Slo-Tech - Ameriška cehovska organizacija filmarjev MPAA redno tarna, da jim piratstvo odžira zaslužke in jih bo vsak hip pahnilo na beraško palico, poslovni rezultati tega ne potrjujejo. V letu 2013 je svetovna filmska industrija svoje prihodke povečala za štiri odstotke na 35,9 milijarde dolarjev, so zapisali v letnem poročilu MPAA.
V ZDA in Kanadi, ki ju MPAA šteje kot svojo domačo produkcijo, je bila rast nekoliko skromnejša in je znašala en odstotek. Zaslužili so 10,9 milijarde dolarjev. To pomeni, da se je delež prihodkov mednarodnega filma povišal na 70 odstotkov (lani 25,0 milijard, predlani 23,9 milijarde), medtem ko je leta 2009 znašal 64 odstotkov. Prihodki filmske industrije tako v Ameriki kakor drugod vse od leta 2009 rastejo; lani je bila rast v vseh regijah pozitivna. Posebej izrazita je bila rast na Kitajskem, ki jo redno kritizirajo kot državo, kjer se s piratstvom ustvarja največja škoda. Lani so na Kitajskem ob 27-odstotni rasti ustvarili tri milijarde dolarjev prihodkov, s čimer so takoj za ZDA in Kanado. Na regijskem področju pa je zanimiva rast azijsko-pacifiške regije, ki je prvikrat prehitela EMEA (Evropa, Bližnji vzhod, Afrika).
Bolj se prilagajajo potrošnikom, več dobička bodo imeli.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
m0LN4r> kolko od tega profita pa dobijo CG pa sound artisti recimo?
Ko so v tem posnetku delali primerjavo med njihovim delom in gradbeništvom mi je to delalo 100% asociacijo s software področjem, kjer je situacija dokaj podobna... Če veš točno kaj hočeš imeti na koncu potem so fix cost projekti primerni, če pa imaš samo neko idejo kaj približno bi rad dobil se pa običajno vsaj ena stran fajn zaj**e.
Na srečo delam za stranko s katero imamo pogodbo, da se plačuje opravljene ure ... je pa baje to na software področju še zmeraj preredek pojav
Saj film dobr razloži, zakaj. Ker so bli prisiljeni v dumping cene (če so hotel preživet; zarad subvencij konkurenci), ker so bli prisiljeni v pogodbo kakršno so sklenil (če so hotel preživet; razen nekih 3 velikih film-studijev takih majstrov nihče drug ne najema).
Saj film dobr razloži, zakaj. Ker so bli prisiljeni v dumping cene (če so hotel preživet; zarad subvencij konkurenci), ker so bli prisiljeni v pogodbo kakršno so sklenil (če so hotel preživet; razen nekih 3 velikih film-studijev takih majstrov nihče drug ne najema).
Torej potem je krivec država in njihovo skelpanje pogodbe z naročniki?
Povsod je tako. Partner znanke se ravno zdaj spopada z negotovostjo, ker je njegov delodajalec (ki dobi tudi državne subvencije) v podobnih škripcih kot v dokumentarcu predstavljeno podjetje.
Absurdno je, da se profiti iz leta v leto povečujejo, tisti, ki dejansko delajo filme, pa zaslužijo vedno manj in živijo v vedno večji negotovosti.
Nasvet ST pametnjakovičev (tako pogosto uporabljan, da je že mantra): Prirejajte koncerte... Da prevedem: prodajte kamere, kupite kitare...
Nasvet poleg filmarjev velja seveda tudi za fotografe. Kako enostavno je za nekatere trženje avtorstva, avtorskih vsebin, kajne?
