» »

Problemi sistema šolstva

Problemi sistema šolstva

lemonaid ::

Prej sem bral v eni temi kakšen "kurac" je ta bolonjski in kako je bilo "prej bolje" .

Ameriški sistem se mi zdi še najboljši. Srednja šola traja eno leto manj kot pri nas (torej do 17/18 leta), in na faksih dodiplomski program traja 4 leta (z diplomo vred) s katerim naj bi bil že usposobljen za delo.

Kle pa standard SŠ traja do 18/19 , stari programi pa ponavadi 4 leta + diploma oziroma neke čudne izjeme 4,5 leta + diploma (FE).

Bolonjski naj bi to popravil in pač naredil tako da smo po treh letih faks enakih Amerikancem z štirimi leti faksa, ampak potem je velika večina ljudi menja, da si po treh letih šele ogret za zadnji dve leti oziroma "podiplomski" program. Sam sem tudi podobnega mišlenja vendar kako potem popraviti to zmedo ? Kako standardizirati študij in ga narediti primerljivega z ostalimi ?

bluefish ::

Ja, problem te kvazi reforme pri nas je, da je v resnici le fasada.
Stare programe se je razdelilo na 3+2, tista 3 leta označilo za prvo stopnjo in to je to. Ob tem so se posamezni predmeti na določenih faksih le preimenovali, nekateri so bili zamenjani z izbirnimi.
In jasno, po treh letih je realna uporabna vrednost take izobrazbe nična.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()

francek1 ::

Največji problem šolstva pri nas je ta, da država plačuje programe, za katere se vnaprej ve, da je njihov kader oz. produkt nezaposljiv.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

Wrop ::

francek1 je izjavil:

Največji problem šolstva pri nas je ta, da država plačuje programe, za katere se vnaprej ve, da je njihov kader oz. produkt nezaposljiv.



Kakor vzameš. Šolstvo je za to, da te kaj nauči, ne da ti da službo. Ni problem šolstva, da potem ne dobiš službe.

tony1 ::

Ne boš verjel, ampak: samo pri nas je tako.

Blinder ::

Konkurenca konkurenca konkurenca.

nima veze koliko si dobert za neko delo. važno je koliko so dobri ostali kandidati. če so ostali boljši ne bopš dobil joba, neglede na to, koliko dober si ali pa koliko slabi so oni(ti pa še slabši).
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Blinder ()

Pro_moted ::

Ne res, kakšen čudež pa je 1 leto več šole ? Snov in način dela je enak že X let. Zdaj se to veselo obeša na bolonjsko reformo, ampak problem je drugje. Jaz nisem kriv, če me je pri predmetu Razvoj izdelka ( ki je imel res potencial biti odličen predmet sam po sebi) ima profesorica, ki ni nikoli niti od daleč videla prakse, ima doktorat, stara 50+ let , ne pozna sodobnih inženirskih orodij in tehnologij. Zna pa naredit iz določanja toleranc na enostavni gredi skoraj doktorat, po srednjeveških metodah in potem sem se primoran učit po njenih metodah, saj je za njo to edino pravilno. Pa čeprav sem si poiskal druge, modernejše knjige, kjer je to rešeno bolj elegantno. To je bil realen primer. Nato sem se hotel za seminarsko nalogo potrudit in naredit en res dober izdelek oz. sem ga tudi naredil, potem mi pa ima pogum rečt na predstavitvi da to delo ni moje, ker tega nisem sposoben. Pa kaj hudiča ona ve česar sem sposoben ? IN tega je veliko. Ni samo ona takšna , ampak je veliko profesorjev še vedno nekje v Jugoslaviji.
V treh letah se da naredit marsikaj, sploh če je urnik tako intenziven kot pri Bolonjskem sistemu, le imet je treba pravi kader da to naredi. Potem pa še ogromno dela vložiš sam doma in potem nekaj znaš. To leto več nikomur nebo prineslo razsvetljenstva.
In to avtomatsko zavračanje bolonjskih študentov mi gre močno na jetra. Sicer pa če te nočejo imet tukaj, greš pač čez mejo. No big deal. Veliko mojih sošolcev dela v Avstriji, kjer so jim komot sprejeli. Če ne drugega ti dajo vsaj priložnost da se pokažeš. Pri nas pa so seveda že razpisi za delovna mesta takšni da bi se kar zaćel jokat.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Pro_moted ()

bluefish ::

