» »

JEK 2

JEK 2

Temo vidijo: vsi
««
104 / 121
»»

Resimeg ::

hruske je izjavil:

Promet z motorji na notranje zgorevanje ne pomaga, ampak tisto je manjši problem, ker se ga tudi hitreje rešuje kot zastarele ogrevalne naprave.

Torej ga že enkrat rešimo. 130.000 avtomobilov vsak dan pride v Ljubljano, v veliki večini samo z voznikom, infrastruktura za cestninjenje obstaja, sistem plačevanja in lovljenje prekrškarjev pa tudi.

Sicer je zastarelega ogrevanja manj kot bi si mislil (https://www.energetika-portal.si/filead... ) in to na nivoju Slovenije, s tem, da je stalen trend upadanja.

Je pa sicer dizel in bencin glavni problem, med naftnimi produkti je 84,9% porabe, kurilno olje in plin je malenkost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Resimeg ()

nejc_nejc ::

4. Samo TEŠ6 letno proizvede 4000 GWh elektrike, kar bi bilo dovolj za 1,75 milijona avtomobilov (s povprečno letno kilometrino taka kot je slovenska, torej 12.600 km na leto). Torej en sam teš6 naredi precej več elektrike, kot pa cela bi jo rabila cela Slovenija avtomobilov.



Matr, pa te res bilance jebejo.

bOrut0p ::

Ne, me ne, očitno tebe. Letna povprečna kilometrina v Republiki Sloveniji je 12.500 km na leto (podatek STAT). Letna poraba energije na 1 avto je torej 125 x 18 kWh = 2250 kWh letno

2250 kWh x 1,75 milijona avtov = 3.937.500.000 kWh = 3937 GWh

"Povprečna letna proizvodnja električne energije se giblje med 3500 in 4200 GWh. "
https://www.te-sostanj.si/podjetje/o-po...

Avtov je seveda dost manj kot 1,75 milijona v Sloveniji..TEŠ6 naredi za več kot celo Slovenijo avtov štroma.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: sbawe64 ()

nejc_nejc ::

DA in Nemce so prepričali v tovrstno računstvo in so kjer so. 8-O

bOrut0p ::

ti kar nekaj nabijaš, kaj imajo nemci tle veze

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

slawc ::

Čakaj malo, elektrike se proizvede točno toliko kot se jo porabi. To je zdajšna proizvodnja ob slabem oz. neobstoječem parku ev.
Ti si v sistem dodal nove porabnike, to pomeni, da potrebuješ še en TEŠ6 samo za EV. Pa vseeno ne pozabi, povprečje je ena taka zanimiva reč, vse lepo in prav, dokler razni outlinerji ne začnejo kvariti slike.
LP, Slawc

nejc_nejc ::

ti kar nekaj nabijaš, kaj imajo nemci tle veze

kaj naj si sedaj mislim ????

moderator briši, od prvega posta bOrut0p par dni nazaj do danes

bOrut0p ::

slawc je izjavil:

Čakaj malo, elektrike se proizvede točno toliko kot se jo porabi. To je zdajšna proizvodnja ob slabem oz. neobstoječem parku ev.
Ti si v sistem dodal nove porabnike, to pomeni, da potrebuješ še en TEŠ6 samo za EV. Pa vseeno ne pozabi, povprečje je ena taka zanimiva reč, vse lepo in prav, dokler razni outlinerji ne začnejo kvariti slike.


Nisi razumel poante, jaz ne bi nič dodajal, samo primerljal sem en teš6 proti 1,75 milijona izpuhov dizlov in bencinarjev. Tudi če bi vso elektriko proizvedli samo z premogom, bi to še vedno bilo bistveno manj slabo za človeško zdravje in počutje kot pa 1,75 milijona avzpuhov sebi direkt pod nos. In ne, ne rabiš niti celega Teš6, ker v Sloveniji ni 1,75 milijona avtov sploh..Da bi vse avte v Sloveniji poganjal na štrom bi se poraba elektrike povečala samo za 17 %. To je precej manj kot si večina ljudi predstavlja. Ne pozabi da se sedaj milijarde EUR slovenskega denarja stekajo v tujino zaradi nakupa naftnih derivatov, kar bi z elektrifikacijo uspešno preprečili.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

