» »

Napredni simulator vožnje za izboljšanje varnosti v cestnem prometu

Napredni simulator vožnje za izboljšanje varnosti v cestnem prometu

1
2
»

SkIDiver ::

PrimozR je izjavil:

Me pa zanima kaj bi bilo, če bi z avtom šel na proper stezo. Ampak se mi zdi, da bi bil še vseeno pod mejo zmožnosti tako sebe kot avta.


Nič posebnega. Namesto gokart v gumah bi bil avto v ograji steze ali na strehi oz. poljubno zamišljenem položaju.
Kljub vsemu imamo še vedno določeno mejo zavednosti, da se nam na cesti lahko nekaj zgodi. Na stezi običajno izgubimo to zavednost zaradi prepričanja, da smo na varnem na stezi in posledice so seveda jasne, ker gredo preko lastnih meja in meja avtomobila. Lep zgled so youtube posnetki s ključnimi besedami 'nürburgring crash' in podobni.

@Glugy se strinjam da po svoje ni zadosti. A še vedno... Večina ne izkoristi niti polovice, torej gokarta.

krneki0001 ::

nurburgring si dal za primer, ko je pa res ena izmed najhitrejših prog v evropi, tam so nesreče zato, ker ljudje ne znajo ocenit koliko se da gonit čez ovinek. Sej imaš progo na hrvaškem (reka) pa je veliko manj nesreč. Vožnja je pa odlična, samo moraš pa računat, da če boš vozil na nož, ne bo nič ostalo od gum.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

WarpedGone ::

A nimajo Nemci nek tak simulator, ampak ne zaradi varnosti ko enkrat že znaš vozit, ampak zato, da čistega začetnika ne spustijo ravno na glavno cesto, da se prej navadi dajat žmigavce, gledat znake itd., ker je to vseeno ceneje kot ura vožnje za te čisto osnovne stvari. Ne pa da si boš v simulaciji izklopil esp in se izogibal srni.

Tut pri nas majo takšne 'igrce', samo ne v čisto vsaki avtošoli in ne nujno tanrartabolnovejše.
Ja, tak simulator ima svojo vlogo pri učenju obračanja volana, speljevanja ipd da se tega ne uči na glavni cesti.
Ampak itak morajo AŠ imet dostop do poligona kjer te reči natreniraš v avtu v kontroliranem okolju kar naredi simulator odvečen.

Kljub vsemu imamo še vedno določeno mejo zavednosti, da se nam na cesti lahko nekaj zgodi

In vsakič ko se nič ne zgodi se bilda ideja in občutek da se tudi naslednjič itak ne bo nič zgodilo. Dlje ko to traja, večjo "utež pravilnosti" ima ta ideja v podzavesti in našem obnašanju v prometu.
Edina 'zanesljiva šola' je žal izkušnja, ko ni bilo vse OK. V realnosti.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::

SkIDiver je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Me pa zanima kaj bi bilo, če bi z avtom šel na proper stezo. Ampak se mi zdi, da bi bil še vseeno pod mejo zmožnosti tako sebe kot avta.


Nič posebnega. Namesto gokart v gumah bi bil avto v ograji steze ali na strehi oz. poljubno zamišljenem položaju.
Kljub vsemu imamo še vedno določeno mejo zavednosti, da se nam na cesti lahko nekaj zgodi. Na stezi običajno izgubimo to zavednost zaradi prepričanja, da smo na varnem na stezi in posledice so seveda jasne, ker gredo preko lastnih meja in meja avtomobila. Lep zgled so youtube posnetki s ključnimi besedami 'nürburgring crash' in podobni.

@Glugy se strinjam da po svoje ni zadosti. A še vedno... Večina ne izkoristi niti polovice, torej gokarta.

Jaz sem se to spraševal izključno zase. Nurburgring crash je pač samo ena lokacija, prav tako bi tisti ljudje kaj podobnega lahko storili tudi na navadni cesti in zleteli v jarek. Vsak dan jih to naredi precej.

imagodei ::

WarpedGone je izjavil:

Mešaš meglo, japke in hruške.

Zato ker ti tako praviš, ali imaš kakšen link, ki bo ovrgel empirična dejstva, da piloti boljše letijo, če trenirajo v simulatorjih, pa da SWAT enote boljše reagirajo na terenu, če trenirajo v računalniških simulatorjih ali pa na Airsoft poligonih?

WarpedGone je izjavil:

Simulator je uporaben za trening obračanja volana, šaltanja, pritiskanja heblov in opazovanja prometnih znakov ter njihovo pravilno upoštevanje.
Tako kot je uporaben za trening uporabe stikal, ročk, in whatnot v kokpitu letala, tanka etc.

