» »

reguliranje hitrosti AC elektromotorja

reguliranje hitrosti AC elektromotorja

gabl136 ::

Najprej naj poudarim, da sem na tem področju totalen NOOB, tako da prosim za potrplenje.

Torej zanima me na kakšen način se pri električnih vozilih regulira hitrost vrtenja elektromotorja? Vse kar se uspel najt na netu so frekvenčni pretvorniki? Je to to? Zanima me tudi kakšne so okvirne cene teh frekvenčnih pretvornikov moči recimo tam do 30kW??

Za vse odgovore se že vnaprej zahvqaljujem.

2loud4u ::

"Vse kar se uspel najt na netu so frekvenčni pretvorniki?"

Rečemo jim tudi: regulatorji, frekvenčni regulatorji, inverterji, pretvorniki, reglerji, frekvencarji, frekvenčniki, razsmerniki...

Jah, cen ravno ne vem, če pa že hočeš moje mnenje, pa si predstavljam, da so za tako moč cene gromozanske, že za par kW bi znalo drago priti..

Veliko sreče, lp

PS: Kaj pa to električen avto delaš al kaj?
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W

gabl136 ::

Delam še ne, razmišljam o cenejšem načinu prevažanja svoje riti :) Ker so cene goriva ratale astronomske razmišljam o alternativah. Imam avtoplin pa tut to ni več poceni.

gabl136 ::

Z AC motorjem te torej predrago. S kakšnimi kontrolerji se pa krmili DC motorje? Pozna kdo koga/kakšno fermo ki dela te zadeve?

2loud4u ::

Čakaj, se pravi, da ti to še misliš narediti? Pa imaš izkušnje s tem? Mislim, imaš izkušnje z avtomehaniko? Če imaš slednje, bi lahko stvar že nekako predelal ampak potem rabiš še znanje avtoelektrike ;) Gledati moraš, da je seveda avto tudi čim lažji, da se bo stvar tudi konkretno obrestovala. Za hitrost tam do 130km/h bo dovolj okoli 20kW motor. Pa tako, da ne pozabiš, ni samo motor in regulator, so tudi akumulatorji, ki pa znajo tudi imeti dovolj cene, čeprav za tako majhno moč ne rabiš nekaj veliko akumulatorjev.

Lp
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W

gabl136 ::

Avtomehanike se ne bojim, bolj je problem da ne vem dovolj o štromu. V tej smeri razmišljam že lep čas, po netu sem prebral že svašta o tem, zdej bi pa rad samo okvirno oceno stroškov, da vem a se sploh plača razmišljat v tej smeri. Ne zanima me neka draga predelava, avto z dometom 30km bi bil že super (delam veliko krajših voženj), klima, servo volan in razni ''luksuzni dodatki'' mi niso pomembni. Končna hitrost 100km/h mi je že dovolj, samo da se da peljat po obvoznici/avtocesti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gabl136 ()

Smrkc ::

toliko, kot boš vložil v izgradnjo vozila z zmanjšano porabo energentov, ne boš nikoli zapravil z dražjim bencinom/plinom.

2loud4u ::

Kakšen motor si pa imel v mislih? Če bi imel neko nizkonapetostno verzijo na recimo 24V (ne vem, če se sploh dobi take moči in zadovoljive hitrosti pri tej napetosti)... ampak recimo da se da, bi teoretično rabil 24V 850Ah akumulator, če bi hotel, da motor obratuje 1h pri polni moči... Zdaj glede fizikalnih pojavov tukaj pa bi rabili kakšnega energetika... Če bi vzeli, da motor žre 20kW pri 130km/h, bi prevozil cca 130km ampak o tem brezveze, da govorim, ker ni nujno, da žre 20kW pri tej hitrosti, odvisno tudi od klanca, upora vetra, velikost pnevmatik, napolnjenost pnevmatik, aerodinamiko vozila, težo vozila, pospeške, število postankov in še nešteto drugih stvari... :)


Lp
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W

gabl136 ::

Sodeč po podatkih, ki sem jih našel na netu bi moralo bit za majhno lahko vozilo cca 12kw/100km dovolj (pri vožnji na avtocesti 90km/h), prevedeno v evre je to cca 1,60EUR/100km pri dnevni tarifi, kar je prelepo do bi blo res. Drgač je pa 24V absolutno premalo, ker bi to pri moči 20kW pokenilo tok 833 amperov. Kar sem na netu našel motorjev so vsi 48V in več:

http://www.electricmotorsport.com/store...