LightBit ::

bOrut0p je izjavil:

Letna poraba energije na 1 avto je torej 125 x 18 kWh = 2250 kWh letno

A si upošteval izgube? Pa recimo lahko tudi avto napolnjen stoji nekaj časa in se baterija prazni.
Poleg tega bodo vsi želeli ob podobnem času polniti. Zdi se mi da preveč poenostavljaš.

feryz ::

Itak. Vseh milijon sedemsto bodo priključili ob 22 00, ko se začne cona 3.
Rad bi videl žice in trafote, ki to peljejo in elektrarno ki se bo zagnala ob tem času.

Ostale grelce, pralne stroje in ostalo, ki se bodo ravno tako zagnali ob 22 00 zaradi cone 3, zanemarimo.

bOrut0p ::

Seveda poenostavljam, že tega kar napišem večina ne razume, če bi izračun še bolj zakompliciral bi bilo še slabš..To je okviren poenostavljen izračun, letna poraba Tesle je tipično 16 kWh na 100 km, skupaj z izgubami in vsem praznjenjem pod 18 kWh na 100 km, z leti bodo modeli še bolj učinkoviti, tako da ja, je upoštevano vse. Problem polnjenja ob podobnem času rešuje pametna polnilnica in pametno omrežje, ter ustrezne cenovne tarifi ob različnih urah dneva.

feryz je izjavil:

Itak. Vseh milijon sedemsto bodo priključili ob 22 00, ko se začne cona 3.
Rad bi videl žice in trafote, ki to peljejo in elektrarno ki se bo zagnala ob tem času.

Ostale grelce, pralne stroje in ostalo, ki se bodo ravno tako zagnali ob 22 00 zaradi cone 3, zanemarimo.


Rešitev je uporaba pametne polnilnice, ki dinamično prilagaja polnjenje glede na obremenitev omrežja (in ceno tarife).

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

feryz ::

Aha. In folk bo kupoval pametne polnilnice za pralni stroj. Imaš pa domišljijo.
Drugače imajo avtomobili že vsi polnilno pamet. In kot sem ti napisal, vsi jih bodo nastavili na 22 00. Ker se takrat začnejo obe poceni tarife, omrežninska in električna.

slawc ::

Poglej, če tvoja poenostavljena razlaga ne pade na plodna tla pri večini ljudi tukaj, potem mogoče nekaj ne delaš prav. Veliko stvari privzameš, ko ne bi smel to je eno. Drugo je pa mogoče odnos (ker večina pa nič ne razume), ki je preveč črno bel za tako pisano družbo tukaj.

Kar se rešitev tiče:
- pametna polnilnica : obstaja
- pametni števec : obstaja
- standardi : obstajajo
- elektrarne z nizkim CO2 : da
- izdelani prototip sistema : da (to vključuje tudi problem, ki ga je navedel feryz s pralnim strojem)
- interes lobijev za implementacijo : ka te jaz vem, čuj
LP, Slawc

feryz ::

A bomo ljudje šli mervarju na roko, ki nas jebe spredaj in zadaj in govori, da premalo plačujemo, ali bomo šli sebi na roko?
3x lahko ugibaš.

bOrut0p ::

feryz je izjavil:

Aha. In folk bo kupoval pametne polnilnice za pralni stroj. Imaš pa domišljijo.
Drugače imajo avtomobili že vsi polnilno pamet. In kot sem ti napisal, vsi jih bodo nastavili na 22 00. Ker se takrat začnejo obe poceni tarife, omrežninska in električna.

Ne, nisem tega rekel. Dobro preberi o čem govorim. Če se bo avte polnilo čez noč ne bo težave, ker takrat je ostale porabe toliko manj.

slawc je izjavil:

Poglej, če tvoja poenostavljena razlaga ne pade na plodna tla pri večini ljudi tukaj, potem mogoče nekaj ne delaš prav. Veliko stvari privzameš, ko ne bi smel to je eno. Drugo je pa mogoče odnos (ker večina pa nič ne razume), ki je preveč črno bel za tako pisano družbo tukaj.

