Forum » Loža » Avtomobil + čoln 5 M(prikolica)
Avtomobil + čoln 5 M(prikolica)
turk1990 ::
Odločam se za nakup čolna, katerega bi vzemal s sabo na dopuste. Potrebujem za vleko take prikolice kakšen dodaten izpit ali je dovol izpit kategorije B?
Za počtiniško prikolico potrebuješ dodaten izpit:
http://www.avtokampi.si/novica/0/208/Ka...
Čoln bo težek skupaj s prikolico okoli 500kg.
Za počtiniško prikolico potrebuješ dodaten izpit:
http://www.avtokampi.si/novica/0/208/Ka...
Čoln bo težek skupaj s prikolico okoli 500kg.
LuiIII ::
Ne ne rabiš. BTW o kakšnem čolnu si kaj razmišljal? Tamle pod kozolcem imamo celo marino;-)
turk1990 ::
St235 ::
Ne ne rabiš. BTW o kakšnem čolnu si kaj razmišljal? Tamle pod kozolcem imamo celo marino;-)
ni čisto tako črno belo. Imaš pa na linku, ki je zgoraj zelo natančno vse razloženo. Zakon ne loči prikolic glede na namembnost ampak glede na največjo dovoljeno maso. Tako, da je v teoretično vseeno ali vlečeš počitniško prikolico, čoln ali pa hišo.
Dodatnega vozniškega ne rabiš če:
Vleka lahkega priklopnika
Z B kategorijo vozniškega dovoljenja lahko vozimo tudi vsa vozila te kategorije (do NDM 3.500 kg), katerim je dodan lahki priklopnik, za katerega je značilno, da njegova največja dovoljena masa ne presega 750 kg in ne potrebuje dodatne registracije (samo tehnični pregled na vsaka 4 leta in dodatno registrsko tablico, ki mora biti enaka kot jo ima vlečno vozilo).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
SkIDiver ::
Pazljivo preberi! V težo 3500kg se šteje;
teža vozila + nosilnost vozila = največja dovoljena masa (NDM) vozila
in
teža prikolice + nosilnost prikolice = največja dovoljena masa (NDM) priklopnika
Torej, če avto in prikolico oba obtežena do maksimuma postaviš na tehtnico ne sme pokazati več kot 3500kg. Ob tem moraš še paziti kakšna je NDM priklopnika na kljuki vozila s katerim boš vlekel prikolico in čoln. Če ima prikolica v homologaciji zapisano NDM 750kg, avto pa v homologaciji za kljuko 720kg si v prekršku in lahko brez težave pade kazen.
Bodi pozoren tudi na zavoro! Če je NDM priklopnika večja kot polovice mase vlečnega avtomobila skupaj z voznikom (teža vozila po prometnem dovoljenju) potem rabiš delavno zavoro. V praksi je to zavora, ki ima jeklenico z zanko, ki jo natakneš za kljuko, da zavre priklopnik, če se le ta med vožnjo slučajno odpne. Če ti omejitev za težo lahkega priklopnika 750kg presega polovico teže vozila, boš imel po homologaciji nosilnost kljuke ustrezno zmanjšano. Po tem boš tudi takoj vedel ali rabiš zavoro ali ne. Spet pa ne pozabit na homologirano NDM maso priklopnika in nosilnost kljuke, ki ju moraš kljub zavori tudi upoštevat.
Npr. kakšna fabija/polo/ibiza imajo ustrezno znižano nosilnost kljuke. Če bi ti naknadno vgradili kljuko in bi dobil homologacijo za 750kg nosilnosti pa moraš upoštevati pravilo glede zavore.
teža vozila + nosilnost vozila = največja dovoljena masa (NDM) vozila
in
teža prikolice + nosilnost prikolice = največja dovoljena masa (NDM) priklopnika
Torej, če avto in prikolico oba obtežena do maksimuma postaviš na tehtnico ne sme pokazati več kot 3500kg. Ob tem moraš še paziti kakšna je NDM priklopnika na kljuki vozila s katerim boš vlekel prikolico in čoln. Če ima prikolica v homologaciji zapisano NDM 750kg, avto pa v homologaciji za kljuko 720kg si v prekršku in lahko brez težave pade kazen.
Bodi pozoren tudi na zavoro! Če je NDM priklopnika večja kot polovice mase vlečnega avtomobila skupaj z voznikom (teža vozila po prometnem dovoljenju) potem rabiš delavno zavoro. V praksi je to zavora, ki ima jeklenico z zanko, ki jo natakneš za kljuko, da zavre priklopnik, če se le ta med vožnjo slučajno odpne. Če ti omejitev za težo lahkega priklopnika 750kg presega polovico teže vozila, boš imel po homologaciji nosilnost kljuke ustrezno zmanjšano. Po tem boš tudi takoj vedel ali rabiš zavoro ali ne. Spet pa ne pozabit na homologirano NDM maso priklopnika in nosilnost kljuke, ki ju moraš kljub zavori tudi upoštevat.