Pa še "kitaram" ne gre prav dobro:
Bo splet res izčrpal vso umetnost sveta? (naslov članka v Žurnalu, 21. oktobra 2013) Usoda umetnosti v virtualni dobi Vsestranski David Byrne v digitalnem napredku za glasbenike ne vidi nič dobrega. "Predvajanja preko spleta morda ustvarijo dobiček za glasbene založbe in brezplačno vsebino za potrošnika, a za današnjega umetnika v ustvarjalni industriji pomenijo katastrofo" uvod v zapis v častniku The Guardian začenja glasbenik, igralec in producent David Bryne, nekdanji član skupine Talking Heads. Drobiž za miljon predvajanj "Radiohead so pred časom svoj album umaknili s portala Spotify. Vedno več glasbenikov se pritožuje glede predvajanja glasbe preko spleta (streaming). Sam sem od tam umaknil toliko svoje glasbe, kolikor sem lahko. AC/DC, Garth Brooks in Led Zeppelin pa sploh nikoli niso privolili v to, da bi jih tržili preko tovrstnih portalov pojasnjuje Bryne in dodaja, da naj za primerjavo vzamemo megahit Get Lucky dua Daft Punk, ki je na Spotifyju dosegel več kot 104 miljone predvajanj, avtorja pa sta zanj dobila vsak borih 13 tisoč ameriških dolarjev.
Na portalu Pandora pa je Damon Krukowski za pesem Tugboat, ki je imela miljon predvajanj, dobil 16 dolarjev, kar je, kot je zapisal v svojem blogu, manj, kot dobi od prodaje ene same majice. Bryne poudarja, da ga ne skrbi za uveljavljene glasbenike, temveč za stradajoče mlade ustvarjalce, ki šele začenjajo svojo glasbeno pot.
Nasvet ST pametnjakovičev (tako pogosto uporabljan, da je že mantra): Prirejajte koncerte... Da prevedem: prodajte kamere, kupite kitare...
V tem primeru iz filma gre za čisto drugačen problem kot ga ti "rešuješ" s svojo izjavo. Gre se zato, da delajo (oz so delali) za eno stranko (filmski studio) in niso svojega izdelka prodajali širši množici ("publiki")
Kako bi rad spodobno živel v Sloveniji, kjer je samo 2 milijona folka, od nekega avtorskega dela, kot je glasba, fotografija, film?
Kaj vam "umetnikom" še vedno ni jasno da tukaj ni dovolj kritične mase, ki je pripravljena plačati za to?
Prodajte se v tujino, če ste kaj vredni ... Imate 7 milijardni trg ... Pa ne mi spet jamrat kako država za to nič ne naredi. Če si dober, te prej ali slej opazijo.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
Pa ne mi spet jamrat kako država za to nič ne naredi.
Zakaj bi morala drzava sploh karkoli naredit, ce si sam nesposoben samopromocije ? Dolocena sfera avtorjev, takih in drugacnih, ocitno trdno verjame v neko drzavno ujckanje.
(To ne leti nate, Invictus)
Mavrik ta forum uporablja za daljsanje e-penisa. Ker si ne upa iz hise.
digitalcek citira> Na portalu Pandora pa je Damon Krukowski za pesem Tugboat, ki je imela miljon predvajanj, dobil 16 dolarjev, kar je, kot je zapisal v svojem blogu, manj, kot dobi od prodaje ene same majice.
Onadva sta pa dovolj dobra, da živita od glasbe, ki jo prosto delita s spletom:
Kako bi rad spodobno živel v Sloveniji, kjer je samo 2 milijona folka, od nekega avtorskega dela, kot je glasba, fotografija, film?
Kaj vam "umetnikom" še vedno ni jasno da tukaj ni dovolj kritične mase, ki je pripravljena plačati za to?
Prodajte se v tujino, če ste kaj vredni ... Imate 7 milijardni trg ... Pa ne mi spet jamrat kako država za to nič ne naredi. Če si dober, te prej ali slej opazijo.
Pa kaj ti bi rad, da ostanemo čisto brez lastne glasbe, filmov,...? Neumno razmišljanje. Še vedno je precej odlične slovenske glasbe in upam, da ostane še naprej tako - brez posiljene angleščine.
Pa kaj ti bi rad, da ostanemo čisto brez lastne glasbe, filmov,...? Neumno razmišljanje. Še vedno je precej odlične slovenske glasbe in upam, da ostane še naprej tako - brez posiljene angleščine.
Lahko preživim brez slovenske popularne glasbe. Mi tako ni všeč. Cel kup nekih kvazi zvezdic rumenega tiska z dvomljivimi glasbenimi sposobnostmi.
Kar se filmov tiče ... se sploh ne spomnim katerega sem zadnjega gledal.