Kar se rešitev tiče:
- pametna polnilnica : obstaja
- pametni števec : obstaja
- standardi : obstajajo
- elektrarne z nizkim CO2 : da
- izdelani prototip sistema : da (to vključuje tudi problem, ki ga je navedel feryz s pralnim strojem)
- interes lobijev za implementacijo : ka te jaz vem, čuj


Ne, ni tako. Razlagal sem nejc nejcu, iz njegovih odgovorov je očitno da ni razumel kaj sem mu povedal in ti bi rad da mu zadevo še bolj zakompliciram, pa že sedaj ne zastop? Resno? Lahko vključim še 10 % izgub pri polnjenju pa še vedno drži da teš6 proizvede več kot za celo slovenijo avtov štroma..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bOrut0p ()

LightBit ::

bOrut0p je izjavil:

Seveda poenostavljam, že tega kar napišem večina ne razume, če bi izračun še bolj zakompliciral bi bilo še slabš..To je okviren poenostavljen izračun, letna poraba Tesle je tipično 16 kWh na 100 km, skupaj z izgubami in vsem praznjenjem pod 18 kWh na 100 km, z leti bodo modeli še bolj učinkoviti, tako da ja, je upoštevano vse. Problem polnjenja ob podobnem času rešuje pametna polnilnica in pametno omrežje, ter ustrezne cenovne tarifi ob različnih urah dneva.

Zaradi poenostavljanja potem izpade kakor da ni tako samo zato ker nočemo da bi bilo. Sedaj govoriš o pametnem omrežju, ki ga nimamo in se bo čez noč očitno naredil sam in zastonj.

feryz ::

Porabe bo toliko kot sedaj. Plus avtomobili. Plus prestavljene zadeve zaradi podražitev.
Pojdi na eles, nič ne kaže, da imajo kaj viška ponoči. Proizvodnja je približno taka kot potrošnja.

Utk ::

Madona, kaj ti pomaga to vse pametno v resnici? Pametna polnilnica za avto, ok, to bi imel v vsakem primeru, ker nočem da mi meče varovalk.
Ampak kako boš reku bojlerju naj počaka 3 ure, če se grem pa tuširat zdaj? Kako boš reku pralnemu stroju, sušilcu, pomivalcu, počak mau, boš potem nadaljeval. Tudi če bi imel vse to pametno (ker menda mu ne boš res na silo kar štroma ven vrgel). Toplotna črpalka lahko počaka 15 minut, pol ure, 2-3 ure pa spet ne, ker boš pač imel hladno. In tudi če vse te stvari pametno premaknemo, nekam, se bo pa takrat sprožlo vse po spisku. Če blok1 traja od jutra do večera, tu nimaš kaj dost za premikat in zamikat. Kakšen pomivalc že, samo tisto je danes ranga 800 w, kaj boš s tem naredu.

bOrut0p ::

Ne, ne razumeš poante. V nasprotju s tem kar pravjo EV haterji proizvodnja in distribucija elektrike NE BO noben problem ki bi kakorkoli zaustavil ali zmanjšal adopcijo EVjev, to je moja poanta. Preden bodo vsi avtomobili v Sloveniji na elektriko bo minilo še vsaj 30 let, več kot zadost časa za pametno polnlnico ki komunicira z omrežjem, se ti ne zdi? Oziroma tale gospod zadevo še bolj nazorno razloži:

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: sbawe64 ()

feryz ::

Ne, grid ne more hendlati ev. Lahko jih hendla, kot ti praviš, čez 30 let. Če ne bodo čisto vsega pokradli, ampak nekaj malega dali za investicije. Kar je malo verjetno.
Po eni strani se derete, da morajo danes dizli ven iz žabarije, po drugi pa naj še 30 let čakamo.

bOrut0p ::

Ne, grid ne more hendlati ev.

Lahko že sedaj, če ljudje filajo čez noč, kar v praksi drži, ker je takrat ceneje.

Po eni strani se derete, da morajo danes dizli ven iz žabarije, po drugi pa naj še 30 let čakamo.

