» »

Photoshop CS6 kuri ram in sesuva sistem

Photoshop CS6 kuri ram in sesuva sistem

MK99 ::

Pozdravljeni!

Imam Windows 7 64bit pro v sistemu z 16GB rama.
Uporabljam Photoshop CS6

Veckrat se mi zgodi, da v primeru 2-3 odprtih dokumentov (vsak v velikosti cca 1GB) v photoshopu, dobim windows pop-up "Close programs to free memory" ali nekaj podobnega. Ponavadi samo potrdim in normalno nadaljujem z delom. Danes se mi je pa prvic zgodilo, da se je odprl popup, sekundo za njim pa se je sistem sesul in po cca 2 letih sem prvic dobil BSOD z napako "memory dump".
Z photoshopom delam cca 10 let, zadnji sistem je imel 8GB rama, pa se mi NIKOLI ni pojavil niti popup, kaj šele da bi se sesul sistem. Zdaj z 16GB rama, pa redno dobivam popup opozorila, zdaj celo dejansko sesutje sistema. Zakaj?!?
Kot receno imam 16GB rama + disk, ki je namenjen samo za scratch (na katerem PS izdeluje neke "Cache000000039292.dat" datoteke, samo jih tudi ne briše, saj jih jaz rocno brišem po par 10.000 skupaj) pa vseeno te tezave :/
PS imam nastavljen, da koristi 85% rama (12GB; ps ideal range 8-10GB), nastavljena imam dva scratch diska).

Kakšna ideja?

TIA,
Matic

Hayabusa ::

Imaš vklopljen pagefile ? http://lifehacker.com/5426041/understan...

Kateri cpu / rami / os. plošča ? Kaj navit sistem ?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Hayabusa ()

MK99 ::

Pagefile je vklopljen, nastavljen na:
initial size: 1000MB
maximum size: 5000MB
To je na sistemskem Samsung 830 SSD 120GB..

Mobo: Gigabyte Z77X-UD3H
CPU: i5-3570
Rama je 16GB (2x8): Kingston HyperX KHX1600C10D3B1K2 (sem zelel stabilnost, ne hitrost).
Navito ni nic.

Drugace sistem deluje brez problema ze skoraj leto dni. Samo pri delu s PS mi javlja ta popup, kar me zivcira saj imam vec resourcov kot v prejšnjih sistemih (ok, so tudi datoteke obcutno vecje; 2-5x).

Nummy ::

Hayabusa je izjavil:

Imaš vklopljen pagefile ? http://lifehacker.com/5426041/understan...

Kateri cpu / rami / os. plošča ? Kaj navit sistem ?

Pagefile nima veze s photoshop-om, ker ima photoshop nastavitev scratch disk, kjer naštimaš kam naj shranjuje podatke, ko zmanjka RAM-a.

Prvo kot prvo, bi ti priporočal malo igranja z nastavitvami.
Najprej probaj photoshop-u dodeliti čimveč RAM-a. Jaz imam nastavljeno, da lahko photoshop vzame 90-92% celotnega RAM-a, torej mi nekje 1-2GB ostane za sistem, kar mora biti dovolj. (Ja windows-i so požrešni) Naslednja nastavitev, ki jo moraš pogledati je, history&cache. History states ne imej nad 30, če delaš na resolucijah več kot 1920*1080 in 20+ layerjev. Sam sem imel tudi prej samo 8GB RAM-a, CS6 in CC verzijo na win8 in win8.1 in dostikrat dobil podobne rezultate kot ti. Jaz imam cache levels na 8 in cache tile size na 1024K. Tu je odvisno kakšen procesor imaš in koliko cache-a ima sam CPU in koliko VRAM-a grafična. Photoshop ima vgrajeno funkcijo, da vnaprej izračunava nekatere stvari in filtre, za kar uporablja večinoma CPU cache. Če pa uporabljaš orodja ala brush in ostalo, pa uporablja cache celotne slike v VRAM-u grafične.
Ne pozabi tudi pogledati, da imaš vklopljeno funkcijo spodaj use graphics processor in če klikneš na advanced settings moraš imeti drawing mode na advanced, ter seveda vklopljeno da uporablja GPU to accelerate computation, use opnCL in anti-alias.

Scratch disk se priporoča da je disk posebej oz. da ni sistemski disk (kar se tiče SSD-jev so mnenja deljena. Nekateri so pisali, da jim je SSD crknil po parih mesecih, kzaradi velikega števila pisanj, nekateri pa so trdili, da so intel-ovi SSD-ji najboljši in da zdržijo tudi par let).

