techPowerUp! - Ob izidu Battlefield 4 je bilo rečeno, da bo podpora za Mantle, AMD-jev nov nabor API-jev, sledila nekoliko kasneje. Mantle, ki bo sprva deloval na grafični arhitekturi GCN, bo bistveno zmanjšal nepotrebno obremenitev glavnega procesorja, s katero ima težave DirectX, to pa bo seveda pomenilo boljše rezultate na manj zmogljivi strojni opremi. Zdaj Mantle končno prihaja.
EA-jev razvijalec Battlefield 4, DICE, je že izdal popravek za igro, ki vključuje podporo za nov API. Na potezi je zdaj AMD, ki mora izdati gonilnik s podporo. Tega so novinarji že prejeli, da bodo lahko pripravili primerjalne članke na to temo, v kratkem pa sledi izdaja še širši javnosti. Gonilnik je Catalyst 14.1 beta, ki bi sicer moral iziti skupaj s popravkom za igro, a se je v zadnjem trenutku našlo hrošč, ki ga je bilo potrebno popraviti. Takrat so pri AMD-ju obljubili, da bodo novinarji svojo verzijo dobili kmalu, medtem ko približno dan kasneje (torej vsak čas) lahko pričakujemo javni izid. Sprva bo podpora omejena le na štiri grafične čipe, Radeon R9 290X, R9 290, R7 260X in nabor grafičnih procesorjev v APU-jih Kaveri.
DICE-ovi interni testi so pokazali, da Mantle res prinaša prednost pred DirectX. Na 1280 x 720 pikah z ne pretirano zahtevnimi nastavitvami je na jedru Kaveri osnovan APU A10-7850K dosegel 14 % več sličic na sekundo. Situacija je bila bistveno boljša v primeru Radeona HD 7970 (kateremu podpora očitno še prihaja) s pomočjo Phenom FX-8350 na 1920 x 1080 pikah in nekoliko zahtevnejših nastavitvah (Ultra, 1x MSAA), saj se je število prikazanih sličic na sekundo dvignilo za kar 26 %. V primeru sistema z Intelovim Core i7-3960K ter parom Radeonov R9 290X na vsega 1920 x 1080 pikah, a z Ultra nastavitvami in 4xMSAA je bil skok daleč najvišji, saj je znašal kar 58 %. Kako resnični so ti rezultati bomo vedeli že zelo kmalu, ko novičarske strani objavijo svoje primerjalne teste.
Edit1: se pa je zavleklo zaradi tega... Mantle Known Issues List
Last Updates: 1/29/2014 Lower-than-expected performance on AMD Radeon™ HD 7000 and HD 8000 Series GPUs Lower-than-expected performance on AMD Radeon™ R9 280X and R9 270X GPUs Multi-GPU support will be added to StarSwarm in a future application patch Battlefield 4™ Multi-GPU improvements will be made available in future updates BattleField 4™ + AMD CrossFire™ stability and stuttering issues are still under investigation Notebooks based on AMD Enduro or PowerXpress™ technologies are currently not supported Portrait mode display configurations are currently not supported in Battlefield 4™ AMD Eyefinity technology is not currently supported in StarSwarm
Radeon R9 290X, R9 290, R7 270X in nabor grafičnih procesorjev v APU-jih Kaveri.
A je tole prav? Kolikor sem bral, bo tale beta release podpiral le gcn 1.1, torej 290(x) in 260(x) kartice.
R7 260X, seveda. Hvala za opozorilo, sem malce itel in sem slabo preverjal. V prvem valu podpirajo GCN 1.1 čipe, ja, torej npr. tudi tiste, ki podpirajo True Audio.
Osebno prvič slišim za ta plašč (Mantle), tako da bi lahko malo, omenili, kaj ta zadeva sploh počne. Se vam ne zdi? Ali GPU prevzame delo CPU oziroma na kakšnem principu to sploh deluje? Ali bo to samo za AMD? Bo sedaj Nvidia za polovico počasnejša v igrah od AMD? Ali bo ta plašč v prihodnje standard za igre ali je to neka Battlefield 4 ekskluzivna pogruntavščina?
Nič niste napisali. Pa Battlefield se piše z dvema T. V naslovu članka "Mantle za Batlefield 4 končno prihaja" imate napako.
