin je za dol pobrat
May the force be with you!

He-Man ::

Ravno take komentarje sem si želel, kar usmerite me. :)

Glede polaritete kondenzatorjev sem se pozanimal ja (+/-) in pazim.

Zakaj bo šlo v maloro? Cin (s svincem) se je takoj in lepo prijel nogic kondenzatorjev, čisto malo sem dal in se je super naredilo. Dosti večji problem je bil za od-spajkati zadeve.

Odvečni cin na sliko poberem dol isto kot tistega ko sem od-spakoval, torej normalno segrejem in odstranim? Kako bi pa vedel, če bi poškodoval PCB, kako bi zgledalo?

Sicer pa je bilo to moje prvo tovrstno cinjenje, tako da - se bom izboljšal, me pa seveda zanima na kaj naj pazim da se lahko izboljšam.

Hvala vsem!

darkolord ::

Vse tisto kar je rjavo (oz. zeleno/rdeče/modro/odvisn od barve plošče) je lak, ki je zelo trpežen. Kar tako ga ne boš poškodoval.

Malo moraš paziti tam, kjer ciniš. Če stvar preveč segreješ in uporabiš še malo preveč sile, lahko povezava na PCBju odstopi:



Če je pa kakšen kondenzator res trdovraten in ga vlečeš ven s kleščami, lahko pa "luknjo" (vio) ven potegneš. Luknje namreč niso samo luknje, ampak so kovinski "tulci", ki služijo še za povezave med plastmi PCBja. Plošča nima povezav samo spredaj in zadaj, ampak tudi v notranjosti. Če prekineš kakšno od teh povezav med plastmi, ni dobro.

Sicer pa samo brez panike. Tukaj si poglej še, kako mora lepo zacinjen spoj izgledati in kakšne so osnovne težave. Predvsem tisti "Cold Joint" (hladen spoj) je pomemben. Če spoj premalo segreješ, cin drži samo z obliko (oblije vse okoli), ni se pa dejansko prijel obeh materialov (nogice in pada na PCBju); tak spoj sčasoma (temperaturne razlike, oksidacija, ...) popusti.

He-Man ::

Hvala za vse napotke. Sedaj pa - vaja dela mojstra. Najprej bom pospajkal še nekaj kondenzatorjev na tej neuporabni matični, po možnosti malo bolj "čisto" kot tiste na moji zgornji sliki in potem se bom upal it popravljat powerline adapter. Kje se pa dobi nadomestne kondenzatorje, v Conradu verjetno, kaj pa v kakšnih bolj splohšnih trgovinah? Glavno, da so dimenzije pribl. enake, da gre sploh fizično noter, označba za voltažo mora biti enaka ali višja, kako je pa z mikrofaradi, mora biti vrednost enaka kot pri prejšnjem kondenzatorju, je lahko višja/nižja? Še kaj na kar moram paziti?

FX6300B ::

conrad jih ma
če si v bližini kranja jih ima v lotosu
če pa tudi to ne pa HTE samo opozarjam sem pri hte naročil usb to ttl adapter in je poštnina bla 6 EUR nevem točno ali je do 10kg pri njih 6EUR aja poštnina je 4EUR plus škatla
May the force be with you!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: FX6300B ()

He-Man ::

Aha, ne, nisem v KR. A kdo ve kako je z mikrofaradi pri kondenzatorjih?

darkolord ::

Kako to misliš?

SimplTech ::

Verjetno te zanimajo smernice za zamenjavo (substitucijo) kondenzatorjev. Oglej si ta vodič: link

SaXsIm ::

He-Man je izjavil:

Aha, ne, nisem v KR. A kdo ve kako je z mikrofaradi pri kondenzatorjih?


Ja kaj kako je? Takšen kot je bil, daš enakega noter. Lahko je sicer grajen za višjo napetost, nikakor pa ne sme biti za manjšo. Kapacitivnost mora biti enaka.
SaXsIm

BlaY0 ::

Nič ne škodi, če je kapacitivnost malo višja...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

zrataj4201 ::

BlaY0 je izjavil:

Nič ne škodi, če je kapacitivnost malo višja...


To pa ne bo vedno držalo. Včasih ne, včasih pa mora biti točno tak. Kar naj se drži vrednosti, ki so zapisani. Včasih lahko z nepravilnim povzročiš škodo. Raje mu svetujte večjo napetost in tudi za višjo temperaturo.

A. Smith ::

zrataj4201 je izjavil:

BlaY0 je izjavil:

Nič ne škodi, če je kapacitivnost malo višja...


To pa ne bo vedno držalo. Včasih ne, včasih pa mora biti točno tak. Kar naj se drži vrednosti, ki so zapisani. Včasih lahko z nepravilnim povzročiš škodo. Raje mu svetujte večjo napetost in tudi za višjo temperaturo.


Se strinjam, poleg tega pa je potrebno pri kondijih na matičnih ploščah dosledno paziti na to, ali so low-ESR in jih vedno menjati s prav takimi. V nasprotnem primeru bo efekt popravila zelo kratkotrajen. Že doldo nazaj je en izmed forumašev napisal članek na to temo. Priporočam branje.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

FX6300B ::

aja samo povem da če uporabljaš pasto jo je priporočljivo sprat dol recimo z izopropanolom gre dobro dol če se prav spomnim ker večina past je agresivnih in lahko malo zažrejo čeprav se mi še ni zgodilo je baje priporočljivo
May the force be with you!

darkolord ::

Ja, izopropanol + palčke za ušesa.

mihec87 ::

Načeloma pri menjavi oz večina ni potrebe po dodatni pasti saj zadostuje tista v cinu.... Če že, pa ne uporabljat cinol paste pač pa kakšno ki je namenjena cinjenju po vezju, dobijo se že tudi no clen paste.Diy varianta je stopljena kolofonija v alkoholu/acetonu..

BlaY0 ::

Imaš tudi flux v t.i. flomastru, samo "pobarvaš" tam kjer nucaš. Je pa to relativno drag špas...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

BlaY0 ::

zrataj4201 je izjavil:

BlaY0 je izjavil:

Nič ne škodi, če je kapacitivnost malo višja...


To pa ne bo vedno držalo. Včasih ne, včasih pa mora biti točno tak. Kar naj se drži vrednosti, ki so zapisani. Včasih lahko z nepravilnim povzročiš škodo. Raje mu svetujte večjo napetost in tudi za višjo temperaturo.

Dobro. Jaz osebno še nisem imel težav s tem, ker so bili stari kondiji vedno zaen k. že kot novi in so imeli precej velike tolerance. Je pa res, da zadnjih 5 let nisem nič menjal in res je tudi da kar sem menjal ni bilo na kakšnih "hi perf." platah ampak bolj "low budged" variantah, kjer je vse kar sam gor daš verjetno vsaj za rang 5x bolj kvalitetno.

darkolord ::

BlaY0 je izjavil:

Imaš tudi flux v t.i. flomastru, samo "pobarvaš" tam kjer nucaš. Je pa to relativno drag špas...
10 eur, drži pa kakšnih 5 let ob hobi uporabi.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kakšen spajkalnik? (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
27652953 (1252) matobeli
»

kondenzatorji

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
292712 (522) Machete
»

spajkalnik (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
5112113 (10098) matobeli
»

Spajkalnik, watti in temperatura (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5117908 (16832) [D]emon
»

Orodje za spajkanje/odspajkanje

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
234223 (3490) BlaY0

Več podobnih tem