Ne, nič ni treba čakat. Preko 1 milijona avtov se lahko že sedaj fila preko noči, omrežje to zdrži (se ne fila vsak vsak dan od praznega do polnega, pač za povprečno letno kilometrino 12.500 km na leto, nekateri več, nekateri manj).

Računaj tako, če bi se že od jutri hipotetično prodajali samo EVji v Sloveniji, koliko časa bi trajalo da bi se ves vozni park zamenjal z električnimi vozili? Yeahh, EXACTLY! V resnici pa ne bo od jutri 100 % delež EVjev v prodaji, ampak bo do takrat trajalo kakšne 10 let preden bo blizu 100 % prodaje EVjev, pol pa še da se vsi obstoječi izločijo iz prometa, okrog 30 let vse skupaj..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bOrut0p ()

nejc_nejc ::

Ej poba, ne ti mene not vlačit.
Jaz te čist dobro razumem, samo ti totalno po neinženirsko blebetaš tukaj gor.
O nepoznavanju procentov ter izravnav masnih bilanc, o katerih mogoče celo teoretično nekaj veš, implementacija ti je pa RES TUJA, pa nebi več.

fikus_ ::

Jaz sem že 2009-10-11-... poslušal razne Dr...., kako bomo imeli pametna omrežja, EV boš imel skoz vštekanega, ko se ne boš vozil, ponoči bo cuzal poceni štrom, podnevi ga bo oddajal v omrežje, s tem bo lastnik EV služil €€€,.... samo zgraditi je potrebno še pamet, potem pa bo....

Kje smo na koncu 2023???

EV je več na trgu, ostalo je pa isto!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

feryz ::

Ja, ja, ampak ti računaj da danes večina fila EV kadarkoli, ker ji je vseeno. In pere. In lika. In bojler fila.
Vsaj meni je in večini z EV tudi. Ker imajo tudi SE.
Jutri jim ne bo pa več vseeno.

bOrut0p ::

nejc_nejc je izjavil:

Ej poba, ne ti mene not vlačit.
Jaz te čist dobro razumem, samo ti totalno po neinženirsko blebetaš tukaj gor.
O nepoznavanju procentov ter izravnav masnih bilanc, o katerih mogoče celo teoretično nekaj veš, implementacija ti je pa RES TUJA, pa nebi več.


Ne, ne razumeš, govorim inženirsko, probam pa zadevo čim bolj poenostaviti pri razlagi, v želji da bi čim več ljudi razumelo. Procente in masne bilance poznam, impementacija štima, kar pa ne štima je tvoje razumevanje tematike.

fikus_ ::

feryz je izjavil:

Ja, ja, ampak ti računaj da danes večina fila EV kadarkoli, ker ji je vseeno. In pere. In lika. In bojler fila.
Vsaj meni je in večini z EV tudi. Ker imajo tudi SE.
Jutri jim ne bo pa več vseeno.


Danes še plešemo, naslednje leto mnogi ne več.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

nejc_nejc ::

Kolikokrat si v SVOJI karieri, pri podajanju rezultatov ter s tem povezanimi odločitvami (v 7 mestnih cifrah v €), bil v dilemi kako statistično predstaviti številke.

bOrut0p ::

Oziroma rabi bi zakomplicirano skupaj z izgubami? Prav.

Letna povprečna kilometrina v Republiki Sloveniji je 12.500 km na leto (podatek STAT). Letna poraba energije na 1 avto je torej 125 x 16 kWh = 2000 kWh letno.

Upoštevamo izgube 10 %: 1,1 x 2000 kWh = 2200 kWh letno na 1 avto.

2200 kWh x 1,2 milijona avtov = 2640.000.000 kWh = 2640 GWh letno.

Proizvodnja na pragu elektrarn je bila 2020 enaka 16.289 GWh, torej za vse električne avte bi rabili 16 % več elektrike.