Ta memory "bug" je prisoten že kar precej časa in photoshop v zadnjih verzijah resno "požre" RAM-a kolikor ga vidi, tudi ob manjših nastavitvah cache-a in history levelov.
Računaj, da photoshop podatke shrani kot RAW, torej brez kompresije.
Če ti dam recimo primer, koliko požre neka konfiguracija:
imaš sliko 1920*1080 = približno 2MB.
Imaš nekje 20 layer-jev, kar je 2MB * 20 = 40MB samo goli raw podatki. Potem imaš recimo še ene 30 history level-ov, kar pomeni 40MB * 30 = 1200MB. Vsak psd dokument ima zraven še meta podatke in nekaj drugih podatkov, kar ti prinese na dokument nekje 10-20% več, tako da popravimo izračun in vzemimo povprečni dokument 50MB, kar prinese 1500MB, samo za tak dokument. Če imaš cache level nad 2, pomeni, da ti proba photoshop v naprej izrisati vsaj 2 frame-a oz. 2 sliki. Tu gre lahko za en layer ali več layerjev naenkrat. Ponavadi delaš z orodji na enem layer-ju, tako da pri recimo 8 levelih je to dodatnih 2-3MB na cache level = 16-32MB. Če delaš operacije na več layerjih, se zadeva množi naprej.

Kolikor sem tudi bral adobe forum, photoshop ne sprošča RAM-a, zaradi tega da ne pride do prevelike fragmentacije in dostikrat "rezervira" več kot rabi da zadeve tečejo smooth. Adobe trdi, da memory leak-ov ni, jaz nisem popolnoma 100%.

Sem pa probal tudi os X 10.9 inštalirat na mojo mašino in presenetljivo mi tam dela photoshop precej hitreje, koristi več RAM-a in uporablja celoten procesorski čas. Prav tako se izognem veliko ostalim bug-om kar se tiče wacom tablic in color profilov.

Torej če povzamem: najprej preveri nastavitve. Če ne rabiš toliko history state-ov, jih zmanjšaj. Malo zračunaj koliko velike slike imaš, in koliko RAM-a zavzame vsak dokument. Photoshop ima tudi vgrajeno funkcijo, da lahko čekiraš efficiency glede porabe RAM-a oz. koliko mora uporabljat scratch disk.
 memory efficiency

memory efficiency


Ko imaš odprte dokumente, vsake toliko časa vrži uč na tole in poglej če ti pade pod 100%. Če ti, potem imaš več podatkov, kot imaš RAM-a na voljo in ti uporablja scratch disk.


P.S.: preveri še plug-ine če imaš kakega takega, ki žre veliko RAM-a.

MK99 ::

Vsekakor vem, da je PS pozrešen.
Ker imam Nikon D800 so moji delovni tiffi veliki cca 7500x5000px in tezki 150-250MB ze ob zacetku. Delovni psd fajli z nekaj layerji so hitro 500-1000MB, pri montazah grem tudi cez 2GB. Tako mi ram "pozre" zelo hitro, v minutah.
Tako mi je jasno, da nisem ravno nezahteven uporabnik in se nad popup-i niti ne pritozujem, pac obcasno zaprem PS in ponovno odprem, pa je vse spet normalno. Se to tudi ne dogaja tako pogosto, da bi bil vecji problem. Dejansko se pojavi, ko imam odprta 2 ali 3 take psd-je hkrati, ko delam montazo.
Tudi sam sem bral, da PS ne cisti memorija oz cacha, sej dejansko obcasno cisto zablokira in šele ob restartu programa deluje naprej. Bolj me zdaj skrbi tale crash, da se je sesul celi sistem zaradi tega :/

Trenutno imam nastavljeno:
85% rama (12GB) > bom spremenil na 90 (14GB), da ostane še cca 2GB za sistem
history states 40 > dam na 30
cache levels 6 > pustim
tile size 1024 > pustim

Grafično imam Radeon HD7700 in je aktivirana.
Drawing mode = advanced, obkljukan Use graphic processor to accelerate computation, OpenCL in Anti-alias guides
Scratch disk imam en star, klasicni 7.200 320GB WD, namenjen samo za scratch, nic drugega.

Gledam še dodatnih 16GB rama.. Ce vzamem iste me pride cca 160eur.
Po drugi strani bi za okoli 100eur dobil ze 120GB SSD, ki bi ga lahko nastavil za cache oz bi naredil "ram disk" ali nekaj takega, se ne spomnim tocno, sem pred casom bral o tem. Kaj bi bilo bolj pametno?