Pro_moted je izjavil:

Zdaj se to veselo obeša na bolonjsko reformo, ampak problem je drugje.
Problem je seveda drugje, a hkrati je reforma sama sebi namen. Enostavno bi ohranili stare predmete, jih na novo ovrednotili in uvedli enovit magistrski študij. Če se ne motim, ima takega FA.

lemonaid ::

bluefish je izjavil:

Pro_moted je izjavil:

Zdaj se to veselo obeša na bolonjsko reformo, ampak problem je drugje.
Problem je seveda drugje, a hkrati je reforma sama sebi namen. Enostavno bi ohranili stare predmete, jih na novo ovrednotili in uvedli enovit magistrski študij. Če se ne motim, ima takega FA.

Samo to v mojem mnenju ne reši problema standardizacije in primerljivosti z svetom, če sept za zgled vzamem Ameriko, tam je "Bachelor of Science/Arts" torej podiplomska stopnja oziroma "undergraduate" dolga 4 leta in seveda obstaja tudi za arhitekte. Zakaj bi v Sloveniji moral delati eno leto dlje v SŠ in eno leto dlje na faksu da bi bil nakoncu primerljivo produktiven ? V Ameriki in verjetno drugod nikjer ni nekih 6 letnih enovitih "Master's" programov.

Bolonjski sistem naj bi to odpravil in naredil bolj primerljive z ti. "anglo-saškim" svetom oziroma sistemom samo kako to dejansko urediti ? Ali bi bilo 3.5 + 1.5 bolje ?

tony1 ::

Zopet (ker bolonja ubija možgane, vidim :D): undergraduate je dodiplomec.

bluefish ::

Saj ni 3,5 + 1,5. Enovit študij je po trajanju enak kot prej univerzitetni - 9 semestrov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()

lemonaid ::

bluefish je izjavil:

Saj ni 3,5 + 1,5. Enovit študij je po trajanju enak kot prej univerzitetni - 9 semestrov.

Vem, samo pravim da po ta starem tudi ni bilo preveč vredu gledano iz globalneka standardnega stališča.
Z boloncem se mi zdi kot da so prišli na pravo igrišče vendar vrgli žogo daleč mimo koša.

aerie ::

OP... Idealnega sistema šolstva ni. Ameriški je daleč od idealnega. Res da imajo nekaj svetovno znanih prestižnih fakultet (za vpis potreben talent ali denar), katerih diploma ti širom odpira vrata kamor koli, vendar je večina precej povprečnih.
Pri nas gre zadnja leta trend v smeri proizvajanja t.i. "fahidiotov", za razliko od prejšnjega sistema, ki je zagovarjal bolj široko poznavanje stroke. Kaj je bolje naj presodi vsak sam, vsekakor pa je od posameznika odvisno, koliko bo od študija odnesel. Po mojem osebnem mnenju te mora šola znati le dobro motivirati in usmerjati. Vse ostalo je odvisno od posameznika.
Aja... govorim o LJ in MB tehničnih faksih. Kaj delajo na ostalih, nimam pojma. Sem pa slišala, da ima skorajda že vsaka vas svojo fakulteto.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Višja šola za računalništvo

Oddelek: Šola
2610516 (8595) adad
»

Prepis na podiplomca na drug faks

Oddelek: Šola
235557 (4403) CMpunk
»

Studiranje iz VI na magisterij

Oddelek: Šola
209956 (9314) Isotropic
»

Naziv Msc vs magister znanosti

Oddelek: Šola
117144 (6641) Smrekar1
»

Varčevanje in visoko šolstvo (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6814871 (13265) Mr.B

Več podobnih tem