(16.289 +2640)/16.289 = 1,16

fikus_ je izjavil:

Jaz sem že 2009-10-11-... poslušal razne Dr...., kako bomo imeli pametna omrežja, EV boš imel skoz vštekanega, ko se ne boš vozil, ponoči bo cuzal poceni štrom, podnevi ga bo oddajal v omrežje, s tem bo lastnik EV služil EUREUREUR,.... samo zgraditi je potrebno še pamet, potem pa bo....

Kje smo na koncu 2023???

EV je več na trgu, ostalo je pa isto!


Preden bo to postalo problem bo minilo še vsaj 20 let, logično da se pametna omrežja še niso uveljavila, če pa trenutno ne rešujejo še nobenega problema. Da se neka poslovna ideja uveljavi, mora reševat nek problem. Če ga ne, je samemu sebi namen. Torej na kratko: za pametna omrežja je še več kot zadost časa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bOrut0p ()

telexdell ::

feryz je izjavil:

Itak. Vseh milijon sedemsto bodo priključili ob 22 00, ko se začne cona 3.
Rad bi videl žice in trafote, ki to peljejo in elektrarno ki se bo zagnala ob tem času.

Ostale grelce, pralne stroje in ostalo, ki se bodo ravno tako zagnali ob 22 00 zaradi cone 3, zanemarimo.

Preden pišeš o katastrofalnem amargedonu vzemi malce kalkulator v roke, pa malce preračunaj:
Povprečno 12.500 km/letno pomeni 34 km/dan. Ob porabi 18 kWh/100 km to pomeni 6 kwh. Povprečna kapacitete baterije je danes tam 50 kWh torej se bo iztočasno polnilo le 12 % ali 220.000 avtomobilov. V Sloveniji je 860.000 gospodinjstev in 590.000 družin (podatek SiSTAT). Ko te družine ob 22 uri zaženejo pralne stroje, sušilne stroje... ali v nedeljo dajo pečenko v pečico ali...tudi cvetijo žice in trafoti?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Fery ima določen point, nekatere uporabnike ne briga koliko baterije so pokurili, vsako popoldne bodo priklopili avto in nastavljeno bo da se začne polnit ob 22h. Če bo takih osebkov veliko bo torej ob 22h špica porabe do polnoči bo pa padla in potem bo zelo malo.

Se bodo pač spomnili dodaten časovni blok ki bo začel veljati ob polnoči in bo trajal recimo do 4h...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

feryz ::

Govorimo o scenariju, da bo pol milijona porabnikov točno ob 22 00 začelo filati z 2 kW.
To je, čez prst, 1 giga štroma naenkrat. Prej nič, potem giga.
Ponovno, zanemarimo vse ostale hišne porabnike, ki jih želijo birokrati prisiliti da se tudi prižgejo ob 22 00.
Zanemarimo tudi dejstvo, da imajo vsi premožnejši lastniki EV polnilnice z 11 kW in ne z 2 kW.

Ker ..., kaj točno trenutno delamo? Uvajamo nove, dražje omrežninske režime, ker, baje, rešujemo omrežje pred preobremenjenostjo.
Poudarjam, omrežje.
Elektrarne bomo začeli reševati enkrat prihodnje leto, ko bodo izumili 12,5 dnevno/zimsko/letnih tarif.
Pa ev-jev niti za vzorec ni še.

nejc_nejc ::

Ker ..., kaj točno trenutno delamo? Uvajamo nove, dražje omrežninske režime, ker, baje, rešujemo omrežje pred preobremenjenostjo.
Poudarjam, omrežje.
Elektrarne bomo začeli reševati enkrat prihodnje leto, ko bodo izumili 12,5 dnevno/zimsko/letnih tarif.
Pa ev-jev niti za vzorec ni še.
in jih po slovensko kot main car še dolgo ne bo v večini, ker bo glede na ZOJZEL, ki so ga sproducirali vsak normalen slovenček imel beckup car in garage

Utk ::

Kater je main car, če nekdo naredi z električnim 20,000 km letno, z nekim dizlom pa 5000? Tudi če je dizl 5 metrski suv ali karavan, električni pa zoe, nima veze.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

nejc_nejc ::

sam imaš dva, le zakaj?

Utk ::

Ker smo tudi prej imeli že 2.

