Slo-Tech - Pred poldrugim letom nas je najprej ameriški regulator varnosti v letalskem prometu FAA razveselil s spremembo pravil, ki potnikom dovoljujejo uporabo elektronike med vsemi fazami leta, kasneje je sledila še Evropa. Manjše naprave, npr. telefoni in tablice, lahko v načinu brez povezave uporabljamo celo med vzletom in pristankom, nad čemer kabinsko osebje ni bilo navdušeno. Z utemeljitvijo, da gre za poseg v varnost, saj potniki sedaj niso več pozorni nad varnostna navodila in da so tudi manjši izdelki v primeru izrednih dogodkov nevarni nepritrjeni projektili v letalu, so želeli prepoved nazaj. Da se jim ne bi bilo treba ločeno pogajati z vsako letalsko družbo, ki ji je FAA spremembo dovolila - takih je sedaj že 31 in prepeljejo 96 odstotkov vseh potnikov na letih v ZDA - so se odločili za tožbo neposredno zoper FAA.
Rezultat je sedaj znan in jim ne bo všeč. Prizivno sodišče v Washingtonu je tožbo 60.000-članskega sindikata kabinskega osebja zavrnilo. Sindikat je trdil, da je FAA spremenila pravila brez ustreznega postopka, a je sodišče razsodilo, da ima FAA pristojnost sam odločiti, kako bodo obravnavali elektroniko med poleti in spremeniti interpretacijo pravil. Sodišče je ugotovilo, da je šlo za preprosto spremembo interpretacije obstoječih pravil, ki ga je FAA izvedla z javnim posvetovanjem in da je pri tem upoštevala več kot 1000 priporočil, ki so jih prejeli, vključno tisto od kabinskega osebja. FAA je v argumentaciji navedel, da lahko potniki že sedaj med vsemi fazami leta, recimo, berejo knjigo. Gledanje v mobilni telefon ni nič manj nevarno.
Elektronika na poletih torej ostaja.
Novice » Znanost in tehnologija » Kabinsko osebje izgubilo, elektronika med vzletom ostaja
MIHAc27 ::
Vzlet in pristanek sta najbolj zanimiva in hkrati kritična dela leta.... Trajata pa vsak kako minutko, dve.
Če se za ta čas pospravi vso navlako, jaz ne vidim nič narobe.
Če se za ta čas pospravi vso navlako, jaz ne vidim nič narobe.
Phantomeye ::
Vzlet in pristanek sta najbolj zanimiva in hkrati kritična dela leta.... Trajata pa vsak kako minutko, dve.
Če se za ta čas pospravi vso navlako, jaz ne vidim nič narobe.
Dejansko je argument dober. Če hočejo pozornost potnikov, je treba prepovedat vse medije. Tudi knjige in druge oblike ne-elektronskih naprav.
St235 ::
Dejansko je argument butast do nezavesti, ker ne gre za vojaško operacijo, da bi morali potniki zbrano poslušat ista navodila 50x na leto.
Phantomeye ::
St235 ::
Predvsem pa ne med pristankom ne med vzletom osebje ne daje nikakršnih navodil, ker privezani sedijo.
A jih kdo sili v to, da ne smejo poslušat navodil?
sicer pa, ... kaj pa tisti, ki so prvič na avionu?
A jih kdo sili v to, da ne smejo poslušat navodil?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Phantomeye ::
zmaugy ::
Argumenti sodišča so 100 % on the money.
(V luči dogodka - rajši ne bom vrednostno opredeljeval dejanja - z Germanwings poletom iz Barcelone do Dusseldorfa, lahko kar zadeva varnost na letalu letalske družbe svoje oči malo umaknejo s potnikov in jih usmerijo drugam.)
(V luči dogodka - rajši ne bom vrednostno opredeljeval dejanja - z Germanwings poletom iz Barcelone do Dusseldorfa, lahko kar zadeva varnost na letalu letalske družbe svoje oči malo umaknejo s potnikov in jih usmerijo drugam.)
St235 ::
ne ne, sam ne vidim težave v tem, da se gre čez navodila. Samo posiljevat ljudi, da morajo poslušat je pa bolno. Pri čemer dejansko sprememba nima nikakršnega vpliva na to. Med varnostnimi navodili si tudi po starem lahko mirno brskal po telefonu, bral knjigo in se čohal po jajcih. Spremeba se nanaša na dejanski take off in ladning kjer ni nikaršne interakcije med osebjem in potniki. In situacija kjer potnik zraven mene lahko bere Vojno in mir, meni pa utrujajo zaradi kindla je absurdna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Vlayke ::
Med varnostnimi navodili si tudi po starem lahko mirno brskal po telefonu, ...