Ja, je uporaben za vse našteto. Ampak letalski simulatorji so primerni za marsikaj več - tkole, brez pretiranega miselnega naprezanja se spomnim npr naslednjih reči: pristajanje v bočnem vetru, zmrznjene pitot cevi, odpoved motorja ker nenadoma priletiš v jato ptic... Še zdaleč ne gre samo za premikanje heblov.

Mogoče se prej nisva razumela, ko sem rekel, da (policija in) vojska že uporablja simulatorje - za trening pehote; ne samo za trening vožnje tankov.

WarpedGone je izjavil:

Je pa totalno useles kot orodje, ki naj bi te "ozaveščalo o nevarnostih", prestrašilo ker si povozil staro mamo in je zdej čist boga krvala na tleh in boš naslednjič v real life zato bol previden.

No, tukaj se pa ne strinjam s tabo. Če veš, da greš v simulator se učit vožnje in se ti to pripeti, potem pa še z usposobljenim inštruktorjem predebatiraš, kaj se je zgodilo, boš nekaj od te izkušnje odnesel. Ne trdim, da to lahko nadomesti pravo izkušnjo, je pa vsaj nekaj. Sedaj tega nimamo. (Mladi) voznik ne ve, kako zlahka na mokri in mastni cesti izgubi nadzor nad vozilom, dokler se mu to ne zgodi. Voznik ne ve, kako hitro lahko izza žive meje skoči otrok, ko po ozki ulici pelje 60 km/h, ker se mu vozit po omejitvi zdi neumno.

WarpedGone je izjavil:

Ko grem v simulator vem da grem v simulator. Nobenega čustvenega šoka ni, če me tm notr preruka al pa če zmasakriram šolski avtobus v kekec pašteto.

Tudi ko pilot sede v simulator, se dobro zaveda, da ne bo umrl. Se pa zaveda, da če bi se mu taka situacija pripetila na 10km višine, bi brez vnaprejšnjega treninga skoraj zagotovo umrl skupaj z X potniki na krovu.

WarpedGone je izjavil:

Bol ko so "realne" , bol se mi bo kvečjemu obračal želodec. Od začetka, pol bom pa v mesoreznici začel uživat in tistim slikcam nadevat znana imena 'prijateljev' ter jih mazat po asfaltu.

Odvisno, kaj bo OP dovolil. Če je namen osveščanje, pač ne bo oddajal simulatorja otrokom, da bodo tam vozili Carmageddon.

Pa niti ne govorim konkretno za OP-ja. Govorim, da bi bila to dobra ideja v sklopu dobro premišljenega usposabljanja za pridobitev vozniškega dovoljenja. Kjer bi še v simulator sedet vedoč, da se greš učit varne vožnje, ne pa igrat Carmageddon.

WarpedGone je izjavil:

Da mi rečeš, da tega ne smem, da morm zadevo vzet 'resno' kaže le na tvojo odrezanost od delovanja realnega sveta.

What is this, I don't even...?!

Ko boš imel tak simulator doma, kar veselo - delaj kar želiš. Če pa boš prišel k OP-ju v simulator na nekakšen "trening varne vožnje", boš pa spoštoval pravila uporabe. Celo več, če boš želel namenoma vozit čez pešce, sploh ne boš šel v OP-jevo podjetje, ker ti bo v naprej jasno, da tega ne omogočajo.

Ni mi jasno, o čem fantaziraš. Naslov teme je Napredni simulator vožnje za izboljšanje varnosti v cestnem prometu. Jaz izhajam iz tega in že vidim možno uporabo v sklopu izobraževanja za pridobitev vozniškega dovoljenja. Kako hudiča ti tukaj vidiš možnost, da boš vozil Rally in po simulirani Ljubljani čez Tromostovje povozil gručo šolskih otrok, je beyond me.

Tudi če greš na klasični trening varne vožnje, upoštevaš določena navodila. Nihče te ne bo gledal, da boš frajaril in z 80 km/h na razmočenem vadbišču delal piruete v smeri proti ostalim tečajnikom.

A se ljudje na treningu varne vožnje zabavajo? Ja, se. A kaj odnesejo od njega? Seveda - zavedanje, da lahko oblast nad vozilom v določenih okoliščinah izgubiš zelo hitro in da jo je zelo težko spet dobit nazaj. Samo filmski igralci brez namenskega treninga driftajo skozi ovinke z enoprostorci.