Drgač so pa zanimivi tele kiti:

http://www.electricmotorsport.com/store...


Samo ne vem zdej...kr mal preveč enostavno mi vse skupi tole deluje.


Kar se dometa tiče načeloma tut nebi smel bit problem. Če predpostavljam tako porabo pol bi rabu met za 50km skupaj cca 500Ah (12V) baterij.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gabl136 ()

2loud4u ::

Saj imaš drugače tudi baterije, ki lahko konstantno obratujejo pri 1000A toka...
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W

gabl136 ::

Ja, sej to vem, samo je brezveze met motor s tako nizko napetostjo glede na to da se dobijo tut taki z višjimi.

2loud4u ::

Potem pa najbolje, da kar 48V vzameš... Kakšno boš pa imel baterijo? Predvidevam, da boš vezal več 12 voltnih, da boš dobil 48V...
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W

gabl136 ::

Pomoje da so 12V ciklični svinčeni akumulatorji najboljša verjanta, ker vse ostalo je občutno predrago.

2loud4u ::

Torej boš rabil kake štiri 12V 500Ah akumulatorje.
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W

Opkow ::

Kaj pa atesti, homologacija? Si vposteval tudi to?

gabl136 ::

Ne...če bi recimo računal da je 12kw/100km dovolj, pa da hočeš recimo met dometa 50km je to 6kw kar pomeni da rabim skupaj 500Ah (zaporedno vezano 48V * 125Ah = 6kw). A si prav razlagam?

Na homologacijo sem pomislu, samo na netu nisem nobenih informacij najdu. Bom poklical nekam kjer delajo te zadeve, pa da bi razložijo kako je s tem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gabl136 ()

2loud4u ::

A nisi rekel, da rabiš 500ah akumulatorje?

"12kw/100km"

Pa ti zdaj to misliš moč motorja in hitrost ali kapaciteto akumulatorjev in razdaljo?

"kar pomeni da rabim skupaj 500Ah"

Ja, če boš zaporedno vezal več akumulatorjev po 125Ah, to ne pomeni, da boš dobil 500Ah.
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: 2loud4u ()

gabl136 ::

Ja, skupaj 500Ah (4x 125Ah), to je 6kw, kar bi moral bit dost za 50km (če je 100km 12kw).

Porabo motorja pri relacijski vožnji 90km/h.

Seveda dobiš 500Ah

štirje akumulatorji po 125Ah (12V) držijo 6kw. Zračunaj

2loud4u ::

Če akumulatorje vežeš vzporedno, ostane napetost enaka (v tvojem primeru 12V), kapaciteta pa se veča glede na št. baterij.

Če pa akumulatorje vežeš zaporedno pa se voltaža zviša glede na št. baterij, kapaciteta pa ostane enaka (125Ah).
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W

gabl136 ::

Zdele se pomoje ne razumeva čist...sej sploh ni važn, važn je to da 4X 125Ah akumulatorji držijo 6kw.

2loud4u ::

"Seveda dobiš 500Ah

štirje akumulatorji po 125Ah (12V) držijo 6kw. Zračunaj"


Moč je enaka, ja... ...kapaciteta pa se pri zaporedni vezavi ne bo dvignila. Ti jih boš vezal zaporedno z namenom, da dvigneš voltažo na 48V, kolikor jih porabi motor ampak s tem zgubiš kapaciteto.

"Zdele se pomoje ne razumeva čist...sej sploh ni važn, važn je to da 4X 125Ah akumulatorji držijo 6kw."

6kW je moč. Kar pomeni, da bodo akumulatorji oddajali 6kW moči pri toku 125A in napetosti 48V.