Amd je trenutno samo za AMD grafične kartice - če sem prav prebral vse od 5000 serije naprej. GPU bo dobil samo okoli 5-10% boost. CPU pa lahko dobi ogromen boost. BF4 MP so lahko zelo velike razlike med NVIDIO in AMD-jem vseeno kater CPu uporabljaš.
OK, brskam. Se pravi, zadevo je razvil AMD in ni vezana na specifično igro. V prihodnje naj bi vse igre (želja) podpirale zadevo.
Deluje pa to, če prav razumem, tako da sedaj lahko igra komunicira direkt z GPU, medtem ko je vsa dosedanja komunikacija med igro in GPU potekala preko CPU. S tem so razbremenili CPU in hkrati močno pospešili igro, ker ji ni treba več čakati CPU, ampak se pogovarja direkt z GPU. Tako nekako.
Tudi prihajajoča igra "Thief", naj bi podpiral Mantle.
In kot zaenkrat kaže naj bi Mantle deloval na vseh grafičnih karticah. Tukaj se lepo vidi, kako neskončno bolj pošten je je AMD kot Nvidia Nvidia je pred leti podlo onemogočila uporabo PhysX za AMD. Na srečo je PhysX sedaj že preteklost, ker so CPUji vsi večjedrni in dovolj močni. AMD bi lahko enako naredil z Tress FX in z Mantle in tako uničil Nvidio, ki kaj pametnega zadnja leta ne dela, pa so se odločili, da vseeno dajo tehnologijo na voljo vsem. AMD je že tako precej cenejši, za povrh pa je še pošten. Če bi imel Nvidia grafično bi jo iz principa zamenjal za AMD
O hvala, ta članek sem pa zgrešil. Mantle je torej nadomestilo za DirectX in OpenGL. Se pravi bomo v prihodnje imeli že tri vrste iger: DirectX igre, OpenGL igre in Mantle igre. In medtem ko sta DirectX in OpenGL dokaj enakovredna, je Mantle precej superioren.
Zavedaj se samo, da o superiornosti njega razlaga (trenutno) samo firma, ki ga je naredila in ki izključno prodaja hardware s podporo ;) In da so vse informacije filtrirane skozi nadzorovane tech-demote na točno določenih platformah ;)
Zavedaj se samo, da o superiornosti njega razlaga (trenutno) samo firma, ki ga je naredila in ki izključno prodaja hardware s podporo ;) In da so vse informacije filtrirane skozi nadzorovane tech-demote na točno določenih platformah ;)
Kaj pa benchmarki na Battlefield 4 ? Tudi tukaj na Slo-Tech forumu v temi Battlefield 4 nekateri že poročajo o opaznem porastu FPS z namestitvijo Mantle podpore. Se pravi ne gre samo za nakladanje.
Tudi močno pričakovana igra "Thief", ki bo po desetih letih obudila nekoč eno najbolj popularnih franšiz v video igrah, vsebuje Mantle in je tik pred izidom. Tudi tu poročajo, da igra menda ravno zaradi Mantla, dobesedno leti ko sneta sekira tudi na računalnikih z bolj počasnim CPU.
Torej, če pravilno zastopim bo to podobna revolucija, kot jo je naredilo podjetje 3Dfx z svojim glide "vmesnikom". Stvar je bila ekskluzivna za voodoo grafične kartice. Bila je pa odločitev programerjev, če so glide podporo vključili v igro (bil je skoraj smrtni greh, če tega niso storili).
ja, upajmo, da bo res tako, ker zakaj bi za ihre moral dat 100 eur več za procesor, če ga drugače ne rabim za nič drugega zahtevnega
ne smemo pa ppzabit, da nvidia in Intel delata predvem za energetsko učinkovitost in AMD tukaj zgublja veliko bitko tako na cpu kot gpu fronti, ker igričarski PC ne predstavlja veliko prodanih kosov, mogoče je rešilna bilka coin wars
Torej, če pravilno zastopim bo to podobna revolucija, kot jo je naredilo podjetje 3Dfx z svojim glide "vmesnikom". Stvar je bila ekskluzivna za voodoo grafične kartice. Bila je pa odločitev programerjev, če so glide podporo vključili v igro (bil je skoraj smrtni greh, če tega niso storili).
Ja, to je dejansko moderna verzija Glide, s to razliko, da nima minusov (slika je enaka, kot pri DirectX), in da je open (lahko jo implementira tudi nVidia, Intel, cel ARM,...)