WarpedGone je izjavil:

Trening varne vožnje ima profit, ker končno enkrat izkusiš kaj pomeni da ti odenese rit, da ima zavorna sila svojo max vrednost itd. Ker stvari tipično izvajaš v svojem avtu, ni neke fame simulatorja in stvar podzavestno vzameš resneje. Sploh ker te fino preruka in ni dvoma da te preruka zares.

Ne ker se neke hidravlike tm neki zvijajo in dajejo nek čudn občutek dogajanja. Zaviranje na max ni isto kot nagnjenost naprej, traja mal dlje in močneje. Sile ob karambolu so pa sploh povsem izven dosega kakršnega koli simulatorja, katerega ne premetava po pisti.

Kot sem rekel, pilot tudi ne umre, ko mu med vzletanjem v simulatorju crkne motor in začne izgubljat vzgon. Mu pa simulator da možnost, da natrenira pravilno reagiranje. Ne vem kje vidiš tukaj slabo plat.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

PrimozR ::

imagodei v bistvu pri simulatorjih gre bolj ko ne za muscle memory, torej krizne situacije tam, kjer ni nevarnosti, ponoviš tolikokrat, da potem dejansko krizno situacijo rešiš na pamet, zavtomatizirano. Brez da bi brskal po manualih in bil zaskrbljen.

Gavran ::

david15 je izjavil:

Za prometne nesreče in s tem smrtne žrtve je v 90% kriv človeški faktor (hitrost, psihofizično stanje voznika, utrujenost, uporaba prepovedanih substanc, telefoniranje / sms, kombinacija dejavnikov).



Super da se je nekdo tega lotil, le s citiranim besedilom se ne strinjam - prepričan sem, da precejšen delež nesreč zakrivi neustrezna infrastruktura - zanič ceste, poškodovani mostovi, neustrezna (blago rečeno) prometna signalizacija,...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

WarpedGone ::

Odvisno, kaj bo OP dovolil. Če je namen osveščanje, pač ne bo oddajal simulatorja otrokom, da bodo tam vozili Carmageddon.

Kaj OP dovoli/si želi nima nobene zveze s tem, kakšen efekt bo zadeva imela na posameznega udeleženca

What is this, I don't even...?!

Je zelo očitno da res ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

PrimozR je izjavil:

imagodei v bistvu pri simulatorjih gre bolj ko ne za muscle memory, torej krizne situacije tam, kjer ni nevarnosti, ponoviš tolikokrat, da potem dejansko krizno situacijo rešiš na pamet, zavtomatizirano. Brez da bi brskal po manualih in bil zaskrbljen.

V bistvu ne gre samo za muscle memory. Tudi ta del je pomemben, ja, ampak pri naprednih simulatorjih gre tudi za to, da se npr. piloti naučijo prepoznavati situacijo in racionalno odreagirat, namesto instinktivno. Gre tudi za trening postopkov.

Konkretno v primeru simulatorja za izboljšanje varnosti v cestnem prometu itak to ni važno. Bolj pomembno se mi zdi, da bi lahko (bodoči) voznik spoznal, kako hitro npr. pred avto skoči srna, otrok... Zakaj je npr. pomembno, da voziš 40km/h v bližini vrtca, šole, če pa je cesta ravna in pregledna. Zakaj sploh voziti po omejitvah, če imaš pa po lastnem prepričanju super hitre reflekse in zmoreš zavreti v 0,1 sekunde po pojavu nevarne situacije. Najprej preigraš scenarij, nato pa o njem razmisliš skupaj z inštruktorjem vožnje.

Ne vidim, kako bi bil lahko to proč vržen denar.
- Hoc est qui sumus -

s6c-gEL ::

Za kaj takega v Sloveniji nimamo primernih prostorov (čeprav to bi se še nekako uredilo pri tem tipu dirkanja) in denarja. Ja, avto je jurja in pol. Vseeno te bo sezona prišla ~5k EUR. Koliko ljudi v .si si lahko to privošči?

Poligon s pol makadam in pol asfalt se da narediti (pride ceneje kot če je celotna proga asfaltirana).
Če je samo makadam je skoraj zastonj, odstraniš morebitna drevesa, ki ovirajo pot proge, z bagrom potegneš po zemlji in označiš s količki, kje je cesta - nobene znanosti.
Tako smo mi včasih z jugoti in podobnimi poceni vozili noreli po privat travniku.

Vozila bi lahko bila max 500 eur.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: s6c-gEL ()

imagodei ::

WarpedGone je izjavil:

Kaj OP dovoli/si želi nima nobene zveze s tem, kakšen efekt bo zadeva imela na posameznega udeleženca

Si pa zelo črnogled, od kar je Janša zaprt. Fino bi bilo, če bi bil vsaj konsistenten. Nekaj postov višje trdiš:
Taka simualcija ne bo pomagala iz točno istega razloga kot FPS ne proizvajajo množičnih morilcev.