Kakor sem bral na tisti strani, naj bi tisti motorji vlekli okoli 300A ali nekaj takega, kar pa s 125Ah akumulatorjem ne pride v poštev.
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: 2loud4u ()

2loud4u ::

Zdaj pa računaj, če ti rabiš 500Ah akumulator, potem 125Ah ne bo dovolj, seveda lahko zadeva oddaja 6kW ampak samo za 1h, če ne upoštevaš izgub in ogromnih tokov pri speljevanju. 500Ah verzija bi pač zdržala 4h pri obremenitvi 6kW.

Pa še tako je, če uporabiš navadne avtomobilske akumulatorje, je vprašanje, koliko toka sploh lahko prenesejo. ČE GOR PIŠE 125Ah, TO ŠE NE POMENI, DA JE NJEGOV MAX. KONSTANTNI TOK 125A! To je samo kapaciteta, upoštevati je treba seveda tudi max. konstantni tok, tok tokovnih špic, ter kratkostični tok in max. čas kolikor lahko pri tem toku obratuje.
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: 2loud4u ()

gabl136 ::

Jaja, sej se razumeva.

No tko pol, tole bi za en majhen in lahek avto (recimo Punto, Clio, Corsa) moglo bit dost:

http://www.electricmotorsport.com/store...


Pol rabim še baterije, polnilec za baterije, DC/DC konverter.

Še kej?

Mal sem na hitr računu, ves ta material pride cca 3000EUR. Pol je pa še avto pa delo. Pa verjetn še kakšen drug strošek na katerga zdele nisem pomislu.

12kw pri 48v = 250A. Pri pospeševanju in speljevanju seveda več. Ne razumem pa zakaj 125Ah akumulatorji ne pridejo v poštev? Zarad tokov al kapacitete? Ker po kapaciteti je za 50km dovolj. Zagonske tokove majo pa taki akumulatorji tut dost velike (če precej večje).

Akumulatorji takih moči majo ponavad zagonske tokove cca 900A. Drgač je pa najlažja rešitev (kar pa zadeve sploh ne podraži) višja voltaža, recimo 72V. V tem primeru so tokovi že občutno nižji (cca 170A pri 12kw).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gabl136 ()

Opkow ::

gabl136
Malo pobrskaj na forumu, je bila dostikrat debata o elektricnem pogonu in akumulatorjih...

gabl136 ::

Sem iskal pa sem očitno kiksnu.

2loud4u ::

Dobro, motor ki si ga zdaj link-al ima 200A konstantno in 400A za eno minuto. Torej je najbolje, če poiščeš akumulatorje, ki konstantno zdržijo vsaj nekaj čez 200A, recimo 250A, pa morajo tudi zdržat več kot 400A za vsaj minuto.

Zagonski tokovi so največ par sekund, tako da, če bi konstantno kratkostičil akumulatorje, bi se po kakšni minuti že pokadilo.


"Ne razumem pa zakaj 125Ah akumulatorji ne pridejo v poštev? Zarad tokov al kapacitete? Ker po kapaciteti je za 50km dovolj."


Ne vem, zdaj kako si računal in prišel do tega, da rabiš takšno kapaciteto za 50km ampak, če rabiš toliko, tudi prav. Koliko si sploh hotel imeti?

Če rabiš tako nekaj približnega, bi jaz vzel 4× 250Ah, 12V. (v tem primeru boš imel 48V 250Ah, ko bo vse povezano, tok naj bi bil konstanten okoli 250A, če so dobre baterije, pa za krajši čas rabiš tudi več...)
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W

gabl136 ::

Delam veliko krajših voženj, če bi imel domet 30km bi bla to zame že zmaga, bi imel dovolj za 90% vsega kar se vozim.

2loud4u ::

Jah, težko je reči, koliko boš rabil za 30km. Če hočeš hitrost 100km/h rabiš kakih 11kW, zdaj je pa odvisno, pri kakšni hitrosti in obremenitvi bo žrlo teh 11kW, od tega so pa tudi baterije odvisne... Težko je kar na pamet reči kako bo zadeva šla..
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W

gabl136 ::

Če računaš da pri 90km/h motor rabi 12kw je to pri 48voltih 250A, če je sistem 72V je tok 167A. Tko da je pomoje precej boljša verjanta sistem z višjo voltažo.