Sem predvsem proti sesanju državnega seska vseh "umetnikov" na podlagi nacionalnega interesa.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
Če bi slovenska glasbena in filmska industrija bila dejansko dobra, bi lahko financirali tudi sami sebe s prodajo na tujem trgu, ne pa da vse kar sproducirajo sproducirajo iz državne blagajne.
en slab primer recimo: Sej ni pogoj, da mora bit v angleščini. Poglej gagnam style al kaj podobnega. Noben človek ne razume to sranje pa je popularno po celem svetu.
Ko bo slovenska glasbeno/filmska industrija začela služit po EU in prinašala dobiček bom mogoče pogledal kak film, šel v kino pa ga plačal. Ne pa da ustvarjajo minus iz denarja ki ga dobijo.
Uuuu, to je še daleč od uspešnega filma, ki prinaša dobiček v slovenijo pa se redno predvaja v tujih kinematografih. "Ena lastovka še ne prinese pomladi"
Državna pomoč lahko prinese kvaliteto in samo kvalitetni filmi lahko prodrejo na mednarodni trg. Čakati, da se kvaliteta dvigne sama od sebe je Sizifovo delo.
Torej če prav razumem, najprej je treba ustvariti neko vsebino; ta vsebina ne more biti ustvarjena brez denarja oz. državne pomoči; če ni vsebine, ki bi lahko bila/ali ne kvalitetna, se sploh ne moremo pogovarjati o kvalitetnih filmih (ker jih/vsebine pač še ni).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Hruške in jabolka. Vsakomur je jasno, da firma z izdelkom na 2-milijonskem tržišču ne more zaslužiti toliko kot za enak izdelek na nekaj stomilijonskem trgu.
Praksa je nekako pokazala, da je sizifovo delo dajati pomoč in pričakovati porast kvalitete, če ne zahtevaš rezultatov (ali pa denarja nazaj).
Ampak potem pa iz grmovja skoči en gozdni mož, ki ima 5 minut cajta, in reče: "To je vsaj deloma umetnost in tega se ne da ovrednotiti kar tako. Komercialna uspešnost ne more biti kriterij!"
In odtrolala sta domov.
I used to be with it, but then they changed what it was.
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!
Hruške in jabolka. Vsakomur je jasno, da firma z izdelkom na 2-milijonskem tržišču ne more zaslužiti toliko kot za enak izdelek na nekaj stomilijonskem trgu.
Ampak na 2-milijonskem tržišču ima lahko firma monopol. Na stomiljonskem pa nikakor. Poleg tega začno izdelek, ki je namenjen stomiljonskemu tržišču nemudoma kopirat Kitajci, ki so sicer daleč najbolj nekreativna nacija na svetu. In največja tovarna izmeta ever!
Torej če prav razumem, najprej je treba ustvariti neko vsebino; ta vsebina ne more biti ustvarjena brez denarja oz. državne pomoči; če ni vsebine, ki bi lahko bila/ali ne kvalitetna, se sploh ne moremo pogovarjati o kvalitetnih filmih (ker jih/vsebine pač še ni).
Drži. Za vsebino pa je treba tudi kapital. Sponzorje.
Potem pa je še zelo pomembna dilema, ali se dela za "mase", ki se nekulturne, brez kriterijev. Ali za LJUBITELJE DOBREGA filma / fotografije /glasbe...
en slab primer recimo: Sej ni pogoj, da mora bit v angleščini. Poglej gagnam style al kaj podobnega. Noben človek ne razume to sranje pa je popularno po celem svetu.
Hočeš reči: ko bodo slovenski glasbeniki producirali sranje a la gagnam style, državi ne bo treba več subvencionirati?
Poleg tega začno izdelek, ki je namenjen stomiljonskemu tržišču nemudoma kopirat Kitajci, ki so sicer daleč najbolj nekreativna nacija na svetu. In največja tovarna izmeta ever!
Potem pa bodi komu konkurenčen...
Še vedno tista zaostala mantra, da pa Kitajci s svojimi ponaredki zbijajo vrednost originalnim produktom. Toliko bolj, če se v istem stavku omenja njihovo nekreativnost.
Saj po mojem, če bi dal korejcem poslušat golico bi meli isto mnenje o njej, kot jo maš ti o gagnam stylu. Za mene je pač oboje sranje. Stem, da eno je vsaj popularno po celem svetu 1000.000x bolj kot drugo. Jebiga. Nočem zdaj vlečt narodne glasbe sem not, ker to ni komerciala.