Zdajle bi pa rad povedal, da bo folk... Kaj? Med vožnjo v simulatorju, kjer bo po možnosti pod konstantnim nadzorom, dobil na obrazu psihopatski izraz in nenadoma na simulirani Ljubljani pred NAMO, ko bo čakal na zeleno luč, pohodil gas in povozil ljudi, ki prečkajo Slovensko? Pri čemer sem prepričan, da je količina krikov, krvi in črev, ki se bi ob tem sprostila, veliko obilnejša v vsaki domači igri tipa Carmageddon.

Če je to vse, kar imaš proti takšnemu simulatorju v učnem procesu vožnje, potem imaš precej švoh argumente. "Ja lej, 2% folka bosta vozila po pešcih! Bad bad bad!"
- Hoc est qui sumus -

Utk ::

Po moje ni proti zaradi tega, ampak ker bi nas to znalo koštat. Za svoj denar pa naj dela in simulira kdor hoče kar hoče.

WarpedGone ::

Nič nism proti še eni igrci, sploh če je privat sfinancirana. Če bojo notr lepe deklice, jo morda še kupm.

Dežujem na parado "ozaveščanja o nevarnostih", kjer naj bi tak simulator kao pomagal, dvigal zavest o "nepričakovanih dogodkih" jada daja pada bada...

V čem točno je tu dodana vrednost k enostavni pridigi, kako je cesta nevarna in kako se lahko marsikaj zgodi?
Vsak voznik v od prve učne ure naprej (in še mnogo prej iz drugih virov) posluša kup pridige, kaj vse se na cesti lahlo zgodi.
Kaj novega bo k temu dodal simulator? Lepe/grde slikce, kakšen krik in ničesar več.

In še to bo trajalo kvečjemu par ur, potem greš pa v avto in v živo treniraš kako se na cesti ne zgodi nič hudega, dan za dnem, kilometer za kilometer, morda celo leto za letom.
Dokler enkrat.
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

OK, strinjam se, da sem jaz tukaj naredil že en miselni preskok v situacijo, kjer take simulatorje uporabljamo pri izobraževanju (bodočih) voznikov. OP dela tale projekt za svoje podjetje in on bo že delal tako, da se mu bo vložek obrestoval. Če bo premalo zanimanja za varno vožnjo, bo magari odprl zabaviščni park, kjer bo folk v stilu Carmageddona vozil po pešcih.

Če pa rečemo, da bi tole postal obvezen učni pripomoček za usposabljanje šoferjev, je pa treba gledat širšo sliko. IMO bi že klasični tečaj varne vožnje moral biti vključen v šolanje; tole pa tudi. Magari, če bi bil subvencioniran s strani države.

Država ima stroške z intervencijami, ko se folk zaleti. V primeru hujše nesreče, so zaprte ceste, avtoceste. Folk, ki preživi hujše nesreče, je pogosto invalid do konca življenja. Že v osnovi bo tak človek zmogel družbi prispevati manj (ali pa sploh nič), tukaj so stroški zdravljenja, rehabilitacije, prostetičnih udov... Številke zagotovo obstajajo ali pa se jih da potegnit skupaj. Če bi izboljšana usposabljanja zmanjšala število nesreč za 10%, bi se verjetno našel denar za subvencioniranje takšnih tečajev.
- Hoc est qui sumus -

sensei ::

Upam, da to ni mišljeno zato, da se predstavi kot rešitev na prometne nesreče in se tako ali drugače posili zadevo v avtošole/državne institucije.

Je pa super ideja za kakšn bar-špil.

reeves ::

Jaz mislim, da osveščenost sama ni problem. Nisem še srečal nobenega, ki dejansko ne bi vedel, da je hitra vožnja nevarna, da so posledice lahko usodne, ali da rdeča pomeni stop. Že v vrtcu te začnejo učiti in to se nadaljuje celo OŠ. Vsaj pri našem je bilo tako.
Simulatorji so dobri za dril, nikoli pa ne bodo služili kot nadomestilo ceste (ali zraka). Če imaš samomorilska nagnjenja (pa bodi voznik, pilot ali kolesar), ne potrebuješ simulatorja ampak psihiatra. Ljudje divjajo zaradi napačne miselnosti in tega ti simulator ne bo popravil.

WarpedGone ::

S tega vidika bi psihiatra potrebovali kar vsi, vključno s psihiatri. In inštuktorji varne vožnje in pridgarji, ki nam o varni vožnji pridigajo iz TV ekranov.
Tu se ne gre za samomorilska nagnjenja (oz. kdor jih ima res nuca drugačne sorte pomoči, ne pa drill o varnosti).