Ja sej, problem je da je težko ocenit kakšna bi bla dejanska poraba.
Na netu sem sicer najdu formule in razne kalkulatorje ki imajo vštet cdA in vse te koeficiente, samo to je sigurno samo približno.

Sem pa najdu podatke za starega Fiat Punto, in po tistih kalkulatorjih naj bi blo za 90km/h potrebnih slabih 13kw. Novejši avti imajo verjetno nižji cdA, tko da bi znalo bit malo manj. Težko je tut ocenit težo, to sem tut računal bolj na približno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gabl136 ()

gabl136 ::

Pool je odvisno tut kako se zadeva mehansko spelje. Z menjalnikom ali brez, če bi šlo brez menjalnika bi bil izkoristek verjetno višji?

Pol je opcija regenerativno bremzanje...s tem bi pridobil nekaj

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gabl136 ()

2loud4u ::

Ja, če bi pri 90km/h rabil toliko, potem bi kakih 90km prepeljal z 250Ah akumulatorji.

"Pool je odvisno tut kako se zadeva mehansko spelje. Z menjalnikom ali brez, če bi šlo brez menjalnika bi bil izkoristek verjetno višji?"


Elektromotorji imajo največji navor pri 0 rpm, tako da menjalnik zagotovo ni potreben, prav tako so navori pri elektromotorjih glede na moč precej višji, kot pri tistih z notranjim zgorevanjem.
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: 2loud4u ()

gabl136 ::

To glede izkoristkov in navora mi je jasno. Zdej če je zadeva brez menjalnika pač odpade en del izgub. Samo je pa treba pol rešit rikverc. Kako se pri DC motorjih menja smer vrtenja?

2loud4u ::

zamenjaš + in - ;)

tako da pri menjalniku vgradiš samo preklopno stikalo, da vklopiš za naprej ali v rikverc...
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: 2loud4u ()

gabl136 ::

haha...sam res, mater sem bumbar :P

gabl136 ::

Zagonski tok pomeni kakšen tok je akumulator sposoben spravit iz sebe (DO 30S!) pri tem da mu napetost ne pade. 30S je pa ubistvu že več kot dost za speljevanja in pospeševanja.

cegu ::

S kje pa si ti? Če si kje z gorenjske bi z veselem prišel pogledat pa mal pomagat. Sicer bom v kratkem doštudiral telekomunikacije, ampak so nas neglede na to matral s štromom prva 3 leta :)

gabl136 ::

Sej nisem rekel da sem se zadeve že lotil :) Zbiram informacije da vidim a se sploh splača razmišljat v tej smeri.

dukenukem ::

kakšni so pa postopki pridobitve homologacije, za tako doma narejeno vozilo ,tukaj znajo komplicirat na vse načine ,sploh v tej državi, k ma tolk glupe zakone in nesposobne uradnike,razen če maš kaj vez ,pol že gre nekako skozi ....

kloko ::

Homologiraš in registriraš lahko kjerkoli v EU in nato voziš pri nas, pravno gledano ni nobenih ovir.

L.p., Kloko

gabl136 ::

Ja, samo kakšne papirje rabim za registracijo? A more ''vgrajena'' roba met kakšne certifikate??

2loud4u ::

"A more ''vgrajena'' roba met kakšne certifikate??"

Jah, verjetno je bolj odvisno od tistih, ki ti bodo potrdili to homologacijo.
c^2=E/m
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz|16MB L2
Cache|Sapphire HD6850|4GB FB-DIMM|HP 575W


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Polnilec akumulatorjev (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11120377 (10724) FireSnake
»

Kapaciteta akumulatorjev (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7510268 (8995) madog
»

akumulator dci1.5 (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5519549 (14807) tireleap
»

Električni avtomobil (Elektromotor) (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7116239 (14932) bluefish
»

akumulator vs 230V

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
446904 (5923) TESKAn

Več podobnih tem