Nummy ::

Kateri procesor imaš?
Intel in AMD imajo različne nastvaitve glede tile cache size. To moraš tudi paziti, ker če ne ti recimo lahko kuri več cache-a kot ga imaš in potem prihaja do kopiranja podatkov sem in tja, kar še bolj upočasni zadevo.

Crash se ti je verjetno zgodil zaradi tega, ker ti je sistem dal stvari na pagefile in lahko da je prišlo kje do kake korupije podatkov in crash je tu. Kak report crash log-a, da se vidi kaj je bil vzrok?
kje iskati

To delaš profi montažo ali samo tak mal doma za hobi?

Zdej če recimo naredim preprost izračun: 7500*5000 = 37,5MB, recimo ene 10 layer-jev je to pol 375MB, psd file je tam nekje okol 400MB. Če imaš 30 history levelov je to že okoli 12GB sam en file. Če odpreš 2-3 si že krepko čez (okoli 30-36GB).
Če tole deaš za resno delo, potem vsekakor priporočam več RAM-a. Če delaš za hobi se igraj z nastavitvami malo in probaj zreducirati porabo enega dokumenta na nekje 5-6GB.

Poišči log file, da si malo ogledam kaj je povzročilo sesutje.

MK99 ::

Procesor je Intel i5-3570
Sem ti poslal zs z dmp fajlom.

Delo je profi in hobi :) (www.matickos.com)
Saj pazim, da delam samo na enem dokumentu hkrati in vecinoma ni vecjih tezav. Sem spremenil nastavitve, da vidim ce bo kaj razlike.
Dokler je samo popup ni panike, crash me bolj skrbi.

Hayabusa ::

To je na sistemskem Samsung 830 SSD 120GB..

Prestavi pagefile na neSSD disk.

Nummy ::

Prečekiral dump file:

Bug je bil:
ATTEMPTED_SWITCH_FROM_DPC
razlaga
Vzrok sesutja je bil
ntoskrnl.exe
razlaga
Torej je prišlo do napake pri memory management-u. Lahko da do napačnega naslova ali napačne prebrane vrednosti.
Več glede samega sesutja:
klik
Jaz bi šel od začetka:
Najprej preveri disk, torej da ni bad sektorjev in da nimaš koruptanih podatkov. Potem preveri verzije driverjev - vsega, še posebej matične, grafične in ostale periferije.
Če boš še vedno dobil kak BSOD, potem bo treba z memtestom preveriti RAM. Torej da ni faulty celic notri. Toliko za sedaj, sem ti naložil precej dela :)

Drugače pa super fotke :)
Če imaš čas in voljo, lahko probaš naložiti na svojo mašino hackintosh-a. Meni dela super, in kolikor mi je znano so gigabyte plate zelo dobro podprte. Problem zna biti samo glede grafične, samo tudi kolikor vem obstajajo driverji. Če nisi kak znalec glede računalnikov, se tega raje ne lotevaj, da si ne sesuješ sistema. Moraš vedeti kako narediti particije in kako uporabljati bootloader. Če rabiš več info, sem ti na voljo.
Drugače sam uporabljam OS X 10.9 verzijo, photoshop CS6 in CC (ja obe verziji, ker imam nekatere plug-ine, ki ne delajo na tanovi verziji). Večinoma rišem tam nekje na HD resoluciji, počasi pa prehajam na 4K. 8GB sem imel premalo in sem par dni nazaj dokupil še 16GB. Zadeva dela kot ura sedaj in še nisem dobil sporočila, da mi je zmanjkalo spomina.
moje delo
Nisem vsega uploadal, ker nimam časa. Dostikrat moram slike še popravljati, zreducirati na pametno resolucijo, itd. Bom pauploadal naslednji batch, ko končam delo na projektu, ki ga trenutno delam.