Po starem med varnostnimi navodili nisi smel uporabljati elektronskih naprav. Zadeve so bile sicer rahlo individualne od družbe do družbe, ampak eno pravilo je bilo dokaj enotno: ko so bili motorji zagnani, so morale biti elektronske naprave izključene dokler se ni izklopil znak za varnostne pasove. Varnostna navodila so v večini primerov posredovana, ko se letalo začne premikati proti vzletni točki in ne, ko še stoji pri miru.
Dejansko pa je v praksi zadeva naslednja:
- Kdor prvič leti bo verjetno zelo z zanimanjem pogledal ta navodila, ker mu bo zadeva nova
- Kdor prvič leti z nekim modelom letala, bo pameten, če si bo ogledal kje so zasilni izhodi
- Kdor kadarkoli leti, bo pameten, če si ogleda kje sedi, v relaciji na najbližji zasilni izhod
Ostale zadeve pa so v 90% tako ali tako enake (razlike so ponavadi v tem ali pokažejo tudi rešilne jopiče ali ne).
Je pa tudi res, da je veliko letalskih družb od potnikov zahtevalo, da med vzletom in pristankom ne uporabljajo slušalk. Razlog za to je, da lahko hitreje slišiš opozorila kabinskega osebja, če gre kaj narobe. Stvar je v tem, da so med pristankom in vzletom potrebni krajši odzivni časi, če bi šlo kaj narobe in bi lahko vsaka sekunda nepozornosti pomenila preveliko tveganje. Med ostankom leta je časa za odziv na nevarnost večinoma več.
V vsakem primeru pozdravljam nova pravila, ker je bilo vsekakor zoprno, ko ti je kabinsko osebje težilo, ker si bral Kindla, tvojmu sosedu s papirno knjigo pa ne :-)
Tody ::
Ta navodila so itak butasta... Vrata koristijo samo v primeru da letalo prisatne na vodi, ker če mu rata prisilno pristat na tleh jih itak odpre osebje, ki sproži še tobogan. V vseh ostalih primerih tudi če ne veš kje so vrata.
Vlayke ::
Ta navodila so itak butasta... Vrata koristijo samo v primeru da letalo prisatne na vodi, ker če mu rata prisilno pristat na tleh jih itak odpre osebje, ki sproži še tobogan. V vseh ostalih primerih tudi če ne veš kje so vrata.
Zakaj bi bla razlika med pristankom na vodi al pa na tleh? Za začetek se v obeh primerih tobogan sproži sam, avtomatično, ko se vrata odprejo. Če letalo pristane na vodi, ima tobogan alternativno nalogo, da postane rešilni čoln.
Poleg tega ni redka situacija, ko si kot potnik v vlogi osebe, ki bo morala odpreti zasilni izhod. Naprimer na popolnoma vseh letalih od Adrie je tako.
Vedeti kje in koliko daleč od tebe so vrata je pa lahko življenskega pomena, ko letalo pristane zaradi požara na krovu, kabina je polna dima, ti pa hočeš priti živ iz letala.
Verjami, da ni nobenemu v neskončen užitek ponavljati teh navodil znova in znova.
globoko grlo ::
@kiks
itak
Sicer pa, a ne gledate air crash investigations?
Kolk frčoplanov pa ostane celih po zasilnem pristanku/crashu?
itak
Sicer pa, a ne gledate air crash investigations?
Kolk frčoplanov pa ostane celih po zasilnem pristanku/crashu?
Gigabyte B460M DS3H | I5 - 10400F | 16GB | 6700XT | P2 m.2 500GB
Tody ::
No sej to je bil moj point. Tisti ki sedi pri zzasilnem izhodu se ga opozori, ostali bodo itak zagnal paniko :) Tudi če ti veš na milimeter natančno kje so ti ne bo dost pomagal.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Na letalih ne bomo telefoniraliOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 7761 (6261) | ales85 |
» | Ameriške stevardese zahtevajo korak nazaj glede rabe elektronike (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 33852 (29228) | antonija |
» | FAA dovolila uporabo elektronskih naprav med poletomOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 6729 (5571) | Kaboom |
» | Bomo lahko med poletom ves čas uporabljali elektroniko?Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 14260 (11610) | MrStein |