Kaj pa benchmarki na Battlefield 4 ? Tudi tukaj na Slo-Tech forumu v temi Battlefield 4 nekateri že poročajo o opaznem porastu FPS z namestitvijo Mantle podpore. Se pravi ne gre samo za nakladanje.
Tudi močno pričakovana igra "Thief", ki bo po desetih letih obudila nekoč eno najbolj popularnih franšiz v video igrah, vsebuje Mantle in je tik pred izidom. Tudi tu poročajo, da igra menda ravno zaradi Mantla, dobesedno leti ko sneta sekira tudi na računalnikih z bolj počasnim CPU.
Benchmarki so bili narejeni v zelo kontroliranem okolju na izbrani strojni opremi (poleg tega je Dice lih partner AMD, da so jim dali dostop).
Saj ne pravim da ni kul. Samo dokler končno ne pridejo Mantle gonilniki in malo širša podpora kot ena igra z neodvisnimi testi pa res ni treba še govoriti o superiornosti.
Torej, če pravilno zastopim bo to podobna revolucija, kot jo je naredilo podjetje 3Dfx z svojim glide "vmesnikom". Stvar je bila ekskluzivna za voodoo grafične kartice. Bila je pa odločitev programerjev, če so glide podporo vključili v igro (bil je skoraj smrtni greh, če tega niso storili).
Točno to, stvar je moderni Glide. Meni je sicer sumljivo, da se nikjer ne da najti API dokumentacije, da bi videli kaj so tradeoffi. Zato skepsa. Če je standard res tako odprt, potem ni razloga zakaj bi AMD skrival API klice.
Zavedaj se samo, da o superiornosti njega razlaga (trenutno) samo firma, ki ga je naredila in ki izključno prodaja hardware s podporo ;) In da so vse informacije filtrirane skozi nadzorovane tech-demote na točno določenih platformah ;)
Nism vedu, da je AMD razvijalec igre Battlefield 4 in Star Swarm. Wait, sej niso. A misliš da bi šel EA metat velike denarje in čas developerjev v nekaj kar ne bi delovalo? In vsi se obnašate kot da takih API-jev do zdej sploh še ni bilo. S3 Metal in 3dfx Glide anyone!? Tud nihče ne pričakuje, da bojo pa špili zdej kar across the line dobil 200% boost. Ampak če pa iz večine scenarijev potegneš ven 20fps več kot bi jih sicer dobil pa kar naenkrat to ni tko zanemarljivo. Imet 30fps ki je kot nek bottom line al pa 50fps, kar se smatra kot zelo dobro, sploh ne vem zakaj se pritožujete. GeForce userji maybe?
Jao, mantle, da kar boost cpu pa gpu :). Kje ste to pobral. Point mantla je gpgpu procesiranju, dostopanju do istega kosa pomnilnika z gpu in CPU brez nepotrebnega prenosa podatkov iz vrama.
Jao, mantle, da kar boost cpu pa gpu :). Kje ste to pobral. Point mantla je gpgpu procesiranju, dostopanju do istega kosa pomnilnika z gpu in CPU brez nepotrebnega prenosa podatkov iz vrama.
Vklopi možgane, preden govoriš neumnosti. To kar ti govoriš je HSA, ne mantle... Popolnoma različni stvari.
Zavedaj se samo, da o superiornosti njega razlaga (trenutno) samo firma, ki ga je naredila in ki izključno prodaja hardware s podporo ;) In da so vse informacije filtrirane skozi nadzorovane tech-demote na točno določenih platformah ;)
Kaj pa benchmarki na Battlefield 4 ? Tudi tukaj na Slo-Tech forumu v temi Battlefield 4 nekateri že poročajo o opaznem porastu FPS z namestitvijo Mantle podpore. Se pravi ne gre samo za nakladanje.
Tudi močno pričakovana igra "Thief", ki bo po desetih letih obudila nekoč eno najbolj popularnih franšiz v video igrah, vsebuje Mantle in je tik pred izidom. Tudi tu poročajo, da igra menda ravno zaradi Mantla, dobesedno leti ko sneta sekira tudi na računalnikih z bolj počasnim CPU.