Če bom kdaj kupoval nov računalnik za delo, me vsekakor zelo mika kupiti apple mac pro, ki ima notri xeon procesorje (6-12core, 12+MB cache), 16-32GB ECC RAM in 512 flash memory. Za tako delo z grafiko in slikami je zelo fajn imeti ECC RAM, saj ti potem do napak ne more priti, saj imaš error correction notri (dodatne paritetne bite). Ko kupuješ mašino in če imaš res tako velike slike, ti denar za računalnik ne sme biti ovira, ker če kupiš nekaj poceni se ti potem non-stop dogaja da ti nekaj manjka, dela počasi ali pa se sesuva.
Sam sem bil prej mnenja, da so apple shit računalniki in da so precenjeni. Par meseev nazaj sem bolj kot ne za foro naložil gor tega tanovega maverics-a (developer preview) in presenetljivo lepo dela. Prav tako je sistem zelo zelo enostaven in "minimalističen". V praksi imam zelo malo motenj med delom in mi ponuja vse kar rabim, dela hitreje in bolje ter izognem se bug-om, ki jih imam na windows okolju glede wacom tablice. Tak da ja za delo z grafiko so mac-i na žalsot veliko boljši. Res da so dragi, ampak mislim da so kar vredni tega denarja, saj dostikrat dobiš super konfiguracijo in res kvalitetne dele. Navadni namizni mac-i imajo celo po defaultu 10-biten zaslon, zato so tudi tako dragi. Namesto 16 miljonov barv, malo več kot biljon. Če misliš, da ne opaziš mi verjemi da opaziš razliko med 8 bitnim in 10 bitnim zaslonom.

MK99 ::

Super, thx za info in pomoc!
Bom naredil par sprememb in upam, da se mi ne sesuje vec :)

Za MAC/PC razmišljam pa ze 10-15 let :) Samo na koncu vedno pristanem na PCju. Tudi za tole trenutno mašino sem dal 1.300eur pred cca letom dni, brez vseh diskov, ki sem jih povlekel iz prejšnje mašine. Pa kupil sem 27" 2560x1440 monitor za cca 1000eur. Ce bi dal skupaj, bi bil ze mac ;)
Ni toliko problem kaj jaz opazim, "problem" je, da ima 95% folka srgb in nekalibrirane monitorje. Tako mi bolj malo koristi, da imam full AdobeRGB in tedensko kalibriran monitor, ce ostali vidijo "kr neki" :) Za printe je ze cool, samo tega se bolj malo dela..

Nummy ::

MK99 je izjavil:

Super, thx za info in pomoc!
Bom naredil par sprememb in upam, da se mi ne sesuje vec :)

Za MAC/PC razmišljam pa ze 10-15 let :) Samo na koncu vedno pristanem na PCju. Tudi za tole trenutno mašino sem dal 1.300eur pred cca letom dni, brez vseh diskov, ki sem jih povlekel iz prejšnje mašine. Pa kupil sem 27" 2560x1440 monitor za cca 1000eur. Ce bi dal skupaj, bi bil ze mac ;)
Ni toliko problem kaj jaz opazim, "problem" je, da ima 95% folka srgb in nekalibrirane monitorje. Tako mi bolj malo koristi, da imam full AdobeRGB in tedensko kalibriran monitor, ce ostali vidijo "kr neki" :) Za printe je ze cool, samo tega se bolj malo dela..


Ja samo če imaš ti kalibriran monitor in ti potem jamrajo da so barve čudne jim lepo rečeš, da si naj oni naštimajo monitor kot je treba. Že dolgo čakamo, da bi prišel ven kak zlati standard glede tega, pa še vedno nič. Trenutno furam tudi sam nekalibriran monitor, ampak uporabljam stock profile, ki so na mac-u in moram rečt, da imam na uč enake barve na dveh različnih monitorjih (wacom intiq 22 in philips 22). Na windows-ih pa nikakor ne morem spraviti barv skupaj, pa tudi če dam isti profil na oba monitorja, kar me jezi ko hudič, ker pol ko recimo gledam kake referenčne slike in hočem ujet barvo potem to pride ven... skrapucalo.

Drugač pa če ti ne bonašel nobenih errorjev na disku in RAM-u, potem naslednja opija je, da na novo inštaliraš gor sistem. Samo sem 99% da je narobe ali disk, driverji ali pa RAM. Ker ponavadi se kar tak nekaj sesuje ali zaradi software napake ali pa zaradi kakega bit-a, ki je preskočil.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

PC za photoshop/premiere/aftereffect (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
5910302 (9108) Nummy
»

Grafični oblikovalci, kako je to možno?!?! (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
7118998 (16070) ST-777
»

Photosthop - kako začeti

Oddelek: Sedem umetnosti
51367 (1168) zuz3k
»

Nadgradnja RAMa?

Oddelek: Kaj kupiti
407060 (6707) Load3r
»

RAMdisk

Oddelek: Strojna oprema
111855 (1723) opeter

Več podobnih tem