J.McLane ::

feryz je izjavil:

Govorimo o scenariju, da bo pol milijona porabnikov točno ob 22 00 začelo filati z 2 kW.
To je, čez prst, 1 giga štroma naenkrat. Prej nič, potem giga.
Ponovno, zanemarimo vse ostale hišne porabnike, ki jih želijo birokrati prisiliti da se tudi prižgejo ob 22 00.
Zanemarimo tudi dejstvo, da imajo vsi premožnejši lastniki EV polnilnice z 11 kW in ne z 2 kW.

Ker ..., kaj točno trenutno delamo? Uvajamo nove, dražje omrežninske režime, ker, baje, rešujemo omrežje pred preobremenjenostjo.
Poudarjam, omrežje.
Elektrarne bomo začeli reševati enkrat prihodnje leto, ko bodo izumili 12,5 dnevno/zimsko/letnih tarif.
Pa ev-jev niti za vzorec ni še.


Elektro se gre s temi časovnimi bloki eno vrste whack a mole, nikoli se ne bo končalo. Enostavno jim ni jasno da ti časovni bloki niso fiksna stvar, edini pravi način da bi bilo kaj efekta je da predamo kontrolo svojih polnilnic in TČ kar direkt elektru in naj oni sami upravljajo s tem sranjem.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

telexdell ::

feryz je izjavil:

Govorimo o scenariju, da bo pol milijona porabnikov točno ob 22 00 začelo filati z 2 kW.
To je, čez prst, 1 giga štroma naenkrat. Prej nič, potem giga.
Ponovno, zanemarimo vse ostale hišne porabnike, ki jih želijo birokrati prisiliti da se tudi prižgejo ob 22 00.
Zanemarimo tudi dejstvo, da imajo vsi premožnejši lastniki EV polnilnice z 11 kW in ne z 2 kW.

Ker ..., kaj točno trenutno delamo? Uvajamo nove, dražje omrežninske režime, ker, baje, rešujemo omrežje pred preobremenjenostjo.
Poudarjam, omrežje.
Elektrarne bomo začeli reševati enkrat prihodnje leto, ko bodo izumili 12,5 dnevno/zimsko/letnih tarif.
Pa ev-jev niti za vzorec ni še.

Tudi sedaj se ob 6. uri zjutraj zažene industrija pa mora elektro biti pripravljen na to, da zagotovi dovolj virov energije in s tem prepreči razpad omrežja.
Če malce pomisliš nikoli ne bo točno ob 22 uri zagnalo proces polnjenja vseh pol mijona avtomobilov. Četudi bi vsi takrat dali vtikače v vtičnice ali daljinsko vklopili polnilnice saj je že polnilna avtomatika v avtomobilh različno hitra in preden začne avto polniti na polno mine nekaj minut.
Pa četudi temu ne bi bilo tako bi bila posledica padec napetosti, kar bi se opazilo ali pa izpad kakšnega izvoda na kakšnem najbolj obremenjenem trafu. Pač toliko, da bi se razmere v omrežju stabilizirale. Ko bi se to zgodilo nekajkrat bodo pač ljudje prestavili polnjenje na kasneši čas ali pač ne bodo imeli polnega avta.
Pač- žice in trafi sigurno ne bodo cveteli, folk se bo pa tudi prilagodil.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::

Katerih minut mine nekaj?
A ti še nisi imel štromarja? 22 00 in nič sekund vleče 0 kW, 22 00 in ena sekunda vleče 2,1 kW.

Industrija pa res ne gre na ful ob 6 00, že dolgo ne. Tam imajo obračunske špice že leta in desetletja. In pazijo, kako zaganjajo večje porabnike.

telexdell ::

Vklop polnjenje avta ni isto kot vklop grelca v bojlerju. Pa, ne vem v kateri državi živiš ti, mi še vedno začnemo z delom ob 6 uri v proizvodnji. Pa nič se ne čaka z vklopom strojev do malice...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::

Odvisno kaj zaganjate.
Če imaš par mašin z 50, 100 kW in več, boš prekleto pazil, kako zaganjaš.
Že varovalk nimaš dovolj močnih za take zagonske tokove.