Filmi, ki jih pa plačujemo vsi in od katerih imajo eni ljudje lepo življenje (plače), da na koncu leta nardijo film, ki dle od kakega koloseja in partisa nikoli ne pride. In čez 2 mesca gre v pozabo. To me moti.
Če bi državna pomoč dvigovala kvaliteto naše audiovideo industrije, bi že morali meti bolyvud v ljubljani.
Druga stvar je, da imaš veliko nadarjenih na AGRFT in čakajo, da bi lahko bili kje, ampak če nimaš nekoga že not potem tudi ti neboš not in služil dnar od vseh.
Pa da neboš mislil, da si nisem pogledal noben slovenski film. Sem in sem mnenja, da tak film znajo nardit tudi srednješolci na enakem nivoju, če bi jim država dala dnar in opremo.
]Tako sranje že itak producirajo. Na srečo jih kupuje le majhen del folka.
Očitno sovražiš Slovenijo, vse slovenske kreativce, slovenske umetnike, glasbenike in filmarje. Vse, kar je ameriškega, je pa kar a prori fajn, ane? Dajmo orgazmirat... Preseli se. Raus!
Fora je, da samostojni umetnik nemore nič nardit, ker ga pokopajo tisti, ko delajo filme iz državnega dnara. Imam frende, ki snemajo in ki igrajo glasbo. A kaj če jim noben ne poriva denar v rit pa krije rumeni tisk. Snemajo pa boljše z tisto svojo kamerico in študenti iz gledališkega krožka in igrajo boljšo muzko kot večina plestenjakov pa nejše pa gejše pa trije brati itd. Ki pa so slovenska "popularna" zadevščina.
Očitno sovražiš Slovenijo, vse slovenske kreativce, slovenske umetnike, glasbenike in filmarje. Vse, kar je ameriškega, je pa kar a prori fajn, ane? Dajmo orgazmirat... Preseli se. Raus!
Vsekakor nimam dobrega mnenja o kvazi avtorski izdelkih tipa Brizgalna brizga,... Prav tako ne o samozvanih fotografih, ki po netu iščejo kandidatke za akte.
digitalček, te bom popravil: da bi si crap avtorji našli kakšno drugo delo in ne bi težili za vsak drek. Če bi bili dovolj dobri, bi bili plačani za to. Če jih to delo ne veseli pa več sreče prihodnjič (crap ali ne crap).
Zdi se mi, da premalo ali sploh ne poznaš alternativne scene v Sloveniji. Ogromno ljudi deluje v vseh sferah umetnosti/kulture in ne dobi nikakršnega plačila. Od države pa v večini primerov zgolj brco v rit. Kljub temu ne jokajo po forumih ampak delajo to kar jih veseli. Na sumu te imam, da te veseli tipično slovensko jokcanje. Sumim tudi, da so tvoja avtorska dela bolj tako-tako, drugače bi jih že objavil. Lahko pa pošlješ kakšen primer na ZS, obljubim, da jih ne bom nedovoljeno delil naokrog. Vsaj toliko, da pogasiš moja (se mi dozdeva) čedalje bolj pravilna domnevanja o kvaliteti tvojih avtorskih izdelkov.
Če se odločiš za to, kar sem ti predlagal in so tvoji avtorski izdelki res kvalitetni (bodisi mi bodo všeč ali ne) ponujam v zameno javno opravičilo. Meni se zdi fer dogovor. Tebi?
Črni led, kdo pa si ti, da ti bom dajal kaj v oceno? Si strokovna komisija na ministrstvu za kulturo, ki mi bo potem (ali pa tudi ne) dala dosmrtno rento? Nisi!
Pa tudi če ne bi bil avtor, imam kot državljan pravico, da imam svoje mnenje? Ali pač ne?
In kaj me briga 90% avtorjev, ki delajo zastonj? To je njihov problem, odnosno problem njihovega odnosa do dela/plačila, problem dojemanja prostituiranja. Delati zastonj, ali za 20 evrov dnevno namreč JE PROSTITUCIJA!