Za učinkovito zdravljenje je ključna pravilna diagnoza.
Diagnoza, da se nesreče dogajajo ker o prometu premalo *vemo* i.e. znanje in da bo ta izostanek zafilal nek dril je pač zgrešena.
Ta del celega problema varnosti so pohendlal že kakih 100 let nazaj ko so vpeljali avtošole in izpite, kjer mora vsak dokazat da ve kako in kaj in zna pravilno reagirat in ravnat.

Kar nas danes boli je človeško odstopanje od idealnega obnašanja. Bliže kot smo idealu, težje je pridit še bliže. Ukrepi morajo bit vse bol 'čudni' in včasih tut dragi.
IMHO smo možnosti na področju ljudi že precej izčrpal, tehnika v avtih ma še neki prostora, kej zelo velik pa tut ne.
Slej ko prej bo potrebno začet tudi predpise in ceste prilagajat ljudjem, ne le ljudi cestam.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::

Trololo, dejmo s samomorilskimi nagnjenji pa psihiatri, ja. Najbolj zanimivo je, da s takimi besedami ponavadi strežejo ljudje, ki celo življenje sedijo na kavču. Psihologi (ne psihiatri) pa lepo povedo, da imajo ekstremni športniki življenje zelo radi. Le zakaj... :)

(Sem gorski kolesar ter navdušenec nad motošportom, sicer bolj s tehničnega vidika, ampak se ne branim priložnosti zasukati volana, pa magari če je virtualna.)

reeves ::

Preveč dobesedno si vzel samomorilska nagnjenja. Adrenalina ti ne da noben simulator. Tudi nestrpnosti ti ne pozdravi (kar psihologi lepo povedo, da so nekateri že za k psihiatru ;)).

solatko ::

V večih temah sem poudaril, da naši vozniki nimajo možnosti pridobivanja izkušenj za varno in pravilno reagiranje, ob nepredvidenih, vendar pričakovanih dogodkih. Vožnja velja za eno najtežjih in najzahtevnejših človekovih opravil. Pri redkih poklicih, mora v vsakem trenutku bit pozornost in koncentracija čim bližje 100%-om, vsako delo omogoča trenutke, ko ni potrebno biti vsak moment pri stvari, tako kot v prometu. Kratka nepazlivost, raztresenost ali opravljanje zadev, ki z vožnjo niso povezane, lahko v sekundi privede, do situacije, ko so posledice katastrofalne.
Pa kljub temu, družba omogoča, da tono in več težka vozila, upravljajo na pol priučene osebe, ki imajo poleg vsega, še zdravstvene, psihične ali odvisniške probleme, ne nudijo pa varnega pridobivanja znanja, pravilnega reagiranja v kritičnih situacijah, oziroma načine vožnje, ki do takih situacijah sploh ne ali zelo redko pripeljejo.

Včasih je imela mladina, predvsem zaradi redkejšega prometa, možnost pridobivanja teh znanj na odprtih, manj prometnih cestah, danes to skoraj ni več možno, poleg tega, so zaradi pretiravnja, predpisane ogromne kazni, tudi če ne gre za neposredno ogrožanje ostalih udeležencev v prometu.

Če bo vaš simulator, vsaj 1%-tu voznikov omogočil trening dobre vožnje, je namen dosežen, bo pač 1% manjpredvidljivih voznikov v realnem prometu. V simulator morate vključiti tudi situacije, do kakršnih pride, če se ne uporablja vzvratnih ogledal, kar je rak rana naših voznikov, tudi izkušenih profesionalcev.

Zadeve v glavah, noben simulator ne more spremeniti, bo potrebna drugačna vzgoja od vrtca naprej. Bil bi že čas, da se prepove reklamiranje "varnih" vozil, saj se kupcu in bodočemu vozniku vtisne globoko v spomin, da vozi "varen" avto in kljub neznanju in pomanjkanju izkušenj, poizkuša voziti hitreje, kot je dejansko sposoben (pa tu ne govorim o prekoračitvah hitrosti, saj se največ nesreč naredi v območju omejitve in le nekaj procentov, pri večjih hitrostih, kot je predpisana).
Delo krepa človeka
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izpit za avto.Vaja izven avtošole.

Oddelek: Na cesti
427046 (5701) globoko grlo
»

Vprašanje glede tečaja varne vožnje (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6717511 (15539) St235
»

simulacija vožnje avta (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Igre
10013885 (11259) Loki

Več podobnih tem