Če pa res ne pazite, potem je nekdo nor in preplačuje štrom ogromno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

sbawe64 ::

Zakaj odgovarjate na trolanje inžinirja ?
2020 is new 1984
Corona World order

feryz ::

Da mu ni dolgčas.
Lahko piše in lima skupaj polstranske poste, ki jih nihče ne bere.

telexdell ::

feryz je izjavil:

Odvisno kaj zaganjate.
Če imaš par mašin z 50, 100 kW in več, boš prekleto pazil, kako zaganjaš.
Že varovalk nimaš dovolj močnih za take zagonske tokove.

Če pa res ne pazite, potem je nekdo nor in preplačuje štrom ogromno.

Ravno zaradi tega, ker se ti zdi motor 100 kW močan zganjaš tako paniko glede polnjenja EV. Če ti povem, da imamo mesečno konico med 1,4 in 1,7 MW ali da gre le na en stroj, kateri ima med drugimi 3 200 kW motroje pa za 350 kW grelcev 8 kablov preseka 240 mm2 ali... Sosednje podjetje pa ima še za faktor 2..3 večjo konico, pa tretje (za isto ograjo) tam tam kot mi...
Že samo mi, ko preko noči zmanjšamo obremnenitve za vsaj 60% lahko omogočimo polnjenje 400 avtomobilom na šuko vtičnici- torej vsakemu zaposlenemu po 2-3 EV. Kje pa so še ostala podjetja v regiji, trgovine, šole in druge ustanove, katere preko noči ne obratujejo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

bOrut0p ::

Utk je izjavil:

Madona, kaj ti pomaga to vse pametno v resnici? Pametna polnilnica za avto, ok, to bi imel v vsakem primeru, ker nočem da mi meče varovalk.
Ampak kako boš reku bojlerju naj počaka 3 ure, če se grem pa tuširat zdaj? Kako boš reku pralnemu stroju, sušilcu, pomivalcu, počak mau, boš potem nadaljeval. Tudi če bi imel vse to pametno (ker menda mu ne boš res na silo kar štroma ven vrgel). Celo hladilnik lahko z pametno elektroniko vkljaplja kompresor takrat ko je obremenitev manjša, vendar tako da še vedno zadosti potrebnemu temperaturnemu območju, en hladinik shifta tistih 100 W, kar je malo, ampak ko je hladilnikov cela Slovenija se pa nekaj nabere. Toplotna črpalka lahko počaka 15 minut, pol ure, 2-3 ure pa spet ne, ker boš pač imel hladno. In tudi če vse te stvari pametno premaknemo, nekam, se bo pa takrat sprožlo vse po spisku. Če blok1 traja od jutra do večera, tu nimaš kaj dost za premikat in zamikat. Kakšen pomivalc že, samo tisto je danes ranga 800 w, kaj boš s tem naredu.


Spregledal tale post, zato odgovarjam šele sedaj. Marsikaj lahko prestavljaš v resnici, z implementacijo pametnega sistema in ustreznimi algoritmi se da marsikatero porabo prerazporediti na manj obremenjen del dneva: TČ, klimatske naprave, vodo lahko greješ takrat kot želiš (recimo prejšnji dan čez noč segreješ vodo v bojlerju, oziroma še bolje, avtomatika ti ga greje čim bolj v ta nizkih tarifah, umetna inteligenca predvidi tvojo porabo vode in navade tuširanja in greje tako da je obremenitev omrežja čim manjša), sušilni stroj, pralni stroj lahko zbereš kdaj boš dal prat in sušit. Recimo bojler lahko greje vodo ko so viški v omrežju, če je potrebno lahko daš tudi 300 litrškega če ste res potrošni z vodo, tako da tista segreta voda zdrži cel dan. Če imaš po 2-3 urah hladno v bajti po izklopu toplotne črpalke, potem je nekaj resno narobe s tvojo bajto. V solidno izolirani bajtah lahko toplotno ugasneš za cel dan, pa bo temperatura padla samo za kakšno stopinjo. Primer premikanja porabe (laufanje klime samo ponoči, temperatura v normalnem rangu cel dan), podobno se da delat z TČ večino zime:


Sicer pa pametno omrežje/polnilnico sem imel v prvi vrsti v mislih za EV, kar je idealna aplikacija za pametno polnilnco.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: sbawe64 ()

bOrut0p ::

Z ustezno implementacijo pametnega omrežja lahko celo reguliraš frekvenco omrežja recimo tako da pralni in sušilni stroj do določene mere mikro manegirata kdaj bosta vžigala svoje grelce (na časovni skali 1 minute recimo), marsikaj bi se s pametnim premislekom in ustreznim sistemom dalo narediti.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: sbawe64 ()

Utk ::

A za cel dan lahko ugasneš vse, pa bo še zmeraj tople vode in še zmeraj toplo?
Potem bi reku, da imaš predimenzioniran bojler, pa tudi TČ. Če pol dneva ne rabi gret, sploh, potem imaš stvar 2x premočno.

starfotr ::

bOrut0p je izjavil:

Z ustezno implementacijo pametnega omrežja lahko celo reguliraš frekvenco omrežja recimo tako da pralni in sušilni stroj do določene mere mikro manegirata kdaj bosta vžigala svoje grelce (na časovni skali 1 minute recimo), marsikaj bi se s pametnim premislekom in ustreznim sistemom dalo narediti.


Neumnost. Več bi prihranili, če bi se ukvarjali s tem, da ne bi imeli samo enega potnika v avtu.

Utk ::

bOrut0p je izjavil:

Z ustezno implementacijo pametnega omrežja lahko celo reguliraš frekvenco omrežja recimo tako da pralni in sušilni stroj do določene mere mikro manegirata kdaj bosta vžigala svoje grelce (na časovni skali 1 minute recimo), marsikaj bi se s pametnim premislekom in ustreznim sistemom dalo narediti.

Ja, reševali bomo problem sočasnosti v vsaki hiši posebej, čeprav se vse to v resnici avtomatsko reši, če vzameš celo naselje, kjer se itak nikoli ne istočasno vse vžge. Se pa bo po tem novem sistemu, ob 22h.

bOrut0p ::

Utk je izjavil:

A za cel dan lahko ugasneš vse, pa bo še zmeraj tople vode in še zmeraj toplo?
Potem bi reku, da imaš predimenzioniran bojler, pa tudi TČ. Če pol dneva ne rabi gret, sploh, potem imaš stvar 2x premočno.


Vsekakor, TČ je povsod dimenzionirana tako da pri -15°C še vedno zadostno ogreje hišo in sanitarno vodo, ker pa so take temperature manj kot 1 % časa, je TČ večino zime predimenzionirana in to dejstvo se da izkoristiti sebi oziroma omrežju v prid. 300 litrški bojler ne stane veliko in če bi na račun shiftanja kdaj se greje voda ustrezno prihranil, potem se ti pač splača, tistih 300 litrov ti zdrži cel dan, ne glede na to kdaj se tuširaš.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: sbawe64 ()

Utk ::

bOrut0p je izjavil:

Utk je izjavil:

A za cel dan lahko ugasneš vse, pa bo še zmeraj tople vode in še zmeraj toplo?
Potem bi reku, da imaš predimenzioniran bojler, pa tudi TČ. Če pol dneva ne rabi gret, sploh, potem imaš stvar 2x premočno.


Vsekakor, TČ je povsod dimenzionirana tako da pri -15°C še vedno zadostno ogreje hišo in sanitarno vodo, ker pa so take temperature manj kot 1 % časa, je TČ večino zime predimenzionirana in to dejstvo se da izkoristiti sebi oziroma omrežju v prid.

Ne pa se ne da. Ker ti ne veš 8.11 da letošnjega decembra ne bo minus 10, da si bi znižal obračunsko moč.

300 litrški bojler ne stane veliko in če bi na račun shiftanja kdaj se greje voda ustrezno prihranil, potem se ti pač splača, tistih 300 litrov ti zdrži cel dan, ne glede na to kdaj se tuširaš.

In potem boš 300 litrov grel še poleti brez potrebe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()
««
104 / 121
»»