Zagotovo pa lahko rečem (linki me sploh ne zanimajo), da tole, kar je sedaj, ne pelje nikamor. Občutek, pa tudi dejstvo, da SKORAJ NOBENO nobeno slovensko avtorsko delo ni vredno nič, je rezultat nekega premišljenega lobiranja. Bi rekel celo - scenarija.
A programerji si pa zaslužijo 50 evrov na uro in več? To pa nikogar ne moti?
Pa še retorično vprašanje: so vsi slovenski avtorji, ki ne zaslužijo mesečno niti 900 evrov res zanič? Ter drugo vprašanje: so vsi slovenski programerji, ki zaslužijo meečno 2000 evrov in več, res tako dobri? So res vsi Irene Grafenauer? Ali Laibachi?
Fora je, da samostojni umetnik nemore nič nardit, ker ga pokopajo tisti, ko delajo filme iz državnega dnara. Imam frende, ki snemajo in ki igrajo glasbo. A kaj če jim noben ne poriva denar v rit pa krije rumeni tisk. Snemajo pa boljše z tisto svojo kamerico in študenti iz gledališkega krožka in igrajo boljšo muzko kot večina plestenjakov pa nejše pa gejše pa trije brati itd. Ki pa so slovenska "popularna" zadevščina.
Jaz imam pa drugačne izkušnje. Ogromno glasbenih skupin misli, da boga za jajca drži, da se lahko zminajo, zahtevajo popolnoma nemogoče zneske in pričakujejo, da jih bomo organizatorji resno jemali...
Ali pa drug primer so določeni bandi, ki se šlepajo na stari slavi in imajo tako nerealne cene, da se vprašajo kje hudiča so jih pobrali (sidharta je zelo dober primer)...
In kaj me briga 90% avtorjev, ki delajo zastonj? To je njihov problem, odnosno problem njihovega odnosa do dela/plačila, problem dojemanja prostituiranja. Delati zastonj, ali za 20 evrov dnevno namreč JE PROSTITUCIJA!
Kot prvo, delati zastonj ni prostitucija. Kot druga, kje pa ti dobiš kako za 20 EUR? Večina jih je 100/uro ali več.
Zagotovo pa lahko rečem (linki me sploh ne zanimajo), da tole, kar je sedaj, ne pelje nikamor. Občutek, pa tudi dejstvo, da SKORAJ NOBENO nobeno slovensko avtorsko delo ni vredno nič, je rezultat nekega premišljenega lobiranja. Bi rekel celo - scenarija.
Čisto možno. Ampak ko si se odločil da boš živel od svojega dela, si se odpovedal redni plači. In če je tovje delo takpo zanič da ga nihče noče kupiti, potem pač to ne gre.
A programerji si pa zaslužijo 50 evrov na uro in več? To pa nikogar ne moti?
Pa še retorično vprašanje: so vsi slovenski avtorji, ki ne zaslužijo mesečno niti 900 evrov res zanič? Ter drugo vprašanje: so vsi slovenski programerji, ki zaslužijo meečno 2000 evrov in več, res tako dobri? So res vsi Irene Grafenauer? Ali Laibachi?
Ne, nič nas ne moti da toliko zaslužimo. Ali smo dobri? Naši naročniki že mislijo tako. Vse ostalo je nepomembno. Trg naredi selekcijo.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
Zagotovo pa lahko rečem (linki me sploh ne zanimajo), da tole, kar je sedaj, ne pelje nikamor. Občutek, pa tudi dejstvo, da SKORAJ NOBENO nobeno slovensko avtorsko delo ni vredno nič, je rezultat nekega premišljenega lobiranja. Bi rekel celo - scenarija.
Čisto možno. Ampak ko si se odločil da boš živel od svojega dela, si se odpovedal redni plači. In če je tovje delo takpo zanič da ga nihče noče kupiti, potem pač to ne gre.
Tako je.
Digitalček, take a chill pill. IMO si jezen, ker premalo zaslužiš s svojimi avtorskimi deli, potem pa svoje analogne frustracije izlivaš na digitalnih livadah. Ironija. :)
Občutek, pa tudi dejstvo, da SKORAJ NOBENO nobeno slovensko avtorsko delo ni vredno nič, je rezultat nekega premišljenega lobiranja. Bi rekel celo - scenarija.
Šteješ med njih tudi svoja avtorska dela ali so le-ta izjema?