Ne gre samo za nakladanje, ampak se pa zna zlahka zgoditi, da bo podpora Mantle v pogonih omejena, še bolj pomembno, omejena bo pa še strojna podpora (zdaj samo GCN, starejše AMD-jeve grafe verjetno ne bodo podpirale, standard je pa KAO odprt, torej ni nujno, da ga podpreta nVidia in Intel na svojih GPU-jih). Spomni se 3Dfx-ovega Glide.
Zadeva zgleda v teoriji awsm. Tako kot True Audio. Ampak ti to nič ne pomaga, če se ne uporablja masovno.
ja, upajmo, da bo res tako, ker zakaj bi za ihre moral dat 100 eur več za procesor, če ga drugače ne rabim za nič drugega zahtevnega
ne smemo pa ppzabit, da nvidia in Intel delata predvem za energetsko učinkovitost in AMD tukaj zgublja veliko bitko tako na cpu kot gpu fronti, ker igričarski PC ne predstavlja veliko prodanih kosov, mogoče je rešilna bilka coin wars
Izgublja na GPU fronti? S tem da je bil prvi pri ultra low idle porabi in IIRC še vedno vodi pred nvidio?
V bistvu je idle poraba hudo pomembna, ker te grafe v povprečnem računalniku večino časa idlajo. Serija 290 je res nekaj slabša od GTX 780 (88 proti 80 W v idle), je pa CF zato bolj varčen (90 proti 93 W). GCN 1.0 in starejši čipi so pa še vedno pri vrhu.
TrueAudio, ki pa res popolnoma razbremeni CPU, postane na Kaveri arhitekturi, tudi čisto logičen. Dobiš SteamBox za minimalca, pa kar se tiče iger, če bi na Steamu bila podprta večina novih naslovov, potem je AMD z Mantle & TrueAudio pocenil entry market gaminga, pa še A10-7850k ni sploh tako švoh za svojo ceno oz. za svojo ceno ponuja dober potencial, če se Mantle in TrueAudio kolikor-tolikor primeta.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
V bistvu je idle poraba hudo pomembna, ker te grafe v povprečnem računalniku večino časa idlajo. Serija 290 je res nekaj slabša od GTX 780 (88 proti 80 W v idle), je pa CF zato bolj varčen (90 proti 93 W). GCN 1.0 in starejši čipi so pa še vedno pri vrhu.
Pozabljas na zero core. Ko je racunalnik dejansko popolnoma idle (monitor v standby) pade poraba na 3W. Pri moji masini ki je vedno prizgana je verjetno v tem stanju 90% dneva.
V bistvu je idle poraba hudo pomembna, ker te grafe v povprečnem računalniku večino časa idlajo. Serija 290 je res nekaj slabša od GTX 780 (88 proti 80 W v idle), je pa CF zato bolj varčen (90 proti 93 W). GCN 1.0 in starejši čipi so pa še vedno pri vrhu.
Pozabljas na zero core. Ko je racunalnik dejansko popolnoma idle (monitor v standby) pade poraba na 3W. Pri moji masini ki je vedno prizgana je verjetno v tem stanju 90% dneva.
Ne pozabljam, načeloma sem ciljal ravno na to v primeru AMD-ja. Pa itak, to samo izboljša situacijo za AMD ;)
Se pravi, za podporo Mantle mora Grafična kartica podpirati GCN (Graphics Core Next) tehnologijo. GCN pa podpirajo vse AMD grafične od HD7xxx verzije naprej, Nvidiine grafične pa trenutno nobena še nima GCN podpore, ampak jo bodo menda tudi imele nekoč.
GCN ni en sam ampak imamo že GCN 1.0, GCN 1.1 in sedaj že GCN 2.0. Vse CGN verzije podpirajo vse tri API-je: Mantle, DirectX 11.2 in OpenGL 4.3
Mantle in OpenGL 4.3 nista odvisna od Operacijskega sistema, DirectX 11.2 pa nujno rabi Windows 8. Na Windows 7 NE bo podpore za DirectX 11.2. Mantle seveda deluje povsod.
TruAudio pa je še malo novejša zadeva kot Mantle in rabi najnovejši GCN, zato ga podpirajo samo R7 260X, R9 290 in R9 290X. Prav nobena druga. Radeon HD7xxx in R9 280 nimajo podpore za TruAudio. R9 280 ne podpira TruAudio, ker je to Tahiti grafična, praktično ista kot Radeon HD7970.