Npr. kakšna fabija/polo/ibiza imajo ustrezno znižano nosilnost kljuke. Če bi ti naknadno vgradili kljuko in bi dobil homologacijo za 750kg nosilnosti pa moraš upoštevati pravilo glede zavore.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
St235 ::
glede na gumenjake, ki jih gledaš to ponavadi ni problem razen če boš s kakim seicentom vlekel. Pazi edino, da ne kupiš predienzionirano prikolico. Ker policajev kaj dosti ne zanima koliko ti dejansko pelješ na prikolici ampak kakšna je max vrednost, ki bi jo lahko.
Kaj takšnega je hitro lahko problem: http://www.avto.net/_TOVORNA/ad.asp?ID=... če imaš večji avto.
Kaj takšnega je hitro lahko problem: http://www.avto.net/_TOVORNA/ad.asp?ID=... če imaš večji avto.
SkIDiver ::
Takšne prikolice sploh ne sme vlačit, če nima B+E ali E kategorije izpita. No pa tista omenjena B+96 za katero prvič slišim.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
St235 ::
ja vsekakor, zato tudi opozorilo, ker ne bi bil prvi, ki bi se zaj*** in bi s čolnom kupil preveliko prikolico. Glih pri rabljenih čolnih lahko hitro spregledaš kolk je dejanska nosilnost prikolice in si čez 750kg NDM.
balocom ::
Bodi pozoren tudi na zavoro! Če je NDM priklopnika večja kot polovice mase vlečnega avtomobila skupaj z voznikom (teža vozila po prometnem dovoljenju) potem rabiš delavno zavoro. V praksi je to zavora, ki ima jeklenico z zanko, ki jo natakneš za kljuko, da zavre priklopnik, če se le ta med vožnjo slučajno odpne. Če ti omejitev za težo lahkega priklopnika 750kg presega polovico teže vozila, boš imel po homologaciji nosilnost kljuke ustrezno zmanjšano. Po tem boš tudi takoj vedel ali rabiš zavoro ali ne.
Link na tako čuden člen? 5 let nazaj so učili da naletno zavoro brezpogojno potrebuje vsaka prikolica, ki ni lahki priklopnik (ima NDM > 750 kg). Je pa res, homologacija ima ločene kategorije NDM priklopnika če ima "zavirane" in "nezavirane".
SkIDiver ::
Pravilo drži, da vsak priklopnik, ki ima NDM do 750kg ne rabi naletne zavore. Ampak, če ti kasneje na avto namontiraš vlečno kljuko in jo homologiraš in je homologirana za obremenitev 750kg, avto pa je lažji od 1500kg rabiš delavno zavoro ne naletno. Delavna je tukaj mišljena tista, ki se preko zajle zategne, če se slučajno prikolica odklopi med vožnjo.
Naletno rabiš šele za prikolico, ki preseže ne vem kako NDM.
Možno pa, da sem sedaj tudi jaz že pomešal, ker se je vmes zakon spremenil.
Naletno rabiš šele za prikolico, ki preseže ne vem kako NDM.
Možno pa, da sem sedaj tudi jaz že pomešal, ker se je vmes zakon spremenil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
msjr ::
Takole je zares: za vleko čolnov, ki si jih dal v linku ne potrebuješ nobenega dodatnega izpita, B kategorija je dovolj.
Ne govorim kar tako, imam maestrala 440 in suzuki 50, meanwhile, tudi naletne zavore ne rabiš, teža ne presega pol teže normalnega avta. S Cliotom pač ne greš vlečt čolna. Vlekel sem ga z Daewoo Nubiro, Tacumo in zdaj s Saabom 9-3.
Ne govorim kar tako, imam maestrala 440 in suzuki 50, meanwhile, tudi naletne zavore ne rabiš, teža ne presega pol teže normalnega avta. S Cliotom pač ne greš vlečt čolna. Vlekel sem ga z Daewoo Nubiro, Tacumo in zdaj s Saabom 9-3.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: msjr ()
St235 ::
Kakšen tip izpita rabiš nima veze s tem kakšen čoln boš vlekel. Tip izpita določa PRIKOLICA.
Če ti tvoj čoln vlečeš z prikolico, ki paše pod kategorijo B to ne pomeni, da so vse takšne.
Če ti tvoj čoln vlečeš z prikolico, ki paše pod kategorijo B to ne pomeni, da so vse takšne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | EkB kategorija vprašanja.Oddelek: Na cesti | 6159 (4434) | AnriK |
» | Ford mondeo mk3 spušča črn dim in je v safe moduOddelek: Na cesti | 5443 (4525) | SaXsIm |
» | Hitrost na cesti (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Na cesti | 56215 (45421) | Oki |
» | Prekomerna teža avtomobilaOddelek: Na cesti | 7991 (7013) | matobeli |
» | Kako preprečiti krajo avtomobilskih tablic?Oddelek: Na cesti | 4093 (3589) | Avenger |